Dacia 2310 Li, By Renault
![]() ![]() |
Dacia 2310 Li, By Renault
Agrig |
![]()
Post
#121
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 3.089 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|||
Ov |
![]()
Post
#122
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.522 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
si eu zic ca ESP-ul pe o masina de FUN e absolut inutil. Imi place insa ca ai pus ABS care chiar e necesar pe orice fel de masina si-ti permite si ai ceva mai multa siguranta stiind ca ai directie in caz de franare de urgenta. Aia care zic ca-l fac din picior sunt ...
![]() This post has been edited by Ov: 10 Dec 2024, 15:03 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Filip |
![]()
Post
#123
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.012 Joined: 23 July 09 ![]() |
QUOTE(Agrig @ 7 Dec 2024, 14:11) Am mers din 2000 pina in 2018 doar cu RWD, fara nici o asistare decit ABS la unele si le consider cele mai sigure la mers pe iarna, nu stabile doar sigure prin faptul ca-ti dau rapid informatia ca drumul e fara aderenta. Din momentul ala daca sari calul e treaba ta, masina te-a avertizat din timp nu ca FWD. Cel mai fain e cind ESP-ul iti taie acceleratia si tu esti intr-o rampa cu noroi, zapada...e mirific atunci! Si la tractiune fata simti masina si daca derapezi 1 centimetru indiferent ca subivreaza sau fuge spatele. Sau acvaplaneaza. Mie masinile cu tractiune fata mi se par mai iertatoare la limita, dar iti transmit si ele tot ce ai nevoie sa stii. |
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.198 Joined: 13 October 06 ![]() |
Rwd, fara esp, suspensie push-road, cu alte cuvinte masini din alta epoca.
Unele inca se tin bine, chiar cu un aspirat astmatic deasupra puntii spate. https://www.youtube.com/watch?v=9kZQnHhf_cQ |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
Filip |
![]()
Post
#125
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.012 Joined: 23 July 09 ![]() |
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
Agrig |
![]()
Post
#126
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.089 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(Filip @ 12 Dec 2024, 20:11) Mie masinile cu tractiune fata mi se par mai iertatoare la limita, dar iti transmit si ele tot ce ai nevoie sa stii. Datorita aderentei mai bune pe fata iti dau senzatia de siguranta si implicit ai tendinta sa mergi mai tare decit la tractiune spate iar cind ai pierdut-o, o pierzi la viteza mai mare decit cea pe spate si recuperarea in general e mai dificila. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
axabrt |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.068 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
In toată povestea contează mult și suspensia plus jantele
Când aveam Loganul și opelul de vreo 3 ori am pierdut soseaua, dar de când cu fordul și la viteze mai mari nu s a întâmplat niciodată. Deși cauciucurile de acum sunt mai puțin sport și mai mult pe confort. Daca ar fi sa aleg , cred că peste vreo 2 ani trec înapoi la Michelin pilot sport 4 sau 5 sau ce o mai lansa atunci |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 581 Joined: 1 January 11 ![]() |
Revenind..
![]() QUOTE(Rob3rto @ 4 Dec 2024, 21:52) I-am eliminat si stutul pentru sistemul de ventilare, mai are unul pe rezervor. Vreau sa simplific sistemul, are mult prea multe componente(T-uri si furtunuri prin tot portbagajul). Iar fixarea am facut-o cu surub M5 si piulita(din inox, desigur ![]() FB_IMG_1735508168922.jpg ( Size: 84.81k ) Number of downloads: 961 Bieletele montate pe caseta, cu tot cu burdufuri noi si tot ansamblul pe tigaie ![]() ![]() FB_IMG_1735508145463.jpg ( Size: 103.02k ) Number of downloads: 980 FB_IMG_1735508148033.jpg ( Size: 88.19k ) Number of downloads: 974 FB_IMG_1735508150733.jpg ( Size: 93.86k ) Number of downloads: 975 FB_IMG_1735508153804.jpg ( Size: 85.95k ) Number of downloads: 974 M-am lasat dus de val si am pus si jumatate de coloana de directie, cablul de ambreiaj si pedalele cu protectii noi(de pe ceva Megane, cred, nu mai retin;multe piese le am luate din urma cu 3 ani) Bratele suspensiei sunt ale ei, sablate si grunduite. Rotule Febi toate 4, bucse de brat superior SKF(poveste amuzanta:una a fost cumparata prin 2022 fiind singura pe stoc, a doua in urmatorul an, aceeasi poveste ![]() ![]() FB_IMG_1735508156674.jpg ( Size: 110.1k ) Number of downloads: 90 FB_IMG_1735508159224.jpg ( Size: 135.33k ) Number of downloads: 67 Bratelor puntii spate intentionam sa le bag bucse din poliamida, cum am facut la cealalta, insa nu mai am chef si rabdare de alergat pe la strungari. Am aplicat o solutie gasita de niste prieteni cu ceva bucse de brat fata de VW. Au intrat foarte fix si par destul de dure. Singurul inconvenient la montajul asta e ca trebuie cate doua saibe distantier de ~5mm la fiecare bucsa. Aia e, imi asum. Bratele noi de se mai gasesc pe la diversi, fie ele si de origine, le crapa bucsele in cateva luni ![]() FB_IMG_1735508162015.jpg ( Size: 109.65k ) Number of downloads: 77 Inca lipsindu-mi flansele pentru toate cele 4 etriere, m-am apucat de planetare(o sa revin cu toate detaliile cand vor fi gata; bratele si portfuzeta sunt puse provizoriu pt. a definitiva lungimea axului) si de arcurile+amortizoarele fata. Arcurile-s ale ei, scurtate 2 spire(sper sa nu fie prea mult, n-o vreau târâș ca pe sor-sa ![]() ![]() 20241222_163330.jpg ( Size: 5.21mb ) Number of downloads: 134 FB_IMG_1735508165587.jpg ( Size: 204.36k ) Number of downloads: 86 Si pentru ca in cautarea de piese m-am impiedicat de stopurile spate(complete, noi-evident) le-am aruncat sus, sa-mi dau un impuls ![]() FB_IMG_1735508171455.jpg ( Size: 85.25k ) Number of downloads: 101 This post has been edited by Rob3rto: 30 Dec 2024, 00:19 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- PH 88 VBA
