Modificare chiuloasa dacia 1.4 carburator.
![]() ![]() ![]() |
Modificare chiuloasa dacia 1.4 carburator.
andutzu |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|||
Supapa_jR |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 685 Joined: 18 October 05 From: Bucuresti ![]() |
sa ma lamureasca cineva si pe mine....am gasit o chiulasa de 1.6 cu 29 cc in camera de ardere....cum poate o chiulasa neplanata de 1310 sa aiba 3x? daca planezi chiulasa sa zicem 4 mm...cum drq mai prinzi pompa de apa?
|
--------------------
Cagiva
STX 350 / 30cp
Enduro xt 660x SOLD www.KawaMotors.ro
|
|
madmaxtata |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti ![]() |
vezi ca sigur nu ai masurat bine cc. ai incercat sa masori cu ulei(parca asa se masura) si pui ulei cu seringa pana incepe sa dea afara. vezi ca se formeaza un fel de cupola(deasupra chiuloasei cand pui ulei bla bla bla ca tot nu o sa se inteleaga). am facut un desen . vezi ca nu e chiar asa sa iei 2-3 mm. 1300 are 8.5 rc poate la aia dar la 1310 1400 sunt cu 9 sau 9.2 deci cu mai mult de 1.5 mm cred ca treci de 11 si dupa-aia o sa mergi numai cu benzina de avion. cauta in topicul cu motor 1300(1400) trecut la 1600 ca facuse muttley niste calcule p-acolo cu rc.(dupa pag 4).
eu am luat 1,4 din chiuloasa de 1.4(care vine peste motor de 1,6) si imi tacane avansul al benzina de 99+ acum nu stiu daca e de la delcou sau de la rc. un sfat cand rabotezi din chiuloasa ne-a mester sa ti-o ia treptat si spunei sa ti-o ia cu 0,01-02mm mai putin decat iti propui(pt ca la trecerea frezei peste 0.2mm iti apare spanu) si dupa ii zici sa iti mai treaca cu 0,01 de vreo 2 ori, asta in cazul in care mergi la extrem( eu am vrut sa ajung la 10,85). Attached thumbnail(s) untitled.JPG ( Size: 15.1k ) Number of downloads: 3258 |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
sobolan |
![]()
Post
#34
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(Supapa_jR @ 30 Jan 2007, 19:23) tot la fel ![]() ![]() atentie cu chiulasa de dacie...ma refer la scaunele de supapa....sa n-o aruncati dupa aia....nu oricine face asa ceva...... This post has been edited by sobolan: 30 Jan 2007, 20:14 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#35
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
eu , la a mea, am planat chiulasa cu 3 zecimi(0,3mm)....am slefuit canalele alea de adm/ev din chiulasa cu smirghel...le-am facut "sticla"sau "luciu" ....si daca tot am dat chiulasa jos am slefuit si supapele chiar daca nu era cazu(erau caramizii la culoare)...merge de rupe...asta +un filtru de aer performant a facut masina un pic mai nervoasa....urca un pic mai rpd in ture....
![]() ![]() acu nu mai am elicea aia...am elv..poza e mai veche.... ![]() This post has been edited by sobolan: 30 Jan 2007, 20:43 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
vali vtk |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru cu trotineta Group: Members Posts: 221 Joined: 8 November 06 From: Braila ![]() |
Daca tot ai pus filtrul macar lasa-l sa respire aer rece si rotestel catre radiator si pune-i o aripa dintr-o tabla subtire sa iti dirijeze aer rece spre el ca in desenul de mai jos.Am reeditat desenul pentru o mai buna intelegere attachmentid=43959]
This post has been edited by vali vtk: 31 Jan 2007, 02:12 Attached File(s) |
--------------------
DACIA
1300
1980
- BR-15-DNL
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#37
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(vali vtk @ 30 Jan 2007, 22:28) Daca tot ai pus filtrul macar lasa-l sa respire aer rece si rotestel catre radiator si pune-i o aripa dintr-o tabla subtire sa iti dirijeze aer rece spre el ca in desenul de mai jos[attachmentid=43940] ideea e buna...super...da e nasol ca tre sa gauresc contra ,din ce arati tu acolo....mai bine cu filtru de aer de ala cu carcasa de tabla(stock de dacia) cu un furtun in git care sa iasa pe la grila in fata direct........si trage aer rece....oricum filtrul l-am dat jos momentan ca e frig afara si l-am pus pe ala de tabla al ei...la vara de acu.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#38
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(sobolan @ 30 Jan 2007, 20:29) eu , la a mea, am planat chiulasa cu 3 zecimi(0,3mm)....am slefuit canalele alea de adm/ev din chiulasa cu smirghel...le-am facut "sticla"sau "luciu" ....si daca tot am dat chiulasa jos am slefuit si supapele chiar daca nu era cazu(erau caramizii la culoare)...merge de rupe...asta +un filtru de aer performant a facut masina un pic mai nervoasa....urca un pic mai rpd in ture.... ![]() ![]() acu nu mai am elicea aia...am elv..poza e mai veche.... ![]() filtrul e mai mare ca, carbu ![]() ![]() |
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
ydaniel |
![]()
Post
#39
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu cred ca am un bolt scurtat.sau 5 chiar:(
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
cc_silviu |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 19 June 06 ![]() |
io la chiulasa mea am masurat camera de ardere cu apa, dupa ce am pus un strat subtire de vaselina in jurul supapelor sa nu se scurga pe acolo.
