Pedala frana teapana, Pedala tare, nu poate fi calcata
Pedala frana teapana, Pedala tare, nu poate fi calcata
danygaro |
26 Dec 2006, 15:12
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 529 Joined: 19 October 04 |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - Confort - Lot refuzat la export
- CT-96-PIX Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.
Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat, Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala. |
|||
andrei2005 |
26 Dec 2006, 17:16
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 14 March 05 From: Cluj Napoca |
Aveai cumva frana de mana trasa cand te-ai urcat in masina? Ce intelegi prin "pedala tare"? Are putina cursa moarta si apoi devine rigida, verifica daca nu e blocat cablul da frana de mana sau sabotii.
|
--------------------
DACIA, RENAULT
LOGAN PREFERENCE, SOLENZA, CLIO, RENAULT TRAFIC
2004-2005
|
|
danygaro |
26 Dec 2006, 18:46
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 529 Joined: 19 October 04 |
Nu vad legatura franei de mana cu pedala franei, dar in fine ... iti raspund.
Am actionat in ambele sensuri maneta franei de mana... si nimic, nu acolo este buba, nu vad ce relevanta ar avea in cazul meu. Pedala este teapana, in sensul ca nu poate fi apasata. Este cam la fel ca atunci cand masina nu a fost pornita ceva vreme, si incerc sa apas pedala inainte de a porni masina. In mod normal pedala este teapana ( nu poate fi apasata), dar la pornirea masinii, instalatia de franare (care este hidraulica), asigura "activarea" circuitului si implicit "deblocarea" pedalei. La mine se comporta la fel indiferent daca masina este sau nu pornita. Cred ca a inghetat ceva pe circuit, s-o fi format pe undeva condens, si noaptea a inghetat, vreun dop pe circuit. Aveti vreo solutie, pana la sosirea caldurii, garaj incalzit nu am. Astept si alte parerei, cred ca am fost destul de clar. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - Confort - Lot refuzat la export
- CT-96-PIX Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.
Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat, Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala. |
|
C a t a l i n |
26 Dec 2006, 18:59
Post
#4
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
QUOTE(danygaro @ 26 Dec 2006, 18:46) In mod normal pedala este teapana ( nu poate fi apasata), dar la pornirea masinii, instalatia de franare (care este hidraulica), asigura "activarea" circuitului si implicit "deblocarea" pedalei. Eu spun ca nu e chiar asa... In primul rand si cu motorul oprit ar trebui sa poti apasa pedala, chiar daca va avea cursa mai scurta si rezistenta mai mare la apasare... La pornirea motorului, nu a masinii, se creeaza vid in servofrana, si astfel pedala poate fi apasata mai usor, si are o cursa mai lunga... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
danygaro |
26 Dec 2006, 20:02
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 529 Joined: 19 October 04 |
Poate la tine la Nova GTI, dar te asigur ca la SLZ nu este la fel. No offence !
Daca masina a stat mai multe ore, peste noapte sa zicem, te asigur ca nu apesi pedala fara sa pornesti masina , in veci, facem proba, dar nu pe SLZ mea . Este cam liniste pe forum acum, deh inca spiritul Craciunului este prezent . Astept sugestii, nu alte prostioare, sau aberatii !!! |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - Confort - Lot refuzat la export
- CT-96-PIX Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.
Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat, Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala. |
|
C a t a l i n |
26 Dec 2006, 20:16
Post
#6
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
QUOTE(danygaro @ 26 Dec 2006, 20:02) ...te asigur ca la SLZ nu este la fel... ...facem proba, dar nu pe SLZ mea... Astept sugestii, nu alte prostioare, sau aberatii !!! Te asigur eu ca este acelasi sistem...Principiul de functionare nu s-a schimbat de la primele berline cu servofrana...chiar daca mai nou sunt 2 circuite separate pt franare... Tu vrei sa spui ca fara motor pornit nu poti apasa frana, si ti se pare si normal sa fie asa!!! In cazul asta esti un pericol public! NO OFFENCE!!! Masina ta are o problema grava! Daca ceea ce am scris eu ti se par "prostioare"... Ceea ce spui tu seamana mai mult a aberatii... Cu asa atitudine, sa te ajute cine-o vrea... This post has been edited by track3r: 26 Dec 2006, 20:18 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
miki |
26 Dec 2006, 20:50
Post
#7
|
#Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.046 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti |
dop de gheata pe circuitul de aer de la servo!
