O noua pozitionare a franei de mana, pe levierul cutiei de viteze
![]() ![]() ![]() |
O noua pozitionare a franei de mana, pe levierul cutiei de viteze
klaus |
![]()
Post
#1
|
||
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Attached thumbnail(s) dura_P1020598.jpg ( Size: 68.97k ) Number of downloads: 1275 |
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
Zippy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru din 2003 Group: Members Posts: 917 Joined: 26 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Numa bun pentru "drifterii" cu tractiune fata
This post has been edited by Zippy: 3 Dec 2008, 00:37 |
--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.|
VW JETTA
2014
- B 97 Z I P ] Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
|
|
Arhimede |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru inferior, lung si tare Group: Members Posts: 2.294 Joined: 5 March 05 ![]() |
OK.Si cand pleci din panta cum faci?
Eu nu vad nici un +.Dimpotriva, multe minusuri. This post has been edited by Arhimede: 3 Dec 2008, 01:29 |
--------------------
dacia
lgn
2005 Ambition 0% avertisment=0% divertisment
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
faci cum te-a invatat instructorul, sau ar fi trebuit sa te invete, nu ai nevoie de frana de mana la nici o plecare din panta...mai mult la femei am vazut ca fac asta, no offense
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
axabrt |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.975 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
adica cum ? pui pietre la rotile din spate ?
|
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
Thanatos |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 22 July 08 ![]() |
Din ce in ce mai multe masini au asistenta la plecarea din panta. Adica au o intarziere intre momentul in care iei piciorul de pe pedala de frana si pana se deblocheaza efectiv rotile. Adica fix cat sa nu o ia masina in spate pana ajungi tu cu piciorul de pe frana pe acceleratie si apuci sa turezi motorul la o turatie cu un cuplu decent.
Iar pentru argon, as vrea sa il vad cum pleaca din panta pe Dobrogeanu Gherea in Brasov fara frana de mana. Iar ca sa facem ecuatia si mai grea, sa foloseasca un diesel. Care nu se ambaleaza instant cand ai piscat acceleratia. Probabil ca reusesti cascadoria, dar nu fara sa scoti fum din ambreiaj. This post has been edited by Thanatos: 3 Dec 2008, 08:00 |
--------------------
Renault
Scenic RXE 1.6 16V
2001
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
cu diesel e mai simplu, ca are cuplu mai mare la ralanti, cred ca reusesc si femeile...nici o grija ca nu iasa fum din ambreiaj, masina nu se duce 1 cm in spate si nu e necesara turarea motorului, cel putin nu peste 1500-2000 rpm.
Dar aici e sectiunea stiri, nu tutoriale.. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
tarzy |
![]()
Post
#8
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 3 Dec 2008, 07:45) faci cum te-a invatat instructorul, sau ar fi trebuit sa te invete, nu ai nevoie de frana de mana la nici o plecare din panta...mai mult la femei am vazut ca fac asta, no offense ![]() pai pe mine m-a invatat cu frana de mana, daca au nevoie de spatiu intre scaune sa-o mute in bord ca la camioane si cu7 asta basta. parerea mea ca e mai buna frana de mana aflata in alt loc decat levierul de la CV |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
Merced |
![]()
Post
#9
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Mi se pare inutila rau treaba asta...
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Deci stai in panta, cu piciorul pe frana, motorul la ralanti, apesi ambreiaj, bagi 1, ridici usor ambreiajul pana incepe sa scada turatia, si trepideaza usor, acum daca iei piciorul de pe frana masina sta pe loc, accelerezi usor combinat cu ridicarea completa a ambreiajului, si masina pleaca, totul dureaza 3 secunde si turatia fiind scazuta uzura ambreiajului e mai redusa decat la o plecare turata cu frana de mana. Asa am invatat eu, si a functionat intotdeauna cu tot felul de masini. Personal metoda mi se pare mai simpla ca si cu frana de mana.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
os |
![]()
Post
#11
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Haideti sa n-o dam in cu- sau fara frina de mina la pornirea in panta(*). Cred ca nimeni nu poate sa-si faca o opinie corecta pina nu testeaza minunea, desi argumentul cu pornirea in panta mi se pare destul de serios.
