DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages « < 2 3 4 5 6 > 
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dacia 2310 Li, By Renault

Rob3rto
post 7 Aug 2024, 20:31
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 581
Joined: 1 January 11




O fi spiciles dar altii vad ca ma baga n aceeasi oala cu nentu Vio laugh.gif

Rotisorul e momentan plecat la Iulian, sa puna Sportul pe el. Ii fac poze si iau si dimensiuni, insa nu-i facut tocmai corect. Initial a fost construit pentru un Golf 2 si l-am adaptat eu pentru Dacie acum vreo 4 ani. Sa fie corect ar trebui punctul de pivotare mai sus si din el coborat spre prinderile lonjeroanelor astfel incat centrul de greutate sa fie unde trebuie, acum e ca dracu, tragi de carcasa 2 oameni s-o intorci sleep.gif

Subiectul topicului a iesit din nou afara astazi si a facut cunostinta cu "racheta" colegului de garaj happy.gif
Messenger_creation_4522e1d5_4002_4150_9772_bdb0865567a7.png ( Size: 193.54k ) Number of downloads: 1243
20240807_134103.jpg ( Size: 1.21mb ) Number of downloads: 1274


This post has been edited by Rob3rto: 7 Aug 2024, 20:41


--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 8 Aug 2024, 11:10
Post #92


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Ar trebui sa nu te intereseze parerea alora care te baga in aceeasi oala cu nea Vio wink.gif
In rest sa stii ca suntem mai multi care urmarim din umbra, si din partea mea ai un sincer: felicitari smile.gif Stiu cam ce nivel de satisfactie ai atunci cand faci ceva cu mana ta, pentru tine si realizezi ca ai lucrat mult mai bine decat ti-ar fi lucrat orice meserias.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 8 Aug 2024, 11:22
Post #93


Haha


Group: Members
Posts: 8.879
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




Unii pot doar visa ce face @Roberto acolo.

Pasiune! Si nebunie
.ca nu e simplu sa bagi bani si timp in fier.

E ca'n reclama la johnnie walker keep walking.

Imi aduci aminte de userul @A8...frara flame biggrin.gif

up.gif



This post has been edited by wolfin: 8 Aug 2024, 11:24


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 8 Aug 2024, 12:35
Post #94


Membru


Group: Members
Posts: 3.702
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Te rog sa nu mai pomenesti acel individ Vio...nu are nici o treaba cu ce se afla pe acest canal
Si eu ma uit cu mirare cata rabdare trebuie sa ai ca sa faci asemenea lucrari. Pentru mine e de neconceput, mai ales ca nu are sanse sa tina foarte mult la utilizare normala pe drumurile patriei, doar ca masina de expozitie. Dpmdv este o risipa de timp si energie dar nu conteaza aplicabilitatea in viata mea ci a autorului si ma uit cu placere la rezultat.
Apoi "time you enjoy wasting is not wasted time" si am tot respectul pentru acest lucru!


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
You deserve what you tolerate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 8 Aug 2024, 12:39
Post #95


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.869
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




QUOTE(Ov @ 8 Aug 2024, 11:10)
Ar trebui sa nu te intereseze parerea alora care te baga in aceeasi oala cu nea Vio wink.gif
In rest sa stii ca suntem mai multi care urmarim din umbra, si din partea mea ai un sincer: felicitari smile.gif Stiu cam ce nivel de satisfactie ai atunci cand faci ceva cu mana ta, pentru tine si realizezi ca ai lucrat mult mai bine decat ti-ar fi lucrat orice meserias.
*



+1


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 8 Aug 2024, 16:00
Post #96


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




+n


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BigGeorge
post 29 Aug 2024, 20:33
Post #97


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 21 September 09




Felicitării, domnu’ Robert! Chiar daca am văzut live toti pașii prin care a trecut mașina până în momentul ăsta, am citit topicul asta cu aceeași plăcere ce o făceam si la altele înaintea Facebook-ului. Calitatea lucrărilor la tinichigerie este mult peste cea a multor dacii “fără gram de rugină”. Mult succes și vin la gheață!!!


--------------------
Delta 1310 TX Delta 1310 TX 1987 - PH-05-ZOR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 31 Aug 2024, 18:09
Post #98


Membru autentic


Group: Members
Posts: 581
Joined: 1 January 11




Tenchiu big giorgi blush.gif

Ma simt oarecum aiurea ca v-am facut sa postati, nu asta era intentia dar va multumesc! biggrin.gif

O ultima peticeala, sper, "guseurile" panoului spate. Sa zicem ca am invatat din greseli si nu le-am mai inlocuit complet, ci doar jumatatile sub care se afla rugina rolleyes.gif
455715339_487978817289624_1091220091712727349_n.jpg ( Size: 407.36k ) Number of downloads: 1001
455862525_487978840622955_4509847193570823332_n.jpg ( Size: 177.14k ) Number of downloads: 982
455711365_487978953956277_7686294857053761222_n.jpg ( Size: 318.33k ) Number of downloads: 982
455916139_487978923956280_4038534305963554067_n.jpg ( Size: 420.7k ) Number of downloads: 85

