Ulei motor
![]() ![]() ![]() |
Ulei motor
dr_mKe |
![]()
Post
#181
|
||
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|||
iuliu m. |
![]()
Post
#182
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 12 August 09 ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 16 Aug 2009, 10:36) Treaba uleiului este in primul rand sa unga si nu sa curga frumos ca sa dea bine in clasificari. Alte uleiuri care dau bine la cifrele pe care le pretuiesti asa de mult nu rezista in conditiile in care le folosesc alti baieti mai "jucausi" decat mine. Faptul ca "preferi" cele 2 uleiuri de la Motul deloc indicate pentru "street use" imi spune sa nu ducem discutia mai departe. Capacitate de curatare, dilutia cu combustibilul, faptul ca nu sunt facute sa stea prea mult prin motor, banda de temperatura optima, etc, etc. La fel confuzia indicelui de vascozitate cu clasa uleiului, judecata dupa care 10W-40 Chrono (care-i in perfect acord cu specificatiile de vascozitate pentru motor) nu-ti este "prieten" desi este la ani lumina fata de 5W pe care-l ai in motor. Inainte de Chrono am mers cu 8100 XCess, tot de la Motul, iar inainte de asta cu Elf. Salut, Am intrat pe forumul asta fiindca mi s-a parut ca discutia este suficient de incinsa si ,nu stiu de ce , am crezut c-ajut. Acum vad care este adevarul.Voiam sa vad si cine are dreptate, ca sa zic asa. Tu esti anormal de lipsit de logica si pus pe scandal asa ca asta va fi , oricum, ultimul meu post. Dupa mintea ta, uleiul da bine in clasificari doar "daca curge frumos"?Deci il lasam sa curga asa "usor", si gata, clasificarea?Ai idee cum se fac testele si care este costul unei baterii de teste pentru acordarea clasificarii API? Esti cel putin "habarnist" in ceea ce priveste uleiurile daca iti imaginezi ca acela este singurul ulei care rezista la ce ii faci tu masinii!Ai date concrete, privind capacitatea de curatare,dilutia cu combustibilul,cat sunt facute "sa stea in motor",banda de tempertaura optima, "Power" si "Power Racing"?Ai cifre?Poti face o comparatie documentata intre "Chrono" si "Power"/"Power Racing"?Ele sunt numai pentru "Race use"?!?!?Si "Chrono", nu?!?!!?!!?Dar intre "Power/Power Racing" si alte uleiuri ,alese la intamplare, speciale pentru "street use"?Ai posibilitatea sa ne dai si noua "niste cifre" , nu "niste vorbe"? Cine te-a dezinformat ca am confundat clasa uleiului cu indicele de vascozitate?Apropos ti-ai pus vreodata intrebarea cu cat este mai putin vascos 0W-40 decat un 10W-40 la 100 de grade Celsius?Si ti-ai mai si raspuns? Deci tu "nu duci discutia mai departe" cu mine, fiindca nu ma ridic la nivelul tau!?!?! OK!Placerea e de partea mea! Succesuri! |
--------------------
citroen,daewoo
C5 2,0 HDI , TICO SX
2001,2000
- cam murdar
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#183
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Nu vor fi la indigo idicii, dar foarte apropiati la cald, indicele pentru cald este 40, nu ? La -30 de grade alta poveste. Compari mere cu castraveti. La noi nu sunt -30 iarna.
Citate kilometrice din fise tehnice pot sa-ti dau cate doresti. Sau si mai eficient poti cauta pe google fisele tehnice, nu-i nevoie sa discuti pe forum. Daca evident le citeai probabil nu faceai afirmatiile pe care le-ai facut. Cum se potoleste Valman apare alt individ care posteaza tone de articole luate cu copy & paste si tine teorii peste teorii. Pentru un lant de bicicleta ce recomanzi, conditii uscate. Dar pentru o furca ? ![]() Doamne apara-ne si pazeste-ne de "autodidacti" ![]() Afara-i soare si frumos, niste miscare ti-ar limpezi mintile. PS> din pacate am habar cum se testeaza uleiurile in laborator, am povestit destul cu persoane care sunt in domeniu. Pana una alta eu adun km cu uleiul despre care tu tii teorii. Se pune ulei din clasa de vascozitate indicata in manualul masinii care sa corespunda cerintei minime de calitate, trecuta tot acolo. In plus, pe fiecare bidon de ulei sunt trecute aprobarile de calitate din partea producatorilor auto. Nu mai este nimic de discutat pe langa asta. Se ruleaza in mod obisnuit, se schimba uleiul si filtrul la intervalul indicat. The END |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
annem |
![]()
Post
#184
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(iuliu m. @ 16 Aug 2009, 14:39) Am intrat pe forumul asta fiindca mi s-a parut ca discutia este suficient de incinsa si ,nu stiu de ce , am crezut c-ajut. Acum vad care este adevarul.Voiam sa vad si cine are dreptate, ca sa zic asa. Discutia este incinsa pentru ca toti sintem raisari (de Bucuresti, de Deva, de Tulcea, de Alexandria, de etc) si nu ne mai incap soselele. Si spune-ne repede, verde-n fata, care-i adevarul, cine-i cu dreptatea? Se pare ca uleiurile cu esteri si Hitler te-au facut sa intelegi mai clar situatia. Te rog, ajuta-ne sa terminam odata cu indoielile astea care ne macina si ne maninca zilele! QUOTE(iuliu m. @ 16 Aug 2009, 14:39) Apropos ti-ai pus vreodata intrebarea cu cat este mai putin vascos 0W-40 decat un 10W-40 la 100 de grade Celsius?Si ti-ai mai si raspuns? Eu mi-am pus aceasta intrebare. Pentru mai multe tipuri de ulei. Am avut si J300. Am ajuns la concluzia ca este mai interesant ce se intimpla cu viscozitatea in timp, sau peste 110 grade. Este chiar minunat cum e cu viscozitatea pe la 150 de grade. Interesant este ceea ce se intimpla cu viscozitatea si pe la 20, -10, -15, -20,.... Hopa, incep sa inteleg de ce nu esti prieten cu 10Wxx. La Tico pare OK, dar la HDI pot aparea problemele. Dar, pina sa inteleg eu neprietenia ta cu 10Wxx, a inghetat motorina. Pura curiozitate: De ce ai renuntat la Liqui Moly 5W40 si ai trecut la Mobil 1 0W40? Vad ca esti constient ca sub 0w nu mai e nimic. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
