carburator, asamblare carburator
![]() ![]() ![]() |
carburator, asamblare carburator
rogilg |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 27 July 04 From: Aiud, ALBA ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan
- AB-05-FBZ
|
|||
RIon |
![]()
Post
#2
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Hm, nu prea inteleg de ce vrei sa pui mai multe garnituri...trebuie sa se asigure prin garniturile alea o racire foarte buna a carburatorului, daca crezi ca ajuta... pune-le.
Am impresia ca din retur nu mai poate fi benzina cu impuritati, daca cineva poate argumenta ca sunt impuritati, imi pun un filtru imediat ! Serios. |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
dantes |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Daca spui ca ar trebui sa asigure o racire buna, atunci de ce s-a pus la talpa flansa pata calda parca ii spune...aia prin care trece apa de la lichidul de racire care atunci cand e cald are rolul de a incalzi amestecul de benzina...asta impreuna cu aerul cald de la filtru (clapeta)...
Intrebare...apropos de membrane...cum naiba se pun garniturile alea de sub talpa...e un distantier de plastic, si banuiesc ca se pune intre pata calda si carburator...iar garniturile alea unde se pun? doar intre pata calda si tabla? Ptr. ca am vazut ca distantierul are 2 gaurele care corespund cu unele de pe talpa carb. si de pe flansa aia... |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
RIon |
![]()
Post
#4
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Pai eu asa am citit ca trebuie sa nu se transmita la tot corpul carburatorului caldura de la galerie samd. Daca se incalzeste poate lua foc benzina. Pata calda, da, e altceva, e mai jos...
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
dantes |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Unde mai jos? Deci parca era talpa carbului, distantierul de plastic, pata calda, si apoi parca o garnitura... Se pune garnitura si intre pata calda si distantier?
Sunt deja in ceata...nu de alta dar asa l-am montat eu ieri, si nu stiu ce sa mai zic...sper sa nu fi facut vreo boacana... |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
rogilg |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 27 July 04 From: Aiud, ALBA ![]() |
La R5 ordinea este: galerie de admisie, 2 garnituri una subtire si una groasa, flansa calda, garnitura, corp inferior garnitura si corpul superior.
Marind lungimea dintre galerie si flansa calda ce efecte ar putea avea? Turbulenta mare , viteza mare a amestecului , consum marit sau scazut, etc. La R5 din pompa de benzina iasa returul care se intoarce in rezervor, deci turul preia mizeria o duce in pompa de benzina iar surplusul cu mizeriile le duce prin retur in rezervor. Punand un filtru pe retur fiindca pe tur exista imersat in benzina, mizeriile nu mai ajung in rezervor. Ce efecte va avea filtrul de benzina pre retur (rezistente, consum etc.) Astept urgent pareri fiindca o data montat la loc o sa imi fie foarte greu sa le demontez ca sa pun filtrele. |
--------------------
dacia
logan
- AB-05-FBZ
|
|
DoruB |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 13 May 03 From: Timisoara ![]() |
Salut !
Sub flansa prin care circula apa este o flansa de ebonita care opreste caldura care vine de la galerie sa se transmita la carburator. Daca flansa de ebonita lipseste, corpul carburatorului se va incinge, se va dilata si masina va consuma mai mult. Flansa prin care circula apa are rolul ca vara sa raceasca amestecul si iarna sa-l incalzeasca- de fapt sa-l tina la temperatura motorului atat amestecul cat si carburatorul. Daca se monteaza mai multe garnituri sub corpul carburatorului aceasta influenteaza amestecul pentru ca acesta depinde de depresiunea care se formeaza prin corpul carburatorului cat si de lungimea galeriei de admisie. Masinile moderne au galeria de admisie cu lungime variabila pentru a putea controla mai usor reprizele de acceleratie cat si consumul. Daca se accelereaza puternic galeria de admisie se scurteaza iar raspunsul motorului e mai prompt. Daca te refereai la garniturile de sub capacul carburatorului, se pot monta 2 garnituri cu conditia ca distanta dintre plutitor si garnituri (cand cuiul pontou este inchis) sa fie de 7-8 mm iar cursa plutitorului de 9-10 mm. |
-------------------- |
|
rogilg |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 27 July 04 From: Aiud, ALBA ![]() |
Iti multumesc mult pentru acest rapuns.
