Rigidizare!, Rigidizarea sasiului la DSN cu strut bar sau sway!
![]() ![]() ![]() |
Rigidizare!, Rigidizarea sasiului la DSN cu strut bar sau sway!
Relu_GTT |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|||
Maskatu |
![]()
Post
#122
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Relu pana acum 3-4 posturi vorbeam de bara rigidizare, mai exact prinsa de capetele amortizoarelor sau de oale. Ai pus video cu nove de raliu care au roll cage. Noi vorbeam pana acum de strut bar nu de roll cage...
Ai zis: "si novele de raliu cum crezi ca au ? bara e sudata de oale si iti dai seama cate lovituri isi iau pe un traseu de macadam am pus poze la postul 102 e si un kadet cu bara prinsa in suruburi". Novele de raliu nu au bara sudata de oale. Au mai MULTE bari sudate de oale care rezulta intr-un roll cage. Nu o sa isi puna nimeni 10 tevi in masina precum au cele de raliu... |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
andreiy |
![]()
Post
#123
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 21 February 09 From: Pitesti ![]() |
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Imi place stilul tau, tunezi si apartamente?
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
@Maskatu
eu ti-am spus erau 2 nove in bv ce aveau teava sudata intre oale ca la solenza asta din resita http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627565984 si nu s-au distrus oalele cum sustii tu This post has been edited by Relu_GT: 11 Jan 2010, 23:42 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
Pulbur, astept cu interes pozele!
Cred ca solutia aleasa de tine e cea mai buna, bara putand fi usor de demontat la nevoie. In plus, masina are nevoie de rigidizare mai sus fata de linia oalelor, asa cum e la o berlina, de exemplu. This post has been edited by andri1940: 12 Jan 2010, 02:28 Attached thumbnail(s) logan_caroserie_taiata.JPG ( Size: 275.71k ) Number of downloads: 1297 |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#126
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
@andreiy: roll cage-ul presupune ceva mai elaboat, mai complex. Nu este chiar asa, dai 10 gauri, 3 afturi de sudura si gata ai roll cage...
@relu: te cred dar dupa mine este un punct slab al caroseriei in zona aceea. Adica nu face ce ar trebui sa faca bara daca o pui acolo. Dupa cum spunea si andri, mai bine mai "sus" cum are spre exemplu loganul. Partea aceea la noi este inexistenta... Majoritatea au oalele ruginite si nu mai reprezinta de mult un punct de sprijin de care te poti lega cu o bara metalica. Cred ca mai bine te legi de suportii banchetei pentru ca in zona aceea amplasezi bara la mijlocul distantei dintre plafon si podea. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
si daca cineva considera ca nu e suficienta o legatura intre suportii banchetei, poate sa opteze si pentru legarea directa (pe fiecare parte separat) sau in x a suportilor banchetei (de pe o parte pe alta) cu telescopul sau cu oala lui,
pentru o solutie extrema gen fan rigidizare mai exista doua puncte mai sus ce pot fi folosite in locul suportilor banchetei si anume cele 2 surube in care se prinde centura, cele de deasupra difuzoarelor, binenteles eu nu as merge asa de departe deoarece ar distruge aspectul masinii (cel putin placa difuzoarelor ar avea de suferit si s-ar vedea barile urat in masina poate chiar si de cel din spatele masinii. personal as opta pentru o varianta reversibila pentru cazul in care nu este obtinut efectul dorit, poate va trebui folosita masina in scopuri mai utilitare si e nevoie de spatiu de transport sau poate i-ar scadea valoarea la vanzare. |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
pulbur |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 23 June 09 From: SM ![]() |
Am atasat o poza...ma rog am luat o poza de pe forum si l-am editat...
Asa l-am facut eu si va spun ca se simte diferenta...troncanelile au disparut,si e mai stabila in curbe.Initial si eu vroiam sa o pun intre amortizoare,insa am mai vazut la un dsn asa...asa ca l-am pus si eu asa. Attached thumbnail(s) index.php.jpg ( Size: 314.75k ) Number of downloads: 1594 |
--------------------
Dacia/Fiat
DSN
2002
|
|
clau_24bcd |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 12 November 09 ![]() |
cred ca e o varianta buna cu bara asta..dar explicati-mi si mie care troncaneli dispar/?ce nu mai troncane?vreau sa pun si eu daca chiar are un efect pozitiv asupra masini.ms mult.va salut
|
--------------------
dacia
supernova
2001 clima
- gj 24 cla
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#130
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
@pulbur: Asteptam poze reale cu masinuta ta. Intrebare: nu cumva este cam ingusta muchia aceea?
