Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
hyena |
![]()
Post
#1231
|
||
![]() Old School Fan Group: Members Posts: 2.556 Joined: 25 September 08 From: B. Ghencea ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki
1310MLS/750s BIG
1986/1989
- B986ZBY Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331
EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330 |
|||
budd_weiser |
![]()
Post
#1232
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 238 Joined: 26 June 08 ![]() |
Pot sa leg un ceas indicator temp lichid racire la una din aceste mufe? Cred ca una din ele da comanda la becul din bord...
This post has been edited by budd_weiser: 30 Jan 2010, 22:09 Attached thumbnail(s) IMG_0059.JPG ( Size: 860.42k ) Number of downloads: 683 |
--------------------
Dacia
Berlina
2003 1310Li
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#1233
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
asta de deasupra e pt bec in locul ei cumperi o sonda care indica temperatura sa nu pui in loc la cea de jos ca vei avea probleme cu consumul si motorul nu va merge cum trebuie
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
1300 |
![]()
Post
#1234
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 12 November 07 From: Iasi ![]() |
Am gasit termocupla de FIAT \ LANCIA si e de 92\87 de grade.O montez pe asta in locul celei vechi.
|
--------------------
Dacia
1300
1975
- IS 02 JBG Dacia 1300 @ 1975 fratuzoaica
Lucrurile vechi dăunzează grav gunoaielor moderne!!!!!!!!!!! |
|
budd_weiser |
![]()
Post
#1235
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 238 Joined: 26 June 08 ![]() |
Multumesc vladut pentru raspunsul promt, urmeaza sa cumpar ceas+sonda si revin cu poze. Pana atunci, fiindca este un topic dedicat, am sa pun poze cu elv+termocupla+releu si cu masina donatoare.
Attached thumbnail(s) IMG_0052.JPG ( Size: 2.03mb ) Number of downloads: 768 IMG_0053.JPG ( Size: 3.02mb ) Number of downloads: 720 IMG_0055.JPG ( Size: 2.56mb ) Number of downloads: 709 s2.4tuning2.ro.jpeg ( Size: 9.32k ) Number of downloads: 667 s2.4tuning.ro.jpeg ( Size: 9.79k ) Number of downloads: 362 |
--------------------
Dacia
Berlina
2003 1310Li
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#1236
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
haideti mai baieti, dati-mi si mie un raspuns la ce am scris mai sus. e buna temperatura sau e mare? ar fi bine sa schimb termocupla cu una de 78?
|
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
budd_weiser |
![]()
Post
#1237
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 238 Joined: 26 June 08 ![]() |
Eu personal am termocupla 92-82 si a facut fata cu brio caldurilor de asta vara, din ce am citit in acest topic majoritatea userilor care au elv pe masini prefera aceste valori. Scria cineva aici ca termocupla 92-82 ar fi recomandata si in cartea lui Mondiru, sper sa nu spun prostii...
![]() |
--------------------
Dacia
Berlina
2003 1310Li
|
|
hyena |
![]()
Post
#1238
|
![]() Old School Fan Group: Members Posts: 2.556 Joined: 25 September 08 From: B. Ghencea ![]() |
da ma asa avem toti pt ca la valori mai mici motorul nu mai ajunge la temperatura optima de functionare care este de 80-90 de grade
|
--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki
1310MLS/750s BIG
1986/1989
- B986ZBY Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331
EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330 |
|
za_kristake |
![]()
Post
#1239
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
Eu unul nu as monta una de 78 pt ca nu-si are rostul,merge prea mult si fara rost, si nici nu stiu daca sunt termostate de 78. Eu as monta una intre 82-90
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#1240
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
da mai baieti, dar ma gandesc eu ca acea valoare de 90 sau 92 e prea mare. ma gandesc ca apa are 90 la iesire din radiator, deci in chiuloasa are aproape 100 sau 95. nu e cam mult? oricum apa care vine rece din radiator, nu trece prin termostat ci intra in bloc unde se incalzeste, deci chiar daca as avea termocupla de 78, la iesire din motor spre radiator tot ridicata va fi. adica o termocupla cu valorile 82-92 ar tine apa din motor la 90 tot timpul. mi se pare cam mult. sau nu e? pentru ca la elice sta apa la 80-82 tot timpul, de asta zic. la elv sta la 90 tot timpul. e diferenta de 8 grade. nu afecteaza motorul cu nimic acest regim de tempereturi ridicate? in special vara? ca iarna no problem, dau drumu la caldura si gata.
