Dragii nostri instructori, Nu-mi vine sa cred
![]() ![]() ![]() |
Dragii nostri instructori, Nu-mi vine sa cred
Puiu Tabara |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 28 November 04 From: Oradea, Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan ambition
- bh-04-yek
|
|||
Mache |
![]()
Post
#32
|
![]() Chibiț autorizat Group: Members Posts: 109 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Scuze. Munceam. Nu mi-a explicat niciodata de ce. Cred ca un raspuns poate fi cel dat de George.
Nu uitati ca, de regula, elevii merg cu 30-40 km/h. This post has been edited by Mache: 23 Feb 2005, 14:16 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1990
- B-18-X... "Și dacă-mi spune cineva cum ar pute să hie mai ghini, mă las de tăti, mă duc acolo, mă întorc înapoi, mă iau și pi mini..." - "Eu beu", Pavel Stratan
|
|
octa74 |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 14 December 04 From: Brasov ![]() |
Mie instructorul mi-a spus ca la franare se franeaza FARA ambreiaj (franarea este mult mai eficienta), apesi pe ambreiaj doar cand viteza scade sub 30km/h in timpul franarii. Iar la semafor NU se tine piciorul pe ambreiaj... dar se vede treaba ca al meu a fost o exceptie... oricum treaba asta se petrecea acum 11 ani
|
--------------------
Logan
Ambiance (cu servo)
- BV-xx-NEW
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#34
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
deci ma pot face instructor ?
![]() multumesc |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
Cib |
![]()
Post
#35
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
motorul se invarte atat timp cat roata se invarte indiferent de ce viteza ai sau trepta. Ideea e ca daca nu apesi ambreiajul aiurea ai frana de motor care e indiscutabil benefica. Daca apesi ambreiajul de fiecare data cand franezi atunci:
1 uzezi totul prin actionare frecventa 2 nu ai frana de motor (daca intri pe gheata e mai rau si nu mai convingi tu rotile sa se invarta chiar daca ridici ambreiajul) 3. ai socuri in transmisie mari prin actionare/ridicare 4 faci sport suplimentar fara a fi nevoie toate acestea sunt mult mai rele decat ca iti moare motorul (daca nu ma crezi ca nu moare) |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
bomicabomic |
![]()
Post
#36
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Bun, circula cu 30-40, dar sa le spuna "ma fratilor, cind veti conduce si voi cu 100, nu mai folositi aceasta varianta. Sau o folositi, concomitent cu schimbarea vitezei intr-o treapta inferioara, daca simtiti ca se impune".
Motorul nu moare, ca doar nu apasa ca inecatu pe pedala. Sau mai stii, poate asa-i invata. This post has been edited by bomicabomic: 23 Feb 2005, 14:24 |
--------------------
x
x
- x
|
|
Mache |
![]()
Post
#37
|
![]() Chibiț autorizat Group: Members Posts: 109 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
@George
Maistre!!! ![]() ![]() Cred ca la unii instructori a devenit automatism. Unii se enerveaza ca le tot opresti motorul, in primele sedinte. Si atunci, ma gandesc eu, te invata asa. Iar cand te-ai obisnuit cu masina, uita sa-ti mai spuna ce zicea Bomica. This post has been edited by Mache: 23 Feb 2005, 14:27 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1990
- B-18-X... "Și dacă-mi spune cineva cum ar pute să hie mai ghini, mă las de tăti, mă duc acolo, mă întorc înapoi, mă iau și pi mini..." - "Eu beu", Pavel Stratan
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#38
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Pai el ce pana mea pazeste? N-are si el pedale?
Mai eu am facut scoala acum 16 ani, aoleu, pe vremea lu impuscatu. Poate ne invatau prost comunistii? |
--------------------
x
x
- x
|
|
AL |
![]()
Post
#39
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(GeorgeB @ 23 Feb 2005, 14:18) georgica draga, daca tu te faci instructor, eu ma fac sigur politai la cisculatie.....grad de ofiter...si prima mea grija va fi sa-ti ridic licenta de instructor...si permisul ![]() ![]() pai ce, vrei ca prima lectie data elevilor sa fie "cum se face burnout"??? sau "cum se scartaie roata la cuplare in a III-a"??? |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
costi |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
prietenii de....
