DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages « < 2 3 4 5 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nevoie urgenta de sfat, consum mare GPL

NICK82
post 2 Jul 2008, 08:31
Post #91


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




marcel 8989 cum stai cu consumul dpa ultimul reglaj...la baietii de pe gageni?
astept reaspuns.


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 2 Jul 2008, 11:07
Post #92


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




QUOTE(marcel8989 @ 25 Jun 2008, 16:03)
.......presiunea de la pompa, cum trebuie sa fie. Si a zis sa fie intre 8 si 10, dar nu baga aer pe langa gaz daca presiunea e mare. Deci nu are treaba presiunea din pompa, asta a spus el.....
*



dar de degazare ai auzit???cand nu da drumul la degazare,nu iese aerul din rezervor(statie)si intra in butelia noastra,iti poti da seama dupa cum baga pompa GPL,daca merge rotund are degazarea deschisa,daca merge harait,are degazarea inchisa,aerul trece prin pompa(diferenta de presiune:de la presiune mare aerul trece la presiune mica;de aceea la statia GPL baga gazul cu presiune mare(11-14 atm),pentru ca presiunea lor sa fie mai mare ca presiunea buteliei noastre wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marcel8989
post 2 Jul 2008, 21:10
Post #93


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 9 June 08




Nick 82: inca nu am apucat sa fac consumul clar. Adica am alimentat atunci de 30 RON, si am facut 102 km numai de oras, dar in forja. Am avut niste treaba, si am dat tapla. Eu zic ca am consumul de 14 la suta, dar mers forja. Pare ca sa mai lasat consumul, tinand cont de situatie. Azi dimineata am ramas fara gaz, am bagat de 20 RON, am resetat kilometrajul, si am sa merg normal ca pana acum. Sa vedem noul consum. Mai astept sa se consume, bag din nou 20 RON, fac iar consumul si daca iese tot mare, ma duc la ei din nou. Numai bine


--------------------
Dacia 1310 BK 1310 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NICK82
post 3 Jul 2008, 08:06
Post #94


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




se pare ca tre sa ne obisnuim cu ideea ....consum mare in oras...
ideal ar fi 12 la suta.....
cred ca sun tpovesti cei care sustin ca au consum sub 12% la berline 1310...parerea mea.


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 3 Jul 2008, 08:55
Post #95


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




QUOTE(marcel8989 @ 2 Jul 2008, 21:10)
Nick 82: inca nu am apucat sa fac consumul clar. Adica am alimentat atunci de 30 RON, si am facut 102 km numai de oras, dar in forja. Am avut niste treaba, si am dat tapla. Eu zic ca am consumul de 14 la suta, dar mers forja. Pare ca sa mai lasat consumul, tinand cont de situatie. Azi dimineata am ramas fara gaz, am bagat de 20 RON, am resetat kilometrajul, si am sa merg normal ca pana acum. Sa vedem noul consum. Mai astept sa se consume, bag din nou 20 RON, fac iar consumul si daca iese tot mare, ma duc la ei din nou. Numai bine
*



30 RON=12,5 litrii GPL =102 km in forta =consum aprox 12%,daca mergeai mai piano scoteai 11%,ai un consum bun zic eu wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marcel8989
post 3 Jul 2008, 17:50
Post #96


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 9 June 08




Sunt de acord cu baranga. Mie mi se pare ca a avut un efect destul de mult schimbatul filtrului de gaz, si reglajul lor. Eu sunt multumit deocamdata, pentru ca stiu cati km faceam inainte daca dadeam talpa. Astept sa mai fac consumul, bag de 20 RON ca sa se termine si repede. Numai bine, si baranaga, nu prea am inteles nimic cu degazarea, mai explica odata te rog, cand baga aer si la ce presiune


--------------------
Dacia 1310 BK 1310 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 5 Jul 2008, 00:20
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