456509077_491144593639713_4620037901881598984_n.jpg ( Size: 294.4k ) Number of downloads: 82
456446405_491144660306373_1113173886216506684_n.jpg ( Size: 331.38k ) Number of downloads: 84
456335162_491144683639704_322130421164399555_n.jpg ( Size: 265.19k ) Number of downloads: 86
456570920_491144716973034_7910256768466335712_n.jpg ( Size: 328.1k ) Number of downloads: 79

Un "refresh" destul de necesar din punctul meu de vedere. Nu putine-s Daciile reconditionate de le curge rugina dintre tablele astea dry.gif
S-a curatat si grunduit local habitaclul, ar mai fi fost si compartimentul portbagajului, insa pur si simplu nu mai am rabdare, o sa il las pentru mai tarziu, timp in care se va usca chitul nelipsit de pe niciun element laugh.gif

Si s-a inceput cea mai plictisitoare, spurcata si plina de praf etapa. Pregatitul pentru vopsit, pe care mi-l fac singur. Experientele altora cu vopsitorii m-au invatat ca mai bine iese rau din mana mea si economisesc si ceva banuti unsure.gif Suflarea cu vopsea si lac se va face de catre un bun prieten vopsitor, la pregatire n-as avea incredere in el ph34r.gif
Anteriorul proprietar, prieten bun, mi-a imprumutat ceva "rindele" pentru slefuit si m-a indrumat in etapele pregatirii, el facand asta la cateva masini de ale lui. Chit a intrat mult, nu mai spun cantitatile, am gasit elemente neatinse dar strambe, etc. Nu stiu ce va iesi, interesul mi l-am dat cat am putut de bine.
safsa.jpg ( Size: 433.53k ) Number of downloads: 119
1.jpeg ( Size: 261.06k ) Number of downloads: 114
2.jpeg ( Size: 181.53k ) Number of downloads: 104
3.jpeg ( Size: 425.78k ) Number of downloads: 96
4.jpeg ( Size: 318.73k ) Number of downloads: 124
5.jpeg ( Size: 261.05k ) Number of downloads: 120
6.jpeg ( Size: 187.95k ) Number of downloads: 89

Astazi am incheiat cu usile, cele care au inghitit cel mai mult material "de umplere", am omis sa fac poza si celei de pe dreapta fata. Foarte multa munca, intr-o oarecare masura ma bucur ca nu am schimbat aripa stanga spate pentru ca tot as fi pus chit pe ea laugh.gif As mai avea cateva retusuri la panoul spate(care dupa inlocuirea guseurilor am aflat ca a fost atins si indreptat, de stiam dinainte il inlocuiam fara sa clipesc sleep.gif ) si capota motor care ma astept sa fie o catastrofa. Am o promisiune pentru una noua, sper sa se materializeze unsure.gif


Uitasem de mecanica... Ma suna taica-miu intr-o seara "Coa*e, mai vrei fiarele sablate? Grabeste-te ca inchid astia p-aici". Si i-am umplut portbagajul icon_mrgreen.gif
20240819_112801.jpg ( Size: 3.95mb ) Number of downloads: 125
20240819_112810.jpg ( Size: 3.67mb ) Number of downloads: 134

I le-am dat pachet cu o cutie de grund epoxidic negru. O sa ma mai gandesc daca le dau si vopsea peste rolleyes.gif

This post has been edited by Rob3rto: 1 Sep 2024, 18:47


--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 2 Sep 2024, 09:56
Post #99


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




de ce ai dat chit de fibra?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 7 Oct 2024, 23:32
Post #100


Membru autentic


Group: Members
Posts: 581
Joined: 1 January 11




Pentru rezistenta, cel putin pe usi consider ca e necesar, a intrat cantitate mare acolo laugh.gif

Treaba merge incet si probabil prost. Am imbracat-o pe toata in chit pulverizabil si am inceput sa slefuiesc din nou, cu granulatie mai mare. Sunt multe greseli pe care le-am facut, nu ma astept sa iasa vreo capodopera, insa ma straduiesc tongue.gif
Screenshot_20241008_094139_Gallery.jpg ( Size: 365.67k ) Number of downloads: 141
IMG_20241002_WA0005.jpeg ( Size: 1.65mb ) Number of downloads: 177


This post has been edited by Rob3rto: 8 Oct 2024, 08:42


--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BigGeorge
post 11 Nov 2024, 22:32
Post #101


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 21 September 09




Mai vrem poze!!!


--------------------
Delta 1310 TX Delta 1310 TX 1987 - PH-05-ZOR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 16 Nov 2024, 21:29
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 581
Joined: 1 January 11




