DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

10 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Diesel sau Benzina?, Dilema motorizărilor,rezolvată matematic

Ice_2k
post 19 Jul 2007, 18:49
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 253
Joined: 12 August 05




Multe prostii s-au zis pe-aici.... cel mai tare ma amuza baietii care compara diesel de 65cp cu benzinar de 90cp si le da benzinarul mai sportiv. Cu virgula, bineinteles. Referitor la cei care si-au luat vreun diesel de 70-80cp si zic ca mama ce racheta nu mai vor benzina ever-ever le-as sugera sa incerce un GTI sau un R32 si dup-aia vorbim. Si eu sunt fan convins diesel dar totusi. Sa nu ne imbatam cu apa rece. Si de ce sunt fan diesel? Pentru ca nu conduc pe circuit de curse. Nu schimb fiecare treapta de viteza la linia rosie. Daca as face asta (nici nu vreau sa ma gandesc cat consuma un benzinar puternic in aceste conditii, cred ca 25-30% sunt cifre rezonabile) atunci da, as prefera un motor puternic benzina turbo sau un motor benzina aspirat MARE. Dar avand in vedere ca eu conduc in lumea reala, prefer un motor care in regim normal imi da peste 70% din puterea maxima a motorului (cam atat are un TDI la 2200-2300rpm) si consuma totusi mai putin decat un benzinar care ofera undeva la 40%. Daca vreau totusi sa urc spre linia rosie, consumul TDI-ului va creste clar, dar in niste limite foarte simtite, pe cand un benzinar face gaura in buzunar. Ca atare, prefer diesel-ul pentru ca mergand linistit prin oras oricand pot calca acceleratia si sa am parte de niste senzatii f placute fata de un benzinar, la care ar trebui sa retrogradez si sa-l turez de-l iau dracii. Iar pentru cei care-mi vor raspunde ca "mi-e lene si pentru aia e batut ala in mijlocul masinii" le raspund ca nu vreau sa fac asta O DATA, ci vreau mereu sa simt cum masina raspunde prompt la cea mai mic variatie a pedalei de acceleratie.


--------------------
Dacia Logan 1.6 2005 Ambition - B-XX-XXX - for sale
Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 19 Jul 2007, 21:26
Post #92


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Si pentru raspuns imediat la apasarea acceleratiei tu preferi turbo diesel la care apesi acceleratia si dupa o secunda se simte ceva? blink.gif


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 19 Jul 2007, 21:43
Post #93


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




atunci cum se face ca daca ii dau talpa la plecarea de pe loc se duce instant?....sau o fi dci-ul meu unicat?


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 19 Jul 2007, 22:14
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




QUOTE(Ice_2k @ 19 Jul 2007, 19:49)
Ca atare, prefer diesel-ul pentru ca mergand linistit prin oras oricand pot calca acceleratia si sa am parte de niste senzatii f placute fata de un benzinar, la care ar trebui sa retrogradez si sa-l turez de-l iau dracii. Iar pentru cei care-mi vor raspunde ca "mi-e lene si pentru aia e batut ala in mijlocul masinii" le raspund ca nu vreau sa fac asta O DATA, ci vreau mereu sa simt cum masina raspunde prompt la cea mai mic variatie a pedalei de acceleratie.
*


