Logan pe GPL
![]() ![]() ![]() |
Logan pe GPL
Brazilia |
![]()
Post
#2521
|
||
Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 18 June 09 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
supernova
2001
- B57VIG
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#2522
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ai schimbat recent filtre? , pai cel mai probabil pe la furtunul dintre vaporizator si injectoare acolo unde este filtrul ala pe furtun , asa s-a intimplat si la mine cind s-a schimbat filtrul stare gazoasa la un service din reteaua dacia , si am strins eu colierele dupa
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
bibi79 |
![]()
Post
#2523
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 7 January 08 ![]() |
Salutare baieti.
nu am mai spus nimic de cateva zile ca am vrut sa fiu sigur. AM REZOLVAT-O. am dat calculatorul la electronistii d ela servici, l-au desacut, au refacut cateva lipituri car enu mai erau cum trebuie, si .... AM MASINA NOUA........ de fapt , merge mai bine ca atunci cand era noua....fericire maxima hahaha. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 GPL
2007 Laureate
- TM77CCC
|
|
paul80 |
![]()
Post
#2524
|
Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 2 October 12 ![]() |
dar care este legatura intre calculator si mirosul de gaz?
din cate cunosc gazul trece prin niste furtune nu printr-un calculator. |
--------------------
logan
logan
2009
|
|
robbie_ro |
![]()
Post
#2525
|
![]() ----------------------- Group: Members Posts: 464 Joined: 25 June 07 ![]() |
Vezi ca sunt useri diferiti. Fiecare cu problema lui.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007, Laureate Plus
|
|
paul80 |
![]()
Post
#2526
|
Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 2 October 12 ![]() |
scuze nu am bagat de seama
pierderi de gaz ai putea sa ai pe la vaporizator sau pe la injectoare plus furtunele care duc gazul pe acolo. |
--------------------
logan
logan
2009
|
|
kvy |
![]() ![]()
Post
#2527
|
Membru autentic Group: Members Posts: 229 Joined: 19 September 08 From: BUCURESTI ![]() |
Nu va jucati cu gazul !
La prima simtire de miros, opriti motor si rezolvati acolo problema, chemi meserias la fata locului daca nu te pricepi altfel iti bubuie pe drum !!! Nu astepti sa scrii pe forum...etc Ma mir ca alexys nu a luat atitudine...au trecut vremurile cand in urma taximetristilor era miros de gaz. Acum nu se mai joaca nici macar ei cu gazul. This post has been edited by kvy: 9 Feb 2013, 18:33 |
--------------------
1310
MLS
87
|
|
sergiu2010 |
![]()
Post
#2528
|
Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 4 January 13 ![]() |
Nu mai speriati lumea ca nu bubuie nimeni.Gaazul explodeaza doar daca se fac acumulari de gaz in locuri inchise ceea ce nu e cazul la masini.In afara de mirosul deranjant si de faptul ca ramane fara gaz in rezervor nu pateste nimeni nimic.
This post has been edited by sergiu2010: 9 Feb 2013, 19:04 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureat
- B--------
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2529
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(kvy @ 9 Feb 2013, 18:33) Nu va jucati cu gazul ! La prima simtire de miros, opriti motor si rezolvati acolo problema, chemi meserias la fata locului daca nu te pricepi altfel iti bubuie pe drum !!! Nu astepti sa scrii pe forum...etc Ma mir ca alexys nu a luat atitudine...au trecut vremurile cand in urma taximetristilor era miros de gaz. Acum nu se mai joaca nici macar ei cu gazul. ai citit postarea 2522 ? decit sa ma las pe mina la altii mai bine fac eu This post has been edited by bygy007: 10 Feb 2013, 00:38 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
alexys |
![]()
Post
#2530
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
Vad ca va distrati. Din (ne)fericire, GPL-ul se aprinde cam greu, noroc ca nu avem metan, ca ala dupa cum s-a vazut la TV se aprinde in orice concentratie. Nu am vazut prea multe masini arse de la GPL, dar macar ar trebui sa deranjeze consumul daca mirosul nu deranjeaza. Si chiar daca instalatiile de azi sunt sigure, un incendiu mai marisor in compartimentul motor aduce loganul la valoarea de fier vechi. Iar cu luatul atitudine, ce sa zic, la pierderi de gaz nu e de rezolvat pe forum, m-a mai sunat cineva acum cateva zile, mi-a povestit cat de rau ii miroase, ca a cautat perderea peste tot si ma intreba unde sa mai caute
![]() Cand scapa gaz, regula e simpla si scrisa in cartea de utilizare si garantie, anume se opreste motorul si se sigileaza (inchide robinetul de pe rezervor). Daca pierderea persista, iei toate masurile sa o feresti de surse de incendiu (teoretic nu mai e indicat nici sa deschizi usile daca contactele de la inchidere pot genera scantei) - in nici un caz nu mai pornesti motorul. Daca nu mai sunt scapari de GPL, te prezinti la service pe benzina. Si foarte important la Logan, daca in habitaclu apare miros ca de diluant si niste particule mici albe ca o cenusa, inseamna ca pierde benzina, de regula pe la intrarea in rampa de benzina, cam sare conectorul ala prins in sigurante de plastic, mai ales la primele modele. Bineinteles pompierii vor constata ca gazul a luat foc, in nici un caz benzina, chiar daca instalatia de GPL ramane uneori intreaga si sub presiune. |
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
lascarica |
![]()
Post
#2531
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 15 February 11 From: Iasi ![]() |
Alexys gradina e mare si gardul spart...