chestia e ca acuma cu termocupla de 82-68, imi declanseaza cand apa din chiuloasa e la 90. de asta zic. in chiuloasa e mai ridicata temperatura decat in radiator. deci o termocupla care sa tina apa din radiator mai rece nu ajuta si kotorul sa fie cu cateva grade mai rece? |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
hyena |
![]()
Post
#1241
|
![]() Old School Fan Group: Members Posts: 2.556 Joined: 25 September 08 From: B. Ghencea ![]() |
o temperatura de 90 de grade este temeratura normala de lucur a motorului 10 grade in + sau in minus e tot aia chiar daca iti deschide la 90 si in chiuloasa ai 100 elv nu va merge mai mult de 10-15 secunde tim in care va aduce temperatura la 80 in alea 15-20 de secunde nu cred ca o sa se topeasca nimic
![]() |
--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki
1310MLS/750s BIG
1986/1989
- B986ZBY Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331
EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330 |
|
bozzo |
![]()
Post
#1242
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Termocupla de 78 are plaja 78-68, si asta inseamna ca ea se opreste cand temperatura apei atinge 68 de grade in radiator. Deci nu e bine, pentru ca o sa iti functioneze mult electroventilatorul si apa in motor poate va avea 80-85 de grade(asta datorita termostatului)
Eu am pus termostat de 83 de grade si am mers cu masina si in perioada aceea de ger, am prins -24 de grade. Pe A1 am mers la -21 si temperatura apei din motor a stat la 90 aproape. Cladura baga, am ajuns la 31.2 grade in masina cand afara erau -18. Asa ca eu iti recomand cu caldura termostat de 83 si termocupla de 92-82. Ar fi indicat sa pui electroventilatorul pe interior, astfel aerul va ajunge pe toata suprafata radiatorului si se va racii si din mers. Daca ai aerisirea bine facuta si instalatia de racire desfundata o sa iti porneasca rar electroventilatorul. Ieri de exemplu cand au fost si 5-6 grade in Bucuresti mi-a pornit doar de 2 ori cam 1 min electroventilatorul si asta cand am stat in aglomeratie. In rest temperatura scadea cand mergeam, datorita vitezei intra aer in radiator. La drum lung nici nu porneste. Ce ne-ai aratat tu in poze cred ca sunt ventilatoarele pt radiatorul de aer conditionat. |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
pirvumark |
![]()
Post
#1243
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
deci
aerisirea este bine facuta radiatorul schimbat in toamna de cand am schimbat radiatorul racirea se face mult mai eficient si mai rapid termostat am de 86 (montat odata cu radiatorul si e din ala cu tumburuc in jos, adica are capsula cu ceara in lichid, nu e model care are capsula in interiorul arcului) eu ma plang totusi inainte de a veni cldura pentru ca asta vara statea cam sus, dar aveam alt radiator. iar elv e in spatele radiatorului.cu el in fata nu am facut nimic. nush ce poze ai vazut cu elv de aer conditionat |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#1244
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
QUOTE(pirvumark @ 1 Feb 2010, 09:59) oricum apa care vine rece din radiator, nu trece prin termostat ci intra in bloc unde se incalzeste, deci chiar daca as avea termocupla de 78, la iesire din motor spre radiator tot ridicata va fi. A dracu sa fiu daca unii nu postati din plictiseala. De 2 pagini te tot fastacesti cu termocuplele alea. Pai pune ma o termocupla de 90 si daca fierbe motoru o schimbi, ca nu vei fi tu mai ingenios ca smecheru ala de a proiectat termocupla. Si apropo cum ti-a rezultat ca apa in chiuloasa are 100 de grade, ca eu am facut cu regula de 3 simpla si nu mi-a iesit |
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#1245
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
cum.... simplu. daca termocupla mea deschide la 82 si apa pe ceas este la 90, atunci cu una de 92 la cat ar fi apa in chiuloasa?