Inseamna ca tu esti dintre aia care intai scot fum negru pe esapament si dupa aceea se urnesc din loc. Mda
La un diesel, oricat de modern e el, se accelereaza progresiv, nici sa nu-ti trasneasca prin cap sa strivesti acceleratia si sa ai sub 2000 de ture in treptele inferioare sau 2500 in treptele superioare. Ajungi apoi la 3500 de ture si schimbi in treapta superioara.
Ca motorul "poate" sa se afle la 1500 de ture, tu sa strivesti acceleratia, turbina sa se chinuie sa creasca viteza motorului, si dupa un mic lag sa te bage in scaun, da, e corect, dar in timp umpli turbina de funingine, si, sincer, m-am saturat de fumul negru pe care il lasa dieselurile cand pleaca de la semafor.
Ce zic eu nu sunt balarii, am vazut de mii de ori situatia asta in trafic, chiar si pe masini nou-noute, ceea ce imi arata ca romanii nu stiu sa conduca un diesel modern, ei il tin intre 1000 si 2000 de ture, si dupa aceea se intreaba de ce merge prost motorul sau de ce crapa turbina.
Un diesel modern se tine sus in ture la fel ca un benzinar, eu m-am obisnuit sa il calc zdravan ca sa simt ceva, tot timpul sunt cu mana pe schimbator, de-abia la 100 la ora schimb a 5-a, pana in 70 stau in a 3-a, si e vorba doar de un nenorocit de Passat tedei.
La mine schimbatorul de viteze se uzeaza la fel de mult si la diesel, si la benzinar.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ice_2k
post 19 Jul 2007, 22:33
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 253
Joined: 12 August 05




QUOTE(cristidb @ 19 Jul 2007, 21:26)
Si pentru raspuns imediat la apasarea acceleratiei tu preferi turbo diesel la care apesi acceleratia si dupa o secunda se simte ceva?  blink.gif
*


Asta s-o intampla la tine. Sau in cazul in care umbli la 1200rpm

QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Jul 2007, 22:14)
Inseamna ca tu esti dintre aia care intai scot fum negru pe esapament si dupa aceea se urnesc din loc.

Te faci ca nu intelegi sau chiar nu intelegi? Am zis eu undeva ca dau talpa ca vita cu masina subturata? Turatia motorului meu se invarte in jurul valorii de 2000rpm, dupa schimbarea in treapta superioara sunt la 1800 unde deja poti sa apesi acceleratia mai puternic (ceea ce nu e nici pe departe acelasi lucru cu a da talpa) si masina va reactiona.

QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Jul 2007, 22:14)
La un diesel, oricat de modern e el, se accelereaza progresiv, nici sa nu-ti trasneasca prin cap sa strivesti acceleratia si sa ai sub 2000 de ture in treptele inferioare sau 2500 in treptele superioare. Ajungi apoi la 3500 de ture si schimbi in treapta superioara.

Limita inferioara este 2000 in orice treapta vrei tu, este vorba de turatia de cuplu maxim. De ce schimbi tu la 3500 iar n-am inteles, te poti duce linistit la 4300-4400 daca esti intr-o depasire sau ceva.

QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Jul 2007, 22:14)
Ca motorul "poate" sa se afle la 1500 de ture, tu sa strivesti acceleratia, turbina sa se chinuie sa creasca viteza motorului, si dupa un mic lag sa te bage in scaun, da, e corect, dar in timp umpli turbina de funingine, si, sincer, m-am saturat de fumul negru pe care il lasa dieselurile cand pleaca de la semafor.

Si ce anume cauta funinginea IN turbina? blush.gif

Problema despre care vorbesti tu apare cand calci puternic acceleratia cu masina subturata. Dar nu vad ce legatura are asta?

This post has been edited by Ice_2k: 19 Jul 2007, 22:34


--------------------
Dacia Logan 1.6 2005 Ambition - B-XX-XXX - for sale
Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 19 Jul 2007, 22:51
Post #96


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(Ice_2k @ 19 Jul 2007, 23:33)
De ce schimbi tu la 3500 iar n-am inteles, te poti duce linistit la 4300-4400 daca esti intr-o depasire sau ceva.
Si ce anume cauta funinginea IN turbina?
*


Ai vazut cum arată curba de cuplu după 3500 rpm? După ce o vei vedea, vei înțelege.

Cum ce caută? E rezultatul accelerării bruște în regim subturat...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ice_2k
post 19 Jul 2007, 23:36
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 253
Joined: 12 August 05




QUOTE(Catalin Marinarul @ 19 Jul 2007, 22:51)
Ai vazut cum arată curba de cuplu după 3500 rpm? După ce o vei vedea, vei înțelege.

