DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

37 Pages « < 7 8 9 10 11 > »  
Closed TopicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Jurnal de bord, o poveste cu SupeRNova

PaulT
post 15 Apr 2010, 16:15
Post #241


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Nu are absolut nimic..... E mai periculos pentru motor mersul la 60km/h cu a 5-a sau plecatul in depasire full throttle de la 50-60km/h cu a 4-a... Daca se foloseste un ulei de calitate si schimbat la timp si se respecta o concordanta intre sarcina , turatie si treapta de viteza...


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 15 Apr 2010, 16:15
Post #242


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Cade motorul de pe suporti? Sar pistoanele prin capota? Se rupe caroseria?
Are limitare la >6000 de ture? Care e problema daca o atingi?
Am condus un Prestige acum vreo 2 ani...mi-a placut la nebunie motorasul. Se tureaza frumos, mi se pare cam singurul motor care merita pus pe Logan.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 15 Apr 2010, 16:17
Post #243


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.630
Joined: 15 April 08




@andy stai linistit ca nu pateste nimic masina, ma rog motorul de fapt. poate doar daca ai merge cu el doar asa. prefer o masina care a vazut ceva retrogradari si ducerea acului turometrului spre zona rosie, decat una cu care nu s-a depasit 3000rpm...
singurul lucru prost pe care il vad eu la astfel de acceleratii tine de abilitatile soferului, respectiv masina se duce, la o adica poate sa rupa si aderenta si sa fie implicata in vreun accident (dar din ce vad eu in cazul lui drmike n-ar fi problema, el posedand ceva abilitati in ale sofatului), in rest benzina si asfalt...

This post has been edited by slider2: 15 Apr 2010, 16:18


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 15 Apr 2010, 16:22
Post #244


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Da, am vazut ca in ultima vreme e un trend aici pe forum - toata lumea spune ca e bine sa ii dai in gura, ca e sanatos, toti vorbesc ca mai rau e sa mergi subturat. Eu sunt de acord cu voi intr-o anumita masura, adica e normal sa folosesti motorul pe toata plaja de turatie DACA E NEVOIE. Totusi tin sa mentionez ca motorul asta nu e ruda in niciun fel cu cel de pe Renaultul de F1, asa ca nici nu a fost gandit si nici nu s-au folosit materialele necesare pentru turatii foarte mari.
Nu confundati un sfat prin care eu spun ca 6500rpm atinse inutil si foarte des duc atat la uzura prematura cat si la costuri marite (cel mai evident consumul) cu indemn la mers subturat.
Am mai codus si eu ceva masini pe benzina, la pste 6000 motoarele nu sunt in elementul lor. A, ca se folosesc uleiuri bune si alte consumabile bune pentru a reduce efectul unui asa stil de condus e alta treaba.
Fiecare se distreaza cum vrea, eu consider ca mergand asa iti bati joc de masina inutil, daca era vreo depasire la limita mai ziceam. Nu as face asa ceva niciodata cu masina mea pentru care am muncit. Si nu e vorba numai de motor, sunt si alte componente care sufera.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bossake
post 15 Apr 2010, 16:23
Post #245


Membru autentic


Group: Members
Posts: 521
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




QUOTE(slider2 @ 15 Apr 2010, 16:17)
singurul lucru prost pe care il vad eu la astfel de acceleratii tine de abilitatile soferului, respectiv masina se duce, la o adica poate sa rupa si aderenta si sa fie implicata in vreun accident (dar din ce vad eu in cazul lui drmike n-ar fi problema, el posedand ceva abilitati in ale sofatului), in rest benzina si asfalt...
*




foarte buna observatia asta. e destul de "naravasa masina" cand o calci in blana in primele 3 trepte iar in combinatie cu un drum denivelat se poate pierde usor controlul.
Si mie mi se pare ca motorul e cam la limita maxima pe care caroseria si suspensiile de logan stock o suporta.

cat despre mersul la 5000-6000 a mea vede in medie de 10 ori pe saptamana peste 5000 (in special in a2a), sau depasiri cu a 3a la drum extraurban etc. mersul asta "turat" cum il numesc unii e ceva normal la un motor pe benzina. face parte din exploatarea normala a unui motor pe benzina.

