Alternator NOVA (nu incarca suficient...), 50A model 1166
![]() ![]() ![]() |
Alternator NOVA (nu incarca suficient...), 50A model 1166
danciusergiu84 |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
|
||
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|||
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
sergiu ...nu franeaza prea mult... gandestete ca ... la o turatie mica cu alternator normal ... nu prea e curent suficient tot franeaza motorul... cel diesel ii da curent suficient .. si il mentine mult mai bine decat cel normal... ( parerea mea )
![]() |
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
ghitza |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
merge ca se adapteaza punel numa ca e bun si o sa vezi diferenta.si eu am un coleg care lucreaza la un centru de fier vechi si mi-a gasit un alternator de nissan la 30 de lei
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
dar va rog sa ma credeti, curentul nu se face pe gratis, trebuie platit un pret, nu e tot una forta depusa pentru a genera 50 amperi (cazul nova) adica 50 amperi inmultit cu 12 volti se ajunge la 600 wati cu forta de a generera de exemplu 80 de amperi care inmultiti cu 12 volti rezulta 960 wati aproape 1kw (kilo-watt) fara pierderile de energie (frecarea si incalzirea bobinajelor alternatorului datorita fortelor de inductie)
in regimul de mers la relanti se simte daca alternatorul e solicitat de consumatori, cele pe injectie se gestioneaza singure mentinand relantiul in parametri optimi, iar la cele pe carburatie veti observa ca trebuie sa mariti relantiul cand aveti consumatori deasta cum s-a trecut la motoare mai puternice fata de berlina cum e cel de pe nova s-a pus si alternator mai puternic (50A fata de 35A parca) ca functionarea alternatorului nu deregla functionare motorului nu zic daca e bine sau nu sa faceti, fiecare face ce vrea, dar sa stiti ca platiti la benzina (in functie de cat consumati exact ca la factura electrictica) This post has been edited by danciusergiu84: 6 Apr 2010, 13:39 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
elm |
![]()
Post
#95
|
![]() Biciclist de cursa lunga Group: Members Posts: 208 Joined: 30 July 09 ![]() |
QUOTE(danciusergiu84 @ 6 Apr 2010, 13:37) dar va rog sa ma credeti, curentul nu se face pe gratis, trebuie platit un pret, nu e tot una forta depusa pentru a genera 50 amperi (cazul nova) adica 50 amperi inmultit cu 12 volti se ajunge la 600 wati cu forta de a generera de exemplu 80 de amperi care inmultiti cu 12 volti rezulta 960 wati aproape 1kw (kilo-watt) fara pierderile de energie (frecarea si incalzirea bobinajelor alternatorului datorita fortelor de inductie) in regimul de mers la relanti se simte daca alternatorul e solicitat de consumatori, cele pe injectie se gestioneaza singure mentinand relantiul in parametri optimi, iar la cele pe carburatie veti observa ca trebuie sa mariti relantiul cand aveti consumatori deasta cum s-a trecut la motoare mai puternice fata de berlina cum e cel de pe nova s-a pus si alternator mai puternic (50A fata de 35A parca) ca functionarea alternatorului nu deregla functionare motorului nu zic daca e bine sau nu sa faceti, fiecare face ce vrea, dar sa stiti ca platiti la benzina (in functie de cat consumati exact ca la factura electrictica) ![]() Are dreptate sergiu, cu cit alternatorul este mai incarcat, cu atat va opune o rezistenta mai mare motorului, iar la relanti asta se simte (pe carb), iar in mers se simte in rezervor. PS: eu am oprit motorul la motocicleta cind am pornit faza scurta (relanti), asta ca sa va faceti o idee despre rezistenta pe care o opune un alternator incarcat. PPS: toti cei care aduc modificari / imbunatatiri masinii trebuie sa aiba grija sa nu scoata masina din parametrii, pentru ca aia care au proiectat pentru nova un alternator de 50A au calculat un cuplu rezistent la arborele motorului pentru incarcare maxima, o sectiune a conductoarelor electrice, etc. Va apare in mod sigur uzura prematura a curelei, fuliilor, supraincalzirea instalatiei electrice !!, etc desi masina PARE sa mearga mai bine |
--------------------
Dacia
Logan II
2018, Prestige
|
|
crick |
![]()
Post
#96
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(danciusergiu84 @ 6 Apr 2010, 13:37) ...deasta cum s-a trecut la motoare mai puternice fata de berlina cum e cel de pe nova s-a pus si alternator mai puternic (50A fata de 35A parca) ca functionarea alternatorului nu deregla functionare motorului... Alternatoarele de 32A au fost inlocuite cu cele de 50A odata cu aparitia Daciei berline cu 4 faruri. |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
elm |
![]()
Post
#97
|
![]() Biciclist de cursa lunga Group: Members Posts: 208 Joined: 30 July 09 ![]() |
Baieti, am vazut la cineva de nu-mi venea sa cred, cum la pornirea farurilor (ce e drept, halogene) pe o berlina de 1400 scadea vizibil turatia de relanti (cam 50 rpm)
Ce sens ar avea montarea unui alternator mai puternic daca motorul trage greu cu cel original... Acum, la nova mea nu am observat sa scada turatia la relanti cu alternatorul incarcat, dar chiar sint curios sa verific mai atent ![]() |
--------------------
Dacia
Logan II
2018, Prestige
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
36 de amperi a avut berlina veche... si daca pun un alternator de diesel de 50 A ....are ceva ? ! la mine scade 100 rpm cand aprind farurile... incarca exact 14.0 bateria e noua ! masurata la cei care au facut garantia la baterie !