Ai cam dovedit ca nu stii despre ce vorbesti. Ce conteaza dupa tine, curba de putere sau curba de cuplu?

P.S. Pentru ca STIU ca vei raspunde ca ceea ce conteaza e cuplu si ca degeaba ai putere daca n-ai cuplu ( wacko.gif ) nu mai astept si propun de pe-acum. Facem o proba cu un TDI (ofer masina mea pt experimentul asta) si incercam o accelerare de la 80 pana la 120 schimband o data la 3500 si-o data la 4300. Pui 100 de euro la bataie ca atunci cand schimbi la 4300 iese timpul mult mai mic?

QUOTE(Catalin Marinarul @ 19 Jul 2007, 22:51)
Cum ce caută? E rezultatul accelerării bruște în regim subturat...
*


Esti sigur ca ajunge IN turbina? Si oricum depunerile de calamina nu sunt rezultatul accelerarilor bruste in regim subturat, ci pur si simplu rezultatul mersului subturat.

This post has been edited by Ice_2k: 19 Jul 2007, 23:42


--------------------
Dacia Logan 1.6 2005 Ambition - B-XX-XXX - for sale
Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 19 Jul 2007, 23:55
Post #98


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




nu va mai certati aiurea.. unora le place sa conduca diesel, unora benzina.. si fiecare diesel reactioneaza altfel.. dci-ul de 65/70cp nu mai poate mai nimic peste 3500 rpm, spre deosebire de tdi pd pe care il duci in 4500.. dci-ul e facut sa fie masina economica si usor de condus la turatii joase (nu chiar sub 1000 rpm, sa fie clar..) si care se comporta onorabil la drum intre 2000 si 3000 rpm iar tdi-pd-ul sa rupa (si chiar rupe) incepand de la 2500 in sus.


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 20 Jul 2007, 00:00
Post #99


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




1. Ai greșit forumul cu TDI-ul tău și zgomotul specific PD.
2. Pentru accelerație contează CUPLUL.
3. Nu-mi permit să muncesc 2 zile pentru un pariu stupid...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 20 Jul 2007, 00:18
Post #100


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




as vrea sa va spun si eu 2 vorbe:

catalin, ai fost rautacios aiurea.omul nu a gresit forumul.remarca este mai jos decat ar putea-o defini termenul "rautacioasa"!


va spun eu ca nu a gresit forumul.il stiu de pe un forum de tdi-uri, si stie ce vorbeste.

si vorbeste avand experienta conducerii si a altor masini decat rachetele astea de loganuri de 80 de cai.

postul sau de mai sus il gasesc 100% pertinent, si 100% real, avand elementele prezentate exact asa cum le percep si eu in traficul de zi cu zi din Bucuresti!

tdi-ul se comporta si el cel putin la fel de onorabil ca dci-ul!cel putin!si nu in ultimul rand, domnu catalin, ai pierde pariul.

subscriu si eu la el, in favoarea lui ice!

laurentiu, no offence, dar mai citeste cate ceva despre motoare, si poateaza dupa aia, sperii populatia cu afirmatiile astea!

si oricum, romanii nu stiu sa conduca!nu numa diesel sau altceva!

credeti-ma pe cuvant, ca nu-l pun la bataie prea des: nu ati gasit omul caruia sa ii tineti teoria chibritului si sa ii dati lectii!
din contra, mai bine fiti atenti, poate scapa toata lumea pana la urma de ideea ca "turbina intra la 2000 de ture", si alte povesti din astea!

va salut!

