Generatorul de Hidrogen, scheme, experimente, rezultate
![]() ![]() ![]() |
Generatorul de Hidrogen, scheme, experimente, rezultate
Lucian MC |
![]()
Post
#781
|
||
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|||
LuluMOB |
![]()
Post
#782
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
La ce sa fim deschisi, la perpetuum mobile? Reactie de disociere e endoterma, iar energia absorbita e mai multa decat cea pe care o poti obtine arzand hidrogenul rezultat. Se baga in motoare pentru racire. Apa e doar oxigen ars.
Bine, unii nu vor sa priceapa neam... This post has been edited by LuluMOB: 29 Aug 2012, 19:51 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
Lucian MC |
![]()
Post
#783
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
Corect randamentul este subunitar si nu am afirmat alt lucru . Dar poate imbunatati randamentul total al unui motor in 4 timpi si scadea consumul. Daca tot esti din iasi si consideri lucrul acesta imposibil,peste 2 saptamani scot masina care este in lucru in momentul asta la tinichigerie din nou pe soselele patriei cu un sistem montat pe ea si te rog sa imi dai anumite explicatii cu aplicatia in fata de ce nu merge si de ce totusi pe masina da randament mai mai mare motorul clasic si ca putere si ca consum desi consumul de curent creste semnificativ.
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
gotronic |
![]()
Post
#784
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Bateria de acumulator ce capacitate are? (amperaj)!
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Lucian MC |
![]()
Post
#785
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
La mine are 85 amperi si alternatorul este unul de 50 amperi momentan dar vreau sa pun ceva mai mare pentru ca am si statie pe masina si un sistem audio putin mai potent acum undeva la 300 w pentru mine . Are undeva la 500 Amperi teoretic varful maxim la pornire dar asta nu prea conteaza. Sistemul care il folosesc imi ia la inceput cam 40 amperi in primele 3 minute de functionare dupa care curentul scade progresiv si se mentine undeva la 15-20 amperi.
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
ionijhonnie |
![]()
Post
#786
|
![]() Membru Group: Members Posts: 314 Joined: 8 July 07 From: Ploiesti - Bucuresti ![]() |
QUOTE(LuluMOB @ 29 Aug 2012, 20:47) La ce sa fim deschisi, la perpetuum mobile? Reactie de disociere e endoterma, iar energia absorbita e mai multa decat cea pe care o poti obtine arzand hidrogenul rezultat. Se baga in motoare pentru racire. Apa e doar oxigen ars. Bine, unii nu vor sa priceapa neam... Stimabile, te rugam sa ne luminezi si pe noi cum e chestia asta cu ” apa e doar oxigen ars”... ![]() Cred ca d'aia nu mere perpetuum mobile... Baiatu'... ai luat bacu' ? |
--------------------
Actual: Dacia
SuperNova, 2001
îmbunătățită Rapsodie-Confort-Clima, 1.4mpi
- Albastru KatYfea X Ex: R16-1964, R16-1967, D1300-1975, LoganMCV-2007
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#787
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Hidrogen, taica, hidrogen ars.
Si mai pe burta cu apelativele alea, pastreaza-le pentru cei din preajma ta. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
gotronic |
![]()
Post
#788
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Hidrogenul "ars" (oxidat) este acel HHO ars, adica H2O (apa). Oxigenul este si din atmosfera luat, chiar daca nu il ai separat la ardere. (Am luat bacu' ?)
