DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages « < 4 5 6 
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dacia 2310 Li, By Renault

Rob3rto
post 17 Apr 2025, 08:56
Post #151


Membru autentic


Group: Members
Posts: 578
Joined: 1 January 11







--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 17 Apr 2025, 09:02
Post #152


Membru


Group: Members
Posts: 3.682
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Nu e prea inalt? Se mai poate inchide capota sau trebuie sa o adaptezi?
Sunt curios daca se poate pune legal in circulatie fara costuri prea mari.
Pe de-o parte ar fi ilogic sa interzica circulatia deoarece motorul asta e mai nou, are injectie, in teorie polueaza mai putin si e mai eficient. Pe de alta parte ramai fara talon pentru orice modificare.
Ma gandesc ca ai un plan deja


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
You deserve what you tolerate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 17 Apr 2025, 09:28
Post #153


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Exista mitica omologare individuala.

Daca in institutia car trebuie sa se ocupe de asa ceva, ar fi ingineri, nu pile, poate ar fi o treaba.
Pe de alta parte, in tara asta, pentru fiecare masina ca asta de aici, ar veni la omologare si 99 de bombe ambulante, deci...


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Apr 2025, 09:35
Post #154


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Ai discutat cu multi ingineri de la omologari RAR? Adica nu zic ca nu sunt si pile, dar nu stiu exact daca ai experienta necesara sa generalizezi.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 17 Apr 2025, 10:13
Post #155


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Dud, intreg RAR-ul schioapata din cauza greutatii aditionale pe care o cara degeaba. Cat de omologarea aia dinamica, am discutat cu unul din ingierii RAR pe care-i cunosc, si care stiu ca mai si stie ce face, si cand am zis de aia, l-a pufnit rasul.

Banui ca te-ai iritat ca oi avea colegi de faclutate pe acolo. Ia intreaba-i, ce au omologat in ultima vreme ce sa semene macar vag cu subiectul topicului?

This post has been edited by bucatzel: 17 Apr 2025, 10:13


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 28 Apr 2025, 20:58
Post #156


Membru autentic


Group: Members
Posts: 578
Joined: 1 January 11




Motorul incape, s-au facut probe anul trecut smile.gif

Despre omologare a punctat excelent Bucatzel. Dupa ce termin o sa intocmesc un dosarel cu șină. Probabil degeaba, insa e datoria mea sa incerc. Ar mai fi o varianta dar nu vreau sa fac valuri momentan rolleyes.gif

Acum, detalii despre ce se vede in clipuri. Era ideal sa le scriu atunci, cand era informatia proaspata in creier unsure.gif

In ultimul post instalatia electrica de motor era gata mufata in cea de caroserie(da, Dacia injectie are instalatie de motor separata), traseul de apa la fel. Am continuat cu instalatia caroseriei. Mi-am impus sa pastrez ceasurile de bord OEM, in locul unor ceasuri de Renault unde totul ar fi fost infinit mai simplu(viteza corecta luata din abs, turometru precis, etc). Doar ca tigaia a fost "cheala", fara turometru si alti indicatori. A trebuit sa trag cateva fire si sa inversez papuci in mufe, totul ok.
Intr-o seara, mai mult de plictiseala i-am bagat ulei si am conectat mufa demarorului, astfel a urmat "preludiul" happy.gif
Urmatoarea zi m-am asigurat ca becul pt. presiunea de ulei functioneaza, filtru de benzina cuplat la traseul de alimentare, apa in instalatie, stingator la indemana(a fost pentru prima oara de cand sunt in garajul ala, in rest l-am folosit doar pe post de opritor pt. usa laugh.gif ) si rezultatul este in cel de al doilea clip. Da, a fost prima cheie pe bune icon_mrgreen.gif Mi-au tremurat toate cele de emotii, am chișat ochii, apoi totul s-a transformat in tristete. Batea ca un diesel obosit si tot nu se oprea. Telefon la piese auto pt. fulie VVT noua, hristosi, dumnezei, etc. L-am mai lasat totusi pornit si am inceput sa-l turez, bataile au disparut dar dubios de greu. Fie sanatos, acum se aude bine de tot sleep.gif
Evacuarea, dubios de placuta auzului, chiar nu ma asteptam! Becul de presiune ulei se stinge aproape instant biggrin.gif
Bun, ceasurile: Din doua carcase de ceasuri nu am reusit sa fac nimic, rupandu-se prinderi la cele mai mici atingeri. Am reusit sa le asamblez cu ajutorul unei a treia carcase, ceva de prin anii 80, mult mai zdravana. Indicatorul de presiune ulei l-am eliminat. N-am chef de T-uri si alte inventii pe blocul motor, am pastrat partea de "bec" din ceasurile ei(in plus, motoarele aste nu sunt excelente la capitolul presiune ulei; decat sa vad acul stand pe minim, mai bine deloc sleep.gif ). La sfarsit, o vopsea rosie pe "limbi" intrucat am pus un kilometraj nou si difereau nuantele laugh.gif
Messenger_creation_F252DAFA_11A3_4070_BBE0_23F6A5EBA857.jpeg ( Size: 222.7k ) Number of downloads: 124
Messenger_creation_C205197D_DDC2_41B4_88EE_D9296258B5B3.jpeg ( Size: 303.39k ) Number of downloads: 123

