"Turbocharger" electric, Metoda simpla cu un impact major???
![]() ![]() ![]() |
"Turbocharger" electric, Metoda simpla cu un impact major???
Arhimede |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru inferior, lung si tare Group: Members Posts: 2.294 Joined: 5 March 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
lgn
2005 Ambition 0% avertisment=0% divertisment
|
|||
liviu05 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru din Brasov Group: Members Posts: 316 Joined: 7 May 05 From: brasov ![]() |
de acordare turbinei cu motorul, a auzit cineva?
A VAZUT CINEVA CE GRAFICE SE FOLOSESC PENTU A FACE ACEST ACORDAJ? si stie cineva DE CE SE FACE ASTA?CE ROL ARE ACORDAJUL in functiunarea motorului? |
--------------------
DACIA /Citroen
1300/ Xsara
1978(1989)2003
- BV05PAI
|
|
OldMan |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(Arhimede @ 28 Apr 2009, 20:25) Nu doar ca baga aer ci si ca il comprima, micsorandu-i volumul. Macar o suflanta daca era. Turbocompresoru e compresor da compresorul nu e turbocompresor. am si eu trei intrebari: 1. turbo-compresor-ul ala care e actionat cu gaze (banuesc ca cele de esapament nu cele de pe tava de la aragaz) cum face compresia, sau mai bine zis unde o face? 2. cu un compresor pot porni un turbo-compresor? 3. Care e deosebirea dintre o suflanta si un turbo-compresor? |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
Arhimede |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru inferior, lung si tare Group: Members Posts: 2.294 Joined: 5 March 05 ![]() |
![]() |
--------------------
dacia
lgn
2005 Ambition 0% avertisment=0% divertisment
|
|
Miky 48 |
![]()
Post
#35
|
![]() Taximetrist Group: Members Posts: 196 Joined: 1 March 06 From: Arad ![]() |
Hai sa mai incercam odata.
Compresoarele sunt de mai multe feluri: 1. Clasic, cu piston, il gasesti la orice vulcanizare. De obicei acesta este actionat mecanic, prin intermediul unei curele. 2. Turbo-compresor, defapt este o suflanta (turbina). Acestea pot fi actionate in mai multe feluri. Pot fi actionate ca si compresoarele prin intermediul unei curele (la americani le zice blower), sau prin intermedul gazelor de esapament (gazele invart o turbina care are acelasi ax cu un turbo-compresor). Si raspunsul la intrebari: 1. Presiunea o face in carcasa in care se roteste suflanta. 2. Nu. 3. Nici una. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate+
- AR-99-JAF Nu te enerva! Nu stiu sa conduc!
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#36
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
Personal apreciez mult mai mult o masina curata, ingrijita, eventual cu un mic tuning exterior / interior de bun gust si atat comparativ cu una modificata dupa ureche.
Presupunand prin absurd ca "turbina electrica" ti-ar da un plus de putere, cu ce te-ar avantaja? - motor rezistent ai? Risti sa il spargi de tot, nu neaparat datorita feonului, ci pentru ca esti tentat sa il suprasolicitezi, pentru ca acu` motorul poate domne ![]() - frane bune ai? Cand pui frana te duci drept sau in mai multe directii odata? - suspensii bune ai? Odata cu puterea extra, vei avea tendinta sa abordezi virajele la viteza mai mare decat o faceai de obicei. Suspensiile tip "guma turbo" nu se inteleg bine cu "monstrul" de sub capota. - transmisie buna ai? Ai mai auzit vreodata de burnout fara sa se invarta rotile? ![]() - siguranta in cazul unui eventual impact ai? Nu cred ca e nevoie sa explic de ce. - si nu in ultimul rand, anvelope bune ai? Montana nu sunt chiar alegerea perfecta pentru aderenta pe timp de ploaie... sau uscat... sau.. polei.. Mai sus ziceai ca "Poate la turatii scazute o fi chiar eficienta." Bine bine, o fi "eficienta" la turatii scazute, dar tu nu mai de gand sa si accelerezi? Pentru ca odata ce creste volumul de aer aspirat in urma accelerarii, feonul ala devine o piedica in calea aspiratiei. L.E. Oare ce se intampla cand se sparg palele de plastic si intra in admisie? |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
OldMan |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(Miky 48 @ 29 Apr 2009, 12:38) Hai sa mai incercam odata. Compresoarele sunt de mai multe feluri: 1. Clasic, cu piston, il gasesti la orice vulcanizare. De obicei acesta este actionat mecanic, prin intermediul unei curele. 2. Turbo-compresor, defapt este o suflanta (turbina). Acestea pot fi actionate in mai multe feluri. Pot fi actionate ca si compresoarele prin intermediul unei curele (la americani le zice blower), sau prin intermedul gazelor de esapament (gazele invart o turbina care are acelasi ax cu un turbo-compresor). Si raspunsul la intrebari: 1. Presiunea o face in carcasa in care se roteste suflanta. 2. Nu. 3. Nici una. Deci, eu am inteles cam asa...o turbina invartita de gazele de asapament invarte o alta turbina, care de fapt e suflanta si care de fapt nu creaza presiune pentru ca nu o acumuleaza ci de fapt mareste viteza de curgere a unui fluid( in cazul nostru aer) apoi racit cu ajutorul interculerului, acest aer bat de cap, e bagat in cilindrii. De fapt cu un compresor pot porni o turbo-suflanta...ca nu ma impiedica nimeni ca in locul gazelor arse sa bag presiune dintr-o butelie printr-un ajutaj. Nu vorbim de eficienta si randament. Si daca folosesc drept actionare pentru suflanta de aer un motor electric? Conteaza cu ce o invart sau conteaza cat de tare o invart ? Se ajunge ,prin extrapolare, daca pot folosi pe post de frana un generator electric. |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#38
