Alternator NOVA (nu incarca suficient...), 50A model 1166
![]() ![]() ![]() |
Alternator NOVA (nu incarca suficient...), 50A model 1166
mihai0070 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu ai rezolvat nimic tu ai o problema la alternator sau diode faptul ca iti incarca 14 la relanti si 13 cu consumatori iar prin schimbarea releului iti incarca 15 fara fir referinta , la aceasta valoare in 2 ani iei alta baterie
pune releul cu fir de referinta si fa urmatoarele masuratori 1 tasta pe plusul bateriei si una pe plusul releului de incarcare vezi ce indida , daca valoarea este mai mare de 0,2V ai problema la contact , la tine acea tensiune se afla undeva intre 0,7-1V masoara pe DF (iesirea releului firul care se duce la alternatorla perii) 1 fara consumatori la relanti 2 cu consumatori la relanti 3 fara consumatori la 2000 ture 4 cu consumatori la 2000 ture 1 Feb 2009, 22:40: QUOTE(mihai0070 @ 1 Feb 2009, 21:53) am mai facut verificati si am ajuns la urmatoarele rezultarte: alternatorul este ok dar datorita modificatilor facute ca sa pot adapta releul de berlina clasic cu fir de referinta sunt ceva probleme la incarcare. acum rezistenta rotorului este de 6.6 ohm la o temperatura de 6 sau 7 grade puntea este noua si verificata adica ok condensator nu am . legaturi electrice sunt ok fara caderi de tensiune stator ok dupa incercari am costatat ca alternatorul primeste tensiune variabila in functie de consumatori (asta in functie de releu daca are fir de referinta ) daca releul este fara fir de referinta atunci tensoinea pe excitatie nu mai este variabila. acum va intreb cu releu cu fir de referinta am max 14 v pe baterie fara consumatori cu consumatori am si 13 si eventual mai jos de 13 pana undeva la 12.1 daca merg la drum mai lung ... deci NU incarca suficient. am luat releu fara fir de referinta electronic si surpriza ... acul intra in zona alba si incarca ok , fara consumatori am in jur de ~15 v (destul de mult dar am probat 6 relee din seturi diferte si toate incarca la fel ![]() pe moment consider problema rezolvata singura problema si inconvenient ramane faptul ca luminile de pe toata masina (far , stop , semanl , lumini bord ... tot ) la un moment dat palpaie si alternatorul scoate un mic vazait sau fluierat in ton cu palpaiala (asta se intimpla decand am pus releul electronic fara fir de referinta.) 3 intrebari: dece palpaie luminile cu releu fara fir de referinta? luminile pilpiie din cauza releului releul de incarcare functioneaza in felul urmator (cel electronic) tensiunea la baterie (iesirea alternatorului) este de 12V releul scoate pe iesire (DF) tot 12 iar alternatorul produce curent , cind tensiunea ajunge la 14 sau la tensiunea la care este reglat releul intretupe alimentarea pe DF si alternatorul nu mai produce , tensiunea incepe sa scada , pina ajunge la pragul de recuplare al releului care din nou incepe sa scoata pe DF si tensiunea creste , dupa care procesul se reia releul cu fir de referinta anuleaza acea cadere de pe contact , deoarece el isi ia informatia de pe iesirea alternatorului si nu dupa ce mai trece si prin contact citeste cu atentie acest post chiar daca este pentru berlina este valabil pentru toate tipurile de alternatoare singura diferenta de exemplu intre unul de berlina si unul de logan este de putere, iar cel de logan are o punte suplimentara care alimenteaza releul (care este incorporat) This post has been edited by bygy007: 1 Feb 2009, 22:40 Attached thumbnail(s) releu_2.jpg ( Size: 10.72k ) Number of downloads: 1850 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#33
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
am masuurat asa si deasta ma ajuns la concluzia ca alternatorul nu are nimic.
