Diesel sau Benzina?, Dilema motorizărilor,rezolvată matematic
![]() ![]() ![]() |
Diesel sau Benzina?, Dilema motorizărilor,rezolvată matematic
ady85btz |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru onorific Group: Members Posts: 3.803 Joined: 16 March 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Kia
Cee'd ~the BEST~
1.4T 16V "The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi Ex- Dacia 1310 Sport |
|||
SerbanS |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 449 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Mda sunt geniali - "Chevrolet Aveo, a fost cumpărat în totalitate doar în varianta cu benzină (2.603 unități)" pai cum sa cumpere omul diesel daca chevrolet nu ofera aceasta motorizare pentru aveo.
|
--------------------
Renault Symbol
1.5 dci 80 cp Dynamique + clima
2006 A studia și a nu gândi este o risipă. A gândi și a nu studia este periculos.
|
|
driverx |
![]()
Post
#3
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Aha
![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
bloodem |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
Si calculul lor privind consumul este foarte subred, caci un motor pe benzina nu cred ca va consuma niciodata 6 litri in oras (unde 90% dintre masini isi petrec cea mai mare parte din viata). Pentru o masina mica precum Peugeot 206, un consum real ar fi pe la 8 - 9 litri %. Pe de alta parte, daca ne gandim la consumul extraurban, care la benzina s-ar putea sa fie in jurul a 5-6 litri la suta, la motorina este de vreo 3 litri la suta (mai ales la o masina mica precum peugeot 206). Prin urmare, in ceea ce priveste costul combustibilului, dieselul va plati intotdeauna cam jumatate din cat plateste benzinarul, asa ca nu va fi doar o diferenta de 2 euro la suta ci mult mai mult. Deci amortizarea diferentei de pret se va realiza mult mai repede.
PS: si totusi, parerea mea este ca atuul cel mai mare al dieselului nu este costul redus al combustibilului ci cuplul mare la turatie mica ![]() This post has been edited by bloodem: 27 Jun 2007, 12:50 |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
tarzy |
![]()
Post
#5
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
la mine pe date mai "reale" si nu cele comunicate oficial => amortizarea in aproximativ 30.000 Km. oricum eu tot ptr varianta mai ieftina votez nu de alta dar > 1000 Euro nu sunt bani putini .... mai bine fac o vancanta ceva decat sa-i dau buluc o data pe masina
This post has been edited by tarzy: 27 Jun 2007, 13:09 |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
borciparte |
![]()
Post
#6
|
![]() da Group: Banned Posts: 171 Joined: 7 June 07 ![]() |
vad ca aici se pune mult accentul pe partea financiara. Ar trebui comparate si ca agrement in conducere.
Eu din masinile care le am, doua, cele mai noi, una din 2006 si una din 2007 (de-o luna) sunt diesel si nu as mai lua veci benzina, mai am una mai vechiuta care e pe benzina si tare as fi vrut sa o vand si sa iau diesel. Motorina se mai gaseste pe ici pe colo si la alte preturi, ma refer la motorina de peco nu la cea de locomotive si tractoare... asa ca diferenta de pret intre benz si mot o recuperez destul de repede. La diesel ma mai incanta autonomia, cuplul si da, performantele dinamice. Diesele beneficiind in marea lor majoritate de turbo sunt superioare motoarelor pe benzina cu aceeasi cap cil dar fara turbo. Randamentul unui motor diesel este mai mare decat in cazul benzinarelor. Daca ar fi sa privim un benzinar de exceptie ar trebui sa ne uitam la motorul de 1,4TSi de la VAG. Urmeaza un al turbo-benzina de la PSA-BMW de 1,6. BMW e BMW ![]() |
--------------------
Dacia 1300
1980
- x 10 BOR Romania, tara tuturor imposibilitatilor!
