DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages « < 3 4 5 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nevoie urgenta de sfat, consum mare GPL

marcel8989
post 19 Jul 2008, 20:55
Post #121


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 9 June 08




...strugurii sunt acrii . . . cand nu poti sa-i culegi . . .


--------------------
Dacia 1310 BK 1310 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 19 Jul 2008, 21:10
Post #122


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(mar10may @ 19 Jul 2008, 18:10)
"fiecare gpl ist si a calculat singur rentabilitatea inainte de a si monta instalatie de gpl" aici te contrazic.sunt foarte multi oameni care si au montat gpl ca asa au auzit la altii.la fel cum e faza aia,hai cu sacul la pomul laudat.nu mai lungesc vorba.daca nu faci un nr f mare de km,nu mai montezi nici un gpl.ai auzit de matiz care consuma 14%gaz in oras?cred ca iese mai degraba in gaura sau in castig.sau dacii care papa 16%?nici nu vreau sa mi imaginez.gpl ul renteaza la taxiuri,distributie ,etc.acolo unde o masina o tii cativa ani si faci un nr f mare de km si te intereseaza numai sa scoti bani de pe urma ei.nu atunci cand vrei sa te duci si tu undeva duminica si stai ca nu stiu de naiba are de nu merge asa cum ar trebui.
*


Fara sa te superi dar iti pui GPL ca sa mergi la alte preturi nu ca sa socotesti in cati ani se amortizeaza. E la fel cu faza aia cu diesel fata de benzina. Cat te costa suta de km parcursa in fiecare caz? Nu in cati ani se amortizeaza. Ca masina oricum nu e o invetitie care sa iesi in castig in vreun fel.

This post has been edited by ionutctn: 19 Jul 2008, 21:11


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaput
post 30 Jul 2008, 20:37
Post #123


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Doar ce m-am intors din concediu. 2400 km facuti pe gaz si am scos un consum de 7.5-7.7l/100km. Urcat serpentine si depasiri in rampa grupa mare. Deci cine spune ca GPL -ul e naspa inseamna ca nu are.


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NICK82
post 4 Aug 2008, 08:52
Post #124


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




kaput...cum iti reglezi tu instalatia?
la cum povestesti ...inseamna ca e reglata sa traga bine..ceea ce presupune un consum ridicat...
cum o reglezi de trage bine...si are si un consum asa scazut?


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaput
post 4 Aug 2008, 21:19
Post #125


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Cand am plecat din C-ta, am reglat-o cum am citit pe forum intr-um post nu mai tin minte al cui.: - surubul vertical cel de supraalimentare desfacut o tara cat sa fasaie in carburator.
- surubul de sensibilitate al membranei aproape inchis(nu de tot deschis aprox 3 ture)
- surubul de pe furtun cu regula celor 3000 de ture(deschis la maxim apoi strans pana da sa innece si o tura inapoi)
Dar odata ajuns acolo si facand frana de motor (destul de lunga) la coborarea serpentinelor am sesizat in cabina miros de gaz.(gazul de la munte miroase mai tare decat cel din C-ta)
Am trecut la refacerea reglajelor.
- Surubul de supraalimentare inchis comlpet
- surubul de sensibilizare a membranei l-am desfacut ca sa poata tine relantiul fara a umbla de cel de pe furtun.
Oricum am inteles ca in tara gazul este mai slab caliatativ decat in c-ta.????


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 6 Aug 2008, 21:12
Post #126


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Intr-un topic de-al meu cred. Enormal ca la frana de motor sa scoata miros, pentru ca ai clapeta total inchisa si cantitatea de gaz folosita, este inferioara celei debitate de circuitul de mers in gol( surubul de deasupra), asa ca surplusul de gaz se disperseaza pe unde poate. Inchizandu-l total, nu-ti mai tine ralantiul imediat dupa pornire. Pentru aceasta poti face ceva asemanator ca la benzina si:
tija ce leaga clapeta de jos( de acceleratie) de cea de sus ( de aer) , fa-i Z-ul mai mare cu un patent, asa fel incat, daca vei trage socul puti, atat cat sa antreneze clapeta de acceleratie sa tina motorul la 1000 de ture, dar clapeta de aer sa nu fie miscata, pentru a nu face depresiune in calea gazului.

Nu se regleaza intai T-eul de pe furtun , cum a facut initiatorul mai la inceput, ci asta-i ultimul. Repet, surubul de langa ultima electrovalva (care e pe vaporizator) , regleaza debitul de gaz la mersul in gol ( multi il veti avea rupt in doua, datorita scaunului, care e excentric fata de filet), surubul din lateral regleaza volumul la mers in sarcina , care e bine sa fie cat mai strans , fara a avea efect asupra relantiului cand il strangeti. daca are, inseamna ca celalalt nu e reglat bine sau e rupt, blocat pe inchis. Se strange pana incepe sa se reduca din turatie (cu motorul la 3000 ) dupa care se intoarce putin, o jumatate de tura, apoi se trece la reglajul T-ului unde se repeta faza anterioara.
Daca ai strans la maxim surubul de ralanti, esti nevoit sa-l obti ori din deschiderea clapetei de acceleratie ( mers neregulat uneori) ori din slabirea surubului din lateral (sarcina) care face ca membrana sa dea drumul gazului la relanti, ce sa mai vorbim cand, clapeta clapeta e -sa zicem- la jumate. Dar pentru a nu fi chiar asa de rau, intervine T-eul care limiteaza vaacumul, si cu cat ar fi mai strans, cu atat se deschide mai greu membrana. Cam aiureala pentru cine nu a inteles nimic.
Ultimul test al meu, Ploiesti,Otopeni (se urca de la aeroport 3 persoane- total 5 plus bagaje) la Nanesti( Vrancea) si inapoi la Ploiesti, cu 110 km/h , 8%.

