Ulei motor
![]() ![]() ![]() |
Ulei motor
Valman |
![]()
Post
#151
|
||
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|||
dr_mKe |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Tie iti place in mod deosebit sa bati apa in piua, pe romaneste vorbind. Din punctul meu de vedere, profesional, se numeste altfel.
Concluzia este ca un ulei conform cerintelor minime ale producatorului auto, schimbat la timp intre revizii (fara prezentari intre) o sa-ti faca datoria in conditii normale de utilizare, inclusiv in cele "dure" de trafic urban. Ca tu o arzi aiurea prin oras, alta problema, alta poveste, pune-ti preincalzitor in baia de ulei sa pleci dimineata cu motorul cald. Eu imi pun uleiul si restul fluidelor conform cu regimul in care utilizez masina. PUNCT. Cand ai rula tu cu pedala-n podea pe autostrada sute de km, vorbim despre conditii dure, la fel valabil cand ai sa te dai pe toate coclaurile in acelasi stil. Adica rulat ore intregi in regim sever de sarcina si turatie. In orasele mari din ziua de azi, motorul se incalzeste frumos in ambuteiaje ![]() Sa n-o mai lungim cu discutia asta, n-are sens. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Valman |
![]()
Post
#153
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
Mihai, limba romana si istoria posturilor de la 132 incoace spun altceva. Ca-ti place s-o lalai si o dai cotita dupa ce te hazardezi in afirmatii eronate. Lasa ochelarii jos si citeste mai atent tot ce s-a scris. Si daca vrei tot o opinie cu adevarat profesionala despre participarea ta, noteaza : exceptionala ta parere despre tine determina imposibilitatea admiterii propriilor erori. [eu credeam asta despre mine cand aveam 20 de ani si nu 30] Iar atunci cand gresesti, te pierzi in digresiuni sperand ca ti se pierde urma. "Dilema" a fost banala de la bun inceput : este traficul urban un rulaj sever ? Da, este. Ce se poate face din partea soferului pt a ameliora efectele, se stie. Ce pot face inginerii pt a ameliora efectele, iar se stie. Nu-ti imagina ca specialistii care considera acest tip de rulaj unul sever, n-au luat in calcul ultima generatie de uleiuri, aliaje de motoare etc etc. Iti repet inca odata - un rulaj sever nu se raporteaza nici la motoare crapate si nici nu dispare daca-ti iei masuri. Termenii de comparatie, respectiv calificare sunt altii.
Dupa ce ai pretins ca la rulaj sever intra doar taximetria si scoala de soferi (de parca acestea nu pot fi facute cu ulei de ultima generatie, motor de aluminiu, revizii la timp si fara ardere aiurea in oras - caz in care nici ele nu mai intra la rulaj sever iar tu te contrazici) in timp ce alte utilizari in trafic urban nu reprezinta rulaj sever, ai cotit-o prin sfaturi si recomandari redundante, apoi printr-o "pletora" de abordari tehnice ba arhicunoscute, ba irelevante, doar ca pana la urma sa admiti ca rulajul urban este pe buna dreptate mai sever. Cand ti-am spus ca asta a fost clar de la bun inceput, te-ai vrut deasupra ca de obicei (iar asta e un viciu de caracter si lipsa de discernamant) cum ca explicatiile mele nu-s justificate, cand de fapt eu n-am explicat nimic, ci am enumerat o serie de principii ce determina in viziunea UNANIMA a specialistilor, un rulaj sever. Cel care a tot dat-o prin sfaturi si explicatii deviind permanent de la subiect, ai fost tu. Daca vei verifica structura posturilor mele vei regasi in ea constant acelasi lucru care l-am afirmat initial - rulajul urban e unul mai sever. In opozitie cu tine care tot constant ai incercat sa induci idea ca nu e asa, apeland irelevant la sfaturi si explicatii, dupa cum am mai spus. Cand finalmente am ajuns de unde am plecat - ca nu doar taximetria si scoala inseamna rulaj sever - iar te intorci la propriile credinte si sfaturi, de ca si cum respectarea lor nulifica calificativul de rulaj sever al celui urban. Ei bine, n-o nulifica ci in cel mai bun caz o amelioreaza. O stie toata lumea numai tu pari singurul neavizat. Desigur, nu neavizarea e problema ta ci dupa cum graiesc emoticonitele cu limbi scoase, problema de caracter. Da, tu esti intr-o permanenta vendeta, esti intr-un permanent tete-a-tete cu oricine indrazneste sa-ti conteste justifica afirmatiile, chiar daca stii bine ca-s eronate. This post has been edited by Valman: 9 Aug 2009, 22:26 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Evident ai enumerat efecte, mai putin cauze, in rest ai scris romane fara continut, dupa cum ne-ai obisnuit
![]() ![]() Nu mai generaliza pornind de la stilul tau de condus. Majoritatea oamenilor conduc calm. Firmele nu isi trimit masinile la schimb de consumabile "prematur", o data iesite din garantie revizia periodica este echivalata cu schimbul de ulei si filtre. Asta-i una din cauzele pentru care o masina rulata in RO 100.000 km arata ca una de 300.000 de dincolo, sau chiar mai rau. Felul in care descrii cum te grabesti in trafic denota lipsa respectului pentru ceilalti ![]() Tonele de proza fara substanta (pentru subiectul abordat aici) sunt foarte interesante pentru un psihiatru ![]() PS > cat despre cum imi recunosc eu propriile erori, faptul ca am scris acest post este una (mica) iar despre restul gasesti destule pe forum, mai ales ca incerc sa-i previn si pe altii, asta daca ai timp sa iesi din cercul in care te invarti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#155
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
eu am 10w40 magnatec castrol si nu am probleme , torce frumos motorul vara - iarna schimbul il fac odata pe an chiar daca nu parcurg 10.000 de km intr-un an si cand il dau jos e aproape la fel cum l-am pus.