![]() LE. Apa rezulta sub forma de vapori de apa din reactie, nu la PET. (adica nu se vede) ![]() This post has been edited by gotronic: 31 Aug 2012, 07:02 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
LuluMOB |
![]()
Post
#789
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
http://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_%28engines%29
In internal combustion engines, water injection, also known as anti-detonant injection, is spraying water into the cylinder or incoming fuel-air mixture to cool the combustion chambers of the engine, allowing for greater compression ratios and largely eliminating the problem of engine knocking (detonation). This effectively increases the octane rating of the fuel, meaning that performance gains can be obtained when used in conjunction with a supercharger, turbocharger, altered spark ignition timing, and other modifications. Increasing the octane rating allows for a higher compression ratio which increases the power output and efficiency of the engine. Depending on the engine, improvements in power and fuel efficiency can also be obtained solely by injecting water. Water injection may also be used to reduce NOx or carbon monoxide emissions. Water injection is also used in some jet turbine engines and in some shaft turbine engines, when a momentary high-thrust setting is needed to increase power and fuel efficiency. Use in automobiles A limited number of road vehicles with large-displacement engines from manufacturers such as Chrysler have included water injection. The 1962 Oldsmobile F85 was delivered with the Fluid-Injection Jetfire[5] engine, which, incidentally, shares the title of "the world's first turbocharged road car" with the Corvair Spyder. Oldsmobile referred to the water/alcohol mixture as 'Turbo-Rocket Fluid'. Saab offered water injection for the Saab 99 Turbo. With the introduction of the intercooler the interest in water injection disappeared, but today, water injection is also of interest because it can potentially decrease nitrogen oxide (NOx) emissions in exhaust. The most common use of water injection today is in vehicles with aftermarket forced induction systems, such as turbochargers or superchargers. Such engines are commonly tuned with a narrower margin of safety from detonation and hence benefit greatly from the cooling effects of vaporized water. This post has been edited by LuluMOB: 31 Aug 2012, 07:02 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
ionijhonnie |
![]() ![]()
Post
#790
|
![]() Membru Group: Members Posts: 314 Joined: 8 July 07 From: Ploiesti - Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Actual: Dacia
SuperNova, 2001
îmbunătățită Rapsodie-Confort-Clima, 1.4mpi
- Albastru KatYfea X Ex: R16-1964, R16-1967, D1300-1975, LoganMCV-2007
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#791
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(ionijhonnie @ 31 Aug 2012, 05:58) Foarte sec. Daca n-ai argumente, practici sportul linistii, nu misto-uri discutabile. Expresii de genul celei de mai sus le tolerez o singura data. Si sincer, chiar daca "oxigen ars" nu-i tocmai chimic corect, ideea din spate era destul de clara. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
paul_p |
![]()
Post
#792
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Oricum, sunt unele opinii care te fac sa te intrebi daca cel care le-a emis a luat bacul.
Cum ar fi, de exemplu, ineptia cu apa care arde in motor. Pe un alt forum am citit chiar ca apa nu se foloseste la stingerea benzinei tocmai pentru ca arde. O aiureala similara a emis si aici cineva referitor la apa turnata peste uleiul care arde. |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#793
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Apa turnata peste uleiul aprins arde si ea. Am experimentat acest lucru cand eram mult mai tanar.
Bine, explicatia logica e doar ca vaporii de apa provocati relativ instant ridica amarnic vaporii uleiului ala extra-incins, expunandu-i la un volum mai mare din atmosfera (cu tot cu oxigenul sau proaspat aferent), creand o bila de foc de mai mare frumusetea. Chestii intelese mai tarziu, cand am mai priceput si eu cu ce se mananca mecanica, presiunea, dinamica fluidelor si alte trebi similare. Oricum, parintii n-au fost foarte incantati cand au vazut tavanul din bucatarie. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#794
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
peste ulei nu disociaza,practic nu arde, este doar un catalizator, iar injectata in cilindri raceste amestecul si il face mult comprimabil , da posibilitate turbinei sa bage mult amestec
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Andrei C. |
![]()
Post
#795
|
![]() Utilizator de diacritice Group: Members Posts: 87 Joined: 19 January 10 From: Timișoara ![]() |
Doar o curiozitate: Care e temperatura vaporilor la ieșirea din motor în cazul rulării pur pe amestecul rezultat din electroliză. Din câte înțeleg se consumă apă și curent și iese din motor aceleași cantitate de apă consumată => probabil diferența de temperatură a apei poate explica randamentul necesar regenerării curentului folosit + mișcarea mașinii (în cazul în care iese mult mai rece decât a fost inițial)... sau poate este ceva efect special al exploziei unui amestec benzină + O2 + 2H (în cazul în care doar în amestec merită)?
|
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16V
Laureate, 2010
|
|
ionijhonnie |
![]()
Post
#796
|
![]() Membru Group: Members Posts: 314 Joined: 8 July 07 From: Ploiesti - Bucuresti ![]() |
Gazul Brown , sau HHO, sau H2 O2, cum vreti sa-i spuneti, este un combustibil veritabil. Se poate folosi chiar si la sudura metalelor greu sudabile cu oxi-acetilena.
