revenire probleme motoras pas cu pas
![]() ![]() ![]() |
revenire probleme motoras pas cu pas
titi2 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 4 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia supernova
confort
- -
|
|||
titi2 |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 4 May 05 ![]() |
Ca sa dau mai mlte amanunte: am fost in service, din nou constatare, motoras pas cu pas "agata". Cu constatarea am schimbat motorasul in garantie. Surpriza e ca cel nou face exact la fel: la frig se pune la 1800 ture si nu mai revine decat cand ajunge indicatorul de temperatura antigel la jumatate sau daca ii dau un pumn in filtru de aer. Tin sa spun ca am curatat corpul clapeta sa nu fie mizerie sa se blocheze motorasul....nu stiu ce sa mai zic
|
--------------------
dacia supernova
confort
- -
|
|
klaus |
![]()
Post
#3
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Dar oare niste fire, mufe si valori de tensiuni de comanda motoras au fost verificate de cei din service?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
titi2 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 4 May 05 ![]() |
QUOTE(klaus @ 25 Oct 2005, 08:31) Dar oare niste fire, mufe si valori de tensiuni de comanda motoras au fost verificate de cei din service? Am verificat la primul, atunci cand nu mai mergea deloc la relanti.Am pus un topic mai de mult cand constatarea a fost corp clapeta, iar pretul CNCD e de 9.800.000ROL. Atunci am verificat si era motorasul pas cu pas mort definitiv. Am cumparat altul, a mers foarte bine pana a venit frigul. In service nu au ce sa constate acum pentru ca face problema asta cu turatia doar dupa ce noaptea a fost frig, iar cand ma duc masina merge foarte bine. Oricat as sta cu masina acolo nu se mai raceste atat de mult motorul ca noaptea. |
--------------------
dacia supernova
confort
- -
|
|
klaus |
![]()
Post
#5
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
S-ar putea sa nu fie de la motoras (desi stiu eu ce motoras au pus ei pe garnatie...), ci sa fie de la senzorii de presiune/temperatura aer din galerie si de la cel de temperatura de pe motor. Unul din ei sa nu mearga cum trebuie (in special cel de pe motor, sa mearga "in hopuri" sa nu fie "liniar" semnalul transmis de el).
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
titi2 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 4 May 05 ![]() |
QUOTE(klaus @ 25 Oct 2005, 09:55) S-ar putea sa nu fie de la motoras (desi stiu eu ce motoras au pus ei pe garnatie...), ci sa fie de la senzorii de presiune/temperatura aer din galerie si de la cel de temperatura de pe motor. Unul din ei sa nu mearga cum trebuie (in special cel de pe motor, sa mearga "in hopuri" sa nu fie "liniar" semnalul transmis de el). Motorasul era nou. Senzorii...o sa le curat cotactele, ca de verificat nu stiu daca am cum. Pe testul CLIP a fost totul OK. |
--------------------
dacia supernova
confort
- -
|
|
titi2 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 4 May 05 ![]() |
Totusi ce e ciudat e ca daca dau un pumn in filtru de aer isi revine...de asta si eu am crezut ca motorasul e prost si l-am schimbat, dar face la fel.
|
--------------------
dacia supernova
confort
- -
|
|
klaus |
![]()
Post
#8
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai mai verifica totusi daca nu trage aer fals (se da cu pasta/vaselina pe garnitura de la corpul clapeta de intra in galerie).
Si verifica starea CORPULUI CLAPETA (zici ca ai schimbat doar motorasul, daca are o problema corpul clapeta, o bavura ceva, care agata "supapa" motorasului?) Si verifica bransamentele la galeria de admisie (de la recuperare vapori de ulei, de la recuperara vapori de benzina, de la corp clapeta - amintita mai sus, de la servofrana) - oricum discutabil, datorita manifestarilor nepermanente. Si verifica normalitatea senzorului de presiune atmosferica Si poate nivelul uleiului. Si daca nu merge, atunci tb vazut jocul supapelor si calajul distributiei (desi aici nu cred ca este cazul, ca nu se manifesta tot timpul) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
titi2 |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 4 May 05 ![]() |
QUOTE(klaus @ 25 Oct 2005, 11:18) Pai mai verifica totusi daca nu trage aer fals (se da cu pasta/vaselina pe garnitura de la corpul clapeta de intra in galerie). Si verifica starea CORPULUI CLAPETA (zici ca ai schimbat doar motorasul, daca are o problema corpul clapeta, o bavura ceva, care agata "supapa" motorasului?) Si verifica bransamentele la galeria de admisie (de la recuperare vapori de ulei, de la recuperara vapori de benzina, de la corp clapeta - amintita mai sus, de la servofrana) - oricum discutabil, datorita manifestarilor nepermanente. Si verifica normalitatea senzorului de presiune atmosferica Si poate nivelul uleiului. Si daca nu merge, atunci tb vazut jocul supapelor si calajul distributiei (desi aici nu cred ca este cazul, ca nu se manifesta tot timpul) Multumesc, hai ca acum am activitate ![]() |
--------------------
dacia supernova
confort
- -
|
|
Geru |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 17 August 05 From: Galati ![]() |
QUOTE(titi2 @ 25 Oct 2005, 08:24) am fost in service, din nou constatare, motoras pas cu pas "agata". Cu constatarea am schimbat motorasul in garantie <putin offtopic, scuze> Adica, chiar daca piesa e in garantie si se defecteaza, trebuie sa le platesti din nou constatarea la maimutoii din service??????? ![]() Am masina de putin timp... n-am apucat inca sa stau prea mult prin service-uri, dar si eu am schimbat motorasul pas cu pas si se pare ca a revenit problema... This post has been edited by Geru: 26 Oct 2005, 12:02 |
--------------------
Dacia
DSN Confort
- GL-73-MAR
|
|
titi2 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 4 May 05 ![]() |
Am rezolvat problema: am gresat foarte putin motorasul si locul in care intra cu un strat foarte subtire de ulei de mecanisme fine. Probabil ca nu e foarte bine pentru ca aduna mizeria care trece de filtru si in timp probabil ca exista riscul sa se gripeze, dar daca dimineata trecea putin de 1500rpm la pornire ramanea blocat. Acum nu mai agata, merge foarte bine. Solutia data de service a fost asa cum am spus schimbarea corpului clapeta care e foarte scump asa ca...Bine ca merge. Multumesc pentru sfaturi.