Ce mai conteaza inca 120 de lei pe langa alte taxe ... oricum se duce pe an un sfert de salariu doar pe consumabile taxe impozite ![]() Elf am turnat in cutia de viteze din cauza ca i-a ajuns 7 ani de cand il are in cutie si se simtea cum intra mai greu 2-3-4. De cand l-am schimbat intra frumos ... partea proasta e ca il schimbam mult mai devreme dar nu aveau in magazin. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#156
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Valman, intre rulajul "urban care e mai sever" (mai sever decat ce? decat mersul pe DN la 80 la ora in treapta a 5-a pe drum drept? )si conditiile alea grele din manualul de utilizare care impun injumatatirea intervalului de schimb de ulei (adica peste 50% din timp la ralanti, livrari din usa in usa etc) exista oarecari dieferente. Adica "rulajul mai sever " din oras e inclus in conditiile pentru intervalul normal de schimb de ulei, ca altfel orice propietar de solenza care nu sta la tara sau pe autostrada ar schimba uleiul la 5000 km.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Valman |
![]()
Post
#157
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE Evident ai enumerat efecte, mai putin cauze E absolut irelevant. Discutia nu s-a dorit un curs tehnic nicio clipa. Cine are masura si obiectivul conversatiei nu sare de colo colo neintrebat. QUOTE Taxi & scoala de soferi au si garantie redusa, printre altele Iar e absolut irelevant. In general (respectand caracterul discutiei nastre) rulajul urban e mai sever fata de cel extraurban si impune o periodicitate mai redusa la schimburi. QUOTE Nu mai generaliza pornind de la stilul tau de condus. Majoritatea oamenilor conduc calm. Obisnuieste sa nu mai imputi altora afirmatiile tale. Deruleaza cronica posturilor si vei vedea ca cel care-si foloseste propria experienta pt a categorisi tipurile de rulaj, esti tu. De asemenea obisnuieste sa retii aspecte importante ale unui dialog - calmul e o atitudine a soferului. Poti fi calm intr-un trafic greu. Calmul tau nu transforma solicitarea motorului (impusa nu numai de calmul tau care oricum nu-i intotdeauna garantat pt ca esti om nu robot) intr-una usoara. QUOTE Firmele nu isi trimit masinile la schimb de consumabile "prematur", o data iesite din garantie revizia periodica este echivalata cu schimbul de ulei si filtre. Legatura cu subiectul fiind ? Te rog, fara proza prozaica. ![]() QUOTE Felul in care descrii cum te grabesti in trafic denota lipsa respectului pentru ceilalti Posteaza unde descriu eu cum ma grabesc in trafic ? Daca nu o faci, nu esti masura sa vorbesti de respect fata de altii. Ceea ce trebuie sa mai retii (am 22 ani de soferie, probabil cu cel putin 10 mai multi ca tine, facuti destul de mult in tara si o parte a Europei) e ca respectul se normeaza dupa gradul de constrangere/stres aplicat celorlalati participanti la trafic. Cand vei avea un instrument pt a verifica asa ceva, atunci sa vorbesti. QUOTE Tonele de proza fara substanta (pentru subiectul abordat aici) sunt foarte interesante pentru un psihiatru Nu sunt tone ci o singura idee centrala fara nevoia de confirmare din partea ta - rulajul urban e mai sever decat cel extraurban. Cu exceptia ta niciun alt ins n-a contestat sau restrans acest lucru. QUOTE Sa-ti aduc aminte de faza cu fosforul ? Intra intr-un magazin care vinde uleiuri auto si solicita brosura noii game Mobil 1. Citeste destinatia uleiului Extended Life 10W60. Daca nu o gasesti iti dau eu o mana de ajutor oferindu-ti kink-ul : http://www.mobil1.com.ro/cms/Mobil_1_Exten...ife_10W-60.aspx Mobil 1 Extended Life 10W-60 Dezvoltat pentru necesitățile specifice ale autovehiculelor mai vechi. Mobil 1 Extended Life 10W-60 este dezvoltat pentru a asigura protecție mai îndelungată motoarelor cu rulaj mai mare pentru ca dumneavoastră să folosiți autovehiculul mai multă vreme. * Tratament suplimentar pentru garnituri pentru a ajuta la prevenirea pierderilor de ulei * Reduce formarea de nămol pentru a păstra motorul mai curat și reduce uzura * Viscozitate mai mare și fosfor mai mult pentru protejarea motoarelor vechi și reducerea consumului de ulei Respectă API SM/SL/SJ și CF, precum și ACEA A3/B3/B4. Include o listă de specificații incluzând VW 505 00. Dupa cum se vede, produsul indeplineste toate normele API pt motoarele concepute si produse dupa 2001 incoace, c-o dedicatie specifica (fosfor mai mult). Prin urmare, a