Aer conditionat zgomotos, functionare zgomotoasa = problema ?
![]() ![]() ![]() |
Aer conditionat zgomotos, functionare zgomotoasa = problema ?
Ziggy2k1ro |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 7 April 04 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Laureate 1.4MPI
- CT-__-___ Nihil Sine Dero
|
|||
klaus |
![]()
Post
#152
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Asa sunt bucsele alea... Asa erau si sunt si la DSN, asa erau si sunt si la SLZ, nu-i problema...E din categoria conceptiilor renault mai laxe(ative)...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
adiya |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Salutare.
Astazi a trebuit sa fac mai multe drumuri prin Bucuresti si evident AC-ul l-am pornit\oprit de multe ori. Imediat dupa pornirea motorului (cca 1 min) AC-ul face un zgomot infernal peste 2800rpm. A nu se confunda cu tacanitul de cuplare si huruitul (normal zic eu) in functionare al compresorului. Este un zgomot ca si cum paleta electroventilatorului ar atinge de un furtun ceva, si pe deasupra vibreaza ca un avion la decolare ![]() Merci de raspunsuri. This post has been edited by adiya: 1 Aug 2005, 21:58 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
gheghe |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 24 May 05 From: Campina, PH ![]() |
Nu postez nimic nou, dar o fac pentru a se vedea ca "asa face toate". In zilele astea cu caldura extrema am auzit si eu pentru perioade scurte de timp zgomotul acela de "motoreta" la A/C. Pregatit de discutiile de pe forum nu m-am agitat si l-am lasat in plata domnului.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- PH 99 xxx Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
|
|
combo |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 7 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Si la mine face la fel, insa daca dau aerul pe recirculare se opreste zgomotul ala. Probabil ca asa face daca e caldura mare afara.
This post has been edited by combo: 2 Aug 2005, 11:55 |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
- B-43-JJC
|
|
ckristi |
![]()
Post
#156
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 4 June 04 From: botosani ![]() |
Si la mine face un zgomot infernal. Peste 3000 rot/min.
Nu este vorba se zgomotul facut la pornirea AC! Acest zgomot nu-l facea inainte. A aparut dupa un drum la mare. Stie cineva ce se intampla? |
--------------------
Laureate 1.4 Nu-i masina ca Loganul decat, poate, doar Mertanul. Sau ..invers ??
|
|
vlad p |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 11 June 04 From: Dr. Taberei ![]() |
si la mine e prezent ZGOMOTUL!
![]() cred ca ma duc cu ea la exorcist sa-i scoata aerele de motoreta din cap. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- B-xx-xxx
|
|
Mich@el |
![]()
Post
#158
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
Eu cred ca prea trageti cu urechea...sa nu deveniti paranoici.Acolo ceva chiar lucreaza pentru confortul nostru si trebuie lasat sa-si faca treaba.
![]() |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
LucVer |
![]()
Post
#159
|
![]() Membru foarte autentic! ;-) Group: Members Posts: 240 Joined: 9 October 03 From: Brasov ![]() |
Si explicatia este ca acel "ceva ", cum ii spune Mich@el, lucreaza din greu in conditiile infernale de care avem parte zilele astea!