|
|
Muttley |
![]()
Post
#129
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Rob3rto @ 28 Nov 2024, 00:09) Lipseste gatul de umplere, intrucat elementul elastic de legatura(a.k.a. furtun) e rascopt, crapat si vai pla lui. Astept de la un prieten o bucata de furtun siliconic cu diametrul potrivit si montajul rezervorului e finalizat https://samcosport.com/race-parts/straight-...ht-hose-length/ Daca se topeste furtunul siliconic nededicat benzina, ti se duce direct in rezervor, il gasesti in injectoare, mai incolo. Iar cand curge in rezervor iti face pilaf vopseaua. Ce-i drept, ala nu e expus la benzina continuu, dar tot n-as risca. Sau du-te-n dezmembrari, e plin de astfel de furtunuri de pe la masini straine. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#130
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 581 Joined: 1 January 11 ![]() |
Nu stiu de ce m-am ambitionat cu cupla siliconica, sunt batut in cap cateodata. O sa o inlocuiesc cu ceva din dezmembrari
![]() QUOTE(Rob3rto @ 30 Dec 2024, 00:13) Inca lipsindu-mi flansele pentru toate cele 4 etriere, m-am apucat de planetare(o sa revin cu toate detaliile cand vor fi gata) 20241222_163330.jpg ( Size: 5.21mb ) Number of downloads: 134 Prin primele posturi spuneam ca doar portfuzeta este de Dacie, restul de VW(rulment, fuzeta, disc, portetrier, etrier, placute). Deci, necesare planetare pereche cu fuzetele de Golf 3, doar capatul de la roata. Necesare fiind planetare hibrid, nu m-am mai complicat sa le imbin cu jumatati de Dacie. Deci, protagonistele episodului sunt 2 planetare de Golf 3 si doua de Logan 1.5 care se potrivesc la fix in axul canelat al cutiei NG. Bonus, pe langa supradimensionarea tripodelor am scapat si de bolturile elastice. Intre ax si "cupa", astea de logan au un arc ce tine planetara intinsa constant ![]() FB_IMG_1737183581530.jpg ( Size: 113.59k ) Number of downloads: 79 FB_IMG_1737183584822.jpg ( Size: 96.33k ) Number of downloads: 72 Taiate grosier si probate pe masina pt. a definitiva lungimile axurilor, apoi m-am prezentat cu ele la strungar. Axul de VW cu sectiune plina avea sa intre in axul de logan cu sectiune tubulara, doar ca avea 1mm in plus la diametru ![]() FB_IMG_1737183593214.jpg ( Size: 125.99k ) Number of downloads: 79 FB_IMG_1737183597152.jpg ( Size: 56.42k ) Number of downloads: 72 Le-am presat unul in celalalt si le-am unit pe vecie(sper ![]() ![]() FB_IMG_1737183600057.jpg ( Size: 80.61k ) Number of downloads: 134 Inainte de a le asambla, avand capetele dinspre roata goale era momentul oportun sa potrivesc si inelele pentru ABS, apoi senzorii pe portfuzeta ![]() Din nou strung( redus din capat 1mm pt. a crea un guler opritor si inca 1mm din inel) si putina sudura. Am ales varianta de a suda tablele pentru precizie. Am facut in trecut din tabla indoita si n-au iesit tocmai perfect ![]() FB_IMG_1737183450137.jpg ( Size: 101.3k ) Number of downloads: 85 FB_IMG_1737183452338.jpg ( Size: 90.94k ) Number of downloads: 70 FB_IMG_1737183455699.jpg ( Size: 115.42k ) Number of downloads: 68 FB_IMG_1737183462250.jpg ( Size: 203.25k ) Number of downloads: 65 FB_IMG_1737183475061.jpg ( Size: 70.89k ) Number of downloads: 68 FB_IMG_1737183479204.jpg ( Size: 81.06k ) Number of downloads: 66 Nu mai aveam decat sa le stropesc cu niste grund negru si sa le asamblez. Capetele dinspre cutie au ramas cele vechi cu tot cu burdufuri. Intamplarea face ca m-am bagat sub Dacia colegului de garaj sa masor ceva si mi-au sarit in ochi burdufurile rupte la planetare, burdufuri de la acelasi producator de la care am luat si eu capetele noi. La recomandarea furnizorului meu preferat de piese am comandat 2 burdufuri separat ,din termoplastic.. FB_IMG_1737183604015.jpg ( Size: 61.16k ) Number of downloads: 78 FB_IMG_1737183607247.jpg ( Size: 52.41k ) Number of downloads: 75 Si pentru a nu face prea multe drumuri la strung, am eliminat elasticitatea si din "tiranti" cu o bieleta tot de VW. Burduful mic este tot pentru bieleta de directie, de pe ceva Citroen ![]() FB_IMG_1737183617977.jpg ( Size: 174.23k ) Number of downloads: 85 FB_IMG_1737183620944.jpg ( Size: 93.85k ) Number of downloads: 86 Ieri dimineata, dupa multe insistente, primesc o imagine ce mi-a pus un mare zambet pe fata pt. tot restul zilei. Flansele adaptoare pt. frane sunt in sfarsit gata! ![]() IMG_20250117_WA0000.jpg ( Size: 103.31k ) Number of downloads: 126 Tot ieri, am ridicat de la posta un colet cu doua semnalizari mai rasarite(dar tot neoriginale) si nerabdator fiind, am vrut sa-i dau aspect de masina ![]() 20250117_145634.jpg ( Size: 3.8mb ) Number of downloads: 104 This post has been edited by Rob3rto: 18 Jan 2025, 12:44 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- PH 88 VBA
|
|
Muttley |
![]()
Post
#131
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Bos, stii ca-mi esti drag, deci fii antena.