spune ca ZDDP-ul e irelevant in cazul motoarelor de conceptie mai veche, vadeste ignoranta. Daca lucrurile ar sta asa, n-ar mai exista produse dedicate. QUOTE Valman, intre rulajul "urban care e mai sever" (mai sever decat ce? Mai sever decat cel extraurban efectuat in conditii normale. Discutia are un caracter general si nu te grabi sa particularizezi prin apel la un traseu extraurban extrem, pt ca in acest fel nu mai respecti termenii comparatiei. QUOTE si conditiile alea grele din manualul de utilizare care impun injumatatirea intervalului de schimb de ulei Citeste manualul de Logan de la care a pornit discutia. Eu n-am gasit nici acolo si nici in altul, injumatatirea intervalului. De ce simti nevoia sa exagerezi ? Nu inventa alt subiect decat cel care exista. QUOTE Adica "rulajul mai sever " din oras e inclus in conditiile pentru intervalul normal de schimb de ulei Fals. Intervalul normal de schimb are loc atunci cand exista un raport destul de echilibrat intre mersul urban si cel extraurban. Cand cel urban domina, intervalul e mai redus, rulajul fiind considerat unul mai sever. ca altfel orice propietar de solenza care nu sta la tara sau pe autostrada ar schimba uleiul la 5000 km. Habitudinea unui sofer sau altul, precum si sintagme de genul "daca si cu parca", sunt irelevante. Discutia are un caracter general, motiv pt care trebuie sa renunti la socoteli, procente, km, turarii etc. Pt ca in mod particular, fiecare-si cunoaste stilul si conditiile impuse de traficul in care circula, precum si masurile sau dezirabilitatile ce se impun. This post has been edited by Valman: 10 Aug 2009, 16:30 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
ramsen |
![]()
Post
#158
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
D-le Valman acest tip de ulei Mobil 1 Peak Life 5W-50, pentru motoarele de SLZ are ceva dupa 100.000 km?
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#159
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Valman cu cine te certi ? Oricum nu avem motor nemtesc , italian sau nglezesc si nici francez fiindca sunt realizate pana si cele de logan in turcia sublicenta.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#160
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Domnule valman, nu aveti nici o legatura cu lumea auto.
Va prezint pagina 7 din carnetul de intretinere de logan, sunt sigur ca si solenza are o pagina similara (desi probabil nu l-ai citit, ca tu le sti deja pe toate, insa dacavrei cred ca pot gasi un pdf si cu acesta), ca de altfel orice alt automobil Renault pana la Vel Satis. Daca nu se vede prea bine, acolo se mentioneaza cand schimbul de ulei se face la o perioada injumatatita, si nu stiu de ce insa acele conditii nu seamana cu ce intalnesc eu in traficul din Bucuresti.DSC00275.JPG ( Size: 524.26k ) Number of downloads: 537 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Valman |
![]()
Post
#161
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
ramsen
QUOTE D-le Valman acest tip de ulei Mobil 1 Peak Life 5W-50, pentru motoarele de SLZ are ceva dupa 100.000 km? Manea, Manea Valentin ma numesc daca doresti sa te adresezi politicos. Desi prefer adresarea colocviala. Oricum, multumesc. Legat de intrebarea ta, tind sa cred ca acel ulei ar avea doar efecte pozitive. ![]() djasu82 QUOTE 1. Valman cu cine te certi ? 2. Oricum nu avem motor nemtesc , italian sau nglezesc si nici francez fiindca sunt realizate pana si cele de logan in turcia sublicenta. 1. Cu nimeni. Desi discutam o banalitate arhicunoscuta si unii dintre noi o stufaresc irelevant in particularizari si socoteli, consider ca dialogul se pastreaza in limite rezonabile. 2. E irelevant. Discutia are un caracter general despre ceea ce numim rulaj sever si tot daca in general ne incadram ca locuitori ale unor urbe aglomerate, cu infrastructuri saturate, in acest caz. Niciun specialist nu va considera ca rulajul sever se aplica doar la motoarele noastre si nu la toate. einstein1984 QUOTE Domnule valman, nu aveti nici o legatura cu lumea auto. Manea, Manea Valentin si pt tine, stimate coleg. Intre ceea ce scrie in manual si ceea ce incerci tu si colegul Mihai sa acreditati, e o mare contradictie. Motiv pt care tin sa-ti multumesc pt acea poza. ![]() QUOTE Va prezint pagina 7 din carnetul de intretinere de logan Este exact manualul la care faceam referire la inceputul discutiei. Imi pare rau ca n-ai postat