Din ciclul ctittoriile lui Ceausescu, Metroul Bucurestean
![]() ![]() ![]() |
Din ciclul ctittoriile lui Ceausescu, Metroul Bucurestean
Arhimede |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru inferior, lung si tare Group: Members Posts: 2.294 Joined: 5 March 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
lgn
2005 Ambition 0% avertisment=0% divertisment
|
|||
Rover |
![]()
Post
#32
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 26 August 07 ![]() |
Cam care sunt motivele de la unirea (spre tineretului), imediat ce intra in tunel se pune cate o frana de ajung toti calatorii in primele vagoane?
![]() Si cam care sunt motivele de frana brusca, in general. |
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
tarzy |
![]()
Post
#33
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 28 Sep 2008, 23:14) probabil ca ptr economie din cate stiu eu depourile sunt "clasificate" nu este permis accesul oricui si este interzis sa publici poze de pe acolo. Referitor la dezvoltarea metroului - pe mine ma distreaza foarte tare modul in care este facut ..... STRICT birocratic .... in loc sa se investeasca in linii noi in functie de cererea reala ..... se prefera continuarea proiectelor vechi .... de pe vremea lui ceasca ..... care conecteaza platforme industriale falimentate sau transformate in proiecte imobiliare in dauna legaturilor cu adevata necesare (legatura cu Aeroportul, Dr. Taberei, etc) - doar ptr ca nu sunt dispusii sa faca noi studii de fezabilitate si proiecte pe M4 .... daca nu ma insel treburile circula la interval de 1/2 h si atunci sunt ocupate mai putin de 10% ...... asa o sa fie (daca nu mai rau) si pe tronsonul N Grigorescu - Linia de Centura ...... in schimb .... nefericitii din Dr. Taberei o sa se calareasca in continaure in 41 sau in autobuze la Razoare |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
Cocojambo |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 795 Joined: 4 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Ce studii trebuie sa ai ca sa ajungi "sofer/mecanic"
![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.5dci
2006
- B-86-... -
|
|
disaster |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru cu detector de radar Group: Members Posts: 367 Joined: 31 May 04 From: UE - Bucharest ![]() |
Hai sa ma bag si eu in discutie ca mai stiu cate ceva si am facut si practica pe la ei. Din pacate, intr-adevar fotografiatul este interzis in depouri, deci o sa postez cateva poze mai neconcludente. Metrourile IVA sunt asa de viu colorate pentru ca raman "parcate" in unele statii unde (nu se stie cum) au acces si grafittistii.
In prima poza, cam neclara, e un motor de garnitura IVA, in a doua poza e pupitrul de comanda ar unei garnituri de tip IVA, in a treia poza e pupitrul de comanda al unei garnituri de tip Bombardier. Depourile sunt intr-adevar impresionante, iar centrul de comanda ........ jos palaria. Attached thumbnail(s) 04072006_007_.jpg ( Size: 432.5k ) Number of downloads: 298 05072006_002_.jpg ( Size: 278.02k ) Number of downloads: 360 12072006_021_.jpg ( Size: 511.37k ) Number of downloads: 372 |
--------------------
Renault
Latitude
2011 Life sucks. Enjoy
Viteza nu ucide, oprirea brusca da. |
|
bygy007 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 29 Sep 2008, 00:14) Din informatiile pe care le am (neoficiale) se pare ca a doua linie , cel putin tunelul ar fi facut dar astupat deoarece tunelul ar trebui sa treca printr-o remiza Eu personal nu am poze dar in primul post am indicat citeva forumuri dedicate unde sint destule poze , <span class='edit'>29 Sep 2008, 22:17:</span> QUOTE(StefanT @ 29 Sep 2008, 01:06) .Bygy, merci de raspuns. Inca o curiozitate, cam la cat timp intra un Bombardier in revizie? Ma gandesc doar prin prisma franarilor care cred ca intr-un interval de 14-17 ore cat ruleaza un tren, se ridica undeva la o cifra de 180-240 . .. Sint 2 tipuri de revizii Km si perioada la Km cea mai mica este 4 000 iar