DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> "Turbocharger" electric, Metoda simpla cu un impact major???

Arhimede
post 28 Apr 2009, 20:25
Post #31


Membru inferior, lung si tare


Group: Members
Posts: 2.294
Joined: 5 March 05




BA,

"supercharger" e un termen dement folosit de prostalaii de americani, si preluat de alti prostalai romani.Inseamna turbo-compresor.

Ce vrei tu sa faci pe-acolo e compresor, nici macar turbo-compresor.Se numea turbo-compresor sau "supercarger" daca era actionat de gaze.Daca e actionat de baterie poti maxim sa-i spui compresor.Si chiar si asa ventilatoru asta uita sa compreseze aerul.Ca in asta consta forta unui compresor.Nu doar ca baga aer ci si ca il comprima, micsorandu-i volumul. Macar o suflanta daca era.

Turbocompresoru e compresor da compresorul nu e turbocompresor.

Motorul merge daca are x parti aer la 1 parte benzina.Daca bagi tu x+1 parti aer (daca reusesti) s-ar putea sa nu mearga. Deci motoru ala si daca i-ai baga tu x+1 parti aer el o sa mearga doar cu X parti. E bine profilor?

This post has been edited by Arhimede: 28 Apr 2009, 20:30


--------------------
dacia lgn 2005 Ambition
0% avertisment=0% divertisment
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu05
post 28 Apr 2009, 21:56
Post #32


Membru din Brasov


Group: Members
Posts: 316
Joined: 7 May 05
From: brasov




de acordare turbinei cu motorul, a auzit cineva?
A VAZUT CINEVA CE GRAFICE SE FOLOSESC PENTU A FACE ACEST ACORDAJ?
si stie cineva DE CE SE FACE ASTA?CE ROL ARE ACORDAJUL in functiunarea motorului?


--------------------
DACIA /Citroen 1300/ Xsara 1978(1989)2003 - BV05PAI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 29 Apr 2009, 06:23
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




QUOTE(Arhimede @ 28 Apr 2009, 20:25)
Nu doar ca baga aer ci si ca il comprima, micsorandu-i volumul.  Macar o suflanta daca era.

Turbocompresoru e compresor da compresorul nu e turbocompresor.


*



am si eu trei intrebari:
1. turbo-compresor-ul ala care e actionat cu gaze (banuesc ca cele de esapament nu cele de pe tava de la aragaz) cum face compresia, sau mai bine zis unde o face?
2. cu un compresor pot porni un turbo-compresor?
3. Care e deosebirea dintre o suflanta si un turbo-compresor?


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Arhimede
post 29 Apr 2009, 11:46
Post #34


Membru inferior, lung si tare


Group: Members
Posts: 2.294
Joined: 5 March 05




doh.gif


--------------------
dacia lgn 2005 Ambition
0% avertisment=0% divertisment
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Miky 48
post 29 Apr 2009, 12:38
Post #35


Taximetrist


Group: Members
Posts: 196
Joined: 1 March 06
From: Arad




Hai sa mai incercam odata.
Compresoarele sunt de mai multe feluri:
1. Clasic, cu piston, il gasesti la orice vulcanizare. De obicei acesta este actionat mecanic, prin intermediul unei curele.
2. Turbo-compresor, defapt este o suflanta (turbina). Acestea pot fi actionate in mai multe feluri. Pot fi actionate ca si compresoarele prin intermediul unei curele (la americani le zice blower), sau prin intermedul gazelor de esapament (gazele invart o turbina care are acelasi ax cu un turbo-compresor).

Si raspunsul la intrebari:
1. Presiunea o face in carcasa in care se roteste suflanta.
2. Nu.
3. Nici una.


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureate+ - AR-99-JAF
Nu te enerva! Nu stiu sa conduc!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 29 Apr 2009, 13:17
Post #36


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




Personal apreciez mult mai mult o masina curata, ingrijita, eventual cu un mic tuning exterior / interior de bun gust si atat comparativ cu una modificata dupa ureche.
Presupunand prin absurd ca "turbina electrica" ti-ar da un plus de putere, cu ce te-ar avantaja?
- motor rezistent ai? Risti sa il spargi de tot, nu neaparat datorita feonului, ci pentru ca esti tentat sa il suprasolicitezi, pentru ca acu` motorul poate domne smile.gif
- frane bune ai? Cand pui frana te duci drept sau in mai multe directii odata?
- suspensii bune ai? Odata cu puterea extra, vei avea tendinta sa abordezi virajele la viteza mai mare decat o faceai de obicei. Suspensiile tip "guma turbo" nu se inteleg bine cu "monstrul" de sub capota.
- transmisie buna ai? Ai mai auzit vreodata de burnout fara sa se invarta rotile? biggrin.gif
- siguranta in cazul unui eventual impact ai? Nu cred ca e nevoie sa explic de ce.
- si nu in ultimul rand, anvelope bune ai? Montana nu sunt chiar alegerea perfecta pentru aderenta pe timp de ploaie... sau uscat... sau.. polei..
Mai sus ziceai ca "Poate la turatii scazute o fi chiar eficienta."
Bine bine, o fi "eficienta" la turatii scazute, dar tu nu mai de gand sa si accelerezi? Pentru ca odata ce creste volumul de aer aspirat in urma accelerarii, feonul ala devine o piedica in calea aspiratiei.