Forumul asta a fost super scula 2003 - 2006, hai, fortat pana prin 2010. Spectacol, nu alta, in special cafeneaua. Membri cu IQ mult peste medie, discutii inteligente, caterinca totala, gramatica. Organizare, moderare. Doar ca tu te-ai trezit tarziu. Nu e vina ta, acum s-a nimerit sa-ti faci masina misto, dar e tarziu pentru forumul ASTA. Care forum, acum e o ruina. Nu mai exista moderare, nu mai exista administrare. Si asa cum vezi prin filmele apocaliptice, ruinele sunt acaparate de grupuri restranse de imbecili submediocri. Se gaseste cate o autoproclamata capetenie si o ceata de papagali aplaudaci care se gudura pe langa el si-l pupa-n ciur pentru protectie. Nu zic ca-i problematic, ca poti ramane-n patratica ta, de dragu' de a-ti face un jurnal. Dar problema inevitabila e ca se va stinge lumina. Trebuie doar scos un stecher din priza si sa nu se mai bage la loc. Acum e doar inertie morbida si cam atat. Iar toata munca ta de documentare va fi fost degeaba, si e imens pacat. Asa ca sfat: inteleg poate cel mai bine motivatia ce sta in spatele muncii tale de aici, asa ca du-te-n alta parte. Platforme sociale, domenii de blog, n-as sti sa-ti recomand ceva anume. Aici muncesti de pomana. Sau ramai si spera sa fie ok. Alegerea ta. Misto maxim planetarele ![]() This post has been edited by Muttley: 20 Jan 2025, 10:17 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 581 Joined: 1 January 11 ![]() |
QUOTE(Rob3rto @ 18 Jan 2025, 11:00) Flansele adaptoare pt. frane sunt in sfarsit gata! ![]() IMG_20250117_WA0000.jpg ( Size: 103.31k ) Number of downloads: 126 Miercurea trecuta, iesit de la giob la 8 dimineata, ma suna curierul pe la 12:30 ca are un colet pt. mine. Ma simteam proaspat injunghiat. Il injur in gand si ma tarasc pana la usa sa-mi dea fiarele. Dupa ce le-am vazut pe viu, m-am aruncat inapoi in pat cu scopul de a dormi nelimitat ![]() ![]() Pt. fata a fost nevoie de putin polizor, potrivire perfecta! ![]() FB_IMG_1738180059015.jpg ( Size: 90.43k ) Number of downloads: 81 FB_IMG_1738180056274.jpg ( Size: 104.31k ) Number of downloads: 87 Spatele a fost cu emotii. Practic am folosit acelasi desen ca pt. Dacia neagra, iar acolo e o punte mega rara(de origine Dacia pentru tamburi 4x100). Odata debavurate piesele, le-am pus pe punte si strans in cele 4 suruburi. Perfectiune si aici ![]() FB_IMG_1738180269934.jpg ( Size: 87.4k ) Number of downloads: 83 FB_IMG_1738180273322.jpg ( Size: 69.53k ) Number of downloads: 72 FB_IMG_1738180284103.jpg ( Size: 161.19k ) Number of downloads: 65 Bineinteles ca am pus si etrierele(murdare vai plalor, asa cum au venit din dezmembrari), rezultatul fiind o punte cu componente de pe alte 4 masini diferite. Butuci cu rulmenti de Scenic 1(sau Renault 18 Turbo, sunt similari), discuri de Volvo(micute, 228mm diametru), etriere de Megane 2(utilizate pe mai multe marci, aproape pana in prezent) si furtunuri de VW. Nu cred ca am mai spus, urasc din tot sufletul sistemele de franare cu tamburi, nu mai vreau asa ceva pe nicio masina de a mea ![]() FB_IMG_1738180287726.jpg ( Size: 87.12k ) Number of downloads: 84 Avand montajul asta, am putut finaliza puntea pentru vopsirea finala. Lipseau 2 suporti pentru furtunuri ![]() FB_IMG_1738180839148.jpg ( Size: 116.88k ) Number of downloads: 69 FB_IMG_1738180841708.jpg ( Size: 104.71k ) Number of downloads: 56 FB_IMG_1738180844287.jpg ( Size: 79.74k ) Number of downloads: 50 FB_IMG_1738180847441.jpg ( Size: 86.36k ) Number of downloads: 52 FB_IMG_1738180850132.jpg ( Size: 101.45k ) Number of downloads: 58 Puzzle-ul fiind definitivat, am curatat si vopsit componentele in vederea montajului definitiv, doar partea fata momentan. Am revenit asupra bratelor superioare cu un set de bucse poliuretanice SuperPro. A comandat un amic mi-a facut pofta. Din pacate nu mi-a luat si bucsele pt. T-ul de amortizor. O sa le comand si pe alea si o sa revin, pt. ca e posibil sa nu-mi placa suspensia fata. Oi vedea dupa ce merg cu ea ![]() ![]() FB_IMG_1738181280660.jpg ( Size: 117.82k ) Number of downloads: 69 FB_IMG_1738181285823.jpg ( Size: 83.38k ) Number of