Diesel sau benzinara ?
![]() ![]() ![]() |
Diesel sau benzinara ?
SSilent |
![]()
Post
#361
|
||
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|||
Andy_ACS |
![]()
Post
#362
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Legat de poluare cat tot a venit vorba:
Dupa parerea mea un diesel este mai nociv decat echivalentul pe benzina. Totusi cred ca noi in general (poate mai sunt si exceptii) amintim de poluare doar asa in treacat, declarativ. Nu cred ca cineva alege intre diesel si benzina doar pentru ca iubeste mediul inconjurator. Daca ar fi avantaje extraordinare la o masina mai poluanta (desi utopic: gen costuri mici, putere mare, taxe mici) va zic ca ar avea mare succes peste tot. Cu alte cuvinte pe forum tuturor ne pasa, insa in viata de zi cu zi treaba ar sta altfel. Deja motive de genul 'daca toti ceilalti au minunea de masina poluanta si cu costuri mici, de ce sa imi cheltui eu banii pe una ecologica, si asa nu mai conteaza'. Si in final - cei care sunt asa de iubitori ai mediului inconjurator - respect - insa daca e adevarat ce spuneti alegeti si voi masini cu motoare mai mici gen 1.0 - 1.2 benzina, mergeti cu bicicleta, pe jos, cu transportul in comun... e greu... stiu. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#363
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu e vorba de mediul înconjurător, e vorba de sănătatea fiecăruia.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#364
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
hai ca nu-s singurul caruia i s-a taiat respiratia pe jos fiind cand a trecut pe langa el un diesel 'ultima generatie', desi vizibil era OK, orice diesel emana niste gaze mult mai periculoase decat un benzinar de 4,2 litri....sa nu mai amintesc de vecinul cu 1,5 dci euro 4 care la care instant ti se taie respiratia in garaj cu el pornit si usile deschise, si eu cu benzinarul non euro nu am probleme nici dupa 5 minute.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#365
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Am spus ca sunt de acord ca la motoare echivalente dieselul polueaza mai mult.
Dar (desi ar trebui poate) acesta nu e un criteriu de selectie al motorizarii, oamenii sunt interesanti de ieftin si performant nu de ecologic. Numai daca analizam alegerile facute de cei dopi colegi de mai sus vedeti ca am dreptate - unul dintre ei doreste performanta si cumpara o masina cu motor pe benzina de 2.4, celalalt doreste masina ieftina si cumpara una cu motor non euro. Si ca sa nu credeti ca sunt ipocrit - recunosc ca eu as pune in prim plan aceste aspecte de asemenea, alaturi de confort, siguranta, fiabilitate, poluarea pe ultimele locuri (rusine sa imi fie ![]() Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#366
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(adrian_c @ 2 Aug 2009, 18:55) Frumos ! Va invit sa mergeti o perioada mai indelunata cu un Diesel si mai vorbim dupa, nu ca merg 2 km cu masina lu' colegu' si cat de prost ii Dieselu. Oricum plecati din start cu o doza mare de subiectivism si impotriva Dieselului. Am condus inclusiv diesel de la Mercedes, 220 cdi si 280 cdi cu cutie automata si FAP amandoua. PREFER BENZINARUL ! QUOTE(vet @ 3 Aug 2009, 02:25) @ fory Cu ce diesel si in ce conditii consumi aproape 7% ? Cu ce benzinar si in ce conditii consumi aproape 6% ? Vorbesc aici de tractorasul din semnatura, care in 20 de luni a papat +70.000 de km. Si pe care nu l-asi schimba decat pe 1.6 16V din gama Logan. Pai tu chiar mergi cu masina aia, dar nu stiu pe multi soferi de la noi (exceptand soferii de pe la firme) sa sara de 15-20 de mii de km anual. Eu de-abia ating 20 de mii anual si nu-i drum la munte sau la mare sa-l ratez, altii isi cumpara Logan dci, dau 1500 de euro in plus pe masina, fac 7 mii de km in primul an si apoi se plang ca ce scumpe sunt reviziile (comparativ cu benzina) si ca nu sunt bani. QUOTE(Andy_ACS @ 3 Aug 2009, 10:49) Romanu' alege diesel pentru ca "consuma putin", il doare in cot de poluare. Si-ar lua si Mercedes Cobra "bot de cal" din 1979 la care nu se mai vad stopurile pe spate de funingine, daca ala ar papa doar 5% motorina. Si as mai