Modificare parametrii turbina Logan 1,5 DCI, Modificare parametrii turbina Logan 1,5 DCI
![]() ![]() ![]() |
Modificare parametrii turbina Logan 1,5 DCI, Modificare parametrii turbina Logan 1,5 DCI
hardsoft21 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 26 January 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2006 - 1.5DCI
|
|||
liviu2004 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
1. Chiar daca pui o turbina si nu modifici softul, nu rezolvi nimic. Motorina tot aia o sa fie in cilindri. Degeaba ai aer mai mult
2. ASTA NU E O PROBLEMA TEHNICA. Avand in vedere ca esti incepator pe forum, data viitoare sa postezi la Imbunatatiri Logan. |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
hardsoft21 |
![]() ![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 26 January 08 ![]() |
Pt "liviu2004"
1. Chiar daca pui o turbina si nu modifici softul, nu rezolvi nimic. Motorina tot aia o sa fie in cilindri. Degeaba ai aer mai mult Eu nu cred ca este o imbunatatire. Daca stai sa te gandesti - IMBUNATATIRE - este acel ceva pe care-l ai si prin mici artificii ( modificarea unor parametrii ) il faci mai bun. Exemplu: imbunatatirea arderii in cilindru prin introducerea de aditivi. Eu nu vreau sa fac ARTIFICII, doresc sa INLOCUIESC ( adica sa pun ceva mai bun in locul altui lucru care nu ma satisface ). De aceea o tratez ca pe o PROBLEMA TEHNICA. Dar nu acesta este de fapt scopul acestui TOPIC,adica sa ne contrazicem si sa declaram ca avem dreptate ( de parca am avea ceva din genele lui Ceausesc ). Scopul este sa gasesc o solutie la problema data. Eu doresc sa inlocuiesc turbina existenta cu una mai performanta. Cantitatea de motorina introdusa in motor nu depinde doar de SOFT. Am discutat cu mecanicii de la Pitesti ( am 3 prieteni acolo - am fost colegi de facultate ) si au spus ca pot si acum sa bag mai multa motorina in motor. Dar cresterea de putere este nesemnificativa. Si ii cred, ca la cursul de motoare de fapt asa am invatat. Principala problema este ca sa gasesc pe cineva care sa-mi poate pune noua turbina pe masina si apoi sa o duca la parametrii optimi si sa functioneze in zona zisa "STOICHIOMETRICA" sau peste astfel incat raportul intre consum si putere este cel mai bun ( sa ajung in zona saraca a combustibilului ). Folosirea unui amestec stoechiometric (lamda=1) nu este avantajoasa decat la anumite niveluri ale sarcini ale motorului. IN GENERAL, PENTRU CA UN PROCES DE ARDERE SA DECURGA IN CONDITII OPTIME (ARDERE COMPLETA) E NECESAR SA SE INTRODUCA IN FOCAR O CANTITATE DE AER MAI MARE DECAT CEA TEORETIC NECESARA ( lamda mai mare ca 1, deci amestec sarac ), PENTRU CA TOT COMBUSTIBILUL SA DISPUNA DE AERUL NECESAR ARDERII Asa ca introducerea de aer in motor modifica anumnite elemente ale acestuia. Se poate ca turatiile asa zise "de regim" si zonele de putere maxima obtinuta sa se modifice. Cei de la Pitesti au spus ca pun ei turbina pe masina dar ca nu au posibilitatea sa-mi regleze "PALIERELE" de functionare ale turbinei ( acestia au fost termenii folositi de ei in discutie ) astfel incat sa obtin maxim din motor fara sa-l afectez cu ceva ( durata de viata, supraincalzire sau alte fenomene care pot apare). Doresc o adresa de atelier, ciclop, firma sau orice altceva care poate sa-mi dea solutia problemei. Adica sa fie dotate cu aparate de masura care sa poate sa-mi spune ca a fost modificat si ce nu dupa punerea noii turbine. Cu respect hardsoft21 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 - 1.5DCI
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Succes.
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
hardsoft21 |
![]() ![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 26 January 08 ![]() |
Am reusit sa rezolv problema.
