Arta de a conduce automobilul, Lectura obligatorie
![]() ![]() ![]() |
Arta de a conduce automobilul, Lectura obligatorie
vis-a-vis |
![]()
Post
#31
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
alex |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Admin Posts: 749 Joined: 22 May 02 ![]() |
Referitor la partea cu trasnetul o sa gasiti in multe carti si reviste, cu profil tehnic, de pe vremea comunismului, sfaturi de pastrare a aparaturii electronice.
Probabil ca pare ciudat acum in era societatii de consum, in care poti cumpara la un pret de multe ori derizoriu gadget-uri cu radio si player de mp3-uri, insa atunci un radio pe tranzistori si cu trei benzi era state of the art si asteptai poate si 6 luni pana prindeai unu. |
--------------------
N/A
N/A
N/A snafu
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Îmi amintesc... eram prin clasa a noua cred, diriginta era profesoară de româna, o profesoară de excepție, și pentru vacanța mare una din teme era să facem niște comentarii și să luăm niște extrase din cărțile citite. A fost un șoc în cazul meu când am apărut cu această carte.
O carte foarte bună scrisă de un om cu experiență multivalentă, cu umor și cu mult bun-simț! Felicitări pentru topicul acesta! |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
SiloS |
![]()
Post
#34
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.298 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
@amadeus, si ce daca ai 25 de ani de condus ? Poate de 25 de ani mergi ca o cizma fara sa iti dai seama.
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
ionutctn |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 17 Jun 2008, 10:57) Unii romani nu concep atigerea tinichelei luate in rate pe x ani si atat de indragite nici cu un fulg, atingerea in parcare(in bara! nu tabla) e crima cu premeditare ![]() Fara suparare, dar atunci pentru ce s-au montat la masinile din clasa mare senzori parcare de catre fabricant? Si de ce exista si alarme auto cu asa ceva? De ce nu s-a gandit producatorul masinii: eh si ce daca masina are 4,8 metri si vizibilitatea nu e asa buna in spate. Nu e nimic. O sa dea cu spatele pana se opreste in ceva dupa care o da un pic inapoi. This post has been edited by ionutctn: 17 Jun 2008, 12:44 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
LuluMOB |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Domnu moțard, citește cartea, toată dacă poți, și mai vorbim...
Dacă deja ai citit-o... atunci nu mai vorbim. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
costin_bad |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 23 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Chiar trebuie desconsiderata cartea pentru o pagina? Si, daca cititi cu atentie descrierea manevrei, autorul spune ca este pentru parcari cu loc putin, chestie mai actuala ca oricand. Sau vi se pare ca in Bucuresti locurile de parcare au de la 8m in sus? Daca toti ar sti sa faca parcarea descrisa, ajutati acum si de senzorii de parcare, sigur ca multi nu s-ar mai lafai pe doua locuri, uite-asa, ca 'mnealui si-a luat carnetul la Pitesti, pe coco...