la perioada de 7 zile , sabotii de frina sint foarte rezistenti la vagoanele care nu au motoare si frineaza tot timpul se schimba intre 150 000 - 175 000 Km la cele motoare au peste 200 000 Km si nu s-au schimbat inca si sint aproape noi <span class='edit'>29 Sep 2008, 22:22:</span> QUOTE(Executron @ 29 Sep 2008, 02:09) De ce nu se mai vopsesc trenurile vechi si se lasa picturile alea oribile ale "artistilor cu spray-ul". De ce nu se supravegheaza mai bine trenurile. Mi se pare aberant intr-o capitala europeana sa vezi trenuri care sunt parca dintr-un viitor potrivit pt filmul MadMax. Bine macar ca sterg geamurile... P.S. As face infractiune mazgalirea cladirilor sau altor structuri cu spray-ul pentru ca toti ratatii sa-si scrie numele sau "sa faca arta". Penibil. Vezi cladiri vechi pline de grafitti... asta depinde de Metrorex daca ei dispun , a fost revopsit un tren si dupa o luna era la fel este posibil sa se mai cumpere trenuri de la Bombardier (nu stiu am o presimtire ![]() <span class='edit'>29 Sep 2008, 22:29:</span> QUOTE(Arhimede @ 29 Sep 2008, 18:07) bygy007 ce poti sa-mi spui si mie despre ventilatia in statiile de metrou? Nu sunt claustrofob dar aeru e foarte inchis in metrou.Nu cred ca asa e normal. Cel putin la unirii respiri ca in punga. Din cite stiu instalatiile de ventilatie din statii ar trebui sa functioneze cam 6 ore pe zi , si din auzite am inteles ca in viitor se vor moderniza , de obicei se recurge la ventilatia naturala (circulatia trenurilor) <span class='edit'>29 Sep 2008, 22:35:</span> QUOTE(Rover @ 29 Sep 2008, 18:16) Cam care sunt motivele de la unirea (spre tineretului), imediat ce intra in tunel se pune cate o frana de ajung toti calatorii in primele vagoane? ![]() Si cam care sunt motivele de frana brusca, in general. din pacate nu stiu ce se intimpla pe M2 dar banuiesc ca : semnal de alarma , instalatiile ATO si ATP probleme , sau asa trebuie sa mearga , zona (o portiune unde nu exista alimentare), in tumel alimentarea se afla pe patrea dreapta <span class='edit'>29 Sep 2008, 22:42:</span> QUOTE(Cocojambo @ 29 Sep 2008, 20:46) liceu , sa lucrezi in cadrul metroului , apoi se face un curs de 6-8 saptamini + practica , dupa care devii mecanic ajutor , dupa ceva timp (citiva ani) daca doresti te poti inscrie la scoala de mecanici , asta daca sint locuri disponibile de mecanici in teren <span class='edit'>29 Sep 2008, 22:48:</span> QUOTE(disaster @ 29 Sep 2008, 22:08) Hai sa ma bag si eu in discutie ca mai stiu cate ceva si am facut si practica pe la ei. Din pacate, intr-adevar fotografiatul este interzis in depouri, deci o sa postez cateva poze mai neconcludente. Metrourile IVA sunt asa de viu colorate pentru ca raman "parcate" in unele statii unde (nu se stie cum) au acces si grafittistii. In prima poza, cam neclara, e un motor de garnitura IVA, in a doua poza e pupitrul de comanda ar unei garnituri de tip IVA, in a treia poza e pupitrul de comanda al unei garnituri de tip Bombardier. Depourile sunt intr-adevar impresionante, iar centrul de comanda ........ jos palaria. in prima poza este un motor de IVA intr-adevar dar are si reductoarele cu trenurile de roti primele 2 poze sint facute la depoul Pantelimon iar cea de-a treia la IMGB ![]() This post has been edited by bygy007: 29 Sep 2008, 21:50 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#37
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
trenurile tip bombardier emana f multa caldura,asta se simte cand urci in ele.eu am fost o singura data in depoul pantelimon(ca doar e peste garla de mine) cand eram mai mic,cu un vecin care lucra acolo;am ramas impresionat de jucariile de acolo:)