Acest HHO introdus in camera de ardere simplu va avea aproximativ acelasi comportament ca si vaporii de benzina va rezulta lucru mecanic. Numai ca din ”arderea” acestuia vor rezulta vapori de apa si nimic altceva. Am spus ”arderea”, deoarece aceasta ”flacara”, aceasta oxidare, nu creeaza atat de multa plasma in domeniul vizibil ci este mai mult in domeniul invizibil ochiului uman. Si deoarece la obtinerea HHO a fost nevoie de ceva electricitate, normal ca si la reactia inversa se va obtine o reactie chimica - electrica. Daca in camera de ardere se introduce HHO pe langa alt combustibil, normal ca la iesire vom avea un amestec de vapori de apa, noxe plus compusi derivati din combinarea acestora. Din punct de vedere al balantei energetice: energia electrica + Apa disociaza si rezulta Gaz Brown. Gazul + carburant fosil prin ardere rezulta lucru mecanic + noxe + vapori de apa. Lucru mecanic o parte se transmite la roata, o parte se transforma in electricitate, iar o alta parte se pierde prin frecari. Plusul necesar de energie se obtine din aportul de combustibil fosil ! Asa ca nu este nimic fantastic. TARGET-ul acestui topic este de a gasi o solutie tehnico-economica viabila care sa ne ajute sa reducem cat mai mult posibil consumul de carburant fosil. Nimeni nu tinteste sa realizeze Perpetuum Mobile. Asa ca va rog lasati deoparte fobia de utopii si nu mai filozofati in van. Va rog lasatii pe cei ce vor sa faca ceva sa poata comunica intre ei. Si eu vreau sa invat ceva nou. |
--------------------
Actual: Dacia
SuperNova, 2001
îmbunătățită Rapsodie-Confort-Clima, 1.4mpi
- Albastru KatYfea X Ex: R16-1964, R16-1967, D1300-1975, LoganMCV-2007
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#797
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
eu am impresia ca tu nu intelegi ca energia se conserva, ideea e sa ajungi la rezonanta , altfel nu rezolvi nimic, din contra pierzi energie.
Legatura chimica dintre hidrogen si oxigen este f puternica si este nevoie de o cantitate de energie electrica f mare pt a o rupe, energie pe care motorul o produce, ca asa pui o baterie f mare si o freci toata ziua in casa sa o incarci, practic mergi pe energie electrica adusa din afara sistemului. gazul HHO de care spui e defapt apa disociata in componentele ei, un amestec de hidrogen si oxigen de fapt 2H2 + O2, dar in aplicatiile auto nu se foloseste decat hidrogenul, nui asa? Deci daca nu se ajunge sa se elibereze hidrogenul cu o cantitate minima de electricitate, adica la o frecventa de rezonanta, nu se face nimic util This post has been edited by krapcarasu: 31 Aug 2012, 19:43 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
paul_p |
![]()
Post
#798
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Mare-i gradina lui dumnezeu!
|
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
Lucian MC |
![]()
Post
#799
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
Ca sa obtii energie din electroliza mai multa decat bagi e practic imposibil. Dar randamentul creste foarte mult daca folosesti curentul in trena de impulsuri dreptunghiulare si calculezi foarte bine celula dar si asa nu depasesti in cel mai bun caz 92% . Oricat am incercat sa depasesc acel prag imi e imposibil deci e practic imposibil sa obtii mai multa energie decat bagi dar profiti de un mic avantaj pentru ca alternatorul oricum produce curent si creaza franare motorului pentru accesoriile noastre gen faruri, mp3 si alte minuni care sunt prea obosit sa le enumar. Ideea principala este sa folosim cat mai bine oxihidrogenul ca,catalizator pentru benzina si astfel sa reducem consumul de carburant. Ca o simpla idee soda caustica(NaOH)+Aluminiu in apa =soda caustica + Oxid de aluminiu si ca produs rezultat este hidrogenul dar reactia este undeva la 70 la suta eficienta totusi poate fi viabila daca reusim sa controlam parametri chiar si la un simplu calcul -aluminiu =4 lei kg in iasi la remat de cumparat pentru cunoscatori si benzina 6 dar multe tampenii de astea nu duc decat la discutii contradictorii si la nimic creativ din partea multora. Daca ne-am folosi mintile in scopuri creative chiar si prostesti pana la urma am descoperi si alte cai de a face lucrurile.
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#800
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
intrebare ce consum de benzina ai la 100km/h in 100km?