iuliu m. |
![]()
Post
#185
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 12 August 09 ![]() |
QUOTE(annem @ 16 Aug 2009, 16:00) Discutia este incinsa pentru ca toti sintem raisari (de Bucuresti, de Deva, de Tulcea, de Alexandria, de etc) si nu ne mai incap soselele. Si spune-ne repede, verde-n fata, care-i adevarul, cine-i cu dreptatea? Se pare ca uleiurile cu esteri si Hitler te-au facut sa intelegi mai clar situatia. Te rog, ajuta-ne sa terminam odata cu indoielile astea care ne macina si ne maninca zilele! Eu mi-am pus aceasta intrebare. Pentru mai multe tipuri de ulei. Am avut si J300. Am ajuns la concluzia ca este mai interesant ce se intimpla cu viscozitatea in timp, sau peste 110 grade. Este chiar minunat cum e cu viscozitatea pe la 150 de grade. Interesant este ceea ce se intimpla cu viscozitatea si pe la 20, -10, -15, -20,.... Hopa, incep sa inteleg de ce nu esti prieten cu 10Wxx. La Tico pare OK, dar la HDI pot aparea problemele. Dar, pina sa inteleg eu neprietenia ta cu 10Wxx, a inghetat motorina. Pura curiozitate: De ce ai renuntat la Liqui Moly 5W40 si ai trecut la Mobil 1 0W40? Vad ca esti constient ca sub 0w nu mai e nimic. Salut, Nu inteleg cum ar fi putut sa ma ajute Hitler "sa inteleg situatia"... V-as ajuta dar nu va lasati "ajutati". Asa ca pareti cam neajutorati,si nu stiu de ce, asa cred ca veti ramane...... Ti-ai pus intrebarea "pentru mai multe tipuri de ulei"?Si la ce concluzie ai ajuns?Te-ai plictisit punandu-ti-o, si ai incercat sa vezi ce e cu ea (vascozitatea),"in timp,sau peste 110 grade"?Ai ajuns deci la concluzia ca e "minunat", ce se intampla pe "acolo"?Si cu prima intrebare pe care ti-ai pus-o ce-ai facut?Ai lasat-o balta?Nu-i asa? La Tico este OK 10 W-XX dar la HDI sunt probleme?Iti "bate" un vant de superioritate a Daciei pe benzina, caruia nu-i "ingheata" benzina,in comparatie cu motorina "mea" din rezervorul HDI-ului? ![]() Intelegi extrem de greu, de fapt niciodata,ce e cu "neprietenia mea cu 10 W-XX",dac-ar fi sa folosim ca "timer" timpul necesar ajungerii motorinei din rezervorul meu la punctul de inghet... Ti-a comunicat vreun spiridus ca am renuntat la Liqui Moly 5W40 pentru Mobil 1 0W40.Dupa cum vezi am mai multe masini si folosesc Mobil 1 in una din ele.Nu folosesc acelasi tip de ulei in toate.Nu ti-a venit ideea asta? ![]() Referirea la Hitler este facuta datorita originii nemtesti a uleiului Liqui Moly? ![]() ![]() Am spus eu ceva referitor la uleiurile sub vascozitatea la rece a uleiurilor 5WXX,inclusiv, in afara de faptul ca le prefer?Banuiesti vreun moment, de ce? ![]() Wuw!Ce argumentatie in devalmasie totala! ![]() Succesuri "raisere"! P.S.@dr_Mke am vesti uluitoare pentru Domnia voastra! "Vor fi la indigo indicii"! Eh?Iata o mare descoperire pe care o faci astazi sau cand vei citi.... Succesuri ,de asemenea! This post has been edited by iuliu m.: 16 Aug 2009, 22:36 |
--------------------
citroen,daewoo
C5 2,0 HDI , TICO SX
2001,2000
- cam murdar
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#186
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Nu ma intereseaza deloc ce faci cu masinile dumitale.
Sunt sigur ca respecti indicatiile privitoare la clasa si vascozitatea uleiului dupa cum indica producatorul. Marca si clasa de pret, implicit si performanta uleiului ramane la latitudinea utilizatorului. Aici parca se discuta despre uleiul folosit in motoare 1.4 8v Reno, drept urmare nici o secunda nu m-am gandit sa-ti dau vre-o replica vis a vis de uleiul pentru HDI -ul de pe Citro. Orice informatie poate fi gasita cu usurinta, in general, pe net. Inclusiv fisele tehnice ale mult disputatelor uleiuri Motul din gama dedicata motorsportului. Uleiul mai are in el detergenti si tot felul de aditivi pentru a rezista la folosire indelungara in timp (fara demontarea o data la cateva curse a motorului) plus ca sunt optimizate si pentru functionarea la rece ![]() Stai linisitit, nu te deranja pentru mine, am 2 buni prieteni (care lucreaza in domeniu) cu care sa ma sfatuiesc in probleme automobilistice, inclusiv legat de fluide. Pana acum am ascultat de sfaturile lor ![]() PS > a doua masina e mai ieftina decat un bike bun ![]() ![]() This post has been edited by dr_mKe: 16 Aug 2009, 22:43 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
iuliu m. |
![]()
Post
#187
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 12 August 09 ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 16 Aug 2009, 22:42) Nu ma intereseaza deloc ce faci cu masinile dumitale. Sunt sigur ca respecti indicatiile privitoare la clasa si vascozitatea uleiului dupa cum indica producatorul. Marca si clasa de pret, implicit si performanta uleiului ramane la latitudinea utilizatorului. Aici parca se discuta despre uleiul folosit in motoare 1.4 8v Reno, drept urmare nici o secunda nu m-am gandit sa-ti dau vre-o replica vis a vis de uleiul pentru HDI -ul de pe Citro. Orice informatie poate fi gasita cu usurinta, in general, pe net. Inclusiv fisele tehnice ale mult disputatelor uleiuri Motul din gama dedicata motorsportului. Uleiul mai are in el detergenti si tot felul de aditivi pentru a rezista la folosire indelungara in timp (fara demontarea o data la cateva curse a motorului) plus ca sunt optimizate si pentru functionarea la rece ![]() Stai linisitit, nu te deranja pentru mine, am 2 buni prieteni (care lucreaza in domeniu) cu care sa ma sfatuiesc in probleme automobilistice, inclusiv legat de fluide. Pana acum am ascultat de sfaturile lor ![]() PS > a doua masina e mai ieftina decat un bike bun ![]() ![]() Ti-e mai greu tie sa pricepi.Nu era vorba de ce fac eu cu masinile mele ci de o problema de principiu. Nu fac ceea ce crezi tu(in ceea ce priveste uleiurile din masinile mele), si nici nu-i important exact ce fac eu. Tie nu ti-am raspuns decat la "chifla" cu vascozitatea.Restul este pentru prietenul tau bun @annem.Asa cum se si poate observa cu usurinta .Sunteti siamezi?Sau "impreuna"? Ca sa-ti imit grosolania, singura ta masina este mai ieftina decat "un bike bun".Eu am pastrat-o din nostalgie pe-a mea(Tico-ul).Tu o pastrezi, probabil , din necesitate.Altfel ai ramane un pieton linistit si lipsit de fumuri si tendinte de exhibare a personalitatii, care are parte in fine de suficient sport, pe care-l recomanda obsedant altora, fara insa, a apela la exemplul personal....Sau un "biker" mai "dotat" ![]() Acum, de exemplu, te-ai bagat singurel in seama........ Succesuri! This post has been edited by iuliu m.: 17 Aug 2009, 01:04 |