NiK, reciteste ce-a scris silviu si retine , sau vino pana la Scaieni, si-ti garantez un consum de 8-9%.
Reductorul(vaporizatorul) are doua suruburi de reglaj , asa cum a spus silviu-principal din care gresit se regleaza relantiul, si altul ( sa-i zicem secundar) din care se regleaza relantiul, pornirea la rece, si se afla pe partea laterala, la ultima electrovalva. Numai faptul ca va trece prin cap sa infundati filtrul, spune foarte multe. Urmati numai sfaturile batjocoritorilor!!
Sumar, ridica turatia motorului la 2500-3000 ture, baga o surubelnita intre pintenul acceleratiei si opritor, pentru a avea turatie constanta, cu alta surubelnita regleaza surubul principal, pana incepe sa scada turatia, si faci acelasi lucru si din t-eul de pe furtunul spre carburator. T-eul limiteaza puterea de absorbtie( vaacum, aspiratie) iar surubul de pe regulator, debitul de gaz la o anumita forta de aspiratie (daca tu ai infundat filtrul, trage numai gaz)care ai reglat-o din t-eul de pe furtun. Surubul de ralanti (deasupra) de multe ori l-am gasit rupt de la jumatate , pentru ca filetul (M5) nu este pe aceeasi axa cu scaunul de reglaj, si fiind din bronz (alama) , la cateva rotiri , se rupe si devine inutil. Faceti-l din inox ca tine la oboseala, si varful , nu asa in prelung ca originalul, ci mai scurt ( unghi mai mare) pentru a nu fi nevoie de ture multe la reglaj. Asta-i pentru relantiu si nimic altceva.Daca nu functioneaza, nici debitul din celalalt nu se poate regla, pentru ca va trebui ca relantiul sa,l stabiliti din cel principal, ceea ce inseamna ca cu acceleratia inchisa (vaacum slab) membrana deschide drumul gazului. Dar cu clapeta deschisa, debitul va fi cat se poate de mare. Traseul gazului pentru ralanti, n-are nimic comun cu membrana, pleaca de la ultima electrovalva, prin duza surubului ala care spun eu ca se rupe, si printr-o teava subtire ajunge direct in tubul( furtun) de dinaintea t-eului. V-am cam ametit ,dar asta e.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 5 Jul 2008, 04:42
Post #98


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




subscriu


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NICK82
post 7 Jul 2008, 08:26
Post #99


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




ptr PH-06-BOA ...tu tot instalatie MARINI ai?

desi imi este greu sa cred ca se poate obtine un consum de 8-9%..(banuiesc ca acest consum este extraurban)...s-ar putea sa vin pana la Scaieni..sa incerc si reglajul propus de tine.

sa-mi spui cand as putea da o fuga.
astept raspuns


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marcel8989
post 7 Jul 2008, 21:03
Post #100


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 9 June 08




Am consumat iar gazul pus de 20 RON. Consum bun zic eu, de 20 RON am mers fix 81 km de la pompa. Consum mediu cam 11 numai si numai si numai in oras. Am mers la consum, mai putin de atat nu cred ca scot cu toate slugile, am mers ca tiristii, preventiv, si nu forja. Mers obisnuit, nu cred ca mai mult de 13 la suta, ceea ce e superb tinand conta ca pana sami schimb filtrul aveam consum de 15, 16 la suta. De 20 RON faceam cam 60 km in oras. Nu am schimbat filtrul de aer, si nici bujiile de 11.000 km. Cand pun mana pe bani, vreau sami cumpar bujii BOSCH cu 4 electrozi, alte fise, si filtrul de aer. Nu cred ca va scadea consumul, dar merge mai frumos. Numai bine, si ieri am bagat de 50 RON, si maine dimineata plec pana la Ramnicu Sarat, si mai bag de 60 RON. Sa vedem cand se termina, ce consum am, va anunt


--------------------
Dacia 1310 BK 1310 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 7 Jul 2008, 22:24
Post #101