Clona de-a lui cristirenault |
|
tarzy |
![]()
Post
#7
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
pai .... sunt abordate in articol si "senzatiile" da pe alea mai complicat sa le cuantifici in bani
a .... si .... lasa-o pe aia cu motorine de la "surse" .... ca e cu riscuri .... asa si eu in ARO pun ce-o fi da .... e altceva |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
borkanel |
![]()
Post
#8
|
![]() XXX Group: Members Posts: 404 Joined: 11 January 07 ![]() |
Avantajul cu acesti 1000 euro, care pot fi si mai multi, este ca iti raman sa faci ce vrei cu ei.....poti sa-i pui la banca si dupa 3-4 ani cand ar trebui sa se amortizeze diferenta o sa ai alta suma pe cand daca o sa cumperi un diesel cei 1000 euro, sau mai multi, raman blocati in masina si daca apare ceva si trebuie sa vinzi masina vei ramane
![]() Puneti voi motorina care nu corespunde in common-rail si vedem dupa....... Se stie ca diesel-ul are un randament mai ridicat decat benzina dar ca orice solutie are si dezavantaje si avantaje.... PS: Masina e cea mai proasta investitie ![]() This post has been edited by borkanel: 27 Jun 2007, 13:52 |
--------------------
BMW
E36 compact
1995 - in use BMW E30 316 1987 - sold
Mercedes W123 300D 1979 - sold Mercedes W123 200D 1978 - sold Mercedes W115 200D 1971 - sold Lada 1200 & 1500 1980 - sold |
|
tarzy |
![]()
Post
#9
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
pai asta spuneam si eu .... ramai cu bvanii in buzunar faci ce vrea muschiul tau cu ei ... dar pe de alta parte .... bani aia ii cam recuperezi la revanzare
e mai cautat si mai scump dieselul la SH |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
borkanel |
![]()
Post
#10
|
![]() XXX Group: Members Posts: 404 Joined: 11 January 07 ![]() |
pai tocmai pt ca unii isi recupereaza aceasta valoare la SH eu, pt nevoile mele actuale, mi-as lua benzina fie ca e masina noua sau SH.
Mai putem adauga faptul ca mai toate diesel-urile din ziua de azi au turbo, ca altfel nu ar avea puterea pe care o au....si chiar si asa tot e mai ieftina asigurarea la o benzinara. Pe de alta parte motorul diesel se potriveste mai bine la exploatarea in oras insa asta inseamna ca ingreuneaza niste masini care deja sunt mici iar viteza medie de deplasare in Bucuresti este prea mica, ca sa poti face 50.000 km in 3-4 ani.....mai tre sa si mananci si sa dormi ![]() |
--------------------
BMW
E36 compact
1995 - in use BMW E30 316 1987 - sold
Mercedes W123 300D 1979 - sold Mercedes W123 200D 1978 - sold Mercedes W115 200D 1971 - sold Lada 1200 & 1500 1980 - sold |
|
bgdrenault |
![]()
Post
#11
|
![]() bgd Group: Members Posts: 3.516 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
In cazul in care ati nimerit o motorina proasta cat costa o pompa de motorina la logan dci( oare > 4000 ron). Dar un injector( oare > 1000 ron)?
Am vazut un "mos" intr-un service Dacia care avea de platit datorita motorinei proaste cca 6200 ron pentru a-si pune masina pe piciare(logan dci).Saracu incepuse sa planga. Unde este economia? |
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
2019 Intens
- XXX
|
|
adip |
![]()
Post
#12
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(borciparte @ 27 Jun 2007, 14:17) Diesele beneficiind in marea lor majoritate de turbo sunt superioare motoarelor pe benzina cu aceeasi cap cil dar fara turbo. Eh, nici chiar asa ![]() ![]() Ca idee, daca ambele pejo-uri din comparatie ar fi in aceiasi bani as lua pe motorina, pt. economia la pompa si condusul mai confortabil, dar cu diferenta de bani... hmmm, as cantari mai bine treaba ![]() |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
puiu82 |
![]()
Post
#13
|
![]() MOTANU'RAPIDIST! Group: Members Posts: 1.940 Joined: 15 August 05 From: bucuresti,giulesti ![]() |
Subscriu la ce a scris Adip.
|
--------------------
Toyota
Auris
2011
- B-999-CGS Mandru posesor de doua maini stangi!!!