Cei de la TCMTURBO au spus ca pot sa faca schimbarea si implicit modificare. Adica imi pun noua turbina pe masina si ii mai fac si un CIP TUNING. INLOCUIRE + IMBUNATATIRE. Mi-au garantat ca pot sa ajung cu motorul la 100-105 CP fara cresterea consumului si fara sa afecteze motorul. Am facut programare si ma duc la ei saptamana viitoare sa-mi faca modificarea. Dupa aceea va spun ce am obtinut. Cu respect hardsoft21 P.S. : Daca este necesar mutati acest TOPIC acolo unde credeti voi ( la MODIFICARI sau IMBUNATATIRI ) dar sa stiu si eu unde este ca sa pot sa va impartasesc rezultatele modificarii si imbunatatirii - saptamana viitoare. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 - 1.5DCI
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#6
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Să faci un TOTAL CHELTUIELI după ce termini, să vezi ce mașină puteai cumpăra...
![]() Și să te apuci de strâns bani, că urmează zile negre pentru motor... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#7
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Eu il astept cu primul post despre ambreiaj ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
hardsoft21 |
![]() ![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 26 January 08 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 30 Jan 2008, 14:04) Vezi ca am completat topic-ul de la ambreiaj. Rezolvarea este de toata jena - parere personala - dar TRAIM IN ROMANIA SI ASTA IMI OCUPA TOT TIMPUL. Doream sa gasesc o solutie mai UMANA, dar asta este. Cu respect hardsoft21 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 - 1.5DCI
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#9
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
@Ironick, uite aici: http://www.daciaclub.ro/Probleme-cu-ambreiajul-t99637.html
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
Muratu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 ![]() |
Hardsoft21, mi se pare o chiestie prea scumpa pt o crestere prea mica de putere(cuplu). Am inteles ca tu ai acum motor de 65Cp sau 70Cp, o sa iesi mult mai ieftin daca schimbi intercularul si ii faci o resoftare ajungi sigur la o putere de 100Cp dar mult mai ieftin!
Daca o sa faci ce ti-ai propus cu loganul o as iesi mult prea scump. Mai bine iei un Megan cu 105Cp si sa-i faci o resofate care costa 300E si ajungi la 130Cp fara probleme! P.S. Eu am un Accent stock, motor 1.5 crdi 110Cp standard cu o resoftare tot de la TCMTurbo de 135Cp si 291Nm ![]() This post has been edited by Muratu: 1 Feb 2008, 20:57 |
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#11
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Turbina trebuie acordata cu motorul. Sa te vad cum faci asta. Totusi poate ai noroc si merge rezonabil tinand cont ca e luata de pe un motor asemanator. Ce te faci cu cresterea temperaturii aerului de supraalimentare? Ar trebui alt intercooler. Nu poti creste puterea cu o diferenta de 15 CP fara sa afectezi parametrii de consum. Sa fim seriosi, de unde iei diferenta din aer? Esti sigur ca momentul motor marit nu va produce socuri in cutia de viteze, ambreiaj arbori planetari? Nu poti face un tuning adevarat fara sa nu umblii la astea.
Tot respectul pt ceea ce vrei sa faci. Daca e pasiune te inteleg si iti urez succes ![]() PS: inginerii de la pitesti sunt cam pe nicaieri, ei nu fac altceva decat sa "adapteze" motoarele la conditiile din tara noastra. Si daca au ajuns pe acolo din nimereala si prin "cunostiinte solide" (a se citi pile) e cam clara treaba. Parere strict personala ![]() |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
hardsoft21 |
![]() ![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 26 January 08 ![]() |
Multumesc de interesul aratat.
