ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
![]() ![]() ![]() |
ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
Fancyman |
![]()
Post
#2671
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 September 04 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Stepway
1,0Tce
Confort/Laureate/Variant
|
|||
icee |
![]()
Post
#2672
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 8 June 08 ![]() |
|
--------------------
DACIA
LOGAN 1.6 MPI
2007 KissFM
- B-01-WWW
|
|
pistritu |
![]()
Post
#2673
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
Aral nu mai este ce a fost. Poti incerca Liqui Moly, Mobil 1, Total, Castrol, Motul
|
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
annem |
![]()
Post
#2674
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Crezi ca astelalte mai sint ce au fost?
Sigur ca nu. Si e normal sa fie asa pentru ca sint alte uleiuri care se supun si altor norme. Datele tehnice pot fi diferite de ceea ce cumperi. De exemplu, daca cauti Aral sau Castrol vei gasi date tehnice diferite de la tara la tara, de la zona la zona, de la an la an, etc pentru acelasi produs. Ceea ce scrie pe bidon este ceea ce cumperi. ACEA C3 si API CF sint clasificari ale uleiurilor pentru diesel. Aceste uleiuri pot avea si clasificari pentru benzina: eg. ACEA A1/3/5 sua API SJ-N, deci pot fi folosite si pentru motoare pe benzina. Pentru Logan benzina uleiul trebuie sa aiba minim clasificarea API SJ si/sau ACEA A3/A5-98. Daca uleiul are si norma RN07XX, cu atit mai bine. Deci, tehnic, Aral-ul ala e foarte bun. Cit de bun este un ulei, mai depinde si de sofer si de proprietar. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
icee |
![]()
Post
#2675
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 8 June 08 ![]() |
Multam fain !
|
--------------------
DACIA
LOGAN 1.6 MPI
2007 KissFM
- B-01-WWW
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#2676
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(Fancyman @ 23 May 2014, 15:09) Ce zice cartea ? Ceva specific, sau generic ACEA/API ? Asta ca sa nu punem recomandari la intamplare. QUOTE(icee @ 26 May 2014, 01:07) Are norma SN, deci, teoretic, are aprobari mai noi, care, tot teoretic si pana la un punct, sunt bune, insa daca are norma C3, inseamna ca este castrat de anumiti aditivi, chipurile pentru protectia mediului. Daca nu-l folosesti in motor cu filtru de particule, ar trebui sa renunti la el. QUOTE(annem @ 3 Jun 2014, 13:53) Aceste uleiuri pot avea si clasificari pentru benzina: eg. ACEA A1/3/5 sua API SJ-N, deci pot fi folosite si pentru motoare pe benzina. Pentru Logan benzina uleiul trebuie sa aiba minim clasificarea API SJ si/sau ACEA A3/A5-98. Daca uleiul are si norma RN07XX, cu atit mai bine. Deci, tehnic, Aral-ul ala e foarte bun. Cit de bun este un ulei, mai depinde si de sofer si de proprietar. Nu e bine sa aruncam de-a valma niste norme. API SJ are uzura pe cama maxim acceptata de 120 microni, de la API SM in sus, uzura scade la 90 microni. Apoi, ACEA 98 nici macar nu specifica TBN, pe cand ACEA 2010 zice de un minim de 10 pentru A3/B4. Parca nici la evaporative loss nu sta mai bine. Deci norma ACEA, cu cat e mai noua, cu atata e mai restrictiva, deci mai buna. Mare atentie, pentru ca multi nu specifica anul. Iar cireasa de pe tort este norma RN 0700, care se "muleaza" aproape perfect pe ACEA 2004 combinat cu baza (SAE J300) si cu API SJ. Adica norma RN0700 este extrem de "loose" si oricine o poate face dintr-un pachet de aditivi foarte ieftin. Asta se reflecta si in pret, evident. Mai bine te-ai uita ca in loc de norma RN, sa ai norma Porsche si MB, respectiv Posche A40 si MB 228.x sau 228.3/229.5 (229.31/229.51 pentru diesel). Alea sunt mult mai restrictive decat RN. Bine, din cate vad, Aral-ul ala poseda atata Porsche, cat si MB, insa la C3 ramane problema. Gasesti un ulei care sa aiba cele de mai sus, in afara de C-ul ala. A, si mai e chestia cu ACEA A3/A5 data de tine. Poate gasim totusi o explicatie la fenomenul Dacia pentru care loganul de 1.4 primea ACEA A3 in 2005, iar la finalul carierei (2008-2010, parca) primea ACEA A5. Nu de alta, dar motorul este acelasi, insa clasele HTHS sunt diferite. This post has been edited by cristi.r: 10 Jun 2014, 23:59 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
icee |
![]()
Post
#2677
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 8 June 08 ![]() |
|
--------------------
DACIA
LOGAN 1.6 MPI
2007 KissFM
- B-01-WWW
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#2678
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Cam multe norme de diesel pe eticheta aia, nu ca asta nu e un lucru bun. Macar la HTHS sa stea mai bine. Dar C3-ul ala nu ma incanta absolut deloc. Nu-ti trebuie asa ceva. Asta arata ca are si o rezerva de bazicitate mai mica (TBN-ul) si asta nu e bine.