Ex-clima verde jad. |
|
YO4RLP |
![]()
Post
#14
|
![]() membru radioactiv Group: Members Posts: 331 Joined: 20 December 05 From: Galați ![]() |
Am vazut, mai demult, la o emisiune TV, ca in Germania cei ce folosesc masinile pentru agrement familial opteaza, intr-o masura covarsitoare, pentru diesel.
La polul opus, cei ce foloseau masini in interes de afaceri, aveau benzinare. |
--------------------
Dacia
SuperNova
Confort 2002
- GL-06-EAF Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
|
|
DFA |
![]()
Post
#15
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Mi se pare firesc, benzina se decontează pe firmă, în familie contează economia făcută de un Diesel...
Eu prefer să merg în oraș cu un plin 900Km decât 5/600Km pe benzină. Chiar dacă am dat mai mulți bani la cumpărare. Mulți "benzinari" nu înțeleg că, ca să consumi mai puțin și să mergi mai mult trebuie să plătești mai mult când o cumperi. După ce o cumperi pur și simplu te bucuri de ea, că mergi mult și ieftin. Nu te mai uiți la cât mai ai în rezervor... ![]() Oricum, după ce-ți cumperi un Diesel nu-ți mai trebuie benzinară în vecii vecilor... ![]() |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
dRg |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 13 September 04 From: Galati ![]() |
QUOTE(bogdanbiciusca @ 27 Jun 2007, 22:47) .... Am vazut un "mos" intr-un service Dacia care avea de platit datorita motorinei proaste ... ... pai incepuse sa planga atunci saracul. Da cand punea probabil motorina cu 2 lei litru de la "baietii destepti" radea de mine ca pun cu 3,1 lei de la pompa. QUOTE(YO4RLP @ 28 Jun 2007, 00:52) Am vazut, mai demult, la o emisiune TV, ca in Germania cei ce folosesc masinile pentru agrement familial opteaza, intr-o masura covarsitoare, pentru diesel. La polul opus, cei ce foloseau masini in interes de afaceri, aveau benzinare. in plus la cele zise de DFA la nemti datorita autostrazilor unde se circula cu 150+ te usuca rau un benzinar. Ceea ce nu se intampla la un diesel cu 6 trepte unde la 170 km/h ai fix 3000 rpm (viteza per ceas - real minus 5 km). This post has been edited by dRg: 28 Jun 2007, 10:45 |
--------------------
VW
Bora 1.9 TDI 115CP
2000 Highline
- XXXX
|
|
tarzy |
![]()
Post
#17
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DFA @ 28 Jun 2007, 10:16) Mi se pare firesc, benzina se decontează pe firmă, în familie contează economia făcută de un Diesel... Eu prefer să merg în oraș cu un plin 900Km decât 5/600Km pe benzină. Chiar dacă am dat mai mulți bani la cumpărare. Mulți "benzinari" nu înțeleg că, ca să consumi mai puțin și să mergi mai mult trebuie să plătești mai mult când o cumperi. După ce o cumperi pur și simplu te bucuri de ea, că mergi mult și ieftin. Nu te mai uiți la cât mai ai în rezervor... ![]() Oricum, după ce-ți cumperi un Diesel nu-ți mai trebuie benzinară în vecii vecilor... ![]() da dom'le ai dreptate ... la diesel te costa mai ieftin, ai autonomie mai mare, etc dar la benzinar cu restul de bani faci altceva - pleci intr-o excursie, mobilezi casa, pui termopane, etc .... in plus .... benzinarul are top speedul mai mare .... adica