A urmat un strat de fuller dat gros si cu multe scursuri sleep.gif N-am talent prea mare la intins "vopsea" pe suprafete intinse. L-am slefuit cu granulatie mica, apoi am mai dat un strat, de data asta fin. S-a slefuit si asta, cu granulatie mare, apoi indrumat de vopsitorul ce o spoieste, am mai slefuit inca o data cu gaz de negru si p500. Ma rog, detalii care nu conteaza dar le trec aici sa-mi aduc aminte peste ani rolleyes.gif Si pentru ca mi-a ramas vopsea de cand am suflat-o pe burta, am dat si habitaclul+portbagajul biggrin.gif
Maimuta a vrut sa m-ajute, asa ca am pus-o sa frece interioarele, i-a trecut repede rolleyes.gif
0dd8d853_13cb_4024_8bfb_7534c8bbfaf4.jpg ( Size: 399.62k ) Number of downloads: 292
4e065fc4_e5dd_47cc_96c5_5657272ce710.jpg ( Size: 288.65k ) Number of downloads: 206
0613c3f3_3c36_4170_abf9_ba52481a3e7b.jpg ( Size: 430.6k ) Number of downloads: 180
ae90d724_3970_46d9_b682_e0d35ff5f00b.jpg ( Size: 288.13k ) Number of downloads: 173
1b073ae1_c8bb_49db_8044_50fa213c1935.jpg ( Size: 251.14k ) Number of downloads: 167
d91043c2_5b92_406c_80fe_a3c1e18da59d.jpg ( Size: 335.67k ) Number of downloads: 76
a783baf7_a6bf_441b_85eb_aaa2aee641b3.jpg ( Size: 240.53k ) Number of downloads: 71
a14e2ae6_ba28_4631_bb67_7fa1dca26641.jpg ( Size: 316.05k ) Number of downloads: 69
f685d55e_9577_4f68_bf44_429f8d9069a8.jpg ( Size: 289.89k ) Number of downloads: 73

Foarte scarboasa si obositoare treaba, mi-e groaza la cea neagra cand o trebui sa fac acelasi lucru wacko.gif

Bun, vopsitorul speram sa ma primeasca astazi, se poate abia luni. Eu mi-am luat concediu pentru treaba asta, asa ca nu mi-am permis sa pierd timpul. Am pornit spre a culege de la tara cutia de viteze si piesele pt. a o converti sa se pupe elegant cu motorul de Renault. Aveam acolo o cutie de viteze de Pick-UP de prin 2016, cu diferentialul spart, primita de la un prieten(avea destinatia fier vechi). Ieri dupa amiaza m-am dat direct cu cheile in ea pentru a recupera priza directa si carterul ambreiaj, urmand sa le iau toate la garajul din Ploiesti si sa ma ocup de conversie in armonie smile.gif
Toata treaba s-a realizat intr-o singura ora, cu tot cu remontat cutia de sacrificiu, fara sa o mutilez (puteam sa-i f*t o gaura intr-o semicarcasa a.i. sa pot bate splintul prizei si terminam in 10 min., insa o mai pastrez intreaga, vreau sa o pregatesc pt. Dacia neagra)

9c76e494_59d6_4e5f_b281_a0219a6573bc.jpg ( Size: 596.77k ) Number of downloads: 100
bc1797de_eda4_45c6_87f9_35ec2cfbde9e.jpg ( Size: 650.18k ) Number of downloads: 81
324de1ad_299d_4b1c_bff1_eb21372dfc0f.jpg ( Size: 428.73k ) Number of downloads: 80


Astazi, m-am trezit foarte devreme si foarte entuziasmat de ceea ce urma sa fac. O sa detaliez la sfarsitul postarii tongue.gif
Subiectul discutiei, cutia de viteze de Renault 21 Turbo, NG9 000(cu un raport final nu cel mai lung, dar destul de, numai bun pt. plimbari) lasata la scurs apoi demontata. Surprinzator de curata, insa asta nu scuza uzurile. Am mai desfacut cutii curate si aveau sincroanele varza. Ochiul meu le-a vazut in stare buna pe toate, vedem la prima talpa ce se intampla laugh.gif
1c1163b5_04eb_4dde_844d_ea792fcb56cc.jpg ( Size: 627.47k ) Number of downloads: 85
2bbec2bf_aeb8_41bb_a4b0_60aa5e0e010e.jpg ( Size: 623.02k ) Number of downloads: 77

Toata munca asta pentru a scoate priza directa. Diferentele se vad in poza. Altii au procedat la a gauri o semicarcasa pt. a scoate splintul ori cine stie ce metode cu parghii si priza de Pick-UP batuta cu ciocanul direct in cutie. Eu nu servesc asa ceva, intrucat in cutiile NG prizele de Dacie intra foarte fortat, am mai facut asta in trecut. Drept urmare am pus la incalzit "posteriorul" prizei, urmat de doua cordoane scurte de sudura diametral opuse. De ce? Pt. ca am patit sa plece "mansonul" pe priza la un montaj dinasta acum cativa ani. Deci, am spus ca intra fortat, asa ca am tinut-o in continuare la incalzit timp de 2-3 tigari, cred, apoi pusa pe pozitie si dupa cateva ciocane s-au aliniat gaurile a.i. sa bag si splintul. Neincalzita nu intra, au mai incercat altii cu rezultate dezastruase (capete de arbori "umflati", ciocane peste maini, etc.)
b821db13_caed_43d2_9ea7_fa0254cf3194.jpg ( Size: 668.13k ) Number of downloads: 90
f249c602_cd47_448b_80e8_2f1b590cf83c.jpg ( Size: 347.35k ) Number of downloads: 71
7d88378f_b4a3_4389_8a47_640da9ce7e31.jpg ( Size: 230.49k ) Number of downloads: 70
59d1448d_fd9d_4a0b_8d39_b7b8fe4566c3.jpg ( Size: 628.98k ) Number of downloads: 69