downloads: 73 FB_IMG_1738181290097.jpg ( Size: 81.09k ) Number of downloads: 78 FB_IMG_1738181294037.jpg ( Size: 109.09k ) Number of downloads: 85 Nu pot sa nu-mi notez faptul ca sunt surprins de mine. O vreme am crezut ca odata cu inaintarea in varsta mi-am pierdut rabdarea. Nici vorba, am pierdut timp si inca pierd daca imi lipseste un surub sau o piulita noua. In trecut mi-as fi pierdut rabdarea si as fi montat mecanica provizoriu pentru a o lasa pe roti, sau as fi pus suruburi vechi si ruginite doar pt. a avea satisfactia ca am montat ceva. Acum lucrurile s-au schimbat, prefer sa muncesc o data si bine, am muncit enorm la epava si ar fi pacat sa fac compromisuri ![]() Un alt aspect, emotiile... Sunt un tolomac emotiv si "slab", ma atasez de oameni si lucruri. In urma cu 4 ani nu dadeam 2 bani pe masina asta, era doar o Dacie de 10 milioane. Satisfactii sufletesti am mai avut cu cealalta, insa nu ca acum, cand mi-au dat si lacrimile de cateva ori(no joke) vazand ca incepe sa arate a ceva. Probabil varsta, probabil volumul de munca depus, ori nivelul de implicare(care n-ar fi trebuit sa existe ![]() ![]() Revenind la chestii fara ochi "chișați", verdele hepatic de pe etrierele de VW a ramas doar o amintire gretoasa, a disparut prin sablare. Ceilalti i-am curatat mecanic si chimic. Am scufundat portetrierele si alte piese corodate agresiv in acid fosforic. Rezultatul m-a lasat fara cuvinte ![]() ![]() Dupa grunduire am aplicat si o vopsea termorezistenta argintie, pt. contrast si un aspect OEM ![]() ![]() IMG_20250124_WA0035.jpeg ( Size: 1.71mb ) Number of downloads: 103 IMG_20250123_WA0008.jpeg ( Size: 1.68mb ) Number of downloads: 80 received_3023957711104010.jpeg ( Size: 275.35k ) Number of downloads: 78 This post has been edited by Rob3rto: 29 Jan 2025, 23:14 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- PH 88 VBA
|
|
Ov |
![]()
Post
#133
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.522 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
frana de mana cum o faci?
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Agrig |
![]()
Post
#134
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.089 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(Rob3rto @ 18 Jan 2025, 11:00) Le-am presat unul in celalalt si le-am unit pe vecie(sper ![]() ![]() FB_IMG_1737183600057.jpg ( Size: 80.61k ) Number of downloads: 134 In vremurile dedemult, in armata am sudat o semiplanetara de camion sub supravegherea maestrului militar de la auto. Modul de lucru a fost asemanator, s-a taiat la strung zona fisurata, s-a facut sanfernul in ambele parti, gaurite si presat un bolt pentru centrare si tras peste zona sudata un manson cu capetele taiate in forma de lalea. In felul asta a aparut peste zona sudata a semiplanetarei a aparut si mansonul cu sudura in zig-zag la ambele capete. Dupa asta camionul a participat la manevrele de la Cincu si s-a intors la Timisoara pe roti. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#135
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.488 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
*maistru militar nu maestru
![]() cred ca gura de peste se cheama forma aia de decupare care-ti mareste lungimea cordonului. etrierele alea nu le anodizezi sau dai macar cu lac incolor? ca nu prea e un loc sa lasi aluminiu natur. This post has been edited by einstein1984: 31 Jan 2025, 13:16 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Agrig |
![]()
Post
#136
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.089 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Maestru maistre, maestru era mesteru!
https://dexonline.ro/definitie/maestru Noi ii spuneam lalea, asa am invatat, asa ii spun, ideea e ca se intelege cam cum este ca daca-i gura de peste poate fi si stiuca da si somn, de cere o fi?? ![]() This post has been edited by Agrig: 31 Jan 2025, 13:54 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
1310CL |
![]()
Post
#137
|
![]() 1310 DRIVER Group: Members Posts: 1.232 Joined: 25 January 10 From: Arad ![]() |
Ceva sanse sa ajunga pe la Varadinum 2025?
