Aeroterma dacia 1300
![]() ![]() ![]() |
Aeroterma dacia 1300
SSilent |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|||
Muttley |
![]()
Post
#32
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Probabil ca... NU!
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
SSilent |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
probabil... dar merita incercat
![]() |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
didosdoru |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 414 Joined: 2 July 05 ![]() |
Am incercat eu varianta cu acele coolere de calculator, ajuta dar nu cu mult. Ideea cea mai fiabila este sa pui motorasul de la ventilator pe rulmenti, el fiind pe bucse din fabrica. De obicei se aduna mizerie si/sau rugina intre rotor si bucse, iar turatia ventilatorului scade considerabil.
|
--------------------
Dacia/Opel
Pick-Up/Logan MCV/Astra G
2003/2009/2000
- GL O6 HKV / 53 DGD
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
teoretic, chestia cu coolerele ii ok. practic, o sa ti le ucida umezeala.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
SSilent |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
mda, la umezeala nu m-am gandit, electromotoru al din fabrica era curatat/uns si tot degeaba, mergea la o turatie relativ mica si de bagat aer=0 tot ce reusea sa faca era sa dezabureasca parbrizu
|
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
bucatzel |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Asta ma distruge pe mine. Eu am 1300 ( bord O-O-O ). La drum, am suficienta caldura in masina. Dar in oras, cum prinde o ploaie, nici n-am curaj sa pornesc caldura. mi se aburesc geamurile de nu-s vrednic. Acu' doua saptamani, am stat si am desfacut tot bordul, ca sa reusesc sa-mi conving comanda la clapetele de sus/jos sa functioneze. Imi mergea sa comand aerul spre picioare, nu si spre parbriz. Si aeroterma o puteam porni doar spre picioare.
Am sperat ca dupa ce-i dau de cap, si voi putea porni aeroterma si spre parbriz, si am scapat. E, n-o fost asa. Singurul lucru care imi mai ramane de facut e sa schimb lamela aia care o fost in fata radiatorului de incalzire, si sa pun altceva mai elastic acolo. De, varsta... chestia aia e acolo de 28 de ani. Ce material imi recomandati? ceva ce sa fie moale si vara? eu ma gandesc la ceva banda de cauciuc, dar nu prea stiu daca/unde o sa gasesc ceva satisfacator. Apropo... aia functioneaza asa cum ma gandesc eu? O pseudo-supapa care pastreaza vajnicul flux de la aeroterma in masina? S-a pastrat sistemul (asta cu perdeluta) si la modelele mai noi? Am sanse sa gasesc in magazine? This post has been edited by bucatzel: 24 Nov 2008, 17:30 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
argon, am fost doar la balata si sus in deva in piata de la bejan. Nu am venit pana la hunedoara pentru ca nici dacia mea, nici twingozaurul lui cristi nu aveau prea mult carburant in rezervor asa ca am zis sa venim saptamana viitoare pe acolo, poate mai economisim niste benzina in perioada asta de criza
![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
vroiam sa zic "ceva ce sa fie moale si iarna, pe frig" , ca sa nu blocheze tot fluxul de aer in functionarea fara aeroterma
This post has been edited by bucatzel: 24 Nov 2008, 18:51 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
argon |
![]()
Post
#40
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Merced |
![]()
Post
#41
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Permite-mi sa
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
SSilent |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 24 Nov 2008, 17:26) daca prin "perdeluta" te referi la acele flapsuri care dirijeaza aerul, DA eu am bord scoica, si caloriferul este acoperit de o cutie care are o fanta mare sus (pentru aer parbriz) si o fanta mare jos (pentru picioare) fante care sunt obturate sau nu de niste flapsuri dirijate de o "sarma" prin intermediul blocului de comanda aeroterma... din cate stiu toate modelele de bord pastreaza acceasi schematica mai putin CN... deci in concluzie ar trebuii sa gasesti prin magazine |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
bygy007 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
acele perdelute sint in partea incercuita daca desfaceti grila o sa va faceti o idee cum citcula aerul daca acele perdelute sint scorojite nu baga caldura deloc
Attached thumbnail(s) fhgdfg.JPG ( Size: 60.51k ) Number of downloads: 882 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
SSilent |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
aaa de perdelutele alea era vorba... io ma gandeam la cu totul altceva, ma scuzati
![]() acum daca ma chinui putin imi amintesc cum ca io am dat jos perdelutele alea ca erau varza.... si se pare ca am uitat complet de ele... probabil ca asta explica de ce sa incalzea masina cand rulam cu viteza (>50 km/h) dar se racea foarte repede cand mergeam incet... si d-asta nici nu sufla aeroterma nimic.... hmm the answers are coming ![]() This post has been edited by SSilent: 24 Nov 2008, 22:17 |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
soulraven |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Merced |
![]()
Post
#46
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#47
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
NU. am sigilat eu asta iarna. vax.