Nu sunt singurul care a procedat asa, altii le-au batut direct in cutie maltratand rulmenti si alte componente si merg bine-mersi. Sa zicem ca asta a fost treaba cu emotii. Dupa, am trecut la curatat semicarcase, carterul ambreiaj ce urma sa vina si inlocuit simeringuri diferential+priza(piese de calitate, intrucat romanesti nici macar nu se mai gasesc), plus o restanta pt. suporti, o gaura filetata+prezon pt. partea dreapta, am mai scris si in urma. Am dat gaura descentrata deoarece riscam sa o suprapun cu o alta gaura filetata, ceea ce s-a si intamplat laugh.gif Am hotarat sa pun prezon cu Loctite(se vede cum a curs prin gaura suprapusa), strans, apoi am retarodat gaura filetata "vatamata", alta varianta mai eleganta nu am gasit deoarece am gaurit "la mana" si evident ca a fugit burghiul, chiar daca am punctat inainte. Era ideala o masina de gaurit fixa, cu banc, dar n-am unsure.gif Sper ca am surprins bine in poze "isprava" icon_mrgreen.gif
c3877536_a71b_45f8_a65d_b70f9db00380.jpg ( Size: 641.21k ) Number of downloads: 79
e755d7b6_2da2_491b_9029_759e9b826726.jpg ( Size: 454.71k ) Number of downloads: 66
d34c83af_233d_4114_bd58_df2a9c5db32f.jpg ( Size: 289.83k ) Number of downloads: 56
b1b19d72_3a0d_4a9f_93db_d96daed3a6f6.jpg ( Size: 290.43k ) Number of downloads: 55

Semicarcasele le-am etansat cu Loctite 518, pt. ca asta era prin garaj, altfel era sigur mastic Victor Reinz laugh.gif Si pt. ca este o cutie de viteze cu uzuri, mi-am permis sa pun si comparatorul pe coroana diferentialului pt. a verifica jocul. Ceasul este dintr-o trusa de distributie de VW iar suportul e facut de mine la repezeala in urma cu vreo 2 ani. Avea cam 3 zecimi jocul, l-am redus pe la vreo 1.5. Manualul spune intre 1.2 si 2.5 smile.gif
3cff4a71_24ef_4cf0_98d9_d57e310b4ba4.jpg ( Size: 569.62k ) Number of downloads: 63
50e4dc59_bc51_4475_bd14_b22b54c82c13.jpg ( Size: 424.26k ) Number of downloads: 62


Si apoi carterul ambreiaj....Dupa o toaletare grosiera, am hotarat sa-i scot furca. De ce? Pt. ca din constructie vine fara arc de revenire, iar eu il vreau acolo. Bolturile au iesit la ciocan, dupa ce am sudat un surub lung de ele in care sa pot bate. Au iesit rapid, apoi am continuat cu curatarea finala a carterului. Nu a iesit perfect si nici nu mai aveam rabdare. Cutia de viteze donatoare zacea in fundul curtii cam de 8 ani si tot jegul s-a pietrificat. Am curatat si vopsit parghia la specificatii de fabrica(argintiu huh.gif ), am spoit cu acelasi Loctite suprafata de etansare a carterului, l-am urcat pe cutie apoi am pus si "furca" impreuna cu parghia si arcul, cu bolturi nemaltratate de pe un carter donator.
e4b6df54_b4cc_4e22_8fd3_97bb358f80bb.jpg ( Size: 201.24k ) Number of downloads: 71
916d73c2_7feb_4448_af95_b91cc3395dfb.jpg ( Size: 433.51k ) Number of downloads: 65
b620c3c9_cf96_462c_80d9_54769f32a5fe.jpg ( Size: 436.79k ) Number of downloads: 61



Spuneam ca m-am trezit entuziasmat. A fost o satisfactie fantastica sa fac treburile astea in tihna, pt. mine. In trecut am facut doar la altii si oarecum pe repezeala. Capacul din spate inca nu l-am montat pentru ca vreau sa inlocuiesc si simeringul de la selector(sunt vreo 3 modele si nu stiam ce dimensiuni are, acum stiu), plus angrenajul melcat pentru kilometraj, deoarece cu ceasul de Dacie si cutia de Renault viteza indicata este mult mai mare. Am luat cu mine componentele din cutia de Pick-UP, piulita cu pinionul melcat se potriveste la fix. Pentru pinion fac ceva experiment, e destul de diferit ansamblul. Nu ma grabesc, vreau sa imi arate viteza corecta tigaia, alte ceasuri nu servesc sleep.gif
De remarcat si busoanele de umplere+golire, imprumutate tot de la cutia de Dacie(a trebuit sa trec un tarod prin gaurile filetate, ele fiind conice de la mama lor). Cele de Renault erau cu patrat de 10mm, abia am reusit sa le desfac. Au facut si romanii ceva util la cutiile astea, dar doar atat. Cea de Renault are semicarcasa filetata, de drag lucrezi la ea, pe cand cele de dacie sunt cu surub cu piulita, abia dupa 2004 au filetat si ei carcasele wacko.gif
b6c46628_e974_4afb_9d86_d477664d4de6.jpg ( Size: 458.85k ) Number of downloads: 76
f967dd60_e6af_443c_9cd4_0b93e94409dd.jpg ( Size: 527.91k ) Number of downloads: 64


This post has been edited by Rob3rto: 16 Nov 2024, 22:10


--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ProfiBv
post 16 Nov 2024, 22:38
Post #103


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 12 June 16
From: Bv




Interesantă tehnică la manson !
Am mărit poza cu balta de ulei și nu văd nici un pic de "sidef" , de pilitură , chiar nu-i rău .
@ "Maimuta a vrut sa m-ajute, asa ca am pus-o sa frece interioarele, i-a trecut repede " , se spune că in spatele bărbaților puternici este o femeie desteaptă !
Să aveti spor la toate !