e autostrada daca vrea muschiul tau ii dai 150-170 Km/h fara pbe, motorinarul se cam plafoneaza la 130 - vorbesc strict de LGN - la alte marci de masini dieselul poate mai mult exista avantaje si dezavantaje la ambele variante ... fiecare alege dupa propriile prioritati eu personal prefer ca ptr masina de zi cu zi sa dau bani cat mai putin la achizitie - ca in exploatare cu diesel as iesi cu 50-100 lei mai ieftin / luna ... imi pasa mai putin .... zic ca am dat bani aia pe-o pita/tigari si cu asta basta |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
DFA |
![]()
Post
#18
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(tarzy @ 28 Jun 2007, 10:43) dar la benzinar cu restul de bani faci altceva - pleci intr-o excursie, mobilezi casa, pui termopane, etc .... Evident! QUOTE(tarzy @ 28 Jun 2007, 10:43) in plus .... benzinarul are top speedul mai mare .... adica e autostrada daca vrea muschiul tau ii dai 150-170 Km/h fara pbe, motorinarul se cam plafoneaza la 130 - vorbesc strict de LGN - la alte marci de masini dieselul poate mai mult Vrei performanță..., benzinarul e rege. Vrei economie..., alegi un dizălan. QUOTE(tarzy @ 28 Jun 2007, 10:43) Iarăși foarte adevărat! |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
randomm |
![]()
Post
#19
|
![]() Ex Dacia owner Group: Members Posts: 216 Joined: 27 June 06 From: Iasi ![]() |
Eu mi-am luat diesel si sunt extrem de incantat de masina. Am dat 6400 euro pe un opel astra din 2000 full option. Masina merge frumos tare, trage de rupe, i-am dat numai 160 km/h, mai mergea ca eram abia la 4100 RPM, dar nu am mai avut loc. Diferente la consum, e de ajuns sa spun ca am scos 4.37 % cu AC pornit si tinuta masina numai peste 3500 ture. Costurile de intretinere sunt ceva mai mari, e adevarat, dar nu cu mult (maxim 150 RON in plus la o revizie). Oricum, senzatia pe care o ai cand intra turbina, nu o sa o am niciodata cu o benzinara stoc. Asa cum s-a spus si mai sus... nu mai vreau benzinara never, ever.
|
--------------------
Opel
Astra G
2000
- BT-03-TBF
|
|
vijelie |
![]()
Post
#20
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu de ce eu am impresia ca se vorbeste de masinile noi.
Sa fie din cauza ca am citit de la inceput? |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#21
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
QUOTE(tarzy @ 28 Jun 2007, 10:43) motorinarul se cam plafoneaza la 130 - vorbesc strict de LGN - la alte marci de masini dieselul poate mai mult hai ca ai ziso. adica eu am prins 160 cu un citroen cx de vreo 70 de cai, cu un motor obosit raaau, fabricatie 82, si dumneata zici ca se plafoneaza loganu dci la 130 ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
tarzy |
![]()
Post
#22
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
pai .... cauta si mataluta prin specificatii. si daca nu e de ajuns roagate de conoscuti sa te ia la un drive test.
viteza maxima tine intradevar de coef. aerodinamic dar .... nu numai de asta |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
Asi |
![]()
Post
#23
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
diesel clar.
