DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dacia extinde intervalul de service cu 5000, de kilometri, pentru toată gama de modele!

ssilviu
post 19 Feb 2008, 22:17
Post #31


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




DFA, nu se stie asta deja? Este o decizie pur de marketing. Asa de bine cum intervalul de schimbare a distributiei la diverse motoare de la diversi producatori vandute in Romania difera de cel din tarile din Vest. Chiar daca piesele sunt identice. Eu dupa ce ies cu masinile din garantie o sa respect intervalele de revizie specifice pietelor din Vest. Poate filtrul de aer sa-l schimb mai des.

This post has been edited by ssilviu: 19 Feb 2008, 22:22


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciafan
post 19 Feb 2008, 22:26
Post #32


/


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 20 January 05




eu am stabilit intervale proprii de service pt schimbul consumabilelor
e masina mea..fac ce vreau cu ea


--------------------
/ / /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 19 Feb 2008, 22:42
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.491
Joined: 14 January 06




important e ca nu te obliga sa o faci mai repede smile.gif fiecare decide pentru el daca doreste sa le faca mai repede


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
culmesm
post 19 Feb 2008, 23:20
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 30 January 08




Ce sa va spun fratilor am gasit in cateva programe cu date despre masini faptul ca curelele la la majoitatea masnilor merg pana pe undeva pe la 60.000 nu de Km ci de mile asa ca daca a-ti face un calcul sumar va iese pe undeva pe la 90.000 km si poate cei de la dacia nu au citit specificatiile motorului sai au mai facut si transformarea de rigoare cine stie.... excl.gif si apoi era de rasul curcilor cu schimbarea la DCI la 10.000 a uleiului


--------------------
logan 1,6 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Serje
post 20 Feb 2008, 00:56
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.129
Joined: 11 December 04
From: Cluj-Napoca




Cred ca producatorul stie mai bine ce pune pe o masina nu un program cu date despre masini. Cat despre rasul curcilor ... spune-le si celor de la Fiat, ca la Albeea se face la 10.000 la benzina. Poate si ei o luat un program dinala minune si nu o transformat milele in kilometri.


--------------------
MTD Optima 53 SPB HW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aikon02
post 20 Feb 2008, 09:22
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 13 February 08




Bun am inteles ca se mareste numarul de km pentru revizie, foarte bine dar acest numar de km se mareste si pentru modelele existente in circulatie (logan din noiembrie 2007) sau numai pentru cele care se vand de acum inainte?


--------------------
avion de hartie 2510 - uganda-2500-XXL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 20 Feb 2008, 09:59
Post #37


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Mai citește odată primul mesaj... blink.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexC
post 20 Feb 2008, 10:09
Post #38


Vrum Vruuum


Group: Members
Posts: 1.651
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti




Intrebarea mea vine aici: daca la Logan la motorul 1.5dci 85CP schimbi distributia la 90k, de ce la Megane cu acelasi motor o schimbi la 60k? Mergand mai departe, care e diferenta din punctul asta de vedere intre motorul de 80CP si cel de 85CP?

E un cost de ~700EUR, nu e vorba de 50EUR acolo...


--------------------
Renault Laguna III Privilege 2.0dci CVA 150CP
Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 20 Feb 2008, 10:11
Post #39


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(AlexC @ 20 Feb 2008, 10:09)
Intrebarea mea vine aici: daca la Logan la motorul 1.5dci 85CP schimbi distributia la 90k, de ce la Megane cu acelasi motor o schimbi la 60k?



Din considerente de marketing. Iar diferenta intre 80 si 85 de cai nu prea exista, doar soft si partea de catalizare.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 20 Feb 2008, 11:16
Post #40


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Pe lung:
1. Pur marketing.

- Ori ai volum mare de vanzari cu marja mica si adaugi ma marja din lucrurile aditionale (piese de schimb, costul reviziilor, etc.).

- Ori ai volum mai mic de vanzari cu marja mai mare de profit la care nu e nevoie sa compensezi din celelalte.

Zicea cineva de India... marja mica de profit, achizitionare rapida a unui abonament la service-uri cu vizite mai dese. Omul capata mai repede masina, se bucura si din cauza efectului psihic ignora cheltuielile ulterioare.

La noi vanzarile au inceput sa scada, s-a mai maturizat piata Loganului, preturile in euro au avut niste cresteri cand cursul scadea... acum ca a urcat la loc pretul in euro nu scade, creste deci marja de profit si se schimba profilul pietei deci e logica atenuarea costurilor de intretinere.

