Diesel sau Benzina?, Dilema motorizărilor,rezolvată matematic
![]() ![]() ![]() |
Diesel sau Benzina?, Dilema motorizărilor,rezolvată matematic
Andy_ACS |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
|
||
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|||
danydan |
![]()
Post
#152
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 15 August 06 ![]() |
QUOTE Daca dai acei 2000 de euro in plus si iei pe motorina, te va ustura mai mult la inceput, insa de mers o sa mergi cu masina (mai ales fiind vorba de oras) de doua ori mai mult. Si in definitiv de ce ne luam masina? Ca sa ne folosim de ea cat mai mult, fara sa spunem: "Nu ma duc azi la magazinul X sa iau produsul Y, ma duc sambata cand fac si alte cumparaturi ca sa economisesc bani". Asa cum am spus, mie nu-mi place sa-mi suprasolicit buzunarele. Eu cand aleg ceva, mi-l permit. Apoi, nu stiu daca sunt suficient de multi oameni care cumpara cu banii jos o masina de 15k. Asa ca aia 2k care raman, de fapt nu prea raman, adica poti sa nu-i iei cu imprumut. Btw: Vara trecuta, cand am fost la greci, coada mare si la Ruse si la iesirea din Bulgaria. Am stat si la dus si la intors la coada peste 5 ore in soare (peste 33 grade la umbra). Erau romanasii nostrii cu cearceafurile si prosoapele in geam. Foarte putini au stat ca mine, cu motorul si aerul pornit (mai bine de 5 ore). Circul cel mai mare a fost cand ii vedeai impingand masinile (de toate marcile si clasele, si benzinare si motorinare). Ca sa nu le mai fataie cate 2, 3 metri. JENANT! Cel mai mult regret ca nu am filmat. Era de pomina! Din pacate, eram atat de sictirit de coada, de romanasii care au facut inca 4 cozi paralele, doar ca sa fie ei primii, de romanasi care se bagau in fata, de vamesii greci care dadeau prioritate la UE, cearta romaneasca specifica, amenintarile cu lopata de campanie, etc, incat nu am realizat in momentul ala ca pot filma ceva foarte specific mentalitatii romanesti. Incredibil cat de mult regret! Si ce daca m-a costat mai mult drumu? Doar d'aia mi-am luat masina... Nici una, nici cealalta nu-s de fite, da' au de toate. Si le folosesc, nu ma uit la ele. Chestie de mentalitate. Cred ca nici acum colegii mei de coada nu au realizat ca de fapt ii costa max. 1 litru de combustibil pe ora in plus. 5 ore, 5 litri. Pentru 10 euro, te chinui ca pe vremea lu' pazvante. Si n-o sa cred in ruptu' capului ca masinile alea, in majoritate cu pretentii, nu aveau AC sau aveau AC-ul stricat. Scuze pt off-topic da' tot veni vorba de cum alegi. This post has been edited by danydan: 1 Aug 2007, 10:00 |
--------------------
Skoda Octavia
Dacia Sandero
Ro
|
|
IsNa |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Numa' ca pe la noi alegerea masinii se face cam asa:
- am 5000E, maipot aduna 5000 din imprumuturi, deci mi-as permite o masina de 10.000. - intreb pe daciaclub ce masina mi se recomanda, dar ca sa nu ma fac de rusine, zic ca am 12-13KE. - cel putin 50% din lume imi recomanda sa mai pun 2-3KE si sa iau masina mai mare. Imi demonstreaza ei cum se poate lua Octavia, 307, Megane etc foarte faine cu 15KE. - eu, deja beat de viziunea mea in Octavia, merg la dealer si descopar ca la 15KE masina e cheala rau, dar nu mai pot rezista tentatiei si semnez leasingul pe o masina de 17KE. Si asa ajung sa mamanc paine cu sare 8 ani, ca nu m-am putut vedea in Logan sau Clio... |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
driverx |
![]()
Post
#154
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Taaaare. Foarte adevarat. Chiar daca inlocuiesti "intreb pe daciaclub" cu "intreb cunoscuti mari cunoscatori". Si e asa de adevarat ceea ce zici tu. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
danydan |
![]()
Post
#155
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 15 August 06 ![]() |