impune la scoala de soferi si un curs de condus diesel, ca romanii nu prea stiu sa conduca asa ceva. In Paris am vazut destule dieseluri, multe mai amarate chiar decat ce vezi in Bucuresti, in schimb NICIUNA NU SCOTEA FUM. La noi e la ordinea zilei sa vezi fum din spate de la dieselare la plecarea de pe loc. Pe mine de exemplu ma streseaza dieselul pentru ca trebuie sa-l conduc mai in forja decat un benzinar ca sa obtin aceleasi satisfactii, de foarte multe ori am ajuns la motorul de 2200 si 136 CP la 4000 de ture, si asta pentru ca nu raspundea suficient de rapid. Poate par eu idiot, dar la un drum de Brasov, pe serpentine pe la Cheia, prefer de 1000 de ori un Megane Shake-it 1.6 16V (obligatoriu cu VVti) decat un Mert diesel dintr-asta. Poate ar mai avea un avantaj dieselul, si anume ca, daca tot vibreaza motorul ala din toate partile, nu te mai deranjeaza nimic, te obisnuiesti si zici ca e buna masina. Eu am schimbat bieleta antibasculare pentru ca mai simteam unele trepidatii la plecarea de pe loc si tot ma mai deranjeaza unele sincope la motor. |
--------------------
.
.
.
|
|
Ov |
![]()
Post
#367
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#368
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
QUOTE(SSilent @ 3 Aug 2009, 08:25) deschideti in p**a mea ochii si nu mai comparati nivelul de poluare dintre 2 motoare doar comparand brosurile... v-ati nascut cu niste simturi... Cat de cocosi va dati pe forum si dati sfaturi in stanga si in dreapta ca adevarati specialisti in domeniu !! Am cerut cifre despre poluarea fiecarui motor, nu pe simturi ... Si daca vreti sa comparati pana la capat, luati-o de la inceput, de la petrol ca si benzinele si motorinele au aceeasi sursa. Insa faceti asta temeinic ... adica cu cifre, ca de vorbarie .. eu unul m-am saturat ... |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
argon |
![]()
Post
#369
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
si pacura are aceasi sursa..nu inseamna ca e remediu naturist daca o arzi.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#370
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Pai nu, insa costurile de obtinere a benzinei si a motorinei sunt diferite.
In plus, nu uitati ca Benzinerele "mananca" multi litri in plus fata de un Diesel. In comparatia facuta de mine, dupa 100k km, un C4 benzina consuma aprox. 6700 litri, iar C4 diesel numai 4700 litri, diferenta de 2000 L oare nu polueaza ? Contactez zilele urmatoare specialistii CL (carburanti-lubrifianti) auto de la fostul loc de munca si va dau exact cifre si pentru continutul gazelor de esapament, macar sa fie un topic ingineresc ... This post has been edited by adrian_c: 3 Aug 2009, 14:01 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#371
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ar fi nevoie de conținutul a tot ceea ce iese pe țeavă, nu numai gaze. Mulțumim anticipat pentru efort.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
adip |
![]()
Post
#372
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(adrian_c @ 3 Aug 2009, 22:01) [...] va dau exact cifre si pentru continutul gazelor de esapament, macar sa fie un topic ingineresc ... Mai inginere, inainte de a veni cu cifrele alea de care te ustura asa tare, am si eu o intrebare pentru tine: de ce crezi ca s-a inventat FAP pentru motoarele diesel? Care e scopul lui? De ce se monteaza? Ca sa previna... ce??? De ce e mult mai bine cu el decat fara el? De ce costa asa mult inlocuirea lui? Poti sa incropesti de-un rationament ca sa raspunzi macar la o parte din intrebarile astea, inainte de a vantura ideile tale fixe cu cifrele?Si apropo, motorina nu e mai scumpa decat benzina fiindca e mai costisitor de produs, ci fiindca pretul sau e dictat de raportul cerere & oferta de pe piata (pseudo)libera a carburantilor. Pretul ocombustibilului oscileaza destul de mult in ultimul timp ca sa aiba vreo legatura directa cu costurile de productie. Daca mai exista persoane care cred ca dieselul e mai "curat" decat benzina inseamna ca nu stiu pe ce lumea traiesc. Eu unul nu imi voi lua niciodata diesel fiindca e mai curat si fiindca ma costa mai putin la