daca pun releu cu referinta si scot referinta alternatorul incarca in maxim adica undeva 17 sau 18 v ... un alternator stricat nu incarca asa daca are o problema. diferenta sau mai bine spus caderea de tensiune intre + baterie si + releu este cam de 0.3 sau 0.35 ... problema caderii de tensiune am rezolvat-o cu in fir tras pe direct de la baterie si nu mi-a imbunatatit nu nimic incarcarea deci varianta contact prost pica. tensiunea pe DF : cu releu cu fir de referinta la relanti fara consumatori : 4.23 v la turatie fara consumatori : 3.56 v la relanti cu consumatori : 6.32 doar cu aeroterma 8.23 cu far si aeroterma 11.2 cu toate farurile si aeroterma pe max la turatie cu consumatori : 7.63 cu lumini de drum si aeroterma pe tr 2 cu cat acceleram mai mult cu atat scadea tensiunea pe excitatie. lucru normal cu un alternator care are autoexcitatie ca acesta de nova. intreabrea mea ramana valabila: ce fire se scot si cum se leaga incazul adaptarii releului de berlina (fie cu fir de referinta fie fara fir de referinta) la un alternator de nova. |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
masuratorile sint ok
ca sa pui releu de berlina desfaci alternatorul la puntea de diode unde ai o punte suplimentara cu 3 diode( sau inca 3 fire unde vine bobinajul la stator) pe care o scoti impreuna cu releul , apoi la suportul de perii faci conexiunea in felul urmator , o perie o legi la carcasa alternatorului (masa) iar cealalta cu un fir la iesirea releului DF totusi daca umbli pe la punte nu ar strica sa masori si diodele dar desfaci firele la mine tensiunea la relanti cu aeroterma si faruri 13,7 ajunge pe la 13 daca am semnalizarea si frina (am stator in stea , dupa unii de 36 dar nu cred) tensiunea pe DF fara consumatori ajunge la 2V This post has been edited by bygy007: 1 Feb 2009, 23:44 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ct-03-tvy |
![]() ![]()
Post
#35
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
atentie,datorita experimentelor,ai busit primu releu cu fir de referinta,...ai scos referinta, tu ai zis.mai sus,.si a ridicat incarcarea la
![]() firu de referinta.se leaga in panou principal de sigurante(daca ai,e unu cu niste fire rosii groase, ) sau daca nu direct pe borna + a alternatorului si la cel fara fir de referinta,ai cadere de tensiune pe contact,...iti mai ajunge 14 V..la borna de alimentare a releului,...dar defapt alternatoru produce 15V si pe baterie tot atata ai... |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
gti98 |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Complicate-s chestiile astea!
Eu stiam ca "firul de referinta" se leaga direct pe plusul bateriei, rolul lui fiind de a compensa caderile de tensiune intre alternator si baterie (sensibilitatea maxima la abaterea tensiunii alternatorului e la nivelul bateriei) "Referinta" e data la plusul alternatorului prin schitele de instalare, dar nu mi se pare prea "cusher"! Pentru Mihai: Alternatorul masoara bine, atat la nivelul excitatiei - chiar daca rezistenta rotorului de peste 6 ohmi e mare, multimetrele astea electronice nu masoara prea bine rezistente joase, am experienta proprie! -; mecanismul la tine e urmatorul: regulatorul controleaza bine tensiunea alternatorului, dar, chiar daca spui ca ai "tras" tot felul de fire, ai in continuare o cadere de tensiune, fie pe ramura plus, fie pe minus!, ceea ce produce scaderea tensiunii la cresterea consumului (si eu am depistat o cadere marisoara de tensiune la imbinarea cablului dintre borna minus a bateriei si masa demarorului, la imbinarea cablului cu papucul de fixare pe carcasa demarorului; va trebui fie sa refac imbinarea prin lipire cu cositor, fie sa inlocuiesc complet acel cablu; momentan, dezaburirea nu-mi functioneaza - asta consuma MULT! - si alternez ventilatia cu utilizarea farurilor - ventilatorul la treapta 1, cateodata2 si cat mai rar3, farurile stinse la oprirea la stop. Nu am avut timp, sa caut la dezmembrari fulie de alternator de Oltcit, sa rezolv cu cablurile... Pana la urma, important e sa intelegem care sunt posibilitatile si cauzele fenomenelor, si poate sa renuntam la ce nu e chiar indispensabil... Drum bun! This post has been edited by gti98: 8 Feb 2009, 23:36 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
ct-03-tvy |
![]() ![]()
Post
#37
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
pai daca pui referinta la borna bateriei, si ai cadere de tensiune la imbinarile cablajului,..alternatoru va doza...doza letala
![]() |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
mosu86 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 25 January 09 ![]() |
Tensiunea de incarcare trebuie sa se incadreze intre 13.8- 14,2 eu nu vad ce te deranjeaza.