--------------------
citroen,daewoo
C5 2,0 HDI , TICO SX
2001,2000
- cam murdar
|
|
Valman |
![]()
Post
#188
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 16 Aug 2009, 15:02) Cum se potoleste Valman... Am spus doua lucruri adevarate : 1. motoarele de conceptie mai veche necesita mai mult ZDDP. 2. in general, traficul urban este unul mai sever fata de cel extraurban, in timp ce tu ai pendulat intre ignoranta, calomnii, ifose si digresiuni irelevante. QUOTE am 2 buni prieteni (care lucreaza in domeniu) cu care sa ma sfatuiesc in probleme automobilistice, inclusiv legat de fluide. Unul dintre ei n-a reusit sa-si citeasca atent tocmai link-ul (ce confirma spusele mele) ca l-a dorit drept contraargument la punctul 1 de mai sus. Asa ca ai mai ramas cu unul pe lista. This post has been edited by Valman: 17 Aug 2009, 06:36 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#189
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
SN a fost masina visurilor mele studentesti
![]() Ce urmeaza acum, sa ne comparam conturile din banca si veniturile lunare ? Nu uita ca tu ai inceput sa fii grosolan ![]() Fisele tehnice stimabile, le-ai frunzarit macar sa vezi contraindicatiile la utilizarea normala in regim de strada ? Ce relevanta au discutiile astea in care se tot citeaza analizat pe bucati postul precedent, se se scriu pagini intregi care mare legatura cu uleiurile nu au, articole din US care totusi nu sunt la obiect dpv tehnic pentru masinile produse in Europa si asa mai departe. In cartea tehnica scrie clar ce trebuie sa pui in motor. Numai voi 2 stiti sa cititi o carte tehnica a unei masini ? Sau fisa tehnica a unui ulei ? Vis a vis de cei 2 amici ai mei, sa ajungi inainte cu pregatirea si experienta lor in spate Valman, apoi sa dai lectii despre tehnica. Pana una alta ai fost mereu pe langa cu uleiurile, fosforul si sistemul de distributie. PS > voi 2 ar trebui sa deveniti prieteni nedespartiti ![]() ![]() This post has been edited by dr_mKe: 17 Aug 2009, 11:23 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#190
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE 1. motoarele de conceptie mai veche necesita mai mult ZDDP. Motoarele au fost concepute sa functioneze cu uleiurile de pe vremea aia. Evolutia vremurilor si a chimiei si a tehnologiei materialelor au facut ca uleiurile alea sa fie perimate, ca si benzina cu tetraeitl de plumb, si au fost inlocuite cu compusi mai moderni, cu performante similare sau superioare si mai putin impact ecologic. Masinile din anii 20 se ungeau cu ulei de ricin. Exista lubrifianti moderni, monograd, care inlocuiesc uleiul ala bine merci. Valman, apropo de citit cartea tehnica, daca tot nu stiai ca exista anumite conditii in care RENAULT (si VW dealtfel) recomanda injumatatirea intervalului de schimb de ulei, poate ar fi bine sa te mai documentezi inainte de a mai da sfaturi in domeniul asta (mai ales cand ele difera de cele ale producatorului). Nu de alta, dar daca sfatuiesti pe cineva in service, stie unde sa vina daca sfatul nu a fost bun. Dar pe forum nu are de unde sa te ia. L.E i96nds, inteleg si respect ce ai mentionat tu, insa intre "eu folosesc produsul x pentru ca asa cred eu ca e bine" si "daca nu folosesti produsul x iti ia foc motorul" e o diferenta. Stiu ca daca sfatuiesti pe cineva sa comita o ilegalitate postul e sters, insa sfaturi de genul "pune ulei mineral petrom 20W40 API SC ca e bun" ar trebui combatute, nu de alta dar se gasesc destui sa puna in practica ce vad pe aici. Intre opinie si indicatie/sfat/directiva e o diferenta. This post has been edited by einstein1984: 17 Aug 2009, 13:27 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
i96nds |
![]()
Post
#191
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Va rog sa fiti atenti la tonul pe care il folositi. Argumentati ideile pe care le expuneti si nu deviati de la subiect. Fircare are dreptul la propria opinie. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
annem |
![]()
Post
#192
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(iuliu m. @ 13 Aug 2009, 02:54) Salut, Folosesc de cativa ani, exclusiv Mobil 1, si nu stiam ca "are in compozitie 3 tipuri de esteri".Vrei sa detaliezi un pic?Eventual cu vreun link "ajutator"? Sunt incantat ca am folosit un "triesteric".Nici macar n-am banuit. Cele bune! Draga iuliu m., in devalmasia mea, din primul tau post, am inteles doar doua lucruri foarte simple: 1. De citiva ani folosesti numai ulei Mobil 1. Perfect normal, zic eu, pentru ca din 2000 si eu folosesc numai Texaco. 2. Nu ai stiut ca Mobil 1 este un ulei triesteric. Iarasi normal, dar pe cine ar interesa marcile inregistrate Mobil 1 si Tri-Synthetic? Poate pe cineva care foloseste exclusiv Mobil 1 de citiva ani si poate pe multi altii daca ar avea o explicatie simpla, usor de digerat. Eu am pus ceva de la Mobil-Relatii cu clientii, ai pus si tu ceva de peste tot (nu stiam pe atunci ca de fapt le stii pe toate si esti toba de istorie), s-a oferit si dr_mke sa-ti dea informatii despre Motul 300V bla-bla, deh, fiecare cu piticii lui. ****** EDITAT Asa cum nu este corect sa spui ca de citiva ani folosesti exclusiv Mobil 1, te prind ca te lauzi la altii ca folosesti Liqui Moly Top, iar apoi dai vina pe mine ca nu inteleg eu ca tu ai multe masini, fiecare cu uleiul ei (probabil folosit exclusiv de citiva ani): QUOTE(iuliu m. @ 16 Aug 2009, 17:48) Ti-a comunicat vreun spiridus ca am renuntat la Liqui Moly 5W40 pentru Mobil 1 0W40.Dupa cum vezi am mai multe masini si folosesc Mobil 1 in una din ele.Nu folosesc acelasi tip de ulei in toate.Nu ti-a venit ideea asta? ![]() *** EDITAT *** This post has been edited by i96nds: 17 Aug 2009, 15:10 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