cine zice ca dieselul nu e sportiv? ce putin strict la o liniuta fac un 316i fara probleme (ala are 116 cai sau 120, eu am 130.. mare diferenta nu e.. dar nu se poate tine dupa mine), iar top speedu iarasi nu conteaza prea tare.. max la mine 235-240, la 316i slab.. 220 plafonat concuzia e ca depinde de multe variabile.. una e sa ai un diesel non-turbo, sau un diesel turbo gen dci, sau un diesel turbo gen di-d (cum am eu.. turatii limitate la 5800rpm.. totusi e un diesel de turatie), sau poate vorbim de dieselul de pe audi R10 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(tarzy @ 28 Jun 2007, 10:43) in plus .... benzinarul are top speedul mai mare .... adica e autostrada daca vrea muschiul tau ii dai 150-170 Km/h fara pbe, motorinarul se cam plafoneaza la 130 - vorbesc strict de LGN... E nedrept sa compari viteza max. de la benzinar cu viteza pina la care e "fortos" dieselul. Viteza maximă (km/h) >> motor: 162 >> 1.4 175 >> 1.6 183 >> 1.6/16v 158 >> 1.5dci Adevarul ca e mare diferenta intre 1.4 si 1.5dci... Pina la 130km/h la diesel ai acceleratie rezonabila dupa care e mai lenta (deh... te apropii de limitele motorului), dar am dus-o nu o data pina la 165 'pe ceas'. Acum nu cred ca la benzinare acceleratia nu "e afectata" spre viteza maxima. Sincer, nu dau cuplul si autonomia dieselului pe citiva caluti putere si citiva km/h in plus... |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
dRg |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 13 September 04 From: Galati ![]() |
QUOTE(randomm @ 28 Jun 2007, 13:35) ... senzatia pe care o ai cand intra turbina, nu o sa o am niciodata cu o benzinara stoc. Asa cum s-a spus si mai sus... nu mai vreau benzinara never, ever. ... perfect de acord. Nici eu nu mai vreau benzinara. Chiar si asa, daca ar fi sa cochetez cu benzina ar fi un TSI 1.4 de 140 sau 170 CP. Dar tot in dubiu as fi, pentru ca la peste 100+ incepe sa goleasca rezervorul in ritm destul de alert. |
--------------------
VW
Bora 1.9 TDI 115CP
2000 Highline
- XXXX
|
|
litza |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Pai incearca 1.8T daca vrei sa simti turbina.
Cand o sa fac > 20.000 km/an o sa-mi iau motorina. Pana atunci nu-mi mai trebuie. 7.5 % consum la 130 km/h mi se pare un consum decent. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Probabil ca diferenta de pret e mai bine acoperita daca masina e cumparata in rate. Astfel, nu mai e nevoie sa dai jos extra 1000 sau mai mult ci ii dai pe parcurs, iar daca exista imprumuturi pe 5 ani deja ii dai din cistig. Si eu cred asa cum arata cineva mai sus ca economia reala e mai mare. Probabil ca ar fi frumos ca cineva sa faca testul practic, ca la Mythbusters, in conditii reale.
Referitor la performanta, se pune intrebarea ce performata vrei? La Fifth gear au tras un Jumbo Jet cu un Touareg V10Td. 150 de tone. Si daca o sa spuneti ca cine trage avionul cu masina, sunt de acord, nimeni. Dar daca ai de trecut prin teren dificil (urcari nemiloase sau nisip greu de exemplu, eventual incarcat si cu o remorca grea), atuncea incepi sa privesti performanta cu alti ochi. Ca sa nu mai zic ca cu benzina nu treci prin apa. Referitor la problemele cu dieselul prost, chiar sunt interesat, pentru ca tatal meu si-a luat Logan diesel si poate ar trebui sa il avertizez. Care sunt problemele, cum se depisteaza si ce statii au diesel prost? Cum iti dai seama ca e prost inainte sa il pui in motor? This post has been edited by Gheorghedracu: 28 Jun 2007, 16:13 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