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Arunci aiurea bani pe acele bujii bosch cu 4 eletrozi wink.gif doar daca ai o aprindere multiscantee si o bobina de inductie care sa-ti asigure o scantee foarte puternica ar merita o bujie cu 3 eletrozi. Pana atunci iti recomand denso si o bobina de tico impreuna cu o aprindere eletronica at011 + senzor. Cu asa ceva cu siguranta vei mai reduce din consum.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 8 Jul 2008, 00:15
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Nu inteleg cum va mumltumiti cu un consum mixt de ,,doar" 11-12 % (la GPL ma refer). Eu unul gandesc in modul urmator (ma raportez la un motor de 1397 cmc): daca as merge pe benzina nu as consuma mai mult de 8% (nu cred ca acest motor a fost proiectat sa consume mai mult de 8%). Daca e sa calculez as cheltui circa 32 lei la suta de km daca merg pe benzina. Daca as merge pe GPL la un consum ,,acceptabil" de 12% as cheltui circa 27 lei la suta de km. Diferenta e de 5 lei (nu s-ar reduce costurile la jumatate asa cum zice toata lumea). Eu unul sunt multumit atunci cand am un consum mixt de circa 9%. Daca depasesc 10% deja ceva nu e in ordine, si nu se mai merita. Trebuie sa recunoastem ca la viteze de peste 70 km/h trebuie sa te gandesti de vreo doua ori inainte de a face o depasire. Decat sa merg cu un consum de 12% pe GPL si sa ma rog sa termin depasirea mai bine merg pe benzina cu un consum de 8%.
Parerea mea este ca daca pe GPL consumul depaseste 10% nu se mai merita sa investesti intr-o astfel de instalatie (doar daca ai rabdarea sa o amortizezi in cativa ani buni)


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 8 Jul 2008, 08:53
Post #103


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




...si strugurii sunt acri....
1. Se vorbeste de consumuri in oras, sau medii.
2. O instalatie reglata corect, si cu aprindere pusa la punct scoate 8% vara si cel mult 9% iarna la drum lung (calculat pe bune cu break-ul meu 1410). Consumul pe gaz creste cu 10-15 % fata de benzina. Pretul gazului este de aprox 50-60 % din pretul benzinei. Daca se renteaza sau nu...decideti voi.
3. Amortizarea investitiei depinde in mod clar de rulaj. Daca nu faceti km multi, normal ca se va amortiza intr-o perioada mai lunga.
4. Daca consumul la drum intins pe gpl depaseste 10% nu are rost sa vb de rentabilitate. Acolo este problema de reglaj si defectiuni de alta natura.

Imi cer scuze celor care se simt ofensati in vreun fel de postul meu, dar nu m-am putut abtine. Am impresia tot timpul ca gpl-istii sunt aratati cu degetul.

Voua benzinarilor, va dau un sfat, nu ne mai calculati voi noua, rentabilitatea, perioade de amortizare si alte chestii, fiti sigur ca fiecare GPL-ist si le-a calculat cand s-a hotarat sa-si puna GPL.

Dati-i gaze.....


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NICK82
post 8 Jul 2008, 10:08
Post #104


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




SJ-03-WEN ti-ai facut reglajul singur...sau la service?

daca reglajul ti l-ai facut tu....te rog..daca vrei sa ne impartasesti cum l-ai facut..am auzit foarte multe variante...multe dintre ele chiar le-am aplicat..dar ink nu am ajuns la aceste valori..ale consumului..( 8-9)


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 8 Jul 2008, 10:58
Post #105


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




SJ - 03 - WEN, si eu sunt gpl-ist, si eu ma simt aratat cu degetul uneori, si mie mi s-a zis de multe ori ca umblu cu bomba in spate. Nu am vrut sa ofensez pe nimeni. Am vrut doar sa spun ca un consum mai mare de 10% mixt mi se pare mare. Eu am un consum de circa 8% extraurban si circa 11% mers prin Iasi la ora de varf. Consum mixt mai mare de 10% nu am avut (doar cand am luat masina si era instalatia reglata de cineva dupa ochi).


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 8 Jul 2008, 13:29
Post #106


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




OK....hai ca am lamurit cateva treburi.

Apropo de reglaje....Instaltia mea este BRC.

Reglajul il fac foarte simplu, un surub pe reductor pentru relanti si unul pe furtun pentru mers in sarcina.

