DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

41 Pages « < 5 6 7 8 9 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dupa metrou, camion si vapor... avion

radian
post 30 Oct 2011, 23:29
Post #181


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




QUOTE(bygy007 @ 30 Oct 2011, 22:32)
pai pe ruta aia e dor o linie fara sirma si trenul face 50 km in 3 ore in plus poti gasi si purici
*



Daca linia are si sarma ce poti gasi in tren?

Nevasta-mea, in urma cu cateva saptamani, in vagonul de dormit la Timisoara - Iasi (luat din Simeria) a gasit plosnite. Norocul ei ca le-a vazut doar dupa ce s-a luminat bine de zi, adica, cu putin timp inainte sa ajunga la destinatie.

iar de tarife, ce sa mai zic. Un bilet pe ruta Simeria - Iasi costa 215 lei. Dus intors 430. Banii astia aproape ca acopera benzina pentru traseul respectiv...


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MihaiD
post 1 Nov 2011, 22:19
Post #182


Membru autentic


Group: Members
Posts: 691
Joined: 21 July 05
From: Ro




Tare polonezu'


This post has been edited by MihaiD: 1 Nov 2011, 22:20


--------------------
Renault Megane R26 2008 - XX-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 1 Nov 2011, 22:20
Post #183


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




Vezi ca e topic dedicat, la Stiri.


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 13 Nov 2011, 18:23
Post #184


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




QUOTE
Boeing a semnat un acord pentru a livra până la 70 de aeronave, în valoare de 26 miliarde de dolari, operatorului aerian Emirates, aceasta fiind cea mai mare comandă din istoria de aproape un secol a grupului american, transmite Bloomberg.

Acordul, semnat la Salonul Aerian din Dubai, include o comandă fermă pentru 50 de avioane 777, evaluate la 18 miliarde de dolari, cu opțiunea achiziției a încă 20, a declarat președintele Emirates, șeicul Ahmed bin Saeed Al Maktoum.


S-au scos baietii...


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 13 Nov 2011, 18:29
Post #185


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Te cam tradeaza engleza. Traducerea corecta suna asa: "Airbus a luat-o-n mina!".

Sa vezi inflatie la ofertele de filtre de aer SH!

This post has been edited by corbex: 13 Nov 2011, 18:49


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neumann
post 13 Nov 2011, 18:51
Post #186


Membru autentic


Group: Members
Posts: 783
Joined: 6 November 03
From: Spermezeu




daca ma intrebi pe mine, boeing rullz.


--------------------
... .. ..
Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 13 Nov 2011, 22:09
Post #187


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE(neumann @ 13 Nov 2011, 18:51)
daca ma intrebi pe mine, boeing rullz.
*

I second that! Da, airbusu e mai economic la gaz, mai smooth ride, mai...etc., dar e demn de reamintit ca e mina de francez la mijloc. In plus de asta, iti phute un defect de ramai ca melcu' la sudura. Am un preten care a zburat pentru MyAir si care a trebuit sa se-nvirta vreo ora pe deasupra Banesii pentru ca nu au reusit sa reduca motoarele pentru a initia procedura de aterizare, indiferent ce au incercat. Pina la urma si-a revenit singur pasaroiu' si au aterizat cu bine.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volint
post 13 Nov 2011, 22:45
Post #188


membru miserupist


Group: Members
Posts: 317
Joined: 7 September 04
From: Bucuresti (44.45682;26.13879)




aibus... boeing... da' unu unspele ala smecher pe unde mai cocleste?
Acu' vreo 15 ani era vorba sa-l mute in Glucoza in curte... acu' p-acolo se fac niste oarece blocotete pt multinationale. chiar au inceput sa fie populate.

Zica-se ca muzeul ala e in grija ministerului culturii... Fuse la transporturi cativa ani da' de cand navigatoru' pescar (iertati dvs sportivi pescari) s-a mutat la cotroceni s-a mutat si muzeul in "curtea" culturii. Ce draq o avea in comun cultura cu caricioplanu' si beliscopteru'...


