Reglare Culbutori - Supape..., metoda optima, ca la carte
![]() ![]() ![]() |
Reglare Culbutori - Supape..., metoda optima, ca la carte
D.J. B.K.LY |
![]()
Post
#211
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 29 March 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1300
Dacia 1300
1979
- b-58-xxx
|
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#212
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Minel @ 7 Dec 2008, 23:45) [...] De aceea si la pornirea motorului cand ii frig tare , ai impresia "ca bate " tocmai datorita jocurilor mai mari (si pana trage ulei in rampa ) , pe masura ce motorul se incalzeste acele jocuri dispar Bataia la rece e datorata lipsei peliculei de ulei, nu jocului din culbutori, care nu creste la rece si scade. Am mai explicat o data, repet: "lantul" cinematic [supapa-sediu-semiculbutor] se dilata diferit fata de lantul[semiculbutor-tija-tachet-ax cu came]. Si mai intervine si dilatarea rampei culbutor care "se inalta" la cald. Din cauza asta jocul se regleaza mai mare la cald, ca la rece sa mai existe joc. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Minel |
![]()
Post
#213
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(D.J. B.K.LY @ 8 Dec 2008, 02:25) Pai nu, el a zis bine. Daca se dilata, se micsoreaza spatiul dintre metale, iar logica ar fi fost ca trebuie un joc mai mare la rece pentru ca atunci cand motorul se incalzeste acel spatiu se micsoreaza. Eu ma refeream la o cota ( de exemplu un material feros ) nu la mai multe metale si spatiul dintre ele , atunci ii clar , are dreptate !! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
casaman_m |
![]()
Post
#214
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 16 February 08 ![]() |
salutare
am reglat si eu culbutori la distanta de 0,15 admisie si 0.20 evacuare toarce frumos motorul la relanti dar nu urca bine in ture, se aud rateuri in esapament si curge un likid negricios. am crezut ca poate fii de la bujii dar nu e de la ele mam uitat si la platina am reglato din nou la 0.4 dar tot asa merge de la ce poate fii ca numi dau seama. ![]() |
--------------------
dacia
1310
1989
- VS-07-NEG
|
|
baranga |
![]()
Post
#215
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
QUOTE(casaman_m @ 8 Dec 2008, 17:45) salutare am reglat si eu culbutori la distanta de 0,15 admisie si 0.20 evacuare toarce frumos motorul la relanti dar nu urca bine in ture, se aud rateuri in esapament si curge un likid negricios. am crezut ca poate fii de la bujii dar nu e de la ele mam uitat si la platina am reglato din nou la 0.4 dar tot asa merge de la ce poate fii ca numi dau seama. ![]() regleaza avansul ![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
casaman_m |
![]()
Post
#216
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 16 February 08 ![]() |
pai cum sal mai reglez ca nu mai stiu am citit si tot citit pe forum cum se regleaza avansul si asa lam reglta stii tuu o alta metoda zii tum cum sal reglez sa numi mai dea rateuri sa nu mai curga likid pe esapamens si sa urce in ture scanteie imi da la toate bujiile dar se afuma foarte repede
![]() |
--------------------
dacia
1310
1989
- VS-07-NEG
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#217
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
incalzesti motorul dupa aceeia il turezi pana la 3800-4000 de ture si modifici avansul la acea turatie pana cand elimini rateurile adica cand apare tremuratul de motor la acea turatie.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
casaman_m |
![]()
Post
#218
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 16 February 08 ![]() |
aha sar'mana si dupa aia reglez din nou amestecu?