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
AL |
![]()
Post
#41
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 23 Feb 2005, 14:27) Pai el ce pana mea pazeste? N-are si el pedale? Mai eu am facut scoala acum 16 ani, aoleu, pe vremea lu impuscatu. Poate ne invatau prost comunistii? ce bun era poligonu ala si chiar si examenul de noapte ... si ce mai tremurau instructorii de la Ilioara ca daca le pica prea multi elevi isi pierd painea.... si mai bine nu te lasau la examen decat sa te duci ca vitelul... acum orice idiot patentat si prost (da d'ala facut gramada!) poate lua carnet, totl e sa treaca de sala... si odata cu procentul astora creste si cel al mortilor (nevinovati) pe soselel patriei! si cel mai si cel mai grav este ca multi din astia conduc masini de fima, multe dintre ele puternice... inclusiv utilitare si microbuze ... un exemplu sunt cei de la Coca-cola sau vanzatorii de tigari si detergenti... agentii comerciali... cred ca prima cauza a accidentelor fcute de cei cu permis de mai putin de 3 ani este SCOALA DE SOFERI !!! care i-a "educat" |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#42
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
bueyy asta care este ... daca marean joaca tare , si io , care este , adica io , pot sa ma fac instructor bueyyyy ...
respectiv care este ![]() |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
Mache |
![]()
Post
#43
|
![]() Chibiț autorizat Group: Members Posts: 109 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Banuiesc ca, daca vede ca mergi oarecum bine, nu se mai chinuie sa verifice si pedalele. Si mie mi-a zis ca pot lua piciorul de pe ambreiaj si sa scot din viteza la semafor, daca am de asteptat o perioada mai mare de timp, abia spre finalul celor 15 sedinte de conducere.
Apropos de semafor, ambreiaj si schimbatul vitezei. Eram cu instructorul la intersectia Calea Ferentari cu Sebastian, primul la semafor. Piciorul pe ambreiaj, mana pe schimbator... Asteptam culoarea verde. Incepe semnalul pentru pietoni sa avertizeze schimbarea culorii, apas ambreiajul pana la capat, accelerez usor si... nu intra in viteza! ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1990
- B-18-X... "Și dacă-mi spune cineva cum ar pute să hie mai ghini, mă las de tăti, mă duc acolo, mă întorc înapoi, mă iau și pi mini..." - "Eu beu", Pavel Stratan
|
|
db |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 24 June 03 ![]() |
Asta cu tinutul masinii la stop in viteza I cu ambreiajul calcat am intalnit-o si in Finlanda. Un amic tocmai si-a luat carnet si m-a rugat sa merg cu el primii km pana isi face curaj. La stop baga I si sta cu ambreiajul calcat! In mers calca ambreiajul la fiecare frana! Ca asa l-a invatat instructorul.
Bun, pentru incepatori eu spun ca este o practica buna, ca de obicei individul mai baga 3 in loc de unul, murea motorul si nu stia ce se inatmpla de nu mai ppleaca masina. Avea pomul de Craciun aprins in bord dar el se uita numai inainte si apasa pe acceleratie. Ii lua inca un stop pana pornea motorul si baga in 1. Dar cati s-au gandit ca poate instructorii ii pregatesc pentru situatii de urgenta ceva gen Johanesburgh!? Sa fii pregatit in orice moment sa o tai de la stop daca vezi ceva suspect! ![]() |
--------------------
Renault
Megane
2000 Coupe
|
|
luck |
![]() ![]()
Post
#45
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 1 November 04 From: Buc. --> Rahova ... ![]() |
Vizavi de treaba cu : ''sa nu apesi pe ambreaj de fiec. data cand pui frana'' ...
Eu si cand ajung de ex. la un semafor si vad din timp ca e rosu , frannez de la 60-80km/h cat oi avea , pana ajung pe la 30-35km/h , scot din viteza usor fara a calca ambreaju' ( e rau ?) , iese foarte usor si fara nici o problema si am facut asta nu numai cu Dacia ci si cu alte masini mai masini decat batrana Doamna.... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate 1.4
- B-xx-LCN. traieste clipa ....
