DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

10 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Diesel sau Benzina?, Dilema motorizărilor,rezolvată matematic

bloodem
post 29 Jun 2007, 13:36
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 699
Joined: 29 December 06
From: Brasov, Romania




Nu stiu ce sa spun... toate cunostintele mele cu logan pe benzina ajung la 9 - 10 % consum in Galati. Si eu am de cele mai multe ori 5.1 - 5.2. Prin urmare asta nu ar insemna ca e dublu?


@cristidb: si tu iti imaginezi ca benzina in afara de CO2 scoate numai lapte si miere? Hai sa fim seriosi...

This post has been edited by bloodem: 29 Jun 2007, 13:39


--------------------
Renault Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6 Iulie 2018

Crickets! Crickets! They're everywhere!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 29 Jun 2007, 13:45
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Eu ajung la 10% doar daca merg prin centru la ore de varf,in Bucuresti.Altfel,nu...Si sincer,cred ca dpdv trafic,sunteti mult mai fericiti ca noi.Depinde si cum conduc cei pe care ii cunosti.Tu in mod cert nu iti bati joc de masina,sunt sigur ca nu accelerezi aiurea la 50m de semaforul rosu,folosesti corect frana de motor(care aplicata bine iti aduce multa economie in oras),etc.Crezi ca si ei conduc la fel?Ar trebui sa mergi cu un mpi la fel cum mergi cu dci-ul tau,si sigur,ai avea o surpriza.Consumul,normal,ar fi mai mare,dar nu atat de mare pe cat crezi acum. biggrin.gif

L.E. Abuzurile inutile de "pedala" intr-adevar,penalizeaza mult mai mult consumul la benzinare,de asta si obtin unii consumuri astronomice cu orice tip de masina.Am prieteni care scot 7,5-8 cu dci-ul in oras,dar nu vreti sa stiti in ce hal merg.

This post has been edited by PaulT: 29 Jun 2007, 13:50


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bloodem
post 29 Jun 2007, 14:06
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 699
Joined: 29 December 06
From: Brasov, Romania




QUOTE(PaulT @ 29 Jun 2007, 13:45)
[...]
*




Da, este foarte adevarat ce spui, e adevarat ca folosesc frana de motor in permanenta, accelerez ferm, schimb pe la 2500, nu subturez motorul, cu alte cuvinte am un stil semi-sportiv (acelasi stil l-as fi avut si daca as fi condus o benzinara). Acum ce sa spun, din pacate in oras nu am condus niciodata un Logan pe benzina si nu stiu la ce consum ar ajunge in conditii proprii de exploatare. Nu pot face altceva decat sa ma bazez pe spusele amicilor. Si da, nu pot compara Bucurestiul cu Galatiul (la noi bara la bara se merge foarte rar, in general mai ales la ore normale, nu cele de varf, poti sa accelerezi in voie fara sa te incomodeze cineva din fata).

This post has been edited by bloodem: 29 Jun 2007, 14:07


--------------------
Renault Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6 Iulie 2018

Crickets! Crickets! They're everywhere!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 29 Jun 2007, 14:07
Post #64


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Unchiul meu scoate 8 cu Megane 1,5dci de 80CP in Bucuresti in conditiile unui mers linistit. Din toti cunoscutii mei nimeni nu are un consum sub 7-8 in Bucuresti.
Citeste omul pe forum ca dieselul consuma 3 afara si 5 in oras, isi ia masina si pe urma se intreaba "Cum dracu scot aia 5-6 % in oras si 3-4 afara ca eu nu scad sub 8 in oras si 6 afara?" Mi aveti putin si o sa spuneti ca la diesel trebuie sa mai scoti din cand in cand niste motorina din rezervor, ca pe masura ce mergi rezervorul se umple in loc sa se goleasca, si daca nu scoti da pe afara. Hai mai oameni ca avem cu totii masini si stim cum sta treaba. Consumurile date de producator le atingi in conditii ideale. In conditii normale consumul e intotdeauna mai mare si orice masina consuma mult cand e alergata.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bloodem
post 29 Jun 2007, 14:12
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 699
Joined: 29 December 06
From: Brasov, Romania




Ei bine, cristib, eu m-am chinuit sa ating consumul dat de producator (si anume 5.8 in oras) si cum naiba fac ca intotdeauna consum pana in 5.5, in general catre 5. Nu stiu ce stil de condus au prietenii tai (oricum mare grija ca masinile mentionate de tine au oricum un consum mai mare decat loganelul de 65 cai) dar sa ai 6% in afara e o aberatie totala, computerul de bord afiseaza un asemenea consum la peste 140 km/h. Nu stiu cati merg cu o asemenea viteza in afara. Cat despre consumul de 8 in oras, fie el si bucuresti, iarasi mi se pare exagerat. Acum ce sa spun, masina sefului meu, un Passat TDi 2.0 consuma in oras 13 % si e tot motorina. Prin urmare nu vreau sa insist mai mult caci nu cunosc masinile respective. Ma refer strict la dieselul logan.