|
--------------------
dacia
1310
1989
- VS-07-NEG
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#219
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
daca e necesar un mic retusi.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
casaman_m |
![]()
Post
#220
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 16 February 08 ![]() |
sa mor eu chiar nu stiu ce sai mai fac
am reglat culbutori la rece iar dupa ce se incalzeste motorul incepe sa tremure nu mai sta bine la relanti si am galopari de turatie , am facut cum miai spus tu djasu82 dar tot nu merge nu urca cum trebuie in ture si da rateuri in continuare in toba si "plange" la teava de esapament am reglat nivelu din carburator iar am schimbat bujiile iar fisele iar am reglat platina iar am reglat avansul vacumatic iar 3 zimti spre stanga nu stiu dak e bine da asa am auzit ce sai mai fac fratilor ca mam saturat |
--------------------
dacia
1310
1989
- VS-07-NEG
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#221
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
galopeaza la relantii ? pot fi doua bube trage aer fals sau nui dai destula benzina din jiclorul orizontal. Poate ca ai deschisa clapeta de acceleratie mult si inchis acel jiclor orizontal. Eu zic sa inchizi complet acel jiclor orizontal si dupa aceea ai faci un semn pe el si il desfaci 3 ture si jumatate vezi dupa semn dat pe el. Pornesti motorul il incalzesti la 2000 de ture cu socul turatie constanta reduci socul dupa 5 minute si revi la clapeta de acceleratie vezi turatia cat e o aduci la 800 de ture din surubul oblic de pe carburator ... dupa aceea revi usor la jiclorul orizontal si il mai stranzi usor pana cand motorul galopeaza dupa aceea il desfaci usor pana cand motorul toarce frumos fara galopari.
Bujiile sa fie toate la 0.7mm fiindca daca au distante diferite iar apar probleme relanti instabil. Cum ai reglat tu culbutorii la rece ? ce metoda ai respectat cum am spus e mai sus cu verificarea cu mai multe lere ? Vezi ca daca uni sunt stransi mult ai probleme la relantii. Restul sa nu iti raga aer fals pe la servor supapa de pe servor furtun ciupit ,diuza care se afla in furtunul care intra in galerie si vine de la T-ul de la carburator vezi sa nu fie infundata... Cpsula vezi ca are un orificiu mic sub stutul de admisie de vacum de la carburator , daca e infundat cu un mic ac il poti desfunda , verifica daca e buna capsula tragi aer pe furtunele si ti cu destiu pe orificiu si dupa aceea cu limba vezi daca revine la loc arcul din delco ...daca revine e defecta capsula nu tine vacum si iti scapa aer flas. Daca nu revine si dai drumu la desti de pe oriciiul acela mic si tocmai atunci revine e buna capsula. si da de obicei rozeta aceea zimtata se pune la 3 zimti de la stanga spre dreapta. Avansul il poti trage cat de cat scotand fisa de la pistonul nr .1 aducand volanta la semn pistonul nr .1 sau nr .4 (volanta o vezi in ferestruica care e taiata in cutia de viteza si vezi si volanta si discul de ambreaj) dai delcoul spre stanga pui contact , montezi o bujie in capul fisei nr.1 o pui pe caroserie dai usor de delco spre dpreapta pana cand iti da scanteie pe bujie. Stangi delcoul la aceea pozitie unde ti-a dat scanteie si pornesti motorul. Restul tine si de benzina... apropo scanteie data de bobina de inductie e rosiatica albastruie ... schimbi bobina ... Si gata cu off topicul. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
casaman_m |
![]()
Post
#222
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 16 February 08 ![]() |
maine iti spun ce am rezolvat. ms mult pt sfaturi
|
--------------------
dacia
1310
1989
- VS-07-NEG
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#223
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
am incercat si eu metoda lui PH-O6-BOA cu reglarea supapelor cand sunt inchise, in mom scanteii.
f buna. da rezultate! recomandata. F usoara! |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
casaman_m |
![]()
Post
#224
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 16 February 08 ![]() |
bag ceva in gura mea
am reglat azii culbutori iar aveam cred ca 0.5 la admisie si 0.15 evacuare ce dracu se skimba de la o zii la alta ieri la fel iam reglat de ce se fac diferentele astea sau nu am reglat eu bine ieri |
--------------------
dacia
1310
1989
- VS-07-NEG
|
|
Minel |
![]()
Post
#225
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
v_razvan_c |
![]() ![]()
Post
#226
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
De cand cu frigu` asta si pornitul cu soc, mi se duc 2 bujii, cele din mijloc... Ce dracu au alea, ca le am de mult timp in motor si am facut sute de km... ? Nu tin socul tras decat cateva secunde, atat, pana ce porneste...