Sincer ma bucur ca exista persoane care doresc sa-si impartaseasca cunostintele si experientele traite sau avute. Punand cap la cap ce spun cei care au completat acest TOPIC ajung sa cred ca nu este o optiune buna sa pun un KIT nou. Ca un raspuns pentru cei care se gandesc la bani, le spun ca un KIT COMPLET - turbina, intercooler si restul de elemente componente si de tevi + un radiator suplimentar de SUBRACIRE costa 2300 euro. Radiatorul de subracire este dat in KIT pentru a reduce caldura rezultata in urma comprimarii aerului. Se monteaza dupa preferinte , adica daca este cazul. Eu doresc sa-l montez. Sper sa nu subrqacesc prea mult aerul si implicit motorul. Pe langa pretul de 2300euro mai pune 250 euro la TCMTURBO ( pretul estimat de ei pt CIP TUNING ) si 50-80 euro montajul noului KIT. Total aproximativ 2650 euro. Dar tineti cont ca am discutat cu cei care vand KIT-ul sa le dau kit-ul vechi de pe masina ( dupa ce-l demontez ) si o sa facem atunci o evaluare ( estimativ au spus ceva de 450-600 euro ). Kitul nou complet pt turbinele cu geometrie fixa nu stiu cat costa. Dar afara se mai cauta asemenea genuri de kit-uri. Nu stiu la ce sunt bune dar se cauta. Al doilea avantaj este ca eu platesc kit-ul in decurs de 2,5 ani fara dobanda. Adica plateste cineva si eu am timp sa-i restitui banii fara dobanda pe perioada cat este garantia kit-ului. Eu platesc 40% ( ~900E ) din valoare, la ridicarea KIT-ULUI DE turbina de la coletarie si restul il dau cum vreau eu dar nu mai tarziu de 2,5 ani ( este deschis un cont unde eu depun banii cand vreau si cum vreau in conditiile specificate). Deci pt mine este o oportunitate si incerc sa profit de ea. Daca privim strict din punct de vedere financiar atunci cei care spun ca o sa coste cam mult au dreptate. 9000E masina si 2650E kit-ul si montajul ajunge la 11650E. Deci la pretul unui ... auto cu motor de 110 Cp facut asa de fabrica. Dar asta este, mie mi-a placut loganul si acum am logan. Cand o sa-mi placa Lacetti atunci o sa vand loganul si o sa-mi iau Chevrolet. Mai conversam saptamana viitoare cand vin de la TCM TURBO si dupa ce fac modificarea si maparea cipului cu noul soft. Cu respect hardsoft21 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 - 1.5DCI
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#13
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Sa nu uiti sa ne descrii si performantele obtinute!!!!
![]() |
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
hardsoft21 |
![]() ![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 26 January 08 ![]() |
QUOTE(AR-18-MOS @ 1 Feb 2008, 23:27) Am promis ca va spun tot ce se va intampla acolo si ce performante va scoate motorul la final. Saptamana viitoare ( luni sau marti ) ma duc sa ridic coletul. Asa ca miercuri sau joi ajung la ei sa facem modificare. Cu respect hardsoft21 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 - 1.5DCI
|
|
Muratu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 ![]() |
De preferabil la TCMTurbo sa discuti cu Domnul Voinea sa-ti faca chip tuning-ul ca el este taticul chip tuningului la TCM
In schimb daca-ti reuseste operatiunea extra Bust o sa faci din Loganelul tau o bestie pe 4 roti avand o greutate de invidiat in comparatie cu puterea. ![]() This post has been edited by Muratu: 2 Feb 2008, 00:03 |
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
raqzvan |
![]()
Post
#16
|
![]() gute Laune war Trumpf Group: Members Posts: 514 Joined: 21 September 06 From: Constanta, Romania ![]() |
Si daca NU reuseste "operatiunea" ramane fara turbina, pentru ca turbina originala o da la schimb. "Misto!", cum ar zice Virinel Columbescu.
Pana la urma, 2000 de euro nu-s un capat de tara, dar eu cred ca n-are rost. Si mai cred ca in curand o sa trebuiasca sa cauti o transmisie de Megane, pentru ca cea pe care o ai acum pe masina o sa cedeze psihic dupa cresterea puterii de la 65 la 130CP. |
--------------------
Geely
Logan
Laureate 1.6MPI 2006 Austin Powers: Allow myself to introduce... myself.
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#17
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Parca zicea 100-105. Eu unul as zice ca merita, dat fiind ca pe motorul de 105 cai de la megane, parca turbina era cu geometrie variabila (in plus, modalitatea buna de plata)
![]() ![]() ![]() This post has been edited by AmunDei: 2 Feb 2008, 13:38 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#18
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Prin "transmisie de Prestige" te referi la cea care vine cu motorul 1.6 16v?