tot regula de 3 simpla. si nu vreau sa postez de pomana sau ca n-am ce face, dar vreau si eu un raspuns concret. adica sa posteze cineva care are raspuns la intrebarile mele, nu sa spuna toti ce au si cum le merge lor. de aia scriu de 10 pagini. la inceput am intrebat .... ce s-ar intampla daca as pune termocupla x? are cineva montata? poate sa spuna ce se intampla? de aici am plecat dar daca toti zic altceva binenteles ca si eu o iau pe alaturi |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
Minel |
![]()
Post
#1246
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Normal la sistemul de racire cu Elv , trebuie sa existe o corelare intre termostat si termocupla. Ca atare , termocupla trebuie aleasa in functie de termostat .........( sa ai un termostat care deschide la 89 C si o termocupla care deshide la 82 , iti dai seama cat functioneaza ELV-ul doar sa zic asa aiurea ....cauza fiind cea scrisa mai sus ..... alegerea gresita a celor 2 componente
Daca doresti sa pastrezi respectiva termocupla , iti recomand alt termostat , undeva la 75 C .......... ca o paranteza ideal sa zic asa , diferenta intre termostat si termocupla sa fie undeva la 5 grade ( mai mare a termostatului decat cea a termocuplei ) In cazul meu , termostat Vernet de 89C iar termocupla Facet de 92-82 ,identice valorile ca la motoarele C1J si C2J care echipeaza Renault-urile R11 . Daca francezul a ales combinatia asta si a functionat de vreo 30 de ani fara probleme , ca atare , asta am adoptat-o si eu ! Bafta ! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#1247
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
bun, cu asta m-am lamurit.
acuma, ce fel de elv folositi? cel cu 4 pale sau cel cu 10. as prefera sa-mi raspunzi tot tu Minele, pentru ca vreau o parere de la aceeasi persoana, sa0mi pot face o idee. adica, bai, asta foloseste termocupla de asta cu elv de asta si zice ca merge. deci trebuie sa fie buna combinatia. deci de care elv ai? sa ma lamuresc si in privinta asta. multam |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
bozzo |
![]()
Post
#1248
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Hai Minele raspunde-i omului.
pirvumark si Minel are tot electroventilator cu 10 pale. Eu nu ti-as recomanda termostatul de 75, pentru ca iarna nu o sa bage caldura prea bine. |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
hyena |
![]()
Post
#1249
|
![]() Old School Fan Group: Members Posts: 2.556 Joined: 25 September 08 From: B. Ghencea ![]() |
si eu si minel avem elv in 4 pale
la minel nu prea se vede ca are burlanu ala ![]() This post has been edited by hyena: 2 Feb 2010, 11:49 Attached thumbnail(s) SANY0062.JPG ( Size: 541.12k ) Number of downloads: 361 IMG_0130.JPG ( Size: 240.04k ) Number of downloads: 314 |
--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki
1310MLS/750s BIG
1986/1989
- B986ZBY Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331
EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330 |
|
pirvumark |
![]()
Post
#1250
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
asa mai oameni buni
raspunsuri concrete. multumesc\ |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
Minel |
![]()
Post
#1251
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(pirvumark @ 2 Feb 2010, 10:41) bun, cu asta m-am lamurit. acuma, ce fel de elv folositi? cel cu 4 pale sau cel cu 10. as prefera sa-mi raspunzi tot tu Minele, pentru ca vreau o parere de la aceeasi persoana, sa0mi pot face o deci de care elv ai? sa ma lamuresc si in privinta asta. multam Am ELV cu 4 pale , model vechi si de 2 ani am trecut 2 veri si nu a fiert motorul , nu nimic ... ca atare daca ai piese de calitate si instalatia okey nu vad ce anume s-ar putea defecta si ce probleme ai intampina . Bafta ! QUOTE(hyena @ 2 Feb 2010, 11:47) Mai flacau , nu am stiut ca mi-am tras si purtator de cuvant .... ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
bozzo |
![]()
Post
#1252
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Scuze pentru afirmatie baieti. Credeam ca aveti tot cu 10 pale.
|
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
Gaba |
![]()
Post
#1253
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Cel cu 10 pale nu are cusca... si deja la mine cel cu 10 pale are probleme... nu face todeauna contact o perie ... deci nu porneste... iarna nu e nevoie inca la vara va trebui sa il repar sau sa caut alt model
|
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#1254
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Pai tu schimbi elvul ca nu-ti face contact o perie?