|
|
Cib |
![]()
Post
#46
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
hai sa nu exageram. Schimbatul vitezei se face obligatoriu cu apsatul pe pedala de ambreiaj. Altfel risti sa distrugi sistemele de zavorare si pana te obisnuiesti ci cimentajul la cativa dinti
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
bj |
![]()
Post
#47
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Cib @ 23 Feb 2005, 13:55) Ideea e ca daca NU apesi ambreiajul ai un MARE avantaj: frana de motor. Asta se aplica doar pe partea luarii piciorului de pe acceleratie. Fii mai explicit: nu apasati ambreiajul cand luati piciorul de pe acceleratie si veti avea frana de motor. Ca daca pui piciorul pe frana nu mai e frana de motor, e frana de serviciu. QUOTE(Cib @ 23 Feb 2005, 13:55) Ideea ca daca nu apas ambreiajul moare motorul e falsa. Atat timp cat roata se invarte motorul nu se opreste. Ambreiajul se foloseste la schmbatul vitezelor si la plecatul de pe loc, resp oprirea autoturismului. Atat. Si cu ambreiajul patinat cum ramane? Eu de exemplu cand ajung acasa am de luat cateva viraje la 90 de grade pe stradute foarte inguste. Dat fiind ca pinionul pentru treapta I nu este sincronizat prefer sa le iau in treapta a IIa cu ambreiajul patinat... si iata ca se mai foloseste la ceva ambreiajul.... Cat despre mersul incet al elevilor in timpul scolii si instructorul meu imi spunea: "eu te invat sa mergi incet, ca sa mergi repede ai sa inveti singur; atata timp cat mergi incet o sa poti face toate manevrele strict necesare deplasarii pe drumurile publice, ca iti mai iei un clancson de la unu-altu asta e".... in schimb m-a invatat si faptul ca daca apas prima data ambreiajul, forta de inertie imi va mari viteza masinii si chiar mi-a aratat-o. Asta m-a cam lecuit... ![]() Si eu am un obicei destul de prost: la mersul in oras pana anjung in treapta a IV-a am obiceiul sa tin piciorul deasupra ambreiajului ![]() ![]() |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
luck |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 1 November 04 From: Buc. --> Rahova ... ![]() |
QUOTE(Cib @ 23 Feb 2005, 15:05) hai sa nu exageram. Schimbatul vitezei se face obligatoriu cu apsatul pe pedala de ambreiaj. Altfel risti sa distrugi sistemele de zavorare si pana te obisnuiesti ci cimentajul la cativa dinti Dc. la postul meu te referi ; nu am zis ca schimb vitezele fara ambreaj , ci ca o scot din viteza de la viteze mari la mici fara a mai apasa pe ambreaj ....... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate 1.4
- B-xx-LCN. traieste clipa ....
|
|
Cib |
![]()
Post
#49
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
bre omule BJ bre
daca pui piciorul pe frana normal (ca folosesti piciorul drept pentru frana, nu?) si logic ca nu mai e pe acceleratie, iar daca actionezi frana de serviciu nu inseamna ca se anuleaza cea de motor. Mai gandeste-te Cat despre scosul din viteza fara ambreiaj e cam acelasi lucru ca si cum ai schimba fara ambreiaj, numai ca faci treaba pe jumatate. Daca acel pinion e in sarcina cat de putinristi sa scoti mansonul cu tot cu cimentajul pinionului... cat despre sistemul de zavorare e aceeasi treaba... This post has been edited by Cib: 23 Feb 2005, 15:20 |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
AIX |
![]()
Post
#50
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
.
.
.
|
|
paulp |
![]()
Post
#51
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Crede-ma ca nu vrei sa fii cu mine in masina mea, tu la volan si eu in dr.
Sint criminal ![]() Iar chestia cu omoru, crezi ca dupa 13 ani de casnicie ma mai aude ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
costi |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
@ Cib
BJ s-a gindit si a zis bine; definitiile separate sint cele date de el; Tu zici ca nu pierzi frina de motor - da dar nici nu mai poate fi vorba de frina de motor din moment ce tu apesi frina de serviciu; scosu' din viteza fara debraiere merge daca te pricepi si ne este obligatoriu sa o faci iar stratul ala de care te tot vaiti tu ca se strica nu-i cimentare (ca nu-i dat cu ciment) ci cementare (sau ma rog tratamentul suprafetei). This post has been edited by costi: 23 Feb 2005, 15:51 |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
paulp |
![]()
Post
#53
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Apropo de asta, mi-a facut o data faza, pe la inceputul conducerii (adica era tipla uda inca pe carnet.
La un urlet de asta de om scapat de la Socola, doamna mea, s-a dat pur si simplu jos de la volan si m-a lasat ca boul in mijlocul intersectiei de la Tirgu Cucu, in timp ce toti cei din jur se hlizeau la mine. Asa ca m-am invatat sa incui usa de la sofer sa nu mai scape ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#54
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
|
--------------------
x
x
- x
|
|
Ake |
![]()
Post
#55
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(paulp @ 23 Feb 2005, 15:31) Iar chestia cu omoru, crezi ca dupa 13 ani de casnicie ma mai aude ![]() ....nu mai aude.. ... Acu m'am lamurit ce era cu afisu ala de ti l-a lipit administratoru pe usa (apropo a aparut si in Catavencu) . .....(Desi la prima vedere afisu pare incompatibil cu cifra 13.. ![]() |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
miki |
![]()
Post
#56
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.213 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Regarding to the breacking force!