Cel mai simplu verifici dupa cca 10 min de la pornirea motorului. sau mai exact, dupa ce temperatura la motor ajunge pe la 80! |
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Așılırsa |
|
costi |
26 Dec 2006, 20:51
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti |
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
C a t a l i n |
26 Dec 2006, 21:01
Post
#9
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
Intre a nu putea apasa deloc pedala si a apasa-o greu e o mica mare diferenta!
Daca nu o poti apasa deloc, inseamna ca nu ai frana fara motor pornit, ceea ce e f grav! Si sigur anormal! Imi fac mea culpa daca nu e asa, dar din cate stiu eu nu este permis ca o masina sa aiba functionarea sistemului de franare strict dependenta de motor! La orice masina trebuie sa poti frana cu motorul oprit!!! |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
danygaro |
26 Dec 2006, 21:26
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 529 Joined: 19 October 04 |
Banuiam eu. Multumesc miki & costi.
Maine o incalzesc de da dracii in ea chiar de consum 1-2 litri de benzina. Curios este ca nu am mai patit asa ceva, desi temperaturi scazute au mai fost si mai si in anii trecuti. Sa aerisesc si sistemul de franare, asta sa fie cauza de la care a aparut bubita ? Trac3r, te-ai convins ca am avut dreptate in modul cum am expus problema si simptomele. Eu nu contest abilitatile tale, dar m-am mai suit in alte cateva masini, si "faceau la fel" (inclusiv la unele mai pricopsite ca SLZ mea). Si au mai spus-o si altii, deci ... .Sarbatori fericite la toata lumea. This post has been edited by danygaro: 26 Dec 2006, 21:27 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - Confort - Lot refuzat la export
- CT-96-PIX Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.
Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat, Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala. |
|
klaus |
26 Dec 2006, 22:26
Post
#11
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Eu in toate masinile in care m-am urcat, pedala la rece tot se misca un pic, nu statea teapana ca mana mortului inghetat in gheturile siberiei
Daca in momentul pornirii motorului nu se simte nici o imbunatatire, inseamna ca servo-ul nu-si face treaba, dintr-un motiv sau altul. Daca sabotii sunt blocati la capat (de la frana de mana), la apasarea pedalei lichidul de frana se va deplasa numai in jumatatea fata (f. putin in circuitul spate), si masina va frana mult mai repede (cum pui frana, cum "te da cu capu' de parbriz"). In acest caz pedala de frana are cursa mult mai mica decat cea "normala". |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Remus66 |
26 Dec 2006, 22:48
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 September 04 |
Foarte probabil este faptul ca ti-a inghetat supapa de plastic de pe corpul servofrinei si atunci la pornirea motorului nu se poate realiza depresiune in servofrina.Am patit-o si eu o data intr-o iarna, chiar plecasem cu masina din parcare, dar imediat dupa o apasare energica si prelunga pe pedala de frina a facut ca supapa sa se deblocheze si lucrurile sa intre in normal.
|
--------------------
Volkswagen Golf 4
Pacific Variant
2005
- B-71-KPD Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
|
|
danygaro |
26 Dec 2006, 22:51
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 529 Joined: 19 October 04 |
Nu este chiar fixa ca mana mortului, se poate apasa un pic (cca 8-10 mm), dar intre cele 2 momente ( inainte de pornire/ dupa pornire ), nu am remarcat vreo diferenta, macar cat de cat notabila. Masina nu am incercat sa o misc, de teama sa nu o mai pot opri, si sa revin cu ea starea initiala si in buna stare . Nu stiu daca se aprind stopurile, n-am avut nici un chibit prin zona, dar va spun maine. O sa incerc sa o las mai mult timp la incalzit, o mai ajut si cu niste apa calduta pe ici pe colo prin locurile esentiale (sper sa le dibuiesc). Va tin la curent, orice alta sugestie este binevenita.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - Confort - Lot refuzat la export
- CT-96-PIX Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.
Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat, Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala. |
|
cristi.r |
26 Dec 2006, 22:59
Post
#14
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 |
Aia e. Ce-a zis Remus66.
Si lasa "ajutorul" cu apa calduta deoparte. Oricat de calduta ar fi tot ingheata si ea si nu stii pe unde mai ajunge. Nu se formeaza dopuri de gheata asa vartoase in instalatia de franare. Bai, fratilor, lasati-o mai moale cu pedala teapana cu motorul oprit ! Adica daca mi se opreste motorul in panta/rampa ... frane aleluia ? Frana ai si daca e motorul oprit. danygaro, fa tu experienta asta maine si mai discutam. Pe bune. Pedala se apasa mai greu dar frane tot ai. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
george_slz |
26 Dec 2006, 23:01
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 |
Mai bine filmezi sau fotografiezi in amanunt ,ca nu mai credem ce spui. Nu prea reusesti sa ne lamuresti usor!
