Nevoie urgenta de sfat, consum mare GPL
![]() ![]() ![]() |
Nevoie urgenta de sfat, consum mare GPL
rokos |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
|
||
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|||
baranga |
![]()
Post
#32
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
daca vibreaza acul este problema la cablul la kilometraj
![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
marcel8989 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 9 June 08 ![]() |
azi am facut si eu consumul (defapt, lam facut de mai multe ori). 60 km de oras cu aproape 10 L (am pus de 20 RON, si pretul pe L este de 2,25 RON). Consumul mediu este cam de 16 %. Cam mare zic eu, desi nu merg foarte rapid. Ce ma sfatuiti sa fac? Eu cand reglez masina, o reglez din surubul de pe vaporizator si de pe furtunul de aer care vine in carburator pana ce masina sta frumos la relanti (are relantiu cam 900 rpm cu motorul calc). Eu mas duce la un service care monteaza GPL, si leas spune baietilor sa o regleze ei, dar mie tare teama ca dau banii degeaba. Parca vad ca vin cu ea mai prost decat era inainte. Stiti un service bun din Ploiesti? Tin sa precizez ca masina merge brici, porneste foarte usor, cand motorul este cald, decat ii arat cheia si o ia din prima, fara acceleratie. Daca stiti un service, va rog sami spuneti
|
--------------------
Dacia 1310 BK
1310
1997
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#34
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Monteaza la masina o aprindere eletronica si scapi de dureri dupa aceea iti reglezi tu cum vrei.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
rokos |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
QUOTE(marcel8989 @ 20 Jun 2008, 18:14) azi am facut si eu consumul (defapt, lam facut de mai multe ori). 60 km de oras cu aproape 10 L (am pus de 20 RON, si pretul pe L este de 2,25 RON). Consumul mediu este cam de 16 %. Cam mare zic eu, desi nu merg foarte rapid. Ce ma sfatuiti sa fac? Eu cand reglez masina, o reglez din surubul de pe vaporizator si de pe furtunul de aer care vine in carburator pana ce masina sta frumos la relanti (are relantiu cam 900 rpm cu motorul calc). Eu mas duce la un service care monteaza GPL, si leas spune baietilor sa o regleze ei, dar mie tare teama ca dau banii degeaba. Parca vad ca vin cu ea mai prost decat era inainte. Stiti un service bun din Ploiesti? Tin sa precizez ca masina merge brici, porneste foarte usor, cand motorul este cald, decat ii arat cheia si o ia din prima, fara acceleratie. Daca stiti un service, va rog sami spuneti incearca sa schimbi pompa de unde alimentezi si sa iti bage gaz cu presiune max 8.5-9.bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
marcel8989 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 9 June 08 ![]() |
8.5-9? E pe bune sau nu? La poma de unde alimentez mereu este presiunea 10. Asa am vazut. Am alimentat si din alte parti, si presiunea cam tot 10 este si acolo. Alimentez numai de la SHELL. Nu am avut probleme cu pornirea iarna (direct pe gaz), merge frumos, dar posibil sa bage aer daca presiunea e mare, nu? O sa incerc si in alte parti. Vreau sa precizez ca mie ambreiajul patineaza (este pe duca, mai am cica vreo 4000 km aproximativ pana sa inceapa sa se vada ca nu mai face treaba, asa mia zis mecanicul), merg pe gaz pana moare motorul (mia spus cineva ca asa se face aerisirea la butelie). Are vreun efect patinarea ambreiajului in consum?
|
--------------------
Dacia 1310 BK
1310
1997
|
|
ceaki |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca ![]() |
pai are efect faptul ca-ti patineaza ambreiajul. asa tre sa turezi mai mult motorul iar viteza e mai mica fata de cat ar trebui sa fie la ce turatie ai tu. acuma depinde cat de rau iti patineaza. daca inca umbli cu ea , nu cred ca-i ceva atat de grav, deocamdata. da mai bine schimba-l din timp, sa nu te lase in drum.