|
--------------------
mazda
323f
-
- -
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#39
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
fratilor alternatorul asta de nova imi mananca ficatii
i-am cumparat releu original cu 7 fire le-am pus confoorm schemei si nu mai incarca deloc ![]() ![]() ![]() intreb si eu unde este PLUS la puntea auxiliara , spre borna de + a punti de diode sau spre borna de - a puntii de diode ??????????????????????????????????????????????????? cu releul asta cu multe fire am martorul din bord aprins la incarcare ![]() daca scot puntea auxiliara de pe puntea de diode este identic cu un alternator de berlina ? sau mai are si altceva in plus ... rog un raspuns urgent.... apropo excitatia de unde o ia relaul asta cu multe fire ... ca pe fiecare perie vine cate un fir , deci 2 , inca 2 vin la martor bord , unul pe + punte auxiliara si unul la + si unul la - alternator ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
poate te ajuta aceasta schema , pentru modificarece implica releu de berlina , se scoate puntea suplimentara , se pune una din perii la carcasa (masa ) iar la cealalta se leaga iesirea ( DF ) de la releul de incarcare , alimentarea releului se ia de la un + contact (pe treapta 2 ) atunci cind merge motorul nu pe accesorii , sau urmatoarea schema tot cu un releu de tip berlina
This post has been edited by bygy007: 14 Feb 2009, 16:51 Attached thumbnail(s) schema_alternator.jpg ( Size: 50.27k ) Number of downloads: 2066 schema_alternator_as.JPG ( Size: 47.88k ) Number of downloads: 1926 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#41
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
la releul de nova nu stiu sa iti spun, ca am taiat toate firele si l-am lasat balta, eu am facut asa, am pus un fir de la perii (carbuni) la masa, si firul de la cealalt carbun l-am pus la DF de la releul electronic de berlina
apoi celalt fir care iese din releul l-am pus prin plusul de la contact, si restul firelor le-am pus cum erau... uite iti pun si o poza, am mai pus'o si pe alte topicuri, iti spun, chiar daca ma repet cu astea (alternator nova si releu electronic nova) imi incarca la relanti cu farurile aprinse pe mijloc imi sta indicatorul de incarcare din bord. daca dau drumu si la aeroterma la treapta a treia, debea scade foarte putin, dar nu ajunge nici la nivelul hasurat pun o poza si cu releul de nova care am gasit pe alte topicuri dar nu cred ca te ajuta cu mult 14 Feb 2009, 18:02: eu am avut o problema cu alternatorul, era rupt un fir de la rotor si nu imi incarca, vezi si tu, nu e neaparat sa fie problema dinafara alternatorului, nu am citit chiar toate posturile care le-ai scris dar daca nu ai testat rotorul si statorul ar fi bine sa le testezi poate e de acolo problema ![]() ![]() ![]() This post has been edited by burtik4u: 14 Feb 2009, 17:02 Attached thumbnail(s) incarcare_cu_bec1.jpg ( Size: 40.95k ) Number of downloads: 1926 mas.jpg ( Size: 49.74k ) Number of downloads: 796 q.jpg ( Size: 34.4k ) Number of downloads: 628 releu.jpg ( Size: 92.44k ) Number of downloads: 1685 |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#42
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
am scos releul de nova si am pus un releu de berlina cu fir de referinta.
