fulie nova, îmbunătățire răcire
![]() ![]() ![]() |
fulie nova, îmbunătățire răcire
gangara |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Care fulie? De la arbore? Mie îmi pare identică cu cea de Berlină... Iar pompa de apă are același capac.
Montează un electroventilator... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#3
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Zice de fulia de pe pompa, care-i mai mica-n diametru la Nova.
Dupa mine e discutabila imbunatatirea racirii. Cert e c-ai sa schimbi pompa mai repede. Edit - "radiator nou de cupru" de fapt inrautateste racirea, din 2 motive: 1) cuprul e mai ineficient decat aluminiul; 2) radiatoarele noi din comert (mai ales alea turcesti) sunt proaste - material prost si randuri de celule mai putine. Solutie - cauta la dezmembrari sau Remat un radiator VECHI, mare, nelovit si preferabil de aluminiu. E bun si cupru cred. Curata-l la interior, monteaza-l si va fi mai bun decat asta nou. - "termostat de calitate" nu are nicio contributie asupra eficientei racirii. Calitate la un termostat inseamna fiabilitate, adica se deschide sau nu. Ceea ce conteaza dpdv eficienta racire la termostat este temperatura de deschidere totala. Vrei racire buna vara - cauta (desi nu vei gasi) termostat de 82 de grade. Ce ai tu e de 86 sau 89. Alte recomandari: - curata sistemul de racire (ai indicatii-n jdemii topicuri); - monteaza electroventilator (ai topic de jdemii pagini). This post has been edited by Muttley: 4 May 2009, 23:38 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
gangara |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
în vederea radiatorului...toată lumea mi-a indicat să îmi iau din Cu de Brașov.Am luat. L-am schimbat pt că al meu era înfundat (la relanti bolborosea apa în 20 min) și era din Al. cele de Al nu se curăță.
termostat am găsit unul ceh de 82 grade. cu toate astea când e căldură ceva mai mare îmi crește apa destul de mult în trafic (vorbesc de nenorocirea din București). sistemul de răcire l-am curățat, iar aerisirea este făcută corespunzător. eu zic că merge faza cu schimbarea fuliei...cel puțin așa am primit și eu indicații din practica altora. ideea e că nu îi cunosc prea bine să le cer prea multe indicații asupra schimbării fuliei. de aceea...apel la forum ms mult 4 May 2009, 23:58: a...și în vederea electroventilatorului. va spun sincer că doi amici cu Dacii injectate amândouă, stau cu electrovent-ul în portbagaj, iar sub capotă tot pale au... This post has been edited by gangara: 4 May 2009, 23:58 |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
SB04AKI |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 302 Joined: 18 May 08 From: Sibiu/Romania ![]() |
Poti monta linistit o fulie mai mica, eu am avut mare si exact aceleasi simptome le a avut si a mea, acuma am una mica luata de pe la remat si e mult mai eficienta nu am mai avut probleme cu racirea. Am radiator de AL mare pus de 3 ani pe masina.
Incearca si nu vei regreta si nu se strica pompa de apa mai repede. |
--------------------
Dacia
Logan/1310
2005/2000
- SB 99 OOO
|
|
Minel |
![]()
Post
#6
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Muttley @ 5 May 2009, 00:27) Exista termostat de calitate , dar de 83 grade si nu 82 ![]() Cod - 4495.83 , de R19 , si o poza edificatoare cu produsul .. This post has been edited by Minel: 5 May 2009, 07:02 Attached thumbnail(s) Vernet_4495.83.jpg ( Size: 35.78k ) Number of downloads: 848 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
eu nu inteleg la ce-ti ajuta o viteza mai mare in circuit, nu acolo e problema. Termostatul fie deschide fie nu, un termostat de 'calitate' nu te ajuta cu nimic fata de unul pentru muritorii de rand care deschide/inchide normal. Sper sa reusesc sa trec peste mustrarile de constinta si sentimentul de vina, ca am mers atatia ani cu termostat care nu e 'de calitate', totusi nu mi-a fiert motorul niciodata.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Minel |
![]()
Post
#8
