Solenza - caseta de directie asistata, Dezasamblarea casetei de directie.
![]() ![]() ![]() |
Solenza - caseta de directie asistata, Dezasamblarea casetei de directie.
jayhova |
![]()
Post
#121
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 17 February 11 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
2004
- PH-34-RAZ
|
|||
KitDirectie |
![]()
Post
#122
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 23 September 12 ![]() |
QUOTE(sub75 @ 25 Sep 2012, 21:03) Da, dar gasesti filmulete complete aici http://eurotexso.eu/servicii/ si detalii la telefon |
--------------------
Peugeot
107
2007
- b 63 sok unde-i simering nu-i tocmeala!
|
|
KitDirectie |
![]()
Post
#123
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 23 September 12 ![]() |
QUOTE(jayhova @ 29 Dec 2012, 00:43) Salutare, cam aceeasi problema am si eu, doar ca e invers (mi se pare ca volanul merge prea usor). Mi-a schimbat cineva simeringurile la caseta + rectificarea cremalierei, dar... cand am fost sa fac unghiul de fuga mi-a spus ca am joc in caseta. Sa fie de la faptul ca dupa ce s-a montat cremaliera rectificata mai trebuia strans si acel impingator ??? Cel care s-a ocupat de aceasta operatiune a spus ca el a lasat acel impingator in starea initiala. "Impingatorul" casetei de directie (nu stiu cum sa-i spun ca fiecare mecanic, reconditionator sau "mester" in hidraulica ii spune altfel) se strange de catre fabricant si de catre reconditionatorii meseriasi cu o cheie dinamometrica si daca nu ma insel la solenza (logan, clio, kangoo - este aceeasi caseta SMI/Koyo in masinile enumerate -) forta de strangere este de 2,7Nm. Daca se rectifica cremaliera ar trebui stransa un pic mai tare insa forta necesara de strangere trebuie calculata si asta poate doar vreun inginer de pe la fabrica sa-ti spuna. Daca reconditionatorii ar avea bancuri de proba care sa faca toate testele necesare (pierderi de ulei/presiune, rezistenta la temperatura, rezistenta la torsiune si probare pentru stres) ar rezolva cele mai multe din probleme. Daca dintii de la melc si cei de la axul cremalier sunt uzati neuniform atunci jocul nu poate fi reglat decat partial. Daca servo merge prea usor si nu este vina cauciucurilor prea umflate sau daca nu compari mersul servo cu cauciucuri de vara cu mersul servo cu cauciucuri de iarna sunt 2 posibilitati, ori segmentul de radere de pe ax este uzat ori in loc de simeringuri originale ti-au fost puse mansete de etansare (mansete de forta). Unghiul de fuga este recomandat sa se faca ori de cate ori umbli la directie indiferent daca schimbi sau nu bieletele. 14 Feb 2013, 07:42: QUOTE(Bogdan90 @ 5 Dec 2012, 22:23) Pentru ca asa l-am gasit. Cum la diametrul interior intra cu 1mm mai mic, poate intra si cu 1mm in plus la grosime. Oricum voi mai cauta. Simeringul original e vreo 20 de lei 19*30*5.5/6 (cu busa de praf rezistent la presiune si temperatura din (materialul) NBR90. Un simering obisnuit poate face fata pana la schimbarile de temperatura (vara in caseta de directie cand pe asfalt sunt 50 de grade ai in caseta o temperatura de minim 70 de grade. This post has been edited by KitDirectie: 14 Feb 2013, 07:42 |
--------------------
Peugeot
107
2007
- b 63 sok unde-i simering nu-i tocmeala!
|
|
Danny20 |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 5 May 07 From: Iasi ![]() |
Salutare la toata lumea!
O intrebare pt. cunoscatori... Cand dai caseta jos trebuie sa slabesti si jugul (partea din spate) ? Rog , daca se poate, cateva detalii tehnice legate de aceasta "etapa" a demontarii , pana a ajunge la simering-urile buclucase. Tot aici , intreb, daca nu exista posibilitatea de a pune niste semne pe ax, coloana etc. pt. ca la re-montaj sa vina exact cum au fost initial? Multumesc anticipat, si astept sugestii si idei! Cu multa stima, Daniel |
--------------------
Dacia
slz
2004
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#125
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
QUOTE(Danny20 @ 18 Feb 2013, 23:43) Salutare la toata lumea! O intrebare pt. cunoscatori... Cand dai caseta jos trebuie sa slabesti si jugul (partea din spate) ? Rog , daca se poate, cateva detalii tehnice legate de aceasta "etapa" a demontarii , pana a ajunge la simering-urile buclucase. Tot aici , intreb, daca nu exista posibilitatea de a pune niste semne pe ax, coloana etc. pt. ca la re-montaj sa vina exact cum au fost initial? Multumesc anticipat, si astept sugestii si idei! Cu multa stima, Daniel Nu trebuie sa slabesti suruburile de la jug. Dai rotile jos, masina o ridici pe capre, desfaci suruburile de la pipele bieleta, apoi trebuie depresate, scoti vasul de expansiune de la locul lui ca sa ai loc, rotesti de volan pana iti vine surubul de la coloana sa poti sa-l prinzi cu un clestisor ca sa tii contra, desfaci surubul cu pana de la coloana de directie, scoti din vas cat de mult ulei de servo poti, desfaci racordurile care intra in caseta, apoi te bagi sub masina si demontezi cele 4 suruburi care prind caseta de jug ( 2 sus + 2 jos, alea de sus sunt chiar in dreptul barei stabilizatoare), apoi incet scoti caseta prin partea dreapta. Acum poti sa faci marcaje cum vine axul in raport cu carcasa casetei. Treaba este sa nu misti cremaliera in caseta. Coloana nu vine decat intr-o singura pozitie in raport cu axul. Desfaci cele doua conducte de pe caseta si apoi flansa corpului distribuitorului de caseta. Mai departe este explicat in acest topic. Ideea este sa faci cu niste vopsea semn pe ax si corpul distribuitorului. Iar daca desfaci si cremaliera, atunci iti mai trebuie un semn pe cremaliera si carcasa casetei, asta in zonele acoperite de burdufuri. This post has been edited by gabi_g: 19 Feb 2013, 10:54 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
Danny20 |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 5 May 07 From: Iasi ![]() |
Multumesc mult Gabi. Cremaliera nu o desfac , asa ca sper sa ma descurc si sa nu fie asa complicat.Multumesc mult de tot! apropo, ai schimbat si tu acel simering?