L.E. Oare ce se intampla cand se sparg palele de plastic si intra in admisie?


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 29 Apr 2009, 13:51
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




QUOTE(Miky 48 @ 29 Apr 2009, 12:38)
Hai sa mai incercam odata.
Compresoarele sunt de mai multe feluri:
1. Clasic, cu piston, il gasesti la orice vulcanizare. De obicei acesta este actionat mecanic, prin intermediul unei curele.
2. Turbo-compresor, defapt este o suflanta (turbina). Acestea pot fi actionate in mai multe feluri. Pot fi actionate ca si compresoarele prin intermediul unei curele (la americani le zice blower), sau prin intermedul gazelor de esapament (gazele invart o turbina care are acelasi ax cu un turbo-compresor).

Si raspunsul la intrebari:
1. Presiunea o face in carcasa in care se roteste suflanta.
2. Nu.
3. Nici una.
*



Deci, eu am inteles cam asa...o turbina invartita de gazele de asapament invarte o alta turbina, care de fapt e suflanta si care de fapt nu creaza presiune pentru ca nu o acumuleaza ci de fapt mareste viteza de curgere a unui fluid( in cazul nostru aer) apoi racit cu ajutorul interculerului, acest aer bat de cap, e bagat in cilindrii.

De fapt cu un compresor pot porni o turbo-suflanta...ca nu ma impiedica nimeni ca in locul gazelor arse sa bag presiune dintr-o butelie printr-un ajutaj. Nu vorbim de eficienta si randament.


Si daca folosesc drept actionare pentru suflanta de aer un motor electric? Conteaza cu ce o invart sau conteaza cat de tare o invart ?

Se ajunge ,prin extrapolare, daca pot folosi pe post de frana un generator electric.


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 29 Apr 2009, 14:05
Post #38


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




OldMan, arata-mi motorul ala electric care e alimentat la 12v si scoate peste 150.000 RPM invartind o turbina realizata din metale nu plastic casant smile.gif

P.S. srz.ro e site-ul unui tip (elspa are nick-ul aici pe forum si pe 4tuning) care mi-a vandut un DVD nou cu suruburi lipsa si cu probleme pe partea de electronica. Tipul clasic de bisnitar. Dar asta e alta poveste.


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Apr 2009, 14:19
Post #39


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




realizabil, dar consuma cu mult mai mult decat puterea maxima furnizata de cel mai puternic alternator de pe o masina de serie.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 29 Apr 2009, 14:21
Post #40


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




pot sa bag mana in foc ca turbina aia minune trage maxim 10 amperi din sistem. Am vazut mai de mult o aplicatie functionala cu doua turbine electrice, dar alea erau chestii serioase, pretul lor era undeva pe la 2000$ iar consumul era de 120 A.


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 29 Apr 2009, 14:22
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




QUOTE(Fratzica @ 29 Apr 2009, 14:21)
pot sa bag mana in foc ca turbina aia minune trage maxim 10 amperi din sistem. Am vazut mai de mult o aplicatie functionala cu doua turbine electrice, dar alea erau chestii serioase, pretul lor era undeva pe la 2000$ iar consumul era de 120 A.
*



uite aici


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 29 Apr 2009, 14:26
Post #42


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




uite descrierea filmului:
"Everyone, please Do not Think this is something like Super or turbocharger.
the duct only can help increase speed of the airflow inside intake.
Dont know this helps or not, but
If you guys want make this, try to use brushless motor. it is gonna be way powerful than brushed motor.
I drove it, I felt something pushing
from the behind. but check engine light came on, Think coz of airfolw sensor. I dont say this is great but
I say not bad.
1998 740i. 4.4 V8"

deci clar.. putere garla radmasa.gif
mi se pare doar mie sau "turbina" aia bate in filtrul de aer?


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 29 Apr 2009, 14:34
Post #43


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(OldMan @ 29 Apr 2009, 13:51)
Nu vorbim de eficienta si randament.
*



Ca doar nici nu ne intereseaza. Ca doar aia sunt niste termeni teoretici, care nu stiu cum e viata dupa blocuri.