![]() Adică transmisie de benzinar pe un diesel? ![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#19
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Hardsoft, daca tu duci un diesel la zona de amestec stoechiometric, eu maninc turbina aia veche cu tot cu uleiul din ea. Inainte sa dai lectii de tehnica MAC pe forumuri, afla si tu ca la un diesel nu ai clapeta de acceleratie, adica la orice turatie si sarcina masa de aer din cilindru e cam tot aia, ceea ce variaza cu turatia fiind cantitatea de carburant injectata (ca atare lambda variaza cu sarcina f mult, si nu prea scade sub 1,7 parca). Fiind dureros de clar ca aceste aspecte ale functionarii motorului MAC iti sunt straine, tot ce pot sa recomand e sa cumperi piesele de pe motorul de Megane de 105 cai (desi nu bag mana in foc ca nu difera si raportul de comprimare sau circuitul de ungere) si ne spui ce iese.
Sau mai bine vinzi frigiderul si cumperi un Megane. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#20
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
AmunDei |
![]()
Post
#21
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Pai la aia de motor de 85 cai ma refeream, ca dieselul de 70 cai si 1.6-ele de 16 V au aceeasi transmisie, conform siteului Dacia, adica JH3. Ma gandesc ca JR5-ul e optimizata pe o putere mai mare, deci ar fi mai indicata decat cea standard.
This post has been edited by AmunDei: 2 Feb 2008, 18:50 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
hardsoft21 |
![]() ![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 26 January 08 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 2 Feb 2008, 14:18) Hardsoft, daca tu duci un diesel la zona de amestec stoechiometric, eu maninc turbina aia veche cu tot cu uleiul din ea. Inainte sa dai lectii de tehnica MAC pe forumuri, afla si tu ca la un diesel nu ai clapeta de acceleratie, adica la orice turatie si sarcina masa de aer din cilindru e cam tot aia, ceea ce variaza cu turatia fiind cantitatea de carburant injectata (ca atare lambda variaza cu sarcina f mult, si nu prea scade sub 1,7 parca). Fiind dureros de clar ca aceste aspecte ale functionarii motorului MAC iti sunt straine, tot ce pot sa recomand e sa cumperi piesele de pe motorul de Megane de 105 cai (desi nu bag mana in foc ca nu difera si raportul de comprimare sau circuitul de ungere) si ne spui ce iese. Sau mai bine vinzi frigiderul si cumperi un Megane. Atunci POFTA MARE sau POFTA BUNA cum se ureaza in romania. Sper ca turbina sa fie gustoasa. Promit sa o spal eu de toate lichidele din ea. Dar sa o mananci fara paine. Dupa pranz ne spui si nou ce gust a avut - einstein1984 ? Mai studiaza putin DIAGRAMELE DE FUNCTIONARE ALE TURBINELOR, iti dau eu aici ceva site-uri specializate si vezi si tu cum este cu aerul introdus in cilindrii la diesel si cam care sunt procentele de aer/carburant la diverse regimuri de functionare. Sper sa nu se interpreteze ca reclama. Nu aceasta este intentia mea. Citeste pt a afla ce se poate pune pe masina http://www.turbobygarrett.com/ http://www.honeywell.com/sites/romania/Sis...0991F82F473.htm Vezi ca pe acolo sunt ceva diagrame si multe alte chestii. Merita sa le studiezi. Nu spun ca in ceea ce spui tu nu este un SAMBURE DE ADEVAR, dar problema este un pic mai diversa la motoarele diesel cu TURBO-COMPRESOR. Ce spui tu acolo este valabil pt dieselul clasic , adica cel aspirat unde aerul intra in motor