Valman |
![]()
Post
#193
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE 1. Vis a vis de cei 2 amici ai mei, sa ajungi inainte cu pregatirea si experienta lor in spate Valman, apoi sa dai lectii despre tehnica. 2. Pana una alta ai fost mereu pe langa cu uleiurile, fosforul si sistemul de distributie. 1. Nimeni n-a dat lectii nimanui. Am citat chestiuni de notorietate, am dat trimiteri competente, in timp ce din partea voastra s-a lalait undeva intre eronat, invectiv si irelevant. 2. Pana una alta nici tu nici amicii tai n-ati combatut informatiile de specialitate citate de mine, decat cu opinii de vulcanizatori. QUOTE sa nu mai puneti botul la misto-uri de gen, pana acum nici unul nu v-ati abtinut Care dintre ele ? Cam asta faci de obicei. QUOTE Motoarele au fost concepute sa functioneze cu uleiurile de pe vremea aia. ![]() QUOTE Valman, apropo de citit cartea tehnica, daca tot nu stiai ca exista anumite conditii in care RENAULT (si VW dealtfel) recomanda injumatatirea intervalului de schimb de ulei poate ar fi bine sa te mai documentezi inainte de a mai da sfaturi in domeniul asta (mai ales cand ele difera de cele ale producatorului). Asta de unde ai luat-o ? ![]() This post has been edited by Valman: 17 Aug 2009, 16:11 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
iuliu m. |
![]()
Post
#194
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 12 August 09 ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 17 Aug 2009, 10:53) SN a fost masina visurilor mele studentesti ![]() Ce urmeaza acum, sa ne comparam conturile din banca si veniturile lunare ? Nu uita ca tu ai inceput sa fii grosolan ![]() Fisele tehnice stimabile, le-ai frunzarit macar sa vezi contraindicatiile la utilizarea normala in regim de strada ? Ce relevanta au discutiile astea in care se tot citeaza analizat pe bucati postul precedent, se se scriu pagini intregi care mare legatura cu uleiurile nu au, articole din US care totusi nu sunt la obiect dpv tehnic pentru masinile produse in Europa si asa mai departe. In cartea tehnica scrie clar ce trebuie sa pui in motor. Numai voi 2 stiti sa cititi o carte tehnica a unei masini ? Sau fisa tehnica a unui ulei ? Vis a vis de cei 2 amici ai mei, sa ajungi inainte cu pregatirea si experienta lor in spate Valman, apoi sa dai lectii despre tehnica. Pana una alta ai fost mereu pe langa cu uleiurile, fosforul si sistemul de distributie. PS > voi 2 ar trebui sa deveniti prieteni nedespartiti ![]() ![]() Tu le-ai "frunzarit"?Fisele tehnice , desigur...... ![]() Succesuri! This post has been edited by iuliu m.: 17 Aug 2009, 16:45 |
--------------------
citroen,daewoo
C5 2,0 HDI , TICO SX
2001,2000
- cam murdar
|
|
annem |
![]()
Post
#195
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Ia sa vedem ce gaseste cine frunzareste:
Pentru Citroen-ul tau C5 HDI cu 3 luni in urma publicat de tine pe www.clubcitroen.ro. QUOTE(iuliu m. @ 10 May 2009, 02:23) Salut, In ultimul timp am folosit numai Liqui Moly 5W-40 Top Tec 4100.Nu pot decat sa-l laud fara rezerve si sa il pun intr-un clasament personal peste Total-ul recomandat de firma constructoare.In Castrol mi-am pierdut increderea de tot de cand au avut procesul pentru reclama mincinoasa in USA cu magnatecu' si l-au denumit syntec si apoi procesul cu Exxon Mobil ,castigat, dar la un mod mai degraba umilitor,ajutati probabil de cativa hyperavocatzi..... Mai cred de asemenea ca Motul este numarul 1 in ceea ce priveste calitatea fiind unicul "pentaesteric" de pe piata(cea mai avansata formula posibila).Daca mai iei si 300 V ..... Succesuri! Mai mult ca sigur ca ai auzit de 7 Surori. Pentru Citroen-ul tau C5 HDI cu 4 zile in urma. QUOTE(iuliu m. @ 13 Aug 2009, 02:54) Salut, Folosesc de cativa ani, exclusiv Mobil 1, si nu stiam ca "are in compozitie 3 tipuri de esteri".Vrei sa detaliezi un pic?Eventual cu vreun link "ajutator"? Sunt incantat ca am folosit un "triesteric".Nici macar n-am banuit. Cele bune! Cite C5-uri ai frate? Cite uleiuri folosesti exclusiv? Ce spuneai de Motul? |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#196
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Esti atoatestiutor frate
![]() ![]() Annem, jos palaria ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Valman |
![]()
Post
#197
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE Pentru Citroen-ul tau C5 HDI cu 4 zile in urma. Din postul citat (cel de pe 13 aug.) nu reiese ca omul a folosit acel ulei pe Citroen. Poate l-a folosit pe Tico sau pe o alta masina nementionata in semnatura sau vanduta intre timp. DACA NU VA POTOLITI... INCHIDEM DISCUTIA !!! This post has been edited by i96nds: 17 Aug 2009, 20:23 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
annem |
![]()
Post
#198
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Crede-ma Valman, stiu ce vorbesc, iuliu m. s-a referit numai, dar numai, la C5.