1ml de apa = 1cmc (am folosit o seringa) si da bolturile se pot perlucra un pic pentru reducerea greutatii. (am un manual de tuning pt un ford fiesta in care sunt explicate ce forte sunt in bolt ) |
--------------------
Dacia
1310 TX
1991
- CT-10-VDC Dacia Black
|
|
Supapa_jR |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 685 Joined: 18 October 05 From: Bucuresti ![]() |
eu am in plan sa cumpar o chiulasa....cu modificarile astea si sa o montez pe un motor de 1100
![]() -28 cc vol camerei de ardere -lustruita si marite traseele de admisie si evacuare -planata.... Asta ca sa inteleaga toata lumea...eu eram curios ce volum are pentru ca daca o montez si are compresia mai slaba decat chiulasa originala nu am castigat nimic ![]() |
--------------------
Cagiva
STX 350 / 30cp
Enduro xt 660x SOLD www.KawaMotors.ro
|
|
madmaxtata |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti ![]() |
cc silviu tu crezi ca daca tu ai pus vasilina pe langa supape ai facut o treaba buna??? daca tie iti curge apa dapa-i amestecul carburant(care e gaz) mai ales la presiune, ala ce mai face? cu benzina se si verifica daca ai probleme cu supapele: intorci chiuloasa cu supapele in sus si pui benzina in ca daca iti curge pe la admisie si evacuare nu e buna treaba si tre sa o vada un meserias. etanseitatea ar trebui sa fie si la supapele fara arc pe ele.
|
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#43
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(cc_silviu @ 31 Jan 2007, 11:06) io la chiulasa mea am masurat camera de ardere cu apa, dupa ce am pus un strat subtire de vaselina in jurul supapelor sa nu se scurga pe acolo. 1ml de apa = 1cmc (am folosit o seringa) si da bolturile se pot perlucra un pic pentru reducerea greutatii. (am un manual de tuning pt un ford fiesta in care sunt explicate ce forte sunt in bolt ) vezi ca ai dacie.....nu ford fiesta tare faza cu vaselina in jurul supapelor .................. asa verifici u ce ai vrut sa verifici acolo ? dar supapele inchid ? |
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#44
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
daca supapele inchid bine bagi benzina intr-o seringa gradata si torni in camera si vezi sa nu fie diferente intre cele 4 camere...tot asa testezi daca supapele inchid bine sau nu....oricum se vede dupa culoarea lor(a supapelor) daca au lucrat bine sau nu ...cenusiu cu caramiziu adica ADM/EV fara a fi ancrasate....
ptr. aalpine1 :filtru ala e mare dar are un efect benefic....testat de mine multi km... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Supapa_jR |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 685 Joined: 18 October 05 From: Bucuresti ![]() |
pai nu am chiulasa de 1100
![]() ![]() |
--------------------
Cagiva
STX 350 / 30cp
Enduro xt 660x SOLD www.KawaMotors.ro
|
|
sobolan |
![]()
Post
#46
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#47
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(sobolan @ 31 Jan 2007, 17:03) daca supapele inchid bine bagi benzina intr-o seringa gradata si torni in camera si vezi sa nu fie diferente intre cele 4 camere...tot asa testezi daca supapele inchid bine sau nu....oricum se vede dupa culoarea lor(a supapelor) daca au lucrat bine sau nu ...cenusiu cu caramiziu adica ADM/EV fara a fi ancrasate.... ptr. aalpine1 :filtru ala e mare dar are un efect benefic....testat de mine multi km... la desing are efect benefic........ |
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
payty |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
supapajr, de ce nu iei o chiulasa de 1100, sau 1300 si ii schimbi scaunele la supapele de admisie, ca sa montezi supape mai mari, frezezi un pic peretele camerei de ardere in dreptul supapei de admisie ( cauta in sectiunea tutoriale, parca, un topic facut de fivethreefive - se numeste tuning cu buget redus, parca) si dupa aia poti sa cresti lejer raportul de compresie, fara sa te mai complici cu chiulase de papuc sau mai stiu eu ce, la care dupa cate cred eu nu prea ai cat sa le frezezi ca sa obtii raport mare de compresie pe 1100.
