Aerul conditionat
![]() ![]() ![]() |
Aerul conditionat
toobzz |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 16 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|||
Cupitza |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 18 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Este recomandabil sa pornesti iarna din cand in cand AC-ul pentru lubrifierea garniturilor de cauciuc si a intregii instalatii. Caldura nu iti va baga, pt ca nu functioneaza in regim de pompa de caldura. Il poti folosi la dezaburire eventual.
|
--------------------
Dacia Solenza
Clima
2003
- B34HHZ
|
|
toobzz |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 16 October 06 ![]() |
Deci nu-i problema daca merge pe cald in loc sa-i dau ca vara sa mearga pe rece?Repet daca il las pe rece trebuie sa-mi pun palton in masina.Eu nu vreau sa ma incalzesc cu el, ci doar sa-l las sa mearga ceva timp ca sa-si faca el ciclul de circulare a lichidului ala din el.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|
Cupitza |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 18 March 04 From: Bucuresti ![]() |
nu e nicio problema. dar il ti cateva minute, sa se lubrifieze toata instalatia, pe urma il opresti. o data pe saptamana e suficient. si fa asta dupa ce ai cald in masina, ca sa nu ingheti pe urma si sa petreci revelionul sub forma de om de zapada
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Clima
2003
- B34HHZ
|
|
baldur |
![]()
Post
#5
|
Baldur Group: Members Posts: 49 Joined: 18 November 06 From: Iasi ![]() |
NU e problema. Asa e aerul conditionat manual facut sa lucreze, se regleaza temperatura prin conbinarea cu aer cald. Altfel ar exista obligativitatea sa fie lasat permanent pe maxim albastru. Vezi ca era pe aici o schema cu instalatia pusa de maestrul Klaus (fara nici uram de a fi peiorativ), mai intai aerul intra in sistemul de racire si apoi odata racit bine poate fi adus la temperatura dorita prin combinarea cu aer cald dupa voie.
Mai mult aerul conditionat are in afara de functia de racire si pe cea de deumidificare, care nu depinde de temperatura aleasa, deci poate fi utilizat pe cald. |
--------------------
Renault/Dacia
Clio 3 1,2 16v 75 cp/Sandero 1,6 mpi 85 cp
Dinamique 2008/Laureate 2011
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
In cartea masinii vezi ca ar trebui sa scrie niste conditii . Adica sa nu-l folosesti la mai putin de 37 sec dupa pornirea motorului ( eu iti recomand dupa 3 minute ca e frig si abia apuca sa-si revina turatia de relanti ) si nu la mai putin de -20'C . In rest .. sunt niste conditii de functionare interna de presiune si turatie ... dar daca tu le respecti pe astea tot e bine . Apoi A/C-ul trebuie sa-l lasi macar 5 minute dupa ceas ca sa apuce si el sa-si faca tot circuitul ca intr-un minut nici nu a pornit freonul din butelie ... Vezi ca exista si un topic in care se explica cum poti sa protejezi mai bine instalatia de A/C !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
toobzz |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 16 October 06 ![]() |
Am inteles.De asta am intrebat ca sa stiu daca in momentul in care ma urc in masina si vreau sa-l las sa-si faca circuitul, poate sa fie aeroterma pe maxim cald asa cum am lasat-o sa zicem cand am coborat.Va multumesc mult!Chiar nu stiam care e treaba si cat sa-l las sa mearga.Intr-adevar cine a facut acest site a fost destept.
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Offf ... apreciaza sfaturile si experientele membrilor . Oricum toti cei care au conceput acest forum au locul lor in Rai !
![]() |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
C@talin |
![]()
Post
#9
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
mai da eu cand dau druumul la AC pe cald ,din caldul ala care vine de la motor, se transforma in fierbinte de-a bine-lea ,de ma frige la mana
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Reed |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Circuitele de aer rece si aer cald sunt separate iar temperatura finala se obtine prin amestec. Radiatorul de cald NU are robinet el functionind continuu. Aerul conditionat NU are si functia de pompa de caldura. Este recomandat ca pe timpul iernii , macar o data pe luna, sa se porneasca instalatia de AC pt a se face ungerea subansamblelor, asta nu va insemna ca veti ingheta in vehicol pt ca asa cum am spus circuitul de aer rece poate fi izolat. Aerul cald este fierbinte deoarece radiatorul de caldura este destul de aproape de gurile de aeraj. Pentru lamuriri suplimentare luati manualul service si analizati schema instalatiei.