![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1310
TLX
1990
- AR06GKI CREM 427
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 581 Joined: 1 January 11 ![]() |
QUOTE(Ov @ 30 Jan 2025, 10:25) Cu cablurile de Dacie. Necesita doar doua prelungitoare la "camasi", am deja reteta pe cealalta ![]() ![]() Din nou iesit din schimbul 2, ieri n-am rezistat si am adunat etrierele fata si le-am montat. Ele au ajuns la mine cu pistoane, garnituri si placute noi. Deci doar le-am sablat, vopsit si reasamblat. Imi lipseau suruburile pentru banjo-urile din furtunurile de Opel, erau la prietenul cu magazinul de piese de pe la jumatatea lui decembrie , mi le-a adus aseara si am completat montajul astazi ![]() received_621100840621416.jpeg ( Size: 241.05k ) Number of downloads: 78 received_1153227626186204.jpeg ( Size: 1.24mb ) Number of downloads: 89 Am pus si bara antiruiu, fara placile de le facusem prin vara, trebuie ceva cu grosime mai mare si suruburi cu cap conic. Oi fi norocos pentru prima oara in viata, vine chiar foarte bine cu bridele in pozitia de baza ![]() ![]() received_983902953618245.jpeg ( Size: 335.44k ) Number of downloads: 100 In imaginea asta se vad cateva chestii interesante si cam tot ce se poate face in materie de stabilitate la o Dacie veche.. Tiranti rigizi cu rotula, bielete antiruliu rigide cu rotule, bielete directie cu rotule(nu prea se vad, dar fie..) si suruburi pentru reglaj cadere. Lipseste partea de amortizor-arc, insa nu imi bat capul momentan. O sa fie tot ceva fix, fara reglaj inaltime(ceea ce mi se pare stupid din moment ce la fiecare reglaj de inaltime trebuie refacuta geometria; inaltimea o stabilesc o singura data si ramane pe vecie). O sa mai studiez solutii. Ce au folosit altii nu-mi place ![]() Tot astazi m-am ocupat si de pozitionarea senzorilor de rotatie ai puntii spate. Am masurat de 3 ori, am centrat flansele una peste alta in oglinda centrate in cateva gauri, apoi am gaurit o data si gresit ![]() ![]() received_2953203558177602.jpeg ( Size: 214.38k ) Number of downloads: 120 Dane, in fiecare post doar asta spui. Da, imi doresc sa plimb epava pana in Oradea. Sper sa am timpul necesar si mai ales resursele financiare sa o termin pana la vara. Momentan sunt falit ![]() This post has been edited by Rob3rto: 31 Jan 2025, 23:27 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- PH 88 VBA
|
|
1310CL |
![]()
Post
#139
|
![]() 1310 DRIVER Group: Members Posts: 1.232 Joined: 25 January 10 From: Arad ![]() |
Normaaaal ca numa asta zic
![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by 1310CL: 5 Feb 2025, 17:01 |
--------------------
Dacia 1310
TLX
1990
- AR06GKI CREM 427
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 581 Joined: 1 January 11 ![]() |
N-o fac pentru premii si nici pentru expozitii. Vreau doar sa fie corecta si oarecum utila
![]() Ziceam de puntea spate. La inceput, vrand sa fac totul rapid cochetam cu ideea de tamburi de Renault 18(plug&play pe puntea de Dacie, conversie la 4x100 in maxim jumatate de ora). Dupa, s-au schimbat ideile si am vrut ABS. Simplu si elegant as fi rezolvat cu o punte cu discuri de Renault 18 Turbo, rara si oarecum scumpa, dar nu ma avantaja pentru ca lateste ecartamentul cu vreo 60 mm daca retin bine. Pe asta potriveam si tamburi cu rulment dublu si fuzete pentru disc foarte simplu, avand axurile drepte si cu 25mm in diametru. Uitasem, voiam sa scap si de montajul ala invechit cu rulmenti conici. Alta varianta, punte de Dacie pentru 4x100, un hibrid cu axurile drepte si ecartamentul corect. Din pacate este foarte rara, cea de pe Dacia neagra mi-a cedat-o Iulica, ba mai mult, era si noua ![]() received_484856849062555.jpeg ( Size: 506k ) Number of downloads: 93 O varianta de mijloc ar fi bucsarea axului ala conic cu o bucsa cu guler care sa stranga rulmentul. Anul trecut, cand am pus puntea de proba, m-a zgariat pe ochi cat de mult ar fi iesit in afara fusul ala si ca nu o sa pot pune niciun fel de capac acolo, apoi mi-a incoltit in minte ideea de a fileta bucata pe care sta rulmentul exterior, avand diametrul ideal pentru filete M20, adica fix piulitele cu care trebuie stranse fuzetele astea cu rulment dublu. Un an mai tarziu am trecut la masuratori si probe cu fuzeta, apoi am decis ca imi trebuie filet pe o portiune mai mare in exterior, deoarece tot era nevoie de o bucsa cu guler sa stranga pe carcasa din exterior a rulmentului, avand sprijin pe ax o portiune prea mica(vreo 2mm parca). Urma sa stric o punte proaspat reparata de rugina. "Opritor" din cupru pentru sudura, finisat manual portiunea si filetat. Pentru a intra drept cu filiera m-am folosit vechiul filet M16 si piulita veche. N-am stricat puntea, insa am ciufulit grav filiera imprumutata de la strungar. Cu greu am gasit alta in obor la Ploiesti, sa-i predau omului o scula in conditia de baza ![]() FB_IMG_1738777098542.jpg ( Size: 46.43k ) Number