This post has been edited by horsewhisperer27: 20 Jul 2007, 00:22


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 20 Jul 2007, 00:25
Post #101


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




Pai topicul asta oricum nu are nicio valoare stiintifica, e doar un loc unde lumea se cearta, isi evidentiaza frustrarile, emite pareri care nu se bazeaza pe nimic real.. Cei care nu au fost in strainatate explica ce masini se folosesc acolo.. cei care nu au diesel se plang ca e puturos si zgomotos si nu concep faptul ca o masina chiar poate consuma sub 4 in anumite conditii... Cei care nu au condus nici dci nici berlina spun ca sunt la fel la demaraj ( e adevarat, sunt, pana la 30 la ora). Cei care au condus benzina dupa diesel si au schimbat vitezele ca la motorina, se plang ca benzina e puturoasa. Faptul ca daca un diesel consuma 4 la drum si o benzina 5,5 nu inseamna ca un diesel consuma numai cu 1,5 l% mai putin fata de benzina (mai bine ar face acelasi calcul la 140km/h pe autostrada intr-un concediu cu 5000 de km rulati sau in traficul bara la bara din prezent din Bucuresti).
Oricum, titlul topicului (mai ales partea cu "rezolvata matematic") nu are nicio legatura cu continutul.

PS la edit: mai lasati-ne cu tdi-ul de 130 de cai.. nu are legatura cu ceea ce se discuta aici (dci 1,5 vs 1,6/1,4 MPI Renault). De ce nu aduceti in discutie si 2.0d de la BMW sau nenorocirea aia de 5.0l de la VW? Asta asa, de incalzire, pe urma trecem la Hummer sau Scania.

This post has been edited by nambanidealtceva: 20 Jul 2007, 00:34


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 20 Jul 2007, 06:52
Post #102


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Am condus: logan dci 64 cai, astra 2.0 dti 100cai, megane dci 100cai, audi 2.0 140cai, BMW 2.5 162 cai si acum merg cu un corsa 1,3cdti 90cai. Absolut toate au lag la acceleratie si nu raspund instant ca un motor pe benzina. Absolut toate trag incomparabil mai slab sub 2000 ture. E adevarat ca turbina se invarte la orice turatie, dar de la o anumita turatie e eficienta.
Puterea e caracteristica principala a unui motor nu cuplul. E o chestie evidenta pe care multi nu o inteleg.
Evident ca atunci cand vrei sa accelerezi cat mai repede schimbi mai sus. Ideea e sa folosesti cat mai mult timp treapta cu raport mai mic pentru ca in felul asta cuplul ajuns la roata e mai mare.
O alta chestie de marcheting e aceeleratia de la 80 la 120 in treapta 4 si 5 care e mai buna la diesel. Cine ar vrea sa accelereze de la 80 la 120 cu un motor pe benzina in treapta 5, cand poti face asta in treapta 3 mult mai repede.

This post has been edited by cristidb: 20 Jul 2007, 06:57


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 20 Jul 2007, 08:14
Post #103


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(Catalin Marinarul @ 20 Jul 2007, 00:00)
2. Pentru accelerație contează CUPLUL.
*


Accelerația/demarajul mașinii este determinată strict de putere. Cu cât puterea la roată e mai mare cu atât mașina va accelera mai repede. Cuplul are o influență modică în privința timpului de accelerare.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 20 Jul 2007, 08:18
Post #104


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




QUOTE(horsewhisperer27 @ 20 Jul 2007, 01:18)
laurentiu, no offence, dar mai citeste cate ceva despre motoare, si poateaza dupa aia, sperii populatia cu afirmatiile astea!

si oricum, romanii nu stiu sa conduca!nu numa diesel sau altceva!

credeti-ma pe cuvant, ca nu-l pun la bataie prea des: nu ati gasit omul caruia sa ii tineti teoria chibritului si sa ii dati lectii!
din contra, mai bine fiti atenti, poate scapa toata lumea pana la urma de ideea ca "turbina intra la 2000 de ture", si alte povesti din astea!

va salut!
*


Pentru prima afirmatie voiam sa te injur, da treaca de la mine.