QUOTE(OldMan @ 29 Apr 2009, 13:51)
Conteaza cu ce o invart sau conteaza cat de tare o invart ?
*



Cu ce? Nu. Poti sa dai si la manivela.
Cat de tare? Da. Ce ne da acest "cat de tare"? Energia consumata pentru a-l invarti "atat de tare".

QUOTE(OldMan @ 29 Apr 2009, 13:51)
Se ajunge ,prin extrapolare, daca pot folosi pe post de frana un generator electric.
*



Trecem aici peste mormantul lui Calinescu. 1000 RPM.
Da, poti folosi un generator electric pe post de frana. Vezi Prius, Civic Hybrid.
Nu vad in schimb de ce sula viziteaza prefectura.

Si ca sa revin la problema zilei... Un motor aspirat are un raport de compresie, unul cu turbo-compresor are altul. Se folosesc materiale diferite. Etc, etc.

Exact ce ziceam mai sus. Sunt diferite din momentul in care incepe proiectarea.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 29 Apr 2009, 14:42
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




QUOTE(Fratzica @ 29 Apr 2009, 14:05)
OldMan, arata-mi motorul ala electric care e alimentat la 12v si scoate peste 150.000 RPM invartind o turbina realizata din metale nu plastic casant smile.gif

P.S. srz.ro e site-ul unui tip (elspa are nick-ul aici pe forum si pe 4tuning) care mi-a vandut un DVD nou cu suruburi lipsa si cu probleme pe partea de electronica. Tipul clasic de bisnitar. Dar asta e alta poveste.
*



150.000rpm poate nu obtin cu un motor electric, nici nu cred ca ar fi nevoie.

Da am in schimb niste motoare pe care le pot alimenta pana in 20V, cu acumulatori separat, si care pentru 4-5min pot obtine o turatie de 100000rpm, trag numai 50A si costa 50 euro.
Motoarele au 4500rpm/volt si arata cam asa.
Plasticu ala din care sunt facute palele turbinelor, pe care le folosesc eu, sunt din fibra de carbon.
Uite si motorul

Attached thumbnail(s)
PIC_0007.JPG ( Size: 105.25k ) Number of downloads: 1341


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 29 Apr 2009, 14:52
Post #45


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




100000 RPM nu sunt de ajuns. Ce cuplu dezvolta?


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 29 Apr 2009, 15:03
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




iti dai seama ca la turatia asta n-am cu ce sa masor, nici producatorul nu specifica.
Da alta e intrebarea...care e turatia cu care se invarte o turbina de la un DCI? Ca se deschide undeva pe la 1500 ture.


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 29 Apr 2009, 15:24
Post #47


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




cam de la 80000 la 170000 RPM


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut_musat
post 29 Apr 2009, 20:31
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 28 March 09




Suflanta asigura debite de gaze la presiune redusa. Compresorul creeaza presiune mare(mareste raportul de compresie) ca deaia ai zice compresor.
Intebare: Daca intr-o sticla bagi aer cu o suflanta cu un debit X, aerul aspirat la presiunea atmosferica in sticla volumul de aer va fi mai mare decat volumul geometric. La echilibrarea presiunii din refulare suflanta si recipient suflanta va merge in gol(cavitatie) fara nici un efect. Daca vom folosi un compresor centrifugal atunci cu siguranta in sticla vom avea un voum mai mare de aer datorita raportului de compresie.
Deci puteti sa cumparati cate ventilatoare vreti dar nu o sa obtineti nimic decat o intoducere a aerului in camera de ardere si cu ajutorul unui ventilator.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_compressor

Apropo la munca lucrez cu compresoare centrifugale cu mai mult de 1 rotor, pentru a realiza 20bar si consuma enorm de mult.
Credeti ca un parlit de "turbocompresor" si "electric" cu o treapta va aduce performanta dintr-o amarata de baterie?

This post has been edited by ionut_musat: 29 Apr 2009, 20:35


--------------------
Logan Laureat 2009 - ph-08-ilm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 29 Apr 2009, 21:26
Post #49


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




tot turbina actionata de gazele evacuate e cea mai fiabila si cu randament mare restu e asa de ochii presei pe forum.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Arhimede
post 29 Apr 2009, 21:54
Post #50


Membru inferior, lung si tare


Group: Members
Posts: 2.294
Joined: 5 March 05




De ochii presei?Gen.."Un <<optimist>> a incercat sa-si dubleze puterea loganului cu un cooler de calculator"?