doar prin diferenta de presiune din exterior si camera de ardere. Ai demontat, in viata asta scurta pe care tocmai o traiesti, o singura turbina sau cunosti cum arata un KIT complet pentru turbo-compresoare ? Din cele scrise de tine INCLIN SA CRED CA NU. Undeva pe circuitul de alimentare cu aer se gaseste un dispozitiv denumit generic Blow-Off Valves care are in INTERIOR UN CHINEZ MICUTZ DE TOT CARE DIRIJEAZA CANTITATEA DE AER AFERENTA ARDERII IN CILINDRU LA ANUMITE TURATII. Asa ceva cum este clapeta de la CARBELITOR. Iti repet, nu este identic dar principiul in sine seamana si are cam acelasi rol functional. Daca esti student la motoare ( Facultatea de Mecanica - Masini Termice sau Facultatea de Transporturi - Autovehicule Rutiere) poate reusesti sa citesti manualul de motoare si vei intelege ca este foarte importanta cantitatea de aer introdusa in cilindru. Cum am studiat fiecare in liceu RANDAMENTUL motorului este dat ( PUR TEORETIC ) de acea diferenta de temperatura intre sursa calda si sursa rece, inmultite cu diverse constante. Dupa cum spui tu daca in motor intra mereu aceeasi cantitate de aer si doar motorina difere, atunci inteleg ca de fapt aerul este calculat pentru turatia maxima ca acolo sa avem randamentul maxim. Pai atunci la turatii de ralantii si altele intermediare eu incalzesc spatiu cosmic pe banii mei. Adica CANTITATEA SUPLIMENTARA DE AER INTRODUSA IN CILINDRU ( CANTITATE CARE DIFERA INTRE RALALNTII SI TURATIA MAXIMA ) EU O INCALZESC CU MOTORINA INTRODUSA SI DE FAPT EU DAU AFARA GAZE DE ARDERE IN PROCENT DE "x"% SI RESTUL ESTE AER INCALZIT IN CILINDRU - IN PROCENT DE "100-x". Poate inainte sa te hazardezi sa faci asemenea afirmatii mai pui maina pe manualul de motoare si apoi poti sa-mi servesti o lectie de "ardere in motorul diesel" Pot sa-ti spun ca de 1 ani studiez intens care sunt implicatiile MAJORE si MINORE legate de modificarea turbinei si am citit documentatie cat n-am citit comentarii la limba si literatura romana cand am dat examenul pt BAC pe vremea lui IMPUSCATUL ( ca atunci se facea scoala si nu gluma ca acum ) Te rog politicos studiaza cele 2 site-uri pe care le-am postat si apoi discutam cat vrei tu . Fara ranchiuna sau suparare. Turbina cea veche o dau dupa ce pun turbina nou si constat ca functioneaza. Ca se poate sa nu gasesc rezolvare la problema si atunci - cum a spus unul din postanti pe topic -am platit cei 250+ 50-80 E din buzunar degeaba. Sper sa nu se intample asa ceva. Cu respect hardsoft21 P.S. : Nu stiu daca esti informat , dar la MAC - motoarele cu ardere prin comprimare/compresie - turbina da surplusul da putere cu pana la 60% prin introducerea de aer suplimentar in motor care ajuta arderea si modificare parametrilor de lucru. In manualul de motoare este dat un exemplu foarte BUN unde un motor diesel aspirat debiteaza 35 CP si dupa montarea unei turbine cu geometrie fixa ( la aceea vreme nu erau cele cu geometrie variabila ) are un surplus de 58,9% si ajunge la incredibila putere de 55,32 CP. Te astept cu un raspuns pertinent - nu uita de calculul RANDAMENTULUI MOTORULUI si implicit RANDAMENTUL PROCESULUI DE ARDERE IN FUNCTIE DE CANTITATEA DE AER DIN CILINDRU. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 - 1.5DCI
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#23
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nici măcar M.A.C. nu știi ce înseamnă, și vii să dai lecții aici...