am facut urmatoarele modificatri: am scos puntea suplimentara (cea auxiliara) am pus un fir de la releu DF la una din perii cealalta perie fiind la pusa la masa releul l-am alimentat cu un fir de la bobina de inductie (plus prin contact) referinta am pus-o la + alternator si releul este fixat pe caroserie. am verificat puntea de diode si este ok. am masurat statorul si nu sunt intrerupte infasurarile. la rotor am masurat intre inelele colectoare si masa cu aparatul in pozitia dioda si nu a facut bip in schimb a facut bip cand am masurat intre inel 1 si inel 2 rezistenta rotorului este de 4,2 Ohmi acum incarca 13.8 la relanti fara consumatori cu consumatori la relanti am undeva 13.2 si chiar si 13. nu mai inteleg unde este problema. |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
mi se pare ciudat aveai valorile bune poate ai bateria descarcata , refa masuratorile DF poate si cu un alt aparat
<span class='edit'>15 Feb 2009, 01:28:</span> QUOTE(mihai0070 @ 14 Feb 2009, 20:11) acum incarca 13.8 la relanti fara consumatori cu consumatori la relanti am undeva 13.2 si chiar si 13. nu mai inteleg unde este problema. VALORILE SINT BUnE 13,8 , la relanti iti scade ca nu este eficient imbunatatirea o faci prin schimbarea fuliei cu una mica This post has been edited by bygy007: 15 Feb 2009, 01:28 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
volint |
![]()
Post
#44
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
Schimba puntea auxiliara si rezolvi problema. La aia n-ai cum sa depistezi daca are o singura dioda stricata.
|
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#45
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
nu stiu, poate gresesc eu, dar la mine in alternator cand l-am desfacut era numai o punte, nu stiu daca e auxiliara sau de care e :|
plusul de contact l-am luat de pe acea mufa care intra in releul de nova, mai exact cred ca firul verde era 15 Feb 2009, 11:54: si apropo, nici nu am mai facut masuratorile dupa ce am pus releul de berlina (fara fir de referinta), am vazut ca imi sta pe mijloc indicatorul de incarcare din bord, chiar cu farurile aprinse si aeroterma la treapta 3. si eu am avut tot timpul probleme cu incarcarea la nova, si am realizat ca era doar de la releu problema, mai incearca si tu sa pui alta baterie, ca poate ti s-a stricat asta care o ai, daca nu, cauta si tu la niste dezmembrari un alternator care sa se potriveasca.. This post has been edited by burtik4u: 15 Feb 2009, 10:54 |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
gti98 |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
La Nova mea, alternatorul are schema regulatorului postata de Bygy007 la posturile 32 si 40.
Ar fi de clarificat urmatoarele aspecte: 1) semipuntea din care se alimenteaza excitatia e incorporata in ansamblul puntii principale, din ea iesind un singur fir (+) 2) diferenta esentiala e ca infasurarea de excitatie este legata spre "plus", in vreme ce la berlina era legata spre masa (tranzistorul de putere npn folosit la legarea spre plus e o idee mai ieftin; complicatia existentei unui al doilea fir e tolerabila in conditiile integrarii regulatorului in alternator) 3) desi mai complicat, regulatorul incorporat nu mai sufera de pe urma unei eventuale caderi de tensiune pe contactul cu cheie (referinta e luata de pe + alternator); se reduc si problemele cu rezistenta legaturii intre masa regulatorului si minusul alternatorului. Singura lui vulnerabilitate ramane oxidarea cailor de curent intre alternator si baterie, care pot apare atat pe plus cat si pe minus (punere la masa) (din acest motiv, la berlina, cablul "plus" de la baterie pleca intai la alternator si abia de acolo ajungea la conectorul principal de sub volan) 4) s-a repetat de nenumarate ori, dar unii dintre noi nu inteleg: instalatia fiind pe tensiune joasa, curentii sunt MARI (iar la demaror sunt FOARTE MARI!); imbinarile papucilor AMP (majoritatea) si a celor pentru suruburi, sunt realizate din motive de costuri, prin sertizare. Comprimarea mecanica e un compromis intre cost si durabilitate, totusi, in timp si in conditiile climatice de pe automobil, se produce oxidarea metalelor neprotejate (cuprul e destul de activ chimic!) si rezistentele de contact cresc. Chiar daca e vorba de zecimi de ohm, la curenti de 10-20 amperi, apar 1-2 