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
marcel8989 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 9 June 08 ![]() |
Inca trage binisor, nu mia facut probleme pana acum, decat la niste borduri suprapuse din fata blocului, si numai cand dau cu spatele. Nu mai scartaie cand plec de loc, dar nici nu o turez mai mult ca sa plec din semafor. Plec ca si pana acum, doar ca se simt la viteza mai mare intr-o depasire ca nu te prea ajuta. Eu zic ca nu ar trebuie sa influenteze mult consumul, pentru ca dau tapla, ci accelerez progresiv, si masina trage usor. Numai bine
|
--------------------
Dacia 1310 BK
1310
1997
|
|
Bulldog |
![]()
Post
#39
|
![]() "Nembru" Group: Members Posts: 566 Joined: 6 February 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Zicea cineva ca indicatiile de la vitezometru si kilometraj nu au legatura. Sau ma rog, daca nu are vitezometrul comportament chiar aberant.
|
--------------------
Bicicleta,
RATUC,
Taxi Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
|
|
rokos |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
@marcel8989: presiunea la pompa ti-o poate regla pe loc nenea care lucreaza acolo, il rogi frumos sa mai stranga robinetul la teava..stie el..pe langa asta baga gaz numai cand e mai racoare afara, dimineata de exemplu...cand e cald GPL-u` se dilata...bafta!
|
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
marcel8989 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 9 June 08 ![]() |
Vrei sa-mi spui ca presiunea se poate regla manual? Deci eu ii zic lu ala sa scada presiunea? Pai asa o sa fac, si vad daca este vreo diferenta? Daca mai reduce presiunea, baga numai gaz? Deci el acum pune si aer, fiind presiunea mare?
|
--------------------
Dacia 1310 BK
1310
1997
|
|
rokos |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
marcel: presiunea o regleaza de la un robinet care se afla intre pompa si cisterna - arata ca un robinet saniter sa-i zic asa...in fine o maneta, te uiti si tu pe ceasul de presiune de la statie si vezi cand strange la cat scade.cu cat presiunea e mai mica cu atat alimentarea va dura mai mult, si da, intra si mai mult aer daca presiunea si temperatura sunt mari.
bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
marcel8989 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 9 June 08 ![]() |
Mersi. Ma duc sa alimentez acum intr-o seara, sau dimineata, si ii zic si de presiune. Numai bine
|
--------------------
Dacia 1310 BK
1310
1997
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Acum o luna am schimbat masina. Am avut Dacia 1310 din 85, motor 1289 cmc, cv 4 trepte, GPL. Aveam un consum mixt de cca 10%, fara sa merg economic. Acum am Dacia 1410 din 96, 1397 cmc, 5 trepte, GPL. Tinand cont ca e in 5 trepte ma asteptam la un consum mai mic de 10% (la cealalta urla motorul la 80 km/h), dar cand am facut consumul am constatat cu stupoare ca imi ia putin peste 12%.
Prima masura luata a fost: schimbat fise (cele vechi aveau si 30 kohmi), bujii, platina, capac delcou. Consumul a scazut la 10,5%. Apoi am reglat instalatia (Lovato) astfel: am strans surubul de debit pana ce am observat ca in mers, la acceleratii bruste da in nas, apoi l-am desfacut pana cand au disparut aceste socuri. Acum am un consum de 8,6 % mixt. Am filtrul de aer obturat (asa am luat masina). Ma gandesc acum sa fac reglajul cu filtrul neobturat. Credeeti ca e posibil sa scot sub 8,6% ? Am vazut la unele masini ca furtunul de la gaz e montat chiar in carburator, deasupra clapetei de acceleratie. E posibil sa consume mai putin in acest fel ? Eu nu am mixer de gaz, am o piesa montata intre carburator si piesa din plastic ce face legatura cu filtrul de aer si in acea piesa e introdus furtunul de la vaporizator. |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
marcel8989 |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 9 June 08 ![]() |
Salut, tot instalatie Lovato am si eu, dar am consum destul de mare 16 %. Am incercat eu sa strang surubul de pe vaporizator, dar incepe sa mearga prost. Eu il reglez pana se aude turatia maxima a motorului, si apoi din surubul de pe furtunul ce duce la carburator il strang pana incepe sa innece motorul, si il desfac un pic sa mearga rotund. orice ce as face nu pot sa am consum mic. Nu merg vitejeste, si mam gandit sa ma duc in service, sa mil regleze ei, dar mie teama ca mai mult pierd timpul si banii. Voi ce ziceti?
