Dupa metrou, camion si vapor... avion
![]() ![]() ![]() |
Dupa metrou, camion si vapor... avion
radian |
![]()
Post
#181
|
||
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
|
||
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|||
MihaiD |
![]()
Post
#182
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 21 July 05 From: Ro ![]() |
Tare polonezu'
This post has been edited by MihaiD: 1 Nov 2011, 22:20 |
--------------------
Renault
Megane R26
2008
- XX-xx-xxx
|
|
Markos |
![]()
Post
#183
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Vezi ca e topic dedicat, la Stiri.
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
Markos |
![]()
Post
#184
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
QUOTE Boeing a semnat un acord pentru a livra până la 70 de aeronave, în valoare de 26 miliarde de dolari, operatorului aerian Emirates, aceasta fiind cea mai mare comandă din istoria de aproape un secol a grupului american, transmite Bloomberg. Acordul, semnat la Salonul Aerian din Dubai, include o comandă fermă pentru 50 de avioane 777, evaluate la 18 miliarde de dolari, cu opțiunea achiziției a încă 20, a declarat președintele Emirates, șeicul Ahmed bin Saeed Al Maktoum. S-au scos baietii... |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
corbex |
![]()
Post
#185
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Te cam tradeaza engleza. Traducerea corecta suna asa: "Airbus a luat-o-n mina!".
Sa vezi inflatie la ofertele de filtre de aer SH! This post has been edited by corbex: 13 Nov 2011, 18:49 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
neumann |
![]()
Post
#186
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 783 Joined: 6 November 03 From: Spermezeu ![]() |
daca ma intrebi pe mine, boeing rullz.
|
--------------------
...
..
.. Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
|
|
Marty |
![]()
Post
#187
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE(neumann @ 13 Nov 2011, 18:51) I second that! Da, airbusu e mai economic la gaz, mai smooth ride, mai...etc., dar e demn de reamintit ca e mina de francez la mijloc. In plus de asta, iti phute un defect de ramai ca melcu' la sudura. Am un preten care a zburat pentru MyAir si care a trebuit sa se-nvirta vreo ora pe deasupra Banesii pentru ca nu au reusit sa reduca motoarele pentru a initia procedura de aterizare, indiferent ce au incercat. Pina la urma si-a revenit singur pasaroiu' si au aterizat cu bine. |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
volint |
![]()
Post
#188
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
aibus... boeing... da' unu unspele ala smecher pe unde mai cocleste?
Acu' vreo 15 ani era vorba sa-l mute in Glucoza in curte... acu' p-acolo se fac niste oarece blocotete pt multinationale. chiar au inceput sa fie populate. Zica-se ca muzeul ala e in grija ministerului culturii... Fuse la transporturi cativa ani da' de cand navigatoru' pescar (iertati dvs sportivi pescari) s-a mutat la cotroceni s-a mutat si muzeul in "curtea" culturii. Ce draq o avea in comun cultura cu caricioplanu' si beliscopteru'... |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
klaus |
![]()
Post
#189
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
yhattori |
![]()
Post
#190
|
![]() * Group: Members Posts: 522 Joined: 18 August 09 ![]() |
QUOTE(corbex @ 13 Nov 2011, 18:29) mai degraba boeing a mai redus din distanta, airbus are de vreo trei ori mai multe comenzi anul asta. mai degraba rolls royce a luat-o-n mina, 77W e motorizat exclusiv de GE iar pe restul versiunilor se bate fara succes pentru locul doi cu P&W. pe airbus 380 e concurat de engine alliance, au pierdut pleasca IAE V2500 (50% din motorizarea A320, au fost pusi pe liber de partenerii de consortiu), nu prea stau bine momentan. speranta lor e trent 1000 pentru dreamliner care acum intra in serviciu, dar si acolo concureaza cu GE care deja ii depaseste vreo 2:1 la comenzi. |
--------------------
*
*
*
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#191
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bion |
![]()
Post
#192
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Meseriasi baietii
![]() Ca pasager probabil esti 3/4 mort de frica si cu izmenel pline ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
Wolfman |
![]()
Post
#193
|
![]() The Fastest Group: Members Posts: 483 Joined: 9 July 04 From: Murciélagos ![]() |
Adrenalina pura, am prins asa ceva la aterizare cu un 737-300 anul trecut in Hanovra, a reusit din a doua incercare...
|
--------------------
Opel
MOKKA X
1.4 T 2019 "Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#194
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Bag seama pe ruta aia pampersii sunt inclusi in pretul biletului...