Concluzia, pentru benzinarele Dacia (nu stiu care-i treaba cu cele turbo), va rezumati la norma ACEA A3/B4 (sau API SM minim), mai subtiri in vascozitate (ideal un 5w30) si cu ceva norme Posche si/sau MB. This post has been edited by cristi.r: 10 Jun 2014, 23:29 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2679
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 10 Jun 2014, 23:15) Poate gasim totusi o explicatie la fenomenul Dacia pentru care loganul de 1.4 primea ACEA A3 in 2005, iar la finalul carierei (2008-2010, parca) primea ACEA A5. Nu de alta, dar motorul este acelasi, insa clasele HTHS sunt diferite. De unde se aduceau motoarele in 2005 si unde se fabricau in 2010? |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#2680
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
aaa, de la Pitesti (Mioveni) ?!?!?! Pana si pe Solenza aveam motor facut in RO...
Sau, daca stii ceva, te rog da detalii. Poate nu inteleg eu intrebarea. Hint: ACEA A5 are HTHS intre 2.9 si 3.5, deci rezistenta la forfecare a peliculei mai mica decat A3. This post has been edited by cristi.r: 10 Jun 2014, 23:53 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Fancyman |
![]()
Post
#2681
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 September 04 From: Pitesti ![]() |
La 0,9 Tce se recomanda A3/B4
Oscilez intre 5W30, 5W40 , CASTROL, ELF ... Mai nou cica ar fi bine sa aibe RN0100. Sint in ceata deja .... Castrol 5W40 ar avea RN0100 dar e C3, nashpa This post has been edited by Fancyman: 12 Jun 2014, 14:58 |
--------------------
Stepway
1,0Tce
Confort/Laureate/Variant
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#2682
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Esti sigur ca nu e RN0700 ?
Te avertizez ca toata discutia asta si tot ce voi spune in continuare, este cam degeaba, daca masina este in garantie. Desi norma RN0700 este o norma extrem de permisiva, mergi pe uleiul ala "de origine", cu o singura mentiune: nu-l lasa mai mult de 10k km in motor. Si, o data cu el, schimbi si filtrul de ulei. Asadar, daca te-ai hotarat sa citesti in continuare, iata parerea mea: De unde obsesia asta pentru 5w40 in benzinare asa mici ? Am pus intrebarea asta de 100 de ori si nimeni, dar absolut nimeni nu mi-a raspuns. 5w40 are o pompabilitate mai slaba decat 5w30-ul, are viteza de curgere mai mica decat 5w30-ul, la toate sta mai slab. Tocmai de aceea este mai bun la diesel si ala mai vechi, care n-are asa mari pretentii. Si pompe de ulei un pic mai puternice. 5w30-ul este grade-ul cel mai indicat pentru motorul tau. Daca in carte este trecuta norma A3/B4, atunci d-aia sa cauti. Daca ar fi dupa mine, pe Valvoline synpower 5w30 ACEA A3/B4. Evident, mai sunt Liqui-Moly Special Tec LL 5w30 (are norme de Opel, dar este excelent si pentru Reno, testat de mine) sau marci d-astea mai exotice, unele mai ieftine (Petro-Canada) sau mai scumpe (RedLine). |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Fancyman |
![]()
Post
#2683
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 September 04 From: Pitesti ![]() |
Scuze, voiam sa zic RN0710;
Deci inteleg ca 5W30 (cu care vine din fabrica) ar fi cel mai indicat, cu norma A3/B4. Acum, exista ulei care sa indeplineasca toate 3 conditiile ? Ma gandesc la Castrol Edge 5W30 cu ACEA A3/B3/B4 This post has been edited by Fancyman: 13 Jun 2014, 07:35 |
--------------------
Stepway
1,0Tce
Confort/Laureate/Variant
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#2684
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Indirect, am pus o intrebare mai sus: masina mai este in garantie ?
