DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator NOVA (nu incarca suficient...), 50A model 1166

danciusergiu84
post 3 Apr 2010, 02:09
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




cred ca ar fi o idee buna alternatoarele de diesel deoarece incarca mai mult la turatie mica, dar franeaza motorul mai mult la acea turatie

This post has been edited by danciusergiu84: 3 Apr 2010, 02:10


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 4 Apr 2010, 16:29
Post #92


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




sergiu ...nu franeaza prea mult... gandestete ca ... la o turatie mica cu alternator normal ... nu prea e curent suficient tot franeaza motorul... cel diesel ii da curent suficient .. si il mentine mult mai bine decat cel normal... ( parerea mea ) biggrin.gif ( si nu astept commenturi gen baaaa scrie citet ca nu understand rromaneste ! )


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 4 Apr 2010, 18:52
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




merge ca se adapteaza punel numa ca e bun si o sa vezi diferenta.si eu am un coleg care lucreaza la un centru de fier vechi si mi-a gasit un alternator de nissan la 30 de lei


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 6 Apr 2010, 13:37
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




dar va rog sa ma credeti, curentul nu se face pe gratis, trebuie platit un pret, nu e tot una forta depusa pentru a genera 50 amperi (cazul nova) adica 50 amperi inmultit cu 12 volti se ajunge la 600 wati cu forta de a generera de exemplu 80 de amperi care inmultiti cu 12 volti rezulta 960 wati aproape 1kw (kilo-watt) fara pierderile de energie (frecarea si incalzirea bobinajelor alternatorului datorita fortelor de inductie)

in regimul de mers la relanti se simte daca alternatorul e solicitat de consumatori, cele pe injectie se gestioneaza singure mentinand relantiul in parametri optimi, iar la cele pe carburatie veti observa ca trebuie sa mariti relantiul cand aveti consumatori

deasta cum s-a trecut la motoare mai puternice fata de berlina cum e cel de pe nova s-a pus si alternator mai puternic (50A fata de 35A parca) ca functionarea alternatorului nu deregla functionare motorului

nu zic daca e bine sau nu sa faceti, fiecare face ce vrea, dar sa stiti ca platiti la benzina (in functie de cat consumati exact ca la factura electrictica)

This post has been edited by danciusergiu84: 6 Apr 2010, 13:39


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 8 Apr 2010, 14:32
Post #95


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




QUOTE(danciusergiu84 @ 6 Apr 2010, 13:37)
dar va rog sa ma credeti, curentul nu se face pe gratis, trebuie platit un pret, nu e tot una forta depusa pentru a genera 50 amperi (cazul nova) adica 50 amperi inmultit cu 12 volti se ajunge la 600 wati cu forta de a generera de exemplu 80 de amperi care inmultiti cu 12 volti rezulta 960 wati aproape 1kw (kilo-watt) fara pierderile de energie (frecarea si incalzirea bobinajelor alternatorului datorita fortelor de inductie)

in regimul de mers la relanti se simte daca alternatorul e solicitat de consumatori, cele pe injectie se gestioneaza singure mentinand relantiul in parametri optimi, iar la cele pe carburatie veti observa ca trebuie sa mariti relantiul cand aveti consumatori

deasta cum s-a trecut la motoare mai puternice fata de berlina cum e cel de pe nova s-a pus si alternator mai puternic (50A fata de 35A parca) ca functionarea alternatorului nu deregla functionare motorului

nu zic daca e bine sau nu sa faceti, fiecare face ce vrea, dar sa stiti ca platiti la benzina (in functie de cat consumati exact ca la factura electrictica)
*




respekt.gif

Are dreptate sergiu, cu cit alternatorul este mai incarcat, cu atat va opune o rezistenta mai mare motorului, iar la relanti asta se simte (pe carb), iar in mers se simte in rezervor.

PS: eu am oprit motorul la motocicleta cind am pornit faza scurta (relanti), asta ca sa va faceti o idee despre rezistenta pe care o opune un alternator incarcat.