|
--------------------
Dacia 1310 BK
1310
1997
|
|
NICK82 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 ![]() |
marcel8989 incearca sa o reglezi astfel:
cu orificiu neobturat..si dat pe regim de iarna..adik aerul vine din evacuare -turezi motorul la 2500-3000 ..si strangi robinetul de pe furtun pana incepe motorul sa trepideze si da sa moara..dupa care il desfaci pana ce observi ca merge rotund(desfaci robinetul; 1 tura -1 tura juma) -dupa aceasta reglezi relantiul din robinetul de pe vaporizator..in pozitia in care obtii turatia maxima..apoi strangi un pic....ptr a porni usor. in urma unui asemenea consum la 200km (ploiesti-busteni dus intors+urcare la cota 1400) am avut un consum de 19 litri. succes. |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
marcel8989 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 9 June 08 ![]() |
Nick82: am deja montat furtunul acela din carton cu putin metal in el, adica cel din evacuare spre filtrul de aer. Surubul este aproape de maxim strans (cel de pe furtun care duce la carburator) doar cat sa mearga masina rotund, iar despre surubul de pe vaporizator este deschis pana la turatia maxima a motorului, daca il strang un pic incepe sa mearga prost motorul, adica este la minimul minimului. Intelegi? Hai sa zic ca mai strang putin, dar nu cred ca un sfert de tura din acel surub poate scadea consumul de la 16 la 13 (zic eu). Oricum o sa incerc, dar alte idei mai ai?
|
--------------------
Dacia 1310 BK
1310
1997
|
|
rokos |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
marcel8989: ai curatat filtrul de gaz si ai verificat membranele din vaporizator? gpl-ul de unde alimentezi e ok?
|
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
marcel8989 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 9 June 08 ![]() |
Sa stii ca masina o am de 2 ani, si am cam 30.000 facuti cu ea de cand e la mine. Nu iam schimbat filtrele de gaz (desii am unele noi noute in porbagaj, de la fostul proprietar. Unde sunt mai exact filtrele astea, in vaporizator? Daca da, eu nu ma incumet sa le schimb, si sa desfac aparatul ala. Chiar ma batea gandul sa ma duc cu ea la un service sa le schimb, si acum ca miai zis sa ma uit si la membrana (sa le zic la aia). GPL de unde alimentez este numai SHELL, merge bine masina, porneste usor, accelereaza bine. Sunt multumit de GPL, dar am alimentat si de la alta statie tot SHELL si este la fel. Consumul este cam mare. Si nu stiu de ce. Cat credeti ca este o manopera dasta completa? (schimbat filtre, eventual membrana, si reglaj). Numai bine si multumesc celor care miau raspuns
|
--------------------
Dacia 1310 BK
1310
1997
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#50
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
du-te la service care sa aiba oameni competenti sa o si regleze corect....
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
rokos |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
@marcel8989: filtrul e una, membranele e alta treaba.filtrul se curata - se sufla cu aer, membranele se inlocuiesc..manopera pe curatat filtrul, schimbat membranele si eventual un reglaj nu ar trebui sa treaca de 50-70ron maxim, asta daca ai tu membranele. membranele noi costa 200ron, iar un vaporizator costa 350ron tva inclus. asta in Iasi, de unde sunt eu..te sfatuiesc sa incerci inainte sa schimbi sursa de alimentare, sa alimentezi pe racoare dimineata, si cu presiune sub 9..si eu daca n-as pune gaz de unde iau acum ( butangas) as avea consumul tau..am experimentat...
multa bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
NICK82 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 ![]() |
marcel8989...iti recomand sa te duci cu masina in spate la stadionul astra...unde este poligonul..acolo este o firma care monteaza gpl-uri...si iti poate schimba filtrul de gaz...deasemenea iti poate...regla gpl-ul....merita incercat...