Am vazut destui care le mirosea masina a aragaz de la 2 m si s-au tarait pe GPL vreo 10km (nici nu mergea bine motorul) pana la service... Intrebat de ce dreacu nu a venit pe benzina daca tot nu putea sa stea in masina fara geamurile date jos...raspunsul a fost fabulos...benzina scumpa... In p....iiiii dadea gaura in buget de 10RON maxim...asa s-a riscat sa-i ia foc tigaia si sa mai recupereze de la REMAT/fier vechi cit de o bicicleta SH... |
--------------------
Skoda
Octavia 1
2001
|
|
kvy |
![]() ![]()
Post
#2532
|
Membru autentic Group: Members Posts: 229 Joined: 19 September 08 From: BUCURESTI ![]() |
Si nu numai asta lascarica...ci faptul ca circula pe drum public si pune in pericol viata participantilor la trafic !!!
E bine ca se ia atitudine impotriva acestor imbecili. Inca o precizare: la instalatiile noi nu mai exista robinet la rezervor decat electrovalva ; deci se trece din comutator pe benzina apoi se verifica daca nu mai sunt pierderi pentru continuarea drumului. Normal ca pana se termina gazul de pe teava vor mai fi scapari ( valabil daca sunt pana in electrovalva 2, de la motor ) si automobilul trebuie aerisit intr-o zona ferita de circulatia pietonilor si altor mijloace auto. |
--------------------
1310
MLS
87
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2533
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
foarte interesant , persoana la care am facut revizia la instalatia GPL i-am platit lucrarea + o spaga , daca el nu si-a facut treaba bine ce sa mai zic , noroc ca m-am uitat seara sa vad ce a facut pe acolo
si am constatat ca scapa gaz pe la filtru faza gazoasa pe la furtune , am desfacut si am mai impins colierele si strins mai bine , nu a mai scapat dupa inainte de logan am avit o berlina , la aia ii faceam eu revizia la gaza , inlocuiam filtrele si curatam vaporizatorul singur , apoi verificam totul cu spuma nu e greu dar daca nu ai cunostinte tehnice cit de cit e mai greu , nu pune un doctor sau unu care sta la birou , cu cineva care repara vehicole , nu neaparat automobile ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
alexys |
![]()
Post
#2534
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
QUOTE(kvy @ 12 Feb 2013, 09:54) .... Inca o precizare: la instalatiile noi nu mai exista robinet la rezervor decat electrovalva ; deci se trece din comutator pe benzina apoi se verifica daca nu mai sunt pierderi pentru continuarea drumului. Normal ca pana se termina gazul de pe teava vor mai fi scapari ( valabil daca sunt pana in electrovalva 2, de la motor ) si automobilul trebuie aerisit intr-o zona ferita de circulatia pietonilor si altor mijloace auto. Intotdeauna a existat un robinet manual de inchidere pe rezervor, diferenta ca astea mai noi (dupa 2003) au in plus si electrovalva pe iesire. In functie de model unele au robinet doar pe iesirea GPL iar altele au robinet comun sau 2 separati si pe intrare si pe iesire. La cele care nu au robinet pe intrare, de obicei sunt 2 supape de sens pe intrare, cam greu sa se strice ambele. |
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
kvy |
![]()
Post
#2535
|
Membru autentic Group: Members Posts: 229 Joined: 19 September 08 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 12 Feb 2013, 17:36) foarte interesant , persoana la care am facut revizia la instalatia GPL i-am platit lucrarea + o spaga , daca el nu si-a facut treaba bine ce sa mai zic , noroc ca m-am uitat seara sa vad ce a facut pe acolo si am constatat ca scapa gaz pe la filtru faza gazoasa pe la furtune , am desfacut si am mai impins colierele si strins mai bine , nu a mai scapat dupa inainte de logan am avit o berlina , la aia ii faceam eu revizia la gaza , inlocuiam filtrele si curatam vaporizatorul singur , apoi verificam totul cu spuma Vezi