QUOTE(randomm @ 28 Jun 2007, 13:35) Masina merge frumos tare, trage de rupe, i-am dat numai 160 km/h, mai mergea ca eram abia la 4100 RPM, dar nu am mai avut loc. "Abia" la 4100 rpm? Nu mai aveai putere poate, nu loc! QUOTE(randomm @ 28 Jun 2007, 13:35) Diferente la consum, e de ajuns sa spun ca am scos 4.37 % cu AC pornit si tinuta masina numai peste 3500 ture. Aste eu chiar nu o cred. Chiar daca ar fi motorul de 1.7l, NU poate consuma atat de putin, in conditiile date. QUOTE(Asi @ 28 Jun 2007, 13:53) Eu sunt SIGUR ca nu e sportiv! Si conduc zi de zi dCi! QUOTE(Asi @ 28 Jun 2007, 13:53) ce putin strict la o liniuta fac un 316i fara probleme (ala are 116 cai sau 120, eu am 130.. mare diferenta nu e.. dar nu se poate tine dupa mine), iar top speedu iarasi nu conteaza prea tare.. max la mine 235-240, la 316i slab.. 220 plafonat Nu se poate masura cat de puternic este un tip de motor fata de altul prin "liniute". Asta poate vroiai sa o spui pe 4tuning. 1.9D-ID s-a produs in 2 variante de putere: 75kW si 85kW. Tu de care ai? QUOTE(Asi @ 28 Jun 2007, 13:53) concuzia e ca depinde de multe variabile.. una e sa ai un diesel non-turbo, sau un diesel turbo gen dci, sau un diesel turbo gen di-d (cum am eu.. turatii limitate la 5800rpm.. totusi e un diesel de turatie) Uita-te, te rog frumos in talon si spune-mi ce scrie in dreptul tipului motorului? Cred ca apare vestitul F9Q! Da, exact, acel F9Q (puturosul 1.9dCi) cumparat de la Renault. Crezi ca ai putea filma turometrul cum urca vertiginos spre 5800rpm? Pe loc, desigur! QUOTE(Gheorghedracu @ 28 Jun 2007, 17:10) Referitor la problemele cu dieselul prost, chiar sunt interesat, pentru ca tatal meu si-a luat Logan diesel si poate ar trebui sa il avertizez. Care sunt problemele, cum se depisteaza si ce statii au diesel prost? Cum iti dai seama ca e prost inainte sa il pui in motor? Daca nu bagi motorina de la "baieti" sau statii de motorina anonime si daca schi8mbi filtrul de motorina regulat, chiar putin mai devreme decat este recomandat, nu se poate intampla nimic. |
--------------------
-
-
-
|
|
Mirciulik |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
Personal optez pentru diesel si nu ma intereseaza neaparat costul dintre motoare ci pur si simplu CUPLU, care face toti banii, mai ales in oras.
Masina personala Dacia 1410 '96, la munca logan 1.5 dci. Ambele au cam aceeasi cai putere (mai mult sau mai putin la locul lor). Insa si la 1.5dci poti retrograda si trage frumos chiar si la 3500 ture. M-am duc cu ea in depasiri pana la 4000 ture... Aceleasi turatii le obtin si cu dacia personala...insa nu trage lafel de frumos....si consuma si cam mult la turatia asta. Cu 1.5dci pe autostrada la 160 pe ceas am 3700-3800 ture si consuml la 5%. Destul de bine..... Eu am un stil de condus destul de sportiv...nici la diesel nu schimb sub 3000 ture... si totusi e sprintena si dupa 3000 ture. In oras e o placere sa mergi cu un diesel. |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#30
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Zici de 5 la suta la 150 km/h ? Hmmm... Ai cumva consum instantaneu pe CB ?
Sunt de acord ca dieselurile moderne au un consum foarte bine optimizat si, aproape ca nu vor sa treaca de o anumita valoare a consumului (spre deosebire de benzinare), insa ... totusi ... Eu am mers pe A2 cu 130 constant cu trei persoane si ceva bagaj si s-a dus ceva mai sus, insa nu foarte mult. 5 la suta mi se pare prea putin. QUOTE(DFA @ 28 Jun 2007, 10:16) Eu prefer să merg în oraș cu un plin 900Km decât 5/600Km pe benzină. Chiar dacă am dat mai mulți bani la cumpărare. Cred ca te refereai la consumurile in afara orasului ... nu ? QUOTE(vijelie @ 28 Jun 2007, 12:39) Obligatoriu ? This post has been edited by cristi.r: 28 Jun 2007, 18:20 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:24 |