--------------------
Renault Grand Scenic 3 2010 / 1,5dci 110cp / EDC - Bv
Drumuri bune și RESPECT !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 18 Nov 2024, 16:23
Post #104


Membru autentic


Group: Members
Posts: 581
Joined: 1 January 11




Prea devreme pt. a trage concluzii laugh.gif
Intradevar, pilitura in ulei nu este, deoarece sub diferential are un ditai magnetul tongue.gif

De dimineata am incarcat-o pe platforma si am descarcat-o fix in fata cabinei de vopsit excl.gif
20241118_085147.jpg ( Size: 5.2mb ) Number of downloads: 94
20241118_112036.jpg ( Size: 4.1mb ) Number of downloads: 97


Cat timp am demontat usile si capotele, nenea vopsitorul deja se apucase sa spoiasca peterii cabinei cu ceara, semn ca se apuca direct de elementele demontate. Am plecat de acolo pe la 12, nefiind nevoie de ajutorul meu si nici sa fiu stres nu voiam. A ramas ca el sa-mi trimita poze. Inca nu mi-a trimis.... Ori nu s-a apucat de ele, ori a uitat, ori a iesit vreo catastrofa de-i e mila sa-mi arate unsure.gif Optimismul se intrepatrunde cu pesimismul intr-o egala masura. Am emotii grave si tresar la fiecare mesaj primit in uatap cu speranta ca o sa vad niste poze sleep.gif


--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 18 Nov 2024, 16:50
Post #105


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Rob3rto @ 16 Nov 2024, 22:29)

Maimuta


0dd8d853_13cb_4024_8bfb_7534c8bbfaf4.jpg ( Size: 399.62k ) Number of downloads: 292

*



wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

This post has been edited by Muttley: 18 Nov 2024, 16:51


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 19 Nov 2024, 11:37
Post #106


Membru autentic


Group: Members
Posts: 581
Joined: 1 January 11




Te "mișcă" pe tine chestiile astea? unsure.gif

Poze primite in urma cu 20 min wub.gif
IMG_20241119_WA0005.jpg ( Size: 324.51k ) Number of downloads: 113
IMG_20241119_WA0010.jpg ( Size: 286.32k ) Number of downloads: 94
IMG_20241119_WA0011.jpg ( Size: 264.04k ) Number of downloads: 93
IMG_20241119_WA0006.jpg ( Size: 194.83k ) Number of downloads: 100
IMG_20241119_WA0004.jpg ( Size: 181.76k ) Number of downloads: 93


--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
95bogdi
post 19 Nov 2024, 11:54
Post #107


Milmoi Motorsport


Group: Members
Posts: 781
Joined: 27 June 11




Felicitari ! Cred ca dupa ce termini cn-ul o sa vrei o mica pauza pana sa te apuci de cea neagra laugh.gif
Ce suspensie vei folosi pentru ea ?
Abia astept sa o vad live precene .


--------------------
Dacia 1310 Export TLX 1989 - AR 05 UWW
uww.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ProfiBv
post 19 Nov 2024, 16:44
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 12 June 16
From: Bv




QUOTE(Rob3rto @ 19 Nov 2024, 12:37)
Poze primite in urma cu 20 min :
*


Hai că nu e rau 👍.
De acum , rabdare și tutun , că tot ce faci se va vedea la final !
Spor !


--------------------
Renault Grand Scenic 3 2010 / 1,5dci 110cp / EDC - Bv
Drumuri bune și RESPECT !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 27 Nov 2024, 23:09
Post #109


Membru autentic


Group: Members
Posts: 581
Joined: 1 January 11




Sambata am mers cu platforma s-o culeg. Nici dezamagit dar nici prea entuziasmat. Pe parte de pregatire, dubios de putine defecte blink.gif Calitatea vopsirii propriu zise, as zice mediocra spre buna, desi toti care au vazut-o le-a placut rau mellow.gif Multe gunoaie si cateva scursuri, elementele depozitate ampulea si zgariate(o rama la o usa, grila fata), capota fata mai mult gazata pe interior... rolleyes.gif Daca o fi sa o fac si pe cea neagra, nu admit atatea defecte happy.gif
20241123_155531.jpg ( Size: 4.71mb ) Number of downloads: 102
20241123_172811.jpg ( Size: 3.98mb ) Number of downloads: 116

