DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages « < 2 3 4 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dacia extinde intervalul de service cu 5000, de kilometri, pentru toatć gama de modele!

EinarN
post 6 Dec 2008, 12:45
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




@ titiDSN

De ce bagi totul īntr-o oala?
motoarele de dacia nu sīnt dacia ci renault. Asta este un punct de care tu nu ti cont. motoarele astea se afla pe "X" renault-uri ce se vīnd īn īntreaga europa si calitatea nu difera cu nimic ca sīnt doar asamblate īn RO.

Problematic ar deveni daca s-ar repeta istoria ca la 1300 momentul cīnd nu se mai asamblau motoare renault frantuzesti si s-a pornit productia componentelor motor turnate īn RO din otel facut īn combinatele MUZEU din Resita / Hunedoara etc.

Sa schimbi uleiul AIUREA din 5000 īn 5000 km e aberatie si bani aruncati. Chiar daca mergem pe considerentul ca uleiurile moderne din RO ar fi altoite si mai proaste ca cele din best, tot sīnt de 100 de ori mai bune ca mizeriile ce se bagau prin masini īnainte de 1989. Daca TU ca posesor faci experimente si bagi toate prostiile īn el, pt. asta nu-i de vina masina.

De exemplu si aici sīnt taximetristi care merg cu mertzane diessel si īn loc sa le alimenteze cu motorina īi dau ulei de rapita sau si mai amuzant ULEI ARS (CONSUMAT) de la masina de prajit cartofi de la McDonalds deci ulei de floarea soarelui.
Pai un motor care merge cu astfel de GUNOI, fi convins ca nu are viata lunga.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
turturel
post 6 Dec 2008, 12:45
Post #92


membrisor


Group: Members
Posts: 1.385
Joined: 2 May 08
From: Braila




probabil o sa ne sanctioneze moderatorii. pe scurt: eu unul nu am incredere in acesta decizie a celor de la dacia-renault pt ca sunt sigur ca va avea repercusiuni pe viitor pt proprietarii care o vor respecta...in ceea ce priveste uleiul si filtrele ma refer mai mult.
masina e ok...merge bine..e silentioasa..toate bune si frumoase. Asta e parerea mea...buna...proasta..asta e. eu unul nu mias schimba uleiul la masina la 20 mii cand pana acum o faceam la 15 mii doar ca au latrat vreunii pe la tv cum ca e mai bine asa...au facut studii,domle'. e alegerea ta la cati km iti faci revizia...fiecare alege ce vrea pt masina lui. eu unul sunt realist si aleg sa fiu mai precaut in ceea ce priveste masina...nu imi place sa intind coarda prea mult pt ca sar putea rupe cand tie lumea mai draga.


--------------------
Dacia Supernova 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 6 Dec 2008, 12:48
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




Zic ca cel mai bun lucru e sa respecti ce scrie acolo īn caietul de sarcini /revizii si īn tocmai conditiile ca sa nu pierzi garantia.

Se buleste ceva īn garantie e treaba lor nu treaba ta. EI repara, EI platesc si tu eventual dai cu pumnu-n masa īntrebīnd DE CE si eventual schimbi masina. Deci, unde-i problema.

Ai cumparat cumva un Logan si ai de gīnd sa-l ti 20 de ani ?
Hai sa fim seriosi ca vremurile astea au cam trecut si īn RO (cel putin asa cred)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 6 Dec 2008, 12:50
Post #94


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




La caracteristicile traficului din Ro 15K mi se pare a fi limita superioara la care poti tine uleiul in motor faca a-l schimba. 20K mi se pare prea mult daca ma gandesc la regimul la care lucreaza motoarele acolo (depasiri dese, acceleratii bruste combinate cu mult mers la relanti in coloana, s.a.m.d.). Una e un motor care merge pe aceeasi distanta cu vitezaz constanta si alta cand, pentru aceeasi distanta parcursa, suporta solicitarile amintite.
Daca Dacia a marit intervalul reviziilor nu va opreste nimeni sa schimbati macar uleiul la jumatatea intervalului (10K Km). Costul unui schimb de ulei nu ar trebui sa fie un capat de tara pentru nici un posesor de Logan, tinand cont de beneficiile aduse.