|
--------------------
dacia
logan
- AB-05-FBZ
|
|
Al Cap0nE |
![]()
Post
#9
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(rogilg @ 20 Dec 2004, 11:35) Ce efecte va avea filtrul de benzina pre retur (rezistente, consum etc.) Astept urgent pareri fiindca o data montat la loc o sa imi fie foarte greu sa le demontez ca sa pun filtrele. Daca se infunda o sa consume mai mult si o sa mearga innecata. Dar daca pui un filtru cum sunt cele care se pun inainte de carburator, nu prea are cum sa se infunde (daca il mai si schimbi din cand in cand). Oricum, mi se pare ca nu prea isi are rostul un filtru acolo. This post has been edited by Al Cap0nE: 21 Dec 2004, 09:16 |
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
Ov |
![]()
Post
#10
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
deoarece filtrul de benzina se pune INAINTE de pompa, astfel incat daca se sparge sa zicem filtrul, sa nu-ti pompeze benzina pana iei foc, nu vad utilitatea montarii unui filtru pe retur, pt ca benzina care trece pe acolo e deja filtrata.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Daddy |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
Eu intodeauna am avut pe Dacii un pahar decantor in fata pompei de benzina si un filtru cartus dupa pompa. Nu am avut probleme cu gunoaiele/apa niciodata.
Filtru cartus se monteaza vat mai aproape de pompa deoarece daca cumva picura sau are ceva probleme, benzina sa se scurga pe partea fara galerie a motorului. Dar personal nu am cunostiinta sa fi patit cineva asa ceva. Apropo, exista si filtre metalice. |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
rogilg |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 27 July 04 From: Aiud, ALBA ![]() |
La R5 nu am loc sa pun un filtru de benzina inainte de pompa.
De fapt cand am cuparat-o nu avea nici un filtru. Asa ca i-am pus dupa pompa un pahar decantor si un filtru de hartie, dupa care conducta intra in carburator. Am pus si un filtru de hartie pe retur pe care am de gand sa il schimb mai des. |
--------------------
dacia
logan
- AB-05-FBZ
|
|
Tokai |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 21 December 04 From: Iasi ![]() |
Fratilor, intrebare: am 3 (cu tot cu cea de flansa de ebonita) garnituri pentru carburator: 2 normale si flansa de ebonita; cum le pun (bineinteles, sub carburator)? Eu as pune asa: dupa galerie si plansa aceea de tabla pun flansa de ebonita pentru termoizolare, apoi o ganitura pentru protectie, flansa calda (prin care circula apa), o garnitura si carburatorul. Altfel de ce mi-au spus cei de la magazin ca asa trebuie, 3 garnituri: 2+1 de ebonita. Mi-au mai spus ca cea de ebonita vine alaturata de una obisnuita. Nici ei nu erau siguri cum trebuiau puse.
Lamuriti-ma si pe mine ca maine imi pun carburatorul inapoi. L-am spalat dupa mult timp. Era si o banuiala a mea ca ceva nu e in regula ca nu mai pornea deloc. Ce am gasit? Rasu-plansu' Plutitorul avea inauntru benzina (nu stiu pe unde a intrat ca de scos nu puteam s-o scot). Una din urechile in care vine bagata bara aia de sustinere pentru plutitor era rupta. uitasem ca a fost rupta mai demult (nici nu stiu cu ce a fost lipita, de s-a desfacut din nou). Am lipit-o cu Poxipol (care, apropos, isi metita banii- e ca o sudura). Schimbat jiglere, plutitor-de plastic, maine il pun la loc. Cum ramane cu aranjatu' garniturilor? Please, pana maine cand il pun la loc. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-01-XPU
|
|
Tokai |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 21 December 04 From: Iasi ![]() |
Si distanta la plutitor se masoara fara a apasa plutitorul pe bila de la pontou si cu garnitura noua, nu?
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-01-XPU
|
|
emircea |
![]()
Post
#15
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
1. Ca unul ce si-a desfacut si curatat carburatorul, va pot spune urmatoarele:
- e suficienta o singura garnitura intre cele doua corpuri, superior si inferior, altfel vi se modifica volumul de benzina in camera de nivel constant, crescand consumul; - se pune o singura garnitura intre corpul inferior si flansa pata calda (are 4 gauri; 2 mai mari ptr fixarea corp carb in galeria de admisie, de 8 parca si doua mai mici, de 4mm, ptr suruburile ce fixeaza fl. pata calda de corpul inferior); - se pune o garnitura intre ansamblul de mai sus si galeria de admisie. Tot ansamblul se strange la simtz cu piulita (de 13 cred) si saiba grover. Cand mi-am scos carb. sa-l spal, nu m-am atins de garnitura de ebonita. 2. Orice filtru suplimentar se pune inainte de pompa de benzina. Eu am filtru decantor de sticla (am vazut si variante cu filtru decantor de tractor, some ugly big mama), filtru-cartus dupa, apoi pompa de benzina. Benzina intrata in pompa, carb. si pe retur gata filtrata. Daca urmaresti cu atentie cat sunt de imbacsite filtrele, ai mai putina bataie de cap cu curatat sita pompa/curatat sita intrare carb/curatat jigloare. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Tokai |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 21 December 04 From: Iasi ![]() |
Si aia de ebonita, pe care nu ai atins-o unde era? Ca ai spus ca pui o garnitura intre carb si galerie.