of downloads: 102 FB_IMG_1738777101025.jpg ( Size: 50.98k ) Number of downloads: 79 Sambata, avand cam tot ce imi trebuie, am urcat puntea pe masina. Arcurile am vrut sa le pun pe ale ei, scurtate. Nu le-am mai gasit, probabil au ajuns la fier vechi din greseala ![]() ![]() received_623893113694903.jpeg ( Size: 1.32mb ) Number of downloads: 88 FB_IMG_1738777077208.jpg ( Size: 78.75k ) Number of downloads: 86 FB_IMG_1738777082861.jpg ( Size: 66.5k ) Number of downloads: 92 Nu am rezistat si am pus si flansele pentru etrier, fuzeta, discul si portetrierul. Pentru etriere inca nu am avut kit-uri de reparatie. Ieri m-a sunat strungarul sa-mi spuna ca mi-a facut bucsele, astazi am fost dupa ele si m-am oprit direct la garaj sa completez montajul ![]() FB_IMG_1738777115598.jpg ( Size: 45.79k ) Number of downloads: 107 FB_IMG_1738777111853.jpg ( Size: 47.18k ) Number of downloads: 83 FB_IMG_1738777118231.jpg ( Size: 52.34k ) Number of downloads: 90 FB_IMG_1738777121263.jpg ( Size: 61.52k ) Number of downloads: 92 FB_IMG_1738777124169.jpg ( Size: 71.97k ) Number of downloads: 92 Potrivire perfecta! Si toata munca asta doar pentru a putea pune frumusetile alea de capace centrale ![]() This post has been edited by Rob3rto: 6 Feb 2025, 02:22 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- PH 88 VBA
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 581 Joined: 1 January 11 ![]() |
Frigul si zapezile m-au determinat sa lucrez la Dacia(de curse wannabe) a unui amic, la caldura si pe elevator
![]() FB_IMG_1741191528201.jpg ( Size: 66.2k ) Number of downloads: 92 Printre picaturi am asamblat etrierele spate cu kit nou de garnituri. Pisoanele lor aratau foarte ok, le-am pastrat. Piulite si suruburi noi la parghii, set de placute noi si le-am urcat ![]() received_1435263954124221.jpeg ( Size: 104.46k ) Number of downloads: 100 received_1849723995842186.jpeg ( Size: 131.26k ) Number of downloads: 77 received_621270744135854.jpeg ( Size: 139.95k ) Number of downloads: 74 received_3462946283837555.jpeg ( Size: 131.49k ) Number of downloads: 75 Legatura conductelor de pe caroserie pe punte am facut-o cu 2 furtunuri de Opel proiectate pentru aceeasi destinatie. Suportul facut de mine, evident, prins bine de fosta prindere pentru vechiul limitator (by the way, am scapat de o piesa mizerabila care nu se mai fabrica decat ASAM) ![]() ![]() received_648329851471416.jpeg ( Size: 211.8k ) Number of downloads: 63 received_1145862637083465.jpeg ( Size: 261.36k ) Number of downloads: 56 Zilele trecute am continuat cu conductele pe punte. Cate 3 incercari de fiecare. La cea scurta greseam lungimea, la cea lunga am uitat de 2 ori sa pun holender si o data am gatuit teava cand am incercat sa-i fac o curbura. Fac conducte de frana de multa vreme, insa atat de imprastiat n-am fost niciodata ![]() ![]() ![]() received_633373099427319.jpeg ( Size: 208.42k ) Number of downloads: 65 received_1350033089757951.jpeg ( Size: 257.93k ) Number of downloads: 55 received_4013104495614738.jpeg ( Size: 211.38k ) Number of downloads: 52 received_1156289142807114.jpeg ( Size: 197.74k ) Number of downloads: 53 Scopul a fost sa o pun pe niste roti, cu franele aerisite, sa ma pot apuca de motor. Inca nu-i pe roti, mai trebuie bagat lichid, aerisit si legata si frana de mana. As vrea sa bag inainte de lichidul de frana ceva pentru curatarea sistemului, ma gandeam la alcool tehnic ![]() Deci, motorul.... received_578765961987761.jpeg ( Size: 270.69k ) Number of downloads: 70 Nu am facut prea multe poze pentru ca am fost uns mai mereu. Singura dificultate a fost ca s-a rupt floarea unui surub de chiulasa, l-am rezolvat rapid cu sudura ![]() received_675107475089507.jpeg ( Size: 1.02mb ) Number of downloads: 71 received_1193945858972742.jpeg ( Size: 348.16k ) Number of downloads: 61 Primordial a fost sa curat bine blocul pentru a-l vopsi, sa fie uscat bine cand ma apuc de montat. Am ales o vopsea ieftina, care s-a texturat foarte misto dupa aplicare. Din propria experienta in vopsit blocuri motor, am ales sa o fac la pensula cu vopseaua nediluata ![]() received_1641709366438697.jpeg ( Size: 190.38k ) Number of downloads: 66 received_667674492349840.jpeg ( Size: 338.56k ) Number of downloads: 66 Foarte incantat de nuanta si textura! ![]() Bun, n-am zis de ce am facut bucati motorul... Pai nu l-am auzit pornit nici macar o secunda si sunt renumite pentru consumul de ulei. Tragic ar fi ca-s mancate axele(numai bine ca am de Clio RS) si oleaca ciufulite lagarele-n chiulasa, problema comuna a motoarelor astora ![]() ![]() Revin cu detalii in episodul urmator! ![]() This post has been edited by Rob3rto: 5 Mar 2025, 19:08 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- PH 88 VBA
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#142
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 581 Joined: 1 January 11 ![]() |