mah, si adrk aeroterma. daca ii drau drumu si pun mana pe gaura de admisie, aspira bine de tot. de asemenea, pe dedesub scoate aer bine de tot. eu am curatat si uns ventilatorul si are turatie f buna, mai ales ca urca o data cu turatia masinii. are doar 1 treapta de viteza. dar sa dea drk daca baga in masina. janghina nu dadea aer prin calorifer, era prea des si avea multe pale indoite. abia trecea aerul prin el. si fara perdea pe timp de vara abia se simtea curent in masina. era parfum fara calorifer asta-vara. acum e drastic. cautati calorifer Cu, cu aripioare rare, nu dese. sa vedeti atunci briza marii. serios. si al meu se incingea dar degeaba ca nu trecea aerul prin el. degeaba etansam compartimentele si umblam la paletii de dirijare din interior. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
cam asta am facut eu acum 2 ani la masina la cea cu bord ooo si am caldura de stai in chiloti
-se demonteaza caloiferu se spala cu pomapa de presiune printre lamele de aluminie ca sa treaca aer prin ele -se schimba turbina de la aeroterma cu cea cu pale dese de la modelele mai noi -se curata motoru si se greseaza bine - se astupa acele fante unde sunt perdelute acelea de vinilin - si se blocheaza flapsu care directioneaza aeru spre picioare pe inchis in caz ca nu duce motoru de la aeroterma se cumpara unu de la dezmnbrari cu 10 lei toata aeroterma care are motor de 7A=84W suficient si veti avea si caldura si parbriz dzaburit . sper ca am fost de ajutor This post has been edited by kindeeru56: 24 Nov 2008, 23:32 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
SSilent |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
m-am derutat, pe gaura aia de-acolo de sub grila, unde se vad palele la motor aeroterma... trebuie sa sufle aer sau sa aspire?
![]() |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
tzepesch |
![]()
Post
#50
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
pe sus aspira, pe dedesubt unde se vade a doua gaura scoate. pai e simplu. trage pe sus, evacueaza pe jos.
recomand ca sus sa puneti o plasa sa nu mai aspire frunzele si tot felul de chestii, tare tampite, gen mucuri de tigara aprinse. am patit-o ca mi-a aruncat un camionagiu un muc de tigara pe grila, l-a aspirat la calorifer unde erau frunze de tei uscate. va imaginati dupa-aia... in mers. concluzia: curentul de aer favorizeaza intretinerea focului |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
vallyyy |
![]()
Post
#51
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Tot citesc topicuri de genul asta ..........sunt si eu curios de o treaba sunt de acord ca aeroterma e infecta, desi imi merge bine adica in sensul ca nu-mi face fite gen sa huruie sau sa nu porneasca ,insa e infecta pentru ca nu dezabureste mare lucru ...........curiozitatea mea ar fi faptul ca mie masina nu-mi baga decat caldura pe undeva pe sub torpedou pe sus pe la grilaj baga decat aer rece si cand dau drumul la aeroterma evident curenti de aer rece ..........nu trebuia cumva sa bage si pe sus caldura ? ............