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
danut1006 |
![]()
Post
#2685
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 14 June 14 ![]() |
bine scris despre uleiuri si mecanica lor dar am mici obiectii
Dar chiar daca debitul este la fel la apa ulei etc in practica nu este asa . la 5w-30 datorita vascozitatii mai reduse avem mai mica refulare in pompa deci viteza uleiului e mai mare deci debitul e mai mare . la acceleratii instantanee debitul instantaneu e mai bun .(doar debitul mediu este la fel) cu cat viteza de ungere este mai mare in motor cu atat uzura este mai mica mai ales la pornire . 5w-30 are mai putini polimeri decat 5w-40 deci rezista mai bine in timp la ardere 5w-40 ar fi mai bun la temperaturi exterioare ridicate > 40 grd sau daca racirea motorului este deficitara 5w-30 are curgere laminara mai buna si curgere turbionara mai scazuta ( frecari interne mai mici ) . cj-4 pentru camioane nu face fata la cerintele DPF autoturisme si in general pompabilitatea este mai proasta . ( nu face fata mai bine la debite instantanee ) la benzina usor ridicam turatia la 5-6000 rot / min . Mobil 1 indicat este f bun dar ca fisa tehnica sub PC duron E 5w-40 Mobil 1 VI = 156 ; PC = 169 vasc ( 40 ) = 98 PC = 95,1 vasc (100) = 14,7 PC = 15,2 pp = - 48 PC = - 48 tbn = 10 PC = 8,9 |
--------------------
vw
golf
2004
|
|
Fancyman |
![]()
Post
#2686
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 September 04 From: Pitesti ![]() |
Cristi.r : da, mai am doi ani garantie
Cred ca m-am hotarat, merg pe ELF ELF 5W-40 ACEA A3/B4, Renault RN 0700, RN 0710 This post has been edited by Fancyman: 14 Jun 2014, 19:40 Attached thumbnail(s) ELF2.PNG ( Size: 245.11k ) Number of downloads: 1344 |
--------------------
Stepway
1,0Tce
Confort/Laureate/Variant
|
|
user123 |
![]()
Post
#2687
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Mi-ar placea sa vorbeasca despre "uleiuri" mai ales cei care le-au folosit....si un timp relativ indelungat, nu doar un schimb Am citit mai sus ce s-a scris despre RedLine......eu l-am folosit cam 60 000km si nu am facut tam-tam din asta; este exceptional, personal ma multumeste pe deplin, nu am nici un fel de depuneri pe culbutori/arbore/Capac...la urmatorul reglaj al culbutorilor o sa fac o poza-din nou; Avand in vedere cele mai de sus, nu inteleg de unde sa scos treaba cu depunerile.....eu am riscat si am testat ( pe banii mei ) acest ulei, nu aveam nici un motiv sa continui sal folosesc mai ales, avand in vedere pretul- nici macar Castrol nu mi-a facut depuneri si Acela a fost de departe uleiul cel mai des folosit in motor pana acum... Recent am testat Renewable 5w40.....am crezut ca ar fi mai bun decat RedLine, insa la urmatorul schimb o sa revin categoric din nou la RedLine Cred ca este correct sa nu se puna "etichete" la un anumit ulei, mai ales de cineva care nu l-a folosit pt ca apar situatii jenante, cum e cea de fata |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
DFA |
![]()
Post
#2688
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Vă rog să vă mențineți la subiect, fără atacuri la persoană! Discuțiile inflamatoare au fost șterse și s-au împărțit avertizări. Mulțumesc!
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
danut1006 |
![]()
Post
#2689
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 14 June 14 ![]() |
De ce ati renuntat la Renewable si veti reveni la RL ?