pompa, consider ca am destul creier ca sa nu pun botul la toate prostiile marketoizilor verzi. Ci o voi face doar judecand cu buzunarul, atat! Si un pic de material de studiu despre curatenia motoarelor diesel: http://www.catf.us/publications/view/84 http://www.catf.us/publications/reports/Di...nical_Paper.pdf http://www.lungusa.org/site/c.dvLUK9O0E/b....r_Pollution.htm http://www.medicalnewstoday.com/articles/88329.php Si un mic extras din ultimul url: Diesel engines are on the rise because they offer superior fuel economy, but, as Lucking explained: "While diesel engines burn more efficiently, they also put more fine particulate matter into the air." The researchers said while exercise was good for people with cardiovascular disease, they would not recommend they exercise near traffic congestion. Un mic search pe google dupa "diesel air pollution" a intors, printre multe altele, si linkurile de mai sus. Lectura placuta tuturor prietenilor aerului curat This post has been edited by adip: 3 Aug 2009, 14:35 |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#373
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
1. motorina e putin mai ieftina decat benzina
2. 99% isi cumpara masina pe criterii economice si subiective (placerea lor), nu pe criterii de poluare. Acestea fiind spuse, poate ar trebui directionata discutia in alt sens decat cel al poluarii. @adrian_c - daca tu inca mai crezi ca dieselul polueaza mai putin poti face cercetarile de care spuneai. Dar vezi sa tii cont de toate datele problemei, nu numai de unele asa cum ai facut la calculul costurilor pentru 100.000km Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
BlaueCorsa |
![]()
Post
#374
|
![]() Membru cu Prafuitor Group: Members Posts: 1.097 Joined: 6 October 03 From: Socola Tower, Iasi ![]() |
Rog pe cei cu non-euro si euro2 sa se abtina. In niciun caz o vechitura nu polueaza mai putin decat un diesel modern.
Limitarile sunt: Euro4 diesel CO 0.5 NOx 0.25 HC+NOx 0.3 PM 0.025 Euro2 benzina CO 2.2 HC+NOx 0.5 PM nu e reglementat Euro1 benzina CO 2.72 (3.16) HC+NOx 0.97 (1.13) PM tot nu e reglementat Pentru Euro 5 si 6 limita la particule este identica pentru diesel si benzina. |
--------------------
Dacia / Renault
Duster / Captur
2018 Confort / 2015 Authentique Mon amour, tu es la lumière de mes jours...
sans numéro! sans numéro! sans numéro! |
|
adrian_c |
![]()
Post
#375
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Dragi colegi,
Nu am spus ca dieselul polueaza mai putin sau mai mult. Este clar ca pentru acelasi nr. de litri consumati si la aceeasi norma, este foarte posibil ca dieselul sa polueze mai mult. Ce ma intereseaza pe mine este poluarea pe o perioada mai indelungata si raportat la nr. de km parcursi. Ca masina polueaza pe toata perioada de exploatare. Andy_ACS, calculul acela a fost realizat tinand cont de anumite ipoteze simplificatoare care nu au scopul de a favoriza nici benzina si nici dieselul. Eu am cumparat masina cu banii jos si nu am luat in considerare problema dobanzii, insa dieferenta de 1200 € nu este enorma. La asigurari, RCA este la fel, iar CASCO va fi putin mai scump. Poti sa faci o simulare la Omniasig daca doresti. Pune de exemplu 20k km pe an, adica 100k km in 5 ani. BlaueCorsa, si Euro 4 la benzina ? This post has been edited by adrian_c: 3 Aug 2009, 14:45 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#376
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Dragi colegi,
Pe mine mă doare în cot de normele de poluare. Din punctul meu de vedere un motor diesel scoate fum, iar unul pe benzină nu. (vorbim de motoare în stare excelentă de funcționare, nu de epave) Acel fum îl respirăm cu toții, ȘI NU E DELOC SĂNĂTOS! Motoarele diesel nu ar trebui să circule MĂCAR ÎN ORAȘE! Restul e tăcere. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
BlaueCorsa |
![]()
Post
#377
|
![]() Membru cu Prafuitor Group: Members Posts: 1.097 Joined: 6 October 03 From: Socola Tower, Iasi ![]() |
Monoxid mai mult, restul semnificativ mai putin:
Euro4 benzina CO 1 HC 0.1 NOx 0.08 Deci evident un diesel echivalent e mai poluant, dar unii o luasera tare pe langa discutie. |