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
hardsoft21 |
![]() ![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 26 January 08 ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 2 Feb 2008, 21:23) Nu e necesar sa stiu. In : http://ro.wikipedia.org/wiki/Motor_diesel#...e_un_carburator scrie foarte clar : Motoare cu aprindere prin compresie Din acest motiv a fost creata "wikipedia", ca cei ca tine care le stiu pe toate, sa invete sa citesca si sa aibe ce sa citeasca. Eu personal folosec versiunea veche a denumirii. Motoare prin comprimare/compresie - suna mai batraneste dar asa imi place mie, sunt de moda veche si nu SHUCAR ca smecherii astia de 12-14 ani. Este o tara libere si sunt un om liber. Asa ca fac ce vreau si folosec cum vreau. Spor la lectura. Sa inteleg ca in 5 minute ai studiat totul despre turbine. Ma uimesti, ce baiat cititor si ce dexteritate in a lectura. Sau a fost studiata introducerea si incheierea? Ca restul le stia baiatul deja? CU respect hardsoft21 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 - 1.5DCI
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#25
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
PaulT |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(AmunDei @ 2 Feb 2008, 19:49) Pai la aia de motor de 85 cai ma refeream, ca dieselul de 70 cai si 1.6-ele de 16 V au aceeasi transmisie, conform siteului Dacia, adica JH3. Ma gandesc ca JR5-ul e optimizata pe o putere mai mare, deci ar fi mai indicata decat cea standard. Nu exista cutii identice pe dci si pe mpi sau 1.6 16v!!!Cutia de viteze se identifica dupa tip si indice (de ex JH3 053,JH3 052...).Tipul e acelasi dar indicele difera.Cutiile de dci au un alt raport final,mai lung decat cele pentru mpi-uri,ptr a se putea exploata cuplul motor dezvoltat de dci.Si rapoartele de viteza difera.Cele de la dci sunt mai lungi decat cele de la motorizarile pe benzina. This post has been edited by PaulT: 2 Feb 2008, 21:56 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
hardsoft21 |
![]() ![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 26 January 08 ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 2 Feb 2008, 13:48) Prin "transmisie de Prestige" te referi la cea care vine cu motorul 1.6 16v? ![]() Adică transmisie de benzinar pe un diesel? ![]() Cand vad ca se posteaza asemenea prostii pe site ma intreb : OARE UNELE PERSOANE POSTEAZA CA NU STIU CE SPUN SAU CA VOR SI EI SA SCRIE CEVA ? Pe site-ul de la dacia de poate studia foarte clar: Motorizare Benzină Diesel Tip motor K7J K7M K4M K9K K9K (1.4MPI) (1.6MPI) (1.6MPI) (1.5DCI) (1.5DCI) 16V 70CP 85CP Tip cutie viteze manuala manuala manuala manuala manuala Tip JH1 JH3 JH3 JH3 JR5 Număr de rapoarte 5+1 5+1 5+1 5+1 5+1 DACA CITEA MACAR 5 MINUTE SITE-UL DE LA DACIA VEDEA CA LA MOTOARELE K7M , K4M SI K9K SE FOLOSESTE ACEEASI CUTIE. Deci teoria ta cu cutie de BENZINAR si MOTORINAR este un pic RUDIMENTARA. Daci ne intoarcem la citit si te apuci sa studiezi minutios ceea ce vrei sa ne arati, poate reusesti sa intelegi si tu cum se alege sau mai exact cum se proiecteaza un motor, o cutie si cum se gandeste o transmisie pentru un anumit tip de autoturism. Dar ma scuzi, TU LE CUNOSTI PE TOATE ASA CA NU POT SA-MI PERMIT SA-TI SPUN EU CE SA CITESTI. Mai vorbim dupa ce studiezi site-ul de la dacia si apoi te lamuresti cum se alege cutia de viteze. MURATU - multumesc pt informatie. O sa intreb de domnul Voinea si o sa-l rog sa se uite el la kit si masina. Pt surplusul de putere nu cred ca este necesar sa schimb cutia. La Renault pe site nu spune ce diferente sunt intre cutia de Clio si de Megane. Asa putem sa le compar cu cea de LOGAN si apoi vedeam daca este cazul sa intervin si la sistemul de transmisie sau nu. In general transmisia are un surplus de 30-45% rezerva la efort, ele fiind gandite pt mai multe tipuri de motorizari si caroserii. Voi aprofunde si problema aceasta si apoi va voi spune ce am descoperit. Ca de DESCOPERIT