|
--------------------
Dacia
slz
2004
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#127
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
cosstti |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 26 April 11 ![]() |
Din punctul meu de vedere asta este schema hidraulica a casetei hidraulice asistate.
13 Mar 2013, 21:31: Ar mai trebui facute niste precizari: 1. Distribuitorul are trei pozitii: 1 ,2, 3, - pozitia (1) corespunde atunci cand tragi stanga de volan. - pozitia (2) corespunde atunci cand avem volanul in pozitie zero (dreapta) cu rotile nebracate. - pozitia (3) corespunde atunci cand tragi dreapta de volan. In schita distribuitorul este in pozitia (1) lichidul din pompa patrunde pe directia sagetii (in sus) in camera A a casetei de directie si tija se deplaseaza in dreapta bracand rotile spre stanga. In pozitia (3) lichidul de lucru partunde dupa directia sagetii oblice in camera B, camera se umple deplasand tija in partea stanga si bracand rotile spre dreapta. In pozitia (2) lichidul de lucru debitat de pompa se intoarce in vasul cu ulei (borcan) prin circuitul fara sageata in forma de U intors. This post has been edited by cosstti: 13 Mar 2013, 21:31 Attached thumbnail(s) Untitled.png ( Size: 23.25k ) Number of downloads: 801 |
--------------------
dacia
sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw.
2o11
- is xx xxx
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#129
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Corect. Doar ca informatia captata de senzorul de presiune o primeste ECU si nu UCH-ul.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
cosstti |
![]()
Post
#130
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 26 April 11 ![]() |
Buna observatia, depinde ce ai tu pe masina.
Esenta problemei este alta: senzorul de presiune trimite o informatie (un semnal) catre UCE sau UCH, semnal de raspuns nu se intoarce catre nici un element care poate fi comandat. Presiunea in circuitul de inalta presiune creste direct proportional cu turatia motorului. Astfel se explica de ce in carte spune ca nu trebuie sa mergi cu rotile bracate mai mult de o anumita perioada de timp, la o turatie a motorului mai mare de 2500rpm. Presiunea creste in circuitul mai sus amintit si elementele care cedeaza sunt: simeringurile si conducta de inalta presiune. |
--------------------
dacia
sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw.
2o11
- is xx xxx
|
|
G.Alex |
![]()
Post
#131
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 18 March 11 ![]() |
Buna ziua,
Acum o saptamana am vazut si eu ca imi curge ulei de la caseta, acolo sus unde e cauciucul ala de intra in volan, Am simeringurile, amndoua dimensiunile pe care le-am gasit aici... Intrebarea mea este: am cumva posibilitatea sa schimb doar simeringul de sus, cel mic, pe sus pe la motor, fara sa dau caseta jos, a incercat cineva? Doar pe acolo da ulei, in resti nu bate, nu face zgomot, doar ca e umed acolo.. Multumesc! |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#132
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Nu merge, trebuie sa dai caseta jos de pe masina.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
G.Alex |
![]()
Post
#133
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 18 March 11 ![]() |
am facut operatiunea de schimbare a simeringului...acum totul e ok. dupa 10 ore de chinuala..una dintre conductele mari, se invartea cu totul cu piulita...problema e alta...nu am tinut cont la dinti cand am scos axul..si imi sta volanul fix la 180 de grade..adica partea de sus e jos..si airbagul e sus, nu mai pot vedea kilometrajul, am desfacut volanu si nu pot muta doar volanul in pozitia initiala pentru ca are caneluri normale si 3 modele de caneluri mai late, daca m-am explimat corect! acum intrebarea mea e, daca ma duc sa imi fac unghiul de fuga, ar putea cei de la service sa imi puna volanul in starea initiala, normala si sa regleze unghiul de fuga..?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
psychoo |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Nu. Trebuie repozitionat axul central.
|
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#135
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Trebuie sa dai din nou caseta jos, si sa rotesti axul la 180 grade.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
nnuuttzzuu |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 3 April 12 ![]() |
buna seara am si eu o intrebare legata de directie de ce s-a rigidizat directie merge greu volanul?pierderi de ulei nu sunt care sa fie motivu
|
--------------------
dacia solenza
clima
2003
- TL-xx-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 05:59 |