ar fi interesant sa mai povestesti asa de curiozitati:) a...sa nu uit:am vazut ca multe statii au la intrare-pe linie,usi metalice?pt ce sunt?sa se inchida statiile in caz de razboi? 29 Sep 2008, 23:03: trenurile tip bombardier emana f multa caldura,asta se simte cand urci in ele.eu am fost o singura data in depoul pantelimon(ca doar e peste garla de mine) cand eram mai mic,cu un vecin care lucra acolo;am ramas impresionat de jucariile de acolo:) ar fi interesant sa mai povestesti asa de curiozitati:) a...sa nu uit:am vazut ca multe statii au la intrare-pe linie,usi metalice?pt ce sunt?sa se inchida statiile in caz de razboi? This post has been edited by ydaniel: 29 Sep 2008, 23:03 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 30 Sep 2008, 00:03) in acea zona sub podea se gasesc rezistentele de frinare sint racite natural (prin circulatia trenului si convectie termica , au deflctoare (table) de caldura in asa fel incit aerul cald sa iasa prin lateral este valavil doar la cele 4 vagoane de mijloc capetele nu au <span class='edit'>30 Sep 2008, 00:57:</span> QUOTE(ydaniel @ 30 Sep 2008, 00:03) a...sa nu uit:am vazut ca multe statii au la intrare-pe linie,usi metalice?pt ce sunt?sa se inchida statiile in caz de razboi? de obicei statiile de metrou pot fi folosute ca adaposturi antiaeriene sau antiatomice acele usi se pot inchide (daca o mai functiona) in cazul unui astfel de incident <span class='edit'>30 Sep 2008, 01:02:</span> QUOTE(ydaniel @ 30 Sep 2008, 00:03) .eu am fost o singura data in depoul pantelimon(ca doar e peste garla de mine) cand eram mai mic,cu un vecin care lucra acolo;am ramas impresionat de jucariile de acolo:) ar fi interesant sa mai povestesti asa de curiozitati:) ? pe care parte a lacului ![]() ![]() 30 Sep 2008, 01:10: QUOTE(giany911 @ 28 Sep 2008, 12:20) Eu va zic sincer, inca de mic imi era frica sa circul cu metroul. Mi-e frica din cauza ca nu stiu cum reactioneaza tunelul la un eventual, Doamne fereste!, cutremur. Cand circul nu o fac cu inima impacata, circul de nevoie, ca traficul de la suprafata e infernal. daca esti in vagon iar vagonul in tunel nici sa nu-ti faci probleme est ca si pe cimp inelele tunelului au cam 40 cm de beton armat foarte tare iar armatura foarte groasa , si in plus nu prea se simpe avind suspensiile pneumatice (perne) nici nu prea se simte , este mai nasol cind te prinde printr-o statie si exista posibilitatea sa cada ceva geamuri ![]() This post has been edited by bygy007: 30 Sep 2008, 00:10 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#39
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 30 Sep 2008, 00:03) trenurile tip bombardier emana f multa caldura,asta se simte cand urci in ele.eu a...sa nu uit:am vazut ca multe statii au la intrare-pe linie,usi metalice?pt ce sunt?sa se inchida statiile in caz de razboi? In afara de adapostul antiatomic, usile alea izoleaza o portiune din tunel in caz de inundatie, ca sa nu intre apa in statii sau sa afecteze o bucata mai mare. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
acum citiva ani buni s-a spart o conducta de canalizare de mari dimensiuni pe la Piata Unirii (cind se circula cu autobuze o bucata de drum de la Timpuri Noi sau Mihai Bravu pina la Eroilor parca) si tot s-a strins apa care pe peron Unirii avea 1 metru , oricum acele usi au citiva cm peste sina , ma refer la cele din tunel pe unde sint
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#41
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 29 Sep 2008, 23:52) pe care parte a lacului ![]() ![]() geamuri ![]() ![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
minny |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru porcos Group: Members Posts: 1.217 Joined: 18 April 06 ![]() |
Ce ar trebui facut ca pasager in cazul in care o rama ramane blocata in mijlocul tunelului, eventual ia si foc. Ce responsabilitati are mecanicul ? Eu circul toata ziua cu metroul si mi s-a intamplat cam de 2-3 sa raman in tren ... trenu in mijlocul tunelului. Nasol. Lumini de avarii si stai sa astepti. Era pana de curent. Aici imediat mecanicul anunta totul ca sa linisteasca pasagerii. Dar senzatia e de naspa. Ma intrebam ce dreac sa fac daca se beleste ceva si ia foc. Sa cobor e cam naspa ca alimentarea e jos ... Sa stau in tren mor ...