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
danygaro |
27 Dec 2006, 01:08
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 529 Joined: 19 October 04 |
Bai, fratilor, lasati-o mai moale cu pedala teapana cu motorul oprit ! Adica daca mi se opreste motorul in panta/rampa ... frane aleluia ? Frana ai si daca e motorul oprit. danygaro, fa tu experienta asta maine si mai discutam. Pe bune. Pedala se apasa mai greu dar frane tot ai, ai zis tu mao[B]
Asta e parerea ta, cred ca nu ai citit cu atentie tot topicul. Am spus ca pedala devine teapana atunci cand masina nu fost pornita o perioada mai lunga (12-16 ore minim). La o stationare de cateva zeci de minute (cateva ore), ea nu devine teapana, se comporta ca atunci cand masina este in mers, dar cand a stat mai mult te asigur ca nu mai are cursa, si asa fac toate. Verifica si la a ta si mai vorbim. Georgica_SLZ, eu am fost cat se poate de explict, (chiar cu lux de amanunte) poate tu nu ai reusit sa urmaresti firul descrierii, deh sarbatorile astea, ca de filmat, nu poate fi vorba, poate doar pe tine, cand, neavand ce face, postai si tu pe aici. This post has been edited by danygaro: 27 Dec 2006, 01:09 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - Confort - Lot refuzat la export
- CT-96-PIX Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.
Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat, Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala. |
|
Reed |
27 Dec 2006, 14:45
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca |
Nu mai bateti apa in piua. Omul are o problema majora la servofrina si voi va certati pe cit trebuie sa fie cursa pedalei cu motorul oprit. Deci: daca dupa pornirea mororului nu ai cursa de pedala frina atunci servofrina are probleme care ar fi bine sa le diagnostichezi la un service.
In mod normal TREBUIE sa ai cursa la pedala si cu motorul oprit , mai scurta ce e drept, pt ca frinele trebuie sa functioneze si fara servofrina. Deoarece e vorba de un circuit de securitate du-te si controleaza intr-un atelier unde se pricep la asta. Parerea mea. |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
bolidu |
27 Dec 2006, 17:53
Post
#18
|
Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas |
danygaro la slz mea 2005 dup ce opresc motorul mai am cel putin 3 pedale de frana si dupa ce nu o pornesc 2 luni (experimentat) tot 3 pedalem am. Fireste pedala nu mai permite apasarea cu aceeasi distanta ca normal si scade de la pedala 1 pala la 3 a 4 a fiind neexistenta adica nu o mai poti apasa deloc. Acuma ce nedumerire am si eu: daca in situatia cand merg cu motorul oprit si pedala franei este blocata de tot si apace ceva in fata si apas tare pe ea e posibil sa se strice ceva ? Sa se rupa ?
|
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
danygaro |
27 Dec 2006, 21:21
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 529 Joined: 19 October 04 |
Lasat la incalzit cca.8 minute, deplasare usoara in parcare pentru a sesiza eficenta franarii, dat drumul , mers si franat OK. Acum totul este OK, cred ca ar trebui aerisit totusi sistemul de franare. Mi-au mai facut-o aia de la service acum vreo 2 ani cand inca eram in garantie si si-au cam batut joc de masina, de mi-au turnat lichid de frana (completare) pe de laturi si s-a cam exfoliat vopseaua de pe pompa servofranei.
Propun inchiderea topicului. Case closed !!! |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - Confort - Lot refuzat la export
- CT-96-PIX Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.
Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat, Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala. |
|
bolidu |
27 Dec 2006, 23:03
Post
#20
|
Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas |
Da de ce sa se inchida poate mai ai are vreunu` vre-o nelamurire de genu` dupa aia mai ziceti ca se deschid topicuri aiurea... la intrebarea mea de mai sus vreun raspuns se poate ?
|
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
Andrei87 |
28 Dec 2006, 01:23
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 23 August 06 |
Nu.
E frana ... ce sa se rupa la ea? O.o. Cand apesi pe pedala, etrierele apasa pe discuri (respectiv tamburii pe saboti). End of story. Chiar daca o apesi mai greu si mai putin, nu prea poti sa zdrobesti discurile intre etriere . |
--------------------
Dacia
1310
'99 carburator
|
|
i96nds |
28 Dec 2006, 15:02
Post
#22
|
Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti |
danygaro, hai ca iti raspund eu in mod serios.