Da, vreau sa sperii populatia conducatoare de dizal de pe soselele noastre, care strivesc acceleratia de cum pleaca de pe loc, iese ditamai fumul negru de pe esapament si apoi incepe masina sa ia viteza. Asta am vazut-o atat la Audi A4 cu numere de rodaj, cat si la Logan dci cu acelasi tip de numere. De ce? Pentru ca pe roman il doare-n k*r de ce iese pe esapamentul lui, el o calca vitejeste, chiar daca turbina vede stele verzi, la fel si cel din spatele lui vede...nimic.
Vreau sa invete romanii sa conduca corect un diesel, nu tinandu-l la 1200 de ture cum fac multi, ci turat corect, minim 2000 de ture, chiar daca e o treapta inferioara de viteza. Un diesel de acum, din cauza turbinei, se tine turat la fel ca un benzinar.
Uitati-va intr-o statie ITP sa vedeti la testul de noxe, cand mecanicul tureaza motorul in limitare, la prima accelerare, ce fum negru iese pe esapament, apoi, pe masura ce se curata turbina, iese din ce in ce mai putin. Si asta stand pe loc. De ce ? Pentru ca romanul merge "la consum", mancatzas, sa mai economiseasca juma de litru de motorina si la 2000 de ture schimba in treapta superioara.
La mine nu exista pic de fum la accelerari dintr-astea.
Si da, tubina "intra la 2000 de ture", ca ea functioneaza la orice turatie, stiu si asta, dar sub turatia aia nu au suficienta forta gazele de esapament sa o invarta incat sa bage presiune in admisie. Pana mea, daca asta eu simt cand accelerez, daca simt ca la 1500 de ture cand accelerez de la a 3-a in sus, motorul de-abia urca in ture...


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ice_2k
post 20 Jul 2007, 09:37
Post #105


Membru autentic


Group: Members
Posts: 253
Joined: 12 August 05




QUOTE(Catalin Marinarul @ 20 Jul 2007, 00:00)
1. Ai greșit forumul cu TDI-ul tău și zgomotul specific PD.

Nu am gresit deloc forumul, am si un Logan 1.6 in familie. Nu cred ca am adus in discutie TDI-ul meu iar replica ta de mai sus (in special cea legata de zgomot) nu vreau s-o cataloghez pentru ca sigur te isterizezi.

QUOTE(Catalin Marinarul @ 20 Jul 2007, 00:00)
2. Pentru accelerație contează CUPLUL.

Uite ca conteaza fix puterea. Culmea, nu? Cuplu este ceea ce produce motorul, insa fara turatie este inutil. Puterea este cuplul ORI turatia (impartit la o constanta) deci puterea depinde de cuplu. Deci atata vreme cat acest produs creste (altfel spus, pentru diesel, turatia creste mai repede decat scade cuplul - lucru ce se intampla pana la turatia de putere maxima) masina trage din ce in ce mai tare.

QUOTE(Catalin Marinarul @ 20 Jul 2007, 00:00)
3. Nu-mi permit să muncesc 2 zile pentru un pariu stupid...
*

Atata vreme cat esti sigur pe ce zici (si nu bati campii aiurea pe un forum) n-ai de ce sa-ti faci griji.

QUOTE(nambanidealtceva @ 20 Jul 2007, 00:25)
PS la edit: mai lasati-ne cu tdi-ul de 130 de cai.. nu are legatura cu ceea ce se discuta aici (dci 1,5 vs 1,6/1,4 MPI Renault).
*

Nu cred ca am adus asa ceva in discutie. Si una peste alta s-au discutat chestii generale, cuplu/putere, asa ca nu vad ce va mananca pe toti masina din semnatura mea.

QUOTE(DFA @ 20 Jul 2007, 08:14)
Accelerația/demarajul mașinii este determinată strict de putere.

Corect. De curba de putere, mai exact (sa nu se inteleaga ca o masina care are puterea maxima cu 5CP mai mare va castiga neaparat).

QUOTE(DFA @ 20 Jul 2007, 08:14)
Cuplul are o influență modică în privința timpului de accelerare.
*


Curba de cuplu determina curba de putere smile.gif Deci are o influenta mare. Dar "la sfarsit" ce conteaza este curba de putere. Ca aceasta este determinata de curba de cuplu e alta poveste.