Faza cu schimbatul scaunelor cu unele de 1600 nu stiu 100% daca merge, dar cred ca poti afla sigur daca te duci la un meserias. Sincer nu cred ca cei de la dacia s-au complicat prea mult sa reproiecteze radical chiulasa de 1300/1400 cand au facut motorul de 1600. difera un pic camera de ardere, dar nu cred ca distanta dintre supape difera vreun pic. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Supapa_jR |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 685 Joined: 18 October 05 From: Bucuresti ![]() |
supapa pusa de pe 1.6 pe 1.3 e cam fortata...si la 1.6 sunt f apropiate d-apoi pe 1.3...si in plus...castig mai mult decat cu chiulasa stock oricum...
|
--------------------
Cagiva
STX 350 / 30cp
Enduro xt 660x SOLD www.KawaMotors.ro
|
|
payty |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
nu am zis sa pui direct supapele. Schimbi si scaunele. nu vad de ce ar fi asa fortata din moment ce diferenta de diametru e doar de 1.1 mm intre cea de 1.3 si cea de 1.6. Daca diametrul e mai mare cu 1.1 mm, atunci raza talerului e mai mare doar cu 0.55 mm, deci e aproape insesizabil.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
stoianovmi |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 26 April 05 From: Bocsa ![]() |
Nu trebuie schimbate scaunele la montarea supapelor de 1,6.Se ia cu freza din scaunele de pe chiulasa pana la dimensiunea supapelor.Asa am la mine pe masina de un an si nu am probleme.
|
--------------------
dacia
1300
1983
- cs 03 zxk
|
|
Supapa_jR |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 685 Joined: 18 October 05 From: Bucuresti ![]() |
cu ce freza???UNDE??m-as baga si eu daca ar fi in bucuresti
|
--------------------
Cagiva
STX 350 / 30cp
Enduro xt 660x SOLD www.KawaMotors.ro
|
|
stoianovmi |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 26 April 05 From: Bocsa ![]() |
Sunt ceva freze speciale de rectificat si facut unghiul la scaune si supape,cine se ocupa cu astea trebuie sa aiba asa ceva si trebuie sa si stie sa le faca,sa nu te trezesti ca nu-ti mai inchid supapele.Ti-au spus baietii mai sus de un atelier prin bucuresti,ma gandesc ca stiu ei ce vorbesc.
|
--------------------
dacia
1300
1983
- cs 03 zxk
|
|
Muttley |
![]()
Post
#54
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Frezele sunt 3 la numar si formeaza un kit de rectificare. Sunt de 30, 45 si 60 de grade pt a corespunde geometriei scaunului. Le are orice service auto.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Supapa_jR |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 685 Joined: 18 October 05 From: Bucuresti ![]() |
ok...atunci ... care supape sunt mai bune ca si material? am vazut ca sunt mai multe modele...la supapa de evacuare e vreo diferenta la 1.6?
|
--------------------
Cagiva
STX 350 / 30cp
Enduro xt 660x SOLD www.KawaMotors.ro
|
|
stoianovmi |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 26 April 05 From: Bocsa ![]() |
Doar admisia difera la 1.6,evacuarea e identica,cele facute de topoloveni sunt bune.
|
--------------------
dacia
1300
1983
- cs 03 zxk
|
|
payty |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
daca doar iei din scaun cu frezele de rectificare nu vei obtine nimic. ideea e ca nu supapa conteaza atat de mult ci faptul ca scaunul de sub ea are un diametru un pic mai mare deci obstructioneaza mai putin aerul care intra in cilindru. daca pui doar supape mai mari, atunci canalul de admisie va avea aceeasi dimensiune si nu ai facut nimic. daca doar rectifici scaunul pentru supapa de 1600 atunci vei muta un pic suprafata de lucru a supapei, dar sub aceasta suprafata, canalul de admisie se ingusteaza din nou si atunci e degeaba.