![]() Te-ai gandit sa il desfaci/cureti/gresezi/schimbi ce trebuie prin el si te mai tine inca p-atat. |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
hyena |
![]()
Post
#1255
|
![]() Old School Fan Group: Members Posts: 2.556 Joined: 25 September 08 From: B. Ghencea ![]() |
am fost acu sa imi cumpar termostat (cred ca al meu e blocat pe deschis ca dupa o ora de stat in trafic apa mea e tot la pamant) si am gasit doar 2 tiprui de import care nu are pe el nici o valoare si roamnesc 86C ce sa fac sa iau din asta romanesc? eu am termocupla frantuza de 92-82
|
--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki
1310MLS/750s BIG
1986/1989
- B986ZBY Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331
EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330 |
|
bozzo |
![]()
Post
#1256
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Ar fi indicat sa iei tot un frantuz, un vernet.
Ca sfat poti vb cu userul ydaniel, el ar trebui sa te poata ajuta. |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
Siconi |
![]()
Post
#1257
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(bozzo @ 2 Feb 2010, 13:47) Si eu am tot cu 4 pale si confirm ca e mult mai eficient decat cel cu 10 pale, desi este mai subtire si tendinta e sa crezi ca e mai eficient datorita aspectului mai frumos. Datorita suprafetei foarte mici a palelor ELV cu 10 pale are o forta de suctiune (debitul de aer pe care il absoarbe) mai mic decat cel cu 4 pale, care sunt net superioare ca suprafata (vorbiind per total, plus ca ELV cu 4 pale are si cochilia aia pe el care are un efect de amplificare a fluxului de aer. Il ajuta sa traga aer direct din fata in loc sa traga din jurul lui sau pe margini chiar din spate, recirculandu-l fara o racire adecvata. Cel cu 10 pale are marginea aia care tine palele unite intre ele, dar din nou acea suprafata este prea mica pentru a impiedica suctiunea "parazita" din jurul si spatele ELV. Eficienta lui scade astfel. E gandit nu cu capul. Sunt convins ca toata lumea a inteles care e faza cu cele 10 pale si care e cea cu 4. Pentru un volum de aer eficient racirii agentului termic este nevoie de un flux de aer cat mai MAAAARE ca sa treaca prin radiator, ceea ce ELV cu 4 pale are mai mult decat ala cu 10. Gata! ![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Gaba |
![]()
Post
#1258
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
@tiberiu ... Modelul cu 10 pale ce il am eu suspectez sa aiba o problema de constructie , si anume dupa ce se incalzeste tot motorul normal , si fac o pauza de vre-o 20 min (cit se incalzeste si carcasa electroventilatorului) nu mai am problema cu peria blocata ... deci porneste , dar porneste ca si cum ar avea un variator de turatie pe el .... adica incepe cu vre-o 1500 rpm si creste pe parcursul a 30 sec pana ajunge la maxim . Suspectez ca peria incepe sa faca contact putin cu "statorul" si se incalzeste, pana isi da drumul de tot si face contact normal. Dupa vre-o 2-3 porniri "logaritmice" functioneaza normal.
Cam de aceea vreau sa il schimb |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#1259
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
uite ce intrebam eu de vreo 5 pagini. multumesc Siconi.
deci cel cu 4 e cel mai bun. inseamna ca banuiala mea s-a adeverit. multumesc inca o data . o sa-l schimb pe asta chiar daca e nou cu unul din ala cu 4 daca gasesc pe undeva. oricum o sa fac transplantul orice ar fi. |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#1260
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
si io ti-am zis de 3 pagini ca ala cu 4 e mai bun si oricum ai vazut ca majoritatea avem dela, ala cu 10 ii asa de jucarie
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 03:24 |