--------------------
Renault Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6 Iulie 2018

Crickets! Crickets! They're everywhere!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rue
post 29 Jun 2007, 14:17
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 18 September 05
From: Internet




clio 1,5 dci acum 2 ierni in bucuresti DOAR si cu motorina din aia de iarna de la OMV, cu ingheturi de -17 si dezghetari dimineata si mers din Polizu pana in FEPER cu 3-4 persoane zilnic pe stefan cel mare sau pe aviatorilor parca si ceva iesiri seara tot aglomerat nebunie am avut mediu 7,5%. DOAR in oras mers.


--------------------
Dacia Logan 2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort - RUE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 29 Jun 2007, 16:05
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




cristidb, ti-as putea arata media in computerul de bord pe toti cei 3000Km cati are masina pana acum, e sub 4.5%. La drum intins, daca merg normal, scot exact cat scrie in carte, 4.1%, daca pierd altitudine am ajuns si la 3.0% pe un tronson de 100Km.

La Diesel totul e cum conduci, si nu vreau sa spun ca trebuie sa conduci incet, ci trebuie sa conduci cu cap. Intampplator (de fapt, nu intamplator) acelasi stil e si cel mai confortabil si mai putin obositor si cel mai sigur, chiar daca nu cel mai rapid, deci eu il voi adopta mai mereu.

Per total: cu DSN-ul (care e n benzinar destul de economic, in virtutea masei scazute si a motorului relativ modern) media mea generala era in jur de 6.5%, cu dieselul, e 4.5%, avand cam acelasi mix de drumuri urbane/extraurbane.
Cu 2l/100km castigati, si cu combustibilul la 1E/l, cei 300E dati in plus pe diesel ii scot in 15.000Km. excl.gif

Mitul cu 100.000Km incepe sa nu mai fie valid.

Calitativ, dieselul mi se pare mai lenes in oras, pt. ca la turatii joase nu reactioneaza asa rapid ca benzinarul (pana se tureaza turbina, nu prea are cuplu), dar la sosea, cuplul isi spune cuvantul. Desi am doar 5CP in plus fata de DSN, si masina e cu cca 200Kg mai grea, depasirile sunt mult mai usoare, mai ales daca e si panta.



--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bgdrenault
post 29 Jun 2007, 16:37
Post #68


bgd


Group: Members
Posts: 3.516
Joined: 4 February 07
From: Piatra Neamt




Referitor la poluare: cum va explicati ca daca dieselul polueaza mai putin in Grecia masini diesel nu au decat institutiile? Cum va explicati ca in vest(germania, Austria) sunt localitati in care in centrul orasului masinile diesel nu au voie sau doar dupa plata unei vignete? nu comva dieselul in afara de CO2(care este in in general in cantitate mai mica decat la benzina) mai emana si alte substante daunatoare pentru mediu si pe care producatorii nu le mentioneaza?
Si apropo de poluare zilele trecute am citit intr-un ziar, nu mai stiu care, ca dieselul va avea zile grele datorita normelor de poluare impuse si care vor solictia producatorii pentru adoptarea unor solutii tehnologice foarte scumpe care vor ridica pretul destul de mult pentru autoturismele cu astfel de motoare.


--------------------
Megane Sedan 1,33 140 CP 2019 Intens - XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 29 Jun 2007, 17:07
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




E fapt ca gazele de esapament ale dieselului contin mai multe substante nocive decat ale benzinarului (NOx, particule de funingine, in special).
Dar, cum nici CO2-ul nu mai e inofensiv, e imposibil de calculat daca CO2-ul mai putin, sau "noxele" mai multe trag mai greu in balanta.


