Mi-a ajuns temperatura la 95 grade
![]() ![]() ![]() |
Mi-a ajuns temperatura la 95 grade
ArtVandelay |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
|
||
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|||
PaulT |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai in cazul asta probabil ca un elv si un radiator mare te-ar scapa de probleme.Sau macar un elv.
L.E. Adica un elv,ca radiator mare ai deja.Pompa eventual sa o desfaci sa vizualizezi depunerile din interior si de pe rotor.Poate nu mai asigura debitul normal,si,automat nu mai circula lichidul cum trebuie. This post has been edited by PaulT: 13 Mar 2008, 18:53 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#33
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
am un elv pe la tara de pe o dacie de prin '89(deci de fabrica),o sa-l incerc cand se pun caldurile sa vad daca da rezultate
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#34
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Pai Paule e impropriu cum i-am zis "de vara" da in zonele unde clima e calda se recomanda punerea unei termostat care deschide mai repede.
|
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
PaulT |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu cred ca cel care deschide la 86 grade e suficient.El oricum incepe sa se deschida mai devreme si procesul se termina in jurul temperaturii de 86.Rolul termostatului este sa tina motorul in regimul optim de temperatura.Daca ai avea un termostat care deschide la 75 grade motorul nu ar mai functiona la temperatura optima(poate doar ziua daca e fff cald,si asta in oras).O masina care fierbe este o masina cu probleme la sistemul de racire,sau este reglata defectuos.Dar la halul in care se circula in oras(adica de fapt cum se sta),cel putin in B, parerea mea e ca trebuie neaparat montat un ELV.Cand stai 30 min la un semafor,la 34-37grade(la umbra ca la soare,in apropiere de asfalt sunt peste 60-65) elicea clasica nu asigura un flux de aer suficient ptr a raci motorul(eventual il tine la limita de sus,ceea ce nu e prea benefic).
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Hacker |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Citind topicurile mi-am adus aminte ca in toamna am pus solutie de lipit radiator. Ma gandesc afecteaza asta cu ceva? Se poate sa imi fi facut vreun dop si sa nu mai circule apa corespunzator prin motor?
Ce solutii de spalare a circuitului din motor exista? Si asta fara sa afecteze cumva motorul? Asi fi vrut sa il spal, poate o fi vreuna din cauze. Oricum electroventiltor ii pun. |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
dar de unde se leaga acel elv ?la o masina din 82 adica una clasica
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#38
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Are un cadru pe care il prinzi de radiator.In mod normal se leaga la o termocupla care exista pe unele radiatoare.Cand apa atinge o anumita temperatuta elv-ul porneste automat.La fel si cand scade sub o temperatura se opreste.Acuma il poti lega la buton in bord,vei fii sigur ca porneste din moment ce il actionezi.Zic la buton ca am vazut n cazuri la amici cand n-a pornit.E putin de cablarit dar merita.Creste si puterea motorului putin.
Bafta. |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
Hacker |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Eu am vazut cablurile, la mine a avut elv , cablurile si releele inca sunt, dar nu am termocupla pe radiator.
Ce fac? 13 Mar 2008, 19:12: Ce spuneti de 3 litri de otet, 3 litri de apa 30 km de condus, si cica gata dopurile din motor. Asa mi-a spus un mecanic. 13 Mar 2008, 19:29: Am mai intrebat si eu, si ma gandesc la eventuale cauze : 1. Dop in sistemul de racire 2. Termostat blocat 3. Radiator insuficient de mare 4. Reglarea defectuasa a motorului ( cica delcou ) Solutii : 1. Verificare termostat 2. Solutie de curatat instalatia de racire ( 2,5-3 l otet, sau solutie speciala de la magazin ) 3. Schimbare radiator cu unu mai mare 4. Montare Electroventilator cu termocupla si buton separat in bord Ce facem mai intai , ( ce o sa fac eu mai intai ) : 1. Iau termostatul, il bag in apa, dau drumu la aragaz si vad daca se deschide 2. Bag solutie de curatat sistemul de racire in apa+antigelul existent, il las 20-30min pornit la relantiu, apoi dau drumu la apa si bag jet puternic de apa in motor ( sper sa il curat ) DACA PROBLEMA PERSISTA : 1. Radiator schimbat cu unul nou sau de la dezmembrari cu unu mai bun de dimensiune mare ( clar ) 2. Montat ELV ( in cazul meu sigur il montez ) 13 Mar 2008, 20:00: Alte ideei mai aveti? This post has been edited by Hacker: 13 Mar 2008, 22:00 |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
aha....mai bn fac o vizita pe la electrician....