![]() This post has been edited by danydan: 1 Aug 2007, 10:13 |
--------------------
Skoda Octavia
Dacia Sandero
Ro
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#156
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
si octavia aia e diesel sau benzina? ca sa ramanem on topic
![]() Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#157
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
QUOTE(LemonDemon @ 31 Jul 2007, 19:08) Asa cum am mai spus fiecare isi cumpara ce vrea: eu am vrut performanta am luat benzina , daca ma interesa sa ies ieftin imi luam disel. Ce diferente mari de performante vezi tu intre motorizarile pe benzina si cele pe motorina actuale? Vorbesc strict de masinile "uzuale". Uita-te mai atent la datele tehnice de la Citroen, Renault, VW etc. QUOTE(danydan @ 31 Jul 2007, 22:22) Calculele eu le vad asa: Diferenta de bani: 2433 euro Varianta 1: diferenta de consum de 3 litri (aprox la 3 euro)/100km: Din calcul rezulta ca ai recuperat diferenta de pret dupa 81 100 KM Varianta 2: diferenta de consum de 4 litri (aprox la 4 euro)/100km: Din calcul rezulta ca ai recuperat diferenta de pret dupa 60 825 KM Asa cum s-a spus mai devreme, diferenta de consum la drum lung scade, iar in oras creste. Eu am mers pe niste valori medii, asa, din experienta. Asadar, daca judeci dpdv al consumului, totul depinde de cati km faci pe an. (in cazul meu: 15 000 km /an, diferenta de pret as acoperi-o in cel mai fericit caz in 4-5 ani de utilizare...) Daca as lua in calcul diferenta de consum de 2,4 litri atunci recuperezi dupa cca. 100 000 KM..... Calculul se poate face si in functie de diferenta de consum. Atunci ar rezulta clar ca diferenta de bani se recupereaza dupa mult mai multi km. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
Dynamique 1.6 16V (2007)
- GL I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#158
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Pai calculul s-a facut chiar in functie de diferenta de consum, nu inteleg ce ai vrut sa spui.
Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
danydan |
![]()
Post
#159
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 15 August 06 ![]() |
Calculul l-am facut in functie de diferenta de consum.
Din punctul meu de vedere media ar fi cam de 3,5 litri la 100 km. Asadar, undeva intre cele 2 variante. Iar litrul de combustibil l-am aprox. cu 1 euro (pt simplificare). Cine vrea sa-si faca un calcul mai precis, ar trebui evident sa adauge si costurile reviziilor si sa ia in calcul costul exact al motorinei si benzinei, piesele de schimb pe anii de utilizare si cred ca mai sunt si alte chestii. Daca vrei sa fii si mai aproape de adevar, poti sa iai in calcul si dobanda la diferenta de pret dintre benzinar si motorinar. |
--------------------
Skoda Octavia
Dacia Sandero
Ro
|
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#160
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
Calcule am vazut facute astfel:
- ai diferenta de bani (in cazul de mai sus 2433 euro) si, in functie de consumul mediu al motorului pe benzina, calculezi cati km mergi cu banii economisiti. Astfel, dupa acoperirea km respectivi, investitia in plus facuta in motorul diesel devine rentabila (din punct de vedere al consumului); -sau, compari consumul mediu al celor doua motoare si vei obtine, spre exemplu, o diferenta de 2 litri in favoarea diesel -ului. Tinand cont de acei 2433 euro si stiind ca benzinarul consuma cu 2 litri mai mult la suta de km, vezi dupa cati km iti amortizezi investitia. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
Dynamique 1.6 16V (2007)
- GL I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#161
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Dupa varianta a doua e normal sa se faca toate calculele, si asa s-au si facut.