Pentru ca m-ai facut curios, la Tico iuliu m. a ales sa foloseasca exclusiv uleiul Valvoline SynPower XL III 5W30 care este API SM/CF ACEA A3/B4. L-a pus pe la 15 Iunie, acum doua luni. Si merge cu Tico si n-are franjuri la motor: nici de la caldura, nici de la ZDDP, nici de la Euro 2, nici de la conceptia anilor ‚80, etc. Eu sint extrem de surprins. Valman, este exact uleiul pe care ti l-am recomandat pentru Solenza acum vreo 4 luni. Este uleiul recomandat pentru Solenza atit de Valvoline, cit si de Renault. Iar dupa Valvoline, acest ulei nu este pentru Tico. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
iuliu m. |
![]()
Post
#199
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 12 August 09 ![]() |
Multumesc Valentin!Asa si este.
E clar ca trebuie sa-mi iau talpasita de pe-aici. Si-asa ramasesem absurd de mult. Dar acum c-am fost "deconspirat" ![]() Cred ca reguli mai dure pentru a accede la acest tip de forumuri ar fi salutare.Nu imi vine acum in minte ceva cu adevarat "utilizabil" dar , in acest mod, orice pusti de 16 ani poate "deveni" peste noapte "doctor" si poate "avea" BMW seria 7.... ![]() Nu c-ar fi chiar un risc major.... ![]() Vad ca am postat practic concomitent cu @annem.Valvoline nu recomanda acest ulei pentru Tico din acelasi motiv pentru care Motul nu recomanda "Chrono" pentru Dacia cu motor E7J.Si firmele de uleiuri si cele de masini/motoare, recomanda in majoritatea cazurilor ,"minimumul" de calitate al produsului, dincolo de care nu mai garanteaza o lubrifiere corecta,daca se "coboara" nivelul.Unii dau si variante de tipul:"minimal", "optimal", "maximal"etc. Ce e mai "mult" poate fi considerat "overkill" sau o grija mai mare fata de bunul tau si care poate fi sustinuta din resursele tale. Nu vad ce relevanta are faptul ca @annem i-a recomandat lui Valentin acelasi ulei pe care il folosesc eu la Tico.....Ma rog, i-a "iesit" si lui o coincidentza intr-o recomandare, dar sunt motoare destul de diferite......Irelevant..... Exista aditivi in SM care substituie cu destul de mult succes,deci cu "pierderi" prin uzura acceptabile, neglijabil mai mari, lipsa cvasitotala dar nu totala a ZDDP-ului, care a constituit, o perioada destul de scurta , o problema. Nici Valentin nu a sustinut ca motorul lui ar face franjuri ci ca ar avea uzuri mai rapide ale axei cu came cu uleiul SM.Am mai avut niste masini, dar cea in care am folosit, aproape in exclusivitate, Mobil 1 a fost un W 201 pe benzina. Asta e @annem ![]() Asfalt sub roti ,Vali! Succesuri, celorlalti! This post has been edited by iuliu m.: 18 Aug 2009, 01:58 |
--------------------
citroen,daewoo
C5 2,0 HDI , TICO SX
2001,2000
- cam murdar
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#200
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Chrono este overkill in 90% din motoarele in care ar putea fi pus in primul rand din cauza pretului
![]() Acest forum nu are moderatori care sa sanctioneze cat de cat obiectiv replicile inutil de lungi, citatele kilometrice de pe diverse site-uri in locul unui simplu link, offtopicul la misto repetat ne n-spe mii de ori, informatiile eronate, si asa mai departe ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Valman |
![]()
Post
#201
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
@annem
QUOTE Crede-ma Valman, stiu ce vorbesc, iuliu m. s-a referit numai, dar numai, la C5. Poate da, poate nu. Daca textul tace e bine ca si noi sa facem acelasi lucru. Confuziile se pot crea foarte usor, motiv pt care ar trebui sa ne limitam la ce-i scris. QUOTE Pentru ca m-ai facut curios, la Tico iuliu m. a ales sa foloseasca exclusiv uleiul Valvoline SynPower XL III 5W30 care este API SM/CF ACEA A3/B4. L-a pus pe la 15 Iunie, acum doua luni. Si merge cu Tico si n-are franjuri la motor: nici de la caldura, nici de la ZDDP, nici de la Euro 2, nici de la conceptia anilor ‚80, etc. Pai a pus cineva problema in termeni de franjuri ? Nu, ci in termeni de dezirabilitate. QUOTE Eu sint extrem de surprins. Valman, este exact uleiul pe care ti l-am recomandat pentru Solenza acum vreo 4 luni. Este uleiul recomandat pentru Solenza atit de Valvoline, cit si de Renault. Iar eu ti-am raspuns ca atat primul cat si ultimul cuvant privind recomandarea unui lubrifiant, ii apartine constructorului/testerului motorului. Indiferent cat de mult as creditata sau mi-e drag un producator anume, opinia acestuia - pt mine - va fi subsidiara constructorului motorului. Apoi ti-am mai spus ca exista o explicatie comerciala in ceea ce priveste recomandarile producatorilor de uleiuri. Nu au cum sa recomande ceva ce nu se mai produce sau se produce in serie limitata, iar ca atare nu-i disponibil peste tot. @iuliu.m QUOTE Exista aditivi in SM care substituie cu destul de mult succes,deci cu "pierderi" prin uzura acceptabile, neglijabil mai mari, lipsa cvasitotala dar nu totala a ZDDP-ului Exact. E vorba de bisulfura de molibden (celebrul moly). Numai ca moly nu reuseste succesul ZDDP-ului in cazul motoarelor de generatie mai veche, mai ales in conditii de rulaj sportiv. QUOTE Nici Valentin nu a sustinut ca motorul lui ar face franjuri ci ca ar avea uzuri mai rapide ale axei cu came cu uleiul SM Intocmai. In plus, chiar am spus ca daca-s nevoit voi utiliza SM. Dar atat timp cat am la dispozitie o norma cu mai mult ZDDP, o voi prefera pe aceasta. @dr. mke QUOTE Acest forum nu are moderatori care sa sanctioneze cat de cat obiectiv replicile inutil de lungi, citatele kilometrice de pe diverse site-uri in locul unui simplu link, offtopicul la misto repetat ne n-spe mii de ori, informatiile eronate, si asa mai departe Nu lungimea replicilor trebuie sa fie criteriul de selectie, ci calitatea informatiilor si relevanta lor. Off-topic-ul la misto nu e cu nimic mai vinovat decat off-topicul tehnic. Iar in ceea ce priveste corectitudinea informatiilor, e garantata atat timp cat postul respectiv comenteaza sau contine trimiteri la surse obiective si competente. This post has been edited by Valman: 18 Aug 2009, 16:55 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#202
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Numai ca moly nu reuseste succesul ZDDP-ului in cazul motoarelor de generatie mai veche, mai ales in conditii de rulaj sportiv. De unde stii asta? Ai vazut vreun test in directia asta? |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Valman |
![]()
Post
#203
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
Crezi ca vreun muritor de rand ca noi, are sansa sa vada astfel de teste ? Probabil in cel mai fericit caz filme documentare de gen.