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
PaulT |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca ti-a facut vreun dop solutia minune,probabil l-a facut in radiator.Cel mai bine il schimbi cu unul mai mare,nou,si care sa aiba locasul pentru termocupla si gaurile de prindere ale elv-ului.Mai ai nevoie de ELV(care nou costa cam 60-65 ron,poate un pic mai mult acum),de o termocupla,de un releu pentru termocupla,de o siguranta pentru elv,si de un buton iluminat pentru override(avntajul este ca poti avea control vizual asupra fuctionarii elv).Cablaraie nu ar fi prea multa.Alimentarea elv pentru pornire la termocupla o faci separat,la un + permanent, cu siguranta dimensionata dupa curentul de pornire al motorasului(separat ptr ca e normal sa mai plece si dupa ce opresti motorul datorita circulatiei pasive a apei).Pentru override as sugera o alimentare doar pe perioada cand e contactul pus(adica nu il poti uita pornit.).
L.E. Ptr montare elv e si un topic separat.Mai poti citi si pe acolo http://www.daciaclub.ro/Montarea-unui-elec...14591-s630.html This post has been edited by PaulT: 13 Mar 2008, 22:47 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Hacker |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Azi ma apuc de sistemul de racire.
Va tin la curent dupa ce termin. Intrebare : Cum pot monta termocupla, ca eu nu am pe radiator locas de termocupla? |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
Hacker |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Am curatat sistemul de racire
Am cumparat solutie de curatat 2+2 1: Am bagat solutie si am lasat motorul pornit 30 de minute 2: Am scos apa si am bagat alta am lasat-o inca 30 minute pornita 3: Am mai repetat odata procedeul anterior 4: Am bagat apa+antigel Inbunatatiri momentan nu sunt semnificative. Am observat ca apa nici de 86 cat e termostatul nu mai trece, dar in conditzi de mers normal ( nu trafic) Voi vedea maine daca e mai bine sau nu. Va tin la curent. Oricum intrebarea mea despre cum pot adapta termocupla la radiator ramane ? Am vazut la cineva o teava la furtunul de jos de la radiator, si acolo avea bagat termocupla. Intrebarea mea e cine cunoaste un strungar sa imi poata faca si mie asa ceva? Si cat mar costa ? Ms. |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
PaulT |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Solutia e intr-adevar teava aceea pe furtunul gros de jos.Poate ai avea sanse sa gasesti pe la magazinele din Vitan.Mult nu are cum sa coste.Practic e un teu cu filet pe una din parti.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Hacker |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
O sa trec maine prin targ Vitan sa caut.
Azi am mers cu masina prin aglomeratie, si nu a mai sarit de 86 grade, ba mai mult, parca si masina merge mai frumos, in sensul ca nu mai tremura la relantiu. |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
tzepesch |
![]()
Post
#46
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
chiar, termocupla unde gasesc? vreau si eu neaparat sa pun ELV. ma gandeam daca pot adapta pe furtunul gros sau adaptata in dopul de la radiator. ...
ELV se monteaza pe ext? in fata radiatorului? asa prefera asa, sa tin si elicea. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
ceribros |
![]()
Post
#47
|
![]() Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par Group: Members Posts: 285 Joined: 8 January 08 ![]() |
Eu stiu ca sunt cam 3 probleme care au ca rezultat o temperatura inalta.
1. Nu este aerisita bine => se face o aerisitre completa 2. Termostatul este defect si deci nu deschide => se schimba termostatul 3.Garnitura de chiuloasa arsa => se verifica daca iti baga bule in vasul de expansiune sau pui o palnie cu apa in locul lui si vezi daca se fac bule in ea(binenteles cu motorul pornit) daca face bule te duci sa o schimbi. This post has been edited by ceribros: 17 Mar 2008, 10:04 |
--------------------
Am avut Dacie
Berlina
1997 In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
|
|
Hacker |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
ceribros, o alta cauza mai poate fi si sistemul de racire cu dopuri in blocul motor. Asa a fost la mine. Am bagat o solutie de astupat pori din radiator, si s-au format dopuri in sistemul de racire din motor.Solutie la ceea ce am patit eu e 2+2 de curatat radiatorul. Termostatul la mine cel putin deschide la teperatura indicata, adica 86, si asta pentru ca nu scade sub 86 si acum nici nu mai creste.
Iar solutie de adaptat termocupla pentru elv Dacia 1310 este una ca a lui radu_ care a facut o teava cu filet de termocupla, la strung (imagine) . Asa planuiesc sa fac si eu, pentru ca nu am sistem de prindere a termocuplei pe radiator. ![]() Attached thumbnail(s) 25iuclc.jpg ( Size: 353.97k ) Number of downloads: 341 2elxeg3.jpg ( Size: 33.11k ) Number of downloads: 471 |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
tzepesch |
![]()
Post
#49
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
ala verde e led?
mai spunea un coforumist ca se poate schimba termostatul cu unul electric + releu de 30A si se leaga ELV la ala. mi se pare mai ok. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Hacker |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Ala verde e un buton separat pe bord, asta in caz ca nu mai functioneaza termocupla, sa poti da drumu la elv manual.