A urmat un episod cu mult jeg de motor, unghii ingalbenite si arsuri pe piele datorate solutiilor de curatat. N-a iesit perfect, insa rabdarea imi era la capatul puterilor
![]() FB_IMG_1742720082083.jpg ( Size: 322.56k ) Number of downloads: 61 FB_IMG_1742720079788.jpg ( Size: 161.12k ) Number of downloads: 62 Nu prea am stat de facut poze, fiind mai mereu foarte murdar pe maini. In urma cu vreo doua saptamani, din nou iesit de la serviciu si neformit suficient, avand toate componentele m-am apucat de asamblat partea de jos. Dupa 4 zile la serviciu si cu piesele toate curate, s-a transformat totul intr-o relaxare completa ![]() FB_IMG_1742721161373.jpg ( Size: 108.84k ) Number of downloads: 70 FB_IMG_1742720085196.jpg ( Size: 97.75k ) Number of downloads: 62 FB_IMG_1742720087404.jpg ( Size: 94.95k ) Number of downloads: 55 FB_IMG_1742720090668.jpg ( Size: 66.05k ) Number of downloads: 45 FB_IMG_1742720093986.jpg ( Size: 94.75k ) Number of downloads: 46 FB_IMG_1742720096753.jpg ( Size: 96.15k ) Number of downloads: 44 FB_IMG_1742720111548.jpg ( Size: 81.69k ) Number of downloads: 40 FB_IMG_1742720096753.jpg ( Size: 96.15k ) Number of downloads: 42 FB_IMG_1742720102776.jpg ( Size: 80.91k ) Number of downloads: 42 FB_IMG_1742720105581.jpg ( Size: 86.36k ) Number of downloads: 44 FB_IMG_1742720108570.jpg ( Size: 92.27k ) Number of downloads: 48 O premiera ar fi folosirea pastei pentru montaj. Mult mai "curata" asamblarea, fara ulei prelins peste tot, doar segmentii si cilindri i-am uns cu ulei. Pompa de ulei am decis s-o pun noua la indemnul unor amici pasionati de romburi, ceva de pe Megane 3RS, cica ar fi un upgrade bun ![]() Ziua urmatoare l-am inchis complet. Chiulasa a fost dusa la atelier pentru frezarea suprafetei cat si pentru frezarea/reetansarea supapelor cu scaunele. Capacul chiulasei mi s-a parut prea anost si i-am aplicat un negru texturat(contrar principiilor mele despre aluminiul vopsit ![]() ![]() FB_IMG_1742720134191.jpg ( Size: 80.75k ) Number of downloads: 66 FB_IMG_1742720136481.jpg ( Size: 138.15k ) Number of downloads: 62 FB_IMG_1742720139351.jpg ( Size: 76.26k ) Number of downloads: 62 This post has been edited by Rob3rto: 23 Mar 2025, 16:28 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- PH 88 VBA
|
|
wolfin |
![]()
Post
#143
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.879 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Multa munca!
Mult succes in continuare. |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#144
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 581 Joined: 1 January 11 ![]() |
Sa fie!
![]() Dupa o sesiune de scurtat/potrivit suruburi pentru suporti si carter, rulment de presiune nou si rulment in vilbrochen pentru centrarea prizei, montat volant si kit ambreiaj, cu mari emotii am urcat namila pe tigaie. Emotiile n-au fost degeaba; intr-o clipa in care mi-a intrat creierul in stand-by, am eliberat cilindrul macaralei. Intentia era sa opresc coborarea ![]() ![]() FB_IMG_1742720154831.jpg ( Size: 97.18k ) Number of downloads: 86 FB_IMG_1742720158246.jpg ( Size: 119.39k ) Number of downloads: 80 FB_IMG_1742720164399.jpg ( Size: 101.48k ) Number of downloads: 79 FB_IMG_1742720170425.jpg ( Size: 104.29k ) Number of downloads: 80 Galeria am aruncat-o pe motor doar pentru poza. Demarorul l-am demontat, spalat, uns si vopsit unde a fost cazul. Desi e plin de piese ASAM, n-am inlocuit nimic, sper sa tina macar un sezon. Galeria am bandajat-o bine in panza cu insertii de titat si da, banda este asigurata la capete cu sarma din inox. Colierele alea speciale nu m-au convins, am folosit in trecut ![]() ![]() FB_IMG_1742720192215.jpg ( Size: 60.96k ) Number of downloads: 87 FB_IMG_1742720195045.jpg ( Size: 118.76k ) Number of downloads: 76 FB_IMG_1742720197402.jpg ( Size: 118.63k ) Number of downloads: 76 E insirata si evacuarea, fara finala momentan. Trebuie sa mai fac o mica modificare la teava ce trece peste punte. Odata definitivate cateva pozitii ale unor senzori, am intins o instalatie electrica peste el, intrasem in depresie ![]() FB_IMG_1742720208709.jpg ( Size: 132.62k ) Number of downloads: 83 Ieri m-a ajutat colegul de garaj sa o piaptan nitel si sa etichetez diverse. Acum totul e mult mai limpede ![]() ![]() FB_IMG_1742720211388.jpg ( Size: 123.46k ) Number of downloads: 103 This post has been edited by Rob3rto: 23 Mar 2025, 15:14 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- PH 88 VBA
|
|
maho |
![]()
Post
#145
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.233 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Panza aia de izolare a galeriei nu duce la cresterea mare a temperaturii la toba finala? Ca intelesesem ca aia e de Stelco, deci nu inox. Ar insemna sa nu aiba viata prea lunga.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
TheScott |
![]()
Post
#146
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 9 June 24 ![]() |
Noutati?
