Dacia introduce transmisia automata
![]() ![]() ![]() |
Dacia introduce transmisia automata
Arhimede |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru inferior, lung si tare Group: Members Posts: 2.294 Joined: 5 March 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
lgn
2005 Ambition 0% avertisment=0% divertisment
|
|||
VladG |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Cam cate masini cu cutie automata ai condus, din ce generatie si ptr cat timp?
Spre rusinea mea asa gandeam si eu acum cativa ani, asa..., pe "ne-ve". L.E: O sa se descurce foarte bine. Si tu pe a cincea nu o folosesti pentru putere, ci pentru reducerea consumului. E drept, o sa consume ceva mai mult, dar nu o sa dea mai de greu ca unul cu cutie manuala. This post has been edited by VladG: 31 Oct 2008, 14:35 |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#33
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Interesant filmuletul cu Golful cu DSG.
Am totusi o remarca in privinta asta: la drum drept, liniuta era de asteptat ca automata sa se comporte destul de bine. Daca bagi piciorul in gas o sa schimbe fioarte sus, si o sa schimbe mai repede decat ar schimba un pilot cu o cutie manuala. TOTUSI in trafic, in curbe, pante, rampe situatia nu o sa mai fie chiar asa ca in clip. In ultimii ani automatele au facut progrese mari, nu mai sunt valabile miturile anilor 80-90 cu privire la ele. Dezavantajele majore: lentoare, consum mai mare, lipsa de fiabilitate, lipsa frana de motor au cam disparut incet incet, mai ales cu ajutorul cutiilor gen DSG. Totusi unii prefera manuala pentru ca te face sa te implici mai mult, din placere (nu in bucuresti la ora de varf ![]() Legat de urcat panta - majoritatea cutiilor automate au optiunea de overboost - cu ea activata cutia nu va schimba asa repede in treapta superioara pe urcare de exemplu. Legat de cutia care va fi pusa pe Dacia - dezavantaj ca e in 4 trepte numai pentru cei care merg la drum lung pe autostrada; dezavantaj la revanzare (mentalitatea romaneasca); ptretul e clar ca va fi mai mare, sa vedem cu cat va fi mai mare, daca va fi mult mai mare (3-4-500E) iar e dezavantaj. Edit: ce nu am inteles niciodata - din moment ce levierul cutiei e foarte rar folosit (la plecare, rar in mers) de ce naiba nu poate fi facut micut si finut si trebuie sa fie in forma de T ca la barca cu motor? (unele masini mai moderne au inceput sa aiba levier omenesc... nu si Dacia...) Bafta! This post has been edited by Andy_ACS: 31 Oct 2008, 14:36 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
argon |
![]()
Post
#34
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Arhimede @ 31 Oct 2008, 15:26) Am si eu o intrebare...Cum o sa se descurce un logan mcv incarcat cu bagaje +5 persoane sa zicem doar cu 4 trepte? Daca pui intrebarea asta nu ai condus pana acum o masina cu cutie automata, si probabil ti se pare imposibil un ca un amarat de Cielo cu 3 trepte sa mearga cu 150 km/h, nu e cazul sa comparam rapoartele de la automata cu cele de la manuala. QUOTE(Andy_ACS @ 31 Oct 2008, 15:34) Dezavantajele majore: lentoare, consum mai mare, lipsa de fiabilitate, lipsa frana de motor au cam disparut incet incet, Tu vorbesti in general sau despre cutiile automate de reno, care se stie ca nu e chiar cel mai bun la capitolul asta... |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Solon |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Cei care nu au condus o masina cu cutie automata sa nu se mai vaite aiurea!
E foarte misto! Iti ia ceva timp de acomodare lipsa ambreiajului si faptul ca trebuie sa stai cu piciorul pe frana mai mereu, ca altfel faceti buba ![]() Lasati consumurile ca oricum nimeni nu are consumul din cartea masinii! Lasati grijile ca masina e o idee mai puturoasa! de parca stati in alea 0.2-0.5 sec de intarziere! Nu mi-a dat prin cap la momentul achizitiei Meganului si cred ca pe 2.1 nici nu era disponibila! Din 2004, s-au scurs ceva anisori! ![]() Insa, urmatoarea masina va fi CLAR cu cutie automata! Nu mai rabd in rahatul asta de Bucuresti! Si da, levierul de pe Megane hidramat care va fi probabil la fel cu cel de pe Logan arata horror! |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
IsNa |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Doar ca DSG-ul n-are nicio legatura cu cutiile automate clasice, cu exceptia ca e ...automatic.