PPS: toti cei care aduc modificari / imbunatatiri masinii trebuie sa aiba grija sa nu scoata masina din parametrii, pentru ca aia care au proiectat pentru nova un alternator de 50A au calculat un cuplu rezistent la arborele motorului pentru incarcare maxima, o sectiune a conductoarelor electrice, etc.
Va apare in mod sigur uzura prematura a curelei, fuliilor, supraincalzirea instalatiei electrice !!, etc desi masina PARE sa mearga mai bine


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 10 Apr 2010, 08:41
Post #96


Membru autentic


Group: Members
Posts: 666
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




QUOTE(danciusergiu84 @ 6 Apr 2010, 13:37)

...deasta cum s-a trecut la motoare mai puternice fata de berlina cum e cel de pe nova s-a pus si alternator mai puternic (50A fata de 35A parca) ca functionarea alternatorului nu deregla functionare motorului...
*


Alternatoarele de 32A au fost inlocuite cu cele de 50A odata cu aparitia Daciei berline cu 4 faruri.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 14 Apr 2010, 09:31
Post #97


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




Baieti, am vazut la cineva de nu-mi venea sa cred, cum la pornirea farurilor (ce e drept, halogene) pe o berlina de 1400 scadea vizibil turatia de relanti (cam 50 rpm)
Ce sens ar avea montarea unui alternator mai puternic daca motorul trage greu cu cel original...

Acum, la nova mea nu am observat sa scada turatia la relanti cu alternatorul incarcat, dar chiar sint curios sa verific mai atent dry.gif


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 14 Apr 2010, 20:26
Post #98


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




36 de amperi a avut berlina veche... si daca pun un alternator de diesel de 50 A ....are ceva ? ! la mine scade 100 rpm cand aprind farurile... incarca exact 14.0 bateria e noua ! masurata la cei care au facut garantia la baterie !


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 15 Apr 2010, 03:17
Post #99


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




QUOTE(POWERbyDAciaVsWERo @ 14 Apr 2010, 20:26)
36 de amperi a avut berlina veche... si daca pun un alternator de diesel de 50 A ....are ceva ? ! la mine scade 100 rpm cand aprind farurile... incarca exact 14.0 bateria e noua ! masurata la cei care au facut garantia la baterie !
*




Stai asa.nova nu are alternator de 50A?ce rost mai are sa pui unu diesel tot e 50A?

Inca o chestie.Cand am avut probleme cu incarcarea, am mai schimbat ce am schimbat si imi incarca 13.7V turata.

Am fost la responsabilul cu garantia si mi-a zis ca nu poate masura ca "ochiul" la baterie e negru.Adica "magazia" a ramas fara curent si bateria "suge" mult.

M-a sfatuit sa o pun pe redresor si apoi sa ma duc sa masoare.Asta am si facut.
Culmea dupa aceea.La ralanti aveam 14.3V si turata 14.5V.

Totusi, tin sa nu cred ca din cauza bateriei descarcate nu aveam incarcarea buna,cu toate ca nici n-am mai schimbat nimic la masina dupa aia si nici nu cred ca si-a revenit asa...stand degeaba.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andres
post 15 Apr 2010, 07:47
Post #100


Moderator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 10 June 08




...........

This post has been edited by andres: 15 Apr 2010, 12:28


--------------------
Renault 11 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 15 Apr 2010, 08:14
Post #101


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




ciudat smile.gif))


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andres
post 15 Apr 2010, 08:20
Post #102


Moderator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 10 June 08




ce e ciudat?.......


--------------------
Renault 11 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 15 Apr 2010, 10:55
Post #103


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




QUOTE(andres @ 15 Apr 2010, 08:20)
ce e ciudat?.......
*



Lasa Andres, ca si eu am dat o poala de bani pe piese boone care s-au dovedit fiare ruginite la deschiderea coletului... (nu de la tine) mad.gif

Asa ca nu te mai ataca online, ce e intre tine si Apollo nu ne priveste/intereseaza post-336-1110552475.gif
slap.gif


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andres
post 15 Apr 2010, 11:07
Post #104


Moderator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 10 June 08




..............