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
turturel
post 6 Dec 2008, 12:54
Post #95


membrisor


Group: Members
Posts: 1.385
Joined: 2 May 08
From: Braila




Dar ce te faci dupa garantie...dupa 120 000 km sau cat mai e acum...atunci cine e platica..TU! propietaru masinii. la asta ma refer. nu toti isi permit sasi schimbe masina dupa 4-5 ani sau dupa ce a iesit din garantie sai dea flit. eu unul cred ca 150 de ron odata la 7-8000 de km pt masina mea nu e mult pt ai schimba uleiul si filtrul de ulei. e problema fiecaruia cum priveste lucrurile. pun pariu ca un ulei scos din motor la 10 mii arata mai bine ca unul scos la 15 mii care arata la randul lui mai bine ca unul scos la 20 mii...ma refer la aceleasi conditii,acelasi tip de ulei si la proprietaile sale in momentul analizei...daca o va face cineva. cred ca e destul de logica treaba...nu trebuie sa avem doctorate in stiinta pt a ne da seama ca un ulei uzat nu mai are aceleasi proprietati ca unul nou.

"īi dau ulei de rapita sau si mai amuzant ULEI ARS (CONSUMAT) de la masina de prajit cartofi de la McDonalds deci ulei de floarea soarelui. "

referitor la ce spui tu,am vazut asta la o emisiune auto cu un mercedes de 199 000 de mile...aprox 320 000 km..in anglia...si au bagat ulei ars si au mers 200 km de autostrada uneori chiar si cu 180 km/h si spuneau ca masina nu are nimic si ca cel care a proiectat motorul diesel lar fi proiectat sa mearga cu ulei de arahide de fapt si de drept. acum nici unul dintre noi nu stie ce mai face acea masina care a papat ulei de la "bunica"

This post has been edited by titiDSN: 6 Dec 2008, 13:10


--------------------
Dacia Supernova 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 6 Dec 2008, 12:56
Post #96


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




QUOTE(titiDSN @ 6 Dec 2008, 11:54)
Dar ce te faci dupa garantie...
O vīnd si iau alta.
Merg la magazinul de unde am luat-o o dau īnapoi, pun diferenta si-mi iau alta noua, avīnd pace alti 3 ani si uite asa l-e schimb din 3 īn 3 ani. Unde-i problema?

This post has been edited by EinarN: 6 Dec 2008, 12:57


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 6 Dec 2008, 12:59
Post #97


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




QUOTE(EinarN @ 6 Dec 2008, 21:45)
motoarele de dacia nu sīnt dacia ci renault. Asta este un punct de care tu nu ti cont. motoarele astea se afla pe "X" renault-uri ce se vīnd īn īntreaga europa si calitatea nu difera cu nimic ca sīnt doar asamblate īn RO.
Problematic ar deveni daca s-ar repeta istoria ca la 1300 momentul cīnd nu se mai asamblau motoare renault frantuzesti si s-a pornit productia componentelor motor turnate īn RO din otel facut īn combinatele MUZEU din Resita / Hunedoara etc.
Ma rog, poate gresesc, dar celebra problema cu pierderea uleiului la Logan pe la simeringul de la distributie am inteles ca e datorata tocmai faptului ca respectivele simeringuri s-ar fabrica in Ro smile.gif


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 6 Dec 2008, 13:03
Post #98


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




Pīna acum, pe aici n-au auzit sa se vaite nimeni.
O fi un caz la........................