tot capitolul referitor la ceea ce se numeste rulaj sever ("conditii particulare de utilizare"). Din cate-mi amintesc parca scrie mai mult, dar poate ma insel. Ce-as vrea sa remarci si sa retii e ca relanti-ul prelungit, viteza medie mica si temperaturile extreme caracterizeaza in general rulajul urban de care vorbeam si mai ales cel mioritic. Desigur, eu insumi stiu ca nu-i peste tot la fel, dar cum am tot repetat, discutia are un caracter general. Aici nu discutam daca tu sau colegul Mihai va incadrati in aceasta categorie sau daca stiti ce masuri sa luati. Spun asta pt a va invita sa ramaneti on-topic si a nu divaga inutil ca pana acum, daca doriti sa continuati. QUOTE sunt sigur ca si solenza are o pagina similara...daca vrei cred ca pot gasi un pdf si cu acesta Chiar te rog. Ti-as fi recunoscator si-ti multumesc anticipat. ![]() QUOTE Daca nu se vede prea bine, acolo se mentioneaza cand schimbul de ulei se face la o perioada injumatatita Cand ti-am raspuns in postul anterior (pasajul din mijoloc), ti-am inteles gresit afirmatia. Motiv pt care-mi cer scuze. Intelesesem ca de fapt in manual nu ar scrie de injumatatirea perioadei. Cand de fapt el spune ce spun si eu de la bun inceput. QUOTE nu stiu de ce insa acele conditii nu seamana cu ce intalnesc eu in traficul din Bucuresti Auzi, asta-i vrajeala de Dambovita ? ![]() ![]() This post has been edited by Valman: 11 Aug 2009, 06:05 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#162
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Viteza medie pe CB la mine e peste 30km/h, nu stau 50% din timp la ralanti si depasesc si 60 km/h in oras. Poate ca-mi aleg si traseele si orele mai judicios, insa eu unul nu ma simt vizat de acele conditii de rulare incat sa schimb uleiul la 6 luni. Si daca ma uit in jur pe la colegii mei, nu sunt singurul.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ursul_bipolar |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.667 Joined: 23 July 08 ![]() |
|
--------------------
Toyota
RAV4
HSD Elegance 2018 Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#164
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Unii mai merg si cu metroul sau autobuzul.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ursul_bipolar |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.667 Joined: 23 July 08 ![]() |
Si eu fac la fel sa stii, oricum se circula groaznic in lunile din afara intervalului din postul anterior.
Sa faci 45 de minute de la razoare pana la apaca mi se pare o nesimtire fara margini... Cred totusi ca pt cineva care nu se da jos din masina tot timpul anului, sa o fortezi in halul asta in bucuresti in periodele de varf mi se pare crima pt motorul ala si trebuie tratat mai cu atentie. |
--------------------
Toyota
RAV4
HSD Elegance 2018 Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
|
|
Valman |
![]()
Post
#166
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 11 Aug 2009, 09:26) 1. Viteza medie pe CB la mine e peste 30km/h, nu stau 50% din timp la ralanti si depasesc si 60 km/h in oras. 2. Poate ca-mi aleg si traseele si orele mai judicios, 3. Si daca ma uit in jur pe la colegii mei, nu sunt singurul. 1. Dar cine vorbea de cazul tau ? Ai expus intai conditiile tale de rulaj si mi-ai cerut opinia ? Nu. Atunci ? 2. Asta pt ca-ti permiti. Altii nu. Si sa nu-mi spui ca intotdeauna totul in trafic si organizarea timpului tau, depinde exclusiv de tine. Cu siguranta ca ai exceptii contrare. Asta e motivul pt care in discutia asta trebuie sa se regaseasca majoritatea si nu minoritatea. 3. Hai, las-o. ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Pentru ca traverseaza Bucurestiul de la un capat la altul la ore de varf, absolut relevanta parerea dansului
![]() Adevarul este ca TU o lalai pe curse relativ scurte, nu poti merge pe jos 300 de metri de la masina pana la locul unde ai treaba, te invarti prin parcare mai mult decat iti ia sa mergi pe jos, trebuie sa te grabesti mereu, sa accelerezi puternic, brutal, industrial si animalic ![]() ![]() ![]() ![]() Traficul se aglomereaza si se blocheaza din cauza specimenelor care iau masina pentru 1 km in oras. Dupa cum spuneau colegii, unii mai folosesc si transportul in comun, mersul pe jos, bicicleta ![]() ![]() Noi ne schimbam uleiul conform specificatiilor producatorului si exploatam masina in acord cu tipul constructiv. In cazul in care o calcam pe coada, schimbam ce-i necesar pentru ca "dansa" sa nu crape ![]() Daca doresti sa-ti schimbi uleiul tot la jumatatea intervalului nu te opreste nimeni ![]() PS > vezi ca motor uzat inseamna altceva decat 100.000 km , asa ca nu mai da sfaturi proaste in stanga si-n dreapta celor care nu stiu ce ulei sa puna in motor. Marketingul functioneaza pe baza celor care aleg produsul dupa ambalaj. Cat despre unde descrii matale stilul de grabit in oras, cateva pajini mai in urma, in toata splendoarea se poate citi ![]() This post has been edited by dr_mKe: 11 Aug 2009, 22:39 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Valman |
