Reglare Culbutori - Supape..., metoda optima, ca la carte
![]() ![]() ![]() |
Reglare Culbutori - Supape..., metoda optima, ca la carte
Adrian_Boy |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|||
soulraven |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
si eu trebuie sa i refac, orice asi face imi afuma bujia 3, mi-a mancat zilele...trebuie sa o curat la cel putin 20Km in oras sau 70 in afara. Este cineva de prin Campulung muscel, sau zona arges care se pricepe bine?
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
argon |
![]()
Post
#153
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Adrian_Boy @ 8 Oct 2008, 12:01) Dupa mult timp, am trecut si eu la reglarea culbutorilor, momentan fara a curata rampa. Prima oara am facut cu reglajele din carte, adica E0.20 si A0.15 si dupa metoda cilindru in compresie. Cu aceste reglaje motorul nu mergea bine, nici macar ca inainte. Asa ca am trecut la alte reglaje, la E0.25 si A0.20. Motorul merge super, sta chiar si la 500 ture ![]() asa este, am vazut la multe Dacii ca merge mult mai bine cu 0,25 si 0,20, inclusiv a mea, bine, merge si mai bine cu 0,3 dar apare riscul de tije indoite...personal am mers mult si bine cu distante intre 0,3 si 0,4, mergea perfect, acum am redus la 0,20 si 0,25 ca un compromis. La cat zice cartea imi merge execrabil..si nu numai mie. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Minel |
![]()
Post
#154
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(argon @ 8 Oct 2008, 12:08) acum am redus la 0,20 si 0,25 ca un compromis. La cat zice cartea imi merge execrabil..si nu numai mie. Si eu eram in situatia ta ,pana nu am rectificat culbutorii (cu un smirghel de 180 ) si curatat si spalat rampa culbutorilor , acum sunt reglati la 0.15 A si 0.20E ( lera de 0.20 nu intra pe admisie si cea de 0.25 nu intra pe evacuare ) si motorul practic toarce superb ![]() Intr-adevar mi-a luat ceva timp pana i-am rectificat ,iar reglajul l-am folosit pe cel cu cilindru in compresie |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
argon |
![]()
Post
#155
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cilindru in compresie folosesc si eu, la o verificara sumara suprafata de contact culbutor/coada supapa erau plane, oricum nu mai desfac sa ma uit, important e ca merge bine.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#156
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Cu evacuare deschisa mie mi-a funcionat cel mai bine motorul 102-13 . La alt amic functiona bine metoda cilindru in compresie.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#157
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Daca as fi fost eu nevoiasul, as fi luat antinevralgic citind, si renuntam.
Se pune volanta la semn, luleaua de la delcou in dreptul plotului fisei corespunzatoare cilindrului 1, si se regleaza culbutorii cilindrului 1. Se roteste cu 90 grade (o juma' de tura ) arborele, sa vina luleaua la plotul cil. 3, si se regleaza supapele de la 3. Se roteste in continuare la 2 si la 1 , si gata. Reluati pentru verificare.Lera da erori , pentru ca suprafetele de contact intre coada supapei si culbutor , nu sunt plane, ci formeaza concavitati. Cum bagi lera intre doua suprafete , una concava si alta convexa, care intra una-n alta? De-aia da erori .Numai dupa ce s-au rectificat cu un polizor, flex... folositi lera, in rest , la ochi si la simtul mainii (cei care au putina experienta). Deci, cilindru si reglajul lui . |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#158
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
f buna metoda si asta..
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
mitu2002 |
![]()
Post
#159
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
ca tot sintem la capitolul reglaj culbutori va intreb si eu ceva
la cit trebuie reglati culbutorii pt gpl pe undeva citisem ca ar fii mai bun la 0,25 toti voi ce ziceti? sa incerc asa sau sa incerc 02admisie si 025 evacuare? |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#160
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
mai, acu sorin1983 poate sa confirme daca ii functiona bine sau nu cu 015 si 025. ... chiar il rog sa posteze daca a mai refacut culbutorii dupa intalnirea aia...
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
mitu2002 |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
015 cu 025 ... a lasat intentionat distanta mai mare pt evacuare ca sa evite arderea supapei pe gpl?
reglaju asta 015a si 025 e l-a facut cu motor rece? 14 Oct 2008, 13:55: deci i-am facut la 0,15admisie si 0,25 evacuare motor rece si pare a fii ok atit sint cam nedumerit de metodea aplicata de mecanic dar ma rog ......in orice caz s-a facut liniste si la mine la relanti nu se mai aude nici un tzacanit This post has been edited by mitu2002: 14 Oct 2008, 13:55 |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#162
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
admisie mai mica- compresie mai mare, evacuare marita- evacuare mai rapida. riscul de a ramane gaze arse in cilindru si de a se amesteca cu cele noi e mult diminuat astfel.
la mine era problema la un singur cilindru, nu stiu nici acum care e cauza, cert este ca aveam 3E (C2,3,4) de 025 si 1E (C1)de 030 ca sa nu se mai afume bujia in cauza. si functioneaza f bine metoda. A este de 010. cel putin atat a fost reglata, nu bag mana in foc ca sa- pastrat intocmai. numai cu motorul rece am facut reglajele. This post has been edited by tzepesch: 14 Oct 2008, 14:03 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#163
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
E bine, ca atunci cand reglati, indiferent de metoda, sa verificati corectitudinea, rotind motorul inca un ciclu. Vorbiti de jocuri mai mari; ele nu ar afecta procesul de distributie daca s-ar deschide cu aceeasi cursa, apropiindu-se de unghiurile pe care le are Lada , si care la 1200 cm cubi are parca,60 de cai, dar supapele nu se mai deschid cu aceeasi cursa, la joc exagerat sare tija, zgomot , supapele stau timp mai lung pe scaun, deci lucreaza mai reci ( e bun la gazolina sau benzina slaba).