volti pe 0,1 ohm! (adica MULT la 12-14 volti!!) O instalatie "Rolls" ar trebui sa aiba fiecare imbinare cablu-papuc COSITORITA (atentie, nu "tine" sa incercati dupa ce a "inflorit" cocleala pe imbinare!! Trebuie facuta pe cablu si papuc razuite le luciu metalic, deci doar pe piese noi!) Acesta e motivul pentru care unii mecanici sustin inlocuirea integrala a instalatiei (cablajului)!!! Alternativa e mai putin costisitoare, dar implica munca si o anumita pricepere (efectuarea unei lipituri are un chichirez al ei!) (prin targuri se comercializeaza papuci AMP din tabla prea subtire!) (si nu in ultimul rand, sa nu gresim la reconectarea cablurilor!) Desi pare (si cam este!) simpla, instalatia are unele "subtilitati"! Succes! PS Din motive de rulmenti si de graba, am ajuns sa schimb rotorul alternatorului "de 50A" de pe Nova, cu un rotor de alternator de berlina (de 36A). Nu am observat diferente semnificative (aceiasi rulmenti, acelasi diametru in stator, cam aceeasi rezistenta) singura observatie e la nivelul ansamblului portperii/inele, unde am pus portperiile rotorului (parca erau o idee mai mari inelele) Alternatorul debiteaza ca si inainte (am intervenit deoarece huruia rulmentul din spate) si urmeaza sa-i re-instalez rotorul original, cu rulmenti si perii (carbuni) noi, dar astept sa se incalzeasca un pic... Hai noroc si fara pene! PPS S-a pus problema defectarii unor diode redresoare si a releelu regulatoare; in mod normal, acestea se defecteaza rar. Cauza principala raman "testele" prin scurtcircuitare sau greselile grosolane, gen conectarea inversa a bateriei (puntea se topeste "instantaneu" si se pot defecta echipamentele electronice costisitoare gen ECU, radio-playere si statii!), apanaj a unor "specialisti" !! Exista manevre periculoase, care in anumite conditii pot fi facute, dar pot cauza si probleme considerabile, cum ar fi deconectarea - pentru inlocuire - a bateriei (ati pornit cu alta baterie, neavand cabluri de puntaj, si daca opriti motorul, nu puteti porni cu bateria descarcata); riscul consta in cresterea mare a tensiunii alternatorului in absenta sarcinii reprezentate de baterie. (tensiunea poate depasi 60 de volti, la instalatiile de 12). situatia apare doar daca se tureaza motorul, si mai ales la regulatoarele electromecanice, care sunt lente. totusi deconectarea bateriei reprezinta un test destul de raspandit al functionarii alternatorului...Incercati sa evitati! This post has been edited by gti98: 16 Feb 2009, 13:14 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#47
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
revin cu informatii noi.
am pus releul de nova original cel cu 7 fire si am constatat ca am becul aprins in bord si ca alternatorul care cu releul de berlina incarca ceva acum nu mai incarca deloc ![]() am verificat puntea redresoare si am constatat ca este ok si ca defapt ambele lamele (acolo unde se lipeste un fir de + defapt sunt PLUS amandoua) pana acum nu am reusit sa imi dau seama ce are de nu incarca cand am consumatori. teoretic si cred ca si practiv treapta II nu functioneaza. mai am un test de facut daca nu reusesc o sa incerc sa adaptez un alternator de berlina tot de 50 A MERGE ? daca schimb si suportul si intinzatorul ??????????? ms de info de pana acum |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#48
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
pai depinde de ce alternator pun, eu am pus odata un alternator de berlina, de 36 amperi, si nu eram multumit, dar decat cel de nova care avea stricat rotorul, macar asta de berlina incarca, din cate am inteles ce au zis altii, daca pui statorul de la asta de nova, de 50 de amperi, ar trebui sa ai tot 50.. nu stiu, poate gresesc
![]() ![]() ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#49
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
mihaita,tiam mai zis,....ca sa verifici daca e bun releu de incarcare,....la orice alternator,..pune un fir,...de la excitatia,..rotorului,..la + direct pa baterie,...cu consumatori porniti,...si ti si aparatu de masura...pa baterie,...ori incarca ori moare masa,.intelegi(si ai grija,.ti decat putin timp...sa nu fierbi bateria....,.si puntea aia auxiliara la ce iti foloseste..ti se aprinde becu din bord..daca nu incarca alternatoru,e cureaua rupt sau etc,..mare branza...