This post has been edited by minny: 1 Oct 2008, 14:57 |
--------------------
------
------
------
|
|
costi |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Faci ce-ti spune mecanicul. Exista instructiuni pt asemenea cazuri. Practic va deschide usile, monta niste scarite, ghida pasagerii sa coboare si indica directia in care sa mearga. De taiat tensiunea se ocupa altii.
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
skija |
![]()
Post
#44
|
![]() proud not to be american Group: Members Posts: 513 Joined: 5 January 05 From: Bucharest/Buzau ![]() |
alimentarea se intrerupe in caz de nevoie, iar sub scaune exista niste scari de urgenta. Te dai jos din tren si o iei usor pe langa, pana in statie.
Cum e cu alimentarea? o sina e masa parca, nu asa? Trenurile vopsite, sunt cele care stau in depou la pantelimon.. si noaptea paznici dorm, iar baietii fac tablouri mobile... ![]() |
--------------------
LOGAN
MCV 1.5dci
2007
- BZ 80 SKJ decat o viata Cioran, mai bine o zi Van-Damme...
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(minny @ 1 Oct 2008, 15:53) Ce ar trebui facut ca pasager in cazul in care o rama ramane blocata in mijlocul tunelului, eventual ia si foc. Ce responsabilitati are mecanicul ? Eu circul toata ziua cu metroul si mi s-a intamplat cam de 2-3 sa raman in tren ... trenu in mijlocul tunelului. Nasol. Lumini de avarii si stai sa astepti. Era pana de curent. Aici imediat mecanicul anunta totul ca sa linisteasca pasagerii. Dar senzatia e de naspa. Ma intrebam ce dreac sa fac daca se beleste ceva si ia foc. Sa cobor e cam naspa ca alimentarea e jos ... Sa stau in tren mor ... Cum zicea si Cotsi astepti instructiunile mecanicului intr-o stare cit mai calma eventual spargi un geam asta daca este mult fum si nu poti respira (dar este cu dus si intors spargerea geamului poate accelera degajarea sau intrarea unei cantitati mai mare de fum , asta daca nimeresti intr-unul de model vechi la cele noi este mai usor te refugiezi in capatul opus focului daca nu respecti instructiunile mecanicului este foarte periculos deoarece exista posibilitatea ca daca nu cobori pe partea care trebuie (dreapta pe sensul de mers) te poti electrocuta mortal daca exista inca tensiune in linia de alimentare (nu este oblgatoriu sa se deconectese daca curentul este mai mic de 2500A) asta daca mecanicul nu cere scoaterea tensiunii la dispecerul energetic iar asesta nu confirma ca nu mai este tensiune <span class='edit'>2 Oct 2008, 00:14:</span> QUOTE(skija @ 1 Oct 2008, 16:10) trenurile sint alimentate cu niste dispozitive numite captatori2.jpg ( Size: 69.02k ) Number of downloads: 309 care face contact de acea bara laterala care se numeste sina a-III-a fiind plusul iar minusul fiind sina pe care circula tensiunea poate fi cuprinsa in intervalul 600-900 V curent continu contactul intre captatori si sina a-III-a se face in partea inferioara 1.jpg ( Size: 117.1k ) Number of downloads: 280 cea superioara fiind izolata de un capac de plastic 2 Oct 2008, 00:18: QUOTE(skija @ 1 Oct 2008, 16:10) nu inteleg aceasta remarca ![]() This post has been edited by bygy007: 1 Oct 2008, 23:18 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
aia care fac grafitti pe ele... de arata ca din jungla harlem-ului...