Pentru comparatie, Dacia A se deschide cu 20 de grade inainte de PM. si se inchide dupa 60 de grade. Deci sta deschisa 260 de grade ( 20 inainte de a ajunge pistonul sus, 180 care le face pistonul de sus pana jos, si si inca 60 dupa ce incepe sa urce). Aproape ca sta mai mult deschgisa. E 60 inainte, 20 dupa - tot 260. Are 54 de CP Lada A 12 cu 40 - 232 grade E 42 cu 10 - 232 Are 60 CP la 1200 cm cubi si aceeasi cursa. Scoda 120 A 14,3 cu 14,3 - 209 grade. E 40,1 cu 13,1 - 233,2 Daca faceti diagrama, si comparati, vedeti ca Dacia are cele mai proaste unghiuri, supapele stand suprapus deschise, cel mai mult. Marind jocurile se face ca o supapa sa se deschida mai tarziu, si sa se inchida mai devreme , dar ce ne facem cu cursa ? Solutia-rectificarea camei. La Dacie , daca A se deschide cu 20 grade inainte si E se inchide cu 20 dupa, ce se intampla mai intai in aceasta faza ? Pistonul mai are de urcat 40 de grade (raport 1/2) din faza de evacuare, moment in care se deschide A , si gazele arse sunt impinse si pe galeria de admisie ( cat de putin, dar e), iar cand incepe sa coboare pentru admisie, trage intai ce a impins pe galeria de admisie (gaze arse), plus cele de pe galeria de evacuare( inca 40 de grade la piston-20 la cama , ca nu s-a inchie supapa de E) care le trage inapoi (putin, da e)si abia dupa cele 20 de grade cand se inchide si supapa de evacuare incepeadmisia gazului proaspat, care dupa ce ajunge pistonul jos, o parte mare, le baga i9ar in galeria de admisie, pentru ca, supapa se inchide cu 60 grade dupa, pierzand mult din gazul care ar trebui sa-l comprime in cilindru. Evacuarea se deschide cu 60 de grade inainte, insemnand ca o mare parte di puterea data de explozie, e data pe toba, in loc sa impinga pistonul pana jos, aceasta operatie fiind preluata de volanta. Cititi de multe ori , pana v-eti intelege ce-am spus eu aici ( spuneti ce gresesc) si veti crede ce-am spus si alta data, ca , avem dreptul sa fim mai destepti decat constructorul. E drept, trebuie si gaze calde in cilindru dar nu atat. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#164
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
si sa vezi la cele pe motorina cate gaze fierbinti intra in admisie
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
NICK82 |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 ![]() |
Pana la urma .....reglajul cu 10 A -20 E cum este ?
Precizez ca merg predominant (90%) pe GPL....si momentan am urmatoarele reglaje 0.2A-0.25E..si as dori sa le refac.... Ce valori ar trebui sa adopt? |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
s-ar parea ca la mine 0,15 cu 0,25merge bine dupa 400 km facuti ieri fara probleme (numai pe GPL)
This post has been edited by mitu2002: 17 Oct 2008, 10:54 |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#167
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
pe gpl lasi la 0.15 admisie si 0.25 evacuare.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
loganfan2008 |
![]()
Post
#168
|
![]() Volvo Group: Members Posts: 392 Joined: 6 May 08 ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 14 Oct 2008, 18:40) si sa vezi la cele pe motorina cate gaze fierbinti intra in admisie ![]() ce ma? te referi la vana EGR? 18 Oct 2008, 17:26: QUOTE(mitu2002 @ 14 Oct 2008, 10:47) ![]() This post has been edited by loganfan2008: 18 Oct 2008, 17:26 |
--------------------
Volvo
S40
1996 Swedish car
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#169
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
cred ca ai tu tacaneli in cap
![]() Lasa tu loganul sa-ti tacanei ca dupa aceea dai din buzunar cu var fi indesat. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
loganfan2008 |
![]()
Post
#170
|
![]() Volvo Group: Members Posts: 392 Joined: 6 May 08 ![]() |
ma refer intr-o anumita limita, acestia trebuie sa se auda cum lucreaza....la Logan nu m-am bagat ca mai are inca garantie....da' mai stiu si eu ceva de pe vremea lu' 1300
|
--------------------
Volvo
S40
1996 Swedish car
|
|
AdyTirla |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 12 February 08 From: Pitesti ![]() |
Deci ca o concluzie e mai bine pentu bezina 0,10A si 0,25E si pentru cei cu gpl 0,15A si 0,25E.
