DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

12 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Diferente intre DSN si Logan, Probleme

AlinREHAU
post 7 Jan 2009, 01:26
Post #31


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




QUOTE(zeusreddog @ 4 Jan 2009, 23:33)
Ma intreb de TDI-ul celor de la VAG ce zici??  blink.gif
*


Tdi-ul celor de la vag tongue.gif Al meu cel putin 131 CP ESTE mai zgomotos (nu cu mult) decat Logan 1.5 dci 70 CP dar tu compari motor de 1,5 cu 1,9 .
Eu cu DSN-ul am mers cu " 180 " pe bord (real cam 170)si nu mai ducea (eram la blana) aveam si benzina evo power de 100 cifra octanica . De asta depinde si inclinatia drumului si vantul ca directie si viteza . Pana si golful cu 130 de cai se mai plafoneaza la 190 (reali) uneori , poate e de la motorina sau cine stie ...
Apoi cand faci un tunning la o masina trebuie sa incepi de la siguranta si apoi sa te apuci de caluti . Eu pe asfalt curat nu am reusit sa opresc masina de la 60 la ora in 10 m , am mers ca sania si aveam cauciucuri michelin de 250 ron bucata ... Aveam si eu pe aici un filmulet cu DSn-ul


Dar ca sa revin la subiect , Loganul parca tragea mai bine sau poate era din cauza ca avea cuplul mai mare ... si dadea impresia ca merge mai bine . Lasand la o parte plecarile si top speed ma simteam muuult mai sigur in Logan decat in DSN la 150

This post has been edited by AlinREHAU: 7 Jan 2009, 01:28


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 7 Jan 2009, 16:33
Post #32


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Poate daca schimbai la 6000 de ture nu te mai chinuiai sa prinzi 170-180... Eu stiu doar ca cine vrea iteza scade presiunea la pneuri pentru siguranta mia mare si stabilitate sau pune alte pneuri mai late. Eu cu benzina 95 am prins 170 indicat pe gps si asta probat intre autovit si glina dupa aceea retur. Nu sunt adeptul vitezei si de obicei circul cu 50 la ora oate si cu mai putin in schimb imi place sprintul tongue.gif
Nu recomand altora ducerea motorului la asemenea turatie daca stiu ca trebuie sa schimbe cureaua de distributie biggrin.gif

This post has been edited by djasu82: 7 Jan 2009, 16:35


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tince1290
post 7 Jan 2009, 17:50
Post #33


Membru cititor


Group: Members
Posts: 1.795
Joined: 19 September 08




asa este...am observat si eu ca a schimbat a 5-a la 5000 ture tongue.gif...iar legat de sentimentul de siguranta....SN fiind mai joasa da senzatia de viteza mai mare....iar din cauza sunetului mai puternic din exterior sentimentul e accentuat....si si gandul k stai intr-o masina cu airbag (si poate si abs) iti ofera o senzatie mai placuta tongue.gif
oricum...discutiile au cam derivat....eu spun sa renuntam la "viteza"...pentru ca topicul se refera la "probleme"....wink.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 7 Jan 2009, 18:18
Post #34


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




cumparati-va logan si veti vedea si acolo probleme si gata hai sa incheiem topicul ! Daca nu ar fi fost probleme nu exista topicuri dedicate loganului.

This post has been edited by djasu82: 7 Jan 2009, 18:19


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tince1290
post 7 Jan 2009, 18:34
Post #35


Membru cititor


Group: Members
Posts: 1.795
Joined: 19 September 08




corect... cheers.gif



(offtopic: Pt administratori): va merge ceasul inainte tongue.gif

This post has been edited by Tince1290: 7 Jan 2009, 18:36


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 7 Jan 2009, 18:45
Post #36


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




QUOTE(Tince1290 @ 7 Jan 2009, 18:34)

(offtopic: Pt administratori): va merge ceasul inainte tongue.gif
*


Ti se pare. wink.gif


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzz
post 7 Jan 2009, 19:10
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 1 September 06




As vrea sa zic si eu ca masinile astea nu sunt facute din piese de lego ca sa pui pe ele ce vrei si sa isi ia zborul.
Daca schimbi la 6000(imposibil de altfel, doar daca renunti la limitarea de turatie) e posibil sa nu te coste doar distributia, care tine mai mult de atat, dar restul motorului nu e gandit sa meraga la astfel de turatii.