APA CALDA NU MA APUC EU ACUM. Nu ma simt in stare sa fac asa ceva Cu respect hardsoft21 2 Feb 2008, 22:23: QUOTE(PaulT @ 2 Feb 2008, 21:55) Nu exista cutii identice pe dci si pe mpi sau 1.6 16v!!!Cutia de viteze se identifica dupa tip si indice (de ex JH3 053,JH3 052...).Tipul e acelasi dar indicele difera.Cutiile de dci au un alt raport final,mai lung decat cele pentru mpi-uri,ptr a se putea exploata cuplul motor dezvoltat de dci.Si rapoartele de viteza difera.Cele de la dci sunt mai lungi decat cele de la motorizarile pe benzina. Corect, asa este cum spui. Si mai important este ca prima treapta este un pic modificata pt transmiterea CUPLULUI - necesar in general la preluarea efortului. Poti sa-mi spui unde gasesc ceva documentatie de spre cutia de Clio sau Megane? Ca astia de la Renault sunt foarte "zgarie branza" legat de datele tenice. Cei de la Dacia au fost mai "Boieri" Cu respect hardsoft21 2 Feb 2008, 22:31: QUOTE(MAERSK @ 2 Feb 2008, 21:54) Aprindere și ardere sunt sinonime pentru domnia ta? Sau de ce asociezi eronat A-ul din M.A.C. cu ardere ? ![]() "Cand te nasti spui A , iar cand te duci spui MOR - asa ca viata ta este cuprinsa intre A si Mor adica AMOR." Spunea un vachi filozof Poate ma refeream la AMOR - Motor cu AMOR Pt mine este una si aceeasi chesti atat timp cat vorbesc despre acelasi lucru: VARZA = CURECHI Depinde de autor sau interlocutor. Cu respect hardsoft21 P.S. Nu sunt rautacios sau mai bine spus nu acesta este scopul acestui TOPIC. Dar faptul ca ne legam de lucruri care nu au nici o insemnatate sau valoare ne arata cat de MARUNTI SUNTEM LA SUFLET. Intentia mea este ca acest topic sa ajute in viitor pe oricine are idei si doreste sa-si modifice masina. Ca si eu daca primeam acum anumite informatii era un om fericit. This post has been edited by hardsoft21: 2 Feb 2008, 22:31 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 - 1.5DCI
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#28
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Eu am scris TRANSMISIE, nu cutie.
Cam multe sinonime eronate... CUTIE nu e tot una cu TRANSMISIE. Diferența e făcuta în primul rând de raportul final al transmisiei, și mai puțin de rapoartele cutiei, care sunt mai lungi... Dar acum te și autocontrazici, ca să fie varza completă... Spui că e aceeași cutie ![]() Deci sfatul cu cititul cred că era retoric... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
hardsoft21 |
![]() ![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 26 January 08 ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 2 Feb 2008, 22:33) Eu am scris TRANSMISIE, nu cutie. Cam multe sinonime eronate... CUTIE nu e tot una cu TRANSMISIE. Diferența e făcuta în primul rând de raportul final al transmisiei, și mai puțin de rapoartele cutiei, care sunt mai lungi... Dar acum te și autocontrazici, ca să fie varza completă... Spui că e aceeași cutie ![]() Deci sfatul cu cititul cred că era retoric... Ce inseamna la tine transmisie si ce insemna cutie? Ca trnsmisie contine ( pornind de la ambreiaj ) : Placa, cutia de viteza - ca entitate si nu bucati insirate, diferentialul si planetarele sau axele de transmitere al miscarii. Ma refer ca entitati nu ca piese disparate. Si acum sa le disecam Amreiajul = o constanta C.V. = o variabila Diferentialul = o constanta Planetare, axe transmisie = o constanta GLOSAR : Constanta- ce intra aia iese Variabila - intra ceva si iese diferit, functie de cei ceri Deci din tot lantul tau cinematic singura care poate sa modifice ceva este cutia. Asa ca daca vorbim de ceva MOTEMATIC obtinem exact : Ambreiaj x C.V x Diferential X Planetare = Variabil doar prin C.V. ca restul sunt constante. Acum recunosc ca esti VARZA ( CURCHI ) Te impiedici de cuvinte nefiind in stare sa vezi padurea din cauza copacilor. Al doilea subiect. Modificarea cutiei de viteze intre un BENZINAR si un MOTORINAR se face datorita "ELASTICITATII" diferite a motoarelor. Asta vorbind asa las modul VULGAR