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#195
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Poziția din care e filmat aduce un mare dramatism. Nu e chiar așa nașpa în realitate
![]() ![]() Cele mai bune aeroporturi pe care am fost eu, pentru astel de senzații sunt Bergen și Istanbul. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
neumann |
![]()
Post
#196
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 783 Joined: 6 November 03 From: Spermezeu ![]() |
|
--------------------
...
..
.. Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#197
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Au trăit aventura vieții! Ce mai vor?
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
neumann |
![]()
Post
#198
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 783 Joined: 6 November 03 From: Spermezeu ![]() |
De exemplu, 20 de ani de puscarie pentru capitan si restu sleahtei de derbedei care conduceau vasu ala.
le: Ce cunoastem pana acum... Defectiune electrica majora, insa capitanul nu a prevenit pasagerii din timp ca exista un pericol iminent. De fapt, nu i-a prevenit deloc. Nu a fost respectata procedura in caz de evacuare, in caz ca a existat vreodata asa ceva. Evacuarea s-a facut in totala dezordine. De ce a intrat in stancile alea? Ori habar nu aveau unde se afla - eroare majora si total impardonabila in zilele noastre, cand cu un gps de buzunar, sau chiar si cu harta si busola poti spune unde esti si incotro te indrepti. Ori, a intrat deliberat in stanci deoarece nu putea opri nava, varianta mai fantezista (poate existau alte metode), dar in acest caz de ce nu a pregatit evacuarea din timp? Varianta a 3-a, defectiune a sistemului de directie al navei, iarasi ar fi trebuit sa avertizeze pasagerii din timp. Parerea mea, aia de pe puntea de comanda nu aveau habar ce se intampla, si au fost total depasiti de situatie. This post has been edited by neumann: 14 Jan 2012, 20:13 |
--------------------
...
..
.. Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#199
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Comandantul și seful mecanic. Căpitanul n-are nicio vină.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
neumann |
![]()
Post
#200
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 783 Joined: 6 November 03 From: Spermezeu ![]() |
deci? - am editat ceva mai sus..
|
--------------------
...
..
.. Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#201
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Să ne înțelegem: omul care conduce nava și poartă responsabilitatea ei este COMANDANTUL. În engleză CAPTAIN. Termenul românesc de CĂPITAN nu e tot una cu CAPTAIN. Căpitanul este 1ST OFFICER. Ăla n-are nicio treabă aici. Ți-o spune un 2nd Officer.
Pentru black-out (pana de curent) e responsabil ȘEFUL MECANIC, care e subordonat tot COMANDANTULUI. Dacă ai pană de curent și nu pornesc generatoarele de avarie (tot vina șefului mecanic) nu mai funcționează mai nimic, deci nici MOTORUL sau MOTOARELE PRINCIPALE. Prin urmare nava este, conform reglementărilor în vigoare, NOT UNDER COMMAND. Așa că nu prea poți să acuzi vreo eroare de navigație dacă nu mai ai cum să controlezi nava. CÂRMA nu are efect dacă elicea nu asigură flux de apă pe pana ei, iar THRUSTERE-le merg și ele tot folosind curent, și oricum sunt ineficiente dacă în zonă există curenți puternici. Părerea mea e că nu poți să tragi asemenea concluzii fără a știi ce se întâmplă pe o navă, și mai ales ce s-a întâmplat acolo. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
neumann |
![]()
Post
#202
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 783 Joined: 6 November 03 From: Spermezeu ![]() |
Totusi ma ingrijoreaza faptu ca nava intra in deriva daca motoarele cad. N-au si ei niste "UPS-uri" (mini generatoare auxiliare, baterii) pe-acolo? Se pare ca ceva control asupra directiei aveau, totusi, deoarece s-au oprit destul de convenabil, foarte aproape de tarm si fara sa demoleze faleza. De aici deduc ca o intentie de a esua nava inmod controlat a existat. Ce nu imi place, e ca nu au sunat sirenele de pericol de pe nava si nu au organizat evacuarea din timp.
Parerea mea deprofan, nu cunosc termenii de navigatie in romana, buna observatie referitoare la capitan. le. o asemenea nava, proiectata pentru 4000 de persoane la bord, ar trebui sa aibe n sisteme electrice redundante. Aici nu e vorba de containere de marfa, parerea mea. This post has been edited by neumann: 14 Jan 2012, 20:46 |
--------------------
...
..
.. Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#203
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Există generatoare de curent care pornesc în caz de avarie a generatoarelor principale. Există baterii care asigură energie electrică pentru toate sistemele de navigatie, iluminare etc. Dacă vrei poți consulta SOLAS pentru a vedea cerințele din punct de vedere al dotărilor și măsurilor de siguranță pentru navele de pasageri, care sunt cele mai stricte din domeniu.
Ce s-a întâmplat defapt acolo e greu de ghicit. E clar că cineva nu și-a făcut treaba. Referitor la planurile de evacuare și comanda de evacuare, e iar o decizie delicată. Comandantul aștepta o descriere a situației din partea șefului mecanic, care șef mecanic, cu responsabilitatea pe umeri, probabil spunea că se rezolvă, se rezolvă, nu e nevoie de evacuare... Și tot așa până s-a ajuns aici. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Garett |
![]()
Post
#204
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.339 Joined: 4 June 05 From: Galati ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 14 Jan 2012, 13:53) Poziția din care e filmat aduce un mare dramatism. Nu e chiar așa nașpa în realitate ![]() ![]() Cele mai bune aeroporturi pe care am fost eu, pentru astel de senzații sunt Bergen și Istanbul. Si Aalesund! Senzatii tari garantate! La aia e sarbatoare nationala cand nu bate vantul, aeroportul e pe o insula si pista se termina practic in mare. |
--------------------
No
Reno
Forever "Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#205
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cica unii au reusit sa faca asta in pana prostului
14 Jan 2012, 23:35: QUOTE(C a t a l i n @ 14 Jan 2012, 20:34) Pentru black-out (pana de curent) e responsabil ȘEFUL MECANIC, care e subordonat tot COMANDANTULUI. Dacă ai pană de curent și nu pornesc generatoarele de avarie (tot vina șefului mecanic) nu mai funcționează mai nimic, deci nici MOTORUL sau MOTOARELE PRINCIPALE. deci sa inteleg ca generatoarele nu pleaca automat , iar motoarele principale pentru ce le trebuie curent ca alea sint disel ca n-or fi pe injectie electrica ca la masini? QUOTE(C a t a l i n @ 14 Jan 2012, 20:34) . CÂRMA nu are efect dacă elicea nu asigură flux de apă pe pana ei, iar THRUSTERE-le merg și ele tot folosind curent, și oricum sunt ineficiente dacă în zonă există curenți puternici. Părerea mea e că nu poți să tragi asemenea concluzii fără a știi ce se întâmplă pe o navă, și mai ales ce s-a întâmplat acolo. generatoarele alea de urgenta poate asigura curentul necesar actionarii thrusterelor in totalitate? tare sit curios ce s-a intimplat pe acolo avind in vedere bolobvanul ala luat in coca This post has been edited by bygy007: 14 Jan 2012, 23:35 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
neumann |
![]()
Post
#206
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 783 Joined: 6 November 03 From: Spermezeu ![]() |
http://en.wikipedia.org/wiki/Costa_Concordia
This post has been edited by neumann: 14 Jan 2012, 23:45 |
--------------------
...
..
.. Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#207
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ba pleacă automat dacă sunt în stand-by și în stare de funcționare - adică nu sunt defecte.
Sunt diesel dar au multe componente auxiliare fără de care nu pot fucționa. Păcura aia trebuie încălzită, pomparea, ungerea etc nu se face precum la automobile... Generatoarele de avarie trebuie să fie capabile să mențină motorul principal, cârma, o pompă de incendiu, iluminarea. Asta e cerința minimă. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Markos |
![]()
Post
#208
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
M-am uitat la poze, zici că-i parcat de Romică pachebotul ăla.
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
l@u |
![]()
Post
#209
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 14 Jan 2012, 23:25) , iar motoarele principale pentru ce le trebuie curent ca alea sint disel ca n-or fi pe injectie electrica ca la masini? Pana si la duba pe care am avut-o din '86 ii trebuia curent motorului diesel ca sa poata functiona si tu te intrebi pentru ce trebuie la un motor diesel naval ? Vrei la bula sau cum ? |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#210
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Din ce am citit pe net, ruta aia a fost parcursă în fiecare săptămână de câțiva ani. Deci o greșeală de navigație e puțin probabilă. Ruta trecea la 3-4 mile de acea insulă pe care a eșuat.
Propulsia și manevrarea sunt se pare de tip azipod, adică niște elice capabile să gireze în orice direcție, antrenate de motoare electrice. Curentul este asigurat de 7 generatoare diesel. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 10:01 |