@claudiu: Pai ce troncaneli sa dispara? Scartaitul usilor pe cheder la denivelari, troncanitul portbagajului, al plasticelor care din cauza denivelarilor "lucreaza" si produc zgomote destul de iritante... etc. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
clau_24bcd |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 12 November 09 ![]() |
maskatu bine ar fi sa scap de ce imi enumerasi mai devreme.ms mult,sambata o sa imi pun asa ceva pe masina si o sa revin cu poze
|
--------------------
dacia
supernova
2001 clima
- gj 24 cla
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
@pulbur
n-ai facut mare lucru asa, eu ma gandeam ca daca pun acolo, pun o teava intre suporti, nu asa de suporti |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#133
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
cea mai simpla idee e cea din poza de mai sus , eu am pus un cornier si s-a mai imbunatatit solutia ar fi sa se menteze in X in spatele scaunelor asa cum spune si maskatu. Oricum tabla e subtire si nu se compara cu altele plus constructia din spate e naspa .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
cea mai simpla... dar nu cea mai buna
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#135
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
daca vrei sa participi la raliu monteaza roll cage si gata ce tot o zapacim atata oricum asta e masina cu asta defilam alta mai buna ... logan sau ma rog ceva strain. Nu poti scoate dintr-o conseva ceva mai bun doar daca adaugi material la greu.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
daaaa o sa-mi fac roll-cage si o sa ma dau la raliu ca sa te oftici tu, care e problema ta ? ai ceva impotriva ? tot timpul ai tu ceva de zis... esti fenomenal... deaia ai si 8000 si ceva de posturi ca le sti tu pe toate
daca ai agatat tu cu 2 cuie o teava de calorifer in portbagaj insemana ca aia e cea mai buna metoda |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
melomanuu |
![]()
Post
#137
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 600 Joined: 10 March 07 From: Timisoara ![]() |
treaba cu roll cage sau rool bar suna bine. Am avut ocazia sa ma plimb cu o nova de cupa cu roll bar in ea si diferentele erau fantastice intre a mea si acea nova. Nu merita sa-ti bagi sau nu-i vad rostul cel putin unei masini cu care mergi zi de zi la munca, la piata sau mai stiu eu unde sa bagi roll bar in ea. Asa ca ne rezumam la bari facute artizanal, fara nici cel mai mic calcul intre oale.
|
--------------------
dacia
super nova
2001 clima
- TM86SRG
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#138
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Relu_GT @ 12 Jan 2010, 20:30) daaaa o sa-mi fac roll-cage si o sa ma dau la raliu ca sa te oftici tu, care e problema ta ? ai ceva impotriva ? tot timpul ai tu ceva de zis... esti fenomenal... deaia ai si 8000 si ceva de posturi ca le sti tu pe toate daca ai agatat tu cu 2 cuie o teava de calorifer in portbagaj insemana ca aia e cea mai buna metoda In primul rand nu ma oftic si cred ca tu te oftici de sari in sus ca arsul in al doilea rand nu fi obraznic ! Eu cred ca e un forum pentru discuti nu pentru mistouri si tipi care sar ca arsi lundu-se de alti asa fara un scop anume . Ce vrei tu sa faci mai bine dute nene la concurs nu mai vorbi aiurea ca oricum alti nu vor face asa ceva si mai ales pe super nova . Solutia a dat-o melomanuu nu cea ce visezi tu relu. Si am terminat discutia . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#139
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
QUOTE(melomanuu @ 12 Jan 2010, 20:20) [...] Nu merita sa-ti bagi sau nu-i vad rostul cel putin unei masini cu care mergi zi de zi la munca, la piata sau mai stiu eu unde sa bagi roll bar in ea. Asa ca ne rezumam la bari facute artizanal, fara nici cel mai mic calcul intre oale. Bine punctat... ![]() Baieti nu va mai certati. Fiecare face ce vrea cu masina lui. De aceea exista forumul, sa vorbim, sa dezbatem si sa ajungem la cele mai bune solutii. Daca aceste solutii sunt si cele mai ieftine, practice si usor de realizat, atunci forumul "si-a facut" datoria. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 13 Jan 2010, 16:02) In primul rand nu ma oftic si cred ca tu te oftici de sari in sus ca arsul in al doilea rand nu fi obraznic ! Eu cred ca e un forum pentru discuti nu pentru mistouri si tipi care sar ca arsi lundu-se de alti asa fara un scop anume . Ce vrei tu sa faci mai bine dute nene la concurs nu mai vorbi aiurea ca oricum alti nu vor face asa ceva si mai ales pe super nova . Solutia a dat-o melomanuu nu cea ce visezi tu relu. Si am terminat discutia . tu te oftici pt ca ti-am zis ca improvitatia cu cornierul tau nu e buna ori cu el ori fara tot aia e |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Nu e tot aia deloc. Nu-i iau apararea, dar diferentele sunt destul de mari chiar daca montezi un simplu cornier. Eu l-am montat de proba doar, a fost prins in capul amortizoarelor pentru a vedea diferenta. Si aceasta s-a simtit imediat.
De vreo doua luni l-am scos si au aparut scartaielile de chedere cand treci peste denivelari, coborari de pe borduri, se simte si la virajele luate mai in forta, in sens negativ. Per total, eu am fost multumit de acel cornier, singura problema a fost ca a generat niste zgomote noi care proveneau probabil de la amortizoare si care erau destul de enervante. Dar le anulase pe toate celelalte care proveneau din frecarea chederelor si alte scartaieli provocate de torsionarea caroseriei. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#142
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
Bara de rigidizare nu se prinde de amortizoare !