PS Totusi nu inteleg: daca motorasul vechi s-a stricat, nu a mai mers nici curatat nici nimic, de ce cu unul nou a trebui sa fac asta, de ce agata? (asta e o intrebare care nu mai ajuta decat pentru cultura mea generala ![]() |
--------------------
dacia supernova
confort
- -
|
|
klaus |
![]()
Post
#12
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pentru ca s-ar putea (nu e sigur, zic si eu) ca motorasul sa nu fie asezat corect. Adica "supapa" lui sa nu vina drept pe "scaun", ci sa fie usor deviata. Chestie de neplaneitati in zona de prindere a motorasului de corpul clapeta. Sau o bavura cum am zis mai sus
Parerea mea. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
titi2 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 4 May 05 ![]() |
QUOTE(klaus @ 2 Nov 2005, 15:15) Pentru ca s-ar putea (nu e sigur, zic si eu) ca motorasul sa nu fie asezat corect. Adica "supapa" lui sa nu vina drept pe "scaun", ci sa fie usor deviata. Chestie de neplaneitati in zona de prindere a motorasului de corpul clapeta. Sau o bavura cum am zis mai sus Parerea mea. Am fost foarte atent, nu are nici o bavura, iar motorasul e asezat corect in zona de prindere. Totusi e posibil ca sa nu se aseze drept in scaun fiind axul usor deviat. Asta mi-a mai spus cineva ca se poate intampla dar nu am ce sa fac. Dar cum am mai spus, bine ca merge acum dupa ce l-am gresat putin. Multumesc oricum pentru informatii, au fost folositoare pentru a selecta posibile cauze ale problemei. |
--------------------
dacia supernova
confort
- -
|
|
tuneam |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Salut. Am avut si eu o pb cu relanti-ul. Am fost la service, intr-adevar, motorasul de relanti e vinovatul. Initial mi s-a propus sa-l scbimb (7 mil +TVA), dar eu am insistat sa-l curete. L-a curatat si merge ok acum relanti-ul (cel putin de cateva zile). Toata chestia a costat 37 RON la Dacoserv. Iti fac test pe calculator.
|
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
tuneam |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Salut. Dupa cam o saptamana dupa ce am curatat mototrasul si clapeta, iar am probleme. Mi se pare suspect ca sa fie defect motorasul, daca o sapt a mers bine. Daca ar avea stricata infasurarea din el, ar tb sa faca mereu probleme. NU? S-ar putea sa fie de la altceva? Vreau si eu pareri.
Multumesc! |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
klaus |
![]()
Post
#16
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Alt corp clapeta.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
tuneam |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Merci. Nasoala alternativa.La logan e la fel? pt ca am si un logan nou (ambition). Daca schimb corpul clapeta+motoras cu cel de logan o sa mai mearga?
Logan-ul merge pe garantie.... (asta pt ca cei de la dacia merita un asemenea tratament dupa ce au scumpit in nesimtire piesele) |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
klaus |
![]()
Post
#18
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Sunt identice. Totul e sa para de pe Logan... (curatenie, zgarieturi etc)...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
tuneam |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Merci de rapuns. Klaus, dar ce se poate strica la corpul clapeta, de nu se poate repara? E extrem de scump unul nou.
|
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
tuneam |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Comportament nou: Revenirea la turatia de relanti se face cu o oarecare intarziere. Adica mai zaboveste un pic pe la 1800 , 1500 si dupa ai revine la 900(relanti). Asta se intampla numai cand e f rece (dimineata). Daca plec dimineata la serviciu si las masina 8 ore afara, cand plec cu ea nu mai face. Deci numai dimineata. Cred ca ar trebui sa desfac din nou corpul clapeta. Poate mai are mizerie...