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
OldMan, arata-mi motorul ala electric care e alimentat la 12v si scoate peste 150.000 RPM invartind o turbina realizata din metale nu plastic casant
![]() P.S. srz.ro e site-ul unui tip (elspa are nick-ul aici pe forum si pe 4tuning) care mi-a vandut un DVD nou cu suruburi lipsa si cu probleme pe partea de electronica. Tipul clasic de bisnitar. Dar asta e alta poveste. |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
argon |
![]()
Post
#39
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
realizabil, dar consuma cu mult mai mult decat puterea maxima furnizata de cel mai puternic alternator de pe o masina de serie.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#40
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
pot sa bag mana in foc ca turbina aia minune trage maxim 10 amperi din sistem. Am vazut mai de mult o aplicatie functionala cu doua turbine electrice, dar alea erau chestii serioase, pretul lor era undeva pe la 2000$ iar consumul era de 120 A.
|
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
OldMan |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
|
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#42
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
uite descrierea filmului:
"Everyone, please Do not Think this is something like Super or turbocharger. the duct only can help increase speed of the airflow inside intake. Dont know this helps or not, but If you guys want make this, try to use brushless motor. it is gonna be way powerful than brushed motor. I drove it, I felt something pushing from the behind. but check engine light came on, Think coz of airfolw sensor. I dont say this is great but I say not bad. 1998 740i. 4.4 V8" deci clar.. putere garla ![]() mi se pare doar mie sau "turbina" aia bate in filtrul de aer? |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(OldMan @ 29 Apr 2009, 13:51) Ca doar nici nu ne intereseaza. Ca doar aia sunt niste termeni teoretici, care nu stiu cum e viata dupa blocuri. QUOTE(OldMan @ 29 Apr 2009, 13:51) Cu ce? Nu. Poti sa dai si la manivela. Cat de tare? Da. Ce ne da acest "cat de tare"? Energia consumata pentru a-l invarti "atat de tare". QUOTE(OldMan @ 29 Apr 2009, 13:51) Trecem aici peste mormantul lui Calinescu. 1000 RPM. Da, poti folosi un generator electric pe post de frana. Vezi Prius, Civic Hybrid. Nu vad in schimb de ce sula viziteaza prefectura. Si ca sa revin la problema zilei... Un motor aspirat are un raport de compresie, unul cu turbo-compresor are altul. Se folosesc materiale diferite. Etc, etc. Exact ce ziceam mai sus. Sunt diferite din momentul in care incepe proiectarea. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
OldMan |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(Fratzica @ 29 Apr 2009, 14:05) OldMan, arata-mi motorul ala electric care e alimentat la 12v si scoate peste 150.000 RPM invartind o turbina realizata din metale nu plastic casant ![]() P.S. srz.ro e site-ul unui tip (elspa are nick-ul aici pe forum si pe 4tuning) care mi-a vandut un DVD nou cu suruburi lipsa si cu probleme pe partea de electronica. Tipul clasic de bisnitar. Dar asta e alta poveste. 150.000rpm poate nu obtin cu un motor electric, nici nu cred ca ar fi nevoie. Da am in schimb niste motoare pe care le pot alimenta pana in 20V, cu acumulatori separat, si care pentru 4-5min pot obtine o turatie de 100000rpm, trag numai 50A si costa 50 euro. Motoarele au 4500rpm/volt si arata cam asa. Plasticu ala din care sunt facute palele turbinelor, pe care le folosesc eu, sunt din fibra de carbon. Uite si motorul Attached thumbnail(s) PIC_0007.JPG ( Size: 105.25k ) Number of downloads: 1341 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#45
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
100000 RPM nu sunt de ajuns. Ce cuplu dezvolta?
|
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
OldMan |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
iti dai seama ca la turatia asta n-am cu ce sa masor, nici producatorul nu specifica.
Da alta e intrebarea...care e turatia cu care se invarte o turbina de la un DCI? Ca se deschide undeva pe la 1500 ture. |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#47
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
cam de la 80000 la 170000 RPM
|
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
ionut_musat |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 28 March 09 ![]() |
Suflanta asigura debite de gaze la presiune redusa. Compresorul creeaza presiune mare(mareste raportul de compresie) ca deaia ai zice compresor.