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 6 Dec 2008, 13:04
Post #99


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




QUOTE(EinarN @ 6 Dec 2008, 21:56)
pun diferenta si-mi iau alta noua, avīnd pace alti 3 ani si uite asa l-e schimb din 3 īn 3 ani. Unde-i problema?
Problema e ca 3 ani e un interval prea mic pentru schimbatul unei masini. Prea multe masini fabricate si prea multa poluare generata (atat prin faptul ca masina circula, cat mai ales prin procesul de reciclare a celei vechi si fabricare a celei noi). O masina ar trebui tinuta cel putin 5 ani. Dar asta e parerea mea si e discutie separata smile.gif
L.E. Pai poate la voi le-or echipa cu simeringuri mai de Doamne-ajuta. In Ro e un fel de consumabil, daca te duci la service si le zici alora ca ai ulei pe la capacul de la distributie nici macar nu se mai uita, te cred pe cuvant si-ti deschid comanda de simering smile.gif

This post has been edited by adip: 6 Dec 2008, 13:07


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 6 Dec 2008, 13:12
Post #100


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




Da. Daca merge bine si eu ca client sīnt multumit, sīnt 5 ani OK dar si asta-i limita maxima deoarece pierderea valorica a unei masini e enorma (cel putin aici) si o utilizare peste 5 ani este pur si simplu aiurea ca lucrezi practic īn pierdere investind īntr-un obiect ce se devalorizeaza si cīnd e la o adica nu mai primesti nimic pe el, chit ca ai bagat o groaza de bani.

This post has been edited by EinarN: 6 Dec 2008, 13:13


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
turturel
post 6 Dec 2008, 13:16
Post #101


membrisor


Group: Members
Posts: 1.385
Joined: 2 May 08
From: Braila




"O vīnd si iau alta.
Merg la magazinul de unde am luat-o o dau īnapoi, pun diferenta si-mi iau alta noua, avīnd pace alti 3 ani si uite asa l-e schimb din 3 īn 3 ani. Unde-i problema?"


problema e ca unii nu isi permit luxul asta...eu am luat dsn-ul sh prin credit la banca si are aprox 6 ani dar abia are 54 de mii de km.ce sa fac?sa o vand ca asa zice lumea? nu. asa e si cu proprietarii de masini noi...nu toti le iau cash...se mai apeleaza si la banci. si multe alte cazuri de genul asta. traim in romania si asta ne ocupa tot timpul.


--------------------
Dacia Supernova 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 6 Dec 2008, 13:28
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




Da normal. Si aici se apeleaza la banci si masina este finantata la fel ca īn RO, si tot se schimba masina din 3 īn 3 ani.

Nu zice nimeni sa-ti schimbi masina "ca asa zice lumea".

Fiecare stie ce face cu banii lui.

Este īnsa vorba de RENTABILITATE si o masina este cea mai NERENTABILA investitie ce se poate face deoarece este expusa la pierderi majore. O masina nu este ceva protejat, ceva imobil unde valoarea creste ci este ceva mobil, expus la deteriorari, coroziuni etc. si are pierderi enorme. Numai vorbesc de procentele creditului bancar unde la suma finita platita, platesti un logan si jumate īn timp ce loganul cumparat a pierdut 50% din valoare.

Oare de ce crezi ca toti nemtocii astia pe aici īsi lustruiesc masinile si le pastreaza ca niste bezmetici?
Ca sa nu l-e scada valoarea si chit ca-s luate pe PUMP (credit) la 3 ani s-a dus, se ia alta cu refinantare si reactualizare a creditului.
Asa merge la un neamt si 50 de ani.
Unii nici nu asteapta sa ajunga la 100.000 km si la 96.000 ia-u facut vīnt.