|
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
apollo |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
QUOTE(POWERbyDAciaVsWERo @ 14 Apr 2010, 20:26) 36 de amperi a avut berlina veche... si daca pun un alternator de diesel de 50 A ....are ceva ? ! la mine scade 100 rpm cand aprind farurile... incarca exact 14.0 bateria e noua ! masurata la cei care au facut garantia la baterie ! Stai asa.nova nu are alternator de 50A?ce rost mai are sa pui unu diesel tot e 50A? Inca o chestie.Cand am avut probleme cu incarcarea, am mai schimbat ce am schimbat si imi incarca 13.7V turata. Am fost la responsabilul cu garantia si mi-a zis ca nu poate masura ca "ochiul" la baterie e negru.Adica "magazia" a ramas fara curent si bateria "suge" mult. M-a sfatuit sa o pun pe redresor si apoi sa ma duc sa masoare.Asta am si facut. Culmea dupa aceea.La ralanti aveam 14.3V si turata 14.5V. Totusi, tin sa nu cred ca din cauza bateriei descarcate nu aveam incarcarea buna,cu toate ca nici n-am mai schimbat nimic la masina dupa aia si nici nu cred ca si-a revenit asa...stand degeaba. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
andres |
![]()
Post
#100
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 87 Joined: 10 June 08 ![]() |
...........
This post has been edited by andres: 15 Apr 2010, 12:28 |
--------------------
Renault
11
1985
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#101
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
ciudat
![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
andres |
![]()
Post
#102
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 87 Joined: 10 June 08 ![]() |
ce e ciudat?.......
|
--------------------
Renault
11
1985
|
|
elm |
![]()
Post
#103
|
![]() Biciclist de cursa lunga Group: Members Posts: 208 Joined: 30 July 09 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan II
2018, Prestige
|
|
andres |
![]()
Post
#104
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 87 Joined: 10 June 08 ![]() |
..............
This post has been edited by andres: 15 Apr 2010, 12:27 |
--------------------
Renault
11
1985
|
|
apollo |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
Andres...vezi ca deviezi putin..si de la topic si de la altele...
Ai PM...poate te lamuresti ce s-a intamplat. Scz de off-topic. LE : Rezolvat... ![]() This post has been edited by apollo: 15 Apr 2010, 13:13 |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
nu mai inteleg nimic...
![]() apollo ai gasit buba la incarcare? |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
apollo |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
QUOTE(danciusergiu84 @ 16 Apr 2010, 22:08) Nu.nici nu mai stiu ce sa cred.Cand merge, cand cedeaza.Filajul tot il am...s-a uitat si electricianul la ea si tot degeaba.A zis ca trebuie sa o ia fir cu fir. SFAT : recomand tuturor sa va refaceti masa de pe contra-aripa din partea stanga. M-am trezit cu un mare scurt acolo si fire topite.Am avut noroc ca nu s-a dus acel scurt pe tot manunchiul ala mare de fire. Mi-a intrat in scurt semnalizarea,pozitia si electroventilatorul. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
schimba releul regulator nu o sa nai ai filaj
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
"Filaj"(palpaiala farurilor,luminilor bordului, etc) mai poti avea atunci cand contactul electric al uneia dintre perii este imperfect(slabit, sudura(rupta) dintre lamela periei si piesa de contact a ansamblului port-perii, etc).
Adica asa:IMG_2174.JPG ( Size: 33.15k ) Number of downloads: 600 Merita verificat inainte sa iei instalatia electrica la masurat "fir cu fir". Spor la reparatii! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
apollo |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
Periile sunt bune dar le schimb iar.Cand este in sarcina are si un fluierat constant...cam la 2 secunde asa fluiera...
Relee am schimbat o gramada..chiar de imi scazuse incarcarea, tot fila. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
deci , in urma observatiilor facute de mine , filarea apare in urmatoare situatie , si anume la comutarea on -off a releului , aceasta trebuie sa se prodica ferm si la o variatie maxima de 0,2V a tensiunii de alimentare , nu in 0,5-1V cum am mai intilnit
( este vorba de verificarea releului cu o sursa si aparat de masura http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=804363 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
apollo |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
din cate imi aduc aminte...filajul este undeva intre 0.2V-0.7V, posibil si putin mai mare.