Ei fiind cei care fac masina stiu foarte bine exact cat tine o componenta (posibil chiar componentele sa aiba durata de viata programata... traim intr-o industrie de consum doar nu ? traiasca SUA!) si pana la urma motorul de sub capota e motor testat si ras-testat in toate modelele Renault deci nu avem surprize aici si nici ei.

Parerea mea e ca motorul e ultima grija a posesorilor de Logan, in alte parti are probleme (hoarda de greieri!). Chiar apreciam zilele astea cat de rotund, silentios si frumos merge motorul meu acum ca se apropie de 30k km.

Pe scurt : Marketing 100% corelat cu datele din teren care confirma cel mult raportul dintre produs si mediul in care e utilizat => concluzia e ca reviziile pot fi mai rarefiate cu 5000Km distanta intre ele din toate punctele de vedere.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 20 Feb 2008, 12:26
Post #41


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.364
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




In alte tari, distributia la motoarele Renault se schimba la 120 000 km. VW atat anunta ca interval de schimb, dar la revizia de 90 000 ti se pune ca necesara schimbarea ei (si daca pica pana la 120 000, papap garantie, ca a vazut el ca e uzata).
Masina ieftina, service scump si des ca sa mai scoata si ei un ban.Nu-ti convine? Ia-ti toyota.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emilescu
post 20 Feb 2008, 14:11
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 24 June 05
From: Deva-HD




Ma intereseaza daca se poate face un control al curelei de distributie sa vezi daca poti extinde timpul de functionare peste 4 ani daca ai km la jumatate decit max.admisibil.
De ex. dupa 4 ani o sa am 30000 de km, ce fac schimb cureaua de distributie sau merg pina la 60000km?
Multumesc!


--------------------
dacia logan logan 1.4mpi-laureate 2005 - HD-12-
Somnul previne imbatrinirea...Mai ales cel la volan!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexC
post 20 Feb 2008, 14:19
Post #43


Vrum Vruuum


Group: Members
Posts: 1.651
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti




In 4 ani se deterioreaza dpdv fizic, nimeni nu recomanda folosirea ei peste 4 ani. Daca as fi in situatia ta as schimba cureaua linistit, chiar daca nu ai facut 60k km.

Am inteles faza cu marketingul, dilema mea este daca la masina mea care in 4 luni iese din garantie cu ~50k km, merita sa-i schimb distributia la 60k, sau pot astepta sa zicem inca 1 an, adica pana la ~75k km?


--------------------
Renault Laguna III Privilege 2.0dci CVA 150CP
Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 20 Feb 2008, 14:38
Post #44


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Din moment ce masina ta daca ar fi fost vanduta in Vest rezista 4 ani sau 120.000 de km ...


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciafan
post 20 Feb 2008, 15:53
Post #45


/


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 20 January 05




eu nu sunt um mare specialist insa imi dau si eu cu pararea
cred ca nu e sanatos sa folosesti chitul de distributie peste cei 4 ani cat este recomandat dar nu vad vreo problema in al folosi mai multi km in perioada de 4 ani


--------------------
/ / /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 20 Feb 2008, 17:08
Post #46


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Cureaua aia e si din cauciuc (pe langa niste fire de otel ceva sau material textil rezistent in ea) si cauciucul are proasta proprietate ca se devulcanizeaza in timp... cum au facut de exemplu cauciucurile mele de iarna pe care le folosesc acum pentru ultima data inainte sa le arunc...

E uzura mecanica... e uzura ... chimica sa-i zicem... oxigenul din aer ataca materialul din care-i facuta si o face sa-si piarda elasticitatea -> te trezesti ca se rupe si iti face varza supapele, chiulasa, etc.

Dar deviem de la topic. Chiar daca e o decizie de marketing e o decizie care imbunatateste (adica scade) TCO-ul viitorilor posesori de Logan. (Total Cost of Ownership).

This post has been edited by DigitalScribe: 20 Feb 2008, 17:09


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
manucu
post 20 Feb 2008, 17:20
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 536
Joined: 3 November 06
From: Iasi




ceea ce nu inteleg eu e de ce nu se adopta solutia distributiei pe lant la toate motoarele.. tine de cost sau de strategia producatorului de a scoate mai mult din piese de schimb?


