ce are aeroterma ?
![]() ![]() ![]() |
ce are aeroterma ?
cipri20 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
|
||
--------------------
VW
1200
1970
|
|||
OCEBE |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
1. verifica voletii de panza cauciucata de la compartimentul caloriferului; normal ar fi ca atunci cand se porneste aeroterma voletii sa se inchida;
2. verifica etansarile compartimentului caloriferului. 3. verifica existenta celor 2 furtune "supapa" de scurgere a apelor acidentale; |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
el-ninio |
![]()
Post
#3
|
--- Group: Members Posts: 46 Joined: 22 April 04 From: d ![]() |
si eu am aceeasi problema...numai ca la mine mi se pare ca nu baga aer cum ar trebui(diferenta se simte insa), asa cum am vazut ca baga la altii...ce e de facut ? :!:
|
--------------------
Seat
Cordoba
2002
- VN xx QLZ
|
|
cipri20 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
chiar, nu ne poate ajuta cineva cu mai multe detalii? sad.gif
|
--------------------
VW
1200
1970
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
[quote]chiar, nu ne poate ajuta cineva cu mai multe detalii? sad.gif[/quote]
adica ce fel de alte detalii? |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
Dyda |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Asa cum a spus si ocebe vina cea mare o au voletii. Desfaci grila dezaburire adica piesa din tabla cu gauri de sub parbriz prinsa in 7 chiplinguri si verifici voleti. Dar nu sunt de acord cu el in ce priveste inchiderea lor ci invers dacasunt scorojiti si se lipesc de radiarorul ptr incalzire aerul nu mai trece prin el si implicit nu are ce intra in habitaclu. Sistemul a fost construit in asa fel incit fara aeroterma in rulaj sa ai caldura , adica sa patrunda aer din exterior pe sub voleti se incalzeste prin radiator si mai departe ajunge in habitaclu.Sun prinsi in nituri pop, ii tai cu dalta pui voleti noi si prinzi cu suruburi de 3. Dupa ce elimini acest defect treci la depistarea urmatorului daca exista.
|
-------------------- Kox
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
[quote]
Dar nu sunt de acord cu el in ce priveste inchiderea lor ci invers dacasunt scorojiti si se lipesc de radiarorul ptr incalzire aerul nu mai trece prin el si implicit nu are ce intra in habitaclu. Sistemul a fost construit in asa fel incit fara aeroterma in rulaj sa ai caldura , adica sa patrunda aer din exterior pe sub voleti se incalzeste prin radiator si mai departe ajunge in habitaclu. [/quote] nici eu nu sunt de acord cu cele de mai sus; voletii nu pot fi in doua locuri in acelasi timp adica desprinsi si lipiti pe calorifer pe de o parte si/sau pe pozitia lor pe de alta parte; sa presupunem ca voletii ar fi desprinsi , cazuti si lipiti pe calorifer; problema nu e ca obtureaza caloriferul (nici nu e posibila o obturare 100%) ci ca tot aerul suflat de aeroterma mai degraba iese afara decat sa patrunda in habitaclu ptr. ca lipsesc taman voletii care sa obtureze trecerea aerului catre exterior. eu la a mea dacie am rezolvat problema in mod radical prin lipirea voletilo pe tot conturul lor a.i. daca pornesc aeroterma nu mai e nici o problema cu etansarea voletilor iar la viteze mari aerul va patrunde in habitaclu (e drept, cu un debit mai redus) nu prin voleti ci prin aeroterma si apoi, bineinteles, prin calorifer. Ca un corolar, e bine sa se sufle cu aer comprimat exteriorul caloriferului pentru a-l desfunda |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
fnp |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Mai trebuie verificat:
- etanseitatea prinderii aerotermei de caroserie (sub bord in dreapta sa aiba mastic pe tot conturul si suruburile sa fie stranse bine) - etanseitatea prinderii grilei din fata parbrizului - garnitura de cauciuc pe latuar lunga dinspre capota si mastic pe latura dinspre parbriz si in special garniturile de cauciuc (daca exista - daca nu baga burete) de pe laturile scurte stg si dr. Si eu am avut aceeasi problema si era de la faptul ca lipseau garniturile de cauciuc de pe laturile "scurte" ale grilei. S-a rezolvat cu burete. Nu baga f. bine dar este de ajuns cat sa dezabureasca parbrizul aproape pe orice vreme. |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#9
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Si eu m-am confruntat cu aceeasi problema. Ce am facut: am dat jos aeroterma, am desfacut grila de aerisire si am dat jos si partea de tabla dintre capota si parbriz (aia pe care sunt duzele de stropire a parbrizului). Am curatat bine zona de acolo, am desfundat gurile de scurgere a apei. Dupa aia am curatat bine aeroterma (am desfacut turbina complet), am uns cu vaselina lagarele motorului, am curatat contactele (periile ai am lipit mai bine contactele electrice). Asa am scapat si de haraitul ala de la pornire. Cand am pus-o la loc am dat pe buza ei cu silicon pentru a etansa mai bine. Pe urma am verificat voletii (care la mine erau in stare buna) si cablurile de comanda sa vad daca se inchid complet (ei bine, de inchis complet nu o sa se inchida niciodata, dar sa nu fie lufturi prea mari).