Am inceput si "montajul" cu...... peticirea puntii spate mellow.gif O sa revin cu imagini cand o sa am continut serios. Apoi, am montat rezervorul, pentru a mai elibera din spatiu, curatat si grunduit in prealabil. Pt. etansarea cu caroseria am folosit ceva cheder din Dedeman(probabil pt. usi interioare), dat fiind faptul ca de fabrica a fost pus cu un bitum odios si al dracu de lipicios chiar si dupa 20 de ani dry.gif

20241127_134245.jpg ( Size: 3.41mb ) Number of downloads: 125
20241127_145525.jpg ( Size: 3.42mb ) Number of downloads: 104


In imaginea din urma se pot observa suruburile din inox( wub.gif ), cat si sorbul cu pompa de benzina de Renault/Logan montat cu modificari infime in rezervorul de Dacie Li. Lipseste gatul de umplere, intrucat elementul elastic de legatura(a.k.a. furtun) e rascopt, crapat si vai pla lui. Astept de la un prieten o bucata de furtun siliconic cu diametrul potrivit si montajul rezervorului e finalizat

This post has been edited by Rob3rto: 27 Nov 2024, 23:16


--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreig1982
post 28 Nov 2024, 10:15
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.413
Joined: 15 January 06




Am folosit cordon din acela la o casa batraneasca si in timp se taseaza si apar crapaturi.
Daca nu vrei ceva lipicios poti folosi ceva cordon butilic (exista variante cu si fara adeziv).
O varianta lipicioasa, dar usor de indepartat daca este cazul, este masticul butilic care este folosit la etansarea foliilor antiumezeala sau a fetelor de usi cum era la loganul 1.


--------------------
Dacia Logan Ambition 2005 - B-06-xxx
2012 VW Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 28 Nov 2024, 11:15
Post #111


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.629
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




furtunul siliconic este rezistent la benzina?


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 28 Nov 2024, 19:21
Post #112


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.068
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




La naiba. N am văzut o Dacie așa dreapta niciodată. Felicitări.
Ai scos o departe de calitatea originala


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 28 Nov 2024, 20:36
Post #113


Membru autentic


Group: Members
Posts: 581
Joined: 1 January 11




Nu vreau niciun fel de mastic/silicon/bitum la etansarea rezervorului cu caroreria. Am folosit chederul ala strict pt. a nu fi tablele in contact.

Furtunul siliconic, din spusele altora, rezista la benzina! Voi afla in timp daca nu o face si il inlocuiesc destul de rapid smile.gif

Dacii drepte.... Sunt cateva dar nu din fabrica. Am facut multe compromisuri la alinierea elementelor. Lufturile sunt la limita(usa fata daca e inchisa mai mult cu 1mm, cea de spate atinge in ea la deschidere) iar pt. a indrepta toate panourile(majoritatea strambe din fabrica) am folosit ~8kg de chit. Da, 8kg! Cat o fi ramas pe elemente habar nu am sleep.gif Mai pun si cateva imagini, ca pare sa va placa biggrin.gif
IMG_20241123_WA0000.jpg ( Size: 302.97k ) Number of downloads: 107
IMG_20241123_WA0001.jpg ( Size: 329.47k ) Number of downloads: 92
IMG_20241123_WA0004.jpg ( Size: 192.42k ) Number of downloads: 88
IMG_20241123_WA0002.jpg ( Size: 350.91k ) Number of downloads: 82

Astea-s facute de vopsitor, inainte sa ajung la ea. I-am facut si eu dupa ce i-am montat elementele tongue.gif
20241123_153532.jpg ( Size: 5.34mb ) Number of downloads: 97
20241123_153540.jpg ( Size: 5.38mb ) Number of downloads: 101


Astazi am terminat cu cutia de viteze. Am intarziat inchiderea completa datorita faptului ca imi lipsea simeringul de la selector, ajuns aseara in posesia mea. In plus, imi doream si modificarea angrenajului pt. cablul de kilometraj, realizata cu succes, pana am rupt axul in care se infige cablul si am realizat ce tampenie fac sleep.gif Si anume, in cautarea altui ax printr-o alta cutie de viteze vrac de prin garaj, am realizat ca modelul meu de capac posterior are axul pinionului mic de kilometraj usor inclinat. Puteam folosi capacul pe care il gasisem, insa are un alt simering la selector, care e rar si vine in multe zile lucratoare unsure.gif Asa ca am adus totul in conditia de baza si am asamblat-o asa cum a fost ea. Daca eroarea e prea mare, imi voi bate capul cu treaba asta in alt episod, se poate face modificarea si cu cutia pe masina smile.gif
Spuneam in urma de inca o prindere la fiecare suport, chestie pe care am si facut-o. Stiu, sudurile-s oribile, e o problema pe instalatia electrica a garajului, sper sa se rezolve ca mai am de sudat laugh.gif
IMG_20241128_WA0007.jpeg ( Size: 1.97mb ) Number of downloads: 109
20241128_155440.jpg ( Size: 4.54mb ) Number of downloads: 99
20241128_154957.jpg ( Size: 4.68mb ) Number of downloads: 90

Si dupa modificarea suportilor, i-am resuflat(au mai fost dati dupa sablare) in grund epoxidic negru, impreuna cu alte cateva piese ce abia astept(eu) sa fie montate.
Urmatorul post cred ca o sa fie despre puntea spate, subiect foarte interesant biggrin.gif