Oricum, la alte marci diferenta de pret e alta, reviziile si consumurile sunt altele, acesta e doar un exemplu, din calcule reiesind ca dupa aprozimativ 80-100 de mii de km amortizezi investitia initiala. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
cristidb |
![]()
Post
#162
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
De unde ati scos-o pe asta cu 3-4l /100km diferenta de consum in favoarea dieselului? La motoare similare diferenta e mult mai mica, 1-2l. O sa pun poze cu consumul meu urban cu 1,3CDTI de 90 cai: 10,5%. Chiar credeti ca un motor pe benzina de 90 cai (1,4) ar fi consumat 14 inaceleasi conditii?
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
dRg |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 13 September 04 From: Galati ![]() |
da
|
--------------------
VW
Bora 1.9 TDI 115CP
2000 Highline
- XXXX
|
|
danydan |
![]()
Post
#164
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 15 August 06 ![]() |
Asa cum a spus Andy_ACS, depinde intre ce modele faci comparatia.
Important e sa stii cum se calculeaza si sa aplici in functie de modelele dorite. Sunt cazuri si cazuri.... Repet, a fost un exemplu de calcul, iar eu am mers pe o medie bazata pe experienta mea proprie. Experienta altora poate fi diferita de a mea. In oras diferenta de consum e mai mare, iar daca ai AC pornit devine si mai mare. La drum lung, diferenta de consum e mai mica chiar daca ai AC pornit. Daca vrei sa fii cat mai exact, faci raportul intre nr. de km facuti in oras (cu si fara aer) si cei din afara (cu si fara aer). Mai poti lua in calcul si aglomeratia, etc Calculezi in functie de ce vrei tu. Eu am simplificat. Apropo, la unele modele de masini, pe ploaie este necesara pornirea AC-ului pt a evita aburirea (deci, consum mai mare). Am patit-o. N-am reusit doar din ventilare, iar daca deschideam geamul, baga apa in interior. E, da' poate ca nici eu nu cunosteam prea bine masina, etc. Oricum, e off-topic. Totul e sa stii cat mai multe detalii despre modelele vizate. This post has been edited by danydan: 1 Aug 2007, 12:02 |
--------------------
Skoda Octavia
Dacia Sandero
Ro
|
|
Ice_2k |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 253 Joined: 12 August 05 ![]() |
QUOTE(cristidb @ 1 Aug 2007, 11:31) De unde ati scos-o pe asta cu 3-4l /100km diferenta de consum in favoarea dieselului? La motoare similare diferenta e mult mai mica, 1-2l. O sa pun poze cu consumul meu urban cu 1,3CDTI de 90 cai: 10,5%. Chiar credeti ca un motor pe benzina de 90 cai (1,4) ar fi consumat 14 inaceleasi conditii? Eu am avut un Golf 4 1.9TDI 90CP cu chip la 120CP. Consumul mediu in Bucuresti era intre 7.5% si 8%. 10.5% mi se pare aberant de mult pt un motoras ca al tau. Desigur ca daca vorbesti de un blocaj unde parcurgi 1km in 45 de minute e altceva. Eu vorbesc de media pe macar o luna, mai mergi si prin aglomeratii, mai vii o data mai pe seara, mai pe la pranz, mai in w/e, etc... |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
2005 Ambition
- B-XX-XXX - for sale Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
|
|
bloodem |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
Asa si Volkswagen Passat 2.0 TDI are un consum de aproximativ 15% in oras... si e diesel. Sunt si astfel de exceptii. Eu cand vorbesc de diesel ma gandesc la motorizarile diesel Renault, Dacia, Opel, s.a., care intr-adevar sa ofere o diferenta notabila intre consumurile benzina/motorina.