--------------------
dacia lgn 2005 Ambition
0% avertisment=0% divertisment
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AutoVic
post 30 Apr 2009, 01:54
Post #51


Amator de "NOU"


Group: Members
Posts: 282
Joined: 8 November 05
From: Bucuresti




smile.gif) Toata lumea crede ca eu chiar vreau sa-mi montez tubina lui peste pe Logan?

Poate de aia si unele rautacisme tongue.gif Nu baieti, inca o data: doar am pornit o discutie...


--------------------
DACIA 1310 L / 1998 DACIA LOGAN Prestige 2007 - B 16 KNM
Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 30 Apr 2009, 02:12
Post #52


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




ah, eu aveam impresia ca vrei sa le montezi pe berlina smile.gif

Pentru logan ai destule optiuni, acum depinde si de bani.
Cu un corp clapeta de dimensiuni mai mari de pe motorul de 2L de pe Renault Laguna II, bujii NGK Iridium, un regulator de presiune Mini 38 de la Bosch capabil de 3.8 bari , arbori cu came modificati, ECU reprogramat si evacuare inox + admisie ai stoarce cam 140 cp din motorasul de 1.6 16v. Pentru o aspirata mi se pare ok.

Asta ca sa nu zici ca nu ai primit un sfat legat de upgrade-ul motorului.
Desigur mai exista si varianta turbo, costisitoare, am auzit de aplicatii turbo ale motorului K4M de pana la 260 cp smile.gif
Oricum obligatoriu la orice crestere a puterii motorului trebuie luat in calcul sistemul de franare imbunatatit.


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AutoVic
post 30 Apr 2009, 02:41
Post #53


Amator de "NOU"


Group: Members
Posts: 282
Joined: 8 November 05
From: Bucuresti




Eh! smile.gif sunt constinet de ce implica o imbunatatire clara a motorului, dar visez inca la macar o suspensie mai rigida, (scuze de off topic).
Si legat de magaria de suflanta, chipurile un flux natural de aer pentru motor la 5000 RPM ar fi cam la 125 CFM (3,5 CMM).

Iar ca o suflata electrica sa atinga aceast volum ii trebuie cam 6 A la 12 V.

http://americanhvacparts.com/Merchant2/mer...asco-dcproducts



--------------------
DACIA 1310 L / 1998 DACIA LOGAN Prestige 2007 - B 16 KNM
Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 30 Apr 2009, 03:01
Post #54


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04






--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 30 Apr 2009, 13:59
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




QUOTE(Fratzica @ 29 Apr 2009, 15:24)
cam de la 80000 la 170000 RPM
*



eu totusi inclin sa cred ca nu ating turatii asa mari. Pentru a suporta 80000 ture nu se monteaza lagare cu alunecare lubrifiate cu uleiul din carter, ori la aceste turbo...montate pe auto lagarele pe care se invart turbinele sunt cu alunecare.

Inca ceva...sunt turbine cu geometrie variabila, dupa ceea ce am cicit asta s-ar traduce prin modificarea inclinarii palelor pentru a obtine un alt pas. Asta inseamna ca la o crestere de turatie a motorului acesta are nevoie de o cantitate mai mare de aer, prin modificarea pasului se modifica si volumul de aer. Dar daca se modifica pasul turbinei scade turatia.

Deci... nu ne poate lamuri nimeni?

This post has been edited by OldMan: 30 Apr 2009, 18:48


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 30 Apr 2009, 14:43
Post #56


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(OldMan @ 30 Apr 2009, 14:59)
sunt turbine cu geometrie variabila, dupa ceea ce am cicit asta s-ar traduce prin modificarea inclinarii palelor pentru a obtine un alt pas.
*

De care turbine cu geometrie variabila, electrice? Ca la alea de masina geometria variabila inseamna altceva.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 30 Apr 2009, 15:46
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




vorbeam de cele actionate cu gazele de esapament.


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 30 Apr 2009, 16:12
Post #58


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




La alea pe esapament se inclina ALTE aripioare, nu cele ale turbinei. Turbina are palete fixe, sunt niste aripioare de jur imprejur care prin rotire lasa sa intre in turbina mai mult sau mai putin din gazele de esapament.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 30 Apr 2009, 16:21
Post #59


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Uite cam asa:


Attached thumbnail(s)
7a0d3320_0c3b_49f2_8298_b32868853342.jpeg ( Size: 42.98k ) Number of downloads: 1358


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 30 Apr 2009, 20:23
Post #60


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.640
Joined: 28 July 07
From: Brasov




OldMan nu te supara da esti rau de tot pe langa subiect.

Topicul asta e demential daca te plictisesti si vrei sa te distrezi smile.gif


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 15:43
Forum Renault