alternatoru il mai poti verifica.si jos de pa masina,....il prizi de o ureche in menghina,... conectezi in sistem un redresor cu - la menghina,...si + de la redresor,..il dai...la firu..de la excitatia..rotorului,.DF ala,..... iei un bec..de far..de 60 de w..sau nu numai,.asa,..legi un picior..la carcasa alternatorului,..si un picior,..il legi.cu un alt fir../papuc..la borna groasa...de + a alternatorului,.care iese din punte..sti,... iei un cablu mai subtirel..sau o sfoara.mai subtire,..o infasori.dupa fulie..intr-un sens,....asa...si tragi de sfoara aia ..puternic,...alternatoru ar trebui sa opuna ceva rezistenta,.. ..iar becul normal .ar trebui sa lumineze puternic....1 secunda,.sau cat invarti tu de fulie sti,.. atunci sti..ca alternatoru ii bun...,..dupaia ramane..partea..de alimentare a excitatie,..care..am mai zis.cum se face,... ![]() This post has been edited by ct-03-tvy: 19 Feb 2009, 22:50 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
volint |
![]()
Post
#50
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
QUOTE(ct-03-tvy @ 19 Feb 2009, 22:45) ... .,.si puntea aia auxiliara la ce iti foloseste..ti se aprinde becu din bord..daca nu incarca alternatoru,e cureaua rupt sau etc,..mare branza... puntea aia auxiliara ofera o tensiune de referinta pentru a corecta mai exact/repede fluctuatiile de curent in functie de sarcina (nu aia a femeii ci a alternatorului) QUOTE(ct-03-tvy @ 19 Feb 2009, 22:45) ... alternatoru il mai poti verifica.si jos de pa masina,....il prizi de o ureche in menghina,... conectezi in sistem un redresor cu - la menghina,...si + de la redresor,..il dai...la firu..de la excitatia..rotorului,.DF ala,..... iei un bec..de far..de 60 de w..sau nu numai,.asa,..legi un picior..la carcasa alternatorului,..si un picior,..il legi.cu un alt fir../papuc..la borna groasa...de + a alternatorului,.care iese din punte..sti,... iei un cablu mai subtirel..sau o sfoara.mai subtire,..o infasori.dupa fulie..intr-un sens,....asa...si tragi de sfoara aia ..puternic,...alternatoru ar trebui sa opuna ceva rezistenta,.. ..iar becul normal .ar trebui sa lumineze puternic....1 secunda,.sau cat invarti tu de fulie sti,.. atunci sti..ca alternatoru ii bun...,..dupaia ramane..partea..de alimentare a excitatie,..care..am mai zis.cum se face,... ![]() ![]() ![]() ![]() Sa "tragi la sfoara" nu-i o metoda, e o gaselnita; scuze de observatie. |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#51
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
puntea aia face destul de multe.
problema am rezolvat-o am luat un alt alternator de Nova original nou cu garantie. problema mare a alternatorului pe care tocmai l-am inlocuit este ca in treapta 2 nu incarca, adica atunci cand intra in sarcina. o sa il repar si pe asta sa il am de rezerva. va mai intreb ceva pentru cei care au alternatoare originale cu releu original , cate fire intra in mufa aia de pe alternator ? eventual o poza ceva? multumesc |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
G I M |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
2 fire ,mufa aceea este pentru becul de la indicatorul incarcarii din bord.