|
--------------------
Dacia
1310
2002/Li
|
|
rue |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.713 Joined: 18 September 05 From: Internet ![]() |
Si se va omologa?
|
--------------------
Dacia
Logan
2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort
- RUE
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#148
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 581 Joined: 1 January 11 ![]() |
La cati km o sa faca si in conditii de vreme doar cu temperaturi pozitive, o avea ceva viata. Si la cat m-a costat, pot s-o schimb anual
![]() Discutiilor legate de omologari/ITP nu o sa dau frau. Raspunsurile le cunoastem cu totii... Cred ca am scris ceva vag despre omologare vreo 2 pagini in urma ![]() Noutatile-s ca instalatia electrica de motor este completa, traseele-s definitivate si este conectata in mufa originala a masinii. L-am solicitat pe colegul de garaj pentru niste chestii la care mi se blocase creierul si mi-a stricat toate traseele, refacandu-le putin mai armonios. Eu l-am lasat in pace si m-am apucat de niste beri in ton cu nuanta cazanului ![]() received_1187242526377791.jpeg ( Size: 359.85k ) Number of downloads: 62 received_2102700577137132.jpeg ( Size: 217.87k ) Number of downloads: 65 received_1381837549922523.jpeg ( Size: 211.73k ) Number of downloads: 66 received_1347537586533154.jpeg ( Size: 115.6k ) Number of downloads: 59 Tot ce inseamna imbinare de fir s-a facut cu cleme din cupru sertizate, intrucat la cealalta am probleme cu firele inadite. Cositorite cica n-ar tine datorita vibratiilor ![]() received_1381368776329095.jpeg ( Size: 110.52k ) Number of downloads: 70 Se vede intr-o poza si bobina prinsa in suportul proaspat manifacturat si fisele groase si rosii(de Honda cred). Am renuntat la montajul cu bobine individuale din mai multe motive. Bobina de Logan cred ca gasesc si la alimentara ![]() Cat despre relee, am vrut neaparat sa le pun in locul lor special destinat si nu inghesuite pe sub bord, cum au facut altii. Sunt cam multe deoarece am pastrat in instalatie tot ce inseamna aer conditionat, sa fie pregatit terenul pentru un viitor indepartat ![]() E aruncata si instalatia de interior, mai sunt de tras si pe acolo diverse, dar e treaba relativ usoara. In rest, m-am ocupat de mai multe nimicuri gen intinzator alternator, realiniat distributie. Nu mi-a placut deloc cum au picat axele. Am imprumutat o alta cala, vin mai bine dar nu perfect. Daca are careva vreo sugestie, e binevenita... Alex, Radu!? ![]() received_1649096682400522.jpeg ( Size: 224.38k ) Number of downloads: 98 received_1055755903265789.jpeg ( Size: 216.79k ) Number of downloads: 86 This post has been edited by Rob3rto: 4 Apr 2025, 22:42 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- PH 88 VBA
|
|
Agrig |
![]()
Post
#149
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.089 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Nu, nu tin bine cositorite, de ce? gaia stie, probabil se face un ''umar'' rigid din cositor la terminarea lipiturii, de acolo se rupe totdeauna.
Sertizate ramn cumva libere intre ele sa se miste si rezista mult mai bine. Trebuie cleste bun pentru sertizat... This post has been edited by Agrig: 4 Apr 2025, 23:45 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
eviltuning |
![]()
Post
#150
|
![]() 峠ドライバ Group: Members Posts: 494 Joined: 28 November 10 From: Brasov ![]() |
QUOTE(Rob3rto @ 4 Apr 2025, 22:38) realiniat distributie. Nu mi-a placut deloc cum au picat axele. Am imprumutat o alta cala, vin mai bine dar nu perfect. Daca are careva vreo sugestie, e binevenita received_1649096682400522.jpeg ( Size: 224.38k ) Number of downloads: 98 received_1055755903265789.jpeg ( Size: 216.79k ) Number of downloads: 86 Da, destul de enervant de facut distributia la motoarele de tip f4r. Noi am folosit cale originale cand am facut la mine distributia deoarece vin cel mai bine pe axe. Ai pinion cu pana sau e flotant? |
--------------------
Renault
Megane 99' 2.o 16s RXE /
Laguna 08' 2.0 16v TCe GT
- BV 99 EVL
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th June 2025 - 22:02 |