PS: E adevarat ca nici mie nu imi vine sa cred ca un 1.3 CDTI poate consuma (chiar si in cele mai nebunesti conditii) 10.5 %. |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
Ice_2k |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 253 Joined: 12 August 05 ![]() |
QUOTE(bloodem @ 1 Aug 2007, 12:15) Don't push it ![]() This post has been edited by Ice_2k: 1 Aug 2007, 12:39 |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
2005 Ambition
- B-XX-XXX - for sale Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
|
|
bloodem |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
QUOTE(Ice_2k @ 1 Aug 2007, 12:37) Don't push it ![]() Nu taticule, masina fostului meu sef consuma chiar atat (+-1%), intr-un oras ca Galati/Tulcea. Nu stiu ce fel de Passat era, caci sunt o gramada de modele, insa imi amintesc prima data cand si-a dus masina la reparat (lovita in parcare) si timp de doua saptamani a mers cu 1.5 DCi-ul de la firma. Cand a venit momentul sa se urce iar in Passat, nu mai voia sa renunte la DCi ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
Ice_2k |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 253 Joined: 12 August 05 ![]() |
ok, passat tdi consuma 15% in galati/tulcea deci probabil undeva la 22-23% in Bucuresti. Am retinut.
P.S. Daca tot nu stii ce passat era (ce passat ar putea fi oare daca avea 2.0TDI....) esti sigur ca stii ce motor avea? Nu de alta da' poate era vreun benzinar mai sanatos. |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
2005 Ambition
- B-XX-XXX - for sale Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
|
|
LemonDemon |
![]()
Post
#170
|
Membru autentic Group: Members Posts: 420 Joined: 21 February 06 ![]() |
Benzina este mai performanta decat diselul , chiar daca unii nu vor sa accepte asta e treaba lor.Sa ma uit la ce? Sa compar un 1.9 TDI cu D si I rosu ca cocosul , cu un benziar de 2l? Pai benzinarul sterge cu el pe jos.Acuma daca compari Logan 1.4 MPI cu Laguna 2 2.0 K9K normal ca Laguna este mai potenta.
|
--------------------
None
None
N/A
|
|
bloodem |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
QUOTE(Ice_2k @ 1 Aug 2007, 13:52) ok, passat tdi consuma 15% in galati/tulcea deci probabil undeva la 22-23% in Bucuresti. Am retinut. P.S. Daca tot nu stii ce passat era (ce passat ar putea fi oare daca avea 2.0TDI....) esti sigur ca stii ce motor avea? Nu de alta da' poate era vreun benzinar mai sanatos. Atat spunea omul ca-i consuma, nu m-am gandit niciodata ca ma minte si nici nu ar fi avut de ce. In plus iti pot arata cel putin 3 modele diferite din ani diferiti de Volkswagen Passat 2.0 TDI si sunt sigur ca sunt deosebiri majore intre ele. Masina era sigur pe motorina. LemonDemon, daca te referi la acceleratie/viteza, da, benzinarul intotdeauna va fi mai performant la acest capitol fata de o masina pe motorina. Insa pentru mine personal, performanta cea mai buna si avantajul cel mai mare al dieselului este cuplul (eu fiind un pasionat al regiunilor montane). |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
alinakes |
![]()
Post
#172
|
X Group: Members Posts: 341 Joined: 24 March 06 From: X ![]() |
http://www.roportal.ro/stiri/stirea-748643.htm
Prietene spune-le si inginerilor de la Audi ca motorul lor diesel nu prea e performant si sa incerce unul pe benzina ! Cine stie poate or mai castiga si ei ceva curse cu un benzinar ! Oare ceilalti or fi folosit motoare pe benzina ?! |
--------------------
X
X
X
- X
|
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#173
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
Uite exemplu aici:
BMW Seria1 Acceleration 0–100 km/h Acceleration 80–120 km/h Top Speed 116i 10.9 s 10.9 s 200 km 118i 8.8 s 9 s 210 km 120i 7.8 s 7.5 s 224 km 130i 6.1 s 5.7 s 250 km 118d 9 s 7.7 s 210 km 120d 7.6 s 6.4 s 228 km Iti sunt de ajuns datele astea? Consumul nu l-am trecut deoarece sunt diferente semnificative. Daca vrei comparam 1.5dCi 105CP cu 1.6i 16V 110CP (Renault); sau 1.6HDi 110CP cu 1.6i 110CP (Citroen); sau orice vrei tu. This post has been edited by sorin_f39: 1 Aug 2007, 14:41 |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
Dynamique 1.6 16V (2007)
- GL I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
LemonDemon |
![]()
Post
#174
|
Membru autentic Group: Members Posts: 420 Joined: 21 February 06 ![]() |
Nu am treaba cu cei de la Audi , sa le spuna fanii lor , eu am simnt bine in benzinare , si cand o sa imi iau ceva sport , nu o sa fie decat pe benzina , sau ma rog poate trec macaronarii la disel pana atunci.