Cartea asta ar trebui sa fie predata in scolile de soferi, desi la cata fizica este in ea, multi manelisti ar fi p'afaristi. |
--------------------
suzuki
sx4 glx
2009
|
|
OAP |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(os @ 17 Jun 2008, 11:53) Despre parcarea "pina atingi bara" - asa, si? Uite, mie mi se mai intimpla sa ating masina din spate cu bara (caci senzorii de parcare pe care-i are masina mea nu mai indica bine sub 25 cm distanta). ![]() ![]() ![]() ![]() ...hai mai ca glumeam ... ![]() |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
QUOTE(LuluMOB @ 17 Jun 2008, 13:40) Domnu moțard, citește cartea, toată dacă poți, și mai vorbim... Dacă deja ai citit-o... atunci nu mai vorbim. Citeste tu mai bine user name-ul sa vezi ca nu e amadeus e amedeus (nu e un amadeus scris gresit). ![]() @ SiloS daca pana acum am condus ca o cizma, poti sa fi sigur ca nu cartea aia ma va face un "artist" al volanului. This post has been edited by Amedeus: 17 Jun 2008, 13:48 |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
argon |
![]()
Post
#40
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(ionutctn @ 17 Jun 2008, 13:40) Fara suparare, dar atunci pentru ce s-au montat la masinile din clasa mare senzori parcare de catre fabricant? Si de ce exista si alarme auto cu asa ceva? De ce nu s-a gandit producatorul masinii: eh si ce daca masina are 4,8 metri si vizibilitatea nu e asa buna in spate. Nu e nimic. O sa dea cu spatele pana se opreste in ceva dupa care o da un pic inapoi. fara aceasi suparare, de ce se monteaza bari de plastic pe masini, la care din intamplare in engleza le zice bumper? Mai ales ca multe masini au o dunga din plastic cauciucat nevopsita pe aceste bari, si in fara si in spate. La fel pe usi, rolul nu este doar decorativ. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Totusi cred ca e pentru o chestie accidentala nu sa faci zilnic parcari dupa ureche.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
SiloS |
![]()
Post
#42
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.298 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE @ SiloS daca pana acum am condus ca o cizma, poti sa fi sigur ca nu cartea aia ma va face un "artist" al volanului. Eu am spus-o ca pe o gluma . Oricum nu conteaza anii de permis... cunosc o gramada de cazuri care au permis de ani de zile si merg PROST, cunosc si baieti care au permis de un an de zile si experienta mai mica de 5000 km si merg BINE . LE : pe mine cartea aia m-a ajutat foarte mult, avand in vedere ca atunci cand eu am citit-o pentru prima oara "eram mic copil" . Cand am ajuns sa fiu posesor de permis de conducere deja stiam anumite chestii la care alti "soferi" nici nu visau. Iar in ceea ce priveste parcarile, eu cand nu sunt sigur pe mine daca mai am loc deschid portiera si ma uit, iar in cazurile "extreme" ma dau jos din masina si ma uit ( De exemplu parcari cu spatele pe intuneric ) . Nu sunt adeptul parcarilor "pana face poc", insa pe vremea aia poate asa se proceda . Iar in ceea ce priveste lasatul masinii pe liber, nu practic asa ceva , insa de multe ori mi-ar fi convenit ca DOBITOCUL care ma blocheaza sa isi fi lasat masina pe N . ![]() Rareori in cazurile in care manevra de a iesi din parcare era ingreunata de un dobitoc de genul asta foloseam cu incredere bara mea de protectie nevopsita pentru a-i zgaria lui bara de protectie vopsita ![]() This post has been edited by SiloS: 17 Jun 2008, 14:28 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Amedeus |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
SiloS am inteles gluma si nu m-am suparat deloc
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
skija |
![]()
Post
#44
|
![]() proud not to be american Group: Members Posts: 513 Joined: 5 January 05 From: Bucharest/Buzau ![]() |
Mai baieti.. cartea e scrisa acu' 2000 de ani, ptr. conditiile de atunci... Probabil (sau poate SIGUR) copii nostri cand vor citi cartile publicate dupa anul 2000, la fel vor face caterinca si se vor lua la harta pe "forumuri"...
Pe atunci (perioada anilor '50-'70) probabil asa se proceda. Atunci puteai impinge una din cele 20 masini din oras sau una din cele 10000 de trasuri.... fara sa trebuiasca sa mergi la "tamponari usoare" sa-ti poti repara masina pe CASCO.... Acum, ok, NOI nu dam cu masina in orice bara de protectie care ni se pare noua prea aproape, ptr. ca noi consideram masinile in continuare un lux (si fie vorba intre noi, ptr. unii chiar este...). Am inteles ca in Italia, de ex. e o practica des intalnita la parcari. Iti faci loc impingand masinile din jur. Asadar, cartea este scrisa de prea mult timp si in unele aspecte nu mai este de actualitate. Bafta! |
--------------------
LOGAN
MCV 1.5dci
2007
- BZ 80 SKJ decat o viata Cioran, mai bine o zi Van-Damme...
|
|
bion |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
In cartile lui Cristea sunt scrise lucruri pe care daca soferii le-ar aplica macar in proportie de 75% am vedea cu mult mai putine accidente. Pentru el condusul masinii era o arta si o stiinta. Pentru unii e numai un teribilism si o refulare a neputintei in alte domenii ale vietii. Apar nervosii cu scartz la demaraje cu pistoale la semafor cu tuninguri de kitsch. Chestia cu impinsul usor al masinii in parcare e practicata de zeci de ani in F,I ,B,A. Daca nu esti "animal" poti atinge cu bara si fara sa o turtesti.