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(argon @ 5 May 2009, 08:03) Termostatul fie deschide fie nu, un termostat de 'calitate' nu te ajuta cu nimic fata de unul pentru muritorii de rand care deschide/inchide normal. . Un termostat de calitate te ajuta prin fiabilitate, tocmai de aceea am si citat ce scria Muttley mai sus, foarte concis si la obiect ! QUOTE(Muttley @ 5 May 2009, 00:27) - "termostat de calitate" nu are nicio contributie asupra eficientei racirii. Calitate la un termostat inseamna fiabilitate, adica se deschide sau nu. Ceea ce conteaza dpdv eficienta racire la termostat este temperatura de deschidere totala. This post has been edited by Minel: 5 May 2009, 07:14 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#9
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
am pus si io termostatu asta de 83, acuma nu se mai ridica temperatura la apa in mers mai sus de jumate nici in ruptu capului, daca stationez sau merg incet, urcare etc, temperatura incepe sa urce, termocupla e de 92-82, acuma ma gandesc sa pun una de 87-77, dar dupaia cred ca mere elv-u de ma satur de el, daca continui deplasarea nu cerd ca va functiona chiar asa de mult, problema e dupa ce opresc pe loc si el continua sa functioneze, va trebui sa- l alimentez prin + de pe contact. Oricum ma mai gandesc la inlocuirea termocuplei cu un mai rece, momentan mi-am plantat un intrerupator cu bec in bord care ma anunta cand functioneaza elv-u si totodata am posiblitatea sa-l pornesc cand am eu chef.
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Minel |
![]()
Post
#10
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(nelu_1985 @ 5 May 2009, 09:08) daca stationez sau merg incet, urcare etc, temperatura incepe sa urce, termocupla e de 92-82, acuma ma gandesc sa pun una de 87-77, dar dupaia cred ca mere elv-u de ma satur de el, daca continui deplasarea nu cerd ca va functiona chiar asa de mult, problema e dupa ce opresc pe loc si el continua sa functioneze, va trebui sa- l alimentez prin + de pe contact. Nelule , iti recomand sa lasi acea termocupla care o ai acum , eu am termocupla de 92-87 si termostatul de mai sus mentionat, rar imi porneste ELV-ul , si de obicei cand ma apropii de casa , mergand incet si avand multe stationari , porneste,dar eu , nu opresc motorul pana nu se opreste si ELV-ul , cand s-a oprit , opresc si eu motorul . Daca o sa pui o termocupla mai rece , o sa iti mearga intr-o veselie ELV-ul si parerea mea este sa nu il pui prin "contact " ci sa il lasi exact cum a fost el proiectat, inca o data , este o parere strict personala ..! De mai bine de un an , mi-am montat ELV-ul si nu am treaba , instalatia electrica este facuta de mine de la zero, cu comanda din bord, si semnalizare vizuala la pornirea ELV-ului , in buton cat si in bord ( se aprinde un bec rosu ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#11
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu am radiator mare de Al,elv cu termocupla de 92-82 si termostat vernet de 89 gr si nu am nici o pb.
conteza mult si ungerea motorului:) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Am eu o termocupla de asta mai rece, ceva nemteasca si la un drum de 40 - 50 de km, cand o opresc ventilatorul se mai invarte cam 1 minut.
In mers porneste si nu, in perioada asta porneste in special cand stau la semafor, in mers daca viteza e mica (gen mers in oras) porneste des si functioneaza cam 10 - 15 secunde pe repriza. Eu am radiator scurt de CU. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
eu am elice pe fulie, termostat de 2 bani unguresc, si nu are nici o treaba, multe masini cu motor longitudinal de productie recenta au elice pe fulie care se invarte tot timpul, ar avea probabil si cele cu motor transversal daca nu ar fi fizic imposibil.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
gangara |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
în consecință... se poate
![]() acum...succint, e cineva amabil să imi descrie etapele de înlocuire...dau radiatorul jos, dau și palele ... eventual la ce să ma aștept. capacul de la pompa de apa e cam corodat , cred că o să îl schimb și pe acesta. ms mult |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu trebuie sa dai nimic joc, doar sa slabesti cureaua, iti trebuie o inelara cotita de 13, si simt, in special la remontare, ca de dat jos e simplu oricum. Se desfac cele 4 suruburi, si pica elicea cu fulie cu tot. Sa nu uiti saibele la remontare, ca-ti va atinge capetele suruburilor in capacul pompei.