![]() Eu zic sa nu va chinuiti prin service-uri inca. Asteptati sa treaca vipia si daca zgomotul persista, deabia atunci sa intrati in panica. |
--------------------
Renault
Fluence Expression Plus 1.6 16v
2011
- BV xx XXX ex-Logan Laureate 1.4
Fortza fie cu tine! - Star Wars |
|
radui |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 21 April 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(LucVer @ 2 Aug 2005, 20:28) Si explicatia este ca acel "ceva ", cum ii spune Mich@el, lucreaza din greu in conditiile infernale de care avem parte zilele astea! ![]() Eu zic sa nu va chinuiti prin service-uri inca. Asteptati sa treaca vipia si daca zgomotul persista, deabia atunci sa intrati in panica. Subscriu. Mi-a aparut si mie zgomotul ala (zgomotul produs de compresorul pentru roti descrie cel mai bine chestia asta) la intoarcerea de la mare , erau peste 35 grade la umbra, si apare mereu la temperaturi din astea foarte mari. Eram ingrijorat dar m-am linistit citind pe aici ![]() |
--------------------
Logan
Laureate 1,4MPI
- B 97 FAC Dacia 1300/77, verde
VW 1200/64, rosu |
|
DSA |
![]()
Post
#161
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 18 June 04 ![]() |
QUOTE(carman @ 28 Jul 2005, 23:27) observatie personala: AC-ul devine mai zgomotos atunci cand conditiile ii sunt vitrege. caldura mare, eventual combinata cu un motor incins inseamna o instalatie mai zgomotoasa. uruitul e destul de discret, si se manifesta ocazional doar in zielele caniculare, la demaraj dupa o stationare indelungata in coloane sau mai multe semafoare. el dispare automat dupa cca.1 minut de mers in regim normal, cand motorul se mai racoreste. In primul rand subscriu intru totul observatiilor de mai sus si mai vin cu unele observatii personale. Am plecat de la mare pe la 11 AM pe o temperatura de 32 -33 la umbra... am prins un trafic infernal in zona Eforie Sud, Constanta. Stat in coloana aproximativ 1 ora. Dupa prima jumatate de ora de stat in coloana, am inceput sa aud huruitul la demaraj si in general la turarea motorului in treptele inferioare. Huruitul disparea dupa ce apucam sa rulez la un regim de viteza cat de cat normal (40-60 kmh). Ajuns in Constanta, stopuri, coloane, huruitul a aparut din nou. Am ajuns la munte, in aceeasi zi, temperaturi mai mici cu cateva grade, in aceleasi conditii de trafic, huruitul nu a mai aparut. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- 1.6
|
|
klaus |
![]()
Post
#162
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Din cate stiu eu, compresorul de aer conditionat este de tip cu cilindree variabila. Acest lucru inseamna ca lucreaza "mai in sarcina" daca afara este cald (face compresie mai mare), de unde si zgomotul mai mare. deci este normal ca in zilele calduroase sa se auda mai tare iar in cele mai reci mai incet
Sistemul de gestionare al compresorului (calculatorul de injectie) interzice cuplarea compresorului in anumite situatii: - la mai putin de x secunde de la pornirea motorului (unde x am impresia ca este 16) - atunci cand pedala de acceleratie este apasata la maxim (pentru depasiri de ex.) - cand turatia motorului coboara sub o anumita valoare (550 rpm) - se recupleaza cand va creste pana la o alta valoare (1800 rpm) - daca temperatura apei a crescut peste 110 grade C - daca turatia motorului depaseste 6000 rot/min - daca presiunea in instalatie este sub o anumita valoare (2 atm) sau peste o anumita valoare (27 atm) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Mich@el |
![]()
Post
#163
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
klaus:ca intotdeauna tu ne oferi cele mai precise si corecte informatii.
![]() Se vor linisti multi citind informatiile pe care le-ai postat. |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
YipMan |
![]()
Post
#164
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 6 July 05 ![]() |
Am luat masina de curand siam observat ca atunci cand dau drumu doar la ventilator pe viteza 1 - sunet inexistent
2 - sunet f f putin perceput 3 - mult zgomot 4 - si mai mult zgomot decat la 3 Deci este o diferenta f mare de la viteza 2 la viteza 3. Cand dau drumu la AC nu se aude nici o diferenta de zgomot fata de zgomotul de la ventilator. Acum o intrebare : Ventilatorul merge doar pe curent sau foloseste si benzina? AC-ul pornit am inteles ca foloseste si benzina. Am observat ca daca pui contactul pe A si M ( motorul oprit )ventilatorul merge, deci daca il tii mult risti sa ramai fara BATERIE ??? Cel care mia facut prezentarea si predarea masinii mia zis ca este de preferat la folosirea AC-ului sa fie geamurile inchise si butonul pt izolare spre dreapta (reciclare). Am dat si eu drumu la AC pe la ora 19 (soare afara si caldura mare) si era destul de cald in masina, si pe viteza 2 sa simtit repede o diferenta de temperatura, ca sa nu mai zic pe viteza 3 .Nu am cum sa zic datele ca nam avut termometru. |
--------------------
Logan
Laureat 1.4 Egee
- provizoriu
|
|
Tudor B |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
In primul rand sub capota doar motorul foloseste benzina.