![]() This post has been edited by Valman: 18 Aug 2009, 18:58 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
annem |
![]()
Post
#204
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE QUOTE Crede-ma Valman, stiu ce vorbesc, iuliu m. s-a referit numai, dar numai, la C5. Poate da, poate nu. Daca textul tace e bine ca si noi sa facem acelasi lucru. Confuziile se pot crea foarte usor, motiv pt care ar trebui sa ne limitam la ce-i scris. Ce-ti e si cu confuziile astea! Se creaza in cap foarte usor prin scris. QUOTE QUOTE Pentru ca m-ai facut curios, la Tico iuliu m. a ales sa foloseasca exclusiv uleiul Valvoline SynPower XL III 5W30 care este API SM/CF ACEA A3/B4. L-a pus pe la 15 Iunie, acum doua luni. Si merge cu Tico si n-are franjuri la motor: nici de la caldura, nici de la ZDDP, nici de la Euro 2, nici de la conceptia anilor ‚80, etc. Pai a pus cineva problema in termeni de franjuri ? Nu, ci in termeni de dezirabilitate. Tu, Valman. Nici urma de dezirabilitate, ci numai fatalitate elucubrata. Dar, confuziile se pot crea foarte usor, motiv pt care ar trebui sa ne limitam la ce ai scris: QUOTE Trebuie tinut cont ca acest motor (E7J) cu toate versiunile lui usor diferite, vine tocmai de pe Renault Chamade, de la inceputul anilor 90. E un concept destul de batran si daca mai si comiti greseala utilizarii unui ulei sintetic API SM, il mananci copt in cateva zeci de mii de km. Imi vine greu sa cred ca aliajele si jocurile (tolerantele) lui E7J au fost concepute ca-n conditii de rulaj urban estival, sa suporte o pelicula de vascozitate atat de scazuta, la temperaturile verilor de azi. Da, corect. Sunt recomandari mult mai rationale. Am si spus (postul 975) ca sunt de acord cu 5W30/40, dar doar in cazul pornirilor la rece la -20 de grade. Nu avem asemenea temperaturi in iernile din sudul tarii si timp de mai mult de doua saptamani. Asadar, 10W40 e alegerea ideala din punct de vedere al mediei termice, dar cine doreste un consum mai redus iarna, poate face schimbul la 6 luni cu 5W30 FE (noiembrie) si 10W40 (mai). Dar in niciun caz uleiuri 0W30 LL API SM, adica o garantie sigura sa-ti nenorocesti un E7J in traficul urban al verilor romanesti. Daca doresti, succes. Omul pana nu se arde nu se convinge. Problema e ca dupa ce s-a ars tace malc, nu zice la nimeni de rusine. Nu sunt numai bani aruncati pe ulei, dar se arunca si motorul. Atat timp cat sustii (cu buna intentie de altfel) utilizarea unor LL-uri si API SM-uri pe motoare de generatia celor in discutie, imi pare rau dar asta e concluzia mea. Uleiurile moderne au o valabilitate retroactiva limitata (cativa ani). Si atat timp cat constructorul motorului (Renault) spune 10W40 API SJ (hai SL), orice discutie "avangardista" e de prisos si devine daunatoare daca se pune in practica. Cu mentiunea ca API SM trebuie evitat daca se trage tare de un motor ca E7J si se doreste a fi tinut mai mult de vreo 5 ani. Ceea ce multa lume nu stie si nici producatorii de uleiuri nu spun pt ca nu este in interesul lor comercial, e ca API SM contine mult mai putin fosfor, element extrem de important in protectia la frictiune. De aceea spuneam ca mai nou nu inseamna mai bun, compatibilitatea retroactiva a uleiurilor cu motoarele fiind doar pe parcursul a catorva ani. De fapt nici n-o sa vedem uleiuri API SM dedicate motoarelor concepute acum 15-20 de ani. Reducerea fosforului din uleiuri a avut loc din motive ecologice. Atat de necesarul fosfor din clasificarile mai vechi, a fost inlocuit prin introducerea sa in aliajele pieselor motorelor noi. Ori motoarele de conceptie mai veche (E7J) nu contin suficient fosfor in idea ca acesta e prezent in ulei. Si cum acesta e foarte putin prezent in API SM, cine doreste sa traga cat mai mult de motor, ar fi bine sa evite aceasta clasificare. Altfel sa nu se mire daca dupa cateva zeci de mii de km cu un API SM de ultima generatie, incep sa-i tacane tachetii, sa-i bata cuzinetii etc. Nu degeaba pe E7J se recomanda API SJ, in ciuda faptului ca a fost un motor vandut si-n 2004-2005 (epoca SL-SM). El fiind un motor proiectat pe vremea API SG si imbunatatit in diferite versiuni pe parcurs. Deci doar din ratiuni de disponibilitate a pietei (ca nu mai gasim SG, SH) s-a recomandat API SJ si cum si acesta e uneori mai greu de gasit se recurge la API SL. Dar cum ziceam, API SM nu e o solutie pt E7J decat poate una de urgenta si-n conditiile in care nu se trage tare de motor. Deci nu esti in siguranta utilizand norma SM ci exact invers, utilizand norma SJ (fireste pe un motor de generatia lui E7J). Cel mai facil si mai disponibil compromis e la API SL. In concluzie, cel mai bine este sa folosesti uleiuri cu clasificarea corespondenta generatiei motorului, sau cat mai aproape de aceasta (de exemplu, API SJ in loc de API SH, API SL in loc de API SJ). QUOTE QUOTE Eu sint extrem de surprins. Valman, este exact uleiul pe care ti l-am recomandat pentru Solenza acum vreo 4 luni. Este uleiul recomandat pentru Solenza atit de Valvoline, cit si de Renault. Iar eu ti-am raspuns ca atat primul cat si ultimul cuvant privind recomandarea unui lubrifiant, ii apartine constructorului/testerului motorului. Indiferent cat de mult as creditata sau mi-e drag un producator anume, opinia acestuia - pt mine - va fi subsidiara constructorului motorului. Apoi ti-am mai spus ca exista o explicatie comerciala in ceea ce priveste recomandarile producatorilor de uleiuri. Nu au cum sa recomande ceva ce nu se mai produce sau se produce in serie limitata, iar ca atare nu-i disponibil peste tot. Repet in scris, Valman, pentru a-ti elimina confuziile: Renault recomanda pentru E7J uleiuri ACEA A3, A5 cu viscozitati intre 0-10W30-50. In lipsa, se folosesc uleiuri API, SJ/SL/SM cu viscozitati intre 0-15W30-50. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#205