Cam asta am facut eu la a mea si sa stii ca baga aer destul de bine. Nu ca una cu bord de CN, dar suficient cat sa imi dezabureasca geamurile din fata. Ca sfat, sa nu stangi prea tare suruburile de prindere, ca o sa se loveasca paleta turbinei de tabla interioara si o sa face un zgomot ucigator. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(bogdan_o @ 26 May 2004, 19:19) Si eu m-am confruntat cu aceeasi problema. Ce am facut: am dat jos aeroterma, am desfacut grila de aerisire si am dat jos si partea de tabla dintre capota si parbriz (aia pe care sunt duzele de stropire a parbrizului). Am curatat bine zona de acolo, am desfundat gurile de scurgere a apei. Dupa aia am curatat bine aeroterma (am desfacut turbina complet), am uns cu vaselina lagarele motorului, am curatat contactele (periile ai am lipit mai bine contactele electrice). Asa am scapat si de haraitul ala de la pornire. Cand am pus-o la loc am dat pe buza ei cu silicon pentru a etansa mai bine. Pe urma am verificat voletii (care la mine erau in stare buna) si cablurile de comanda sa vad daca se inchid complet (ei bine, de inchis complet nu o sa se inchida niciodata, dar sa nu fie lufturi prea mari). Cam asta am facut eu la a mea si sa stii ca baga aer destul de bine. Nu ca una cu bord de CN, dar suficient cat sa imi dezabureasca geamurile din fata. Ca sfat, sa nu stangi prea tare suruburile de prindere, ca o sa se loveasca paleta turbinei de tabla interioara si o sa face un zgomot ucigator. Salut , Eu am bord de D1300.Am dat jos aeroterma cu mare chinuiala .Am pus silicon si am pus-o la loc .In timp ce am facut toate astea , s-a desprins un un papuc careare legatura cu aeroterma .Acum nu mai functioneaza cand cuplez maneta de caldura spre stanga ca pana acum .Unde vine prins papucul ? Are tensiune pe el cand e pornit motorul ,indiferent in cepozitie e maneta de caldura .Nu vreau sa fac vre-o prostie .Am mai gasit si un fir de masa (papuc) iesit .Nu trece cu mult de carcasa climatizorului .Pe carcasa climatizorului e o tabla in forma de u de care e prins un papuc cu fir subtire (cred ca e masa .Mai are loc de un papuc , nu stiu daca e cel de masa care e liber . Cum ai demontat aeroterma ?Eu am dat-o jos si nu am vazut decat cele trei suruburi care prind corpul aerotermei de motor cred . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
costas |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 9 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Am avut si eu problema asta si am rezolvat-o fara sa dau aeroterma jos - bineinteles functiona corect si n-a fost nevoie. Insa, inainte de a da jos ventilatorul acela si a evita o munca anevoiasa - e al dracu gandit sistemul ala de prindere (ca multe alte chestii la Dacia), faceti urmatoarea operatiune:
1. dati jos tabla dintre capota si parbriz 2. curatati bine cele 2 "camere" - cea cu radiatorul si ce in care sunt furtunele de la stergator (tasnitori sau cum s-or numi) 3. cele 2 "camere" sunt separate de o tabla, prin care exista practicate niste gauri cu o chestie care le acopera. Pe partea superioara a acelei table trebuie sa existe o garnitura din burete care din pacate putrezeste sau se imbina cu praf si nu mai etanseaza cum trebuie. Inlocuiti-o cu ce aveti la indemana - un cheder mai subtire, o fasie de mocheta sau asa cum am facut eu: am luat una bucata furtun de cauziuc, l-am sectinat pe lungime si am facut din el un cheder de toata frumusetea. Mocheta, ca si buretele putrezeste in timp. Montati apoi capacul de tanbla cu grija ca garnitura voastra sa ramana pe pozitie si sa etanseze cele doua camere. Astfel aerul va intra in interior perin grilele de absorbtie. Mai e ceva: verificati trapa care directioneaza aerul (in interior) spre gurile de la picioare. Daca aceasta nu se inchide in asa fel incat tot aerul impins de ventilatorul aerotermei sa treaca spre parbriz,nu veti obtine niciodata curentul de aer necesar dezaburirii parbrizului. Si inca un tip: dezaburirea se realizeaza (ce-i drept mai greu dar functioneaza) si cu aer "rece" adica neincalzit, cu conditia ca jetul de aer sa fie destul de puternic. Prin urmare nu e nevoie sa deschideti caldura de fiecare data cand vreti sa dezaburiti parbrizul. La mine cel putin tre sa deschid intrerupatorul ridicand capota si etc ... cum probabil se intampla la multi deintre voi. Spor la treaba |