La mine flansa pata calda nu era prinsa de carb, cu toate ca am vazut care are loc de suruburi. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-01-XPU
|
|
Ov |
![]()
Post
#17
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
la 1300 aveam asa:
1. galeria 2. garnitura 3. garnitura aia groasa (si rosie parca) 4. garnitura (ca la pct 2). 5. flansa (care nu era prinsa de carburator) 6. garnitura (ca la 2 si 4). 7. carburator. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Tokai |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 21 December 04 From: Iasi ![]() |
Ov, nu-s prea multe garnituri inainte de flansa?Ok doua, dar trei? Aia groasa are doua gauri mici care corespund cu gaurile de pe flansa (nu cel mari de prindere ale carbului). POate , intr-adevar, sunt pt prins de carb.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-01-XPU
|
|
Tokai |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 21 December 04 From: Iasi ![]() |
Logic mi s-ar parea: galeri, o garnitura, flansa, garnitura de ebonita (ce de aia cred ca are gaurele pentru a trece suruburile de prins flansa de carb), carb.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-01-XPU
|
|
Ov |
![]()
Post
#20
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
posibil sa ma fi incurcat eu
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Dyda |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Nu Ov nu te-ai incurcat stiai ceva dar nu ai mers pina la capat
deci: colector , garnitura,ecran protectie carb( din tabla ), garnitura, flansa textolit,garnitura si carburator. Asta este ordinea elementelor |
-------------------- Kox
|
|
Ov |
![]()
Post
#22
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
ai uitat pata calda
![]() plus ca la 1300 nu exista protectia aia ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
daniM |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
Exista vreun topic cu poze despre demontare-montare carburator?L-am dat jos ,am luat Decarbusolv si vreau sa-l curat.Nu am gasit poze niciunde,ma puteti ajuta?Multumesc!
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#24
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
poze cum il demontezi asa il asamblezi ... iei un creion o hartie si notezi . Ca sa il desfaci , desfaci cele 4 surube de pe suprafata carburatorului ca sa dai jos capacul fiindca e confectionat din doua parti capac si corp carburator. Dai jos capacu usor vezi ca are sigurantecare tine tija calapetei de soc de clapeta de acceleratie are niste ghidaje dupa ce ai dat jos siguranta ... ( siguranta e formata dintr-o sarmulita moarta care se indoie usor).
Dupa aceea desfaci jicloarele pe rand celdinexterior care se infunda .... jiclorul de aer e cel din mijloc de pe corpul carburatorului dupa el se afla un tub emulosr care sta presat de acest jiclor de aer. Deci scoti si tubul emulsor cu o penseta sau daca nu rastorni corpul carbului cu fundu in sus si il bati usor cu palma. Dupa acea desfaci ciocul de papagal e cel careiti da sprit se pe partea cu pompa de sprit . Il desfaci usor cu o surubelnita lata vezi ca are 2 garnituri din cupru sa nu le pierzi... In camera de nivel constant unde sta plutitorul care se afla pe capacul carburatorului... deci in camera ai jiclorul principal si e aplecat cam la 30 de grade il desfaci usor , dupa aceea mai ai o supapa cu bila de revenire o desfaci si pe ea usor. Inlateral pe exterior ai pompa de sprit si e prinsa in 4 surube le desfaci. Ai grije sa nu pierzi arcul si vezi ca tija se desface tot prin gidaje de pe comanda pe care o primeste de la clapeta de acceleratie. Ca sa scoti si plutitorul de pe capacul carburatorului iti trebuie o mica surubelnita subtire cu care impingi tija si detaseji plititorul care poate fi din plastic sau alama. La fel ridici si cuiul poantau si il pui langa jicloare separat sa nu-l pierzi. Dupa aceea cu o cheie de 19 desfaci piulita desub stutul pe unde intra benzina acolo au un filtru daca il mai ai ... il scoti si pe ala de acolo . Ai grije la garnitura din hartie