"Turbocharger" electric, Metoda simpla cu un impact major???
![]() ![]() ![]() |
"Turbocharger" electric, Metoda simpla cu un impact major???
AutoVic |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|||
OldMan |
![]()
Post
#62
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(Lord Hades @ 30 Apr 2009, 20:23) OldMan nu te supara da esti rau de tot pe langa subiect. Topicul asta e demential daca te plictisesti si vrei sa te distrezi ![]() Asta mi se potriveste mie: "Omul este intotdeauna gata sa moara pentru o idee, cu conditia ca acea idee sa nu-i fie prea clara." Asta ti se potriveste tie: "Concluzia este momentul in care te-ai plictisit sa mai gandesti." |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
tdan08 |
![]()
Post
#63
|
JUST A MEMBER Group: Members Posts: 464 Joined: 18 November 08 From: B A C A U ![]() |
QUOTE(klaus @ 28 Apr 2009, 20:32) Pai eu ce zic, e chestie care, vorba ta, "chiar ar functiona". Nu conteaza ce zic legile fizicii, important e ce spun diagramele postate pe net de oamni fara interese si care evident si bineinteles sunt adevarate si sigur sunt corect masurate, nu au nici o urma de masluire. Deci opinia mea e ca merita. Cu siguranta. Daca se pun si niste magneti de aliniere a moleculelor de combustibil de-a lungul conductei de alimentare plus ceva pilule minune in rezervor efectul este peste cel asteptat. Stiu, fizica si chimia nu spun acelasi lucru, dar ce conteaza, rezultatele vorbesc. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() foarte tare frate e vreun episod din ciclul tuningmioritic.ro????? taiati si bilete la acest spectacol.... BRANIAC ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Ford Mondeo
Renault Clio
2019 .
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#64
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Parca la turbinele cu gometrie variabila la turatie mica palele se inchid pentru a forta sa genereze mai multa presiune pe admisie pentru un cuplu mai bun iar cand creste turatia palele se deschid mai mult . Asa lucreaza !
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#65
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Fara suparari si imi cer scuze daca am jignit pe cineva. Dar sa vii pe un forum si sa vorbesti de supraalimentare fara sa stii care e diferenta intre un ventilator o suflanta si un compresor mi se pare aiurea rau. Macar din bun simt te poti uita pe internet sa te documentezi putin si abia pe urma vii si ceri pareri.
Iar pentru amatori, nu se numeste turbo-compresor ci turbo-suflanta. Clasificare se face in functie de presiunea de supraalimentare a motorului. Turbina cu geometrie variabila are un scop bine definit in rolul motorului, dar putina autoeducatie nu strica, altfel o sa transformam forumul in clasele 5-8 si asta e aiurea. Asta in cazul in care ii pasa cuiva de ce informatii se dau pe aici. |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
QUOTE(Lord Hades @ 2 May 2009, 08:36) Iar pentru amatori, nu se numeste turbo-compresor ci turbo-suflanta. Clasificare se face in functie de presiunea de supraalimentare a motorului. Doar atat? Inteleg din ce scrii ca se zice turbo-compresor sau turbo-suflanta in functie de presiunea de supraalimentare a motorului nu? Esti sigur? |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
OldMan |
![]()
Post
#67
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(Lord Hades @ 2 May 2009, 08:36) Macar din bun simt te poti uita pe internet sa te documentezi putin si abia pe urma vii si ceri pareri. eu as traduce altfel...Bunul simt consta in arta de a ascunde ce buna parere avem despre noi insine si ce parere proasta avem despre ceilalti. dar sa revenim. Se pare ca cei de la WV au o solutie. Attached thumbnail(s) 4595_15090581801.jpg ( Size: 39.38k ) Number of downloads: 874 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
AutoVic |
![]() ![]()
Post
#68
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(tdan08 @ 1 May 2009, 13:21) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() foarte tare frate e vreun episod din ciclul tuningmioritic.ro????? taiati si bilete la acest spectacol.... BRANIAC ![]() ![]() ![]() Cat de bine iti sade pe langa subiect, ai venit cu vre-o adaugare in discutia de fata de-ti permiti sa fi asa offtopic? <span class='edit'>2 May 2009, 13:30:</span> QUOTE(OldMan @ 2 May 2009, 11:08) eu as traduce altfel...Bunul simt consta in arta de a ascunde ce buna parere avem despre noi insine si ce parere proasta avem despre ceilalti. dar sa revenim. Se pare ca cei de la WV au o solutie. Da e o inginerie buna, e un twincharger, a aparut pe Golf 1,4l TSI, dar primii au fost italienii pe Lancia Delta, dar numai in competitii nu si in productie de serie. Avantajul e ca acel compresor functioneaza pentru turatii mici, iar turbo-ul pentru turatii mari. Se reduce lagul si faci din rahat bici This post has been edited by AutoVic: 2 May 2009, 13:33 |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#69
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Sper că ai observat că în schema pusă de tine acel compresor este acționat mecanic...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#70
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai tare, acel compresor e actionat mecanic iar la turatia de intrare a turbo comresorul se decupleaza automat (electromagnet) ne mai reprezentand inca o frecare in plus.