De o vreme mie mi se pare ca vad (si inventia asta noua ar putea sa confirme ce am sa spun) un soi de lipsa de idei autentice, atit in designul- cit si in mecanica automobilelor. (*) eu unul folosesc ambele metode - in functie de marimea pantei, de incarcarea masinii si de gradul de risc. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Mutzunache |
![]()
Post
#12
|
![]() Milk my sheep, bitch! Group: Members Posts: 1.571 Joined: 22 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Dar daca am probleme la sistemul de franare si vreau sa folosesc frana de mana...
|
--------------------
M. Outlander 2019
Honda Civic 2021
Cadillac Eldorado 2002
|
|
driverx |
![]()
Post
#13
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
O idiotenie. Doar o alta "optimizare" care ar putea fi adusa masinilor pentru ca oamenii pur si simplu sunt prea tampiti, lenesi, inconstienti sa respecte niste reguli simple.
Istoria a aratat ca atunci cand faci chestii "n in 1" de obicei nu ies lucruri prea prea bune. E drept ca prea putini oameni ajung la nivelul in care sa fie in stare sa foloseasca frana de mana la pornirea in panta, astfel incat a trebuit sa se inventeze asistenta p***i. Alta complicatie adusa masinilor. Evolutia asta cateodata duce la tampirea omenirii. Pe bune. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
anndi |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
O chestie inutila, ca si o gramada alte sisteme "de siguranta". Probabil vor sa ii ajute si pe aia cretini sa urce la volan si asa se vor mai produce o gramada de accidente si vor mai muri o gramada de oameni.
As fi foarte curios sa testez sistemul.Cum folosesc frana aia de mana intr-o situatie de urgenta, dupa ce nu mai am frana de picior. This post has been edited by anndi: 3 Dec 2008, 09:57 |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.465 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(argon @ 3 Dec 2008, 08:28) Deci stai in panta, cu piciorul pe frana, motorul la ralanti, apesi ambreiaj, bagi 1, ridici usor ambreiajul pana incepe sa scada turatia, si trepideaza usor, acum daca iei piciorul de pe frana masina sta pe loc, accelerezi usor combinat cu ridicarea completa a ambreiajului, si masina pleaca, totul dureaza 3 secunde si turatia fiind scazuta uzura ambreiajului e mai redusa decat la o plecare turata cu frana de mana. Asa am invatat eu, si a functionat intotdeauna cu tot felul de masini. Personal metoda mi se pare mai simpla ca si cu frana de mana. E o mica problema cu ce zici tu. Ca sa poti face asta, tre' s-o exersezi. In Timisoara e o singura rampa, si acolo atat iti trebuie sa stai sa exersezi, ca te linseaza aia din trafic, la cat de aiurea e intersectia aia. In Arad, am vazut o singura rampa decenta, la iesirea din strand. Sa-l vad eu pe ala care se face de rusine in fata intregului popor doar ca sa poata face plecari din rampa fara frana de mana. Si nu cred ca astea-s singurele doua orase din tara care-s plate. Daca vor sa faca economie in habitaclu, a putea sa puna schimbatorul ca la civicul anterior, sau frana de mana pe bord, ca la frantuzoaice. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Serje |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.129 Joined: 11 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Tulaiii... da voi cand a-ti facut scoala de soferi ce a-ti invatat? Pai ce conteaza ca sunt sau nu sunt rampe in oras? Daca nu sunt, ar trebui amenajate in poligon. Daca nu tine frana de mana ce faci? Opresti masina si pleci acasa? Ce-i mai trist ii ca unii nici macar teoretic nu stiu cum se porneste din rampa.
|
--------------------
MTD
Optima
53 SPB HW
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#17
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Ideea mi se pare proasta.