This post has been edited by tuneam: 11 Nov 2005, 10:55 |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(tuneam @ 11 Nov 2005, 12:50) Comportament nou: Revenirea la turatia de relanti se face cu o oarecare intarziere. Adica mai zaboveste un pic pe la 1800 , 1500 si dupa ai revine la 900(relanti). Asta se intampla numai cand e f rece (dimineata). Daca plec dimineata la serviciu si las masina 8 ore afara, cand plec cu ea nu mai face. Deci numai dimineata. Cred ca ar trebui sa desfac din nou corpul clapeta. Poate mai are mizerie... din cate am auzit io cam asa tre sa faca |
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
uzyflorin |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 30 April 05 ![]() |
Am si eu o problema.
La mine, la relantii balbaiie si tremura foarte usor motorul precizez ca turometru nu se misca deloc ( adica nu are oscilatii), si am mai observat ca in dreptul clapetei se aude dar nu intodeauna , un zgomot ciudat ca de hiriit adica ca un motoras de jucarie care nu e uns, am scos mufa ce alimenteaza motorasul pas cu pas si tot se aude . Stie careva ce poate fi. Multumesc anticipat |
--------------------
dacia
supernova-clima
2001
- B 19 uzy
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#23
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Avand in vedere ca iarna mereu imi facea figuri motorul la turatii, in sensul ca daca plecam cu masina si afara era mai frig, abia dupa 4-5 km, turatiile la relanti reveneau la 750, asa ca am curatat astazi motorasul pas cu pas. Munca nu a fost in zadar, capatana motorasului era absolut plina cu mazga neagra uleioasa, iar cele 2 canale se aflau in aceeasi stare.
Acum dupa nici 2 minute de stat la relanti, cu 5 grade afara, turatiile au ajuns imediat la 750-800. Foarte multumit de rezultate. Imi pare rau ca nu am curatat acele canale + motoras, mai demult. Precizez ca motorasul nu mai fusese curatat niciodata, inca era prezenta acea pata de vopsea pe post de "sigiliu". Masina are un pic peste 70.000 km. L-am curatat cu o carpa + degripant + pur + apa. Poze inainte si dupa... This post has been edited by Maskatu: 31 Oct 2010, 12:56 Attached thumbnail(s) P1130826.JPG ( Size: 2.18mb ) Number of downloads: 714 P1130827.JPG ( Size: 2.32mb ) Number of downloads: 753 P1130829.JPG ( Size: 1.8mb ) Number of downloads: 699 P1130830.JPG ( Size: 1.79mb ) Number of downloads: 664 P1130831.JPG ( Size: 2.16mb ) Number of downloads: 674 P1130834.JPG ( Size: 2.29mb ) Number of downloads: 234 P1130835.JPG ( Size: 1.79mb ) Number of downloads: 229 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#24
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
jegos mai era
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
-eu l-am curatat pe la 58.000 km fiind prima data, la mine incepea sa tremure la relantii cand ajungea la 750 rot din cauza mizeriei nu mai avea loc suficient sa-si traga aer prin gaura aia si de aici aparea tremuratul
-inainte si cursa pedalei de acceleratie mergea sacadat din cauza mizeriei din jurul clapetei -nu era nevoie sa folosesti pur si apa, degripantul e cel mai bun ca iti si unge axu la clapeta si merge pedala usor |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#26
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Cine nu mai vrea sa dea tot angrenajul jos desface doar cutia filtrului si ai da cu spray degripant direct pe orificiu .
Dupa aceea porneste motorul si ai da la fel cu spray degripant . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#27
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Nu ma gandeam ca poate sa fie chiar atat de murdar, de aceea am tot amanat, dar uite ca a meritat "efortul". Am folosit pur pentru a inlatura "grasimea" din interiorul corpului. Cea mai mare mizerie era in jurul motorasul pas cu pas si in jurul clapetei din corp.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
ramsen |
![]()
Post
#28
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
la fel de mizerabil era si la mine...necuratat din 2004 va dati seama...am folosit un sprayWD 40 din ala la tub mare...acum merge super bine masina...pina nu mi s-a oprit motorul nu mi-am dat seama ca este de vina el...in clipa de fata am alt corp clapeta de rezerva din ala de logan...
Maskatu...mi-ai dat o idee buna,miine ma duc si il desfac si il mai curat si eu... |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#29
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Am mers ceva km azi prin oras si diferenta este foarte mare fata de cum se comporta cu motorasul murdar. Parca este alta masina, turatiile sunt mult mai precise, si nu se mai tureaza aiurea daca apas pe acceleratie. Recomand curatarea lui, dureaza jumatate de ora cu tot cu montat/demontat. Singura parte nasoala a fost cu scoaterea lui de pe corpul clapeta, este prins cu torx-uri si nu am avut asa ceva asa ca am improvizat cu o surubelnita in "minus", si am reusit.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
lirutza |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 9 May 09 From: București/Buzău ![]() |
Cred ca o sa-l curat si eu cat de curand. Am mai incercat sa-l scot odata sa-l curat, dar nu stiam exact cum se desface de pe parghia aceea de la acceleratie. De fapt nici acum nu stiu
![]() This post has been edited by lirutza: 1 Nov 2010, 08:32 |
--------------------
DSN
Confort
2001
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:47 |