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#227
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(tzepesch @ 10 Dec 2008, 12:25) am incercat si eu metoda lui PH-O6-BOA cu reglarea supapelor cand sunt inchise, in mom scanteii. f buna. da rezultate! recomandata. F usoara! se preteaza foarte bine la motoarele 1.3 si eu am pus acea metoda si nu-mi functiona bine motorul la relantii sub 700 de ture nu sta pe cand cu metoda evacuare deschisa imi sta si la 500 de ture. Razvan nu are treaba socul ... verifica supapele mai ales cele pe evacuare de la cilindru 3 si 2. Bujiile sa fie toate la 0.7mm. Cam am spus de mai multe ori si eu aveam belele cu o bujie la cilindru 4 cand am desfacut sa vad cum stau culbutorii ... erau modificati ma rog aiurea , i-am reglat pe toti la fel si nu am mai avut probleme. casaman_m ti-am spus verifica si cu celelate lere pentru fiecare admisie si fiecare evacuare asa stisigur ca ai tras aproape perfect reglajul la toti culbutorii. Cu supapele pe admisie stranse vei avea mai multa putere dar mere prost la relanti pana cand se incalzeste . Nu recomand riscul sa se indoaie cozile . This post has been edited by djasu82: 10 Dec 2008, 17:25 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#228
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
maximum maximorum 005. la RECE. si 020-025E, tot RECE. da rece rece, nu dupa 1 ora de la oprire. sin carte scrie clar, reglajul la cald se face dupa 50min de stationare.
cu 010 si 025, motorul de 1.3 se comporta f frumos. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
casaman_m |
![]()
Post
#229
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 16 February 08 ![]() |
am verificat toti culbutori 0.15 admisie nu intra lera de 0.20 si la evacuare am reglat la 0.20 si nu intra lera de 0.25 am schimbat cuiul poanto de la carburator am reglat nivelul 7 cu 13 am schimbat garniturile de la pompa benzina am schimbat si reglat bujiile de sinterom la 0.7 si acum nu mai porneste scanteie da la platina dar e mica subtire si rosiatica spre alb reglat avans tot tot cum miai spus tu djasu82 dar acum nu mai porneste am omorat de 2 ori bateria benzina vine la carburator dar dupa toate cheile pe care leam dat nici macar nu mi sau udat bujiile ce naiba sa fie ca ieri inainte de reglajele astea a pornit la cel mult a 3 cheie ce am facut oare gresit?
|
--------------------
dacia
1310
1989
- VS-07-NEG
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#230
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
auzi, hhaaha, ca si io-mi faceam un car de draci dupa ce umblam juma de zi la ea si nu mai pornea... ai legat firu de la aprindere la delcou? dau bob (-) + condensator la delcou????
ma scuzi, dar nu m-am putut abtine sa nu intreb. da-i si tu 20 pedale, ia vezi se uda bujiile? s-ar putea sa nu-ti de benzina in galerie. uite-te in carb si da-i manual de ac... sa nu ai cumva strnas prea tare surubul de amestec. mareste relantiul. da-i si cu soc. saaau, ti sa dus naibii bobina. asa frumos si subit. si eu am patit-o ![]() This post has been edited by tzepesch: 10 Dec 2008, 21:26 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#231
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
pai daca scanteea e urata si mica....e clar....regleaza platina a.i. sa ai o scantee buna
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
argon |
![]()
Post
#232
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am reglat azi culbutorii la 0,2 A cu 0,25 E, la 3 ore de la oprirea motorului. Nu era chiar rece, dar nici cald(valorile sunt pentru cald)
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
G I M |
![]()
Post
#233
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Si cum functioneaza motorul?Eu am reglat culbutorii in 11 mii de feluri pana am stricat piulitele si suruburile
![]() Cea mai buna combinatie care mi-a iesit la nova : metoda lui PH-06-BOA cu cilindru in compresie si distanta 0.20 A si 0.25E , dar am luat suruburi si piulite noi ma apuc iara de mesterit dar sa iasa putin soarele ca pe aici pe la munte este frig tare! Si eu gasesc bujiile 2 si 3 afumate si 1 si 4 caramizii...ce sa aiba? Reglarea culbutorilor este exclusa....eu citisem pe aici pe undeva ca este din cauza amestecului ,fiindca bujiile 2 si 3 sunt mai aproape de carburator si amestecul este mai bogat. Nu stiu ce sa zic ![]() |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
argon |
![]()
Post
#234
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
cu cilindru in compresie am reglat si eu, e cea mai buna metoda, la cald imi merge mai bine ca inainte, le rece mai rau in sensul ca s--a intensificat o bataie de piston ce o aveam si inainte, numa' la rece, inainte tacanea la cald, acum merge mai bine la cald.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
CandyMan13 |
![]()
Post
#235
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
O nelamurire...am vazut ca unul zice de motor de 1.3 un reglaj,altul ceva diferit,unul vorbeste de alt reglaj la 1.4...eu unul nu mai descifrez...Rog pe PH-06-BOA sau pe oricine altcineva care stie despre ce e vorba si cum se face reglajul/metoda/cotele...un print facut in paint sau orice,care sunt reglajele pt 1.3 iar unul pt 1.4...nu vreau sa supar pe nimeni dar deja topicul are 8 pagini si 800 de metode si reglaje.Multumesc anticipat.