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
razvan solenza |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 6 April 08 ![]() |
cea mai prosta alegere pe care ai putut-o face mai bine luai de la dezmembrari un alternator de ceva strain si cu amperj mai mare este bun si asta dar tot mai bun era unu strain
|
--------------------
ARO dacia
10,4 solenza 1,4 mpi scala
2004
- bh o4 frb
|
|
burtik4u |
![]() ![]()
Post
#54
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
QUOTE(Neagu Ionut @ 22 Feb 2009, 01:15) cum fac sa mi se aprinda becul si daca am probleme acum? cu releul electronic de berlina ? ![]() ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#55
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
aha deci si tu tot de acolo ai luat de la mufa un plus prin contact si ai alimentat releul
![]() daca nu le conectez deloc este vre-o problema ? eu zic ca nu este o alegere proasta ![]() acum incarca ok undeva 14,25 la relanti fara consumatori si cu consumatori incarca undeva 14.1 sau 13,9 in functie de cati consumatori am. ce am vazut si am si intrebat sa fiu sigur. releul cu care vine alternatorul original nu este cel care il gasim de cumparat adica cel cu 7 fire de nova. este un alt model si se gaseste doar pe alternatoarele noi. |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#56
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
e un fel de doua feluri
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#57
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
nu chiar am spus mai sus .
in treapta de sarcina a alternatorului atunci cand trebuie sa incarce (sau cand pui consumatori) nu mai putea sa duca. teoretic undeva la nivelul statorului s-a intimplat ceva. o sa il desfac cand o sa am timp si o sa il verific daca il fac il vand sau ii tin de rezerva ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
mmi&g |
![]()
Post
#58
|
mmi&g Group: Members Posts: 290 Joined: 4 October 07 From: buc ![]() |
Am si eu o problema cu alternatorul
Sa ptamana trecuta dintr-o data acul s-a dus pe rosu la + am aprins repede faruei proiectoare,dezaburire si abea am reusit sa-l aduc la mijloc,dupa vreo juma de ora s-a dus pe rosu la - si acolo a ramas. Am schimbat releul(aveam dala de berlina,asa ca am luat tot dala)si incarca f mult: -La relanti toate alea oprite sta acul la mijloc,dar daca trag socul sa stea motorul la 1500 ture se duce f aproape de rosu la + =masurat aproape 17 v -In sarcina daca nu aprind nimic sta acu lipit de zona rosie +,daca aprind farurile sta bine la mijloc,dar daca opresc la semafor se duce acu pe zona hasurata -Azi din intamplare am vazut ca daca pun contactu si astept putin acul intra in zona hasurata Eu cred ca este releul dar de care sa cumpar? |
--------------------
dacia
nova gt
1999 gt
- b 08 mmj
|
|
burtik4u |
![]() ![]()
Post
#59
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
depinde de care aveai de berlina, poate aveai de ala mecanic.. pune-ti unul electronic de berlina cu fir de referinta
![]() This post has been edited by burtik4u: 27 Feb 2009, 11:09 |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
volint |
![]()
Post
#60
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
QUOTE(mmi&g @ 27 Feb 2009, 10:40) Am si eu o problema cu alternatorul Sa ptamana trecuta dintr-o data acul s-a dus pe rosu la + am aprins repede faruei proiectoare,dezaburire si abea am reusit sa-l aduc la mijloc,dupa vreo juma de ora s-a dus pe rosu la - si acolo a ramas. Am schimbat releul(aveam dala de berlina,asa ca am luat tot dala)si incarca f mult: -La relanti toate alea oprite sta acul la mijloc,dar daca trag socul sa stea motorul la 1500 ture se duce f aproape de rosu la + =masurat aproape 17 v -In sarcina daca nu aprind nimic sta acu lipit de zona rosie +,daca aprind farurile sta bine la mijloc,dar daca opresc la semafor se duce acu pe zona hasurata -Azi din intamplare am vazut ca daca pun contactu si astept putin acul intra in zona hasurata Eu cred ca este releul dar de care sa cumpar? schimba puntea redresoare/diodele. |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:23 |