Am avut 10 relee pe care le-am schimbat.Incarcarea era total diferita de la unu la celalalt, dar indiferent de releu, filajul era. Toate astea s-au intamplat cand mi-a picat releul incorporat.Am montat altul si degeaba, nu incarca corect. Apoi am trecut la tipul de incarcare a daciei 13XX.Releu fara fir de referinta.Incarca bine, dar filajul apare de la 2000RPM in sus. In afara de relee, am schimbat si alternatoare.Tin sa cred ca e instalatia de vina?Masa de pe contra aripa e refacuta. Bygy ce alternator e asta?Vad ca tipul l-a pus pe nova fara nici un fel de adaptare.Doar fulia schimbata. Are 110A.Rezista instalatia novei? Attached thumbnail(s) index.jpg ( Size: 63.31k ) Number of downloads: 644 index2.jpg ( Size: 41.65k ) Number of downloads: 627 index1.jpg ( Size: 41.9k ) Number of downloads: 605 |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu stiu cred ca logan , dupa forma , poate sa fie si de 2000 A nu conteaza , ce conteaza tensiunea debitata (in cazul nostru 14V ) , restul , isi ia curent cit trebuie
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
apollo |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
e acelasi sistem de prindere."urechile alea".
daca incearca cineva un alternator de SuperNova, Solenza sau Logan, inaintea mea, sa spuna ce parere are. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
iulian_2233 |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 659 Joined: 20 February 08 From: Braila,Lanurile ![]() |
cel mai bine ar fi sa te apuci batraneste intro zi de treaba si sa iei la mana fiecare fir care tine de incarcare pentru ca e imposibil sa faca probleme dupa ce inlocuiesti firele care deja sunt imbatranite si oxidate la prinderi
se stie ca instalatia electrica a daciei nova este vai mama ei eu la a mea am trecut pe incarcarea clasica de dacie berlina am schimbat inclusiv alternatorul cu unu de berlina de 50 de A si releul am luat unul electronic cu fir de referinta iar acum nu mai am probleme mam speriat cand am vazut cata rugina era pe la punctele de masa si cat de oxidate erau firele vechi apoi mai verifica si modul in care este legata alarma si inchiderea centralizata daca ai asa ceva pe masina sa aiba plusul permanent pe un fir care vine de la baterie si nu de la alternator |
--------------------
Renault
19 Europa
1997
- IF-04-RHK R9gtl BR-01-VNB Radiat
R19 1,4Europa IF-04-RHK |
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
eu sa fiu in situatia lui apollo as incerca cu acel alternator model mai nou, cred ca e imposibil sa verifici si sa refaci instalatia electrica din moment ce e in izolatie, poate sa verifice doar la capete unde se leaga la masa sau diferite borne si papuci in idee la terminele dar pe trasee ramane un mister ce se intampla in timpul functionarii, asa ca sunt sigur ca apollo a verificat toate legaturile la terminalele importante pentru acest caz, singurul lucru valabil fiind modernizarea completa a sistemului de incarcare adica alternatorul
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
apollo |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
Alarma si centralizata e legata la baterie.
Am bâzâietoare din aia pentru lumini uitate aprinse...si vreau sa zic ca atunci cand incepe filajul, face foarte urat... Cand am ramas fara masa de pe contra aripa, am verificat firele care s-au topit si le-am inlocuit.Ajunsesem aproape sub radiator.Dupa ce le-am inlocuit, nu am mai avut probleme cu instalatia.Dar filajul a ramas. am rotor si stator de alternator de nova dar bagat intr-o carcasa de alternator de berlina. Apropo, daca puntea aceea semiredresoare a fost exclusa, are vreo importanta?Oricum becul din bord de la baterie nu ma intereseaza, dar ma gandesc sa nu fie din lipsa acelei punti. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cu ea scoasa nu mai ai incarcarea in parametri poate chiar deloc , si atunci vine intrebarea ?
pai si atunci ce modificare ai facut sa mearga , rolul ei este sa alimenteze releul si rotorul, This post has been edited by bygy007: 21 Apr 2010, 13:44 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
apollo |
![]()
Post
#119
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 21 Apr 2010, 13:43) cu ea scoasa nu mai ai incarcarea in parametri poate chiar deloc , si atunci vine intrebarea ? pai si atunci ce modificare ai facut sa mearga , rolul ei este sa alimenteze releul si rotorul, pai am un fir de la perie care se duce la releu.nu mai retin exact unde si un fir parca se duce la plus contact. Eu la acea punte n-aveam decat firul de la martorul din bord de la baterie.deci, acea punte nu prea cred ca facea si altceva in afara sa aprinda becul din bord. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
sa inteleg ca ai releu separat si nu pe alternator , , ca sa intelegi iti pun o schema de principiu cum sint legaturile la unul incorporat
Attached thumbnail(s) schema_alternator_as.JPG ( Size: 48.61k ) Number of downloads: 615 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:18 |