Asa dar, daca un compresor ia cam 10% din puterea unui motor, de ce nu o suflanta electrica, care mananca 6-10 A, nu ar functiona similar, decuplandu-se la turatie de turbo, si astfer reducand din lag. Poate n-o fi chiar atat de eficienta dar e mai facil de bricolat. |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#71
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
N-ai priceput nimic...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#72
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Tot ce vreau sa spun e ca, ca orice compresor aceasta ar functiona exclusiv doar la turatii mici pana in 3500 rpm, dupa asta motorul sa-si vada de treaba lui cu sau fara turbo.
Jos e un grafic exemplicativ cu necesarul de aer al motoarelor in functie de puterea exercitata. This post has been edited by AutoVic: 2 May 2009, 14:02 Attached thumbnail(s) turbo_chart8.gif ( Size: 5.23k ) Number of downloads: 938 |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#73
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu orice...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#74
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Corect, nu orice, m-am exprimat gresit, ma refeream tot la twinchargerul de la VW.
|
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#75
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Adică mecanic, nu electric.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#76
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Corect, mecanic dar totusi electric ar fi posibil dar e problema de energie. Englezii fac ceva similar electric cica ar produce 0,5 bar boost, deci ar avea o eficienta de cam 10 % asupra motorului (daca nu ma insel), ar fi ceva 8 - 10 caluti la 105 de exemplu.
http://www.greencarcongress.com/2008/04/controlled-powe.html http://www.autobloggreen.com/tag/electric+supercharger/ This post has been edited by AutoVic: 2 May 2009, 14:22 |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#77
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu pricepi că ai nevoie de un curent enorm ca să produci ceva minuscul?
Făcând un bilanț energetic, adică ce alternator și cât din puterea motorului sunt necesare pentru a alimenta o astfel de morișcă, vei vedea că defapt ești în mare pierdere... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#78
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Asa e, nimic eco la mijloc, tipul ala din state a ajuns la "concluzia" de 5kW pentru e-supercharer, dar el il folosea la turatii mari.
Pentru turatii mici si motoare mici poate exista o inginerie de-aia cu consum decent, dar nici de cum sa speram ca aduce o presiune pozitiva doar sa contribuie un pic poate. Orice contributie care sa de randament e bine venita ![]() This post has been edited by AutoVic: 2 May 2009, 14:57 |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#79
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
de aceea s-a inventat turbina cu geometrie variabila pentru a elimina acel compresor mecanic .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#80
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Geometria variabila sa inventat ca sa elimine pe cat posibil lag-ul si da acel compresor nu ar mai fi necesar pentru acest capitol, dar la turatii mici motorul tot in vacuum merge si aici intervine compresorul care-i da ceva presiune pana la intrarea turbinei.
Am citit ca e-chargerele in cauza, adica cele vandute pe la noi ar da un flux de aer de 250 cfm (vre-o 7 mcm) si asigura o presiune de 2 psi(0,15 bar). Mi se pare mie sau cifrele astea sunt mult exagerate... pai o turbina normala asigura 2,5 bar la un flux de 400 cfm. This post has been edited by AutoVic: 2 May 2009, 16:17 |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
2.5 bari absolut sau doar turbina (fara presiunea atmosferica)? 2.5 bari doar turbina e enorm, iti trebuie una cam cit o galeata. 2.5bar absolut (adica 1.5 bar turbina) e mai realizabil. Ca fapt divers, 335i face 0.4 bar maxim, 911T vechi 0.9, EVO 9 in jur de 1.1-1.2, 1.4 TSI de 170cp 1.6 (dar numai la ture joase cind avem K+T in functiune).