Mie mi s-a intmplat ca sa se stranga supapa de evacuare (merg pe gpl si benzina pentru firja) asa mi-a zis mecanicul ca pe gpl se strang culbutorii de pe evacuare???????/ ![]() |
--------------------
Nova 1,6(1998)/
Solenza 1,4MPI(2004)
Scala
- AG-XX-XXX
|
|
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
Am incercat si eu azi sa reglez culbutorii. Cu metoda cilindrului in compresie pareau toti culbutorii ok. E 0.20 si A 0.15. Am vrut sa verific si cu evacuarea deschisa si aici apar probleme. Am rectificat admisiile de la 2 si 3 care erau mai mici de 0.15 insa motorul tot nu merge bine. Afuma bujiile rau si tremura din toate alea. Reglajele au fost facute cu motorul cald, iar rampa culbutorilor nu a fost curatata, ci doar intre culbutor si tachet am trecut de mai multe ori cu lera sa se duca mazga aia.
Si ar mai fi o treaba. Pistonul nu ar trebui sa se gaseasca in pmi de 2 ori? O data in compresie si o data la evacuare? Intreb asta pentru ca atunci cand supapa de evacuare este deschisa, pistonul nu era sus, nici chiar dupa o alta rotatie de 360 grade. Cred ca ceva imi scapa. This post has been edited by D.J. B.K.LY: 3 Dec 2008, 02:20 |
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#173
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
fa-o cu metoda evacuare deschisa. e mai ok decat compresia.
sau compresia, cand rotorul delc e in FIX in dreptul fiecarei fise. te ajuta mult un capac transfarent sau marchezi axele fiselor pe delcou. e la 1 faci A si E la 1. apoi, la 3, 4, 2 vezi ce iese. asa n-am incercat dar ar trebui ca sa pice bine pt ca, teoretic cilindrul e in in PMS. in mom scanteii, deci cand supapele trebuie sa fie perfect inchise. am incercat metoda compresie, cu surubelnita bagata in fiecare cilindru. nu mi-a placut cum mergea. cel mai bine mi-a mers cu met. Ev. deschisa. 010 A si 025E. singura de 035 e E de la 1 caci aveam eu p prob cu afumatul numai la aia. torcea superb. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
argon |
![]()
Post
#174
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(tzepesch @ 3 Dec 2008, 03:27) sau compresia, cand rotorul delc e in FIX in dreptul fiecarei fise. te ajuta mult un capac transfarent sau marchezi axele fiselor pe delcou. e la 1 faci A si E la 1. apoi, la 3, 4, 2 ce-ti place sa te complici cu metode imprecise, da' metoda cu scanteia ce are? reglezi la cilindrul 1 cu semnul de pe volanta sa fii sigur, si invarti manual pentru fiecare cilindru cand apare scanteia e fix la PMS, ce atatea insemnari si masuratori transparente ?! |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Minel |
![]()
Post
#175
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(argon @ 3 Dec 2008, 08:47) reglezi la cilindrul 1 cu semnul de pe volanta sa fii sigur, si invarti manual pentru fiecare cilindru cand apare scanteia e fix la PMS, ce atatea insemnari si masuratori transparente ?! Hai ca asa merge si la cilindru 4 cu semnul pe volanta , dar la 2 si 3 ,chiar daca iti da scanteie tot trebe sa verifici cu surubelnita daca cilindrul ii in PMS . |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
argon |
![]()
Post
#176
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
De ce? Daca verifici si nu bate inseamna ca ai o varza prin delco(joc exagerat in ax, came uzate aiurea), si motorul nu merge bine din alte cauze decat culbutorii, adica scopul acestui topic, si atunci degeaba ii reglezi. Referitor la cilindrul 1 ma refeream la punerea pe 0 a aprinderii ca sa bata la restul. Poti si la 4 daca te face sa te simti mai multumit, tot una.
Ca sa ne clarificam, ca unii poate nu stiu ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#177
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
pt ca sunt mai multe metode... fiecare o face pe cea care-i mai simpla pt el.
mie metoda in compresie nu mi-a dat un rezultat satisfacator. atata tot. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Minel |
![]()
Post
#178
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
argon |
![]()
Post
#179
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(tzepesch @ 3 Dec 2008, 10:32) Problema e metoda de determinare a cilindrului in compresie, poate si din cauza aia nu ti-a dat un rezultat satisfacator. De obicei la un motor nou(fara uzuri) da rezultate bune E deschisa, la un motor in exploatare(nu varza) cilindrul in compresie ar trebui sa de arezultate mai bune. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#180
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
da , probabil ca ai dreptate.
setul pe care-l am acum pe ea nu are prea multi km, doar vreo 35.000 daor cil 1 vad ca are ceva probleme. nu se simte in mers, nici in relanti. doar scotand bujia se vede. ceva depuneri pe ea, dar nu intre electrozi. cu dist putin mai mare la E cil 1 am mai rezolvat problema. restu bujiilor sunt curate si frumoase.. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 04:41 |