--------------------
Dacia / Mitzu Nova GTI / hautlandăr 2000 / 2011 - B-22-YFL /
Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 13 Nov 2011, 22:48
Post #189


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(corbex @ 13 Nov 2011, 18:29)
Te cam tradeaza engleza. Traducerea corecta suna asa: "Airbus a luat-o-n mina!".
*


Nu-i plange, ca astia de la emirate au comenzi si de 90 de bucati de airbus A380. Ca-s prieteni cu toti, ce naiba.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yhattori
post 14 Nov 2011, 11:01
Post #190


*


Group: Members
Posts: 522
Joined: 18 August 09




QUOTE(corbex @ 13 Nov 2011, 18:29)
Te cam tradeaza engleza. Traducerea corecta suna asa: "Airbus a luat-o-n mina!".
*



mai degraba boeing a mai redus din distanta, airbus are de vreo trei ori mai multe comenzi anul asta.

mai degraba rolls royce a luat-o-n mina, 77W e motorizat exclusiv de GE iar pe restul versiunilor se bate fara succes pentru locul doi cu P&W. pe airbus 380 e concurat de engine alliance, au pierdut pleasca IAE V2500 (50% din motorizarea A320, au fost pusi pe liber de partenerii de consortiu), nu prea stau bine momentan.

speranta lor e trent 1000 pentru dreamliner care acum intra in serviciu, dar si acolo concureaza cu GE care deja ii depaseste vreo 2:1 la comenzi.


--------------------
* * *
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 13 Jan 2012, 22:32
Post #191


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06






--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 13 Jan 2012, 22:42
Post #192


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




Meseriasi baietii rolleyes.gif Si divaisuri tzapene.
Ca pasager probabil esti 3/4 mort de frica si cu izmenel pline smile.gif


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Wolfman
post 14 Jan 2012, 09:37
Post #193


The Fastest


Group: Members
Posts: 483
Joined: 9 July 04
From: Murciélagos




Adrenalina pura, am prins asa ceva la aterizare cu un 737-300 anul trecut in Hanovra, a reusit din a doua incercare...


--------------------
Opel MOKKA X 1.4 T 2019
"Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 14 Jan 2012, 13:43
Post #194


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Bag seama pe ruta aia pampersii sunt inclusi in pretul biletului...


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Jan 2012, 13:53
Post #195


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Poziția din care e filmat aduce un mare dramatism. Nu e chiar așa nașpa în realitate tongue.gif. Cu turbulențele cred că se obișnuiește oricine după câteva zboruri. Senzația nasoală e atunci când pune roțile pe sol fără să fie cu botul pe direcție, că ai impresia că te răstorni pe o aripă. smile.gif

Cele mai bune aeroporturi pe care am fost eu, pentru astel de senzații sunt Bergen și Istanbul.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neumann
post 14 Jan 2012, 19:43
Post #196


Membru autentic


Group: Members
Posts: 783
Joined: 6 November 03
From: Spermezeu






--------------------
... .. ..
Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Jan 2012, 19:58
Post #197


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Au trăit aventura vieții! Ce mai vor?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neumann
post 14 Jan 2012, 20:05
Post #198


Membru autentic


Group: Members
Posts: 783
Joined: 6 November 03
From: Spermezeu




De exemplu, 20 de ani de puscarie pentru capitan si restu sleahtei de derbedei care conduceau vasu ala.

le:

Ce cunoastem pana acum... Defectiune electrica majora, insa capitanul nu a prevenit pasagerii din timp ca exista un pericol iminent. De fapt, nu i-a prevenit deloc. Nu a fost respectata procedura in caz de evacuare, in caz ca a existat vreodata asa ceva. Evacuarea s-a facut in totala dezordine.

De ce a intrat in stancile alea? Ori habar nu aveau unde se afla - eroare majora si total impardonabila in zilele noastre, cand cu un gps de buzunar, sau chiar si cu harta si busola poti spune unde esti si incotro te indrepti. Ori, a intrat deliberat in stanci deoarece nu putea opri nava, varianta mai fantezista (poate existau alte metode), dar in acest caz de ce nu a pregatit evacuarea din timp? Varianta a 3-a, defectiune a sistemului de directie al navei, iarasi ar fi trebuit sa avertizeze pasagerii din timp.