Compresorul de AC este atrenat de o curea de accesorii, cea care invarte si alternatorul (defapt nu aceiasi dar sunt invartite de pe o fulie comuna). Comanda de pornire a compresorului vine printr-un fir electric, atunci acesta intra in sarcina, de invartit se invarte tot timpul si daca nu e pornit ACul. Daca cumva lasi cheia pe accesorii in contact si e pornita ventilatia in habitaclu, binenteles ca ventilatia foloseste curent, risti sa gati bateria dupa un anumit timp. Ce ti-a explicat dealerul e cum se obtine o scadere rapida a temp in habitaclu, deobicei se foloseste cu aer de afara nu pe recirculare dupa obtinerea temp interioare dorite. |
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|
Xplode |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 5 January 05 ![]() |
De ce sa tina pe aer exetior dupa obtinerea temp dorite? poate invers...pana se racaste in masina tine pe exterior (in masina e fffff cald) si cand se raceste cat de cat se da pe recirculare ca sa recilcule aerul deja racit si sa nu raceasca aer cald de afara.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureat
- B-77-xxx Logan=Renult vs Logan=Dacia
|
|
simon |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 735 Joined: 30 October 04 ![]() |
QUOTE(Xplode @ 7 Aug 2005, 13:35) De ce sa tina pe aer exetior dupa obtinerea temp dorite? poate invers...pana se racaste in masina tine pe exterior (in masina e fffff cald) si cand se raceste cat de cat se da pe recirculare ca sa recilcule aerul deja racit si sa nu raceasca aer cald de afara. Asa scrie in manual pag. 3.05. "Functionarea normala a instalatiei este obtinuta utilizind aerul exterior". 3.08 "Pentru a descreste mai rapid temperatura la nivelul de confort dorit, utilizati functia <Izolare habitaclu>. Cind nivelul de confort termic este obtinut, iesiti din functia reciclare". Este adevarat insa ca si eu o tin comanda tot timpul pe reciclare pentru a evita intrarea prafului in masina. Pina acum, vara fiind, nu am observat vreo problema nici "mirosuri neplacute" nici "aburire" asa cum se mentioneaza in manual ca fiind posibil. Aerul conditionat este tot timpul pe ON. Ramine de vazut cum va fi in alte anotimpuri. |
--------------------
Renault
Megane III
2009 Dinamique 1.6 16V
|
|
Mich@el |
![]()
Post
#168
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
Cu siguranta asta a vrut sa zica.Deschizi 2 usi (sau geamuri),dai pe 3 sau 4 cu aer luat de afara si cand a mai disparut sauna,porniti AC si dati pe recirculare.Eu asa fac si eficienta AC este ok.Mi s-a intamplat,fiind pe recirculare sa mise abureasca geamurile,in special prin munti,dar in clipa in care am pus sa traga aer de afara s-au dezaburit imediat.Faza e ca se acumuleaza umiditate in habitaclu,de la respiratie.