Nu e binde sa combini functionalitatile. Castigul de greutate (hahahah 600 grame) mi se pare un motiv hilar. Poate in formula 1, dar la masini de serie nu e practic niciun avantaj. Cu spatiul la fel, nu e cine stie ce castig, iar daca se doreste cu adevarat high-tech se poate pune frana de mana pe un potentiometru pe bord. Dezavantaje ale solutiei sunt multiple: - nu poti lasa masina si in viteza si cu frana trasa (aviz celor care vor sa schimbe roata cand au pana pe spate) - greu de dozat cate de mult e trasa frana (daca se doreste un sistem de dip on-off solutia cu buton pe bord ar fi foarte simpla si eleganta) - afectarea timoneriei - imposibilitatea de a trage frana de mana pentru a face drifturi (cine se ocupa cu asa ceva ![]() - posibil solutie mai scumpa decat clasica maneta - ce ne facem la cutii cu 6 trepte (deci solutia nu poate fi universala) - imposibilitatea de a pleca din panta cu frana de mana (vad ca ati mai polemizat mai sus - plecarea cu ajutorul franei de mana e sanatoasa uneori) - de ce sa schimbi un lucru bun care merge? pentru 600 grame mai putin si pentru spatiu intre scaune? Bafta! This post has been edited by Andy_ACS: 3 Dec 2008, 10:43 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
driverx |
![]()
Post
#18
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Daca se incepe implementarea acestei solutii complet idioate pe diferite masini, parca vad ca rasar firme de tuneri care o sa ofere la pretul de numai 699$ KIT de conversie la frana de mana clasica, sa nu ramana drifterii frustrati.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.465 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Serje, daca te uiti la mine in semnatura, vezi numere de Sibiu. Stiu ce-i aia plecare din rampa, crede-ma. Si cu, si fara frana de mana.
Andi_acs. La honda civic, au reusit sa economiseasca o groaza de loc intre scaunele fata. Schimbatorul e pe consola, intre scaune incap fara sa se inghesuie frana de mana si geanta de laptop. Singura problema care am avut-o pana acum cu chestia asta, o fost ca la o frana mai virila, o plecat o sticla de apa de 1,5 l de pe bancheta spate, o patinat printre scaune, si mi-o troznit una peste calcaie. Cu mutarea franei de mana de acolo, si alte masini ar mai putea castiga un spatiu de depozitare. dar tot proasta mi se pare ideea. Jeez, tre' sa incep sa-mi fac lista cu ce inventii nu vreau pe masina, pentru cand mi-oi lua alta. This post has been edited by bucatzel: 3 Dec 2008, 10:57 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
j.d |
![]()
Post
#20
|
![]() ...internationally known Group: Members Posts: 2.002 Joined: 11 April 06 From: Bucuresti ![]() |
O posibilitate ar fi introducerea unui buton "auto hold" la acest sistem. Toate masinile automate au asa ceva...altfel ar fi imposibila plecarea din panta sau mai rau, marsarierul in panta.
![]() |
--------------------
powered
by
TFSI Ex-owner 2007 Megane Sedan...un pic mai altfel
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#21
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
sisteme de asistare la plecarea in panta sunt multe. Acestea se pot pune si pe masini cu frana de mana clasica.
Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
j.d |
![]()
Post
#22
|
![]() ...internationally known Group: Members Posts: 2.002 Joined: 11 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Da, doar in general sunt ca optiune suplimentara. In cazul de fata ar trebui sa fie standard.
|
--------------------
powered
by
TFSI Ex-owner 2007 Megane Sedan...un pic mai altfel
|
|
razvan_3asy |
![]()
Post
#23
|
![]() membru cu permis :D Group: Members Posts: 569 Joined: 3 August 06 ![]() |
E buna pozitionarea actuala
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Laureate 1.4 benzina :X B-50-HCR
|
|
vadim_braia |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 10 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Asta o sa fie un fel de P ca la cutia automata
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN
2007 1.5 DCI VAN & MCV LAUREATE Volvo 850 2500cmc , Rover 600 1800cmc 16 V , Toyota Previa 2.2D
|
|
miki |
![]()
Post
#25
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.215 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Așılırsa |
|
bobo77 |
![]()
Post
#26
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Bun scade in greutate 600 g, dar pretul va scadea sau va creste...ma gindeam si eu.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
harry |
![]()
Post
#27
|
![]() E-TECH tester Group: Members Posts: 414 Joined: 3 July 08 From: Bucuresti ![]() |
o alta alternativa este cea folosita de Mercedes la seria... c sau e cred...