--------------------
Dacia / Renault
Duster / Captur
2018 Confort / 2015 Authentique Mon amour, tu es la lumière de mes jours...
sans numéro! sans numéro! sans numéro! |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#378
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Interesant e că dioxidul de carbon nici nu apare, și pe bună dreptate, că e cel mai inofensiv.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
adrian_c |
![]()
Post
#379
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Pai a pus omul ce doreati, dar nu uitati ca Dieselul scoate CO2 mai putin decat Benzina
![]() Hai ca am invatat destule din topicul asta ... si altii iau pe gratis ![]() MAERSK, tu ai ceva cu fumul ... cand mananci carnati si carnita afumata ... atunci iti place fumul ![]() This post has been edited by adrian_c: 3 Aug 2009, 15:00 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
dizzy |
![]()
Post
#380
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Hai sa ridice mana sus cel care si-a luat masina pe criterii de poluare!
E vreunul? Nu cred, suntem prea saraci si prea nepasatori fata de nevoile mediului, altfel ne-am fi luat masini mici, cu motoare de 1l ca sa poluam putin Ok, interzicem dieselul in oras, asta inseamna ca interzicem si autobuzele, nu? Si microbuzele si camioanele si dubele de aprovizionare ca sa respiram aer curat. Sau bagam dube pe benzina, ca pe teava lor de esapament iese miros de trandafiri si apa de colonie. De ce scoate un diesel fum? De cele mai multe ori pentru ca: a apasat soferul prea tare acceleratorul, are filtrul de aer colmatat, injectoarele nu pulverizeaza cum trebuie, are chip pus mancatzash, turbina dusa, etc, in principiu o problema tehnica. Dieselul e motor mai degraba de cursa lunga, nu de fatait prin oras pe distante de 5-10km. Daca faci sub 5000 km/an nu merita sa-ti iei masina, mai bine mergi cu taxi-ul, pe jos, autobuz (pe benzina), metrou, bicicleta. Daca faci 10-20 000 km pe an merita sa-ti iei orice masina pe benzina, fie ea si cu motor de 3000 cmc, ca nu simti diferenta la consum. Intre 20 000 si 40 000 km/an esti in zona amestecata, poti sa iei benzinara, GPL-ista sau diesel. Depinde de atat de multi factori, incat mai bine iti iei ce-ti place. - Cel mai ieftin la cost pe km iesi cu GPL dar ai de intretinut si instalatia de GPL, un portbagaj mai mic, - Benzinara e cea mai silentioasa, simpla si ieftina de intretinut dar are un cost ceva mai mare pe km si un pret de revanzare mai scazut - dieselul are avantajul cuplului mare si consumului mic, pret de revanzare mai bun dar dezavantajul unei intretineri mai pretentioase iar in cazul in care ti-a cazut o piesa importanta te usuca la bani. Cred ca daca excludem extremele ajungem la o diferenta de bani in zona de maxim 15% deci poti sa-ti iei ce-ti place. Daca faci deja 45-50 000 km/an inseamna ca ai drumuri lungi, in afara oraselor, autostrazi, strainatate si acolo dieselul e solutia cea mai buna. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
nairam |
![]()
Post
#381
|
![]() Posesor de bebelus... Group: Members Posts: 570 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Desi in ultimele 6 luni am facut 20.000 km
Eu am preferat benzinara ... De ce? becauze... - Consuma mai mult.. e drept... dar merg mult si opresc des prin oras ... - reviziile la dizal cred ca sunt mai scumpe - I-mi place mai mult sa merg cu benzina decat cu dizal - Diferentele de pret rezultate din consum, pret de achizitie etc... Incepi sa fi in "profit" cu dizalu cam dupa 70.000 km - cica Nu polueaza ... da asta.. pe cuvant NU a contat deloc .... La fel de bine putea sa-mi placa sa merg cu dizalu si atunci luam dizal... - mai este un aspect important si anume CALITATEA PROASTA A MOTORINEI DIN RO...nu ca benzina ar fi mai breaza dar da mai putine probleme. Edit Later Daca eram "ecologist" cumparam Prius asa am cumparat avensis..... ![]() This post has been edited by nairam: 3 Aug 2009, 15:34 |
--------------------
Toyota
Avensis
2009 Executive
- 1.8 129 horses Benzina, Culoare Light Olive, antijeg ....