--------------------
Renault Megane III 2009--> Dynamique--> 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 7 Jan 2009, 19:12
Post #38


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Daca mergi toata ziua ca la rally nu tine . pot aparea probleme la motor si la DSN si la Logan ca nu e nici una din ele facuta pt curse .


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 7 Jan 2009, 21:17
Post #39


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE(Tzz @ 7 Jan 2009, 19:10)
Daca schimbi la 6000(imposibil de altfel, doar daca renunti la  limitarea de turatie) e posibil sa nu te coste doar distributia, care tine mai mult de atat, dar restul motorului nu e gandit sa meraga la astfel de turatii.
*


Asa, sa inteleg ca inca mai crezi in Mos Craciun ? radmasa.gif


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
puiu82
post 7 Jan 2009, 22:51
Post #40


MOTANU'RAPIDIST!


Group: Members
Posts: 1.940
Joined: 15 August 05
From: bucuresti,giulesti




QUOTE(Tzz @ 7 Jan 2009, 20:10)
As vrea sa zic si eu ca masinile astea nu sunt facute din piese de lego ca sa pui pe ele ce vrei si sa isi ia zborul.
Daca schimbi la 6000(imposibil de altfel, doar daca renunti la  limitarea de turatie) e posibil sa nu te coste doar distributia, care tine mai mult de atat, dar restul motorului nu e gandit sa meraga la astfel de turatii.
*



Poti sa schimbi linistit la 6.000rpm,n-are nimic si nu trebuie sa scoti nici o limitare wink.gif
Doar sa nu iti faci un obicei din asta,o forja pe zi e sanatoasa,o mai dezmortesti putin.
Bafta!


--------------------
Toyota Auris 2011 - B-999-CGS
Mandru posesor de doua maini stangi!!!
Ex-clima verde jad.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzz
post 8 Jan 2009, 00:24
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 1 September 06




Vina mea, uitasem datele: 017.gif
- 6200 rot/min pentru vit.I, vit. II-a și vit. III-a.;
- 6000 rot/min pentru vit. IV-a și vit. V-a


--------------------
Renault Megane III 2009--> Dynamique--> 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_xstyle
post 9 Jan 2009, 18:16
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 10 December 07




La 170 Dsn sta mai bine k loganu pe sosea parerea mea


--------------------
dacia Logan 1.6 8v 98HP 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 9 Jan 2009, 18:37
Post #43


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Faptul ca e mai joasa e singurul avantaj ...
Forma aerodinamica(lipsa), faptul ca e mult mai ingusta , cu ecartamentele rotilor diferite intre axe ,cauciucuri mai mici cu 2 Cm / roata (8 Cm de suprafata de contact cu drumul pierduti ) si greutatea mult redusa sunt dezavantajele fata de Logan la cum se aseaza pe drum .
Crede-ma , am DSN si sunt fost posesor de Logan deci nu am condus masinile astea 2-3 Km . Dupa ce a condus sotia 2000 Km din Germania pana acasa cand s-a urcat in DSN nu o mai vroia ... Are lumea ce are cu Loganul dar din punctul meu de vedere il clasez clar peste DSN.