![]()
Post
#168
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE Pentru ca traverseaza Bucurestiul de la un capat la altul la ore de varf, absolut relevanta parerea dansului Dansul e unul dintre cei destui de numerosi. Lor li se aplica chestiunea cu rulajul sever. QUOTE Adevarul este ca TU o lalai pe curse relativ scurte Cum ai stabilit asta ? Ca mentiunea din manual se aplica DOAR mie ? Asta implica observatia ta in context. ![]() QUOTE nu poti merge pe jos 300 de metri de la masina pana la locul unde ai treaba De unde stii ca-s doar 300 m ? Poate ca-s 2 km, poate ca-s 3 km... Poate ai de dus ceva greu. Poate ca o faci si dimineata, poate ca o faci si seara. Si nu numai pt tine ci poate ca si pt alti membrii ai familiei. Mihai, tu vezi cat de caraghios esti ? Eu da. Acum imi explic de ce la "occupation" nu ai scris medic sau physician (asa cum era corect, in funcite de caz) si ai scris "doctor". ![]() QUOTE te invarti prin parcare mai mult decat iti ia sa mergi pe jos, trebuie sa te grabesti mereu, sa accelerezi puternic, brutal, industrial si animalic Cum ai stabilit asta ? Schizo ? QUOTE emoticonul cu limba scoasa, foarte important, sa nu uitam de el Da, dar te rog sa nu fi modest. Pune cat mai multi posibil. ![]() QUOTE Traficul se aglomereaza si se blocheaza din cauza specimenelor care iau masina pentru 1 km in oras. De acord. Dar unde-i legatura cu tipul de rulaj etc etc ? ![]() QUOTE Dupa cum spuneau colegii, unii mai folosesc si transportul in comun, mersul pe jos, bicicleta Aha, si asta e motivul pt care rulaj sever la o buna parte din traficul urban dispare ? ![]() QUOTE Noi ne schimbam uleiul conform specificatiilor producatorului si exploatam masina in acord cu tipul constructiv. Alo, dar nu va intrebat nimeni ce faceti voi. Spuneai ceva de psihiatrei ? ![]() QUOTE Daca doresti sa-ti schimbi uleiul tot la jumatatea intervalului nu te opreste nimeni Nu ti-am cerut nici opinia, nici sfatul. Iar te trezesti vorbind aiurea. Altceva ? ![]() QUOTE vezi ca motor uzat inseamna altceva decat 100.000 km Schimba dioptria dragul meu. Acolo scrie de motoare vechi. Poti avea o masina de 10 ani care a parcurs doar 30.000 km, tot veche este. Dupa cum poti avea una de ultima generatie cu 100.000 km si-i poti baga in continuare 0W40 ultima norma. Ai un succes la gafe, erori si esecuri ceva de speriat colega. ![]() asa ca nu mai da sfaturi proaste in stanga si-n dreapta celor care nu stiu ce ulei sa puna in motor Iar vorbesti fara acoperire. N-am dat sfaturi altora cu privire la ce ulei sa puna in motor, ci ti-am aratat tie - imbufnatule neatent - cui se adreseaza fosforul. ![]() Marketingul functioneaza pe baza celor care aleg produsul dupa ambalaj. Iar nu te pricepi la comert. Daca era asa cum spui, scriau de fosfor la toate. ![]() Cat despre unde descrii matale stilul de grabit in oras, cateva pajini mai in urma, in toata splendoarea se poate citi Iar dai cu oistea-n gard draga Mihai. ![]() Auzi, dar parca ziceai ca n-o mai lungesti. ![]() This post has been edited by Valman: 11 Aug 2009, 23:17 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Iti dai seama ce dilema aveai atunci. Pe care sa-l pui in motor
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Iti urez succes si sper ca urmatorul post sa fie atat de lung incat sa ocupe o pagina intreaga pe forum ![]() ![]() PS > "Acum imi explic de ce la "occupation" nu ai scris medic sau physician (asa cum era corect, in funcite de caz) si ai scris "doctor". " - pentru ca exista si titulatura asta ![]() ![]() ![]() This post has been edited by dr_mKe: 11 Aug 2009, 23:39 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Valman |
![]()
Post
#170
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
Atentie ! Postul urmator este lung si obositor.