Daca vrei sa fii fericit o clipa, razbuna-te, daca vrei sa fii fericit o viata, iarta ! |
|
dizzy |
![]()
Post
#382
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Desi in ultimele 6 luni am facut 20.000 km
Eu am preferat benzinara ... De ce? becauze... - Consuma mai mult.. e drept... dar merg mult si opresc des prin oras ... Corect, ai ramane surprins sa vezi ce mult papa un diesel frecat in oras start- stop vajj, stop - reviziile la dizal cred ca sunt mai scumpe Asa e, plus ca mecanici de diesel nu gasesti nici sa dai cu tunul - I-mi place mai mult sa merg cu benzina decat cu dizal Asta nu poate fi combatauta de nici un argument - Diferentele de pret rezultate din consum, pret de achizitie etc... Incepi sa fi in "profit" cu dizalu cam dupa 70.000 km Deci in stilul tau, dupa 2 ani, daca tii masina 3 ani atunci esti deja de mult pr profit - cica Nu polueaza ... da asta.. pe cuvant NU a contat deloc .... La fel de bine putea sa-mi placa sa merg cu dizalu si atunci luam dizal... - mai este un aspect important si anume CALITATEA PROASTA A MOTORINEI DIN RO...nu ca benzina ar fi mai breaza dar da mai putine probleme. Da, motorina proasta, cu parafina multa, apa si gunoaie strica cel mai rau Edit Later Daca eram "ecologist" cumparam Prius asa am cumparat avensis..... |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
vet |
![]()
Post
#383
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 3 Aug 2009, 11:12) Pai tu chiar mergi cu masina aia, dar nu stiu pe multi soferi de la noi (exceptand soferii de pe la firme) sa sara de 15-20 de mii de km anual. Kilometrii au fost motivul pentru care am luat dieselul. In afara de asta, avand in vedere ca umblu prin muuuulte noroaie si drumuri neamenajate, la mine chiar se simtea nevoia de cuplu. Am mers inainte destul de mult cu 1.4 si 1.6 mpi si nu pot sa spun ca am fost prea entuziasmat de performantele acestor motoare. Imi place 1.6 16v , dar in cazul meu nu merita, pentru ca il chinuiam. Asa, pentru mine, dCI-ul a adus ceva avantaje pe care nici o alta masina noua la pret similar nu am considerat ca mi le poate aduce : - economie carburant, cuplu, fiabilitate in conditii destul de grele de exploatare (praf, noroaie, balti). Desi am 2 copii si sunt constient de faptul ca ar trebui sa traiasca intr-un mediu mai sanatos, va spun sincer ca in momentul in care mi-am luat masina nu m-a interesat de nici o culoare cat de mult polueaza raportat la un benzinar. Romania este inca plina de Raba si Saviem care merg cu norul dupa ele. In Romania se mai baga inca ulei de transformator in loc de motorina. In Romania inca se face agricultura cu U650 sau cu combine fabricate in 1960. Nu am porniri eroice care sa ma determine sa dau eu un exemplu...asa ca pe mine unul chiar nu ma intereseaza daca E4 al meu polueaza mai mult decat E3-ul vecinului benzinar. Sa se introduca norme stricte de poluare, sa dispara de pe drum toate nenorocirile de 150 de ani....si atunci poate (poate!...nu sunt sigur)....ma voi gandi si eu sa achizitionez ceva mai verde. Iar acum am in plan sa ma joc cu un 4x4 ieftin, SH si in mod sigur "bun" poluator. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
misu78 |
![]()
Post
#384
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 19 May 08 From: voluntari ![]() |
QUOTE(dizzy @ 3 Aug 2009, 15:23) - Cel mai ieftin la cost pe km iesi cu GPL dar ai de intretinut si instalatia de GPL, un portbagaj mai mic, Corect. Eu cu GPL nu fac mai mult de 16-17000 pe an. Si daca nici eu nu merg cu masina.... Motivul pt. care merg pe GPL este evident economic si nu ecologic. Intretinerea instalatiei de GPL costa 60 RON( 2 filtre) la 15000 km. ON TOPIC: Pana in 25000 se merita benzina, peste cred ca merge diesel. Succesuri si motoare care sa duca. |
--------------------
Ford
Focus
2015
- IF-44-VOI Membru cu armă!