Termocupla electrica e si asta care se monteaza pe radiator, sincer nu stiu la ce te referi, vino cu mai multe detalii, poate e mai utila asa cum spui tu si imi pun si eu, ms . |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
tzepesch |
![]()
Post
#51
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
se monteaza in locul termostatului din capul furtunului gros. e termostat electric. adica, se deschide la temp pt care e facut, dar actioneaza si un contact care pune in functiune ELV. e bun pt cei care na-u gaura de termocupla in radiator. sau nu vor sa se complice cu T-eu de termocupla pe furtunul de jos.
adice, 4 me ![]() ma interesez si revin |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
PaulT |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Termocupla porneste elv-ul la 92 grade si il opreste la 86.Termostatul deschide la 86...Termostatul are treaba lui ,termocupla are treaba ei.Cu termostatul deschis poti merge sute de km fara sa fie nevoie de pornirea elv.Fiecare are alta treaba.Nu are nici un sens un termostat electric.Si daca nu ai gaura ptr termocupla,si nici nu vrei sa pui teu ptr termocupla pe furtunul gros de jos,poate imi spui si mie care ar fi solutia pentru a pune in interiorul furtunului de sus(unde se pune termostatul) termostatul electric si sa tragi si firele ptr comanda elv-ului?Fara o alta adaptare,poate mai dificila.Ptr ca nu poti scoate firele prin furtun.O adaptare oricum e necesara.Oricum,sunt curios daca exista asa ceva.
![]() L.E. Elv se monteaza in partea dinspre motor(la Dacia),iar mentinerea elicii clasice este total inutila.Ideea cu elv-ul e tocmai sa scapi de ea... This post has been edited by PaulT: 18 Mar 2008, 23:19 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Hacker |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Sunt foarte curios de termostatul electric. Daca exista
![]() Solutie sa scoti firele din furtun gros de sus ar fi : exemplu ( ma gandesc eu ) ai putea sa scoti firele pe la inbinarea furtunului cu blocul motor, iar pentru etansarea furtunul sa folosim niste pasta rosie pentru etansat. |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
tzepesch |
![]()
Post
#54
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
nu-i problema ca nu se pot scoate firele.... ,
am inteles ca pe pantelimon , la magazinele de acolo sunt termostate d-astea... ma uit, sau daca sta cineva in zona si are drum p-acolo rog sa intrebe |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
PaulT |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Hacker @ 19 Mar 2008, 09:53) Sunt foarte curios de termostatul electric. Daca exista ![]() Solutie sa scoti firele din furtun gros de sus ar fi : exemplu ( ma gandesc eu ) ai putea sa scoti firele pe la inbinarea furtunului cu blocul motor, iar pentru etansarea furtunul sa folosim niste pasta rosie pentru etansat. Pune linistit teul si termocupla separata.... |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Hacker |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
problema e ca teul nu se gaseste de cumparat, si trebuie facut la strung. Are cineva vreun strungar?
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
tzepesch |
![]()
Post
#57
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
da, asta-i dilema cu care ma confrunt si eu.
am gasit elv de nova, facut la pitesti, 80lei. electrovalva, e ieftina, 15 lei cupla aia pt furtun n-o am... eu as vrea o vlava care sa porneasca vent la 86 gr si sa-l inchida la 80... daca ajunge la 90-96 gr tremura motorul ca toate alea...., deci vreau una care sa deschida devreme 19 Mar 2008, 17:18: dar , n-ar merge o piulita mare, care sa se pupe pe filetul valvei, si aia sudata pe o teava gaurita?, sau cositorita cu fludor de tevi... in cazul asta mi-o fac homemade. This post has been edited by tzepesch: 19 Mar 2008, 17:18 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Hacker |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
QUOTE dar , n-ar merge o piulita mare, care sa se pupe pe filetul valvei, si aia sudata pe o teava gaurita?, sau cositorita cu fludor de tevi... in cazul asta mi-o fac homemade. Pai in genul asta e si a lui radu_ uitate la poza mai sus, si daca reusesti sa faci, astept sa imi faci si mie una, si imi spui cat costa, serios ![]() Acum e cineva care a montat un ELV in fata radiatorului? ![]() |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
PaulT |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Elv-ul de Dacia nu se poate pune in fata radiatorului.Elv-urile cu montare de genul acesta difera constructiv prin modul in care sunt protejate de noroi,apa,etc...Si difera si constructia palelor..Si nici loc nu prea exista.Elv-ul de Nova e f bun,e echilibrat si silentios.80 grade nu e temperatura optima de functionare.Fabrica a montat termocuplele care pornesc elv la 92 si il opresc la 86,si termostat care deschide la 86.Inclin sa cred ca stiau ce fac...Pentru teu-repet,ati incercat in Vitan?
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Hacker |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
QUOTE a montat termocuplele care pornesc elv la 92 si il opresc la 86 92 nu e o temperatura mare? Macar un 89-88 g sa inceapa ELV, si un termostat de 82g montat . Zic ca ar fi ideeal. Iar termocupla cat de rezistenta e. sincer eu asi fi vrut una care sa nu imi dea emotii cand merg cu masina. |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 02:10 |