care sta intre capacul carburatorului si corpul carburatorului sa nu o indoi o pui separat fara a fi fiarta sau turanta in decarburor. Dupa aceea iei capacul si corpul carburatorului de obicei se leaga cu o sramulita clapeta de acceleratie sa stea deschisa complet ... Cum am spui iei ambele corpuri care formeaza carburatorul si le pui intr-o oala peste torni decarbusolul e bine sa fie imersate complet adica acoperita complet de solutie , si peste prinsa o bucata de nailon sa nu iasa miros... daca doresti poti fierbe capacul si corpul carburatorului in apa la fel imersat pe aragaz... Pentru verificare plutitorului savezi daca nu e spart se pune apa la fiert se da in clocot si cu un patent scufunzi plutitorul daca ies bule plititorul e spart. In final dupa ce s-a macerat in decarbusol sau in apa clocotita faci rost de un compresor sau dacanu deun spray 2+2 si introduci prin toate orificile ... mai ales peparte cu orificiile de progresiune sunt trei orici la baza clapete de acceleratie. Cand dai cu spraypedesupra pe jos la baza trebuie sa sara 3 jeturi. Si cateva imagini sa iti faci o parere ca e simpla treaba . pag7273cj8.jpg pag7071yu6.jpg pag6869do3.jpg nivelcncqz3.jpg |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
daniM |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
Raman dator!
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#26
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
nu numai pentru tine ampus aceste imagini dar si pentru restu care nu stiusau se balbaie ma rog ... s-a mai discutat acum 6-7-4-3-2 luni de aceleasi probleme D: Poate cand se vor plange alti le punetisi voi imaginile ma rog cine nu are carile tehnice ....
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
daniM |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
Mai baieti,ia mai ajutati-ma si explicati-mi ca la oaie:aia vine acolo,aia acolo,pentru ca mi l-a demontat cineva rapid de nu am avut timp sa invat,l-am lasat in Decarbusolv vreo 7 ore,si nu prea imi dau seama din desene cum sa-l fac la loc...
Attached thumbnail(s) DSC00309.JPG ( Size: 1.17mb ) Number of downloads: 1421 DSC00310.JPG ( Size: 1.15mb ) Number of downloads: 1482 |
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#28
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
de ce nu-l fierbi matale nu stiu, ca nu in 7-12ore ci int-o ora, maxim 2 e gata...
in juma de ora sau mai putin il montezi la loc. sper sa te ajute pozele. asta era acu 2 ani ca sa nu zic anu trecut in iarna. observa cum cunt montate toate piesele pe el. inainte de fierbere si dupa... This post has been edited by tzepesch: 4 Jan 2009, 13:26 Attached thumbnail(s) DSC01588__1024x768_.JPG ( Size: 59.72k ) Number of downloads: 1481 DSC01589__1024x768_.JPG ( Size: 73.9k ) Number of downloads: 1456 DSC01591__1024x768_.JPG ( Size: 120.12k ) Number of downloads: 1416 DSC01603__1024x768_.JPG ( Size: 225.92k ) Number of downloads: 354 DSC01606__1024x768_.JPG ( Size: 150.07k ) Number of downloads: 338 DSC01609__1024x768_.JPG ( Size: 151.92k ) Number of downloads: 291 DSC01616__1024x768_.JPG ( Size: 168.87k ) Number of downloads: 314 DSC01619__1024x768_.JPG ( Size: 216.36k ) Number of downloads: 331 DSC01625__1024x768_.JPG ( Size: 62.85k ) Number of downloads: 362 DSC01626__1024x768_.JPG ( Size: 113.37k ) Number of downloads: 334 DSC01629__1024x768_.JPG ( Size: 62.97k ) Number of downloads: 311 DSC01630__1024x768_.JPG ( Size: 93.56k ) Number of downloads: 307 DSC01631__1024x768_.JPG ( Size: 103.53k ) Number of downloads: 320 DSC01632__1024x768_.JPG ( Size: 109.85k ) Number of downloads: 296 DSC01633__1024x768_.JPG ( Size: 126.23k ) Number of downloads: 334 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
daniM |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
Nu stiu cum dracu,dar imi raman cateva piese in plus,cred ca le arunc
![]() |
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#30
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
ce piese?
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:36 |