Deci DSG-ul realizeaza un cuplaj cu ambreiaj fara alunecare (de fapt doua ambreiaje folosite alternativ), si astfel se comporta in final ca si o cutie manuala, doar ca schimba singura. Automata are un "torque converter" (scuze, nu stiu termenul romanesc), care rezulta in destul de multa putere pierduta. Oricum, 'nasol' nu e, si in traficul din oras cred ca avantajele cantaresc mai mult. Dar la sosea cred ca va fi dezavantajos. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
adip |
![]()
Post
#37
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
N-ar fi de mirare sa inceapa sa se raporteze la Loganul cu automata pe daciaclub probleme de genul: "mi se zguduie masina cand schimb din P in R sau din N in D, e normal?" Sau: "Masina nu trage cand accelerez si vreau sa intru in depasire, e normal?"
@os, cu frana de motor cam ai dreptate, automatele nu au frana de motor a celor manuale |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
VladG |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IsNa @ 31 Oct 2008, 16:46) Automata are un "torque converter" (scuze, nu stiu termenul romanesc), care rezulta in destul de multa putere pierduta. Nu numai DSG-urile schimba ca si cum ar fi manuale. Si cele steptronice sunt la fel, ca feeling ma refer, adica nu se tureaza motorul in gol, ca la autobuz, ci simti concret ca ambreiajul automat cupleza si apoi motorul creste in ture odata cu roata |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
os |
![]()
Post
#39
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Termenul pe care il cauti cred ca e "convertizor hidrodinamic".
Randamentul acestuia este (ca si la un ambreiaj cu frictiune) egal cu alunecarea, in care alunecarea este Ne/Ni (Ne=turatia la iesire, Ni=turatia la intrare). Spre deosebire de ambreiajul obisnuit insa, convertizorul nu poate lucra fara o (minima) alunecare, de exemplu 98%. Pentru a contracara acest fenomen, de o bucata buna de vreme in ultima (uneori si in penultima) treapta convertizorul este suplimentat de un cuplaj mecanic. Dracul nu e asa negru cum zice d-l Arhimede - desi, in special pentru joaca (sau pentru curse) cutia comandata manual ramine de baza. --------- adip: _unele_ au. Se prind rapid analizind urmatorii parametri: tendinta turatiei (scadere/crestere); miscarile pedalei de acceleratie; miscarile frinei. Spre exemplu: pedala de acceleratie libera + turatie in crestere + apasare pe frina -> retrogradare. Nu-i asa greu, mai ales ca-s conduse de calculator. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#40
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.460 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
E hidroconvertizor sau convertizor hidraulic de cuplu. Si poate beneficia de lockup in orice treapta dupa pornirea de pe loc la Steptronic de exemplu.
DP0 a lui renault are si lock-up, insa nu cred ca va avea si mod manula de schimbare. Daca va fi DP0 simpla si nu dp0 plus, nu va avea si mod manual. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
adip |
![]()
Post
#41
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(os @ 31 Oct 2008, 23:53) pedala de acceleratie libera + turatie in crestere + apasare pe frina -> retrogradare. Ce spui tu e corect, dar in practica, desi chiar asa se intampla, eu nu am simtit efectul franei de motor asa de puternic cum il simti la manuala, probabil ca retrogradeaza prea tarziu computerul. E drept ca nu am condus DSG, dar din automatele conduse pana acum nici una nu avea frana de motor decenta.L.E. Si da, automata chiar rulez in 98% din situatii. Eu nu as mai trece inapoi pe manuala decat fortat de imprejurari ![]() This post has been edited by adip: 31 Oct 2008, 15:45 |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
Smiley |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.138 Joined: 12 August 04 From: Bucuresti ![]() |
sa vezi acum chinuri la urcat borduri prin bucuresti
![]() mai ales ca le tot schimba astia, de fiecare data pun unele si mai mari . |
-------------------- |
|
R19/16v |
![]()
Post
#43
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Ce legatura are? Urca foarte bine si cu bva.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
adip |
![]()
Post
#44
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(Smiley @ 1 Nov 2008, 00:42) sa vezi acum chinuri la urcat borduri prin bucuresti De ce sa te chinui? ![]() |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
VladG |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Smiley @ 31 Oct 2008, 17:42) sa vezi acum chinuri la urcat borduri prin bucuresti ![]() mai ales ca le tot schimba astia, de fiecare data pun unele si mai mari . Mda... asta e mai greu de controlat, dar vine cu experienta... ![]() L.E: Te chinui un pic pentru ca neavand ambreiaj din care sa o tii, o sa vezi ca are tendinta sa faca ceva salturi inainte, dar dupa un timp inveti sa dozezi acceleratia mai bine si scapi in mare parte de problema. This post has been edited by VladG: 31 Oct 2008, 15:48 |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
os |
![]()
Post
#46
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
adip: cred ca automata retrogradeaza cite o treapta si nu cite "mai multe odata", cum eventual ai face controlind manual.