This post has been edited by andres: 15 Apr 2010, 12:27


--------------------
Renault 11 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 15 Apr 2010, 12:18
Post #105


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Andres...vezi ca deviezi putin..si de la topic si de la altele...
Ai PM...poate te lamuresti ce s-a intamplat.


Scz de off-topic.


LE : Rezolvat... biggrin.gif

This post has been edited by apollo: 15 Apr 2010, 13:13


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 16 Apr 2010, 22:08
Post #106


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




nu mai inteleg nimic... hiptnotizat.gif

apollo ai gasit buba la incarcare?


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 17 Apr 2010, 04:33
Post #107


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




QUOTE(danciusergiu84 @ 16 Apr 2010, 22:08)
nu mai inteleg nimic...  hiptnotizat.gif

apollo ai gasit buba la incarcare?
*




Nu.nici nu mai stiu ce sa cred.Cand merge, cand cedeaza.Filajul tot il am...s-a uitat si electricianul la ea si tot degeaba.A zis ca trebuie sa o ia fir cu fir.


SFAT : recomand tuturor sa va refaceti masa de pe contra-aripa din partea stanga.
M-am trezit cu un mare scurt acolo si fire topite.Am avut noroc ca nu s-a dus acel scurt pe tot manunchiul ala mare de fire.

Mi-a intrat in scurt semnalizarea,pozitia si electroventilatorul.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Apr 2010, 05:33
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




schimba releul regulator nu o sa nai ai filaj wink.gif


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 19 Apr 2010, 14:15
Post #109


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




"Filaj"(palpaiala farurilor,luminilor bordului, etc) mai poti avea atunci cand contactul electric al uneia dintre perii este imperfect(slabit, sudura(rupta) dintre lamela periei si piesa de contact a ansamblului port-perii, etc).
Adica asa:IMG_2174.JPG ( Size: 33.15k ) Number of downloads: 600

Merita verificat inainte sa iei instalatia electrica la masurat "fir cu fir".

Spor la reparatii!
Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 19 Apr 2010, 19:48
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Periile sunt bune dar le schimb iar.Cand este in sarcina are si un fluierat constant...cam la 2 secunde asa fluiera...

Relee am schimbat o gramada..chiar de imi scazuse incarcarea, tot fila.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 Apr 2010, 15:10
Post #111


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




deci , in urma observatiilor facute de mine , filarea apare in urmatoare situatie , si anume la comutarea on -off a releului , aceasta trebuie sa se prodica ferm si la o variatie maxima de 0,2V a tensiunii de alimentare , nu in 0,5-1V cum am mai intilnit
( este vorba de verificarea releului cu o sursa si aparat de masura

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=804363


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 20 Apr 2010, 22:14
Post #112


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




din cate imi aduc aminte...filajul este undeva intre 0.2V-0.7V, posibil si putin mai mare.

Am avut 10 relee pe care le-am schimbat.Incarcarea era total diferita de la unu la celalalt, dar indiferent de releu, filajul era.
Toate astea s-au intamplat cand mi-a picat releul incorporat.Am montat altul si degeaba, nu incarca corect.

Apoi am trecut la tipul de incarcare a daciei 13XX.Releu fara fir de referinta.Incarca bine, dar filajul apare de la 2000RPM in sus.
In afara de relee, am schimbat si alternatoare.Tin sa cred ca e instalatia de vina?Masa de pe contra aripa e refacuta.


Bygy ce alternator e asta?Vad ca tipul l-a pus pe nova fara nici un fel de adaptare.Doar fulia schimbata.

Are 110A.Rezista instalatia novei?