freze de rectificare s-ar putea sa gasesti in targul de vechituri care se face duminica prin zona Cora pantelimon. eu am vazut acolo la un tip asa ceva, si cerea 500 de mii pe ele. era kit complet, adica 3 freze, suportul pentru ele , atat pentru ghid de 7 mm cat si pt ghid de 8. problema cu frezele astea e ca s-ar putea sa fie prea mari ca diametru si sa loveasca in peretele camerei de ardere atunci cand incerci sa rectifici. trebuie sa cauti freze speciale pt chiulasa de dacie. daca iei supape de topoloveni, ai grija sa nu te tepuiesti cu ele. eu am luat un set si sunt nasoale rau. tre sa cauti neaparat sa vezi ca au eticheta cu dacia pe ele, eventual iei si un subler sa masori coada. cele pe care le-am luat eu au cam 6.9 mm in loc de 7 si au joc mai mare decat cele pe care le-am scos de pe chiulasa. sunt sigur ca sunt netratate pentru ca am vazut altele tot de topoloveni, noi si cu eticheta de uzina la care talerul era negricios, semn ca se aplicase un tratament termic acolo. cele pe care le am eu sunt complet argintii. This post has been edited by payty: 1 Feb 2007, 22:25 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#58
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(payty @ 1 Feb 2007, 22:22) daca doar iei din scaun cu frezele de rectificare nu vei obtine nimic. ideea e ca nu supapa conteaza atat de mult ci faptul ca scaunul de sub ea are un diametru un pic mai mare deci obstructioneaza mai putin aerul care intra in cilindru. daca pui doar supape mai mari, atunci canalul de admisie va avea aceeasi dimensiune si nu ai facut nimic. daca doar rectifici scaunul pentru supapa de 1600 atunci vei muta un pic suprafata de lucru a supapei, dar sub aceasta suprafata, canalul de admisie se ingusteaza din nou si atunci e degeaba. ceea ce ai zis tu e valabil...intrebarea e cine iti schimba tie scaunele de supapa la chiulasa de dacia ???merge pusa o chiulasa de papuc care sa fie planata la o valoare mai mare de 1mm...poti calcula cat sa o planezi astfel incat sa ai camera de ardere echivalenta cu cea de pa chiulasa de 1.4.....e mai simplu asa.....daca nu te pricepi la calcule torni cu o seringa gradata benzina in camera de ardere la chiulasa de 1.4 si dupa aia prin incercari la camera de ardere la aia de 1.6 .astfel o faci la fel sau mai mica si cresti rap. de compresie..... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Supapa_jR |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 685 Joined: 18 October 05 From: Bucuresti ![]() |
hmm...deocamdata am ramas fara adidasi in picioare cu atatia bani de bagat..oricum am ajuns la concluzia ca voi cumpara o chiulasa de 1.6....lustruita...cu canale marite si termin balciul
![]() |
--------------------
Cagiva
STX 350 / 30cp
Enduro xt 660x SOLD www.KawaMotors.ro
|
|
vali vtk |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru cu trotineta Group: Members Posts: 221 Joined: 8 November 06 From: Braila ![]() |
QUOTE(Supapa_jR @ 2 Feb 2007, 00:18) hmm...deocamdata am ramas fara adidasi in picioare cu atatia bani de bagat..oricum am ajuns la concluzia ca voi cumpara o chiulasa de 1.6....lustruita...cu canale marite si termin balciul ![]() Supapa_jR ai grija cu chiulasa de 1,6 ca nu cred ca se pupa cu motorul tau de 1,1 deoarece motorul de 1,6 are alezajul de77 mm si a permis modificarea camerei de ardere in sensul demascarii supapei de admisie(dimensiunea a din figura ),daca dimensiunea x din figura este mai mare ca alezajul camasii de 1,1 nu poti folosi chiulasa de 1,6 deoarece inelul de etansare al garniturii de chiulasa va fi pe acea portiune in interiorul camerei de ardere lucru nu foarte sanatos.O metoda la indemana de verificare dar nu prea precisa este sa suprapui garnitura de chiulasa de 1,1 peste chiulasa de 1,6 si sa vezi cum stau lucrurile This post has been edited by vali vtk: 2 Feb 2007, 01:11 |
--------------------
DACIA
1300
1980
- BR-15-DNL
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 05:45 |