This post has been edited by vallyyy: 25 Nov 2008, 02:01 |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
tziganu20 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 22 November 08 ![]() |
eu avem un prieten care avea un olcit si seara baga un calorifer electric pe ulei in priza si dim il baga in spate la masina si se ducea la munca
![]() |
--------------------
dacia li
1310 li
2000
- VN-03-UMT
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#53
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
da bai, ce idee....
aeroterma de oltcit este geniala!!!!!!!! aia trebuie incercata. nici cand se busea butonul de la ventilator nu dardaiam in ea. baga caldura de la galerie! si, nu, nu mirosea a motor in masina. era super sistem de incalzire. basca ca avea si dirijare. pe cadn astia de la dacia inventau roata, in oltcit se transpira |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
argon |
![]()
Post
#54
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(tziganu20 @ 25 Nov 2008, 11:59) eu avem un prieten care avea un olcit si seara baga un calorifer electric pe ulei in priza si dim il baga in spate la masina si se ducea la munca ![]() asa fac des cei din Canada/Alaska si alte zone reci, dar nu chiar calorifer casnic.. plus de ala mai au un sistem si la motor..tot bagat in priza in casa. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
SSilent |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
si tata a avut oltcit cand eram mic, si o pornea iarna in parcare si in 5 min nu mai puteai sa stai in masina de cald... masina stand pe loc... si sufla foarte puternic... are cineva schematica la aeroterma de oltcit?
![]() |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
bucatzel |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Nu cred ca te poate ajuta.
Nu uita ca Oltcitul avea racire pe aer, nu apa, ca Dacia. Plus ca e un concept mai tanar cu ~10 ani. Si sigur tot circuitul de ventilatie era aranjat altfel. Daca nu intram in sisteme de ventilatie suplimentare ar fi de urmarit : 1. cautarea unui ventilator mai de doamne-ajuta (sau cum se zicea mai sus, schimbatul lagarelor cu rulmenti pe cel existent, ca sa-i creasca randamentul) 2. inlocuirea lamelelor alea cu unele mai eficiente, daca sunt imbatranite. Am vazut pomenite pe forum: panza caucuicata si fata de masa. Trebuie un material care sa fie elastic si pe frig. si care sa nu fie afectat de umezeala, temperaturi extreme, etc. (asta cam exclude fasiile de piele) 3. inlocuirea elicii cu una mai eficienta. cum ziceam: cat de tare difera aici sistemul de la 1300 la modelele mai noi? |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
SSilent |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
DAR, nu merge implementat un sistem de genu: un tub inoxidabil de sa zic 1-2 toli care sa plece de langa galerie (sau poate chiar sa fie inconvoiat pe galerie) care sa duca spre grila, in interiorul grilei montat un soi de cutie de plastic in care sa intre tubul, si cutia sa acopere zona caloriferului (cu caloriferul scos sau nu dupa prefernte) iar pe undeva pe la capatul tubului montat un filtru de aer (din burete, cum au scuterele) si tot in aceesi cutie de sub grila montate cateva ventilatoare.... e destul de complicat... dar ar trebuii sa dea rezultate, daca incerc sa-mi amintesc cam asa are si oltcit-ul... o cutie mare in care intra 2 tuburi dinalea din fasie de aluminiu, cu filtru si ventilatoare in cutie....
|
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
daca faceti ce am zis mai sus osa aveti caldura super si dezaburire
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
Merced |
![]()
Post
#59
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Nu multumesc, nu vreau sa am picioarele bocna daca merg mai mult cu masina. De ce sa inchizi directionarea si spre picioare? Aerul cald sus ramane, o sa fie geamurile dezaburite si picioarele inghetate, iti spun ca stiu de la un rahat de BMW cu care am facut doua drumuri pana la Bucuresti acum vreo doua saptamani.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ok potisa ai caldura si la picioare dar nu cu motoru stoc din fabrica si unu mai puternic de 12-14A asta aar insemna sa schimbi si alternatoru cu unu mai puernic (90A)daca ai si scurta aprinsa(55Wx2) mai si ploua si ai si aeroterma pornita adio incarcare baterie si curent necesar pentru functionare optina a instalatiei electrice.parea mea cu alternatoru de 36A nu pre ai cum si cu cel de 50A esti la limita
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 15:40 |