This post has been edited by Rob3rto: 28 Nov 2024, 20:57


--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 4 Dec 2024, 21:52
Post #114


Membru autentic


Group: Members
Posts: 581
Joined: 1 January 11




Am reconfigurat putin traseul, nu e chiar despre puntea spate tongue.gif
Cutia pusa sus(vreau sa scap de cat mai multe piese voluminoase din garaj) sleep.gif
FB_IMG_1733340889228.jpg ( Size: 147.93k ) Number of downloads: 86
FB_IMG_1733340894060.jpg ( Size: 83.87k ) Number of downloads: 85
FB_IMG_1733340898348.jpg ( Size: 57.53k ) Number of downloads: 75
FB_IMG_1733340901348.jpg ( Size: 100.13k ) Number of downloads: 63

Odata cu regrunduirea suportilor, am mai suflat diverse, printre care si suportul pompei de frana si al pedalelor, pedalele, servofrana, etc. Filetele originale M7 le-am spart cu tarodul M8 si l-am montat cu suruburi cap imbus din inox. E un detaliu fin si misto, pt. cine are ochi sa-l observe sleep.gif
FB_IMG_1733340905334.jpg ( Size: 124.94k ) Number of downloads: 85
FB_IMG_1733340915364.jpg ( Size: 91.75k ) Number of downloads: 84

Astazi, manat fiind de dorinta de a incerca noua scula pt. bercuit conducte, primul lucru a fost sa incerc sa "intorc" un capat al noii conducte, din fier. De ce? Pentru ca pe afara cica e interzis cuprul la instalatia de franare si nici nu imi place cum arata, pare mai OEM cu conducta din fier, vopsita happy.gif
Screenshot_20241204_214503_Chrome.jpg ( Size: 240.26k ) Number of downloads: 82

Totul bine pana am strans conducta intre "falci" si dorind sa le lipesc cat mai mult, un surub M6 s-a rupt. Apoi dupa inlocuirea sa, am introdus "punch"-ul si imediat ce a dat de sarcina a sarit peste filet. M-am enervat si am intors toate capetele cu vechea trusa ieftina cu pastila, a mers minunat! rolleyes.gif
FB_IMG_1733340928197.jpg ( Size: 100.85k ) Number of downloads: 88
FB_IMG_1733340930566.jpg ( Size: 108.52k ) Number of downloads: 83
FB_IMG_1733340925382.jpg ( Size: 107.96k ) Number of downloads: 82

Pe parte de conducte de frana toata fata e gata. Am pus holendere noi peste tot pe unde s-a putut, conducta am indoit-o la mana(nu cred ca m-ar fi putut ajuta niciun dispozitiv la ce curbe am facut pe acolo) sleep.gif
Si o mica restanta la rezervor, am primit o bucata de cupla siliconica. Gatul de umplere il voi da jos si il voi grundui in acelasi gri, se vede cam urat unsure.gif
20241204_171902.jpg ( Size: 3.68mb ) Number of downloads: 97


This post has been edited by Rob3rto: 4 Dec 2024, 21:54


--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 5 Dec 2024, 10:22
Post #115


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




desi nu-s adeptul "modificarilor" la dacie, nu pot sa nu te felicit pt modul in care lucrezi


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 5 Dec 2024, 11:34
Post #116


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.068
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




Na pare mult mai bine vopsita decât de fabrica.
Ar trebui sa tine multi ani.

Dar da este cea mai frumoasă Dacie de pe aici


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 7 Dec 2024, 10:09
Post #117


Membru autentic


Group: Members
Posts: 581
Joined: 1 January 11




Mai e mult pana sa concluzionam c-ar fi cea mai frumoasa. Nici nu aspir la vreun "titlu" de genu', o sa fie cat se poate de simpla, doar rotile or sa o dea de gol tongue.gif

Ovidiu, noi ne stim de vreo 10 ani si stiu ca mi-ai apreciat mai mereu stilul de lucru. Ma bucur nespus ca inca imi urmaresti activitatea! biggrin.gif

In incercarea de a face o masina functionala din adunatura de fiare vechi imprastiata in vreo doua locatii, am continuat cu caseta de directie. Intentia e sa termin cu partea de suspensie si s-o las pe rotile ei cat mai definitiv. Conductele de spate asteapta cleme noi pt. tot traseul, puntea spate asteapta flansele adaptoare pentru etriere, portfuzetele fata la fel unsure.gif
Caseta tigăii, imbibata in jeg si pamant de balta:
FB_IMG_1733558056636.jpg ( Size: 298.35k ) Number of downloads: 59

Demontata complet, curatata interior-exterior, verificat uzuri: cremaliera impecabila(la fel ca in toate de le-am desfacut), pinionul destul de ok dat fiind si nr. de km inregistrati in bord rolleyes.gif
FB_IMG_1733558059652.jpg ( Size: 107.58k ) Number of downloads: 62