This post has been edited by bossake: 15 Apr 2010, 16:26


--------------------
Dacia Logan 2007 Prestige 1.6 16v - B 21 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 15 Apr 2010, 16:33
Post #246


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Andy, eu nu sustin ca e bine sa ii dai in gura masinii. Si eu imi protejez auto din dotare si desi am un stil mai sportiv cateodata nu imi bat joc de masina. Dar, repet, este mai periculos pentru motor ce am spus in postul anterior decat duceri OCAZIONALE inspre limita maxima de turatii stabilita de constructor si in rest o utilizare in intervalul 2500-4500 rpm. Motorul pe benzina(si chiar si turbodiesel) chiar se simte bine in ture. Cu consumul insa ai perfecta dreptate. biggrin.gif

This post has been edited by PaulT: 15 Apr 2010, 16:33


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 15 Apr 2010, 16:39
Post #247


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




OK, ma bucur ca am clarificat - eu nu am spus sa mearga subturat, nici asa nu ma deranjeaza, doar am spus ca in opinia mea acest exces (treapta a treia la 6500 rpm) e inutil si ca eu nu as face asa ceva.
Daca va permite buzunarul mergeti cum doriti. Doar sa va amintiti ca drumul public nu e circuit de raliu si sa fiti atenti ca desi voi sunteti soferi foarte buni, aveti masinile puse la punct, sunteti atenti, poate altii nu sunt si tragediile apar.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ajaccio83
post 15 Apr 2010, 16:57
Post #248


Membru autentic


Group: Members
Posts: 220
Joined: 9 November 09




Cunosc Logan de firma de 1.6 90cp Mpi care are acum cam 180.000km si pe care toata lumea l-a fugarit.Motorul nu are absolut nici o problema si masina a fost exploatata rau de tot.E clar ca exista uzura in cazul in care folosesti mai mult zona rosie de pe turometru....dar daca masina e noua cel putin pana in 200.000km nu ar trebuii sa apara probleme la motor.
Cati dintre noi tin o masina mai mult de 200.000km?


--------------------
clio II CLIO 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 15 Apr 2010, 17:09
Post #249


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Cred ca pui problema gresit.
Eu de exemplu niciodata nu m-am gandit ca masina 'tine' un numar de km, iar eu merg putin si inainte de acest 'numar magic' o vand.
Pentru mine conteaza foarte mult CUM se prezinta masina.
Daca iti bati joc de ea de la inceput apoi tot tu o sa o ai rablagita, chiar daca functionala. Nu ma refer aici la filmuletul co forja, ci asa, in general. Daca ma gandesc ca merg 10-15 mii pe an inseamna ca as putea sa imi bat joc de ea, ca acum are 40.000 si o mai tin 3 ani, deci max 75.000, pot sa scimb uleiul la 25.000, pot sa ii dau forje, ca 75.000 o tine ea....
Asa ca remarci de genul - "poti sa dai in ea, cat vrei sa o tii, o viata" nu sunt pe gustul meu.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Apr 2010, 17:12
Post #250


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




un motor exploatat la 3000 rpm tine dublu fata de unul la 6000 tongue.gif nu se duce doar motorul mai repede la tratament de genul, ci si planetare, transmisie si alte alea, stiu persoane cu ambele planetare schimbate la Logan pana la 80.000 km ca bateau, si mers normal, de pensionar chiar.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 15 Apr 2010, 17:23
Post #251


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Sa-l intrebam pe Dsign cate a schimbat la Loganul lui de cand il are?

15 Apr 2010, 18:26:
QUOTE(Dsign @ 18 Nov 2009, 16:09)
Exemplu: la 130 000 km, planetarele sunt originale, nu bat, nu fac zgomot, iar ambreiajul la fel. De origine, abia acum incepe sa dea semne de oboseala.
*



Si Loganul lui "ia forje" pe la curse.

This post has been edited by bmwh548: 15 Apr 2010, 17:26


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hitman1234
post 15 Apr 2010, 17:27
Post #252


Bringing secsi back


Group: Members
Posts: 1.791
Joined: 9 February 08




Face frumos la 6500 wub.gif

Ii cam place forja doctorului..cat mai are veri p-acasa tongue.gif


--------------------
bemfe vewe .
"Cearta pe net ca e ca paraolimpiada: chiar daca castigi, tot handicapat esti." Nalodaniel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 15 Apr 2010, 17:28
Post #253


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Am mai explicat ca nu neaparat se ajunge la schimbat, doar ca ramai cu masina uzata.
De exemplu daca arzi cu tigara fata de use nu o schimbi neaparat, insa de aici incolo mergi cu ea asa. La fel si cu diverse alte probleme pe la motor, cutie, transmisie, suspensie.
Nu inteleg de mai continuam discutia cand concluzia e clara: Turatiile astea de 6500rpm nu iti pun masina pe butuc brusc, insa produc o uzura considerabil mai mare decat o exploatare normala. Si ca sa nu inteleaga cineva gresit exploatare normala e diferit decat mers subturat sau kick down la 1500rpm.
Acestea fiind zise - fiecare conduce cum crede, mie imi place sa imi respect masinile.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 15 Apr 2010, 17:37
Post #254


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Eu consider ca exploatarea normala se face in limitele impuse de producator; atata timp cat producatorul a hotarat ca limita de turatie sa fie la >6000rpm inseamna ca exploatarea e normala.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 15 Apr 2010, 17:47
Post #255