Ce v-a nemultumit la el ? |
--------------------
vw
golf
2004
|
|
user123 |
![]()
Post
#2690
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
La "rece" a inceput sa tzacane; nu suport sa aud tzacanit, zgomot metallic in motor....la forja rezista inca bine In plus fata de tzacanit, mi-a mancat cam 200-300 ml din el......premiera absoluta pt motorul meu Renault, niciodata cu nici un ulei nu mia facut treaba asta....( si sunt sigur ca l-a mancat,am verificat pt scurgeri etc......motorul are "compresie", nu scoate pic de fum, esapamentul e curat) Cel mai bun ulei pt stilul meu a fost RL 0w40.....exceptional, cu nici unul nu are sunet mai "infundat" ca acesta; nu am reusit sa-l fac sa "tzacane" nici la forje, nici la rece......nici macar la 13-14000 km tinuti in masina ( niciodata nu am tinut un ulei mai mult de 10 000km) Singurul "neajuns" al lui 0w40 a fost ca mi sa parut cam "gros".....imi parea ca tine un pic pe demaraj, asta vis a vis de "pompabilitate" si ce vorbeati voi; insa sunetul este de ne-egalat....cine pune RL 0w40 e imposibil sa nu simta asta Nu stiu cat de "neajuns" este ce am scris mai sus, sau mai degraba cat de anemic este motorul.....oricum este un ulei din cu totul alta clasa |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
cristi.r |
![]()
Post
#2691
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(Fancyman @ 14 Jun 2014, 19:42) Cristi.r : da, mai am doi ani garantie Cred ca m-am hotarat, merg pe ELF ELF 5W-40 ACEA A3/B4, Renault RN 0700, RN 0710 Daca este sa folosesti uleiul ala, asigura-te ca indeplinesti toate conditiile de garantie, adica manopera, factura la ulei, etc. Si inca 3 mici precizari: 1. pe perioada garantiei incearca sa nu te dai prea mult la ea; 2. pe perioada garantiei incearca sa scurtezi intervalele de servisare ale uleiului, la un maxim de 10k km. 3. Pentru benzinare, ar fi mai bun un Elf 5w30 ACEA 2010/2012 A3/B4. Toate avantajele: viteza de deplasare mai mare a uleiului la 5w30, asta insemnand si transfer mai facil al caldurii din zonele critice s.a.m.d. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
icee |
![]()
Post
#2692
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 8 June 08 ![]() |
Si cum se simte 5w30 pe canicula ?
|
--------------------
DACIA
LOGAN 1.6 MPI
2007 KissFM
- B-01-WWW
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#2693
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
La motoare cum e cel de logan, chiar si cu turbo, se simte bine. Problema nu e de vascozitate operationala (la asta te referi cand intrebi de "5w30"), ci de vascozitate HTHS, care este mai mare de 3.5 cP la A3/B4. Acel parametru da masura adevarata a protectiei motorului. Bine, majoritatea producatorilor din ziua de azi dau cam universal A5/B5 ca norma de folosit (inclusiv Renault), dar asta numai din motive de "fuel economy". Care FE este de 0,00...01 % fata de A3/B4. Eu, personal am folosit in logan A5/B5 cat era masina in garantie deoarece faceam revizia la reprezentanta, uleiul lor, etc, apoi am pus 5w30 A3/B4. Fuel economy s-a vazut mai degraba dupa aceea
![]() Dar se pare ca am pus o informatie eronata si sunt obligat sa o corectez. Elf 5w30 nu exista cu norma ACEA A3/B4, ci doar A5/B5. M-am molipsit de la altii, care inca mai fabrica grade-ul asta cu norma respectiva, vezi LM sau valvoline... Asta e. Omul nostru cu tce-ul trebuie sa mearga pe Elf 5w40. This post has been edited by cristi.r: 17 Jun 2014, 23:18 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
RIVE |
![]()
Post
#2694
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(FRATELLO @ 9 Apr 2014, 15:15) Pentru 1.2 16v din 2011,euro 5,cred ca ar fi bun un Ravenol HCL SAE 5w30 sau Valvoline SynPower simplu 5w30. @cristi.r poate sa ne lamureasca ce ar alege dintre cele doua,la o utilizare cu schimbare la 4000 rot/min.,urban/extraurban 50/50%,folosit in toate anotimpurile,km /an rulati de mine maxim 7000. This post has been edited by RIVE: 20 Jun 2014, 23:13 |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
cris06 |
![]()
Post
#2695
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Daca schimbi periodic la la 4000 rpm, nu "vad" bine uleiul _W-30... Un ulei 5w-50 ar fi mai nimerit pt o exploatare sportiva.
This post has been edited by cris06: 21 Jun 2014, 00:15 |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
pistritu |
![]()
Post
#2696
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
uleiul 5w50 este deja racing si suprasolicita pompa de ulei inutil . Nu sunt de acord cu el.