6 Aug 2008, 21:26:
Am uitat sa spun ca , am luat din chiuloasa 3 mm si am incercat intai cu volanta usurata cu 1kg si consuma 10 % , dupa care am schimbat si cegmentii( nu erau uzati) am pus volanta originala si un flacon de aditiv cu teflon. Volanta usoara, avea impuls vioi la plecare, dar murea repede si trebuia tinuta accentuat din acceleratie-normal sa fie consum mai mare.

This post has been edited by PH-06-BOA: 6 Aug 2008, 21:26


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NICK82
post 7 Aug 2008, 08:10
Post #127


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




PH-06-BOA....eu sunt din ploiesti,iar cu consumul nu prea ma impac..de ceva timp...mai precis de cateva luni.
din posturile pe care le-am citit....am inteles ca esti din boldesti-scaieni..daca nu ma insel.daca nu este asa..cer sa-mi fie scuzata confuzia.
daca ai timp in vreo zi..si dac esti dispus sa impartasesti din experienta ta..poate imi reglezi si mie instalatia.
multumesc


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 8 Aug 2008, 21:45
Post #128


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Cred c-ai mai zis candva ca vrei sa ajungi la mine. Ai avea ce invata, cred.
Legat de consum, mi-a starnit o mare curiozitate si totodata si dezamagire , faptul ca, duminica trecuta , am pus GPL de la o statie de la Faget , am mers la Cheia (doua familii in masina), la intoarcere s-a mers din 50 in 50 de metri cu pauze de cateva minute, c-am facut mai mult de doua ore si jumatate pana acasa, am mers toata saptamana la serviciu ( 35 km/zi) cu (vreo) 25 de litrii , peste 300 de km. Azi am pus de la alta pompa din oras 10l si m-a tinut doar 112 km. Prima pompa e deschisa de curand . Oare n-o cunoaste smecheria? Precizez c-am fost si singur in masina la un mers mixt, dar vioi, in timpul celor 10 litri. Sunt dispus sa cantaresc butelia inainte si dupa alimentare, chiar daca trebuie demontata. Sustin ideea ca suntem "fripti " la pompa. Incercati si voi, chiar si cu o butelie de aragaz. Cantarita inainte (12,5 kg goala) , cantarita si dupa umplere ( parca 25 kg are originala), in care intra cam 18 l . Am sa aflu densitatea reala , si va spun . Cei ce-o sti , sa mearga mai departe, pentru a ne lamuri odata.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaput
post 10 Aug 2008, 19:37
Post #129


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Cred ca ieri am reusit sa-mi purjez sau aerisesc instalatia la masina fara sa vreau.
Pana ieri la plin imi intrau 37-38 l in butelie de 55 litri.
Eram la drum lung si s-a terminat gazul a dat vreo 2 balbe, dar cum eram in viteza nu am mai trecut pe benzina. Am lasat-o asa vreo 1,5-2 km. A mai mers a mai balbait pana cand am simtit clar ca nu mai are gaz. Oricum socuri nu prea simteam mai degraba o frana de motor.
Dupa care am trecut pe benzina. Deja redusesem din viteza(70km/h). Si surpriza am facut plinul exact 44l pe muchie.
Sa fi iesit tot aerul asa din butelie?


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 10 Aug 2008, 22:08
Post #130


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




se poate sa fi bagat gaz dintr-o statie GPL ce are presiune mare cand a intrat 44 litrii,si cand a intrat 38 litrii ai bagat din statie GPL ce are presiune mica wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaput
post 11 Aug 2008, 19:00
Post #131


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Nu cred ca a fost asta pentru ca bag mereu de la aceeasi statie.


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rokos
post 11 Aug 2008, 21:46
Post #132


Membru autentic


Group: Members
Posts: 536
Joined: 25 January 07
From: IASI




pai la aceeasi pompa presiunea poate fi diferita, astfel ca o data intra mai mult alteori mai putin..depinde si de temperatura exterioara etc etc oricum 44 litri e normal sa intre intr-o butelie de 55litri > reprezinta 80% din capacitate, parca asat e norma..la a mea am butelie de 60 si intra 48 in mod normal.
bafta!