Pentru cei care il denigreaza pe Cristea ii rog sa citeasca ce scrie in cartile lui sa aplice si dupa aceea sunt sigur ca o sa-si revizuiasca atitudinea. Personal am invatat mult din cartile lui. Cu stima bion |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
logan1.5dci |
![]()
Post
#46
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
Uneori imi vine sa plec din Romania , ma retine frica ca si in alte parti ar putea fi la fel .
|
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
care e tragedia ca cineva iti atinge masina? a mea primeste cate o dunga de vopsea straina macar o data pe saptamana. bara nu mai spun ce zgarieturi are. asta e meseria, zilnic trebuie sa ma strecor si sa parchez in aglomeratie. multe din astea se petrec in fata mea. si mai las uneori masina scoasa din viteza cand incurc pe cineva si nu am timp sa o duc in alta parte. sa fim seriosi, si asa sunt destule alte probleme care sunt chiar importante.
edit: unii nu prea au habar ce socuri poate suporta bara de protectie fara probleme. This post has been edited by slaiciprian: 17 Jun 2008, 16:24 |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
Amedeus |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Prietene, bara vopsita in culoarea masinii cu vopseaua de kko de pe Logan, o poti zgaria cu unghia, nu trebuie sa te loveasca un camion.
![]() Problema apare cand trebuie sa-ti pierzi ore intregi pe la politie, asigurator si poate sa si stai cateva zile fara masina, pana ti-o vopsesc la service. Toate astea pentru ce ? Pentru ca unu' parcheaza dupa ureche ? Cand am dat eu examen se facea poligonul la greu (parcare cu fata, laterala, cu spatele si totul contra cronometru) si nu era cazul sa mai parchezi dupa ureche ca acum, cand dupa o plimbare de 100 m politaiul de declara admis. This post has been edited by Amedeus: 17 Jun 2008, 16:41 |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
eu tot nu inteleg de ce trebuie vopsita si bara. e masina, nu bibelou. unii uita ca rolul barei de protectie nu este de infrumusetare a masinii.
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
Amedeus |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Daca asta e parerea ta, eu imi cer scuze si ma retrag din discutie.
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Super explicatiile din atasamentul de la postul #4! Cand a fost scrisa cartea in Bucuresti erau max. 5000 masini (inclusiv volgile partidului) si pe punea problema parcarii bara la bara, ba chiar impingerii ca sa poti iesi din parcare!