jos la picioare, exista a patra pedala, foarte aproape de marginea din stanga. Acea pedala actioneaza frana de mana. (cat de tare o apesi, atat de tare "prinde" si ramane blocata asa exact ca la frana de mana. Cand vrei sa eliberezi, este o mica maneta pe bord, in partea stanga, si cand tragi de ea, pedala "sare" la loc si se elibereaza frana.. ![]() Acest sistem este viabil si pentru pornirea in rampa cu ajutorul franei de mana. |
--------------------
Renault
Captur 2 E-TECH plugin hybrid
2021 Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013 |
|
Stefan |
![]()
Post
#28
|
![]() Quite opinionated Group: Members Posts: 1.449 Joined: 18 January 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Asta nu e o noutate, e ceva specific Mercedes-urilor si echipeaza masinile lor de ani de zile.
|
--------------------
Volkswagen
Golf 7 Variant
1,4 TSI 2013
|
|
andu911 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(argon @ 3 Dec 2008, 07:45) faci cum te-a invatat instructorul, sau ar fi trebuit sa te invete, nu ai nevoie de frana de mana la nici o plecare din panta...mai mult la femei am vazut ca fac asta, no offense ![]() Eu bag masina in panta de la garaj... n-as reusi sa ies niciodata fara frana de mana... Pana in poarta garajului sunt 20 cm, daca n-as avea frana de mana sigur masina s-ar lovi de poarta in timpul in care iau piciorul de pe frana si il pun pe acceleratie si realizez cuplarea. Nu va mai dati piloti... duceti-va in parcarea de la Mall si plecati din rampa aia fara frana de mana... Daca masina nu se duce cel putin 30cm la vale, pana faceti voi toate miscarile... Racerilor. QUOTE(argon @ 3 Dec 2008, 08:28) Deci stai in panta, cu piciorul pe frana, motorul la ralanti, apesi ambreiaj, bagi 1, ridici usor ambreiajul pana incepe sa scada turatia, si trepideaza usor, acum daca iei piciorul de pe frana masina sta pe loc, accelerezi usor combinat cu ridicarea completa a ambreiajului, si masina pleaca, totul dureaza 3 secunde si turatia fiind scazuta uzura ambreiajului e mai redusa decat la o plecare turata cu frana de mana. Asa am invatat eu, si a functionat intotdeauna cu tot felul de masini. Personal metoda mi se pare mai simpla ca si cu frana de mana. Ralantiul nu tine masina intr-o panta asa de mare. Moare motorul. Masina nu sta pe loc cu motorul la ralanti, cand panta e foarte mare. Intelegi ? Am incercat si cu Mercedesu care are cutie automata si nu sta pe loc cand e in D la ralanti, o ia la vale... Pe strada nu o sa intalnesti asemenea inclinatie, la nicio sosea sau strada... Dar sunt parcari si garaje unde constructorul n-a avut suficient spatiu pentru a crea o rampa lejera. This post has been edited by andu911: 18 Jan 2009, 23:39 |
--------------------
-
-
-
|
|
namidee |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 418 Joined: 19 September 08 From: Frankfurt ![]() |
Eu cred ca avantajul cel mai mare al solutiei de fata (banuiesc ca cele 600g ale lui Klaus erau ironice) ar fi faptul ca nimeni n-o sa mai porneasca cu frana de mana trasa (am patit-o si eu de cateva ori), pe langa spatiul de depozitare mai generos intre scaune. Cel mai serios dezavantaj mi se pare ca nu poti lasa masina si in viteza si cu frana de mana trasa. Cam asta ar fi punctul meu de vedere.
PS. Pentru pornirea in panta, nu folosesc frana de mana. |
--------------------
Dacia
Sandero
1.4 MPI 2008
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 04:15 |