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
turturel
post 9 Jan 2009, 19:43
Post #44


membrisor


Group: Members
Posts: 1.385
Joined: 2 May 08
From: Braila




Loganul este peste dsn..doar e mai noua..are si el puncte tari dar si puncte slabe..mi imi place loganul dar nu as da dsn-ul meu pe el fiinca ma intereseaza o masina cu o intretinere ieftina si un consum redus...in plus la aceeasi motorizare e mai fasneata decat loganul. nu cred ca mias permite loganul la intretinere..nu fiindca e nu stiu ce lux dar la buzunarul meu s-ar simti destul de mult..asa ca atunci cand o sa am bani de logan..o sa-mi iau..dar dsn-ul tot nu il vand...e prima mea masina..la fel ca prima dragoste..ce mai tura-bura. sanatate!


--------------------
Dacia Supernova 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tince1290
post 9 Jan 2009, 22:32
Post #45


Membru cititor


Group: Members
Posts: 1.795
Joined: 19 September 08




ok Alin...eu cel putin nu te contrazic....vad ca te-ai documentat bine...poate asa este....poate e mai stabil loganul...dar nu stiu de ce mie imi da sentimentul de instabilitate...poate e doar o iluzie....probabil are de-a face cu inaltimea si cu suspensiile care par a fi mai moi.... icon_mrgreen.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_xstyle
post 9 Jan 2009, 22:49
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 10 December 07




alin masina ta din video e stock?eu nu am reusit sa dau scartz cu a 2 a niciodata cu dsn tongue.gif,ai demaraj mai bun fata de al meu..:-?


--------------------
dacia Logan 1.6 8v 98HP 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 9 Jan 2009, 23:01
Post #47


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Da , numai ca m-am ocupat de ea ... Curatat injectoare (metoda proprie),filtre schimbate la timp,ulei bun ,benzina buna si chestii minore care unii spun ca nu au importanta cum ar fi bujiile cu 4 electrozi (ca daca nu ar face nici o diferenta nici nu se mai inventau ...) Dar nu recomand sa incercati ce am afcut in film , ca multi nu stiu ca masina la vitezele alea se comporta altfel ... de asta ii vezi cu permisul luat de o luna infipti in toti copacii cu acul la 150 blocat. Nici eu nu am mers asa decat de 2 sau 3 ori ca nu duce motorul (ca segmenti si cilindrii ) efortul asta ,peste 3000 de ture deja nu se mai face bine ungerea care stiam ca se face prin balbotare la cilindrii .


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 9 Jan 2009, 23:44
Post #48


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.221
Joined: 25 November 06
From: Deva




Loganul este mai spatios, mai bine antifonat, mai confortabil, mai sigur in caz de impact. Suspensiile insa au amortizoare foarte moi, tinuta de drum la viteze mari chiar pe autostrada este vaga, sensibil la vant lateral, daca se circula in ritm alert pe un drum national tipic, orice denivelare din asfalt influenteaza directia si e nevoie de mici corecturi din volan in mod constant. SN sta incomparabil mai bine la capitolul stabilitate la viteza mare, evident si la reprize, consum. reversul medaliei este o suspensie mai dura care lasa nefiltrate denivelarile mici. La capitolul tinuta de drum, performante dinamice si feedback este superioara Loganului.
Indiferent de ce spune sotia Aline tongue.gif

PS Intre Loganul 1.4 chel si SN cheala diferenta de greutate este de 30 kg tongue.gif asa ca o picanterie


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 10 Jan 2009, 00:03
Post #49


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Loganul meu era mai greu tongue.gif avea in jur de 1200 Kg era disel preferance parca aveam AC .2 airbag-uri si servodirectie .
Si ca demaraj ... comparati filmuletele


This post has been edited by AlinREHAU: 10 Jan 2009, 00:06


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 10 Jan 2009, 00:48
Post #50


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.221
Joined: 25 November 06
From: Deva




In legatura cu demarajul, intai sa vedem planeitatea drumului tongue.gif dCi, chiar si cel de 85 cp, nu accelereaza asa de bine tongue.gif In realitate 0-100 kmh corespund oarecum motorului de 105 cp pe benzina tongue.gif Incearca cu altii smecherii dintr-astea excl.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 10 Jan 2009, 00:53
Post #51