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 29 Jun 2007, 22:01
Post #70


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




Si diesel si benzina sunt nocive si poluante. Nu are rost sa se discute aici despre care e mai putin poluant. Cred ca cine vrea masina putin poluanta se uita la gpl sau hibride. Pentru dieselistii convinsi de ce masina "verde" conduc ei:
http://www.catf.us/publications/view/83
http://www.innovations-report.com/html/rep...port-28662.html
http://www.oehha.ca.gov/public_info/facts/dieselfacts.html
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/1658115.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/4302211.stm
http://news.scotsman.com/health.cfm?id=1178382006
http://www.smh.com.au/news/national/health...0205431088.html
http://www.drive.com.au/Editorial/ArticleD...40556&pg=2&vf=0
http://www.drive.com.au/Editorial/ArticleD...ArticleID=11292
"Diesel exhaust and many individual substances contained in it (including arsenic, benzene, formaldehyde and nickel) have the potential to contribute to mutations in cells that can lead to cancer. In fact, long-term exposure to diesel exhaust particles poses the highest cancer risk of any toxic air contaminant evaluated by OEHHA."


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 30 Jun 2007, 08:19
Post #71


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 28 Jun 2007, 18:21)
Ce surprins am fost sa vad un dCi euro 3 scotand fum la schimbarea de treapta, fara sa fi fost in plina sarcina.......... Tare sunt curios cum face in depasiri, sau dupa chip-tuning!
  Si mie-mi place cuplul, dar asta se poate obtine cu un MAS cu distributie variabila de cilindree rezonabila (1.6 de 115 cai de pe Focus de exemplu). Cum s-a zis mai sus, e bun un diesel, dar la multi kilometrii facuti in fiecare an!
*



eu am vazut si VW si Merturi si Audiuri de "last generation" scotands fum .... tine mai ales de tehnica conducertii unui diesel fie el si turbo si de ultima ora - de fum nu se va scapa in veci la diesel (poate o atenuare cu fitre & co)


QUOTE(bloodem @ 29 Jun 2007, 07:26)
..............

O alta treaba care mie personal mi se pare comica este aceasta motivatie a unora ca "daca as face 20 000 km pe an atunci as lua diesel". Pai cum sa faceti domnilor 20 000 km pe an, la un salariu mediu si avand benzina? Daca ati avea diesel, ati face 20 000 km pe an automat, ar fi tentatia prea mare. Eu daca as fi avut benzina in mod clar nu mai faceam 1300 km/luna in oras - pe care ii fac cu 150 - 200 RON.
*



hmmm .... nu toata lumea isi da toata leafa pe combustibil - eu folosesc masina ori de cate ori am nevoie - nu daca am bani de benzina. asa ca inainte de a ma decide ce sa cumpar ma asez frumos la birou - deschid exelul .... bag ceva cifre .... ceva formule si trag concluzia biggrin.gif

This post has been edited by tarzy: 30 Jun 2007, 08:20


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 30 Jun 2007, 11:32
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




QUOTE(tarzy @ 30 Jun 2007, 08:19)
hmmm .... nu toata lumea isi da toata leafa pe combustibil - eu folosesc masina ori de cate ori am nevoie - nu daca am bani de benzina. asa ca inainte de a ma decide ce sa cumpar ma asez frumos la birou - deschid exelul .... bag ceva cifre .... ceva formule si trag concluzia  biggrin.gif
*



Corect.
S-a mai discutat si paradiscutat problema motorina versus benzina.
Inainte sa cumperi te gandesti bine ce o sa faci cu ea, cati km mergi pe an, unde ii mergi (in oras sau afara), pret revizii, consumabile, etc. si cumperi in cunostinta de cauza apoi masina.

Referitor la consum 1.4 MPI. Cazul meu:
11 luni, 8230 km la bord, medie generala 6.63 l/100km - 43% afara 57% oras.
In oras (zilnic, de regula la ora 6 dimineata aprox 15km si dupa amiaza 4 km la ora 16) aprox 7,5 l/100km. Nu a trecut asta iarna de 8 l/100km.
Accelerari calme, nu trec de 60 in localitati, regim redus de turatie (max 2500rpm). Media e facuta cand alimentez (intre alimentari merg in oras cam 450 km).

In cazul meu nu se justifica motorina, de altfel cum am si prevazut inainte sa o cumpar.


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YO4RLP
post 30 Jun 2007, 13:28
Post #73


membru radioactiv


Group: Members
Posts: 331
Joined: 20 December 05
From: Galați




Bun, pana aici s-a discutat despre consumuri, acceleratii, demaraje ...
Am si eu o nelamurire, ca n-am condus niciodata un diesel: care din cele doua are frana de motor mai buna? Nu ma refer la retogradarea intr-o treapta inferioara ci doar atunci cand ridici piciorul de pe acceleratie.