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
din pacate "desenele" nu se fac la Pantelimon stiu din sursa sigura se fac prin alte parti
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#48
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Credeam ca sina a 3-a e numai in statii si in tunel sunt retele suspendate. IVA aveau pantografe pe fiecare rama,
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
alex |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Admin Posts: 749 Joined: 22 May 02 ![]() |
bygy007, capacul de plastic de pe sina a 3-a, cat de bine izoleaza? Poti atinge capacul de izolare cu mana si sa nu patesti nimic?
Intreb ca am vazut la un moment dat o scena in piata victoriei care si azi imi da fiori. Doi aurolaci s-au luat la cearta, unul a fugit pe pasarela de peste linii iar al doilea a traversat pe partea cealalta trecand peste linii. Cel din urma a avut o dexteritate de invidiat sarind pe ambele sine de alimentare ca pe niste banale pietre. Bine, l-a dus capul sa sara in asa fel incat sa fie intotdeauna "conectat" cu corpul doar pe capacul rosu. Adica nu a stat cu un picior pe capac si unul pe pamant. |
--------------------
N/A
N/A
N/A snafu
|
|
adilehanceanu |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 1 June 07 From: București ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1,6 MPI 2007
|
|
autom |
![]()
Post
#51
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 27 Sep 2008, 23:11) D-le Bygy, aveti o meserie frumoasa pe care o apreciez foarte mult. Ma bucur ca ati deschis acest subiect . subiect din care ne vom familiariza cu aceasta infrastructura metropolitana. Siteurile pe care le-ati pomenit le vizitez destul de des si sunt uimit de pasiunea de care dau dovada membrii lor. Ca si pompieri militari, avem in vedere ,,problemele,, metroului. In dotare avem autospeciale care pot ventila subsolul metroului. Facem si aplicatii periodice in statiile de metrou. Doresc sa imi dati amanunte referitoare la formatiunile Dvs de pompieri salvatori. Care sunt atributiile lor, cum intervin, mijloacele specifice de protectie ale lor. Multumesc ![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
minny |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru porcos Group: Members Posts: 1.217 Joined: 18 April 06 ![]() |
Eu as vrea sa stiu in ce masura exista niste standardizari. Cand ramele metrourilor din Bucuresti au fost construite s-a avut in vedere ca trebuie croite in mod special pentru Bucuresti ? Ma refer la lungimea trenului, modul de alimentare, tensiunea si semnalizarea.
As fi curios iarasi in ce masura metroul Bucurestean coopereaza pe anumite domenii cu alte metrouri din alte tari. Daca exista asemenea cooperari. Eventual cine e pasionat si are ceva date si despre alte retele ... Inca o chestie ar fi in ce masura exista o evolutie pe viitor in Romania si daca e prevazuta o evolutie cazul a caii de rulare si a ramelor ? Aici in Franta sunt pe cateva linii metrouri ce au si cauciucuri pe langa rotile de tren. Probabil e ceva adoptat impotriva vibratiilor dar si trenul parca merge mai bine... This post has been edited by minny: 2 Oct 2008, 10:41 |
--------------------
------
------
------
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#53
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Metrourile din bucuresti au fost proiectate special pentru tunelurile si statiile din bucuresti (caci diametrele si respectiv lungimile difera in lume). Probabil ca o oarecare standardizare exista (trucuri, echipamente de comanda, interioare) insa sunt destule variabile (profilul sinei, alimentare, sisteme de comanda si control).