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Eu am spus ca am montat acel cornier doar de proba pentru a vedea daca exista ceva diferente. Nu am stat sa confectionez ceva mai pretentios, am vrut doar ceva cat mai simplu si acesta a fost un cornier in care am dat doua gauri.
Si cu acel simplu cornier diferentele s-au vazut, chiar si cu el prins intre amortizoare. Daca tot ii tragi intr-una ca nici una dintre solutiile prezentate de cei de aici nu e buna poate ne luminezi tu, marite expert, dar nu ne pune sa ne montam roll-bar, cage-uri si alte chestii de-astea ca noi nu ne pricepem. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#144
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
in primul rand trebuie sa ai niste oale sanatoase sa montezi ca in poza de mai sus; dar nici asa nu cred ca e bine sa le montezi in capul de amortizor..
se simte ceva daca o pui asa? tind sa cred ca solutia in "X" in spatele banchetei e mai buna.. |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#145
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
@cristio_79
eu nu am facut referire la roll-cage am pus pozele ca sa vedeti bara de rigidizare, se pare ca trebuia sa si incercuiesc in poza la ce ma refer, daca acele masini au si roll-cage e alta poveste nu la roll-cage am vrut sa ajung, daca voi inlegeti altceva ce vina am eu... In concluzie cea mai buna metoda e sa fie sudata intre oale, dar la unii nu se poate pt ca oalele sunt intr-o stare care lasa de dorit, asa ca nu de prosti tuneri consacrati fac bari de rigidizare care se vand gata facute pt a fi montate intre sau de oale, iar o a doua varianta in cazul dsn sau slz e sa fie montata intre suporti nu de marginile suportilor, cum am spus si in primele posturi This post has been edited by Relu_GT: 13 Jan 2010, 19:51 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#146
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
relule fie ca tine asa ca sa fi multumit nu sunt genul de om sa ma iau in harta .
O solutie dintre atatea ar fi sa se sudeze asa cum e la logan din cate observ din poza pusa de andri1940 si se incheaga mult mai bine masina acum fiecare face cum doreste. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
la logan este la fel ca la dacia berlina, sn este hatchback e cu totul altfel, acolo in partea de sus este o tabla dublura la fel ca cea din exterior ceea ce este moale si nu prea vad ce rigidizare se obtine de acolo
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#148
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
Relu_GT - poate altii au inteles, eu imi cer scuze dar nu inteleg ce vrei sa zici prin: "sa fie montata intre suporti nu de marginile suportilor".
Daca ai desena un pic pe o poza cred ca s-ar intelege mai bine, sunt interesat de varianta asta deoarece am oalele ruginite si chiar daca o sa le fac cand da caldura cred ca o sa fie doar petecite ca-i mica zona ruginita si chiar daca ar fi schimbate o sa evit sa le supun unui stres mecanic suplimentar ca oricum nu vor mai fi la fel de tapene ca noi. |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#149
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
@danciusergiu84: uita-te la poza editata mai sus de pulbur si o sa intelegi
@ relu: corect... nu prea cred ca ramforseaza prea tare partea de sus a plafonului. Chiar daca ar fi mai groasa tabla nu ar avea nici un efect, pentru ca aripile spate sunt la fel de subtiri. Ideea este ca ramforsarea sa fie undeva la jumatatea distantei dintre plafon si podeaua portbagajului. Attached thumbnail(s) IMG_2113.JPG ( Size: 125.94k ) Number of downloads: 1339 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#150
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
@danciusergiu84
1 metodele intre oale cu rosu si cu galben cea intre suporti poza 3care apare si in poza 2 dar cu rosu desenata detaliat 2 intre suporti poza 2 acolo suruburile ar fi doar de fixare nu de sustinere baza ar sta in capetele sudate de teava in cap ca un T dintr-o tabla groasa 2-3mm, la mijlocul suportilor tabla aia e groasa si tare suportul existent e sudat si de oala si de interiorul aripi deci o mai buna rigidizare daca bara se monteaza acolo decat doar de marginea suportilor banchetei 3 si varianta 3 in poza 1 tot prinsa ca in cea de a 2 a dar in X jos prinsa de coltarul incercuit in a 2 a poza Una din cele 3 metode o sa o realizez in primavara Nu au vrut pozele sa se uploadeza in ordinea care le-am pus si a trebuit sa reeditez la fiecare 3 metode Pozele cu sn alba nu este a mea This post has been edited by Relu_GT: 13 Jan 2010, 23:03 Attached thumbnail(s) srn_rig2.JPG ( Size: 185.8k ) Number of downloads: 1339 sn_rigidiz.JPG ( Size: 137.09k ) Number of downloads: 1294 srn_rig.JPG ( Size: 185.97k ) Number of downloads: 703 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 05:58 |