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




nu e facut de mine filmul ala , si daca nu ar fi stat camionul in mijlocul drumului si nu as fi filmat drumul ati fi zis la fel si de filmul cu dsn-ul


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 10 Jan 2009, 01:02
Post #52


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.221
Joined: 25 November 06
From: Deva




Acum urmeaza clasica faza cu "pai stai sa vezi" radmasa.gif
0-100 kmh dureaza 10-11 sec in filmul ala. Singurul Logan capabil este 1.6 16v, ergo drumul este in COBORARE excl.gif
O sa revin rapid cu un contraexemplu, filmat pe drum plan, str.Depozitelor din Deva, devenii pot confirma ca-i lipsita de orice inclinatie.

0-100 kmh SN

This post has been edited by dr_mKe: 10 Jan 2009, 01:06


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 12 Jan 2009, 02:18
Post #53


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE(dr_mKe @ 10 Jan 2009, 00:48)
In legatura cu demarajul, intai sa vedem planeitatea drumului  tongue.gif dCi, chiar si cel de 85 cp, nu accelereaza asa de bine  tongue.gif In realitate 0-100 kmh corespund oarecum motorului de 105 cp pe benzina  tongue.gif  Incearca cu altii smecherii dintr-astea  excl.gif
*



Loganul 1.5dCi de 86cp are acceleratia 0-100km/h la fel ca motorul 1.4 benzina de 75cp, adica in 13 secunde...Iar 0-1000m(cu start de pe loc) in 35s, in timp ce 1.4(75cp) in 34.9s...Acestea sunt datele oferite de producator.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 12 Jan 2009, 02:35
Post #54


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




Depinde si de echiparea Loganului .


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 12 Jan 2009, 02:53
Post #55


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Poate Loganul din film e remapat.
Ca fost posesor de DSN Rapsodie (aproape 4 ani) si actual posesor de Logan Ambition (1.6 MPI)- aprox 7 luni - pot spune ca supernova era destul de placuta la condus, ca un fel de cart cu suspensie tare, accelera destul de bine si era economica. Loganul de 1.6 mi se pare foarte putin mai sprinten decat dsn, plusul de putere si cuplu il vad mai ales la viteze de peste 110-120 si la anumite curbe/pante la care nu mai e nevoie sa retrogradez.
Totusi, loganul e mai mult gandit spre confort/latura practica decat dsn. Loganului nu am mai simtit nevoia sa ii dau mai tare (poate o fi si varsta wink.gif ). Cu dsn mereu simteam un imbold sa o calc daca vedeam un drum liber sau niste viraje.
Diferenta adevarata intre logan si dsn e la capitolul caroserie, unde logan>>dsn (cum se imbina tablele, cum se inchid usile, cum merg geamurile, bord din mai putine bucati, fara suruburi la vedere, nu are atatea zgomote la plastice + hayon, nu intra apa, etc). Nu mai vorbesc de dotari la logan care la dsn nu existau.
De asemenea logan e mai fiabil (vezi radiator dsn, calorifer dsn, cot umplere rezervor, hayon, ax volan, planetare, etc)

Edit: Iar un lucru care mi-a placut la dsn a fost cutia, cum intra in viteza. Mult peste Logan.

Bafta!