![]() Daca ar mai trai acum autorul cartii probabil ca ar explica parcarea una peste alta ! ![]() |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
logan1.5dci |
![]()
Post
#52
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
Dragi colegi , nimeni nu cred ca este bucuros cind vede pe cineva ca parcheaza pe masina lui , dar totusi , masina pentru mine este un mijloc de transport , nu ,nu ma bucur cind o gasesc lovita de carucioare in parcarile supermarketurilor ,da nici nu organizez pinde si actiuni de pedepsire pe simplul motiv ca asta-i viata , e o bucata de fier . Nu pun ziare in masina , cind ploua si nu opresc ca sa fumez (cind fumam ) . Nici nu ma sinucid cind a sarit o piatra si mi-a zgiriat vopseaua (sau parbrizul)
Despre soliditatea barilor la Logan confirm , din proprie experienta , am infipt Loganul intr-o Dacie 1300 , intre semnalizatorul stanga si roata fata stanga , Loganul fiind aproape pe diagonala Daciei si cind am dat inapoi , scotind-o din 1300 (atarnau bucati de semnalizator si pur si simplu loganul isi facuse loc in aripa , soferul acesteia mi-a zis cu putin naduf "a dumneavoastra nu are nimic" . Chiar nu avea decit numarul putin indoit si citeva zgirieturi vizibile de aproape pe plastic . In final , cultul masinii cred ca nu duce la nimic bun , iar aceea carte a fost pusa mai mult ca sigur ca fiecare sa-si ia ce crede ca-i va folosi . ![]() This post has been edited by logan1.5dci: 17 Jun 2008, 23:13 |
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
@logan1.5dci
In principiu ai dreptate. Dar aglomeratia e una si prostia e alta. Astazi a trebuit sa intru in masina prin dreapta pentru ca unul/una a avut probleme cu distantele (si nu garase cu spatele) . |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
xcss |
![]()
Post
#54
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
QUOTE(vi_escu @ 17 Jun 2008, 17:44) Super explicatiile din atasamentul de la postul #4! Cand a fost scrisa cartea in Bucuresti erau max. 5000 masini (inclusiv volgile partidului) si pe punea problema parcarii bara la bara, ba chiar impingerii ca sa poti iesi din parcare! ![]() Daca ar mai trai acum autorul cartii probabil ca ar explica parcarea una peste alta ! ![]() Autorul cartii conducea un BMW sport pe Autobahn spre Munchen in 1936 cu 160 km/h. La ora cand parintii nostri inca nu erau proiectati.. |
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#55
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Amedeus, degeaba ai 25 de ani de condus, ca esti ca pensionarii aia care daca un copil dadea cu mingea-n masina lui, i-o taia. Macar daca aveai si tu o masina pricopsita, sa ai de ce sa-ti para rau. Si daca te mai si duci la politie pentru o urma pe bara, scuza-ma... deja mi-am format parerea total despre tine.
Oricine are cat de cat notiuni despre soferie, poate atinge bara vecinului din spate, fara s-o degradeze. Poate chiar sa si o impinga putin. Dar asta deja e arta, nu e pentru oricine. Altfel, am citit cam un sfert pana acum din carte si pot sa spun fara sa defec pe mine, ca aplic ceea ce scrie acolo in proportie de 95% si asta din experienta proprie. Ma plictiseste putin lectura, ca nu e nimic nou pentru mine, dar am s-o citesc pana la capat. ![]() This post has been edited by vis-a-vis: 17 Jun 2008, 17:07 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
QUOTE(xcss @ 17 Jun 2008, 16:57) Sa nu generalizam! Oricum varsta nu este o calitate ci o cantitate! De asemea experienta se acumuleaza in timp si nimeni nu s-a nascut invatat (desi multi de pe aici sustin altceva). Jos palaria pentru performantele lui Petre Cristea. De altfel recordul stabilit pe Bucuresti-Brasov este in picioare si astazi. Insa prin cartile sale apar si unele naivitati. |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
@ vis-a-vis
Poate ti-ai facut o parere gresita despre mine ![]() This post has been edited by Amedeus: 17 Jun 2008, 17:15 |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#58
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Era interesant sa-l dai in urmarire generala pe infractor
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
xcss |
![]()
Post
#59
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
Naivitatile acelea sunt, poate, datorate nivelului tehnic si timpului la care cartea a fost scrisa... A se consulta postul domnului os de pe pagina precedenta... Si nu, postul meu nu se dorea o generalizare. In nici un caz nu doream sa aduc ca argument varsta lui Petre Cristea, ci alte aspecte.
This post has been edited by xcss: 17 Jun 2008, 17:20 |
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
@xcss
Hmm, ma refeream la varsta mea nu a lui P. Cristea ![]() La garaje (in spatele blocului) unde mai in fiecare seara este un miniforum de discutii "live" mai apare cand il lasa reumatismul/baba si un mosuluica (Andrei Hirschmanngel) ale carui performante automobilistice au fost oarecum comparabile imediat dupa razboi cu cele ale lui P. Cristea. Este uimitor cum acest personaj conduce la 93 ani un Seat inmatriculat in israel si cat de bine s-a adaptat la traficul infect del a noi. This post has been edited by vi_escu: 17 Jun 2008, 17:40 |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 17:28 |