In alta ordine de idei , disel e mai slab ca benzina dar este mai economic. Apropo de Audi: benzina: - Tip motor: DOHC - Putere maxima: 354 cp @ 7000 rpm - Cuplu maxim (Nm): 440 la 3500 rpm Viteza Maxima 250 Km/H Acceleratie 5.1 Secunde 0 - 100 Km/H motorina: TDI Putere maxima :240 cp cuplul maxim 500 Nm Acceleratie 5.9 secunde 0-100 km/h Oare care este mai performant? This post has been edited by LemonDemon: 1 Aug 2007, 15:16 |
--------------------
None
None
N/A
|
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#175
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
@LemonDemon
Asa este, diferenta mare intre 5.1 si 5.9 in ceea ce priveste acceleratia. ![]() Cat timp tii tu masina la 7000 rotatii pe minut ca sa beneficiezi de cei 354CP???? De BMW nu spui nimic, ca pentru tine am dat exemplul ala. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
Dynamique 1.6 16V (2007)
- GL I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
2dor |
![]()
Post
#176
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic sa te mai gandesti cu 7000 ca masina ajunge acolo cat a ta la 2000.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#177
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
dragilor, iar incep comparatiile benzina aspirat cu TURBO diesel??? Nu vi se pare ca e fortata comparatia??
Si apropo, la bmw capacitatea motoarelor nu mai e de mult aceea de dupa indicativul seriei, deci 118d are 2000 de cmc, dc nu ma insel, la fel si benzinarele. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#178
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
Nu, comparatia nu este fortata. Compar ceea ce am pe piata. Daca vreau sa cumpar masina, am de ales, in general, intre un benzinar normal aspirat si un motorinar turbo. Asta mi se ofera, asta compar.
La BMW se vede clar ca motoarele Diesel sunt chiar mai performante pe anumite sectoare iar, in cel mai rau caz, sunt aproape de benzinare. Totul, cu un consum mai scazut. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
Dynamique 1.6 16V (2007)
- GL I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
LemonDemon |
![]()
Post
#179
|
Membru autentic Group: Members Posts: 420 Joined: 21 February 06 ![]() |
Pai daca era turbo pe benzina , diselul chiar nu mai avea ce cauta.
Dar sa revenim la BMW: 530i: cp 200/272/6700 Nm 320/237/2750 Acc 6.3 sec 530d:cp173/235/4000 Nm 500/370/1750 Acc 6.8 sec Care o fi mai performant? Sper ca suntem cu totii deacord ca o masina sport este simbolul performantei , iar daca ma uit la Ferrari , Masserati , Aston Martin , pana acuma nu am vazut disel. |
--------------------
None
None
N/A
|
|
Ice_2k |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 253 Joined: 12 August 05 ![]() |
domnul diavol al lamaii, dupa ce zici ca o comparatie 1.4mpi cu un tdi 2.2 n-ar fi corecta, ajungi si compari motor de 354CP pe benzina cu unul de 240CP pe motorina si te bucuri de o dif 0-100 de 0.8s? Cu 114CP diferenta? Nu-ti da cu virgula comparatia asta? Compara daca ai chef motoare de puteri similare. Nu te mai intreb si eu ca colegul dinainte cat timp tii tu masina aia la 7000rpm... Benzina are clar avantajele ei, nu zice nimeni nu. Diesel-ul are si el avantajele lui. Dar tu esti de un subiectivism peste orice masura.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.6
2005 Ambition
- B-XX-XXX - for sale Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:34 |