Sunt inofensiv dar gandul meu e criminal! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#385
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
GPL-ul polueaza cel mai putin , un motor non euro alimentat cu GPL ajunge un motor EURO 2 asa ca refaceti calculele care este cel mai poluant combustibil si care e mai ecologic
![]() ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#386
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu știu cât de viabilă e alternativa GPL atât timp cât în România sunt foarte puține mașini ce se pot cumpăra cu această variantă de alimentare DIN FABRICĂ. Altfel, nu știu câți ar fi dispuși să adapteze diverse instalații mai mult sau mai puțin artizanale, la diverse firme cu oameni mai mult sau mai puțin pricepuți (știu că există instalații GPL sofisticate, în pas cu motoarele de ultimă generație, dar nu știu câți se pricep să monteze așa ceva) și astfel să piardă o oarecare garanție pentru acea mașină nouă, un procent mare din portbagaj, pentru că indiferent de tipul rezervorului, roata de rezervă e necesară pe drumurile noastre... etc
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#387
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(vet @ 3 Aug 2009, 18:06) Sa se introduca norme stricte de poluare, sa dispara de pe drum toate nenorocirile de 150 de ani....si atunci poate (poate!...nu sunt sigur)....ma voi gandi si eu sa achizitionez ceva mai verde. Eu in ultimul timp n-am prea vazut camioane prin oras, in schimb am vazut o droaie de Clio-uri, Lagune, Passat-uri, Golf-uri, Astre, care scoteau fum negru de rupeau pamantul. Degeaba scoti Saviem-urile de pe sosele daca romanu' din Jermania nu isi cumpara altceva decat masina diesel, de benzinara n-a auzit, eventual cu sute de mii de km in bord, sa fie sigur ca schimba si turbina, si injectoare, eventual si pompa de injectie la ea, ca numai prostii isi iau masini care "consuma mult". Si bineinteles, nu turam motorul, sa nu-l stricam, si d-aia sunt foarte putine masinile diesel la noi care nu scot fum. Sa mai zic ca romanul e singura persoana care si-ar lua diesel numai ca sa mearga cate 2-3 km pe zi pana la servici, asta zi de zi? Sa faca 5 mii de km pe an si sa se vaite ca-i scumpa rata la banca si scumpe reviziile? |
--------------------
.
.
.
|
|
vet |
![]()
Post
#388
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
Ia da o tura pe centura Bucurestiului....ia fa o vizita intoate balastierele (si sunt cu miile).....si sa-mi spui pe urma ca nu ai vazut Rabe si Saviemuri.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#389
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
Nu stiu de ce o dati inainte cu poluarea, cand fac pariu ca pe 95% din userii forumului ii doare in paișpe de ea cand se hotaeasc sa cumpere o masina. Era o discutie diesel vs benzina dpdv al achizitionarii, care e mai fiabil, care e mai placut etc..
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
misu78 |
![]()
Post
#390
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 19 May 08 From: voluntari ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 3 Aug 2009, 21:56) Nu știu cât de viabilă e alternativa GPL atât timp cât în România sunt foarte puține mașini ce se pot cumpăra cu această variantă de alimentare DIN FABRICĂ. Altfel, nu știu câți ar fi dispuși să adapteze diverse instalații mai mult sau mai puțin artizanale, la diverse firme cu oameni mai mult sau mai puțin pricepuți (știu că există instalații GPL sofisticate, în pas cu motoarele de ultimă generație, dar nu știu câți se pricep să monteze așa ceva) și astfel să piardă o oarecare garanție pentru acea mașină nouă, un procent mare din portbagaj, pentru că indiferent de tipul rezervorului, roata de rezervă e necesară pe drumurile noastre... etc Oricand as alege o instalatie GPL aftermarket decat petardele cu care vin din fabrica(vezi LR pe Logan). Dar asta este doar o parere personala. In prezent, in Romania NU MAI INSTALEAZA NIMENI instalatii artizanale. Sunt destui meseriasi care se pricep foarte bine sa instaleze corect un GPL. Daca montezi o butelie toroidala in locul rezervei poti opta pentru un kit de pene si sa il tii in torpedou de exemplu. Si poti astfel salva spatiul din portbagaj. |
--------------------
Ford
Focus
2015
- IF-44-VOI Membru cu armă!
Sunt inofensiv dar gandul meu e criminal! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:31 |