This post has been edited by EinarN: 6 Dec 2008, 13:30


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
turturel
post 6 Dec 2008, 13:35
Post #103


membrisor


Group: Members
Posts: 1.385
Joined: 2 May 08
From: Braila




cat e salariul mediu acolo? cat e cel minim pe economie? eu am invatat sa am grija de lucrurile mele fiindca nu imi pot permite sa le schimb ca pe ciorapi. sa faca 300 de mii la mine si sa mearga bine si tot nu o dau pt ca altceva nu imi pot permite acum. nu toti cumpara masina pt 3-5 ani...nu mi se pare o rusine sa o tii mai mult. indiferent de ce masina o sa am voi incerca sa am grija de ea.

This post has been edited by titiDSN: 6 Dec 2008, 13:37


--------------------
Dacia Supernova 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 6 Dec 2008, 13:42
Post #104


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.491
Joined: 14 January 06




problema "dincolo" (si cred ca einarn o poate confirma) e ca acolo nu cred ca ai preturile scazute la intretinere (mai ales la manopera) pe care le avem aici la meseriasi ce lucreaza la negru... si cred ca de aia se prefera o masina noua cu garantie, decat sa arunci bani fara numar , fara numar pe reparatii care contin manopera extrem de scumpa. Astept ca einar sa confirme/infirme asta. +taxe (in unele tari) anuale diferentiate pe norma de poluare


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EinarN
post 6 Dec 2008, 13:48
Post #105


Membru autentic


Group: Members
Posts: 656
Joined: 17 October 08




QUOTE(titiDSN @ 6 Dec 2008, 12:35)
cat e salariul mediu acolo? cat e cel minim pe economie? eu am invatat sa am grija de lucrurile mele fiindca nu imi pot permite sa le schimb ca pe ciorapi. sa faca 300 de mii la mine si sa mearga bine si tot nu o dau pt ca altceva nu imi pot permite acum. nu toti cumpara masina pt 3-5 ani...nu mi se pare o rusine sa o tii mai mult. indiferent de ce masina o sa am voi incerca sa am grija de ea.
*

Cred ca nu mai īnteles. Si eu si altii aici avem grija de lucrurile noastre ca nici la noi NU CRESC BANII-N POM si īi culegem toamna cīnd pica ca frunzele.
Nici eu de ex. nu-mi permit sa-mi schimb lucrurile asa cum se schimba vremea exact asa ca tine si daca vrei sa sti concret eu de 3 ANI n-am mai facut concediu si lucrez cīteodata 16 ore pe zi, rar de tot am un weekend linistit. Am acum o portita de weekenduri libere ca sefu e pīna dupa sarbatori īn SUA sa aduca masini si atunci īncepe circul dinou pīna dupa paste. Cred ca daca asi mai avea si familie ar divorta nevasta ca sīnt mai mult pe sub masini decīt acasa wacko.gif


QUOTE(aphophis @ 6 Dec 2008, 12:42)
problema "dincolo" (si cred ca einarn o poate confirma) e ca acolo nu cred ca ai preturile scazute la intretinere (mai ales la manopera) pe care le avem aici la meseriasi ce lucreaza la negru... si cred ca de aia se prefera o masina noua cu garantie, decat sa arunci bani fara numar , fara numar pe reparatii care contin manopera extrem de scumpa. Astept ca einar sa confirme/infirme asta. +taxe (in unele tari) anuale diferentiate pe norma de poluare
*

Exact. O ora de lucru MANOPERA costa aici 60 EURO. Cīt dureaza anumite lucrari, stie fiecare care se ocupa de masini. Acum īnmulteste cu 60 + pretul piesei + TVA si te-ai scos.
Chiar daca aici salariul net este de 5 ori mai mare ca īn RO, tot nu-ti permiti ca mai ai si alte obligatii unde trebuie bani.