This post has been edited by Mich@el: 7 Aug 2005, 14:16 |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
Tudor B |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(Xplode @ 7 Aug 2005, 13:35) De ce sa tina pe aer exetior dupa obtinerea temp dorite? poate invers...pana se racaste in masina tine pe exterior (in masina e fffff cald) si cand se raceste cat de cat se da pe recirculare ca sa recilcule aerul deja racit si sa nu raceasca aer cald de afara. De ce sa mai bag aer cald de afara daca e deja cald in masina? Eventual las geamurile deschise un minut. Dupa ce scade temperatura cum imi place opresc recircularea astfel se face prea rece, mai scad si viteza ventilatorului pe 2, directionez aerul spre parbriz si aeroatoare (pozitia intermediara) si pentru mine e perfect. Daca circuli cu recircularea mult nu se mai improspateaza aerul. |
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|
baro_76 |
![]()
Post
#170
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 9 August 05 ![]() |
si a mea huruie cand dau drumul la ac! am fost la service shi e o actiune interna de inlocuire a compresoarelor dar trebuie sa ai niste pile...
eu nu am decat o cunostinta interna care mi-a aratat actiunea de inlocuire si oricum nu e singura :1 zgomot roata dr fata 2zgomot roata stg spate 3 zgomot repartitor SAMD |
--------------------
dacia logan
dacia logan
- b 43 sso
|
|
catalin1paul |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 5 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(baro_76 @ 9 Aug 2005, 21:36) si a mea huruie cand dau drumul la ac! am fost la service shi e o actiune interna de inlocuire a compresoarelor dar trebuie sa ai niste pile... eu nu am decat o cunostinta interna care mi-a aratat actiunea de inlocuire si oricum nu e singura :1 zgomot roata dr fata 2zgomot roata stg spate 3 zgomot repartitor SAMD Nu mai inteleg nimic..... ![]() |
--------------------
Logan
Laureat 1.4
- B12XXX Sa nu uitam!!! "TRAIM IN ROMANIA"
|
|
ICET |
![]()
Post
#172
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(catalin1paul @ 10 Aug 2005, 08:01) deci acel zgomot de drujba pe care il face compresorul cand este foarte cald afara, nu este normal? Si eu care deabea am reusit sa ma obisnuiesc cu zgomotul..... Este si nu prea normal.......Cind temperatura exterioara este mai mare(peste 30*C)creste si presiunea de lucru a freonului in instalatie,ceea ce inseamna ca scade un pic eficienta si zgomotul e mai mare.Daca in instalatie e o cantitate mai mare de gaz,presiune creste si mai mult,implicit si zgomotul.Daca e prea mare cantitatea(implicit si presiune)la accelerari(turatii peste 2000rpm)presostatul comanda decuplarea compresorului.Cuplarea se face la revenirea presiunii maxime admise de lucru.Concluzia este ca nu compresorul este defect daca se aude acel zgomot la temperaturi/turtii mai mari.Se poate auzi dar foarte putin,nederanjant(pentru unii). |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
La mine, de cand a trecut canicula, nu a mai facut
![]() Am mai folosit aerul conditionat, ca a mai fost cald, dar nu asa ca inainte (35-36 C) This post has been edited by dragos.avramescu: 12 Aug 2005, 21:07 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
Bet@x |
![]()
Post
#174
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 13 August 05 ![]() |
Si la mine huruie AC foarte tare cand se incalzeste. m fost la service de 2 ori: prima oara au zis ca mi-au completat uleiul de compresor, a doua oara m-au aburit ca ele(compresoarele) vin cu ulei putin...ca e un ulei special...pe care ei nu il au...si ca ma cheama ei cand le vine uleiul(au trecut 2 saptamani si numic). Binenteles ca nu i-am crezut si o sa mai ma duc peste ei, pt ca nu ma las. Nu cred ca este un zgomot normal,pt ca nu mi se pare NORMAL sa dau casetofonul mai tare din cauza lui. Ideea e ca ei nu recunosc ca acele compresoare probabil ca au un defect si ca trebuiesc inlocuite, dar, cum am mai spus, eu nu ma las...