Enjoy. |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
Cosmin/CT |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 29 December 06 From: Constanta ![]() |
Am si eu o problema invecinata subiectului discutat.
Posed Solenza Confort fara AC, doar ventilatie. Acum o saptamana cand dau drumul la aer (cald, dar e acelasi lucru si la rece) observ LIPSA DEBITULUI DE AER indiferent de treapta in care ma aflam, desi dupa ce motorul s-a incalzit am simtit putin cald, si un mic debit de aer (ca si atunci cand ventilatia e data la 0 si datorita vitezei iti mai intra ceva). Deci incalzirea/racirea merge, dar nu e debit. |
--------------------
Dacia
Solenza
Confort 1.4 2003
- CT-06-YKZ
|
|
i96nds |
![]()
Post
#12
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ventilatorul se aude totusi? In compartimentul stergatoarelor se afla tulumba care baga aer in habitaclu. Se aude galagie de acolo ? Ar trebui sa fie un zgomot direct proportional cu treapta de ventilatie. Cel mai usor verifici cu motorul oprit si cu cheia pusa pe pozitia "accesorii" - ca sa functioneze aeroterma.
Daca se aude, inseamna ca gura pe unde trage aer e opturata cu ceva. Daca nu se aude - e defecta ventilatia. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Reed |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Faptul ca simti aer cald la aeratoare se datoreaza... vezi mai sus ( radiatorul de cald e aproape de aeratoare). Faptul ca nu ai debit la nici o treapta de ventilator inseamna: 1 s-a ars siguranta de la climatizare sau 2 s-a ars motorul (de la GMV climatizare). Speram ca e prima.
This post has been edited by Reed: 29 Dec 2006, 22:26 |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
toobzz |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 16 October 06 ![]() |
Chiar daca nu am spus-o, am crezut ca s-a dedus........Toata stima si pentru sfaturi.
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Scala
|
|
Cosmin/CT |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 29 December 06 From: Constanta ![]() |
Sigurantele sunt bune, am verificat in compartimentul stergatoarelor si nu se aude nici un zgomot. Deci, tras concluzia ca motorul ventilatorului e ars?!
Stie cineva cum se remidiaza si eventual cat ar trebui sa coste? |
--------------------
Dacia
Solenza
Confort 1.4 2003
- CT-06-YKZ
|
|
i96nds |
![]()
Post
#16
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cosmine, scoate capacul acela negru si lung care acopera compartimentul stergatoarelor. In stanga cum te uiti din fata, e acel ventilator. Cauta pe acolo o mufa mai mare cu fire multe. Incearca sa o scoti si sa cureti pinii aceia. Nu forta, sa nu o rupi. Se desprinde usor de fapt, ai grija la ghidajele ei.
Poate e totusi un contact imperfect. Alta sansa e sa se fi stricat ceva la panoul de comanda a climatizarii si nici macar sa nu plece semnalul electric cum ca ai cuplat pe treapta X. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
daniM |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
e posibil sa nu-mi porneasca aerul conditionat din cauza temperaturii?sint cam 8 grade si aerul nu pleaca(cupleaza)becul se aprinde
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
i96nds |
![]()
Post
#18
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca s-a mai discutat asta. Parca peste 4 grade totusi ar fi trebuit sa mearga !!! Doar daca senzorul cu pricina are probleme... Sau daca e ceva in neregula cu circuitul de A/C.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
ador13 |
![]()
Post
#19
|
![]() VADER Group: Members Posts: 263 Joined: 9 September 05 From: Mangalia ![]() |
Da, este posibil. Si la mine (si nu numai) a facut la fel toata iarna.
Astazi de exemplu cand au fost 15 gr.C afara, a pornit insa. |
--------------------
OPEL
ASTRA
H 2007
- CT-13-... EX: DACIA SOLENZA
|
|
daniM |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
se poate sa nu mai plece A/C din cauza lipsei de presiune?nu mai cupleaza,dar se aprinde butonul.cum pot verifica presiunea?
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
romanvs |
![]()
Post
#21
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Nu stiu daca este neaparat lipsa de presiune un motiv ca sa nu mai cupleze A/C -ul,dar ca sa pierzi presiunea inseamna sa ai pierderi.