Intre cele 2, uleiul valvoline synpower 5w30 este ceva reusit Sau poti pune http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produkt...ocument&land=DE Liqui Moly-ul asta arata super pe hartie, chit ca o avea baza minerala cu aditivi. Il gasii pe net cu 160 de lei transport gratuit. This post has been edited by pistritu: 21 Jun 2014, 11:11 |
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#2697
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
pistritu, uleiul recomandat de tine are multe recomandari de diesel care ma determina sa cred ca este un pic mai "greu" pentru un benzinar așa mic.
Iar pentru ca am fost întrebat, voi răspunde, insa răspunsul meu este valabil doar dacă mașina NU mai este in garanție. In caz contrar, folosește uleiul de fabrica, dar încerci sa protejezi motorul (fără 4000 rpm frecvent) si schimbi uleiul mai des la maxim 10k km. Adadar, pentru 1.2 este foarte bun 5w30 si recomand LM special tec LL 5w30. Istoria acestui ulei este foarte interesantă, un pic altfel decât altele, dar n-are rost sa discutam aici. Frumusețea este ca pentru 140-160 de lei, te alegi cu un ulei pe care-l poți tine si 2 ani in motor. Încerci totuși sa nu depășești 15k km cu un schimb. Cert e ca este un ulei foarte bun pentru un benzinar pentru orice regim de funcționare. Are o baza minerală, dar foarte bine purificata, si este foarte bine aditivat. încă o data, pentru benzinarele reno, cel mai bun grade SAE este 5w30. este evident ca, pentru pasionati, exista 0w30 pentru mers normal sau 0w40 pentru reisari "extremi", cât de extrem poate fi un motor de 1.2. Nu reduceți discuția la vascozitatea operationala. Aia este foarte relativa. Am mai spus, vascozitatea HTHS este mai importantă. Iar vascozitatea HTHS corespunzătoare A3/B4, combinata cu vascozitatea SAE corecta, astfel încât uleiul sa "fuga" îndeajuns de repede ca sa ia cu el si caldura din zonele critice, reprezintă cea mai buna soluție. Cam tot pe acolo se situează si synpower-ul 5w30 simplu, adică ăla A3/B4, cu mentiunea ca este un ulei aditivat mai "generic" si mi se pare si un pic mai scump. This post has been edited by cristi.r: 21 Jun 2014, 12:18 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
pistritu |
![]()
Post
#2698
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
exact. 140-160 ron e ok ptr ulei de logan. Nu motoarele sunt problema ci tabla care rugineste in timp.
Ai zis mai sus de ulei Petro-Canada. De unde ai luat din Galati si la ce pret. Un telefon daca ai de acolo, ar fi perfect ! |
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
cris06 |
![]()
Post
#2699
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Asa, asa, recomandati-i W30 si cu forje sustinute duce motorul la Remat! Un coleg a avut un F. Focus nou si la 20000km la ''aranjat''! Regreta si acum ca a dat Cielo cu 200 kkm la care-i baga doar 5W-50 si motorul tragea fara probleme. Daca talpa-i grea, uleiul trebuie sa fie adecvat.
This post has been edited by cris06: 21 Jun 2014, 19:10 |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
user123 |
![]()
Post
#2700
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Da, insa aici vorbim despre motorul Renault/Logan si nu despre cielo/ford.... Nu te grabi in afirmatii, la "forje" conteaza mai putin wXX si mai mult alti factori; de ex un full sintetic w30 va fi oricand mai potrivit decat un mineral 20w60; la fel cum si un PAO/POE esteric va fi oricand mai bun decat un full sintetic w30 sau 5w50; O vascozitate mare la cald poate da probleme de "pompabilitate" cum scria cineva mai sus; uleiul trebuie sa ajunga rapid unde trebuie si la vascozitati mari poti avea probleme daca motorul nu a fost proiectat pt asa ceva.... O sa profit de ocazie ca sa raspund si unei ineptii scrise aici mai demult.....scria cineva ca pompa de ulei se invarte la fel indifferent de vascozitate......ei bine da, ea se invarte la fel insa uleiul NU CIRCULA in motor la fel, cel vascos va circula mai lent....ce circula mai repede intrun system de capilare, mierea sau apa? Nu in ultimul rand, pt un argument "common" pot adduce in discutie si motoarele japoneze care folosesc w20 ( si culmea HTHS de max 3.0) si care nu se strica desi merg frecvent cu 7000-8000RPM Deci nimic nu e batut in cuie.... |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 06:41 |