QUOTE Iti dai seama ce dilema aveai atunci. Pe care sa-l pui in motor ![]() ![]() QUOTE tongue.gif tongue.gif tongue.gif Te rog ca data viitoare sa pui mai multe limbi scoase. ![]() QUOTE Iti urez succes si sper ca urmatorul post sa fie atat de lung incat sa ocupe o pagina intreaga pe forum Da stiu, la mai mult de 10-12 randuri dai ecran albastru. Suspect e ca n-o patesti cand aberezi conceptual sau minti. Dupa buleala cu "doar taximetria si scoala intra la rulaj sever", n-ai intuit autocontradictia cu "uleiurile moderne si aliajele moatoarelor, 'ai ? ![]() QUOTE - pentru ca exista si titulatura asta Dar intotdeauna urmata de domeniul de specializare. Cam prost cu cultura generala. Bine, nu-i singura meteahna. ![]() QUOTE vad ca te preocupa personajul dr_mke Galeria Mihai, galeria. Dar n-as zice deloc ca-s fanul tau la cat de asiduu te ocupi tu de mine. E bine sa retii ca se face mult misto pe seama ta in background, doc. Mi-au aratat baietii cu cine discut. ![]() QUOTE Alte comentarii legate de canalul youtube ? In functie de ce-mi mai spun colegii te tin la curent, stimate coleg. Sanatate. ![]() This post has been edited by Valman: 12 Aug 2009, 06:34 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
cris06 |
![]()
Post
#171
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Vedeti ca o dati in
![]() |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Evident. Se pune ulei din clasa de vascozitate indicata in manualul masinii care sa corespunda cerintei minime de calitate, trecuta tot acolo. In plus, pe fiecare bidon de ulei sunt trecute aprobarile de calitate din partea producatorilor auto. Nu mai este nimic de discutat pe langa asta. Se ruleaza in mod obisnuit, se schimba uleiul si filtrul la intervalul indicat.
Pentru cei care doresc rafinamenturi se pot pune uleiuri dublu sau triplu esterice cu care ies din fabrica Porsche -uri, Mertzane AMG, BMW -uri M, Scubaru STI si asa mai departe. Daca-i overkill sau nu, facem bilantul dupa 300.000 km de exploatare. Preferintele pentru marca X sau Y iar nu conteaza, atata vreme cat nu vorbim de Lubrifin, Panther, OMV, Mol, Petrom si alte "marci" la fel de consacrate. La cat mai multi km bine lubrefiati ![]() This post has been edited by dr_mKe: 12 Aug 2009, 09:33 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
triplu esterice ?
Scubaru STI ? ![]() ce sunt astea ca nu am mai auzit pana acum ![]() |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#174
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Mobil 1 0W-40 de exemplu, ulei care are in compozitie 3 tipuri de esteri, ulei de prima umplere la Porsche, Merc AMG. Motul 300V Chrono 10W-40, ulei dublu esteric gasit prin motoarele Subaru STI si nu numai.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#175
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 12 Aug 2009, 10:22) Evident. Se pune ulei din clasa de vascozitate indicata in manualul masinii care sa corespunda cerintei minime de calitate, trecuta tot acolo. In plus, pe fiecare bidon de ulei sunt trecute aprobarile de calitate din partea producatorilor auto. Nu mai este nimic de discutat pe langa asta. Se ruleaza in mod obisnuit, se schimba uleiul si filtrul la intervalul indicat. Si cu toate astea, exista tone de posturi pe tema asta.... Bine ca n-am chef sa scriu si pe forumul "bob is the oil guy".... ca ma plictiseam. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
iuliu m. |
![]()
Post
#176
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 12 August 09 ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 12 Aug 2009, 09:40) Mobil 1 0W-40 de exemplu, ulei care are in compozitie 3 tipuri de esteri, ulei de prima umplere la Porsche, Merc AMG. Motul 300V Chrono 10W-40, ulei dublu esteric gasit prin motoarele Subaru STI si nu numai. Salut, Folosesc de cativa ani, exclusiv Mobil 1, si nu stiam ca "are in compozitie 3 tipuri de esteri".Vrei sa detaliezi un pic?Eventual cu vreun link "ajutator"? Sunt incantat ca am folosit un "triesteric".Nici macar n-am banuit. Cele bune! This post has been edited by iuliu m.: 13 Aug 2009, 01:57 |
--------------------
citroen,daewoo
C5 2,0 HDI , TICO SX
2001,2000
- cam murdar
|
|
annem |
![]()
Post
#177
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Question: What is Ester Oil?What is ester oil and how is it different than conventional oil?-- Randy Drier, Atlanta, GA Answer: Ester oil is synthetic base oil that has been chemically synthesized. Typically ester oils are used in passenger car air conditioning compressors, refrigerators, and other industrial applications. Esters are one of the classes of synthetics that have been used in Mobil 1 products as well. Esters are stable molecules, provide good solvency, and provide very good low temperature and high temperature performance in engine oils. QUOTE Mobil 1 Tri-Synthetic motor oil provides the ultimate performance for your vehicle. This unique oil features a formulation of three synthetic fluids. These fluids, combined with a new additive formula, help improve engine wear protection and enhance high and low temperature durability. Mobil 1 0W-40 meets key industry and car builder specifications for: Mercedes MB 229.5; BMW Longlife 01 Porsche Approval List 2002 ;VW 502.00/505.00/503.01; GM-LL-A-025 (gasoline); GM-LL-B-025 (diesel); ACEA A3, B3/B4; API SM/CF ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