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
V a L y O |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 673 Joined: 27 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Cam tarziu pe aici, dar am ceva de adaugat:
Tensiunea de strapungere a aerului este de 1 KV / 0,40 mm (Aranjament varf-plan) si 1 KV / 0.10 mm (Aranjament plan-plan). Asa ca, in teoretie, poti sta la jumatate de centimetru de sina si nu patesti nimic. PS: a treia sina este intotdeauna pe partea stanga in interiorul tunelului si opus peronului in statii. Usile care despart statia de tunel erau cica destinate sa se inchida etans. Tot din auzite, au fost testate cand s-a inaugurat metroul. QUOTE QUOTE(Rover @ 29 Sep 2008, 18:16) Cam care sunt motivele de la unirea (spre tineretului), imediat ce intra in tunel se pune cate o frana de ajung toti calatorii in primele vagoane? biggrin.gif 90% din cazurile de frana brusca si brutala le-am intalnit la plecarea din statia asta... Si cam care sunt motivele de frana brusca, in general. In general tura se schimba la Piata Unirii. Mecanicul (conductorul) nou intrat in tura franeaza pentru a-si face o idee despre distanta necesara opririi in urmatoarea statie. Cu cat e trenul mai incarcat, cu atat trebuie sa franeze mai din timp. Nu de putine ori au fost cazurile cand au trebuit sa dea inapoi pentru ca depasisera semnul in dreptul caruia trebuiau sa opreasca. QUOTE QUOTE(Arhimede @ 29 Sep 2008, 18:07) bygy007 ce poti sa-mi spui si mie despre ventilatia in statiile de metrou? Nu sunt claustrofob dar aeru e foarte inchis in metrou.Nu cred ca asa e normal. Cel putin la unirii respiri ca in punga. Ventilatia se face natural, prin circulatia trenurilor. Instalatia veche de ventilatie e nefunctionala din cauza ca nu s-a intretinut corespunzator. Se vehicula un proiect pentru o noua instalatie, dar nu mai stiu detalii. Oricum, cand nu o sa se mai faca curent la usile de intrare/iesire in/din statii inseamna ca ceva merge cum trebuie. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 2007
- FVV If You Have Nothing Nice to Say, Say Nothing At All.
|
|
disaster |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru cu detector de radar Group: Members Posts: 367 Joined: 31 May 04 From: UE - Bucharest ![]() |
QUOTE(minny @ 2 Oct 2008, 11:39) As fi curios iarasi in ce masura metroul Bucurestean coopereaza pe anumite domenii cu alte metrouri din alte tari. Daca exista asemenea cooperari. Eventual cine e pasionat si are ceva date si despre alte retele ... Service-ul la ramele de metrou din Bucuresti este facut de Alstom, firma care se trage din Franta si este printre cele mai mari firme de transport urban pe sine din lume (daca nu chiar cea mai mare). |
--------------------
Renault
Latitude
2011 Life sucks. Enjoy
Viteza nu ucide, oprirea brusca da. |
|
bygy007 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(alex @ 2 Oct 2008, 09:25) bygy007, capacul de plastic de pe sina a 3-a, cat de bine izoleaza? Poti atinge capacul de izolare cu mana si sa nu patesti nimic? Intreb ca am vazut la un moment dat o scena in piata victoriei care si azi imi da fiori. Doi aurolaci s-au luat la cearta, unul a fugit pe pasarela de peste linii iar al doilea a traversat pe partea cealalta trecand peste linii. Cel din urma a avut o dexteritate de invidiat sarind pe ambele sine de alimentare ca pe niste banale pietre. Bine, l-a dus capul sa sara in asa fel incat sa fie intotdeauna "conectat" cu corpul doar pe capacul rosu. Adica nu a stat cu un picior pe capac si unul pe pamant. eu am vazut pe unul punind piciorul pe ea nepatind nimic , dar sincer nu recomand am vazut arsuri la 750V de poate muri usor , curentul