Attached thumbnail(s)
index.jpg ( Size: 63.31k ) Number of downloads: 644
index2.jpg ( Size: 41.65k ) Number of downloads: 627
index1.jpg ( Size: 41.9k ) Number of downloads: 605


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 Apr 2010, 22:47
Post #113


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




nu stiu cred ca logan , dupa forma , poate sa fie si de 2000 A nu conteaza , ce conteaza tensiunea debitata (in cazul nostru 14V ) , restul , isi ia curent cit trebuie


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 20 Apr 2010, 23:59
Post #114


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




e acelasi sistem de prindere."urechile alea".

daca incearca cineva un alternator de SuperNova, Solenza sau Logan, inaintea mea, sa spuna ce parere are.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian_2233
post 21 Apr 2010, 08:52
Post #115


Membru autentic


Group: Members
Posts: 659
Joined: 20 February 08
From: Braila,Lanurile




cel mai bine ar fi sa te apuci batraneste intro zi de treaba si sa iei la mana fiecare fir care tine de incarcare pentru ca e imposibil sa faca probleme dupa ce inlocuiesti firele care deja sunt imbatranite si oxidate la prinderi

se stie ca instalatia electrica a daciei nova este vai mama ei eu la a mea am trecut pe incarcarea clasica de dacie berlina am schimbat inclusiv alternatorul cu unu de berlina de 50 de A si releul am luat unul electronic cu fir de referinta iar acum nu mai am probleme

mam speriat cand am vazut cata rugina era pe la punctele de masa si cat de oxidate erau firele vechi apoi mai verifica si modul in care este legata alarma si inchiderea centralizata daca ai asa ceva pe masina sa aiba plusul permanent pe un fir care vine de la baterie si nu de la alternator


--------------------
Renault 19 Europa 1997 - IF-04-RHK
R9gtl BR-01-VNB Radiat
R19 1,4Europa IF-04-RHK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 21 Apr 2010, 09:18
Post #116


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




eu sa fiu in situatia lui apollo as incerca cu acel alternator model mai nou, cred ca e imposibil sa verifici si sa refaci instalatia electrica din moment ce e in izolatie, poate sa verifice doar la capete unde se leaga la masa sau diferite borne si papuci in idee la terminele dar pe trasee ramane un mister ce se intampla in timpul functionarii, asa ca sunt sigur ca apollo a verificat toate legaturile la terminalele importante pentru acest caz, singurul lucru valabil fiind modernizarea completa a sistemului de incarcare adica alternatorul


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 21 Apr 2010, 13:04
Post #117


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Alarma si centralizata e legata la baterie.

Am bâzâietoare din aia pentru lumini uitate aprinse...si vreau sa zic ca atunci cand incepe filajul, face foarte urat...

Cand am ramas fara masa de pe contra aripa, am verificat firele care s-au topit si le-am inlocuit.Ajunsesem aproape sub radiator.Dupa ce le-am inlocuit, nu am mai avut probleme cu instalatia.Dar filajul a ramas.

am rotor si stator de alternator de nova dar bagat intr-o carcasa de alternator de berlina.


Apropo, daca puntea aceea semiredresoare a fost exclusa, are vreo importanta?Oricum becul din bord de la baterie nu ma intereseaza, dar ma gandesc sa nu fie din lipsa acelei punti.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Apr 2010, 13:43
Post #118


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




cu ea scoasa nu mai ai incarcarea in parametri poate chiar deloc , si atunci vine intrebarea ?
pai si atunci ce modificare ai facut sa mearga , rolul ei este sa alimenteze releul si rotorul,

This post has been edited by bygy007: 21 Apr 2010, 13:44


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 21 Apr 2010, 18:12
Post #119


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




QUOTE(bygy007 @ 21 Apr 2010, 13:43)
cu ea scoasa nu mai ai incarcarea in parametri poate chiar deloc , si atunci vine intrebarea ?
pai si atunci ce modificare ai facut sa mearga , rolul ei este sa alimenteze releul si rotorul,
*



pai am un fir de la perie care se duce la releu.nu mai retin exact unde si un fir parca se duce la plus contact.

Eu la acea punte n-aveam decat firul de la martorul din bord de la baterie.deci, acea punte nu prea cred ca facea si altceva in afara sa aprinda becul din bord.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Apr 2010, 22:58
Post #120


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




sa inteleg ca ai releu separat si nu pe alternator , , ca sa intelegi iti pun o schema de principiu cum sint legaturile la unul incorporat

Attached thumbnail(s)
schema_alternator_as.JPG ( Size: 48.61k ) Number of downloads: 615


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 09:18
Forum Renault