Parerea mea, aia de pe puntea de comanda nu aveau habar ce se intampla, si au fost total depasiti de situatie.

This post has been edited by neumann: 14 Jan 2012, 20:13


--------------------
... .. ..
Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Jan 2012, 20:10
Post #199


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Comandantul și seful mecanic. Căpitanul n-are nicio vină.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neumann
post 14 Jan 2012, 20:24
Post #200


Membru autentic


Group: Members
Posts: 783
Joined: 6 November 03
From: Spermezeu




deci? - am editat ceva mai sus..


--------------------
... .. ..
Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Jan 2012, 20:34
Post #201


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Să ne înțelegem: omul care conduce nava și poartă responsabilitatea ei este COMANDANTUL. În engleză CAPTAIN. Termenul românesc de CĂPITAN nu e tot una cu CAPTAIN. Căpitanul este 1ST OFFICER. Ăla n-are nicio treabă aici. Ți-o spune un 2nd Officer.

Pentru black-out (pana de curent) e responsabil ȘEFUL MECANIC, care e subordonat tot COMANDANTULUI. Dacă ai pană de curent și nu pornesc generatoarele de avarie (tot vina șefului mecanic) nu mai funcționează mai nimic, deci nici MOTORUL sau MOTOARELE PRINCIPALE.

Prin urmare nava este, conform reglementărilor în vigoare, NOT UNDER COMMAND. Așa că nu prea poți să acuzi vreo eroare de navigație dacă nu mai ai cum să controlezi nava. CÂRMA nu are efect dacă elicea nu asigură flux de apă pe pana ei, iar THRUSTERE-le merg și ele tot folosind curent, și oricum sunt ineficiente dacă în zonă există curenți puternici.

Părerea mea e că nu poți să tragi asemenea concluzii fără a știi ce se întâmplă pe o navă, și mai ales ce s-a întâmplat acolo.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neumann
post 14 Jan 2012, 20:44
Post #202


Membru autentic


Group: Members
Posts: 783
Joined: 6 November 03
From: Spermezeu




Totusi ma ingrijoreaza faptu ca nava intra in deriva daca motoarele cad. N-au si ei niste "UPS-uri" (mini generatoare auxiliare, baterii) pe-acolo? Se pare ca ceva control asupra directiei aveau, totusi, deoarece s-au oprit destul de convenabil, foarte aproape de tarm si fara sa demoleze faleza. De aici deduc ca o intentie de a esua nava inmod controlat a existat. Ce nu imi place, e ca nu au sunat sirenele de pericol de pe nava si nu au organizat evacuarea din timp.

Parerea mea deprofan, nu cunosc termenii de navigatie in romana, buna observatie referitoare la capitan.

le. o asemenea nava, proiectata pentru 4000 de persoane la bord, ar trebui sa aibe n sisteme electrice redundante. Aici nu e vorba de containere de marfa, parerea mea.

This post has been edited by neumann: 14 Jan 2012, 20:46


--------------------
... .. ..
Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Jan 2012, 20:53
Post #203


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Există generatoare de curent care pornesc în caz de avarie a generatoarelor principale. Există baterii care asigură energie electrică pentru toate sistemele de navigatie, iluminare etc. Dacă vrei poți consulta SOLAS pentru a vedea cerințele din punct de vedere al dotărilor și măsurilor de siguranță pentru navele de pasageri, care sunt cele mai stricte din domeniu.

Ce s-a întâmplat defapt acolo e greu de ghicit. E clar că cineva nu și-a făcut treaba.

Referitor la planurile de evacuare și comanda de evacuare, e iar o decizie delicată. Comandantul aștepta o descriere a situației din partea șefului mecanic, care șef mecanic, cu responsabilitatea pe umeri, probabil spunea că se rezolvă, se rezolvă, nu e nevoie de evacuare...