Mai mult - efectul este dependent de programare (care e dependenta de fabricant). De exemplu intre BMW si Audi (cam din aceiasi ani de fabricatie, BMW mai nou; BMW-ul ala cu CV de la GeneralElectric, Audi "ala" avea CV de la ZF) era asa: la bmw kick-down e mai rapid, la Audi frina de motor e mai buna si mai eficienta (la BMW ca si inexistenta). --- Despre urcat borduri si alte asemenea: dimpotriva, automata e mai gentila (si mai usor de controlat). |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#47
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.460 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
ZF-urile retrogradeaza si cate 2 trepte fara nici o problema, la fel si tiptronicul lui Porsche.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
os |
![]()
Post
#48
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
O fi - poate de aia se simte mai pronuntat frina de motor. Ceea ce nu stiu este daca retrogradeaza 2 trepte o data.
Din experienta (si urmarind turatia motorului), CV de care spun se duce pina la 3 trepte inapoi (da, adica a II-a in loc de a V-a). Poate la o panta teapana si mai mult si nu stiu eu. Tiptronic nu efabricat tot de ZF? ------- Adica - de Zeppelin... |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
dizzy |
![]()
Post
#49
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.086 Joined: 11 February 04 ![]() |
Va fi oare disponibila si pe diesel?
Cutiile de viteze automate mi se par foarte bune cu conditia sa ai motor puternic, altfel e cam chinuiala. pe 1,4 nu as lua dar pe 1,6 16V n-ar fi rau sau pe 1,5 dci/85 CP De urcat urca, de coborat coboara, iar o secunda pierduta la demaraj nu-i mare lucru. Convertizorul hidraulic de cuplu isi face treaba bine iar o cutie intretinuta corect tine macar 2-300 000 km. Despre retrogradare, cutia lucreaza ceva de genul: -Ai cam 60KM/h, e cuplata t4 1) Daca apesi usor acceleratia pastreaza T4, masina accelereaza usurel 2) Apesi peste 1/3 acceleratia brusc , =>T3 3) Apesi la fund (kick-down) =>T2 TA nu va schimba niciodata in jos daca s-ar supratura motorul sau ar cadea in zona turatiei maxime, gen 5500 rpm Chiar si in mod manual va schimba in sus la atingerea turatiei maxime Am condus 3 saptamani un Cielo hidramat, d'ala cu 3 trepte. Era un gunoi. Treapta 1 era undeva intre 1-2 de la manuale, treapta 2 era cam ca 3 la manuale iar treapta 3 era ceva gen priza directa 1:1. Foarte rezistenta cutia aia, dar era un gunoi. In schimb Espero cu 4 trepte automata este ok. This post has been edited by dizzy: 31 Oct 2008, 16:41 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
EinarN |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 656 Joined: 17 October 08 ![]() |
QUOTE(bogdan_90 @ 31 Oct 2008, 12:34) Daca apare automata pe Sandero, schimb cutia si trec pe automata sau îmi iau un Sandero Automat. Nu exista nimic mai practic pe lumea asta ce pate fi la o masina. Nu stiu ce vezi FRUMUSETZE la o maneta de schimbator ![]() treaba e ca tu cu manuala nu vei putea în veci sa schimbi asa perfect ca o automata si cine spune ca automata îi consuma mai mult, vorbeste prostii deoarece habar-nare sa conduca o automata. Tu poti selecta si manual sau lasi în "D" cu sau fara OVERDRIVE iar daca mergi cu ea CA TARANU si îi tragi KICK-DOWN la fiecare semafor sa nu temire ca consuma mai mult ca una manuala. În timp ce tu îi dai la manuala talpa de o urci la 2900 rpm la plecarea de pe loc, automata nu-si ia mai mult de 1000 - 1400 cel mult ![]() |
-------------------- |
|
șoferistul |
![]()
Post
#51
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Cum se protejeaza o cutie de viteze automata? eu stiu ca nu este mare filozofie:
-treci in modul P numai cu masina oprita complet -verifici nivelul de ulei din cutie si faci mentenanta la timp -grija mare la supraincalzire Altceva nu e de facut decit de apasat pedala de acceleratie. |
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
VladG |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Ei, nu e chiar un Dumnezeu nici cutia automata, sa nu exageram. Turatia la care schimba depinde de cat de tare o calci. Mie imi schimba intre 2000 si 6800 (blana). La fel poti face si cu manuala. Nu asta e principalul avantaj.