Primul lucru si poate cel mai important este punerea la punct a aprinderii.

Gazul este mult mai "sensibil", si poate va vine greu sa credeti dar se aprinde mai greu si mai incet decat benzina de aceea o scanteie sanatoasa la bujie face foarte mult.

Asadar, aprindere pusa la punct: bobina, fise, bujii, delcou, capac delcou, platina. Recomand cu tarie inlocuirea platinei cu acel senzor magnetic si montarea aprinderii tranzostorizate. Nu le zic numele, ca sa nu se considere reclama, dar cred ca se stie foarte bine la ce anume fac referire. Daca nu gasiti la "Imbunatatiri dacia clasic".

Curatare filtru de aer si flitru de gaz.

Se incalzeste motorul la temp de funcitonare nominala (80 grade C) si se regleaza totul pe BENZINA. Avans, carburator, suruburi etc.

Se trece pe gaz, se regleaza relanti-ul din surubul de pe reductor. Nu se mai umbla la carburator. Dupa ce am stabilizat relantiul, reglez motorul in srcina.

Accelerez la 2500 ture, blochez cu o surubelnita acceleratia si incep sa strang de surubul de pe furtun pana ce turatia incepe sa scada. De acolo dau inapoi cam un sfert de tura.

Dupa aceasta reglez din nou relatiul.

Dupa toata treaba asta fac o tura cu masina. Daca mi se pare ca merge prea puturos ii mai dau putin avans, sau in cazuri extreme mai deschid din surubul de pe furtun.

Am incercat si diferite variante cu filtrul de aer obturat partial, dar am renuntat repede la ele.

Repet: aprinderea este foarte importanta la mersul pe gaz. Inainte sa va plangeti de functionare defectuoasa a instalatiilor de GPL verificati aprinderea.

Numai bine...

Am uitat sa mai precizez o chestie. Pentru "performante" mai ridicate reglati culbutorii la 0.20 si pe admisie si pe evacuare, dar atentie! in cazul unui motor obosit...forjat...uzat acest lucru nu va duce decat la un consum marit...pentru acest lucru verificati compresia in cilindri.



This post has been edited by SJ-03-WEN: 8 Jul 2008, 13:33


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marcel8989
post 8 Jul 2008, 17:04
Post #107


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 9 June 08




Dupa cum vam spus, azi am fost la Ramnicu Sarat, si nu am simtit nevoia de putere suplimentara la Dacie. Am mers cu 100 km in afara, 70 - 80 sate. Si merge foarte frumos si in depasiri, desii imi patineaza un pic ambreiajul. Toata chestia este sa ai rabdare, sa astepti momnetul cel mai bun, sa stii foarte bine ce poate masina, sa apreciezi distantele cu acuratete. Asa ca, mie numi trebuie un BMW, daca merg cu 100 maxim in afara. Numai bine, si cine vrea performanta cu Dacia, sa nu-si puna GPL. Eu asa am cumparat masina, cu instalatie, si nu-mi pare rau, la un drum lung se cunoaste foarte bine diferenta de carburant, si nu duc lipsa de putere, deoarece nu ma aventurez cu ochii inchisi


--------------------
Dacia 1310 BK 1310 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 9 Jul 2008, 06:00
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




Ba am performante si pe GPL - in speta scart lung, viteza de 140, depasiri. Poate ca la motoare uzate nu se mai poate, insa nu este cazul la toti. Fata de OMV Carrera 95, GPL-ul lor (adus de la Shell) se comporta aproape la fel. Diferenta am sesizat-o, in avantajul benzinei, cand am folosit Carrera 100. Nu mai afirmati, ca o regula generala, ca "cine vrea performanta cu Dacia, sa nu-si puna GPL" ca nu e adevarat, GPL-ul scade putin din "performanta" Daciei, dar ramane rezonabila (probabil undeva la 60 cp, din 64).