continu arde mai rau decit cel alternativ <span class='edit'>2 Oct 2008, 23:33:</span> QUOTE(einstein1984 @ 2 Oct 2008, 08:46) Credeam ca sina a 3-a e numai in statii si in tunel sunt retele suspendate. IVA aveau pantografe pe fiecare rama, ambele trenuri au pantograf sint folosite in depouri si remize ca motiv de siguranta pentru a intimpina electrocutarea . Pantograful si captatorii au circuite separate de contactori care nu permite ajungerea tensiunii de la pantograf la captatori (in depou) <span class='edit'>2 Oct 2008, 23:47:</span> QUOTE(autom @ 2 Oct 2008, 11:02) D-le Bygy, aveti o meserie frumoasa pe care o apreciez foarte mult. Ma bucur ca ati deschis acest subiect . subiect din care ne vom familiariza cu aceasta infrastructura metropolitana. Siteurile pe care le-ati pomenit le vizitez destul de des si sunt uimit de pasiunea de care dau dovada membrii lor. Ca si pompieri militari, avem in vedere ,,problemele,, metroului. In dotare avem autospeciale care pot ventila subsolul metroului. Facem si aplicatii periodice in statiile de metrou. Doresc sa imi dati amanunte referitoare la formatiunile Dvs de pompieri salvatori. Care sunt atributiile lor, cum intervin, mijloacele specifice de protectie ale lor. Multumesc ![]() ![]() nu cunosc foarte multe amanunte despre salvatori dar stiu ca isi au sediul pe la piata unirii 1 iesirea spre Sincai au (mai nou) o autospeciala cam de genul salvarilor la americani si din cite stiu eu ei se ocupa de scoaterea in primul rind al oamenilor in situatii critice in cazul unui incendiu sau inceput la un tren se debarca calatorii si se indruma la cel mai apropiat depou unde este stins de personalul depoului sau de o firma particulara dar in general de noi , se anunta din timp unde vine ca sa fim pregatiti , de multe ori s-a recurs la stingere cu apa deoarece extinctoarele cu praf si co2 nu faceau fata temperaturii foarte mari degajate de echipamentele care luau foc care nu ardeau cu flacara , (bineinteles dupa ce se deconecta curentul) <span class='edit'>2 Oct 2008, 23:59:</span> QUOTE(minny @ 2 Oct 2008, 11:39) Eu as vrea sa stiu in ce masura exista niste standardizari. Cand ramele metrourilor din Bucuresti au fost construite s-a avut in vedere ca trebuie croite in mod special pentru Bucuresti ? Ma refer la lungimea trenului, modul de alimentare, tensiunea si semnalizarea. semnalizarea cu tot sistemul a fost luat de la CFR banuiesc ca s-a tinut cont de ceva standarde internationale cind au fost facute trenurile , dovada este ca ambele tipuri de trenuri incadrindu-se ca lungime (BM-ul fiind un pic mai scurt) Compnentele trenului fiind luate o mare parte din industria romineasca de atunci mai putin sustemul de cuple si suspensia secundara , pernele de aer care stiu sigur ca au fost luate de la japonezi , dupa care au fost produse de industria romineasca , unele componente electronice au fost create special pentru metrou , cel putin cadrul boghiului din cite stiu eu este facut din otel de nava( ca sa fac legatura cu celalalt topic) ![]() <span class='edit'>3 Oct 2008, 00:07:</span> QUOTE(minny @ 2 Oct 2008, 11:39) Inca o chestie ar fi in ce masura exista o evolutie pe viitor in Romania si daca e prevazuta o evolutie cazul a caii de rulare si a ramelor ? Aici in Franta sunt pe cateva linii metrouri ce au si cauciucuri pe langa rotile de tren. Probabil e ceva adoptat impotriva vibratiilor dar si trenul parca merge mai bine... Ce vibratii ? sistemul cu perna de aer sint unele din cele mai eficiente la ora actuala (poate sistemul magnetic care consider eu mai eficient decit cel actual) Ecartamentul (distanta intre roti) este acelasi cu cel din europa la noi fiind