Eu am patit asta cam de 2 ori in fiecare iarna, de cand am masina. Deci se mai intampla. Ideea e ca sunt mai multe posibilitati: una ar fi sa fi intrat niste apa pe la etrieri si sa fi inghetat. In acest mod degeaba apesi tu pedala pentru ca cilindrii de frana sunt blocati (inghetati) in etrier. Astfel cilindrul nu are cursa deloc si nici pedala de frana nu are cursa deloc !!! Am patit exact ca tine. Cand sa franez.... ioc ! Noroc ca aveam vreo 20 km/h. Am apasat de vreo 3 ori violent pe pedala de frana si atunci s-a simtit cum s-a spart acea gheata de la roti. Brusc a revenit si frana. Deci eu zic ca e o pojghita de gheata. Se mai discutase asta pe forum dar nu mai gasesc acum. Si asarban parca patise asta la DSN. Ideea e sa dai cateva pedale bune si energice (nu ai ce strica) inainte de a pleca de pe loc. Daca problema apare cam des, inseamna ca e posibil sa fie necesara inlocuirea supapei de pe oala servofranei. E un plastic alb si se schimba usor. Eu insa am cumparat supapa aia de vreo 3 ani si nici acum nu am schimbat-o. Am lasat-o asa. Nu cred sa fie defecta - la mine apare rar fenomenul. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Reed |
28 Dec 2006, 17:46
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca |
@stefan Deoarece Slz are servofrina, chiar si ipotetic ca ar ingheta ceva apa prin zona ertierilor, desi NU vad cum ar putea trece apa de burdufele cilindrului, forta de pasare asupra cilindrului este f mare asa ca NU ar trebui sa simti mare lucru decit daca se gripeaza cilindrul prin diferiti oxizi dar atunci mai apare un fenomen: dupa ce lasi frina , deoarece revenirea e f greoaie frinele vor ramine in contact cu discul si vor da un zgomot specific + incalzire. Oricum asta s-a mai discutat.
Enjoy. off topic: Postasem ceva vesel mai inainte dar se pare ca cineva a sters. |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
i96nds |
28 Dec 2006, 21:35
Post
#24
|
Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti |
Asa e, Reed, e mai complicat cu cilindrul in etrier. Dar la fel de posibil e ca pojghita de gheata sa se formeze intre placuta si etrier. Si atunci placuta de frana nu se mai misca libera acolo. Astfel va fi impiedicata miscarea ei normala sub actiunea cilindrului.
La mine pot sa va asigur ca s-a auzit zgomotul prin care s-a rupt acea pojghita de gheata. Imediat dupa acest zgomot franele au functionat normal. http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=33182&hl= Uite ca am gasit si link-ul : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=13507&hl= |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Reed |
28 Dec 2006, 22:39
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca |
Exact cum ti s-a spus si atunci la topic, cel mai probabil problema a provenit de la pompa servo si nu de la ceva de la nivelul etrierului pt ca asta repet, servofrina dezvolta (cind functioneaza) o presiune mare in circuit ce nu prea te lasa sa simti fortele ce se opun inaintarii cilindrului.
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
i96nds |
29 Dec 2006, 11:06
Post
#26
|
Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti |
Ca o concluzie: daca patiti asta dimineata dupa un ger serios DOAR LA PRIMA PEDALA, atunci nu va ingrijorati foarte tare. Apasati tare pe pedala inainte de a pleca la drum. Stiu ca nu e placut dar nu are rost sa va apucati de macelarit masina de la asta.
Daca insa apare fenomenul si dupa ce initial a tinut bine frana, atunci e o problema serioasa. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
danygaro |
30 Dec 2006, 14:06
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 529 Joined: 19 October 04 |
Da, acum e totul Ok. Cred ca miniincidentul se datora faptului ca cu doar 1 zi inainte spalasem masina cu furtunul, si ... probabil cateva molecule de H2O au intrat pe ici pe colo, lucru care a condus ulterior la aparitia unei pojghite de gheata in zona etrier-placute-tambur sau ceva condens incircuitul de franare, care noaptea a inghetat. Sper sa nu se mai repete, cand o voi mai spala (iarna) nu o voi mai "imbaia". Oricum este o invatatura de minte, si de cate ori voi pleca cu ea de pe loc pentru prima data in respectiva zi, voi verfica daca am frane, ca de nu ..., mai am si vreo cativa vecini cu masini pricopsite (Jeep-uri, stapani de inele -Audi-, s.a) si n-as vrea sa ma proptesc in vreuna. . Toate bune.