--------------------
Renault Megane Sedan II 1.6 16V 2006 - IS-07-MAN
Ea - foarte multumita de Meganescu :)
El - Kia cee'd 1,4 GSL LX BEST 109 CP BLACk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 20 Feb 2008, 17:24
Post #48


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




De zgomot cică...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 20 Feb 2008, 17:24
Post #49


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Nu se mai poate face asta acum. Costurile implementarii acum a distributiei pe lant sunt pur si simplu imense. O astfel de decizie se ia in momentul in care se proiecteaza un motor. Si doar atunci.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 20 Feb 2008, 21:16
Post #50


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.364
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Unele motoare de pe Laguna 3 au distributia garantata pe viata, nu se schimba nimic.
Distributia cu o curea dintata e mai ieftina, mai usoara si mai silentioasa. Si creeaza o sursa de venit dealerilor care si asa nu castiga mare lucru (5% cred ) la vanzarea unei masini noi.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 20 Feb 2008, 21:19
Post #51


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




N-as zice mai ieftină... Galeții sunt destul de scumpi smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 20 Feb 2008, 21:26
Post #52


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(einstein1984 @ 20 Feb 2008, 21:16)
Unele motoare de pe Laguna 3 au distributia garantata pe viata, nu se schimba nimic.

Care sunt motoarele alea? Pentru ca Laguna 3 nu are nici un motor nou.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 20 Feb 2008, 21:28
Post #53


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Păi dacă viața motorului e mai mică de 120 mii sau 4 ani, e în grafic, nu?

Ca și închisoarea pe viață, sau pe 235 ani...

Sau, o fi vreun simering, ce se schimbă la 3 ani, deci automat și distribuția... smile.gif

This post has been edited by MAERSK: 20 Feb 2008, 21:31


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sinaxis
post 20 Feb 2008, 22:17
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 388
Joined: 30 March 04




Eu nu stiu ce sa zic, uleiul de pe masina mea are in spate 8000 kilometri. Miroase a ars, e inchis la culoare, chiar daca la pipait pare ok. Zilele astea remarca si altcineva ca atunci cand porneam incalzirea, in habitaclu se simtea pentru o vreme un miros tare de ulei ars. Eu fac porniri si opriri dese... desi nu fac taxi wink.gif
Indiferent de ce spun cei de la Dacia il voi schimba la 10.000 km si voi pune Aral 5/40. Si cei de la resoftare mi-au recomandat sa-l schimb mai des...


--------------------
tohan stas 2012 full
"as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexC
post 21 Feb 2008, 10:14
Post #55


Vrum Vruuum


Group: Members
Posts: 1.651
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti




Cred ca la tine cuvantul magic e acel "resoftare". Eu zic ca daca uleiul standard a tinut pe motorul ala sute de mii de masini, nu o sa faca figuri in Loganele noastre.

Cred ca miscarea asta la Logan va fi urmata in 3-4 luni de una similara la Megane, unde e aceeasi poveste vizavi de concurenta.


--------------------
Renault Laguna III Privilege 2.0dci CVA 150CP
Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 2 Mar 2008, 21:17
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Totusi, de ce nu le scrieti un mail in care sa intrebati in ce consta eficientizarea motoarelor si daca putem beneficia si cei cu masini mai "vechi" de ea?


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Mar 2008, 10:49
Post #57


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.364
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Un propietar de Logan nou, cu in terval de service marit, nu ne spune si noua ce anume scrie la capitolul intretinere? Ca tare am eu impresia ca sunt recomandari de genul "parcursuri scurte si dese, poriniri la rece, schimbati uleiul mai repede" sau " drumuri prin mediu cu praf mult, se schimba filtrul de aer mai des".


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexC
post 17 Mar 2008, 14:10
Post #58


Vrum Vruuum


Group: Members
Posts: 1.651
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti




Asta scrie si in manualul de Megane, insa sa fim seriosi, cine face revizie completa la 5k km?


--------------------
Renault Laguna III Privilege 2.0dci CVA 150CP
Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 20 Mar 2008, 03:49
Post #59


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




ascris careva mail sa intrebe ce inseamna eficientizarea motoarelor?


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 20 Mar 2008, 08:14
Post #60


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Dupa atatea discutii nu te-ai prins ca asta cu eficientizarea e praf in ochi? Nu s-a schimbat nimic la nici un motor.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th May 2025 - 11:36
Forum Renault