Și tot așa până s-a ajuns aici.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Garett
post 14 Jan 2012, 22:52
Post #204


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 4 June 05
From: Galati




QUOTE(C a t a l i n @ 14 Jan 2012, 13:53)
Poziția din care e filmat aduce un mare dramatism. Nu e chiar așa nașpa în realitate tongue.gif. Cu turbulențele cred că se obișnuiește oricine după câteva zboruri. Senzația nasoală e atunci când pune roțile pe sol fără să fie cu botul pe direcție, că ai impresia că te răstorni pe o aripă. smile.gif

Cele mai bune aeroporturi pe care am fost eu, pentru astel de senzații sunt Bergen și Istanbul.
*


Si Aalesund! Senzatii tari garantate! La aia e sarbatoare nationala cand nu bate vantul, aeroportul e pe o insula si pista se termina practic in mare.


--------------------
No Reno Forever
"Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 14 Jan 2012, 23:25
Post #205


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




cica unii au reusit sa faca asta in pana prostului

14 Jan 2012, 23:35:
QUOTE(C a t a l i n @ 14 Jan 2012, 20:34)

Pentru black-out (pana de curent) e responsabil ȘEFUL MECANIC, care e subordonat tot COMANDANTULUI. Dacă ai pană de curent și nu pornesc generatoarele de avarie (tot vina șefului mecanic) nu mai funcționează mai nimic, deci nici MOTORUL sau MOTOARELE PRINCIPALE.
*


deci sa inteleg ca generatoarele nu pleaca automat , iar motoarele principale pentru ce le trebuie curent ca alea sint disel ca n-or fi pe injectie electrica ca la masini?
QUOTE(C a t a l i n @ 14 Jan 2012, 20:34)
. CÂRMA nu are efect dacă elicea nu asigură flux de apă pe pana ei, iar THRUSTERE-le merg și ele tot folosind curent, și oricum sunt ineficiente dacă în zonă există curenți puternici.

Părerea mea e că nu poți să tragi asemenea concluzii fără a știi ce se întâmplă pe o navă, și mai ales ce s-a întâmplat acolo.
*


generatoarele alea de urgenta poate asigura curentul necesar actionarii thrusterelor in totalitate?
tare sit curios ce s-a intimplat pe acolo avind in vedere bolobvanul ala luat in coca


This post has been edited by bygy007: 14 Jan 2012, 23:35


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neumann
post 14 Jan 2012, 23:43
Post #206


Membru autentic


Group: Members
Posts: 783
Joined: 6 November 03
From: Spermezeu




http://en.wikipedia.org/wiki/Costa_Concordia

This post has been edited by neumann: 14 Jan 2012, 23:45


--------------------
... .. ..
Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Jan 2012, 23:49
Post #207


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ba pleacă automat dacă sunt în stand-by și în stare de funcționare - adică nu sunt defecte.

Sunt diesel dar au multe componente auxiliare fără de care nu pot fucționa. Păcura aia trebuie încălzită, pomparea, ungerea etc nu se face precum la automobile...

Generatoarele de avarie trebuie să fie capabile să mențină motorul principal, cârma, o pompă de incendiu, iluminarea. Asta e cerința minimă.



--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 14 Jan 2012, 23:51
Post #208


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




M-am uitat la poze, zici că-i parcat de Romică pachebotul ăla.


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 15 Jan 2012, 00:09
Post #209


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




QUOTE(bygy007 @ 14 Jan 2012, 23:25)
, iar motoarele principale pentru ce le trebuie curent ca alea sint disel ca n-or fi pe injectie electrica ca la masini?
*




Pana si la duba pe care am avut-o din '86 ii trebuia curent motorului diesel ca sa poata functiona si tu te intrebi pentru ce trebuie la un motor diesel naval ? Vrei la bula sau cum ?


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 15 Jan 2012, 00:10
Post #210


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Din ce am citit pe net, ruta aia a fost parcursă în fiecare săptămână de câțiva ani. Deci o greșeală de navigație e puțin probabilă. Ruta trecea la 3-4 mile de acea insulă pe care a eșuat.
Propulsia și manevrarea sunt se pare de tip azipod, adică niște elice capabile să gireze în orice direcție, antrenate de motoare electrice. Curentul este asigurat de 7 generatoare diesel.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
41 Pages « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 10:01
Forum Renault