sa sti ca daca ai robinetul de pe furtun strans aproape de maxim...inseamna ca si consumul va fi mic automat... cu cat l-ai strans mai mult...cu atat ii dai motorului mai putin gaz....depresiunea creata de motor este mai mare..si iti trage mai mult gaz... eu momentan (urmeaza sa ma duc la revizia de 6luni/max 15000 km)..il am reglat astfel...chiar de cei de acolo.. nu am obturat filtrul de aer..este liber sa-si ia aer cald din evacuare... robinetul de pe furtun este deschis cam o tura juma fata de pozitia de inchis total.....iar consumul parca pare mai bunicel fata de cat aveam inainte(15%-16%)..... 24 Jun 2008, 08:29: rectificare: "sa sti ca daca ai robinetul de pe furtun strans aproape de maxim...nu inseamna ca si consumul va fi automat mic." This post has been edited by NICK82: 24 Jun 2008, 08:29 |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
marcel8989 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 9 June 08 ![]() |
Nick82: Sa inteleg ca ai fost la ei cu masina sati regleze instalatia? Ii cunosti pe baieti? Fac treaba buna? Acuma cat ai consumul, adica este diferenta intre ce aveai inainte si ce consum ai acum? Si preturi ceva daca cunosti din Ploiesti, sa stiu unde ma incadrez. Am cautat prin potbagaj, si am gasit urmatoarele (vezi poze). Este membrana si filtrele?
Imag166.jpg ( Size: 306.7k ) Number of downloads: 759 Imag167.jpg ( Size: 314.73k ) Number of downloads: 777 |
--------------------
Dacia 1310 BK
1310
1997
|
|
NICK82 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 ![]() |
ITI RECOMAND ORI LA EI...ORI PE GAGENI....SI ACOLO SE FACE TREABA BUNA
EU MA DUC LA EI PTR CA AM INSTALATIA IN GARANTIE... |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
marcel8989 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 9 June 08 ![]() |
Pe gageni, exact langa maxi taxi (statia noua)? e si un magazin de piese auto si o spalatorie, nu? Acolo te referi? Deci intre statia maxi taxi si spitalul judetean, nu?
|
--------------------
Dacia 1310 BK
1310
1997
|
|
NICK82 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 ![]() |
DA...ACOLO
24 Jun 2008, 14:03: INCEARCA ACOLO CU 10 RON CRED CA O REGLEAZA ALA DE ACOLO This post has been edited by NICK82: 24 Jun 2008, 14:03 |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
rokos |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
piesele alea sunt 2 filtre si o membrana plus o electrovalva daca nu ma insel...
|
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
marcel8989 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 9 June 08 ![]() |
rokos: la membrana spuneai ca este 200 RON? Aia neagra? Deci am piesele bune, daca vreau sa ma duc sa schimb pe acolo. Daca se rupe membrana, sau se inteapa un pic (in vaporizator), cum se manifesta?
|
--------------------
Dacia 1310 BK
1310
1997
|
|
rokos |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
da este o membrana, care costa 200ron/setul de doua ( exista 2 membrane in vaporizator).daca e foarte veche si nu mai are elasticitate nu mai e buna. cand se uzeaza, motorul nu mai trage, consumul e mare, randament scazut...merg si desfa pulmonul la service si vezi exact ce are, schimbi si filtrul ala de aer, si apoi mai vezi consumul.
|
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
bullet |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 15 March 08 ![]() |
Si eu am avut problema asta plus ca mai era si puturoasa daca vream sa trag scartz murea motoru rezolvare am fost la un centru reparati gpl si nenea mia zis sa cumpar un capac delcou nou ca cel al meu era dus cica cumparat una bucata bosch dupa care racordu acela care vine de la vaporizator si duce la carburator acolo unde intra el an carburator are o mufa cu filet si este prins de ea racordu cu un colier mia desfacut colieru si a scos acea mufa mica din carburator dupa care a bagat an ea un spiral cu bormasina si ia largit gaura a pus totu anpoi si kan am pornit park masina era pe benzina nu pe gaz o schimbare mare si mia zis ia ancerca si tragei ptin scartz si au anceput sa are rotile din fata in asfalt am zis incredibil ......iam dat bani omului multumit de treaba lui sper sa fie si la tine aceeasi problema si daca esti mai priceput poate o faci singur app mia zis ka daca chestia asta nu reduce consumu sa ma mai duc odata ka trebuie curatat vaporizatoru ..succes si bafta .
|
--------------------
dacia
1310 cli
2002 cn4 ford mondeo 1.6 16v
- CT 83 DEV CT 91 HCT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd June 2025 - 22:33 |