![]() This post has been edited by VladG: 31 Oct 2008, 17:26 |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
EinarN |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 656 Joined: 17 October 08 ![]() |
@ șoferistul si @ Arhimede
La automata, trebuie sa fi atent cînd mergi încarcat sau la deal. La un MCV de ex, daca-i încarcat la limita, schimba cu mîna, apasînd simultan acceleratia. "D" folosesti numai cînd mergi constant pe autostrada de ex.. Mergi la deal, îi dai max. "3" si nu mai mult. Nu-l lasi în "D" sa traga pe OVERDRIVE ca mergi cu ea subturata si se încalzeste nu numai apa în radiator în prostie ci si cutia. Daca faci cu ea mult trasee de munte, e recomandabil sa-i pui în fata un RADIATOR DE ULEI ADITIONAL la cutie. Asa are si "batrînu" la Pontiac dar asta are pe ea cutie automata de competitii de la TCI cu turbina dubla si asta-i alta mîncare de peste. ![]() This post has been edited by EinarN: 31 Oct 2008, 18:38 |
-------------------- |
|
liviu2004 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Pe diesel o sa fie disponibila?
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
EinarN |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 656 Joined: 17 October 08 ![]() |
QUOTE(liviu2004 @ 31 Oct 2008, 18:07) Cred ca cu siguranta si daca nu e, nu-i mare lucru s-o schimbi, sa faci din una manuala, una automata.Flansa de prindere este de regula identica si iesirea la planetare la fel. La cele automate se foloseste aceasi caroserie cu aceleasi puncte de fixare a subansamblelor deci nu-i mare filozofie. Pe lînga cutie îti mai trebuie consola dintr-e scaune si maneta. La mine pe Sandero e motorul de 1,4 MPI ce-i si pe Logan. Cu siguranta aceasi cutie. Abea astept sa apara cele automate, ca si dau comanda la renault sa-mi aduca o cutie sa-l modific. Nici mie nu-mi place sa...........MESTEC ÎN OALA ![]() This post has been edited by EinarN: 31 Oct 2008, 21:31 |
-------------------- |
|
șoferistul |
![]()
Post
#56
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Si mai multa putere a motorului. Ca cele 14.3 secunde pentru 0-100 sigur vor bate spre 16 cu cutie automata. Asta cu masina fara prea mare sarcina.
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
dadu |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 June 05 ![]() |
Butonul ala e programul sport, iar cutia e adaptiva.
![]() Cu tot respectul dar e o automata care incepe sa dispara datorita robotizatelor asa ca, sa si-o baga undeva. This post has been edited by dadu: 31 Oct 2008, 21:47 |
-------------------- Megane2.1 Sedan
1.5 dci 100cp, Lux Privilege Peugot 207 1.6 hdi 90cp, Sport |
|
EinarN |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 656 Joined: 17 October 08 ![]() |
QUOTE(șoferistul @ 31 Oct 2008, 20:41) Si mai multa putere a motorului. Ca cele 14.3 secunde pentru 0-100 sigur vor bate spre 16 cu cutie automata. Asta cu masina fara prea mare sarcina. si ce conteaza? Merg cu ea la lucru, cumparaturi, excursii cu familia si nu la curse de sfert de mila sau naiba mai stie ce competitii. Cu ce ma încalzesc alea 2 secunde? E absurd. |
-------------------- |
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#59
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
In Europa nici cererea de automata nu e prea mare, asa ca ce sa mai vorbim de robotizata. Nu e in pericol nici una dintre ele.
Pana la motorul electric...... E un lucru binevenit. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
Dynamique 1.6 16V (2007)
- GL I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#60
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Dacia veche avea nevoie de 17 secunde pentru 0-100. Asta ca sa fie un termen de comparatie directa... la fel si pentru varianta de 65 CP de MCV, care e tot pe acolo. Incercati sa accelerati de la 80 Km/h sa depasiti un vehicul lent si vedeti diferenta
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th June 2025 - 16:07 |