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Corect
QUOTE(Valman @ 18 Aug 2009, 19:41) Crezi ca vreun muritor de rand ca noi, are sansa sa vada astfel de teste ? Probabil in cel mai fericit caz filme documentare de gen. ![]() Muritori de rand ca tine poate. Am avut ocazia sa incerc uleiuri pe bancuri specializate. Atata ca onctuozitate cat si ca flash point sau vascozitate stokes, Hai sa mai explic odata. Aditivii se pun atunci cand uleiul de baza nu face fata. Uleiul de baza nu face fata cand e prost/ieftin (adica mienral sau semisintetic ca 99% din uleiurile de pe piata, ca cele adevarat sintetice gen Motull 300V si Mobil 1 sunt scumpe si deci rare). Ca atare, la un base stock bun, nu apar asa des situatii care sa ceara aditivi. Deci aditivii se pot reduce/elimina. De-a lungul timpului, uleiurile de baza s-au imbunatatit constant, necesitand din ce in ce mai putini aditivi (pentru functia de ungere, ca pentru altele au nevoie de detergenti de exemplu sau VI). Ca atare, nu ai nici o dovada alta decat presupunerile tale (de "muritor de rand" si nu de tribolog cu experienta) ca un ulei fara ZDDP nu unge la fel de bine ca un API SJ. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Valman |
![]()
Post
#206
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
@annem
QUOTE Ce-ti e si cu confuziile astea! Se creaza in cap foarte usor prin scris. Scrisul nu sustine afirmatia ta. Ai mai facut-o pe detectivul si ai ratat. Ramai la ce-i scris. QUOTE Tu, Valman. Nici urma de dezirabilitate, ci numai fatalitate elucubrata. Dar, confuziile se pot crea foarte usor, motiv pt care ar trebui sa ne limitam la ce ai scris: Nu stii ce inseamna dezirabilitate. Inseamna "de dorit". E de dorit sa utilizezi un ulei corespunzator generatiei motorului tau. QUOTE Repet in scris, Valman, pentru a-ti elimina confuziile: Renault recomanda pentru E7J uleiuri ACEA A3, A5 cu viscozitati intre 0-10W30-50. In lipsa, se folosesc uleiuri API, SJ/SL/SM cu viscozitati intre 0-15W30-50. Stiu ce spui numai ca n-ai citit tot tabelul in contextul discutiei noastre. Invata sa citesti corect un astfel de tabel, fara sa faci confuzie intre data conceptiei unui motor (ceea ce ne intereseaza pe noi) si data fabricatiei unei masini. Daca nu stiai, E7J nu-i un motor conceput dupa 2001 ci montat/vandut inclusiv dupa 2001, dar c-o istorie mult mai veche. E7J a fost prezent inclusiv pe Renault 19 si apoi Clio 1 si 2. Si cand s-au fabricat R19, Clio 1 si 2, colega ? ![]() OIL GRADE FOR VEHICLES WITH A FABRICATION DATE BEFORE 01/01/2001: 1 - For EUROPE: a - Petrol engine: RENAULT recommends that for both filling and changing the oil ACEA A2 or ACEA A1* standard oil is used (oil enabling a reduction in fuel consumption). 2 - For other countries: a - Petrol engine: RENAULT recommends that for both filling and changing the oil API SH or API SJ standard oil is used. Evident ca daca nu mai gasesti ACEA A2 ai sa pui A3, dupa cum evident ca daca nu gasesti API SJ ai sa pui SL sau SM. Dar nu asta era idea, ci ce ar fi dezirabil (de dorit) in utilizare, data fiind generatia motorului. Inca ceva interesant (nu in tabelul respectiv) : "The categories A2 and B2 are not included in this edition of the ACEA European Oil Sequences because they are unsuitable for some of the current engines and will be unsuitable for many future engines. Misuse may cause engine damage. However, the use of A2 and B2 oils for older engines (where owner’s or workshop’s literature recommends this use) is still appropriate and can be done according to the categories A2-96 Issue 3 and B2-98 Issue 2." @einstein QUOTE Muritori de rand ca tine poate. Am avut ocazia sa incerc uleiuri pe bancuri specializate. Atata ca onctuozitate cat si ca flash point sau vascozitate stokes, Da, cum sa nu, m-ai lamurit. ![]() ![]() QUOTE Hai sa mai explic odata. Aditivii se pun atunci cand uleiul de baza nu face fata. Hai sa-ti mai explic eu odata. La uleiul despre care vorbim noi, aditivii se pun mereu. Ramai la subiect. QUOTE De-a lungul timpului, uleiurile de baza s-au imbunatatit constant, necesitand din ce in ce mai putini aditivi (pentru functia de ungere, ca pentru altele au nevoie de detergenti de exemplu sau VI). Ca atare, nu ai nici o dovada alta decat presupunerile tale (de "muritor de rand" si nu de tribolog cu experienta) ca un ulei fara ZDDP nu unge la fel de bine ca un API SJ. Colega esti confuz ca de obicei. Ce treaba are imbunatatirea constanta a uleiurilor - care-i de necontestat - cu subiectul nostru ? ![]() Ca atare, pt tine tribologia are toate sansele sa fie stiinta triburilor. Iar asta nu ma mira. Dovada faptului ca ZDDP nu-i dispensabil, e prezenta lui continua in uleiurile de ultima generatie. Asa ca eu nu presupun ci constat. This post has been edited by Valman: 19 Aug 2009, 20:38 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