This post has been edited by EinarN: 6 Dec 2008, 13:49


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
turturel
post 6 Dec 2008, 14:08
Post #106


membrisor


Group: Members
Posts: 1.385
Joined: 2 May 08
From: Braila




am fost afara si am muncit si stiu ca nu alearga cainii cu covrigii in coada. am cam iesit in decor cu subiectul sau poate ca lam si inchis...fiecare ramanand la parerea lui. ramanand on topic(sa nu ne luam warn)...eu am vrut sa evidentiez ca pana si conducerea dacia merge pe premisa..lasa me ca merge asa...extinzand aceasta revizie fara a da cateva date concrete. iar cei care nu se pricep..o vor lua..ii vor face revizia asa..si ii vor pune motorul in batista mai repede sau mai tarziu. dacia-renault sunt niste escroci...au presimtit criza...au extins revizia...trebuie sasi vanda si ei piesele din stoc. daca tot au extinso cu 5000 de km..de ce nu o vor extinde la anul cu 10 000 km si uite asa schimba romanul uleiul la 25 de mii...merge dacia oil..merge.aici ma refer la cei care nu stiu prea multe despre intretinerea unei masini. sunt niste penibili si niste neavizati cei de la dacia.
off topic: la fel si cu uleiul din cutia de viteze...la dsn se schimba la 60 mii, la unele slz tot la 60 de mii, la alte slz si logan nu mai necesita schimbare. ce parere aveti? sunt multe cutii in stocurile de la pitesti,nu? nu vreau sa fiu cica contra dar deja astia incep sa tezpuiasca prea mult. raman patriot si iubesc marca dacia dar ii urasc pe cei din conducere ca isi bat joc de ea si de clienti.


--------------------
Dacia Supernova 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 6 Dec 2008, 14:19
Post #107


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.679
Joined: 1 November 04
From: sat




In Franta, reviziile erau la 20.000km pentru Logan din start; plus ca distributia se schimba la 90.000km nu la 60.000km cum e la noi.
Referitor la uleiul din cutia de viteze: in 25 de ani de cand are tata Dacia 1300 nu a schimbat decat o data uleiul din cutia de viteze. In rest, a verificat sa nu aiba scurgeri si daca nu era la nivel l-a completat. Rar de tot. De ce sa se schimbe uleiul din CV daca nu e nevoie? Nu sunt adeptul atitudinii romanesti "las-o balta pana crapa" dar daca ceva merge bine, de ce sa schimbi?
In concluzie, eu unul o sa fac reviziile la un an, avand in vedere ca fac sub 20.000 km/an, ba chiar sub 15.000.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 6 Dec 2008, 14:20
Post #108


...........................


Group: Members
Posts: 7.214
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




Hai ca ati luat-o prin porumb cu discutia, personal si mie mi se pare cam mare intervalul de revizii(adica la 20 mii), dar nimeni nu te obliga sa-ti faci revizia mai devreme si cu asta cred ca am spus totul.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi 2008 ph 2 - CT _ _ _ _
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Serje
post 6 Dec 2008, 14:23
Post #109


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.129
Joined: 11 December 04
From: Cluj-Napoca




Uiti un lucru, astea nu se strica de azi pe maine si daca le bagi ulei prost, se strica in citiva ani si pana atunci crezi ca ei asteapta sa ti se strice tie masina si stau cu depozitele pline, nu? Dupa tine ei si-au facut planurile si peste 2-3 ani cand expira garantiile o sa pice motoarele pe capete si ei atunci o sa-si goleasca depozitele, nu?
Oricum revizia ii 20.000 sau un an, si putini is cei care fac 20.000/an, deci ...


--------------------
MTD Optima 53 SPB HW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
turturel
post 6 Dec 2008, 14:44
Post #110


membrisor


Group: Members
Posts: 1.385
Joined: 2 May 08
From: Braila




sa dea socotoneala ca dau 10 000 euro pe ea..nu 10 mii lei...nu 25-30 bulioane..etc. o caruta de bani costa una noua si o cumperi si tu ca de..sa ai si tu masina noua cu ceva dotari..sa fii in rand cu lumea cat de cat. nu in fiecare zi iti iei masina, indiferent daca e noua sau sh. poate ca am exagerat un pic dar renault scoate bani din afacerea cu piese de schimb...a spuso cineva foarte clar in paginile anterioare si tind sai dau dreptate. este si foarte adevarat ca motoarele si cutiile sunt rezistente dar nu trebuie fortata nota doar de dragul aderarii in (m)UE.