compatibil cu trenul si tramvaiul singurul lucru care este diferit fiind profilul rotii care se reglementeaza prin strunjire sistemmul ala poate a fost adoptat din alte motivae (nu cunosc ) dar eu zic ca acest sistem de sina este mai sigur din P.V al sigurantei in exploatare si viteza 3 Oct 2008, 00:23: QUOTE(disaster @ 2 Oct 2008, 20:13) Service-ul la ramele de metrou din Bucuresti este facut de Alstom, firma care se trage din Franta si este printre cele mai mari firme de transport urban pe sine din lume (daca nu chiar cea mai mare). sa nu uitam ca Alstom impreuna cu SNCF franta detin recordul mondial de viteza pe calea ferata This post has been edited by bygy007: 2 Oct 2008, 23:23 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Stefan |
![]()
Post
#57
|
![]() Quite opinionated Group: Members Posts: 1.449 Joined: 18 January 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
http://en.wikipedia.org/wiki/Rubber-tyred_metro
QUOTE A rubber-tyred metro (or rubber-tired in non-British English) is a form of rapid transit system that uses a mix of road and rail technology. The vehicles have wheels with rubber tyres which run inside a guideway for traction, as well as traditional railway steel wheels with flanges on steel tracks for guidance. Most rubber-tyred trains are purpose-built and designed for the system on which they operate. Guided buses are sometimes referred to as 'trams on tyres', and compared to rubber-tyred metros. QUOTE Advantages Advantages of rubber-tyred metro systems (compared to steel wheel on steel rail): * Smooth ride (with little "jostling" around) * Faster acceleration * Shorter braking distances, allowing trains to be signalled closer together * The ability to climb or descend steeper slopes (~gradient 13%) than would be feasible with conventional rail tracks. * Quiet ride in open air (for residents and those outside the train) 1. ^ Modern steel-on-steel rolling stock using distributed-traction with a high-proportion of powered axles, have narrowed the gap to the acceleration/performance found in rubber-tyre rolling stock. [edit] Disadvantages The higher friction causes disadvantages (compared to steel wheel on steel rail): * Higher energy consumption than steel-on-steel * A larger quantity of excess heat is generated * Weather variance. Losing the traction-advantage in inclement weather (snow and ice) * Heavier; steel rails remain for switching purposes, and as a safety backup * Tyre replacement cost |
--------------------
Volkswagen
Golf 7 Variant
1,4 TSI 2013
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu mai este nimeni interesat de metrou
![]() ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Thor1983 |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 465 Joined: 7 April 04 From: In front of the computer ![]() |
Pai cu vapoarele ne plimbam mai rar.
Din cate stiu, pana acum tunelurile de la metrou s-au sapat de la suprafata. - De ce nu s-a sapat prin subteran direct? - Extinderea viitoare se va face tot asa? |
--------------------
Mazda
6
2017 Judge me all u want. Just keep the verdict to yourself!
|
|
Stefan |
![]()
Post
#60
|
![]() Quite opinionated Group: Members Posts: 1.449 Joined: 18 January 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Care e durata de viata a unei garnituri de tren? IVA au rezistat aproape 30 de ani, BM cand se caseaza?
Un film care infatiseaza viata din metroul vecinilor ungari. Ma rog, mesajul n-are legatura cu ambalajul, dar e interesant si din punctul asta de vedere: http://www.imdb.com/title/tt0373981/ |
--------------------
Volkswagen
Golf 7 Variant
1,4 TSI 2013
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:30 |