This post has been edited by adrianne: 9 Jul 2008, 06:05


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Jul 2008, 06:22
Post #109


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




In primul rand Dacia are 61,8 cai, in al doilea daca afirmi ca ti-a tras mai bine cu benzina de 100 fata de 95 imi ridica semne de intrebare asupra perceptiei tale vis-a-vis de "a trage", fie pe benzina fie pe GPL. Atata stiu si eu ca daca faci masina sa traga la fel de bine ca pe benzina pe GPL o sa-ti consume ~9 afara si 14 in oras.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 9 Jul 2008, 06:37
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




Stiam ca-s, in principal, 3 motoare, de 56, 60 si respectiv, 64 cp (mea culpa). Nu stiu sigur cati cp are, ci doar ca e 102-13.
La Carrera 100 s-a simtit diferenta fata de 95 si GPL.
Consumul pe gaz NU a sarit de 13% in Buc, chiar si alergata pe Magheru, iar pe A2, mers la 130, a consumat 8,5%. Pun pariu (poate fac ca tzepesch biggrin.gif ) ca scot sub 7 pe gaz extraurban si sub 10 urban.
NU spun ca Dacia are "performante", ci doar ca nu e o rabla!

This post has been edited by adrianne: 9 Jul 2008, 06:40


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NICK82
post 9 Jul 2008, 08:28
Post #111


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




am inteles...unii dintre noi au performante cu daciutele...consumuri bune...asadar va rog..veniti si cu procedura dumneavoastra proprie de reglat...si bineinteles tipul instalatiei (inafara de cei care au precizat mai sus aceasta procedura). multumesc..


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Eastman
post 9 Jul 2008, 09:39
Post #112


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 9 July 08




mie-mi regleaza gazul un bun prieten si stie ce face, ca in afara nu depasesc 8l/100km.


ce-as putea sa spun e doar ca merg cu admisia de aer la filtru obturata aproape complet, iar gazul intra direct in capacul ala de plastic de pe carburator. acum cateva luni a mai dat drumul la gaz din surubul de pe furtunul ala imbracat in metal si masina se infigea mai bine, desi si consumul sarise binisor de 9l/100km. asta a fost bine pana au venit caldurile si incepuse sa sara cam sus indicatorul de la temperatura licidului de racire.

am fost din nou la el, l-a invartit cum era inainte si acuma totul a revenit la normal.

ultimul consum estimat a fost de 8,5l/100km, in conditiile in care am venit de la herculane la craiova peste munte, prin baia de arama.

This post has been edited by Eastman: 9 Jul 2008, 09:40


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - DJ-99-DSM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NICK82
post 10 Jul 2008, 08:43
Post #113


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




am si eu o intrebare daca mergi cu orificiul de la filtrul de aer obturat aproape complet..asta inseamna sa faci si reglajeje gpl corespunzatoare: sa reduci debitul de gaz de pe furtun..si sa refaci relantiul...nu scade puterea masinii in felul acesta? tin minte c-am incercat o data..si abia plecam dupoa loc cu masina...de atunci am lasat admisia de are..libera...adik isi ia aer din evacuare..prin furtunul acela flexibil..


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marcel8989
post 11 Jul 2008, 10:11
Post #114


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 9 June 08




Nu sunt as in mecanica, dar eu zic ca e o prostie chestia cu obturarea orificiului de la filtrul de aer. Am intrebat 2 mecanici, si pe tipul care mia schimbat filtrul al GPL (primul lucru pe care ma intrebat, in momentul in care iam zis ca manaca destul de mult gaz, a fost daca am orificiul astupat. Iam zis ca nu, si mia spus ca niciodata sa nul astup. Masina are nevoie de aer, consumul mare este dat de reglajul prost, nu de aer prea mult). Toti cu care am vorbit sunt de specialitate, si toti au avut aceeasi parere. Si pana la urma, cu cat credeti ca masina va consuma mai putin? Aia care au facut masina, nu sunt chiar asa de prosti. Numai bine


--------------------
Dacia 1310 BK 1310 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 11 Jul 2008, 19:49
Post #115