This post has been edited by danygaro: 30 Dec 2006, 14:07 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - Confort - Lot refuzat la export
- CT-96-PIX Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.
Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat, Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala. |
|
sorinpst |
16 Jan 2007, 23:52
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 16 January 07 |
Am si eu aceeasi problema.
In mers la o anumita viteza apes pedala de ambreaj, se infraneaza se intareste pedala de frana, se incetineste bineinteles si fiind nevoit sa schimb dintr-a 3-a intr-a 2-a. Dupa acesta o opresc 5 minute si isi revine. Cunoaste cineva rezolvarea la aceasta problema sau mai intalnit simpromele de mai sus ? |
--------------------
Solenza
1.4 MPI
2004 Confort
|
|
moustache |
17 Jan 2007, 23:06
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov |
Deci, servofrana, care actioneaza doar cand motorul este pornit, sau daca este oprit - cat timp inca depresiunea se mentine- nu deblocheaza pedala, ci doar amplifica forta cu care actionati voi pe pedala. Fara ea, sau cu motorul oprit, forta necesara actionarii franei este foarte mare, iar cum piciorul este obisnuit cu functionarea normala, vi se pare ca pedala este blocata. Ia apasati voi mai tare pe pedala, cu motorul oprit, ca sa nu zic sa va urcati pe pedala, si o sa vedeti ca se misca. Si daca sunteti in mers chiar franeaza. Singurul lucru pe care il face servo-ul este sa amplifice forta de apasare, nicidecum sa deblocheze pedala sau orice alte lucruri zise mai sus. Si asta se intampla la toate masinile, si Ro si straine. In loc sa o tineti asa convinsi pe a voastra, cu experiente personale, fara sa fii incercat macar din curiozitate sa apasati pedala mai barbateste, puneti mana si studiati cum functioneaza un mecanism servo. Constructiv nu este foarte simplu, pt. ca sunt niste supape acolo care au un rol foarte important, insa principiul este foarte simplu. Iar apoi, reveniti aici, cititi ce ati scris mai sus si nu mai dezinformati lumea. Unii poate chiar o iau de buna si sunt convinsi ca daca au oprit motorul nu mai au frana. E adevarat ca daca totul merge bine, cateva ore dupa ce ai oprit motorul inca pedala e "moale". Dar incearca sa pui 4-5 frane dupa ce ai oprit motorul si apoi vezi tu cat timp mai tine pedala aia moale.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
pos |
22 Jan 2007, 15:38
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 12 May 04 |
salutare.
1. Eu fac parte din cei care sunt (ERAM -dupa ce am citit mai sus) ferm convinsi ca pedala de frana "trebuie" sa fie teapana daca motorul este oprit. La mine asa a facut de la inceput (acum are 30.000 km si 2.5 ani). Dupa oprirea motorului ma mai lasa sa o apas doar de 1-2 ori si gata... Mi s-a parut un pic anormal la inceput, dar m-am consolat cu frana de mana, pe care o trag in permanenta... Citind cele de mai sus, VA ROG SA-MI INDICATI SI MIE UNDE GASESC PRINCIPIUL DE FUNCTIONARE AL SERVOFRANEI... sa ma mai luminez. 2. De asta vara, masina face ceva figuri la franare, si anume este tare pedala. Nu stiu ce i s-a pus asa deodata... dar vreo 3 zile de-abia franam. Apoi si-a revenit... partial. Acum este tare doar daca o apas instantaneu dupa ce aveam piciorul pe acceleratie. Daca ridic piciorul de pe acceleratie, las cam 1 secunda si apoi franez, functioneaza aproape normal (m-am invatat asa cu ea...). Spun aproape, ptr ca daca o apas incet (ca atunci cand functiona normal) franeaza incet, daca o apas un pic mai tare blocheaza rotile (de asemenea cursa pedalei este mult mai mica pana la blocarea rotilor decat atunci cand functiona normal). Mentionez ca supapa a fost schimbata in service. La un service mi-au spus ca "merge bine, uite cum blocheaza rotile". La altul, au constatat si ei ca "se amorseaza greu" si trebuie schimbata servofrana. Aveti vreo alta idee, si daca nu cat costa schimbarea servofranei? Multam This post has been edited by pos: 22 Jan 2007, 15:40 |
-------------------- Renault Kadjar 1.33 tce, 159 cp, manuala, Intens+ 2019
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 07:04 |