This post has been edited by titiDSN: 6 Dec 2008, 14:46


--------------------
Dacia Supernova 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Jan 2009, 11:18
Post #111


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.364
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




In Spania/Franta/Germania un Logan pe benzina schimba uleiul si bujiile la 2 ani sau... 30 000 km. Cu un control intermediar la 15 000 km sau 1 an. Filtrul de aer la 60 000 km sau 2 ani, curelele la 90 000 odata cu lichidul de racire si cel de frana. Revizie generala la 60 000 km.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
turturel
post 23 Jan 2009, 11:36
Post #112


membrisor


Group: Members
Posts: 1.385
Joined: 2 May 08
From: Braila




din cauza asta iarna nui ca vara..sa nu comparam mere cu pere chiar daca sunt la gramada intrun cos..Germanica cu Romanica in UE. La ei e ALTFEL.


--------------------
Dacia Supernova 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
testike
post 26 Jan 2009, 10:22
Post #113


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.452
Joined: 18 March 05
From: Cluj




Nu prea ma pricep eu la masini, dar numerele astea de km nu sunt oricum cam aproximative?
Ma gandesc ca uleiul se uzeaza practic in functie de cat timp merge motorul, de cate ori se invarte, nu neaparat km. Deci, cineva care merge 90% ep afara sau pe autostrada, cu viteza medie de 70-90 km/h l-ar putea schimba practic de 4-5 ori mai rar ca si cineva care merge mai mult prin oras cu 20 km/h?


--------------------
Mazda 3 2018 Prestige 2009 1.5 DCI 85CP Ambition 2004 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAW
post 26 Jan 2009, 11:45
Post #114


membru asociatiarenault


Group: Members
Posts: 796
Joined: 1 August 07
From: Bacau




QUOTE(testike @ 26 Jan 2009, 10:22)
Nu prea ma pricep eu la masini, dar numerele astea de km nu sunt oricum cam aproximative?
Ma gandesc ca uleiul se uzeaza practic in functie de cat timp merge motorul, de cate ori se invarte, nu neaparat km. Deci, cineva care merge 90% ep afara sau pe autostrada, cu viteza medie de 70-90 km/h  l-ar putea schimba practic de 4-5 ori mai rar ca si cineva care merge mai mult prin oras cu 20 km/h?
*



Ba se vede ca te pricepi si ai nimerit-o bine... biggrin.gif

E normal ca si modul de expluatare al masinii sa influenteze intervalul de revizie. Una e sa zicem un taxi care merge 90% din km in oras cu porniri/opriri dese si multe, si alta e o masina care merge 90% din km in exterior cu viteze si turatii cat de cat constante.
Si mai e un aspect: stilul de conducere al fiecaruia, si ce doreste de la masina.
Plus ca daca intervalul de revizie e crescut la 20.000 km afecteaza pe foarte putini, pentru ca majoritatea persoanelor fizice care au un Logan nu fac nici 10.000 Km pe an, deci vor face revizia la timp si nu la km.

Oricum, sa schimbi uleiul mai des nu e un lucru rau (nici chiar la 5000, pt ca mi se pare putin exagerat), si nu cred ca un producator va face probleme clientului sau pe motiv ca acesta a schimbat uleiul mai des. Reviziile mai dese nu cred ca ar trebui sa fie neaparat motivate de motor, sau calitatea consumabilelor, ci de conditiile din tara - praf/umezeala excesiva/trafic foarte aglomerat/carburanti de multe ori cu o caliatate slaba, etc... NU stiu daca ati vazut cum arata un filtru de aer sau de polen dupa 10.000-12.000 km in tara sau un filtru de carburant la o masina alimentata de la statii de marca...Chiar recent am avut o problema (porniri greoaie si relanti neregulat cu caderi bruste pana la oprire) la Clio din semnatura din cauza filtrului de benzina care era plin de apa - rezolvarea? am inlocuit filtrul, desi nu ii venise sorocul...