tu...eu ma duceam la boul ala si i-o tranteam in fata dupa ce-l puneam sa faca treaba. De fapt tu esti principalul vinovat ca nu l-ai pus sa verifice cu senzor de gaz etanseitatea ! Dupa 24 de ani de la lovilutie si romanu' nu a invatat sa ceara CALITATE. Eu nu plateam decat dupa probe, teste...etc Asta e...sa fie o lectie pentru altii. alexys: La TMS toroidal de 42 brut din 2010 nu exista robinet. E o chestie ciudata si nu stiu cum se comporta in caz de Doamne fereste...accident. Bateria si centrala sunt puse fix in fata stanga. La un impact frontal sunt distruse primele. E adevarat ca siguranta e pe baterie si daca se rupe firul, cade alimentarea si se opresc si EV 1, 2...dar nu ai de unde sti... O nota proasta pentru TMS la avarie ! |
--------------------
1310
MLS
87
|
|
sergiu2010 |
![]()
Post
#2536
|
Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 4 January 13 ![]() |
Electrovalva de pe butelie se inchide chiar daca nu se taie alimentarea cu curent si daca exista scurgeri mari de gpl(asta in caz de impact si se rupe vre-o conducta sau se sparge vaporizatorul),asa ca stai linistit.
This post has been edited by sergiu2010: 14 Feb 2013, 18:58 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureat
- B--------
|
|
alexys |
![]()
Post
#2537
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
kvy, rezervorul este TMS, multivalva (care contine si robinetul de inchidere) este altceva si se monteaza intr-o flansa a rezervorului.
Un sistem GPL, pentru a putea fi importat/montat/omologat, trebuie sa respecte niste certificate de conformitate. In plus, rezervorul nu se poate monta cu orice multivalva, chiar daca importatorul o are in licenta, rezervorul trebuie montat doar cu multivalve cu care exista test bonfire. La RAR se verifica obligatoriu in baza de date aceasta imperechere, deci nu exista rezervor fara multivalva omologata. Iar o multivalva fara robinet manual de inchidere pe iesire omologata cu rezervorul despre care vorbesti nu exista. A fost ceruta de legislatie intotdeauna, daca nu crezi, fa o poza multivalvei si iti arat robinetul. Ca e mai greu sa cautam documentele, le am pe un hard extern. |
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
kvy |
![]()
Post
#2538
|
Membru autentic Group: Members Posts: 229 Joined: 19 September 08 From: BUCURESTI ![]() |
O sa revin cu poza Alexys.
E posibil sa existe dar sa poata fi inchis doar cu o surubelnita sau altceva...eu din ce m-am uitat, nu am vazut vreun robinet de inchidere ca la vechile rezervoare cilindrice. In mod normal trebuia ca montatorul sa ofere documentatie tehnica si pentru rezervor si EV, plus instructiuni in caz de avarie-urgenta...lucru care nu s-a facut nici de la Vernesti... sergiu2010: Nu exista pericol de teava de cupru rupta decat fisurata, si atunci EV nu opreste debitul. |
--------------------
1310
MLS
87
|
|
sergiu2010 |
![]()
Post
#2539
|
Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 4 January 13 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureat
- B--------
|
|
mk2 |
![]()
Post
#2540
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Asa, ca o curiozitate personala: la o masina de genul loganului sau ceva mai mare, care este rezervorul de capacitate maxima care poate fi montat, si cati litri de gaz intra in el? De asemenea ce greutate are?
|
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
paul80 |
![]()
Post
#2541
|
Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 2 October 12 ![]() |
mk2
pe loganul de fabrica se monta un rezervor de 52 litri parca iar la sandero unul mai mic 42 parca |
--------------------
logan
logan
2009
|
|
kvy |
![]()
Post
#2542
|
Membru autentic Group: Members Posts: 229 Joined: 19 September 08 From: BUCURESTI ![]() |
Se poate pune si cilindric de 60 brut la berlina.