Uite un exemplu pentru un 1.9 diesel de 140cp cu VNT care sta putin la relanti si dupa aia il parchez. Gradatiile pe axa Oy inseamna 1bar(atmosferic)-0.1-0.2-0.3-0.4 Attached thumbnail(s) untitled.JPG ( Size: 6.41k ) Number of downloads: 716 |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#82
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Rotunjisem valoarea
![]() |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#83
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
QUOTE(liviu2004 @ 2 May 2009, 10:09) Doar atat? Inteleg din ce scrii ca se zice turbo-compresor sau turbo-suflanta in functie de presiunea de supraalimentare a motorului nu? Esti sigur? Liviule aveam o parere mai buna despre tine dar cred ca si tu te incadrezi in categoria celor care intai taie si pe urma masoara ... nu considera asta un afront personal. Compresorul e una, suflanta e alta. Sunt masinarii mecanice diferite, care actioneaza diferit, pe principii diferite si produc rezultate diferite. Ce e pe DCI la Logan e SUFLANTA si nici pe departe compresor (asta ca exemplu). Compresoare foloseste Mercedes, chiar au avut un model pe fundul caruia scria mare de tot KOMPRESOR. Si ca sa raspund la intrebare: DA SUNT SIGUR! 9 May 2009, 21:02: QUOTE(OldMan @ 2 May 2009, 12:08) eu as traduce altfel...Bunul simt consta in arta de a ascunde ce buna parere avem despre noi insine si ce parere proasta avem despre ceilalti. Eu as zice altfel: Un nebun arunca o piatra in apa, si zece intelepti se chinuie sa o scoata. Tu ai impresia ca o sa reinventati roata sau ce? 9 May 2009, 21:03: QUOTE(MAERSK @ 2 May 2009, 15:29) Nu pricepi că ai nevoie de un curent enorm ca să produci ceva minuscul? Făcând un bilanț energetic, adică ce alternator și cât din puterea motorului sunt necesare pentru a alimenta o astfel de morișcă, vei vedea că defapt ești în mare pierdere... Nu te-ai plictisit sa demonstrezi ceea ce e de departe extrem de evident? ![]() This post has been edited by Lord Hades: 9 May 2009, 20:03 |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Din postarea ta am crezut ca le consideri acelasi lucru. Scuze.
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#85
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
daca tot se cauta inventi si nebunii desi nu se obtine mare lucru fiindca trebuie intervenit si la motor ma refer la schimbarea pistoanelor pentru a rezista la o presiune si mai mare nu mai vorbesc despre o alta axa cu came... De ce nu cautati smarturi la dezmembrari si le dezmembrati turbochargerul si il montati pe logan. In final ne anuntati si pe noi evident cu grafice ce ati obtinut inainte si dupa montare.
This post has been edited by djasu82: 9 May 2009, 20:30 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#86
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
[quote=Lord Hades,9 May 2009, 21:00]
Liviule aveam o parere mai buna despre tine dar cred ca si tu te incadrezi in categoria celor care intai taie si pe urma masoara ... [quote=liviu2004,9 May 2009, 21:21] Din postarea ta am crezut ca le consideri acelasi lucru. Scuze. [/quote] Accept scuzele si ti le prezint pe ale mele. De unde pana mea sa stiu ca m-am exprimat asa intortocheat?! Friends forever ![]() 11 May 2009, 21:46: QUOTE(djasu82 @ 9 May 2009, 21:29) De ce nu cautati smarturi la dezmembrari si le dezmembrati turbochargerul si il montati pe logan. In final ne anuntati si pe noi evident cu grafice ce ati obtinut inainte si dupa montare. Faci misto? Crei ca poti face asa ceva in spatele blocului? Ai nevoie de timp, bani, scule si pasiune&cunostiinte pt asa ceva. Eu le am pe ultimele 2, cu primele 3 cine se baga? ![]() This post has been edited by Lord Hades: 11 May 2009, 20:46 |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#87
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
eu le am pe toate 5 dar nu am timp de prosti am familie am altele pe cap las pe alti colegi care adora asa ceva.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
TBonu |
![]()
Post
#88
|
![]() membru modificat Group: Members Posts: 537 Joined: 2 May 07 From: Pitesti sau Bucuresti ? ![]() |
Uitati un test foarte conculdent care cred ca incheie aceasta discutie:
|
--------------------
dacia
solenza
2004/custom Turism la cele mai mici preturi: [URL=http://www.sejurtravelghid.ro]SejurTravelGhid[/URL]
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#89
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Un motoras pas cu pas de cd-rom de 54X la ce turatie poate urca 5400 de ture ?
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
cre' ca da. Daca iti trebuie turatie si mai mare , cele de automodele sau aeromodele electrice pot ajunge pe la 30.000 RPM. vezi pe sierra.ro
Sper ca inca nu bateti inspre prostia asta... |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 15:53 |