This post has been edited by Ice_2k: 20 Jul 2007, 09:42


--------------------
Dacia Logan 1.6 2005 Ambition - B-XX-XXX - for sale
Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 20 Jul 2007, 09:52
Post #106


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




Ce-mi place.... 243.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LemonDemon
post 20 Jul 2007, 20:29
Post #107


Membru autentic


Group: Members
Posts: 420
Joined: 21 February 06




Eu nu inteleg discutia , fiecare motor are plusuri minusuri.Asa cum zicea si Clarkson la Top Gear , disel este pentru un om linistit , care se duce la servici si care iese in weekend cu familia , iar benzina este pentru cel care iese cu amanta la plimbare.Din experienta personala , am condus si am avut o gama larga de motoare pe benzina si motorina iar comportamentul este destul de diferit.Motorina este buna la consum , cuplul te ajuta la depasiri in scurt, cel putin mie asa mi se pare.Pe de alta parte un motor pe benzina tinut in cuplu , adica 4500-5000 rpm iti aduce satisfactii pe masura si are un comportament pe masura.
Depinde de fiecare ce vrea sa faca , sa iasa la plimbare cu familia sau cu amanta.


--------------------
None None N/A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AMW
post 20 Jul 2007, 21:35
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 779
Joined: 7 March 06
From: Bucuresti




"CUPLU Un alt plus care îi încântă pe iubitorii diesel-urilor este cuplul mare la turații joase, fapt ce duce la un demaraj mai bun și la o mai mică „oboseală“ a motorului în timp.

COST Posesorul de diesel trece mai rar pe la stațiile de alimentare și scoate mai puțini bani din portofel de fiecare dată. Poate tocmai din acest motiv, stațiile de combustibil se cheamă benzinării și nu „motorinării“

De asta am ales diesel...iar motoare pe benzina nu vreau sa mai vad in fata ochilor...

O super faza...acum vreo doua saptamani conduceam un opel astra...era super obosit si la un semafor am crezut ca s-a oprit motorul (obisnuit cu zgomot)...bineinteles ca nu era asa...si a facut super urat...asta il pot considera unul dintre plusurile benzinei..si anume silentiozitatea..


--------------------
Volkswagen Passat Highline 2.0 TDI 4MOTION B6
Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LemonDemon
post 20 Jul 2007, 21:38
Post #109


Membru autentic


Group: Members
Posts: 420
Joined: 21 February 06




Eu numai motoare pe benzina vreau , sunt mai performante decat cele pe motorina. Probabil cand o sa imbatranesc o sa trec pe motorina.


--------------------
None None N/A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 20 Jul 2007, 22:35
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Cuplu-necuplu, eu constat ca trebuie sa tin TDI PD-ul din ambreiaj la plecarea de pe loc, mai ales cu masina incarcata, altfel imi moare motorul, ceea ce n-am patit niciodata cu tacanitorul de 0.8 de la Matiz, la ala eliberai ambreiajul aproape la fel cum eliberezi frana.
Asa ca pentru mine nu e valabila teoria cu "cuplu la turatii scazute". In schimb, intre 2500 si 3500 de ture e o placere sa ai bocancul greu, parca esti cu avionul pe sosea, in oras n-am nevoie de a 4-a.

Oricum, raman fan benzinar, dar cu GPL. De cand au ajuns sub 2000 ron instalatiile, litrul de gaz 1.53 lei, consum de 7% afara si probabil 9.5% in oras la Clio-ul meu 1.4 (peste 2 saptamani montez agregatul, inca nu stiu smile.gif ) dau clasa la 1.5 dci-urile voastre la cost/km. tongue.gif
Cand o sa vreau putere, comut pe benzina, trecerea e in 4 secunde, si gata, back in business. biggrin.gif

This post has been edited by Laurentziu83: 20 Jul 2007, 22:36


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 20 Jul 2007, 23:20
Post #111


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




QUOTE(Laurentziu83 @ 20 Jul 2007, 10:18)
Pentru prima afirmatie voiam sa te injur
*




1.chiar te rog sa o faci!doar pentru asta este forumul, nu?nu este cazul sa fii generos cu mine!