Greutate instalatie si gaz 50-100 kg suplimentar. |
--------------------
1310
MLS
87
|
|
mk2 |
![]()
Post
#2543
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Citisem la un moment dat ca nu ar fi egale capacitatea rezervorului cu cati litri de gaz intra in el (ca nu se incarca mai mult de 80%). In orice caz, mi se pare o capacitate foarte mica. Practic dupa 400 de km, trebuie sa faci iar "plinul".
Sunt curios, macar la astea "de fabrica" or fi schimbat arcurile spate? Stiu ca am mers recent cu 100 de kg in portbagaj si vreau sa spun ca se lasase destul de mult. Plus ca altfel se simtea masina. |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2544
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu zic ca nu se vede , cel purin la mine fata de altele am de fabrica toroidal , nu am mers niciodata pona la gol asa ca nu stiu cit intra , dar ca volum este suficient pentru 400km , eu am un consum de 10% la 130Km/h , 140 pe ceas
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
alexys |
![]()
Post
#2545
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
Ca rezervor mare, am avut unul de 90 lt (72 utili) pe un Logan 1400 si a fost excelent, alimentat la Arad am ajuns pana la Venetia fara sa mai alimentez si desi ma speriasera toti ca nu trage ca ma imping tirurile, chiar daca a fost supraincarcat, a facut fata.
|
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
sergiu2010 |
![]()
Post
#2546
|
Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 4 January 13 ![]() |
QUOTE(mk2 @ 18 Feb 2013, 18:29) Citisem la un moment dat ca nu ar fi egale capacitatea rezervorului cu cati litri de gaz intra in el (ca nu se incarca mai mult de 80%). In orice caz, mi se pare o capacitate foarte mica. Practic dupa 400 de km, trebuie sa faci iar "plinul". Sunt curios, macar la astea "de fabrica" or fi schimbat arcurile spate? Stiu ca am mers recent cu 100 de kg in portbagaj si vreau sa spun ca se lasase destul de mult. Plus ca altfel se simtea masina. Daca ai GPL nu mai faci plin la benzina deci castigi min 30 kg.Un litru de GPL~0,5kg.Socoteala poti sa o faci singur sa vezi ce greutate ai in plus. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureat
- B--------
|
|
vasile82 |
![]()
Post
#2547
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 482 Joined: 3 December 04 From: Ploiesti, Bucuresti ![]() |
QUOTE(alexys @ 18 Feb 2013, 23:37) Ca rezervor mare, am avut unul de 90 lt (72 utili) pe un Logan 1400 si a fost excelent, alimentat la Arad am ajuns pana la Venetia fara sa mai alimentez si desi ma speriasera toti ca nu trage ca ma imping tirurile, chiar daca a fost supraincarcat, a facut fata. Tare sunt curios ce solutie a fost gasita pt montajul rezervorului. Cand am montat instalatia pe Logan, cu acest tip de rezervor nu se mai inchidea portbagajul. Celebrele balamale loveau efectiv in butelie. |
--------------------
Ex Logan,
Renault Fluence
1.6
|
|
alexys |
![]()
Post
#2548
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
A fost pus pe talpici, deci foarte jos si era pe 360 mm diametru, nu-mi aduc aminte de problema la balamale, dar probabil din acest motiv s-au pus talpici, ca aveam de unde si tije telescopice si era mai elegant.
|
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
kvy |
![]()
Post
#2549
|
Membru autentic Group: Members Posts: 229 Joined: 19 September 08 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
1310
MLS
87
|
|
alexys |
![]()
Post
#2550
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
Multivalva este produsa de M.T.M - Italia si de fapt se numeste Europa. Sau mai bine spus este BRC. Robinetul de inchidere este piesa cu hexagon si striatii care e prinsa cu siguranta pe ax. Ca pozitionare este spre prezonul de prindere a rezervorului. Te poate induce in eroare faptul ca are hexagon pentru cheie si nu doar striatii pentru actionarea cu mana. Dar poti sa o strangi si ai sa vezi ca nu mai ai GPL pe iesire.
|
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st May 2025 - 04:48 |