Chestie de "rodaj" sau chiar o problema?!, (frina) nu ar trebuii sa fie asa...
![]() ![]() ![]() |
Chestie de "rodaj" sau chiar o problema?!, (frina) nu ar trebuii sa fie asa...
Sefu |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 20 January 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
- CT-14-MIE
|
|||
Doru |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 247 Joined: 27 May 03 ![]() |
Parerea mea e ca n-are nimic,daca e full-options e normal sa nu poti bloca rotile pentru ca intra ABS-ul.
|
--------------------
VW
PASSAT TDI 4 MOTION
- B-05-TIE Keep It Real!!
|
|
nesanatosu |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 47 Joined: 13 November 04 ![]() |
Ai cumva ABS pe ea?
|
--------------------
Dacia Nova Gti
VW Golf V
- ct-99-xxx
|
|
Doru |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 247 Joined: 27 May 03 ![]() |
Parerea mea e ca n-are nimic,daca e full-options e normal sa nu poti bloca rotile pentru ca intra ABS-ul.
|
--------------------
VW
PASSAT TDI 4 MOTION
- B-05-TIE Keep It Real!!
|
|
Zetu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 633 Joined: 18 December 04 ![]() |
Desi nu sunt o persoana specializata pot sa-ti spun ca nu este deloc o problema de rodaj nu stiu cu cine ai vorbit la service. Daca ai varianta Ambition inseamna ca ai ABS iar zgomotul pe care il auzi in fata este facut de ABS mai bine citeste manualul de la masina s-ar putea sa mai ai multe surprize. Iar faptul ca nu se blocheaza rotile nu inseamna ca nu tine frana, chiar te ajuta sa opresti mai repede si sa poti controla masina, mai ales in situatii de carosabil alunecos.
Asa ca eu zic sa stai linistit e de bine ...asa face ABSul. ![]() |
--------------------
NISSAN
QASHQAI 1.3 dct Tekna
2019
|
|
loganelul |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 11 January 05 ![]() |
Stai linistit nu e nici o problema asa face ABS-ul (nu numai la logan si la masini straine) in timpul care auzi zgomotul o sa simti si o vibratie a pedalei de frana care poate iti da senzatia ca masina nu franeaza dar aceasta franeaza foarte bine. Frana nu scapa dar ABS-ul apasa mai tare pe placute dupa care mai reduce forta si tot asa de asta crezi ca scapa.
This post has been edited by loganelul: 20 Jan 2005, 20:54 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
|
|
Sefu |
![]() ![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 20 January 05 ![]() |
Am specificat ca are full options deci normal ca are si ABS. Stiu pentru ce este abs`ul insa felulu in care se comporta la mine este total diferit decat la altii. Problema mea este urmatoarea, va dau 2 cazuri in care nu mi`au tinut franele! (si puteau iesi destul de rau)
1 veneam cu viteza medie (60 km/h) in fata mea aveam aveam stop (este o sosea care nu prea e circulata , comunala)si vroiam sa fac dreapta. Cu aproximativ 10 m inainte de stop pun frana la care frana tine 2 sec si apoi pur si simplu scapa! (am reusit sa incetinesc masina la 40 km/h ) Reusec sa iau acea curba de 90 de grade dar bine inteles fara sa ma asigur .. "ce era sa mai fac ?! sa trag frana de mana ca sa ma opresc in fata stop`ului? Deci nu cred ca e normal sa se comporte asa ABS`ul! ---- Desi esti nou pe forum, ai semnat un REGULAMENT. Iar acel regulament spune ca NU SE FOLOSESTE LIMBAJ MIRC! ![]() This post has been edited by MoneyTalks: 20 Jan 2005, 22:22 |
--------------------
Dacia
Logan
- CT-14-MIE
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
QUOTE(Sefu @ 20 Jan 2005, 20:23) Atunci cand apas frana brusc tine vreo 2 secunde, apoi se aude un zgomot ciudat pe fata (de parca s`ar lovii 2 metale) iar in timpul asta frana nu mai tine ("scapa"). Nu sunt sigur daca inteleg foarte bine ce vrei sa spui aici. Daca simti o variatie brusca in decelerare (adica ceea ce inteleg eu prin "scapa"), atunci nu e normal ceea ce se intampla. ABS-ul NU TREBUIE sa se manifeste asa. Intr-adevar, el slabeste ritmic forta de franare, acest lucru simtindu-se in pedala de frana, dar masina ar trebui sa aiba o oprire destul de lina. Intrarea ABS-ului nu trebuie sa se simta prin "scapari" ale franei. Daca s-ar simti acele socuri in franare atunci insemna ca ABS-ul ar lungi mult distanta de franare. Eu zic sa mai incerci si la alte sevice-uri sau... sa incerci sa explici din nou ceea ce se intampla ![]() P.S. Pulsatii in pedala de frana simti? |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
Sefu |
![]() ![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 20 January 05 ![]() |
Nu stiu cum sa va mai explic! Era sa dau peste un caine care saracu traversa regulamentar
![]() O sa fac o inregistrare video scurta din profil in timpul franarii si o s`o postez! |
--------------------
Dacia
Logan
- CT-14-MIE
|
|
ICET |
![]()
Post
#10