iuliu m. |
![]()
Post
#178
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 12 August 09 ![]() |
QUOTE(annem @ 13 Aug 2009, 12:55) Salut, Da, FAQ-ul site-ului oficial, in care compania afirma asta, este un argument suficient de puternic.Mobil 1 este indeobste cunoscut, ca un ulei de grupa a-IV-a, (polialfaolefinic), dar conform producatorului, se pare ca ar contine si niscai esteri.Ei pot fi doar de doua feluri pentru aplicatia asta(alcool-esteri si polyol-esteri) dar exista foarte multi derivati, asa ca...... Cele trei fluide sintetice din formularea "trisintetic" nu pot fi considerati trei esteri,neaparat.Insa, ca si in Biblie, companiile evita a face lumina in toate privintele, asa ca este interpretabila si formularea asta.Dupa Wikipedia: "In the mid 1960s Chevron U.S.A was the first to market and produce a complete range of 100% synthetic Polyalphaolefins based lubricants, which began to be marketed as a substitute for mineral oils for engine lubrication. Although in use in the aerospace industry for some years prior, synthetic oil first became commercially available in an American Petroleum Institute (API)-approved formula for automobile engines when standards were formalized for synthetic-based lubricants. Other early synthetic motor oils marketed included "The Original Syn!" by SynLube in 1969, NEO Oil Company (formally EON) in 1970, which were dibasic acide esters, or diesters, and polyol esters-based synthetic lubricants. In 1971 All-Proof, now called Red Line, introduced a synthetic oil, followed fourth by Amsoil who packaged and resold a diester-based 10W40 grade from Hatco[8] in 1972, and then Mobil 1, introduced in North America in 1974 (with a PAO-based 5W20 grade). Synthetic base stocks Synthetic motor oils have been made from the following classes of lubricants: Polyalphaolefin (PAO) = American Petroleum Institute (API) Group IV base oil Synthetic esters, etc = API Group V base oils (non-PAO synthetics, including diesters, polyolesters, alklylated napthlenes, alkyklated benzenes, polyglycols etc.)" Pe de alta parte exista si explicatia asta, extrem de avizata, in aparenta, care incurca si amesteca definitiv lucrurile: " Mobil 1 and Redline are both composed of synthesized PAO's and the nomenclature that the two companies use are just different ways of refering to PAO's (polyalphaolefins and polyol esters) both of which are esters formed from alkenes (also called alpha-olefins) which are compounds (possessing a double bonded carbon to carbon and no other functional group within the molecule) that are polymerized in order to form PAO's. The alkenes that are polymerized for use as lubricant basestocks are most commonly low molecular weight alkenes such as ethene and hexene. Esters are simply a general class of chemical compounds and functional groups and are not indicative of lubricants only in that they also exist as flavor/scents, types of cleaning agents, plastics and plasticizers, personal care products like hand moisturizers etc, etc, etc. The PAO's (PE, PAO, poly-ol esters, polyalpha olefins, what have you) that compose Mobil1 and Redline and Amsoil and any other brand names that I have missed are all the same thing as they all possess the same naturally high affinity for metal surfaces and tend to exhibit multigrade viscosity characteristics and do not require the addition of modifying agents to obtain these properties which is why they are so widely used in the lubricant industry." In acelasi timp, aflam ca: "PAOs The base stock materials used today many popular synthetic oils are made of carbon and hydrogen molecules. These are synthesized from ethylene gas molecules into PolyAlphaOleflns (PAO). Almost all the synthetic oils sold in the stores are made with PAO base stocks. PAOs provide better viscosity characteristics, are more resistant to oxidation and have much better low operating properties than petroleum oils. PAOs are cheaper synthetic oil base stocks, and aren't as durable as the ester class of synthetic oils. Some of the popular brands of PAO oils include Amsoil and Mobil-1. These are known as a Group IV oil. ESTERS (Polyolesters) Organic esters are made by reacting certain acids with alcohols, forming acid esters. There are alcohol diesters and Polyol esters. This process uses expensive materials and results in lubricants that cost many times more than PAOs. Only esters are durable enough to withstand the rigors of jet engine operation and they are used in racing and high performance cars. These oils can cost $8 dollars