annem |
![]()
Post
#207
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Valman @ 19 Aug 2009, 21:22) QUOTE(annem @ 18 Aug 2009, 23:28) Repet in scris, Valman, pentru a-ti elimina confuziile: Renault recomanda pentru E7J uleiuri ACEA A3, A5 cu viscozitati intre 0-10W30-50. In lipsa, se folosesc uleiuri API, SJ/SL/SM cu viscozitati intre 0-15W30-50. Stiu ce spui numai ca n-ai citit tot tabelul in contextul discutiei noastre. Invata sa citesti corect un astfel de tabel, fara sa faci confuzie intre data conceptiei unui motor (ceea ce ne intereseaza pe noi) si data fabricatiei unei masini. Daca nu stiai, E7J nu-i un motor conceput dupa 2001 ci montat/vandut inclusiv dupa 2001, dar c-o istorie mult mai veche. E7J a fost prezent inclusiv pe Renault 19 si apoi Clio 1 si 2. Si cand s-au fabricat R19, Clio 1 si 2, colega ? ![]() OIL GRADE FOR VEHICLES WITH A FABRICATION DATE BEFORE 01/01/2001: Ce-nseamna sa stii sa citesti corect! Ce inseamna sa urmaresti ceea ce te intereseaza! Este imposibil sa-ti scape ceva important daca esti cu adevarat atent la context, interesat de domeniu si, bineinteles, stii sa citesti. Multumesc, Valman, ca m-ai lovit, ca nu m-as fi prins niciodata. Ticalosii de broscoi m-au pacalit. Au tradus prost. Stiam eu ca exista broscoi la Renault care nu stiu Engleza, dar nici chiar asa. Ai dreptate, Valman. Acolo trebuia sa scrie: OIL GRADE FOR VEHICLES WITH A CONCEPTION DATE ENGINE BEFORE 01/01/2001: Iata o versiune mai noua a NT (sau TN) in care, zic eu, erorile au fost corectate. Ia vezi, poate iar mi-a scapat ceva: ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
Valman |
![]()
Post
#208
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
@annem
QUOTE Ce-nseamna sa stii sa citesti corect! Ce inseamna sa urmaresti ceea ce te intereseaza! Este imposibil sa-ti scape ceva important daca esti cu adevarat atent la context, interesat de domeniu si, bineinteles, stii sa citesti. Corect colega. ![]() QUOTE Acolo trebuia sa scrie: OIL GRADE FOR VEHICLES WITH A CONCEPTION DATE ENGINE BEFORE 01/01/2001 Exact. Altfel "broscoii" ori nu stiu cand a fost conceput, fabricat si vandut E7J, ori s-au trezit vorbind cand au impartit lucrurile "before and after 2001". QUOTE Iata o versiune mai noua a NT (sau TN) in care, zic eu, erorile au fost corectate. La paginile 21 si 22 scrie exact acelasi lucru. ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#209
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Ce treaba are imbunatatirea constanta a uleiurilor - care-i de necontestat - cu subiectul nostru ? Pai matale o contesti, ca de 4 pagini ne ametesti ca API SJ e mai mai bun ca API SL/SM in motorul de solniza. TOT tu esti ala care zice " nu se mai fac uleiuri ca pe vremuri". Uite, un exemplu de ulei prost da cu fosfor. Petrom Basic 15W40, APi SF pus intr-o laguna 1 de 2 litri pe benzina. Motor conceput prin anii 80, ulei cu fosfor, dar dupa o repriza de mers la 200km/h nu mai avea compresie de loc pe un cilindru, si segmentii kaput la restul. Insa avea totusi fosfor uleiul! Si tot degeaba. Punem pariu ca un API SL fara fosfor proteja mai bine? Si nu-mi mai aduce aminte care e subiectul, ca m-am saturat de el. Si de cvasicunostintele romanului care se pricepe la fotbal, politica si uleiuri. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Valman |
![]()
Post
#210
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
@enstein
QUOTE 1. Pai matale o contesti, ca de 4 pagini ne ametesti ca API SJ e mai mai bun ca API SL/SM in motorul de solniza. 2. TOT tu esti ala care zice " nu se mai fac uleiuri ca pe vremuri". 1. Esti in alta discutie. Faptul ca din punct de vedere al ZDDP SJ-ul e de preferat in SLZ e incontestabil. 2. Daca vrei sa iesi onorabil dupa o gafa, solutia nu e sa inventezi afirmatii ale interlocutorului. Arata ca eu am scris asa ceva sau esti un impostor. Am spus ca e de preferat un ulei conform generatiei (cerintelor) motorului respectiv. QUOTE Uite, un exemplu de ulei prost da cu fosfor. Petrom Basic 15W40, APi SF pus intr-o laguna 1 de 2 litri pe benzina. Motor conceput prin anii 80, ulei cu fosfor, dar dupa o repriza de mers la 200km/h nu mai avea compresie de loc pe un cilindru, si segmentii kaput la restul. Insa avea totusi fosfor uleiul! Si tot degeaba. Punem pariu ca un API SL fara fosfor proteja mai bine? Lasa scenarita si ramai on topic. Nimic din astfel de afirmatii (care oricum nu aduc a test) nu poate fi verificat. QUOTE Si nu-mi mai aduce aminte care e subiectul, ca m-am saturat de el. Da, pai de aia esti mereu pe marginea lui. ![]() This post has been edited by Valman: 20 Aug 2009, 10:21 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 22:10 |