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Salutare!Nu stiu ce masina ai mai avut tu inainte,dar dupa cum au spus si ceilalti masina are abs,ceea ce inseamna ca nu ti se vor mai bloca nicioadata rotile,adica sa auzi scirtiitul pneurilor pe carosabil!Poate ca fiind obisnuit cu sistemul clasic,acum ti se pare ciudat!........Sa fiu sincer si eu am fost putin nelamurit la iceput de treaba asta!Frinarea,oprirea<cel putin asa mi se pare>se produce fara acel zgomot<scirtiit>si ai impresia ca dureaza mai mult pina se opreste,adica ca se mareste distanta de oprire!Dar in acelasi timp,poti sa ai un control foarte bun asupra ei daca vrei sa virezi sau sa ocolesti anumite obstacole!Acest abs are ebd,adica repartizare electronica a fortei de frinare,cu alte cuvinte toate rotile tin la fel,dar conteaza ff mult calitatea lor pentru o frinare cit mai optima!Cit despre montana.......ce pot sa-ti zic.........sunt cele mai proaste pneuri!Schimba-le si ai sa vezi diferenta!Daca ai avea probleme la abs ti sar aprinde martorul din bord,dar frina tot ai avea!Faza cu rodajul............mi se pare o prostie sa i-ti raspunda service-ul in halul asta!Da ce astia fac experiente pe tine?Ori sunt prosti ori sunt prosti!Din doua,amindoua!.........Eu am ambition din sept. si sunt foarte multumit de el.........sper ca si tu vei fi! |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
rdesign |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 25 December 04 From: Craiova ![]() |
QUOTE(Sefu @ 20 Jan 2005, 22:12) Nu stiu cum sa va mai explic! Era sa dau peste un caine care saracu traversa regulamentar ![]() O sa fac o inregistrare video scurta din profil in timpul franarii si o s`o postez! Cu parere de rau te anunt ca nu vei putea opri nici o masina de la 60km/h in 10 metri. Conform literaturii de specialitate in expertize tehnice auto ti-ar trebui cam 16-17 metri. Asa ca nu sistemul de franare e de vina. |
--------------------
dacia
logan
- DJ 2810 Am facut atat de multe in viata incat nu stiu daca o sa ies la pensie popa sau medic ginecolog!
|
|
FLEX |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Sefule, e simplu: urca-te intr-un alt Logan Ambition si vezi ala cum frineaza, iar posesorul aluia sa se dea cu al tau; daca amindoi sesizati diferente MAJORE in frinare, e clar ceva putred cu a ta.
Acum io nu inteleg o chestie: te "pacaleste" frina la fiecare frinare, sau fenomenul e aleator? in ultimul caz, e posibil ca Montanele cele perverse sa nu poata tine aderenta si sa intre ABS-ul prea mult pentru a nu bloca roatili ... in cele doua intimplari descrise de tine aveai cumva pojghita de gheata sau polei sau promoroaca sau burnita pe asfalt? ca atunci e chiar explicabil ... |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
vv |
![]()
Post
#13
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Sefu, zgomotul de care zici imi-aduce aminte foarte tare de cum suna ABS-ul la a mea
![]() Ai grija nu cumva sa-ti fie umflate prea tare pneurile - verifica presiunea, asta a fost o problema la multa lume. Se poate ca din cauza cauciucurilor sa pierzi aderenta si sa-ti intre ABS-ul prea devreme. This post has been edited by vv: 21 Jan 2005, 09:04 |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
Sefu |
![]() ![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 20 January 05 ![]() |
Mda... o sa fac totusi acea filmare ca sa vedeti daca se comporta bine sau nu.Insa eu cred ca totusi are ceva... O sa fac proba si cu masina prietenului meu pentru o mica comparatie, apoi voi revenii pe forum (in seara asta sau cel tarziu maine) ..si multumesc baieti ! (scuze pentru " limbajul de mirc " )
|
--------------------
Dacia
Logan
- CT-14-MIE
|
|
Cib |
![]()
Post
#15
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
in momentul in care treci de la o masina fara ABS la una cu atunci impresia este ca nu ai frane... Ideea de baza a ABS este ca sa nu ai frana decat prin rostogolire, adica roata sa se invarta astfel incat sa ai cea mai eficienta franare fara sa se blocheze rotile. Lucrul acesta se realizeaza prin 2 procedee:
1. prin actionarea repetata a placutelor care sa franeze repetat (adica actioneaza 2 ms, se departeaza 2ms, actioneaza2 ms sedeparteaza 2 ms) (valorile pentru timpul de actionare sunt stabilite de calculator, eu am dat valori aleatorii) 2. prin ridicarea pedalei de frana pana in pozitia optima, in asa fel incat sa nu se blocheze rotile. Ideea este ca in anumite situatii ABS-ul iti mareste intr-un fel distanta de franare. Aici vorbim de drumuri de tara, sau care au pe ele materiale care fac masina sa piarda aderenta repede. Totusi indiferent de drum acest sistem te ajuta sa ai control asupra masinii, adica nu derapeaza necontrolat... Ideea este ca sa te poti tu adapta la masina si la acest sistem. si inca ceva: pe asfalt uscat, atunci cand franati brusc atentie pe cine aveti in spatele masinii ca poate va treziti loviti. |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
cicione |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 20 January 05 ![]() |
2 probleme pe care nu le-am definit.