Totul testat, functioneaza de jur-imprejur tot biggrin.gif Mai aveam de insirat instalatia ABS-ului. In urma catorva instructiuni sumare m-am apucat de intins si legat fire, cuplat diagnoza in OBD(da, tigaia are mufa OBD functionala pt. motor si ABS) si a urmat asta icon_mrgreen.gif :

Citeste erorile, citeste viteza celor 4 roti. Aranjat definitiv trasee, adaugat mufe, apoi m-am apucat de matisat. Am inceput cu instalatia "de spate", sa-mi "fac mana". In ea am adaugat si trasee pt. difuzoare si deschidere electrica portbagaj(n-am chef sa opresc motorul de fiecare data cand trebuie deschis, de la mama lui se deschide doar cu cheia sleep.gif )
Messenger_creation_98D3369E_7CE9_4B95_A287_BCA74F4DBB0D.jpeg ( Size: 132.39k ) Number of downloads: 132

Dupa, scos instalatia de motor si bandajata si ea. Muuult mai ordonat arata acum blush.gif
Messenger_creation_1A5B16D9_84DB_4310_B050_8845347FAD32.jpeg ( Size: 226.49k ) Number of downloads: 134

Aseara am scos si partea din fata+bord si am infasurat-o cu tot cu cea de ABS smile.gif Nu stiu daca se observa in poza, am inlocuit si panoul de sigurante cu unul pentru sigurante "comune", intrucat cele tip cilindru au scos peri albi multor romani laugh.gif
Screenshot_20250428_230517_Gallery.jpg ( Size: 358.89k ) Number of downloads: 124

Urmeaza sa scot din nou ce am pus pe "firewall", a.i. sa pot lipi placi bitumoase pt. izolare fonica smile.gif

This post has been edited by Rob3rto: 28 Apr 2025, 22:40


--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulica89
post 29 Apr 2025, 06:52
Post #157


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.265
Joined: 6 August 08




wub.gif


--------------------
Dacia 1310 1989 MLS - PH 10 SIA
Iulian
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristic1982
post 29 Apr 2025, 21:01
Post #158


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.341
Joined: 4 February 11
From: Pitești




Frumos! Felicitari pentru punere in scena!


--------------------
Dacia Duster 2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 29 Apr 2025, 21:13
Post #159


Membru autentic


Group: Members
Posts: 578
Joined: 1 January 11




Ah, da, uitasem.... Evacuarea! blush.gif Cand am comandat traseul la coStel mi s-a comunicat pretul abia dupa ce mi-au facut coletul. Drept urmare toba finala nefiind tocmai importanta am lasat-o pt. mai tarziu, nestiind ce suma mi se da pt. traseu. Apoi m-am trezit in garaj cu o toba finala din inox, de la Iulica. Probabil costa de 2 ori cat evacuarea mea din fier, dar m-am apucat sa o potrivesc laugh.gif Iesirea am compus-o dintr-o reductie si o teava din inox cu 60mm diametru. Spuneam ca-s surprins de sunet. Cu finala aia ma asteptam la o galagie sinistra blush.gif
Messenger_creation_1BE9339A_CECB_4B8F_BA46_33F5317DBB28.jpeg ( Size: 217.43k ) Number of downloads: 33
Messenger_creation_75EE5839_4CCA_40AC_9816_462884E85D55.jpeg ( Size: 327.84k ) Number of downloads: 33
Messenger_creation_0E1162F1_93E0_4A97_ADFC_260F0CAECB1A.jpeg ( Size: 185.34k ) Number of downloads: 32
Messenger_creation_F87FA205_9F03_4BA1_93E4_D73DCC7C2F1B.jpeg ( Size: 218.3k ) Number of downloads: 31


Am vrut o prima pornire "curata", fara graba si compromisuri. Gen evacuare completa si etansa, traseu de racire complet si umplut, ulei in cutia de viteze(desi jumatate a curs prin etansarea capacului din spate sleep.gif ) si alte mici detalii. Tocmai din acelasi motiv este inca pe capre. Trebuia legat ABS-ul. Acum ca e gata, umplu cu lichid, aerisesc si o pun pe roti unsure.gif

This post has been edited by Rob3rto: 29 Apr 2025, 21:16


--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages « < 4 5 6
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 06:53
Forum Renault