This post has been edited by rokos: 11 Aug 2008, 21:47


--------------------
VW // DACIA Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI 2000 // 2008 - is-%%-###
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 11 Aug 2008, 22:18
Post #133


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Azi am alimentat de la o statie , si l-am " tras " putin de limba pe cetateanu de la pompa, si mi-a confirmat cele observate de sotie, cum ca pompa poate pleca , nu numai de la zero, daca e atinsa discret o maneta, ci poate pleca de pe la 3-4 lei, adica aproape 2 l . Imaginati-va ca daca pun mereu cate 10 l, de fapt sunt doar 8. L-am intrebat eu mai multe, dar nu-i loc aici,si nu-s chiar asa de importante, in schimb, promisesem ceva : iata aici un buletin de analiza a GPL-ului, eliberat chiar de laboratorul combinatului, la livrare.

11 Aug 2008, 22:38:
Pentru a goli butelia, desfa conducta care intra in filtru ( intrarea in prima electrovalva de la motor, inainte de vaporizator) ,scoate papucul de plus de la valva de pe butelie si cu un fir adus de la baterie (plusul) conecteaza ,pentru a o deschide. In fata trebuie sa se elimine tot ce-i in butelie. Se putea desface conducta si de la butelie, dar e pericol de explozie de la scanteia ce se face la conectarea firului. Deschizi valva din spate si se elimina pe la capatul celalalt al conductei (prin fata) dar asta dupa ce motorului nu-i mai este de-ajuns ce mai e in butelie.

This post has been edited by PH-06-BOA: 11 Aug 2008, 22:38

Attached thumbnail(s)
11082008154.jpg ( Size: 481.24k ) Number of downloads: 492


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 12 Aug 2008, 07:56
Post #134


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




salutare va intreb si eu ceva la ce surub trebuie umblat pt relanti ca al meu e cam mic si neregulat(in sarcina trage ok fara probleme )dar pe gpl la relanti daca trec mai repede de 80 de gr nu prea vrea sa stea ce sa -i fac am instalatie marini pt carburatie iar singurul reglaj pe care l-am facut este cel de la surubul de pe furtunul care vine la carburator in rest pe plamin mi-a fost frica sa umblu momentam am consum de 8% si ma declar super multumit
atit ma necajeste relantiul o sa iau si o aprindere AT011 sa vedem ce o sa zica

This post has been edited by mitu2002: 12 Aug 2008, 07:57


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v 2006 - BC 06 AMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NICK82
post 12 Aug 2008, 08:04
Post #135


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




cum este surubul din centrul vaporizatorului la tine....strans de tot (adik e bagat tot in plaman)..sau este in afara?
si eu tot instalatie marini am


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 12 Aug 2008, 08:42
Post #136


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




la mine p vaporizator am 2 suruburi unu de bronz mai mare si unu de plastic negru mai mic ambele pe lateral nu pe fata vporizatorului o singura poza am vazut paicea cu un vaporizator asemanator cu al meu dar nu o mai gasesc instalatie marini pusa anul trecut nus ce tip e dar e pt carburatie o sa iau cartea instalatiei si o sa va zic exact ce scrie acolo
seamana f f mult cu acesta dar e pus in alta pozitie adica surubul ala de bronz e cu capul pt surubelnita in sus

This post has been edited by mitu2002: 12 Aug 2008, 08:54

Attached image(s)
Attached Image


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v 2006 - BC 06 AMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 12 Aug 2008, 12:09
Post #137


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




QUOTE(mitu2002 @ 12 Aug 2008, 07:56)
salutare va intreb si eu ceva la ce surub trebuie umblat pt relanti  ca al meu e cam mic si neregulat(in sarcina trage ok  fara probleme )dar pe gpl la relanti daca trec mai repede de 80 de gr nu prea vrea sa stea ce sa -i fac am instalatie marini pt carburatie iar singurul reglaj pe care l-am facut este cel de la surubul de pe furtunul care vine la carburator in rest pe plamin mi-a fost frica sa umblu momentam am consum de 8% si ma declar super multumit
atit ma necajeste relantiul  o sa iau si o aprindere AT011 sa vedem ce o sa zica
*



de aia iti tremura si merge neregulat la ralanti pt ca e stransa de gat ca sa consume putin wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NICK82
post 12 Aug 2008, 12:41
Post #138


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




baranga...cum mai stai cu consumul?

ce tip de instalatie ai?


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 12 Aug 2008, 13:16
Post #139


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




momentan,ultimul l-am avut 12 dar am avut o problema cu platina,dar consumul ei e 10;la platina i s-a slabit nitul care tinea pintenul si arcul;avea distanta cum vroia ea si mergea ca trabantu,dar am facut-o biggrin.gif instalatia este stargaz,nu stargas;oricum cat de curand ii pun un plaman BRC,at90e wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 15 Aug 2008, 19:18
Post #140


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Din nou s-a dus sotia la alimentat cu GPL , la aceeasi statie la care observase mai inainte, si pompa a plecat tot de la 4 lei. Deci e adevarat ce-am spus mai sus. Aproape 2 litri.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages « < 3 4 5
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd June 2025 - 22:33
Forum Renault