1.Cateodata, la mers cu 20-30 la ora, in coloana, atunci cand calc frana aud un zgomot basist de genul "clonc"(doar la apasarea pedalei).Nu scartaieli, parca ar fi lovitura placutelor pe disc, dar asa de tare? Cand am mers cu un tip de la service nu am mai auzit nici un zgomot, dar dupa cateva zile parca iar l-am auzit, o data. E ceva normal? 2.Martorul de la bord, indicatie airbag pasager, atunci cand este activat(deci este stins), pe timp de noapte il vad ca palpaie fff. discret. Ziua nu se vede nimic. Si asta e normala? |
--------------------
Dacia
Logan Laureat 1,6
|
|
klaus |
![]()
Post
#17
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pentru pct. 2 recomand cu incredere un ochi pe la
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=11187&hl= Momentan acest post ramane deschis NUMAI PENTRU RASPUNSURI LEGATE DE PCT. 1 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ant |
![]()
Post
#18
|
![]() Utilizator resuscitat Group: Members Posts: 358 Joined: 21 June 04 From: Bucuresti ![]() |
am acelasi sunet la SLZ . Poate ne clarifica si pe noi cineva ... ca la mine in timp s-a agravat .... acum parca dupa "cloncul" respectiv se aude si un zgomot pe partea dreapta fata , in zona franelor .
|
--------------------
Opel
Vectra
2005 cu remorca
- B .. AIT Daca nu merge cu ciocanul din prima, incercati un ciocan mai mare
|
|
bybystrocel |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 16 November 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(cicione @ 25 Jan 2005, 15:52) 2 probleme pe care nu le-am definit. 1.Cateodata, la mers cu 20-30 la ora, in coloana, atunci cand calc frana aud un zgomot basist de genul "clonc"(doar la apasarea pedalei).Nu scartaieli, parca ar fi lovitura placutelor pe disc, dar asa de tare? Cand am mers cu un tip de la service nu am mai auzit nici un zgomot, dar dupa cateva zile parca iar l-am auzit, o data. E ceva normal? 2.Martorul de la bord, indicatie airbag pasager, atunci cand este activat(deci este stins), pe timp de noapte il vad ca palpaie fff. discret. Ziua nu se vede nimic. Si asta e normala? Poate ai ABS si nu stii! Acum serios pot sa fie sabotii de pe spate care mai trebuie reglati |
--------------------
DACIA
1410
- IS-97-DYA dupa scumpirea benzinei
|
|
Ov |
![]()
Post
#20
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
sabotii se auto-regleaza, ca doar nu mai suntem la dacia 1300. Pana si berlinele de dupa 90 si ceva au autoreglare pe spate.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
bybystrocel |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 16 November 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Ov @ 25 Jan 2005, 17:37) sabotii se auto-regleaza, ca doar nu mai suntem la dacia 1300. Pana si berlinele de dupa 90 si ceva au autoreglare pe spate. Ar trebui sa mai verifi nitel inainte de a face o astfel de afirmatie, nu se autoregleaza, ai falsa impresie ca se intampla, in realitate in functie de cum i-a pus nenea Ion mecanicul, asa lucreaza. |
--------------------
DACIA
1410
- IS-97-DYA dupa scumpirea benzinei
|
|
radu_iasi |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 23 November 04 From: Iasi ![]() |
Incearca si tu o chestie babeasca: pe un drum drept, cat mai necirculat, incearca o franare de la 100 km/h. Meergi cu 100 constant, alege un reper pe marginea drumului (copac, etc) franeaza TARE in dreptul lui, cu frana la fund, fara sa dai drumul. Dupa ce ai oprit, masoara distanta intre masina ta si acel punct. Este inutil sa mentionez ca trebuie sa mai fii cu inca cineva, care sa te ajute.....