sau CIOBANESC. Procentual modificari sunt de maxim 20% si implica doar lungimea rapoartelor si diferenta palierelor. Ca pinioane, sincroane si axe sau arbori ( cum vrei tu sa le spui ) au toate in interior. Mai pe intelesul tau, este ca o scara de bloc pe care urci. Unul face treptele ma lungi , altul le face mai scurte. Doar ca pe treptele mai lungi efortul este impartit altfel decat pe cele scurte - cele scurte implica un efort mai mare in mai scurt timp, cele lungi implica un efort distribuit pe o perioada mai mare . Inaltimea pe care o sui este aceeasi , de la parter la etajul 5, diferenta este cat parcurgi pe orizontala ca sa ajungi de la prima treapta la ultima. Ca pe verticala ajungi tot acolo. Adica la etajul 5 Grea fizica asta , nu-i asa? Adevarul este ca INGINERIA si CARNEA DE PORC sunt doua lucruri foarte grele. Vad ca tie ti se apleaca de la amadoua. Ne mai documentam, mai citim si apoi mai vorbim, da? Cu repect hardsoft21 ![]() <span class='edit'>2 Feb 2008, 23:19:</span> QUOTE(PaulT @ 2 Feb 2008, 21:55) Nu exista cutii identice pe dci si pe mpi sau 1.6 16v!!!Cutia de viteze se identifica dupa tip si indice (de ex JH3 053,JH3 052...).Tipul e acelasi dar indicele difera.Cutiile de dci au un alt raport final,mai lung decat cele pentru mpi-uri,ptr a se putea exploata cuplul motor dezvoltat de dci.Si rapoartele de viteza difera.Cele de la dci sunt mai lungi decat cele de la motorizarile pe benzina. Am studiat documentatia celor de la DACIA si constat inadvertente intre ce spun ei acolosi modul de comportare al masinii pe drum. Motoarele K7M K4M si K9K au acelasi tip de cutie JH3. Problema este ca in MACULATURA PRIMITA spune ceva de genul: JH3 pt K7M este cutie standard ( motor pe benzina de 1.4 MPI ), JH3 pt K9K este modificata treapta 1 si 2 , restul de trepte ramanand la fel ca la cel de 1,4MPI, iat la JH3 cu K4M sunt de fapt modificate treptele 4 si 5 prin reimpartirea rapoartelor astfel incat transferul de sarcina sa se faca uniform spre treapta 5. Ceea ce ti-am scris este un extra in 2-3 randuri a ceea ce ei scriu pe 4 pagini. Am rugamintea daca poti sa ma ajuti cu ceva documentatie legata de diferentele dintre cele 3 tipuri de cutii. Ma intereseaza pur teoretic privitor la turatiile de regim si cum sunt gandite zonele de transfer maxim de sarcina in cadrul acestora. Sau daca exista un site unde pot sa le compar ( sa aibe ceva diagrame si histograme de lucru ) pt a ma lamurii eu ce voi face dupa ce modific turbina. Cu respect hardsoft21 P.S.: imi fac autocritica K7M - 1,4MPI K9K - 1,5DCi K4M - 1,6MPI This post has been edited by hardsoft21: 2 Feb 2008, 23:22 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 - 1.5DCI
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#30
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
In loc sa il ajutati pe om cu pareri competente va apucati sa dati in el cu ce aveti la indemana. Sa fie cumva ceva invidie la mijloc?
Cum arata rapoartele alea mai lungi ca sa fiu al naibii daca mi le pot imagina. Cred ca va referiti la etajarea treptelor din cutia de viteza ... dar sa fie ceva mai lung decat altceva care este mai scurt ... Stimate hardsoft tu vrei sa te folosesti de acei coeficienti de (imi scapa acum termenul) supradimensionare care intra in calculul organologic al motorului si transimisiei ca sa fii sigur ca poti incarca tot mecanismul cu eforturi mai mari decat cele normale, prevazute prin proiectare. Totusi acei coeficienti acopera doar perioadele de suprasarcina (rarisime nu permanete). Ce te faci in schimb cu solicitarea la oboseala care iti va manca la propriu angrenajele cutiei de viteze, si probabil si discul de ambreiaj? Ar fi nasol sa dai cateva ture si dupa un an sa pui masina pe butuci. Mai ales ca tii asa de mult la ea ![]() Totusi mi se pare cam ieftin la vanzare kitul tau ... studiaza piata sa nu iti iei vreo teapa. Toate cele bune ![]() |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd May 2025 - 09:29 |