Daca vrei sa o verifici mergi la un centru specializat in A/C-uri auto,mai mult ca sigur trebuie sa aiba la service Dacia .In instalatie se baga freon si ulei pt instalatii de A/C. Trebuie sa ai o anumita cantiate de ulei si de freon.Daca esti interesat iti trimit eu cat am bagat in instalatia mea. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
daniM |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
am fost la Dacia si am incarcat cu freon,era lipsa,dar tot nu cupleaza.Au pus clima pe curent direct de la baterie si merge,si butonul se aprinde in interior.se uita la ea si nu stiu ce sa-i faca.stie cineva.HELP!!!!trebuie sa o vand de aia ma agit asa.masina arata super....dar nu merge A/C!
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#23
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Ce "clima" au pus pe direct? Sonda de presiune ce indica pe diagnoza?
This post has been edited by IRONICK: 12 Feb 2008, 19:42 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
daniM |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
nu au facut diagnoza .au pus un fir prin cutia de sigurante si relee de sub capota ...si pleca A/C(clima)nu au zis nimic de nici o presiune
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
romanvs |
![]()
Post
#25
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Mie mi-au bagat in instalatia mea 150 ml de ulei si 600 ml de freon.
Problema care ma facut s-a umblu la instalatia de A/C a fost ca mi se oprea si pornea neregulat si facea un zgomot foarte urat (ceea ce mi-a dat mari emotii la momentul respectiv pt ca am crezut ca s-a uzat compresorul).Dupa ce au vacuumat-o si au bagat cantitatile descrise mai sus si-a revenit. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
daniM |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
la mine cand conecteaza firele direct la bornele bateriei,merge bine A/C,rotund, bineinteles cu reducerea turatiei,cupleaza normal...nu stiu ce poate fi.poate fi de la buton?chiar daca se aprinde sa nu dea comanda?
<span class='edit'>12 Feb 2008, 22:43:</span> sau vreun releu?nu a mai patit nimeni asa ceva?am vazut la unele topicuri ca nu ar porni A/C sub"o anumita temperatura exterioara".dar care e aia exact? This post has been edited by daniM: 12 Feb 2008, 22:45 |
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
Other |
![]()
Post
#27
|
fost membru UTC Group: Members Posts: 67 Joined: 20 November 06 From: Tg-Jiu ![]() |
Am patit la fel... Butonul se aprindea dar nu cupla . Cu fire puse pe direct mergea . Din intamplare am gasit cauza : sub cutia de acte , deasupra picioarelor pasagerului este un releu intr-o pozitie ciudata , atarna , si din cauza trepidatiilor masinii iese din mufa si nu mai face contact ...Am impins pur si simplu acel releu in sus sa intre bine in mufa si ... minune , a pornit AC din buton ! Ca sa vezi releul trebuie sa stai pe spate pe covoras sa-ti bagi capul sub cutia de acte si sa folosesti o lanterna . Bafta !
13 Feb 2008, 08:47: Ups ! Eu am DSN , probabil la tine e tot din releu , sunt aceleasi simptome ! 13 Feb 2008, 08:49: Cand apesi butonul de AC trebuie sa "tzacane" un releu ... Localizeaza-l dupa sunet ! This post has been edited by Other: 13 Feb 2008, 08:49 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2003 Clima
- GJ-xx-xxx
|
|
daniM |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
multumesc,o sa caut,vad ca sint primul cu Slz,cu aceasta problema
13 Feb 2008, 18:15: sau cine stie unde e mufa care intra in tabloul de climatizare?am vazut ca mai e cineva cu ac.problema si cauta mufa aia This post has been edited by daniM: 13 Feb 2008, 18:15 |
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
daniM |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
u
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
joey |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 9 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Am sa postez aici pentru a nu crea un topic nou
Problema sta in felul urmator: cam la 2 minute de la pornirea AC incepe sa se auda, cu intermitente, un zgomot ca un cloncanit dinspre motor. De racit, raceste iar dupa oprirea AC, cam la 5 min, nu se mai aude. Aveti idee ce ar putea fi ? |
--------------------
RENAULT
CLIO 3
DYNAMIQUE 1,6 16v CVA Singurul loc in care Banii vin inaintea Muncii este in dictionar.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 17:17 |