si cita economie faci cu dispozitivul in functiune? in 100 km? |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
stabil777 |
![]()
Post
#801
|
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 22 November 10 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan sedan
2005/Laureate
|
|
gotronic |
![]()
Post
#802
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Marile descoperiri ale lumii s-au facut in urma unor studii stiintifice aprofundate si bine documentate, sau din greseala. Unii fac numai greseli, poate poate or descoperi ceva.!!! (nu sunt filosof)
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#803
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
lucian, nu ca oricum franeaza ca duce enargie la faruri , franarea e in functie de cat ii ceri, spun inca o data, energia se conserva;
nu mai vorbim de randamente, din energia de ardere a hidrogenului se pierde in motor si in alternator , 0,3*0,8, deci trebuie al naibii de eficienta extratia hidrogenului pt a fi rentabila energetic. Daca o iei cu soda caustica cu aluminiu, asa merge si acid clorhidric cu zinc, dar ce te faci cu vaporii corozivi? umplem compartimentul motor de oale? This post has been edited by krapcarasu: 31 Aug 2012, 23:53 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Lucian MC |
![]()
Post
#804
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
Consumul verificat pe 3 masini deja care sunt in parcul familiei adica un cielo ,un tico si sportiva mea si urmeaza breakul familiei si loganul proaspat achizitionat desi e din 2009 masina... Consumul la dacia sport a mea de la 8 mixt adica 10% in oras la stilul meu de mers ca trotilatul adica schimbat in 5000 ture prin oras si multe alte agresivitati si 6% in exterior mers peste 120 km/h am scazut consumul mediu al masinii undeva la 5% dar am umblat la avansul masinii deoarece oxihidrogenul are nevoie de alta curba de avans dupa tdc vreo 20 grade parca nu mai tin minte exact. La cielo de la 12 litri la suta am ajuns la 8 dar doar pe gpl caci am reusit sa umblu la gpl la reglaje si consumul asta tot mixt la un cielo din 2006. Si la tico de la 5 litri mixt am ajuns la 3.7 litri la suta dar nu mi-am bagat nasul la avans. Deci se face o oarecare economie si drept vorbind instalatiile nu consuma mai mult de 30 amperi pe fiecare masina. Ca sa iti raspund si tie krapcasaru vaporii toxici poti foarte bine sa ii filtrezi prin 2 vase cu apa si vei avea un gaz de hidrogen cat mai curat ,acuma testez un motor de generator de curent cu hidrogen din aluminiu si am folosit o butelie de compresor de 20 litri ca tampon ca sa am presiune constanta si motorul pentru moment se comporta normal. Am sa il las sa functioneze in stilul asta 2 luni dupa care voi desface motorul sa vad ce se intampla. Motorul de pe dacia sport l-am desfacut si era impecabil fara calamina sau oxid dupa 10000 km de rulat cu hho dar in schimb din cauza stilului de sofat trebuie schimbata o camasa pentru ca am fisurato si vreau sa il segmentez daca tot schimb setul de camasi de piston.
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
paul_p |
![]()
Post
#805
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Cati litri rezulta pe minut? sau cata apa se consuma la 100?
Cam care e ponderea lor in amestecul carburant si cata energie rezulta din ardere? |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
Lucian MC |
![]()
Post
#806
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
6 litri de oxihidrogen pe minut din 2 dispozitive combinate adica unul pe curent si unul pe presiune si temperatura care o degaja motorul. Asta e doar un minim care este in sistem dupa 5 minute de functionare a motorului. Litri de apa consumati la suta de km nu pot sa iti zic exact deoarece depinde foarte mult in cat timp faci o suta de km si in ce stil . 1 litri de apa reprezinta 1600 litri oxihidrogen de aici poti face un calcul simplu 1600 impartit la 6 reprezinta aproximativ 266 minute sau 4 ore jumate pentru un litru de apa ca motorul sa functioneze. Motorul avand galeria de evacuare mai"rece" adica moleculele care ies in evacuare avand volum mai mic datorita contractarii din cauza faptului ca temperatura este mult mai mica imbunatateste mult cuplul masinii si de aici fiind nevoie de mai putin carburant pe langa faptul ca oxihidro are mai multa putere calorica. De cifra octanica nu discutam pentru ca ea reprezinta alt lucru si nu este in interesul meu in discutia asta.
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#807
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
din ce spui e destul de clar ca reduci consumul de carburant prin aducere de energie din casa , cu bateria ;
cu aluminiu e mai interesant, doar ca sunt prea multe oale dupa cum am spus Sigur folosesti si oxigenul din electroliza? sau doar hidrgenul? |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Lucian MC |
![]()
Post
#808
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
Folosesc si oxigenul ca sa am o ardere mai puternica. Totusi daca e sa o luam asa participantii la curse injecteaza in motor NO2 deci oxigen pur pentru putere si azot pentru racire totusi creste puterea motorului.
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#809
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
da , eu am acelasi consum ca tine 5% la 130 km / h reali
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#810
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
mergi pe aluminiu + soda caustica daca ai reusit sa scoti hidrogen curat, asta ar fi un generator de hidrogen la care nu ai nevoie de enrgie electrica
Cu nos nu are rost sa comparam , pe landa NO2 se injectreaja si benzina proportional ,pt a creste puterea( altfel ce oxideaza oxigenul din nos?) |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Topicul de fata se refera in principal la experimente personale.
Tentativele mai mult sau mai putin ascunse de reclama/vanzare se pedepsesc cu warn/ban. Discutiile pro-contra care deviaza in flame se pedepsesc cu warn/ban. Orice problema se poate discuta si civilizat. Discutiile off-topic se pedepsesc cu warn/ban. Reguli valabile incepand de azi 27.09.2012 18:00 |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 00:39 |