2.cu motorul de matiz ai dreptate, este un motor fenomenal, ofera foarte mult, si ma intreb de ce desteptii astia nu au folosit aceasta bijuterie in loc de porcariile alea de tdi-pd-uri,,,,

@nuam bani,,,,: ai dreptate, multe frustrari pe topicul asta!
ca si pe sosea, au fost destule topicuri cu afirmatii din partea unor musculosi cu solenta care dadeau flashuri la octavii la 180 la ora!


succes la toata lumea, ma retrag de pe acest topic!
vrusesem doar sa subliniez ca ma supara nedreptatea, si am vazut rautate nejustificata al adresa unui coleg care avea dreptate!

This post has been edited by horsewhisperer27: 20 Jul 2007, 23:22


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 21 Jul 2007, 09:15
Post #112


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




1. n-o fac pentru ca iar imi iau suspend de vreo cateva zile de la moderatori.

2. nu stiu ce ai condus tu, dar eu le-am condus pe ambele, si la orice ora din zi si din noapte iti arat ca la diesel daca nu am grija cu ambreiajul, moare motorul.

Chiar nu era nevoie sa vii sa aperi pe cineva, fiecare se apara SINGUR, aducand argumente.
Nu era nici o nedreptate la mijloc.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 21 Jul 2007, 10:50
Post #113


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




QUOTE(horsewhisperer27 @ 20 Jul 2007, 23:20)

2.cu motorul de matiz ai dreptate, este un motor fenomenal, ofera foarte mult, si ma intreb de ce desteptii astia nu au folosit aceasta bijuterie in loc de porcariile alea de tdi-pd-uri,,,,

*



radmasa.gif radmasa.gif Muuuuuuuuuult prea subtil......
Eu o sa raman totusi in topicul asta... ma distrez prea tare. Sper sa nu se inchida (nu ca ar exista vreun motiv, doamne fereste..)



--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AMW
post 21 Jul 2007, 12:41
Post #114


Membru autentic


Group: Members
Posts: 779
Joined: 7 March 06
From: Bucuresti




Acum eu din cate stiu...si din cate am observat dieselul (oricare ar fi el) moare mai greu ca benzina....adica suporta si un ambreiaj ridicat mai violent fara ai da gaz...pe cand benzina nu..


--------------------
Volkswagen Passat Highline 2.0 TDI 4MOTION B6
Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 22 Jul 2007, 07:45
Post #115


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Pai tot din cauza constructiei motorului. Gandeste-te ca piesele in miscare dintr-un diesel au o inertie mai mare, cursa pistonului fiind mai lunga ...


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ice_2k
post 23 Jul 2007, 09:39
Post #116


Membru autentic


Group: Members
Posts: 253
Joined: 12 August 05




QUOTE(Laurentziu83 @ 20 Jul 2007, 22:35)
Cuplu-necuplu, eu constat ca trebuie sa tin TDI PD-ul din ambreiaj la plecarea de pe loc, mai ales cu masina incarcata, altfel imi moare motorul, ceea ce n-am patit niciodata cu tacanitorul de 0.8 de la Matiz, la ala eliberai ambreiajul aproape la fel cum eliberezi frana.
*


Ai impins oficial discutia pe taramuri stiintifico-fantastice. Tare-as vrea sa vad si eu cum eliberezi ambreiajul ala ca pe frana si masina hop, de pe loc dintr-o data are ~10km/h. Un mic monstru, nu gluma.

P.S. Ma retrag, eram interesat de o discutie serioasa cu argumente serioase, nu de un loc unde sa ma cert cu altii ca masina mea e cea mai tare si ca un motor de drujba e mai smecher ca un V8.