Bucsa din capatul "liber" noua(da, inca se mai gasesc, e piesa comuna dintr-o caseta de directie de Citroen), ceva parti metalice expuse date in zinc, un o-ring nou pe axul pinionului(aveam ceva vise cu un simering acolo-aveam in plus de la axul selectorului cutiei de viteze, insa diametrul exterior e mai mare cu 1mm) si o pelicula fina de mastic pe capace(n-as vrea sa vad vaselina mustita pe acolo si plina de praf). Merge destul de ferm si precis. Ma asteptam sa necesite macar o saiba subtire sub cuzinet dar n-a fost cazul. Am comandat burdufuri si bielete complete noi, dar nu a venit un "cap de bara" si nici burdufurile. O pun pe masina completa, a.i. sa pot strange bine bieletele pe cremaliera smile.gif
FB_IMG_1733558062443.jpg ( Size: 112.47k ) Number of downloads: 64
FB_IMG_1733558065114.jpg ( Size: 98.06k ) Number of downloads: 53


This post has been edited by Rob3rto: 7 Dec 2024, 10:12


--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 7 Dec 2024, 10:13
Post #118


Haha


Group: Members
Posts: 8.879
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




Citind aici ma hranesc cu mult curaj....cand o ma apuc si eu 052.gif


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 7 Dec 2024, 10:54
Post #119


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.068
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




wolfine poate tu ai pricepere.
Eu ma multumesc sa citesc ca ce vad aici e dea dreptul SF pentru mine

Bine poate din cauza felului in care sunt eu adica sofard, ma rog...
si chiar presupunand la absurd ca m as pricepe, ceea ce nu e cazul , dar cu cunostiintele mele de acum mie mi ar fi frica sa modific o caroserie care initial era pentru un motor mai slab sa pun pe ea un motor mare, fara intariri de structura, modificari de suspensie si ESP mai ales.

unul din motive este ca am condus 2 masini care pe afara erau IDENTICE si anume pana la nuanta vopselei, un albastru nemetalizat.
una era skoda octavia 3 cu motor de 1.6 diesel iar cealalta skoda octavia 3 cu motor 2.0 tdi si 4x4. Una era o aberatie de masina iar aialalta era tanc cel putin impresia era ca nimic nu o poate opri. Mai mult ca sigur diferenta era pe sub caroserie.
D aia mi s a intiparit in cap ideea de mai sus.


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 7 Dec 2024, 12:08
Post #120


Membru autentic


Group: Members
Posts: 581
Joined: 1 January 11




Scriu acum sa nu imi pierd ideea. Am condus/mers cu Dacii cu motoare d-astea mari. De la puteri de 50 pana la 350 de cai si tractiune integrala. Intarituri suplimentare pe la caroserie nu are niciuna, ce am facut eu e deja rigidizare serioasa! sleep.gif Astea cu puteri mediocre, pana in 150 de cai, nu-s cine stie ce rachete. Da, misca altfel rotile, faci o depasire fara teama, as putea spune ca-s mai mult decat decente pentru traficul din zilele noastre.
La puteri de 200+, da, invarte rotile in gol si in treapta 3, in urma cu un am am mers intr-una si m-a speriat putin, deja e nevoie de antrenare si a rotilor spate in cazul ala, dar e bataie de cap, au facut altii, empiric, si exista puncte slabe in manevrabilitate.
FB_IMG_1733566331959.jpg ( Size: 62.91k ) Number of downloads: 90

Cea integrala, cu vreo 350cp pe atunci, m-a speriat binisor mellow.gif Si da, acolo se simte lipsa ranforsarilor, au inceput sa se deformeze diverse, insa nici caroseria nu a fost lucrata prea exemplar ca si reparatii rolleyes.gif
FB_IMG_1733566387014.jpg ( Size: 128.26k ) Number of downloads: 88

ESP la FWD? E stupid, mai ales la puteri de aspirat. Conduc din 2017 RWD ca daily drive. E util pana intr-un punct in care pleaca oricum. La FWD nu face nimic altceva decat sa-ti taie din putere cand pleci agresiv de pe loc si poate pe carosabil ud in treapta 2-3, ori mai ai o varianta de ESP sub piciorul drept, e un sistem inventat in urma cu 100+ ani, controleaza amestecul ce intra in admisia motorului cu ardere interna, implicit puterea pe care vrei s-o pui jos. Sistemul electronic de control e pt. fetitele alea de isi pun posteriorul in scaunul soferului sa se duca sa-si puna unghiute, genute sau sa plece dupa ciocan happy.gif

Concluzionand, eu mi-as face probleme probleme mai degraba in privinta puntii spate. Fiind constructie cu punte rigida si cu distributia masei mult in bot, pierde aderenta. In combinatie cu o suspensie dura si ruliu mic e de-a dreptul periculoasa tigaia, au patit altii mellow.gif La asamblarea si montajul puntii spate o sa revin cu detalii in privinta modificarilor unsure.gif

Vis a vis de pricepere si chef, sunt putine capitole la care am lucrat cu scarba. Masina o fac pentru mine, mi-o doresc, sunt mandru si implinit de la fiecare punct de sudura dat pana la fiecare surub infiletat in ea. Entuziasmul cu care plec de acasa nu ma paraseste de cele mai multe ori! E pasiune si mult antrenament dobandit de pe la masinile altora la care tot cu drag am lucrat rolleyes.gif

This post has been edited by Rob3rto: 7 Dec 2024, 12:25


--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages « < 2 3 4 5 6 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th June 2025 - 22:00
Forum Renault