--------------------
Dacia
1310L
- gl 10 acg
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(costas @ 30 Aug 2005, 12:02) Am avut si eu problema asta si am rezolvat-o fara sa dau aeroterma jos - bineinteles functiona corect si n-a fost nevoie. Insa, inainte de a da jos ventilatorul acela si a evita o munca anevoiasa - e al dracu gandit sistemul ala de prindere (ca multe alte chestii la Dacia), faceti urmatoarea operatiune: 1. dati jos tabla dintre capota si parbriz 2. curatati bine cele 2 "camere" - cea cu radiatorul si ce in care sunt furtunele de la stergator (tasnitori sau cum s-or numi) 3. cele 2 "camere" sunt separate de o tabla, prin care exista practicate niste gauri cu o chestie care le acopera. Pe partea superioara a acelei table trebuie sa existe o garnitura din burete care din pacate putrezeste sau se imbina cu praf si nu mai etanseaza cum trebuie. Inlocuiti-o cu ce aveti la indemana - un cheder mai subtire, o fasie de mocheta sau asa cum am facut eu: am luat una bucata furtun de cauziuc, l-am sectinat pe lungime si am facut din el un cheder de toata frumusetea. Mocheta, ca si buretele putrezeste in timp. Montati apoi capacul de tanbla cu grija ca garnitura voastra sa ramana pe pozitie si sa etanseze cele doua camere. Astfel aerul va intra in interior perin grilele de absorbtie. Mai e ceva: verificati trapa care directioneaza aerul (in interior) spre gurile de la picioare. Daca aceasta nu se inchide in asa fel incat tot aerul impins de ventilatorul aerotermei sa treaca spre parbriz,nu veti obtine niciodata curentul de aer necesar dezaburirii parbrizului. Si inca un tip: dezaburirea se realizeaza (ce-i drept mai greu dar functioneaza) si cu aer "rece" adica neincalzit, cu conditia ca jetul de aer sa fie destul de puternic. Prin urmare nu e nevoie sa deschideti caldura de fiecare data cand vreti sa dezaburiti parbrizul. La mine cel putin tre sa deschid intrerupatorul ridicand capota si etc ... cum probabil se intampla la multi deintre voi. Spor la treaba Salut , Cum verific trapa care directioneaza aerul la picioare ? La mine baga si sus si jos aer . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
costas |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 9 August 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 30 Aug 2005, 12:17) Trebuie sa fie legata pe unuldin butoanele culisante din "Comanda clima" de pe bord. Daca nu e inseamna ca ori trebuie saschimbi comanda cu totul, ori sa cauti camblul pe sub bord, tragi de elpana se inchide si o lasi inchisa. Din experienta iti spun totusi ca e bine sa-l poti misca din comanda, iarna cel putin, cand urci in masina cu picioarele inghetate sau plin de zapada e bine sa-ti vina ceva caldura pe jos ![]() |
--------------------
Dacia
1310L
- gl 10 acg
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(costas @ 30 Aug 2005, 15:40) Trebuie sa fie legata pe unuldin butoanele culisante din "Comanda clima" de pe bord. Daca nu e inseamna ca ori trebuie saschimbi comanda cu totul, ori sa cauti camblul pe sub bord, tragi de elpana se inchide si o lasi inchisa. Din experienta iti spun totusi ca e bine sa-l poti misca din comanda, iarna cel putin, cand urci in masina cu picioarele inghetate sau plin de zapada e bine sa-ti vina ceva caldura pe jos ![]() Am inteles .Sigur daca se misca cablul (este o sarma otelita ca la frana de bicicleta) se misca si ce trebuie in bord pentru directionarea aerului ? Am o problema electrica postata mai sus , crezi ca ma poti ajuta ? |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Slider |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Urmareste cu mina cablurile si o sa ajungi la voletii (parca asa le zice...? ) respectivi. Si uite asa poti verifica daca se misca si ei odata cu cablurile.