This post has been edited by CandyMan13: 23 Jan 2009, 14:33 |
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
argon |
![]()
Post
#236
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
e acelasi reglaj! daca ai pana in 50 000 km poti face cu metoda E deschisa, daca nu cu cilindru in compresie. Asta ar fi rezumatul
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
CandyMan13 |
![]()
Post
#237
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
iar cotele?unii folosesc 018 altii 020..sa inteleg ca e in functie de uzura motorului?daca da cum se regleaza la motoare in functie de gradul de uzura
This post has been edited by CandyMan13: 23 Jan 2009, 14:57 |
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
argon |
![]()
Post
#238
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
mie imi merge bine cu 0,20 cu 0,25(la rece!), la altii cu 0,15 cu 0,20, de la motor la motor, de la preferinte la preferinte, nu ca nu-mi mergea bine cu 0,15/0,20, ci ralanti putin neregulat la rece, pe altii mai nepretentiosi nu-i deranjeaza.
Lasa valorile cu 0,18, 0,23 samd, ca sunt la cald, nu regla la cald. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#239
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
am reglat si eu la inceputul lui decembrie tot prin metoda cilindru in compresie si i-am facut cu 20A si 25 E, la vreo 2,5 ore de la oprire, rezultatul a fost urmatorul: la rece da putin in nas, bate de-l trazneste (am o bataie de bolt la 4), la cald in schimb pot sa pun paharul ras cu apa pe el, inainte aveam 0,15 si 0,2 mergea si asa, dar am zis sa incerc altceva. Acum mai astept putin sa vina primavara ca am un set nou pentru el, atunci o sa mai vad si alte reglaje.
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
panter1 |
![]()
Post
#240
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
salutare, am o intrebare,cine stie care este reglajul maxim la culbutori, adica am facut azi 0.25 A si 0.30 evacuare, trage de rupe dar la 800 de rotatii(ralanti reglat de calculator) cat sta relantiul rontaie ceva.. iar la 900 nu mai rontatie, as vrea sa ii dau ralantiul la 900 sa nu mai rontaie dar e injectie si nu stiu cum.
Nu stiu daca rontaie cei de la evacuare sau cei de la admisie, e un sunet de parca se lovesc 2 bile de biliard mereu.. motorul trage de rupe cu reglajul asta, am incercat si .015 cu 0.20 dar mergea gatuit, deci reglajul mai bun este cel mai mare. maine am sa refac admisia sa pun 0.20 admisie si 0.30 evacuare sa vad ce iese. Am ambalat am mers cu el cu a 2-a la 3500 de rotatii si la 2000 si in toate turele nu se aude nimic de tacheti, decat la ralanti, cred ca are balans am sa mai iau 0.05mm din admisie sa vad daca aia se aud.. oricum.. imi place cum merge acum si nu as vrea sa modific 0.25A cu 0.30E ![]() A.. inca o chestie.. bag lera reglez.. apoi daca in timp ce am lera bagata intre supapa si culbutor rotesc cu patentul de tija, nu mai pot sa scot lera, deci tija se invarte si ba 0.20 ba 0.30 nu sta stabil reglajul oricat l-as pune, acum am regla valoare cea mai mare am rotit de tija si unde se simtea ca are cel mai mare joc acolo reglam, ce ziceti de asta? This post has been edited by panter1: 30 Mar 2009, 21:32 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 20:21 |