--------------------
Dacia Logan 1.6 2005 Ambition - B-XX-XXX - for sale
Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 23 Jul 2007, 12:46
Post #117


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Ice_2k @ 19 Jul 2007, 23:36)
[...]
Esti sigur ca ajunge IN turbina? Si oricum depunerile de calamina nu sunt rezultatul accelerarilor bruste in regim subturat, ci pur si simplu rezultatul mersului subturat.


"Turbina" ca ansamblu are doua parti, "antrenorul" si "pompa". Ei, antrenorul este actionat de gazele arse, deci, funinginea se va depune in oarecare masura si pe paletele lui. A, funinginea nu va ajunge in partea de "pompa" a turbinei.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danydan
post 27 Jul 2007, 13:00
Post #118


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 15 August 06




Am avut si benzina si motorina.
PT mine, dieselul se justifica daca ai multi km de facut, stai multe ore in masina sau tractezi ceva (sau pt teren).
Sunt convins ca daca as avea de facut min. 20 000 km pe an as alege diesel, da' noua.
Nu-mi plac SH-urile iar de diesel SH nici nu vreau sa aud.
Cate probleme sunt la diesel cu injectoarele, turbinele si pompa si ...de restu' fise.
Nu pun in discutie banii, da' nu sunt specialisti p'aci pt rezolvarea acestor probleme.
Oricum, sa-ti iei diesel si sa pui motorina la negru, dupa mine e o prostie.
Risti sa faci varza masina pt o economie de cativa lei.
Doar o singura data sa fie motorina de la negru proasta si ai pus-o.
Iti iei masina performanta (ca doar d'aia ai ales diesel, caci crezi ca e mai buna) si te zgarcesti la maruntisuri...
Cred ca fiecare alege cu sufletul, iar restu sunt doar justificari...
Personal, prefer o masina pe care sa-mi permit s-o schimb la max. 3 ani, decat una care ma cam depaseste financiar si sa-mi mananc pe urma de sub unghii (aici nu mai conteaza daca e diesel sau benzina).


--------------------
Skoda Octavia Dacia Sandero Ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LemonDemon
post 28 Jul 2007, 10:55
Post #119


Membru autentic


Group: Members
Posts: 420
Joined: 21 February 06




"Iti iei masina performanta (ca doar d'aia ai ales diesel, caci crezi ca e mai buna)"

Pentru performanta alegi benzina nu motorina , motorina este pentru economie nu pentru performante.

PS:Inainte sa imi sara toti cu TDi in cap le aduc aminte ce inseamna un motor cu turbo si ce performante are un motor turbo pe benzina.


--------------------
None None N/A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danydan
post 28 Jul 2007, 15:55
Post #120


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 15 August 06




Performanta nu inseamna numai viteza....
Cuplul mare nu e performant?
Da' dieselurile turbo si aspirate?
Alea nu's performante?
Oricum, n-ai inteles.
Vorbeam ca cel care alege, el personal crede ca a ales ceva performant (doar d'asta a ales lucrul ala!) si totusi isi bate joc de masina punand gunoaie in ea.
Asa cum multi aleg un produs pretentios ca apoi cand e necesara intretinerea, inlocuirea sau repararea anumitor componente sa faca tot felu' de carpeli si sa recurga la tot felu' de chestii contrafacute de pe piata neagra-gri (inclusiv piese furate).
Ce, n-ai mai vazut diverse masini de pretentii cu banda adeziva la oglinzi, reparatii facute la colt de strada, etc?
Nu generalizez, da' s multi.
Si, e valabil in multe domenii din pacate, nu e doar la masini problema, caci e o chestie de mentalitate. Valabil la tel mobile, aere conditionate, calculatoare si IT, video, audio, etc.
Scuze daca nu am fost mai explicit.

This post has been edited by danydan: 28 Jul 2007, 16:27


--------------------
Skoda Octavia Dacia Sandero Ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
10 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 21:16
Forum Renault