Daca reusesti toate astea (sa stii ca nu e greu), si distanta intre masina si punctul de reper este cam de 45-50 m (nu stiu exact care este distanta de oprire a loganului cu abs), atunci franele sunt ok. Daca nu..... e grav ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Ambition azur
- B ** TWL
|
|
loganelul |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 11 January 05 ![]() |
Scoate siguranta de la ABS si vezi atunci cum franeaza.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
|
|
cicione |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 20 January 05 ![]() |
Chestia asta nu am incercat-o, dar am vazut ca franeaza ok, chiar si de la 100Km/h frana, dar nu brusc, a reactionat super, si fara zgomot
nu am ABS, este Laureat 1,6 |
--------------------
Dacia
Logan Laureat 1,6
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#25
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
QUOTE(bybystrocel @ 25 Jan 2005, 20:17) ai falsa impresie ca se intampla, in realitate in functie de cum i-a pus nenea Ion mecanicul, asa lucreaza. Nu mai spune! Atunci cum se face ca la berlina lu tata, fara autoreglare, regla frina de mina la 5 luni si la berlina mea din 96, o reglam o data la 2 ani. |
--------------------
x
x
- x
|
|
bybystrocel |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 16 November 04 From: Iasi ![]() |
DAr de ce o mai reglezi la 2 ani daca e cu autoreglare?
Sa fim seriosi, daca ar fi asa cum spuneti atunci schimbi tamburii si nu mai ai probleme pana la o noua schimbare de tamburi, dar asta nu se intampla. Si nu uita ca tu vorbesti de frana de mana nu de saboti si de frana de serviciu. |
--------------------
DACIA
1410
- IS-97-DYA dupa scumpirea benzinei
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#27
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
off-topic
1. n-ai nici o treaba cu tamburii 2. si frina de mina tot sabotii ii actioneaza, daca nu stiai. si o reglam cind schimbam cablul sau sabotii. ![]() Ca principiu de functionare e foarte simplu. Pe masura ce se tocesc sabotii se face auto-reglajul si iti pastreaza frina constanta; pentru ca cei 2 saboti sunt legati intre ei, jos, printr-un mecanism de reglare. La vechile berline, dupa ce se toceau sabotii nu se autoreglau si faceai reglajul din excentrici. Iar la frina de mina, fara saboti autoreglabili, puteai face max. 3 reglari bune, dupa care adio, o reglai cu saibe pe la furca distantiera dintre saboti. Hehe, grea mecanica asta. Documenteaza-te si vezi ca nu-i chiar asa. Si tot de documentare, tamburii se schimba foarte , foarte rar. This post has been edited by bomicabomic: 26 Jan 2005, 18:03 |
--------------------
x
x
- x
|
|
Zesu |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 7 February 05 ![]() |
QUOTE(vv @ 21 Jan 2005, 09:03) Sefu, zgomotul de care zici imi-aduce aminte foarte tare de cum suna ABS-ul la a mea ![]() Vibratia in pedala se cam simte si la alte masini... eu am mers cu megane si wv passat. Am mersi si cu un BMW V6 cu cutie automata, insa pur si simplu nu stiu daca avea ABS... insa punea niste frane de ieseai prin parbriz... Eu nu cred ca la el problema ar fi ca nu e el obisnuit, ci mai degraba cred ca e o defectiune. |
--------------------
Dacia
1310i
- B-xx-xxx
|
|
vv |
![]()
Post
#29
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
se simte, eram eu nesimtit
![]() |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
daciaclub-coocky |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 29 October 04 ![]() |
ei? domnu "sefu" cum mai este?
ai incercat sugestiile colegilor forumisti? Eu ma mir de un lucru... am masina cu ABS de 4 luni dar pana nu am vrut eu sa verific daca intr-adev ma ajuta pe gheata in caz de nevoie, nu prea am avt nevoie de ABS. si am facut undeva pe la 6k km. Poate a eu piciorul mai usor dar franele de Logan prind super, comparativ cu multe alte masini, (cred ca asta e o "boala" renault). chiar sunt curios de rezultatele testlor "sefu" |
--------------------
Renault
Megane
- 39 LZA
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 02:00 |