--------------------
Renault Scenic 1.6 16v Dynamique D11 2008
Renault Clio III 1.4 16v CFD 2006
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 26 Jan 2009, 14:05
Post #115


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(TAW @ 26 Jan 2009, 11:45)
Reviziile mai dese nu cred ca ar trebui sa fie neaparat motivate de motor, sau calitatea consumabilelor, ci de conditiile din tara - praf/umezeala excesiva/trafic foarte aglomerat/carburanti de multe ori cu o caliatate slaba, etc...
*

Intervalul reviziilor este dependent cel mai mult de calitatea uleiului, si dupa aceea de ceilalti factori (care intr-adevar nu sunt de neglijat nici ei)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine sć mć īnŗel din prea multć suspiciune decīt din prea multć naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 26 Jan 2009, 14:08
Post #116


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.679
Joined: 1 November 04
From: sat




Sa inteleg ca daca schimb uleiul anual sau sub 15.000 km (in medie fac 11.000 km pe an) nu procedez bine?


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 26 Jan 2009, 14:25
Post #117


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.364
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Ba faci foarte bine.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAW
post 26 Jan 2009, 17:18
Post #118


membru asociatiarenault


Group: Members
Posts: 796
Joined: 1 August 07
From: Bacau




QUOTE(klaus @ 26 Jan 2009, 14:05)
Intervalul reviziilor este dependent cel mai mult de calitatea uleiului, si dupa aceea de ceilalti factori (care intr-adevar nu sunt de neglijat nici ei)
*


Asa este. Voiam sa spun ca la noi uleiurile au o calitate relativ buna-poate nu ca in Vest, dar OK per ansamblu. Ideea era ca in Romania probleme majore apar din cauza factorilor enumerati mai sus, probleme ca se manifesta in primul rand la motor, dar nu numai.
QUOTE(Illusi0n @ 26 Jan 2009, 14:08)
Sa inteleg ca daca schimb uleiul anual sau sub 15.000 km (in medie fac 11.000 km pe an) nu procedez bine?
*


Uleiul schimbat des nu e un lucru rau, ba chiar in multe cazuri este benefic, dar nu e nevoie sa exageram (de ex. schimb de ulei la 5.000 km). Iar schimbul de ulei facut la un anumit interval prevazut de costructor (12 luni), e practic obligatoriu... Uleiul pus in motor isi pierde in timp proprietatile de ungere si caracteristicile termice si de fluidizare, cam la fel cum se intampla si cand se parcurg n km cu masina...


--------------------
Renault Scenic 1.6 16v Dynamique D11 2008
Renault Clio III 1.4 16v CFD 2006
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 27 Jan 2009, 14:05
Post #119


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.364
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Illusion, renault zice ca daca:
mergi peste 5000 km/an la temperaturi peste 30 de grade sau sub -15
mergi 5000km in conditii de trafic cu viteza medie sub 30 km/h
mergi 3000km in zone deosebit de prafoase (ultimele 2 insemna utilizare in bucuresti)
uleiul se va schimba la 15 000 km sau 1 an. Adica exact cum faci si tu.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 27 Jan 2009, 16:15
Post #120


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.467
Joined: 16 January 08




nu stiu cum e treaba cu uleiul asta de tine el 20.000 km , nu am cunostinte in domeniu, dar eu asa gandesc il schimb la 10.000 de km cu tot cu filtru de aer (care arata jalnic) ca nu costa o caruta de bani si asa dormi linistit. cand il scot nu zici ca am avut ulei. zici ca am bagat cola in motor.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages « < 2 3 4
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th May 2025 - 11:29
Forum Renault