Daca ai scos din viteza, turatia motorului ajunge foarte rapid la ralanti! Corect? Booon! Acuma ia aduce-ti-va aminte cum lucreaza servofrina! Cumva cu ajutorul depresiunii din galerie? Incercati sa vedeti cam care-i diferenta de "depresiune" intre 800rpm (ralanti) si cca 2500-3000rpm (regim normal)? Nu mai spun ca oricum te juta si frina "de motor" chiar daca ai clcat pedala de frina! |
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Așılırsa |
|
Cib |
![]()
Post
#57
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(costi @ 23 Feb 2005, 16:34) BJ s-a gindit si a zis bine; definitiile separate sint cele date de el; Tu zici ca nu pierzi frina de motor - da dar nici nu mai poate fi vorba de frina de motor din moment ce tu apesi frina de serviciu; scosu' din viteza fara debraiere merge daca te pricepi si ne este obligatoriu sa o faci iar stratul ala de care te tot vaiti tu ca se strica nu-i cimentare (ca nu-i dat cu ciment) ci cementare (sau ma rog tratamentul suprafetei). cu cementare ai dreptate... Eroarea mea!!! Dar dupa ce pui frana si masina nu este scoasa din viteza exista si frana de motor chiar daca tu actionezi mai puternic cu frana de serviciu. Oricum exista acea frecare care defineste (sau mai bine zis face posibila) frana de motor. |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Valentine |
![]()
Post
#58
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
QUOTE(steph @ 23 Feb 2005, 14:54) ca proaspat sofer ( vreo 5 luni ) pot sa ii dau dreptate celui care a deschis topicu` ... eram suepr nerabdator sa imi iau carnet sa conduc sa scap de ratb .... zis si facut pe 4 iulie implineam 18 ani pe 2 iulie prima sedinta ... SCOALA DE SOFERI ESTE = CU 0000 oricum acum dupa acteva mii de km sunt tartoru` dracilor ![]() p.s. dragi parinti sau soti ... cand o persoana draga isi ia carnetu aveti grija sa mergeti vreo 500 km mcar in toate conditiile de trafic cu incepatoru cum a facut si tata cu mine ca atre bine o sa le prinda. Eu dupa 3 luni de la scoala mi-am luat in sfarsit carnetu' si am condus vre-o alte 4 luni o berlina singur singurel, fara nimeni in masina. Toate bune si frumoase, cand mi-am luat SLZ, in prima saptamana am si busit-o ![]() ![]() Instructorii sunt multi distrusi (de ex. cel cu care a facut prietena mea pana acum o luna). Eu am avut noroc de unul care chiar stia meserie, si care tinea si la ambreiajul lui ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
tunderbird |
![]()
Post
#59
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
free_fiber |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Fratilor io-s incepator. Dar ma consider un f bun sofer datorita extraordinarului instructor pe care l-am avut (in sensul bun al cuvantului).
Deci treaba de la semafor: 1.in caz ca nu esti primul (destul de des intalnita situatia), instructorul imi zicea: "ca sa dai fluiditate traficului, adica sa nu stea ala din spate sa te claxoneze ca tu pleci mai greu, uite-te prin geamurile celui din fata si anticipeaza si tu, cand incepe lumea sa se urneasca, bagi in viteza" 2. in caz ca esti primul. instructorul zicea "nu stiu daca la toate semafoarele se aplica faza asta : te uiti si la semaforul pietonilor de pe strada cu care te intersectezi, acela de obicei se face verde cu 2 sec inainte-a semaforului tau" Faza cu viteza: io mergeam numai cu viteza maxima legala, niciodata nu mergeam ca melcu (motivu: tot pt a da fluiditate traficului); Faza cu plecatul de la semafor: daca esti primul, pleci cu un oarecare sprint (nu exagerat), daca nu esti primul, incerci sa te mentii dupa cel din fata, cu conditia sa pastrezi distanta destula. P.S. in prima zi cand am luat carnetu am facut cam 650km prin tara, fara nici un eveniment neplacut.(bine ca prin Pitesti m-am trezit pe sens invers...Pitestiu pt mine e un labirint fara iesire ![]() This post has been edited by free_fiber: 23 Feb 2005, 16:07 |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 19:47 |