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Eu am bord de D1300.Am dat jos aeroterma cu mare chinuiala .Am pus silicon si am pus-o la loc .In timp ce am facut toate astea , s-a desprins un un papuc careare legatura cu aeroterma .Acum nu mai functioneaza cand cuplez maneta de caldura spre stanga ca pana acum .Unde vine prins papucul ? Are tensiune pe el cand e pornit motorul ,indiferent in cepozitie e maneta de caldura .Nu vreau sa fac vre-o prostie .Am mai gasit si un fir de masa (papuc) iesit .Nu trece cu mult de carcasa climatizorului .Pe carcasa climatizorului e o tabla in forma de u de care e prins un papuc cu fir subtire (cred ca e masa .Mai are loc de un papuc , nu stiu daca e cel de masa care e liber . Cum ai demontat aeroterma ?Eu am dat-o jos si nu am vazut decat cele trei suruburi care prind corpul aerotermei de motor cred . Stie cineva cum functioneaza aeroterma de D1300 ? Multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
costas |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 9 August 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310L
- gl 10 acg
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(costas @ 31 Aug 2005, 11:21) Am dat jos aeroterma si mi s-a desprins un fir cu papuc . Din aeroterma pleaca 2 fire cu papuci .Unul se leaga la un fir care pleaca de la sigurata pe contact(mama- tata) si al doilea cred ca se leaga in blocul de climatizare .Cand dadeam maneta pe caldura spre stanga , pornea aeroterma .Problema este ca pe ambele fire am tensiune 12V(inclusiv pe al doilea fir care e desprins si vine din aeroterma ) de unde isi ia masa ? Nu stiu cum functioneaza . La D1300 se porneste aeroterma din maneta blocului de climatizare .La D1310 are buton separat de pornire -oprire . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Pe amandoua firele ai plus deoarece unul cel legat in tablou ai plus de contact este si normal sa ai , iar al doilea ai plus prin bobina motorului, acest fir vine pe contactul de la levier adica se inchide la masa.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(mihai1677 @ 31 Aug 2005, 12:09) Pe amandoua firele ai plus deoarece unul cel legat in tablou ai plus de contact este si normal sa ai , iar al doilea ai plus prin bobina motorului, acest fir vine pe contactul de la levier adica se inchide la masa. Adica daca pun firul la masa , porneste aeroterma ? Unde se afla contactul de la levier ? Cum arata ? Un am depistat nimic in care sa intre un papuc . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
desfa grupul de leviere si sigur o sa vezi unde vine. nu mai stiu daca este lipit un fir sau are suport pt papuc.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(mihai1677 @ 31 Aug 2005, 13:12) desfa grupul de leviere si sigur o sa vezi unde vine. nu mai stiu daca este lipit un fir sau are suport pt papuc. Teoretic trebuie sa aiba suport pt. papuc daca firul are papuc .Cum scot grupul de leviere ? Are suficient joc sa-l pot scoate ? Am observat ca se scoate prin spatele bordului . Ok. multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
teoretic trebuie sa aiba doua suruburi mici sub scrumiera
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Multumesc tuturor pentru informatii .am rezolvat problema cu aeroterma .Acum e ok. Fiul care ma chinuia se punea la masa .Contactul de masa era pe ansamblu climatizare .A trebuit sa demontez climatizarea din cele 2 suruburi ,cu o cheie de 8 tubulara . Cineva aici a spus ca se poate izola foarte bine incinta caloriferului D1300. Cu se poate face ? Sunt cele 2 furtune care intra ina calorifer si scurgerile . Multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#27
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Am si eu o mare problema ... aerul care intra in masina nu se ditribuie uniform pe toata lungimea parprizului ... intra mai mult la sofer si foarte foarte putin la pasagerul din dreapta. Cum se poate remedia aceasta problema ?
|
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
Joyfully |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 12 August 05 ![]() |
Si eu am aceiasi problema. Eu transpir si cel din dreapta ingheata
|
--------------------
Dacia
1310L Berlina `97
- IL-08-BEL
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#29
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Eu banuiesc ca este de la voleti ... asa este ?
Cum se pot schimba acesti voleti ... daca exista aceasta posibilitate. |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
Joyfully |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 12 August 05 ![]() |
Probabil, dar pur si simplu mi-e teama sa ma uit pe acolo. In alta ordine de idei aerul pe jos pe unde vine. La mine sub bord e un fel de carton (ca vai de el) pe care as vrea sa il peticesc dar mi-e teama sa nu astum gurile prin care vine caldura.
|
--------------------
Dacia
1310L Berlina `97
- IL-08-BEL
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:23 |