|
--------------------
Dacia
Logan
- Laureate
|
|
ICET |
![]()
Post
#175
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Repet:compresorul nu are nici un defect!Intradevar el face zgomotul dar in conditiile expuse de mine mai sus.Iar faza cu uleiul e pentru aburirea(de fapt cred ca nici ei nu stiu prea bine treaba)clientului.Uleiul se amesteca cu freonul si circula in toata instalatia,dar in cantitati mai mari exista riscul sa se formeze o pelicula pe tevi(in special pe vaporizator/condensator)si se impiedica transferul termic sau scade atit cit sa nu mai fie eficienta instalatia!Ma bucur ca au montat compresorul la logan jos(si nu sus ca la slz sai dsn).Chiar daca e un separator de ulei pe instalatie(linga condensator)uleiul nu mai pleaca din compresor in cantitate asa mare. ps.ca un alt exmplu la faza cu uleiul,toate instalatiile de frig(a/c casnice,combine/frigidere)au compresorul jos si vaporizatorul mai sus. |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
DSA |
![]()
Post
#176
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 18 June 04 ![]() |
QUOTE(ICET @ 13 Aug 2005, 20:36) Repet:compresorul nu are nici un defect!Intradevar el face zgomotul dar in conditiile expuse de mine mai sus. Totusi la alte masini cu instalatie de aer conditionat compresorul nu face asa zgomot chiar si pe canicula? Pentru ca totusi nu mi s-a parut un zgomot "nederanjant". Era destul de puternic. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- 1.6
|
|
ICET |
![]()
Post
#177
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
"La alte masini" te referi la alte marci?Daca da,sunt masini la care nu se aude ambreiajul compresorului.........daca te referi tot la dacie si erai un pic mai atent,observai in ce conditii face zgomot!Se poate face un compromis intre zgomot si eficienta,atit cit sa fie amindoua excelente.E un pic de munca,dar se poate. |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
DSA |
![]()
Post
#178
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 18 June 04 ![]() |
Ma refeream la alte marci. Pt ca din pacate la Dacia se pare ca intra la categoria "asa face toate".
Si totusi intrebarea mea ramane. Se poate face ceva pt a se elimina acest zgomot sau trebuie sa ne resemnam? Faptul ca pe alte marci de masini (nu neaparat mai scumpe) nu se aude nimic pe canicula ma face sa cred ca totusi compresorul instalat pe Logan nu e tocmai Ok. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- 1.6
|
|
ICET |
![]()
Post
#179
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Ca te referi la alte marci.........acestea au in primul rind o buna izolatie fonica(sunt masini unde nu auzi nimic:ventilator,ambreiaj,compresor)si zgomotele sunt mult reduse.Zgomotul asta la dacie se poate cataloga la "asa face toate"din cauza slabei izolari fonice.Se poate face sa dispara zgomotul(chiar si pe calduri mari)dar nu va mai raci asa tare ca atunci cind se aude ceva zgomot pe accelerare(creste temperatura cu ~4-5*C la aerator fata de atunci cind se aude zgomotul).Iar compresorul care e pe logan e destul de bun,eu nu am auzit pina acum sa se fi schimbat unul din cauza ca a fost el defect! |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
Mich@el |
![]()
Post
#180
|
![]() membru fara frane Group: Members Posts: 626 Joined: 27 February 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(ICET @ 13 Aug 2005, 23:44) Iar compresorul care e pe logan e destul de bun,eu nu am auzit pina acum sa se fi schimbat unul din cauza ca a fost el defect! Vom afla cet e de bun compresorul cand vor fi Loganuri care se apropie de suta de mii de km fara sa schimbe ceva la AC.Propun sa deschidem un topic cu referitor la km parcursi,,poate aflam niste veterani la km,sa aflam puncte slabe la Logan. |
--------------------
Logan
Laureate 1.4
2005
- TM-Marine Blue
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 06:49 |