or more a quart. Redline is an example of an ester synthetic oil. These are known as a Group V oil. Hydrocracked (sometimes called Hydrowax)These are petroleum oils that have been hydroisomerized, as it is commonly called. The most stringent level of petroleum oil refining. Much of the paraffin and impurities have been removed and its performance on any number of industry tests is substantially better than it's group two cousins (the regular oil petroleum oil used in automobiles). Although it is not made from a synthesized, engineered molecule and as such is not a true synthetic oil, it does offer a portion of the benefits you would expect from a true synthetic and in fact is usually sold and marketed as a 100% synthetic product. Hydrowaxes are very cheap to produce, even cheaper than olefins, making them the cheapest of all the synthetics. As they are formulated from crude oil base stocks they aren't a true synthetic. These are known as a Group III oil. Castrol Syntec is known for using this method. Quality Premium quality synthetics will blend more than one "species" of PAO and/or will blend these PAO basestocks with a certain amount of diester or polyolester in order to create a basestock which combines all of the relative benefits of these different basestocks. This requires a great deal of experience and expertise. As a result, such basestock blending is rare within the synthetic lubricants industry and only done by very experienced companies. In addition, although such blending creates extremely high quality synthetic oils, they don't come cheap. The ester based oils are suppsoed to be even better than the PAO base that make up Mobil One and Amsoil. " Oricum un dubluesteric "pur", ca sa zic asa, fara alte chestii in el , si cu feedback-uri de la clienti, literalmente formidabile, pare a fi Motul seria 300 V. Dupa parerea mea, se poate "lupta" cu lipsa ZDDP-ului folosind ceva de genul asta: http://www.cam-shield.com/acatalog/FAQ.html Asta daca nu va impacati cu explicatia asta: http://www.nonlintec.com/sprite/oils_and_zddp.pdf Sau asta: http://www.irollmotors.com/images/zdd/TechBrief8.pdf Cu bine! This post has been edited by iuliu m.: 14 Aug 2009, 02:01 |
--------------------
citroen,daewoo
C5 2,0 HDI , TICO SX
2001,2000
- cam murdar
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#179
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Doresti feedback de la client pentru Motul 300V Chrono 10W-40 ? Iti dau eu: formidabil ulei. Acum 10.000 km in urma unui incident cu sistemul de racire am rulat 8 km fara lichid de racire si n-a patit motorul nimic. Nu s-a gripat, nu s-a aprins becul de presiune la ulei iar la demontare s-a confirmat ca in afara de garnitura de chiulasa arsa, nu s-a intamplat nimic altceva. In 70.000 km de cand pun asa ceva in motor nu s-au format depuneri de nici o culoare, motorul nu se incinge la viteze ridicate pe autostrada nici vara, iar consumul este demential. La momentul vorbirii ne indreptam spre 110.000 km cu turatie maxima
![]() Poate ca o fi overkill asa ulei in motorul de 1.4 Reno, dar nah, fiecare are stolul lui ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
iuliu m. |
![]()
Post
#180
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 12 August 09 ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 15 Aug 2009, 15:43) Doresti feedback de la client pentru Motul 300V Chrono 10W-40 ? Iti dau eu: formidabil ulei. Acum 10.000 km in urma unui incident cu sistemul de racire am rulat 8 km fara lichid de racire si n-a patit motorul nimic. Nu s-a gripat, nu s-a aprins becul de presiune la ulei iar la demontare s-a confirmat ca in afara de garnitura de chiulasa arsa, nu s-a intamplat nimic altceva. In 70.000 km de cand pun asa ceva in motor nu s-au format depuneri de nici o culoare, motorul nu se incinge la viteze ridicate pe autostrada nici vara, iar consumul este demential. La momentul vorbirii ne indreptam spre 110.000 km cu turatie maxima ![]() Poate ca o fi overkill asa ulei in motorul de 1.4 Reno, dar nah, fiecare are stolul lui ![]() Salut, Cu uleiurile "10WXX", mai precis cele peste "5WXX", nu sunt prea "prieten". In ceea ce-l priveste pe "Chrono", clasificarile API imi par usor desuete(http://www.uleiauto.ro/phpeuri/oiluri/motul/300v10w40.pdf),dincolo de vascozitatea pe care n-o agreez.Daca as folosi asa ceva , as pune mai degraba "Power" sau "Power Racing". Experienta ta este impresionanta dar nu poate fi edificatoare fara a cunoaste si ceva asemanator petrecut cu alt ulei de top.Numai in conditii egale, se poate face o comparatie corecta intre brand-uri, cred eu.Pana atunci, e de admirat, desigur ce a "reusit" Motul-ul. In acceptiunea mea, nu-i "overkill" nici un ulei in nici un motor, cu conditia sa-ti permiti. Cele bune! This post has been edited by iuliu m.: 16 Aug 2009, 01:20 |
--------------------
citroen,daewoo
C5 2,0 HDI , TICO SX
2001,2000
- cam murdar
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:17 |