This post has been edited by Andy_ACS: 12 Jan 2009, 02:55


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tince1290
post 12 Jan 2009, 14:50
Post #56


Membru cititor


Group: Members
Posts: 1.795
Joined: 19 September 08




QUOTE(djasu82 @ 7 Jan 2009, 17:33)
Poate daca schimbai la 6000 de ture nu te mai chinuiai sa prinzi 170-180... Eu stiu doar ca cine vrea iteza scade presiunea la pneuri pentru siguranta mia mare si stabilitate sau pune alte pneuri mai late.
*



djasule....nu am observat pana acum ce ai spus...dar nu sunt deacord cu tine de data asta.....blink.gif...reducand presiunea cresti suprafata de contact a rotii, lucru care in mod normal este avantajos la curbe luate in viteza (aderenta, stabilitate)...dar cand dai "liniute"...unde mergi drept....nu te ajuta cu absolut nimic...indiferent de viteza....ba din contra....crescand suprafata de contact cresti forta de frecare deci reduci viteza si acceleratia...creste consumul de carburant....si chiar e foarte periculos sa faci asa ceva....cauciucurile se incing mult mai tare si mai repede si risti sa face exploxie huh.gif ....eu nu as da o liniuta cu presiunea mai scazuta in roti... unsure.gif

si...revenind la topic.....sunt deacord cu Andy....doar ca nu poti garanta ca la aia s-au gandit cei ce l-au proiectat tongue.gif...sunt sigur ca nu s-au gandit "crestem confortul in defavoarea performantei..."...dar cred ca s-au gandit la confort fara sa-si dea seama ca din cauza greutatii si a gabaritului masinii se schimba performantele...parerea mea blush.gif

This post has been edited by Tince1290: 12 Jan 2009, 14:55


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmn
post 12 Jan 2009, 15:30
Post #57


...


Group: Members
Posts: 276
Joined: 2 June 08
From: Pitesti




Eu daca am calculat bine la logan a prins 100 in vre-o 9 secunde? Iar la dsn in 11. Deci sa inteleg ca loganu se infige mai bine? Pt ca la demaraj e inconfundabil. Dsn a sarit in 30 direct dar apoi se vedea ca trage mai greu


--------------------
Dacia Logan Prestige 1.6 16v 2008 - AG-10-ZWU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 12 Jan 2009, 15:46
Post #58


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.630
Joined: 15 April 08




eu am condus si supernova si solenza si logan, si prima dintre ele mi s-a parut foarte misto. loganul intr-adevar se infigea bine ca era 1.6 16v, dar ce bine statea supernova pe viraje!!!! si cum intra in viteze, m-a lasat masca sincer sa va spun, mai ales tinand cont ca supernova pe care am condus-o avea opinci si nu cauciucuri, toata articulatia fata era pe duca, si tot statea bine pe viraje. chiar ma si gandeam cum sta una pusa la punct. pacat de interiorul ala si de unele dotari lipsa, ca ma tenta....mai ales daca as avea de ales intre slz si sn.


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tince1290
post 12 Jan 2009, 18:24
Post #59


Membru cititor


Group: Members
Posts: 1.795
Joined: 19 September 08




tocmai am observat ceva....la clipul cu loganul blink.gif ....ceva ce explica acceleratia "ireala"...uitati-va cu atentie la ultima secunda din film....cand trage camera inapoi...acul turemetrului e jos.... blink.gif

sa nu va chinuiti sa va uita si sa derulati filmul.....am pus o poza....

se poate vedea (destul de clar zic eu tongue.gif)...ca sageata este indreptata in jos tongue.gif...

xyz.JPG ( Size: 47.89k ) Number of downloads: 460


This post has been edited by Tince1290: 12 Jan 2009, 18:28


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 12 Jan 2009, 18:25
Post #60


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE(cmn @ 12 Jan 2009, 15:30)
Eu daca am calculat bine la logan a prins 100 in vre-o 9 secunde? Iar la dsn in 11. Deci sa inteleg ca loganu se infige mai bine? Pt ca la demaraj e inconfundabil. Dsn a sarit in 30 direct dar apoi se vedea ca trage mai greu
*




Tu ai calculat ca a prins suta la indicatiile de pe bord, nu 100km/h reali(care pe bord inseamna mai mult), si automat si timpii sunt mai mari dect cei calculati de tine.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
12 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 03:22
Forum Renault