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




Si motorul de unde isi trage aerul?!? Obturarea admisiei din capatul de la filtrul de aer ma duce cu gandul ca filtrul e pe pozitia iarna, adica isi ia aer de pe galerie, ceea ce duce la alte 2 asertiuni:
- nu este relevanta obturarea admisiei din punct de vedere al debitului;
- aerul intra cu o temperatura mai ridicata decat cea atmosferica.
Din cate stiu, se urmareste ca parametrii de intrare ai amestecului sa fie stabili, incluzand si aerul. In situatia obturarii nu se mai poate apropia diferenta de temperatura dintre iarna si vara (clapeta de la filtru asta urmareste) ducand la regimuri diferite de functionare intre iarna si vara.
Concluzionand, rationamentul ma duce la intrebarea: de ce as obtura respectivul filtru in zona de admisie "standard"?

PS: si eu am auzit de multe ori "ca asa trebuie", dar "de ce trebuie" cati se intreaba?

PS: apropo, ati desfacut filtrul de aer sa stiti cum functioneaza, inainte de a face afirmatii? cati dintre voi mai au clapeta de sens, cati o folosesc, si cand?

This post has been edited by adrianne: 11 Jul 2008, 19:53


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marcel8989
post 11 Jul 2008, 20:39
Post #116


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 9 June 08




Eu am ramas de asta iarna cu furtunasul acela pus. Adica dintre galerie si filtrul de aer, obturand partea din lateral al filtrului. Aerul vine din galerie. Am intrebat pe mecanic daca sa il scot, si mia zis sa il las asa, ca nu are nici o influenta vara, doar ca se incalzeste motorul mai rapid. Numai bine


--------------------
Dacia 1310 BK 1310 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Eastman
post 11 Jul 2008, 20:44
Post #117


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 9 July 08




mie mi s-a explicat ca o depresiune mai mare in admisia carburatorului provoaca o vaporizare mai rapida a gazului. in special in perioadele mai reci, chestia asta e benefica.

eu am clapeta aia si chiar face treaba pentru care a fost prevazuta.



--------------------
Dacia 1310 L 1998 - DJ-99-DSM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NICK82
post 14 Jul 2008, 08:18
Post #118


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




si eu tot p eregim de "iarna"o am..aerul este luat din galeria de evacuare.


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marcel8989
post 17 Jul 2008, 17:53
Post #119


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 9 June 08




Am alimentat dupa cum v-am spus, de 110 RON, si am fost pana la Ramnicu Sarat. Am acum 456 km, facuti cu 49 L gaz, si inca mai merg. Daca acum s-ar termina gazul, consumul meudiu este de 10.7 la suta de km. Bunicel zic eu, tinand cont ca aproape 250 in afara, si restul in oras. Va mai anunt cand termin gazul, ca sa vedem consumul exact. Apropo, sambata ma duc sa fac ambreiajul, ca imi patineaza. Poate are si asta efect asupra consumului, dar cand plec din semafor, niciodata nu lipesc pedala de mocheta. Teoretic nu ar trebui sa aiba influenta mare. Numai bine


--------------------
Dacia 1310 BK 1310 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mar10may
post 19 Jul 2008, 18:10
Post #120


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 20 February 08
From: slobozia




"fiecare gpl ist si a calculat singur rentabilitatea inainte de a si monta instalatie de gpl" aici te contrazic.sunt foarte multi oameni care si au montat gpl ca asa au auzit la altii.la fel cum e faza aia,hai cu sacul la pomul laudat.nu mai lungesc vorba.daca nu faci un nr f mare de km,nu mai montezi nici un gpl.ai auzit de matiz care consuma 14%gaz in oras?cred ca iese mai degraba in gaura sau in castig.sau dacii care papa 16%?nici nu vreau sa mi imaginez.gpl ul renteaza la taxiuri,distributie ,etc.acolo unde o masina o tii cativa ani si faci un nr f mare de km si te intereseaza numai sa scoti bani de pe urma ei.nu atunci cand vrei sa te duci si tu undeva duminica si stai ca nu stiu de naiba are de nu merge asa cum ar trebui.


--------------------
dacia 1310 berlina 2000 - IL17EDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th June 2025 - 14:59
Forum Renault