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002 - GL-06-EAF
Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_d
post 30 Jun 2007, 14:51
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 343
Joined: 10 February 04
From: Bucuresti




La diesel e mai puternica frana de motor.
Eu am sa fac comparatie intre un Peugeot 206 1.4 HDI si un Fiesta 1.4 benzina, masini pe care le conduc destul de des. Consumul de la 206 e atat de mic incat crezi ca e defect indicatorul. Totusi motorul de la Fiesta mi se pare mult mai elastic si mi se pare mult mai placut de condus.
Sincer cred ca viitorul apartine motoarelor pe benzina, in special celor FSI/TSI
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_Stratified_Injection


--------------------
Dacia 1210
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 30 Jun 2007, 20:34
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Diesel-ul are frana de motor mai puternica deoarece are compresia mult mai mare. biggrin.gif


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 30 Jun 2007, 20:54
Post #76


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Din contra dieselul are frana de motor mai slaba. De asta se monteaza si frane mai puternica pe diesel. Raportul de compresie nu are legatura cu frana de motor.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 30 Jun 2007, 21:00
Post #77


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




radmasa.gif

serrios ..... iar masinile sport (benzinare) au frane super perfomante tot din cauza compresiei mai slabe radmasa.gif


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 30 Jun 2007, 21:13
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Dieselul nu are frana de motor mai puternica decat benzina????Glumesti,nu?Si intre compresie si frana de motor e o mare legatura.In frana de motor pistoanele nu fac decat sa comprime aer....


L.E. Scoate bujiile din chiuloasa si lasa masina la vale.O sa observi instant ce legatura e intre frana de motor si compresie...

This post has been edited by PaulT: 30 Jun 2007, 21:15


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YO4RLP
post 30 Jun 2007, 21:30
Post #79


membru radioactiv


Group: Members
Posts: 331
Joined: 20 December 05
From: Galați




QUOTE
De asta se monteaza si frane mai puternica pe diesel.

In general, dieselul e privit ca un "carator". In asemenea situatii, masa vehiculului creste de unde si necesitatea unor frane mai puternice.
Multumesc, PaulT.


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002 - GL-06-EAF
Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 30 Jun 2007, 21:39
Post #80


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Energia consumata pentru a comprima aerul din cilindrii este data inapoi atunci cand pistonul coboara. E ca si cum ai comprima un arc. Spre deosebire de benzina la diesel nu exista clapeta pe admisie, si nu se consuma energie pe ciclul de admisie in frana de motor.

This post has been edited by cristidb: 30 Jun 2007, 21:40


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 30 Jun 2007, 21:45
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Pentru?Cu placere.
biggrin.gif

30 Jun 2007, 22:52:
Repet,scoate bujiile si incearca.Am condus f multe dieseluri si absolut toate aveau frana de motor mult mai puternica.Si e dif de frana de motor si la acelasi tip de masina,intre una cu motor ok si una cu motorul f uzat.

This post has been edited by PaulT: 30 Jun 2007, 21:52


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 30 Jun 2007, 22:01
Post #82


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Cam offtopic, dar frana de motor are legatura cu restrictia admisiei sau evacuarii (la diesel) si nu cu compresia. Adica frana de motor depinde de deschiderea clapetei de acceleratie (motorul oprit, fara scanteie si clapeta de acceleratie deschisa la maxim duc la o frana de motor f putin eficienta). La MAC se blocheaza evacuarea pt acelasi efect (cauta pe net jake-brake).
Automobilele cu MAC au frane mai mari pt ca sunt mai grele. Daca MAC-ul avea frana de motor slaba, atunci TIR-urile ce mai faceau frate la coborarea pantelor? Un camion de 500 CP poate disipa pana la 300 CP in frana de motor.
Asta se va dovedi a fi un interminabil topic benzina vs motorina, cum exista pe fiecare forum auto, si la fel ca acele topicuri va atinge dimensiuni impresionante fara concluzii clare si va genera lupte aprinse intre pasionatii incapatanati ai celor 2 cicluri termodinamice (otto si diesel-rapid).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 30 Jun 2007, 22:06
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Mie imi plac amandoua....