Daca schimbi si capacul, dai linistit si radiatorul sa lucrezi usor, oricum se pierde etanseitatea circuitului si trebuie aerisit. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Ov |
![]()
Post
#16
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
nenea, vezi ca la nova motorul e sucit fata de cum e la estate-ul tau, cu alte cuvine n-are nicio elice pe fulie
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
are tot esteit tovarasu
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#18
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Păi montează fulie de Nova pe Berlină...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Ov |
![]()
Post
#19
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
am citit stramb
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
gangara |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
ms mult.
cât de curând o să mă apuc de treabă, iar în privința schimbării...o să dau de veste. mai ales, după câte am auzit, că nici nu e scumpă o fulie de nova. ar fi bine să funcționeze...mulți se plâng de răcire precară. |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
nu cred ca ajuta cu nimic, montand fulia de nova circuli lichidul de racire mai repede, in instalatie (deci si in radiator)
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#22
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Totuși se mărește și turația elicăi...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
gangara |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
dacă nu mă înșel Daciile injectate au din fabrică fulie de genul ăsta. cel puțin așa am primit și eu informația. oricum aceste Dacii se comportă mai bine din punctul de vedere al răcirii, iar un motiv ar putea fi chiar cel menționat de mine.
tata are 2 Dacii papuc injecție, amandouă cu pale (au fost luate SH și probabil primii proprietari au montat pale în locul elv-ului) și nu a avut o singură dată treabă cu răcirea de 5 ani de când îi are. 90% circulă doar în oraș. |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#24
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
N-ai loc să montezi lângă elică și un ELV?
This post has been edited by MAERSK: 5 May 2009, 18:46 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
gangara |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
așa ceva nu cred că se poate. cu toate că am radiator "tip mare" nu are loc. adaptare din asta am mai văzut la alții însă elv-ul îl aveau în fața radiatorului. și dacă nu mă înșel trebuie tăiat un pic și din grilaj să aibă loc rotorul.
oricum...nu vreau să mai pun și elv. sper să fie suficientă faza cu fulia. |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
autom |
![]()
Post
#26
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Din cate imi aduc aminte din scoala.........Q = MxCx(t2-t1)
Q = cantitatea de caldura cedata de fluid M= masa de lichid C = constanta t2-t1 = diferenta de temperatura Q este mare daca este diferenta mare de temperatura intre intarea si iesirea radiatorului ( radiator mai mare sau mai eficient) Q este mai mare daca masa de lichid este mai mare. Este vorba de masa lichidului vehiculat. Cu cat masa este mai mare cu atat este mai mare si Q-ul asta. Masa este data de volumul de lichid plimbat de pompa. Deci, cu cat viteza de rotatie este mai mare , cu atat volumul de lichid este mai mare si rezulta o cedare mai mare de temperatura. Scuze pentru limbajul neacademic....... Ps. a trecut ceva timp decand am facut chestiile astea la scoala si nu raspund pentru exactitatea lor....... ![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#27
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Da dar dacă apa circulă mai repede diferența t2 - t1 nu mai e așa mare.
![]() Defapt debitul e mai mare, dar să nu uităm că există un termostat, deci prin radiator nu circulă permanent apa. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#28
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
fulie mica=10lei;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am avut eu pe vechea berlina fulia mica la pompa de apa si s-a vazut asta vara , + cea de alternator care era tot mica cureaua era de 110 sau 120
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
gangara |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
"Q este mai mare daca masa de lichid este mai mare". asta doar dacă și prima ta ipoteză se verifică, respectiv diferență mare între intrarea și ieșirea radiatorului. asta se poate realiza, cum ai spus cu un radiator mare și eficient (probabil că cel de Al ar fi cel mai propice), dar și cu o rotație mai mare a palelor (fulie nova). mai ales că pb cu răcirea o am când stau în trafic în căldură toridă.
debitul de apă și rotația palelor sunt oarecum proporționale. faptul că se scurge mai multă apă prin circuit , resp și prin radiator nu înseamnă imediat că avem și o cedare mai mare de căldură. degeaba circulă multă apă dc nu are unde să o cedeze. datorită fuliei, respectiv a unei viteze unghiulare mai mare a palelor, este foarte probabil ca acel debit de apă să fie răcit mai bine, cu toate că e mai mare decât cel cu fulia standard. oricum...și bygy a confirmat că își face efectul; am mai aflat că și costă cca 10 lei..numai de bine |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:55 |