Intebare: Daca intr-o sticla bagi aer cu o suflanta cu un debit X, aerul aspirat la presiunea atmosferica in sticla volumul de aer va fi mai mare decat volumul geometric. La echilibrarea presiunii din refulare suflanta si recipient suflanta va merge in gol(cavitatie) fara nici un efect. Daca vom folosi un compresor centrifugal atunci cu siguranta in sticla vom avea un voum mai mare de aer datorita raportului de compresie. Deci puteti sa cumparati cate ventilatoare vreti dar nu o sa obtineti nimic decat o intoducere a aerului in camera de ardere si cu ajutorul unui ventilator. http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_compressor Apropo la munca lucrez cu compresoare centrifugale cu mai mult de 1 rotor, pentru a realiza 20bar si consuma enorm de mult. Credeti ca un parlit de "turbocompresor" si "electric" cu o treapta va aduce performanta dintr-o amarata de baterie? This post has been edited by ionut_musat: 29 Apr 2009, 20:35 |
--------------------
Logan
Laureat
2009
- ph-08-ilm
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#49
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
tot turbina actionata de gazele evacuate e cea mai fiabila si cu randament mare restu e asa de ochii presei pe forum.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Arhimede |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru inferior, lung si tare Group: Members Posts: 2.294 Joined: 5 March 05 ![]() |
De ochii presei?Gen.."Un <<optimist>> a incercat sa-si dubleze puterea loganului cu un cooler de calculator"?
|
--------------------
dacia
lgn
2005 Ambition 0% avertisment=0% divertisment
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#51
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
![]() Poate de aia si unele rautacisme ![]() |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#52
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
ah, eu aveam impresia ca vrei sa le montezi pe berlina
![]() Pentru logan ai destule optiuni, acum depinde si de bani. Cu un corp clapeta de dimensiuni mai mari de pe motorul de 2L de pe Renault Laguna II, bujii NGK Iridium, un regulator de presiune Mini 38 de la Bosch capabil de 3.8 bari , arbori cu came modificati, ECU reprogramat si evacuare inox + admisie ai stoarce cam 140 cp din motorasul de 1.6 16v. Pentru o aspirata mi se pare ok. Asta ca sa nu zici ca nu ai primit un sfat legat de upgrade-ul motorului. Desigur mai exista si varianta turbo, costisitoare, am auzit de aplicatii turbo ale motorului K4M de pana la 260 cp ![]() Oricum obligatoriu la orice crestere a puterii motorului trebuie luat in calcul sistemul de franare imbunatatit. |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#53
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eh!
![]() Si legat de magaria de suflanta, chipurile un flux natural de aer pentru motor la 5000 RPM ar fi cam la 125 CFM (3,5 CMM). Iar ca o suflata electrica sa atinga aceast volum ii trebuie cam 6 A la 12 V. http://americanhvacparts.com/Merchant2/mer...asco-dcproducts |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#54
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
![]() Aveti aici toate clarificarile de care aveti nevoie: http://www.gaprojects.com/supercharger/Warning.htm http://forums.bimmerforums.com/forum/archi...p/t-446116.html -penultimul post http://reviews.ebay.com/ELECTRIC-SUPERCHAR...000000001471966 http://www.teamswift.net/viewtopic.php?p=217853 |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
OldMan |
![]()
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(Fratzica @ 29 Apr 2009, 15:24) eu totusi inclin sa cred ca nu ating turatii asa mari. Pentru a suporta 80000 ture nu se monteaza lagare cu alunecare lubrifiate cu uleiul din carter, ori la aceste turbo...montate pe auto lagarele pe care se invart turbinele sunt cu alunecare. Inca ceva...sunt turbine cu geometrie variabila, dupa ceea ce am cicit asta s-ar traduce prin modificarea inclinarii palelor pentru a obtine un alt pas. Asta inseamna ca la o crestere de turatie a motorului acesta are nevoie de o cantitate mai mare de aer, prin modificarea pasului se modifica si volumul de aer. Dar daca se modifica pasul turbinei scade turatia. Deci... nu ne poate lamuri nimeni? This post has been edited by OldMan: 30 Apr 2009, 18:48 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
klaus |
![]()
Post
#56
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
OldMan |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
vorbeam de cele actionate cu gazele de esapament.
|
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
klaus |
![]()
Post
#58
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
La alea pe esapament se inclina ALTE aripioare, nu cele ale turbinei. Turbina are palete fixe, sunt niste aripioare de jur imprejur care prin rotire lasa sa intre in turbina mai mult sau mai putin din gazele de esapament.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#59
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Uite cam asa:
Attached thumbnail(s) 7a0d3320_0c3b_49f2_8298_b32868853342.jpeg ( Size: 42.98k ) Number of downloads: 1358 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#60
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
OldMan nu te supara da esti rau de tot pe langa subiect.
Topicul asta e demential daca te plictisesti si vrei sa te distrezi ![]() |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 15:43 |