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 1 Jul 2007, 09:32
Post #84


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Doar ca acea clapeta pe evacuare nu exista la masini. Aici era vora despre masini nu despre camioane.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 1 Jul 2007, 10:29
Post #85


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Daca tot am ajuns la poluare... nivelul pe care il masoara ei teoretic de emisie CO si CO2 la diesel e nerelevant pentru exploatarea reala a masinii. Cand fac testele alea ei au soferi experimentati care nu accelereaza aiurea, totul e lin, calm.
Asa ca pe foaie stau bine Diesel-urile. Insa in conditii reale de drum un Diesel polueaza enorm, mai ales in accelerare brusca / subturat etc.
De aia grecii au inceput sa nu aprecieze masinile pe motorina.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dRg
post 1 Jul 2007, 10:47
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 13 September 04
From: Galati




Gresesti destul de tare.
Testele la diselache pentru CO,CO2 &stuff se fac la turatia de putere maxima prin apasare brusca a pedalei, nu prin apasare lina.

Dar toata aceasta discutie e sterila cred. Unii zic ca nu vor benzinare ca consuma mut. Altii ca nu vor dizelache ca sunt poluante. Ceilalti zic ca e zgomatoasa. Din nou ceilalti zic ca nu e cuploasa. Plusuri si minusuri se gasesc si de o parte si de alta.
Poate sa tina cont cineva si ca mie imi place X sau Y ? Pur si simplu atat. Nu cred, ca imediat vin sa-mi faca calcule de pro/contra profitabilitate si etc ...
Asta e , cateodata masina o alegi si cu sufletul nu numai cu portofelul.

This post has been edited by dRg: 1 Jul 2007, 14:15


--------------------
VW Bora 1.9 TDI 115CP 2000 Highline - XXXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
borkanel
post 1 Jul 2007, 18:25
Post #87


XXX


Group: Members
Posts: 404
Joined: 11 January 07




QUOTE
Mie imi plac amandoua....

QUOTE
Cum s-a zis mai sus, e bun un diesel, dar la multi kilometrii facuti in fiecare an!

QUOTE
Asta se va dovedi a fi un interminabil topic benzina vs motorina, cum exista pe fiecare forum auto, si la fel ca acele topicuri va atinge dimensiuni impresionante fara concluzii clare si va genera lupte aprinse intre pasionatii incapatanati ai celor 2 cicluri termodinamice

QUOTE
Asta e , cateodata masina o alegi si cu sufletul nu numai cu portofelul
eu o aleg numai cu sufletul tongue.gif. Astea-s parerile mele biggrin.gif


--------------------
BMW E36 compact 1995 - in use
BMW E30 316 1987 - sold
Mercedes W123 300D 1979 - sold
Mercedes W123 200D 1978 - sold
Mercedes W115 200D 1971 - sold
Lada 1200 & 1500 1980 - sold
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 2 Jul 2007, 06:23
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




.............dar platesti cu buzunarul,......si in unele cazuri creditul se face pe 10 ani.


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 2 Jul 2007, 09:27
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Pai topicurile astea ajung la 1200Km lungime pt. ca fiecare parte incearca sa demonstreza fara echivoc ca motorul "lor" e indubitabil cel mai bun.
Daca ar avea oricare un avantaj absolut, celalalt ar fi fost scos de pe piata, asa cum motorul cu aburi a fost scos de pe vehicule.

In conluzie, in functie de aplicatie, oricare poate fi avantajos fata de celalalt.
In plus de asata, decizia poate fi foarte bine facuta si "cu sufletul", daca din start ai ales o masina dintr-o clasa care nu te indatoreaza pe 10 ani.


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 9 Jul 2007, 10:15
Post #90


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(i96nds @ 1 Jul 2007, 10:29)
Daca tot am ajuns la poluare... nivelul pe care il masoara ei teoretic de emisie CO si CO2 la diesel e nerelevant pentru exploatarea reala a masinii. Cand fac testele alea ei au soferi experimentati care nu accelereaza aiurea, totul e lin, calm.
*


Complet fals!
Măsurarea consumului și a poluării se fac după niște norme foarte exacte, descrise în 70/220/EEC, pe un banc/dinamometru.
Procedura este aici, începând cu pagina 64.

QUOTE(i96nds @ 1 Jul 2007, 10:29)
Asa ca pe foaie stau bine Diesel-urile. Insa in conditii reale de drum un Diesel polueaza enorm, mai ales in accelerare brusca / subturat etc.
De aia grecii au inceput sa nu aprecieze masinile pe motorina.
*


Stă foarte bine și în realitate.
La accelerarea bruscă orice motor poluează mult mai mult decât la viteză constantă. Indiferent de tipul lui.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
10 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 17:46
Forum Renault