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




radmasa.gif rodajul sanatos la o masina se face cu nitzica forja in treptele inferioare.
Multi nu constientizeaza ca la 2000 rpm un motor pe benzina nu are presiunea uleiului optima pentru a fi pus in sarcina maxima in treptele mari. Daca motorul de pe berlina 1310 TLX din '87 a facut 200.000 pana am dat-o (aveam cam 30.000 cand am pus eu mana pe ea icon_mrgreen.gif ) si nu s-a dus motorul cu asemenea tratamente tongue.gif

Turatia mare nu strica un motor atata vreme cat este in regimul termic optim si are ungere corespunzatoare. Un motor subturat sufera mult mai tare decat unul plimbat la ture mai mari, sa nu mai pomenim de perioada de rodaj.

Masina nu are limitarea la 6500 ci la 7000 pentru ca s-a remapat putin si maine cel mai probabil se revine la starea "factory" din nou. Am testat astazi pe Deva-Timisoara si retur. Consum 7%, 25.3 litri la pompa fata 25.1 indicati, viteza medie cu tot cu circulatia in Timisoara la ore de varf 57 kmh, la sosire dimineata in Lugoj* media era de 80.8 kmh [attachmentid=1627613160]dupa care s-a stricat treaba cu traficul. Per total multumit, insa raman totusi la setarile de fabrica. Daca as avea un Ironick la indemana sa-mi verifice calitatea remaparii as sta linistit. [attachmentid=1627613153] [attachmentid=1627613154] [attachmentid=1627613155]

La Temeschwar, dupa curs, am dat o fuga la marian-j [attachmentid=1627613156] care chinuia de zor firobuzele companiei de transport in comun TM, dupa care am dat o fuga pana la Judetean (spital adica) sa ma vad si cu colega Dogy si al lui albastrel FauVe [attachmentid=1627613157]

This post has been edited by dr_mKe: 15 Apr 2010, 18:40


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 15 Apr 2010, 18:33
Post #256


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




QUOTE(dr_mKe @ 15 Apr 2010, 18:47)
Turatia mare nu strica un motor atata vreme cat este in regimul termic optim si are ungere corespunzatoare. Un motor subturat sufera mult mai tare decat unul plimbat la ture mai mari, sa nu mai pomenim de perioada de rodaj.
*



Tin minte ca vazusem un interviu acum cativa ani, cu Titi Aur cred, in care spunea ca nu ai voie sa te dai la masina daca motorul e rece. Ori stai pe loc si astepti sa ajunga la temperatura optima, ori mergi linistit pana se incalzeste si apoi poti conduce agresiv. Multi uita lucrul asta.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 15 Apr 2010, 18:39
Post #257


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Rectific, la intrarea in Lugoj aveam V medie 80.8 tongue.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 15 Apr 2010, 18:41
Post #258


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Eu cred ca e o chestie de bun simt pana la urma... Iar motor in regim termic optim nu inseamna doar acul de temperatura a apei ajuns "la jumatate", stiut fiind faptul ca e necesar ca uleiul sa ajunga la temperatura optima, iar asta se realizeaza ceva mai lent.

This post has been edited by C a t a l i n: 15 Apr 2010, 18:42


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 15 Apr 2010, 18:47
Post #259


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Dupa aprecierile mele, vara, uleiul are nevoie de minim 15 minute sa ajunga in regim optim in trafic normal. Iarna in mod sigur dureaza mai mult. Cert este ca nu calc pedala in podea in primele 10-15 minute de functionare vara nici sa ma pici cu ceara. La drum intins insa n-am nici o taina. Colega einstein va poate povesti ce turatii de croaziera avea SN cand facuram eurotrip-ul: intre 4500 si 5000 tongue.gif Tot el sa va spuna cum in primele sute de km se temea ca ard garnitura de chiulasa, stric ceva la ea radmasa.gif
Dupa care concluziona "bune motoare facem" si "bun ulei ti-am zis sa-ti pui in motor", asta la adresa Motul-ului 300V Chrono laugh.gif

Tot din cauza grijii pe care o port motorului cand este rece, a zis Argoneatza ca merg ca un pensionar in oras, nici o data peste 3000, fara accelerari puternice si asa mai departe wink.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dogy_10
post 15 Apr 2010, 19:42
Post #260


Membru autentic


Group: Members
Posts: 901
Joined: 17 December 06
From: Timisoara




cate controverse si discutii aiurea.....parca a mers cu ea 20 de km turata la 7000......filmuletul era strict demonstrativ, asta nu inseamna ca merge tot timpul asa......


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 15 Apr 2010, 19:46
Post #261


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Evident, cand ajunge la 7000 rpm, schimb o treapta mai sus si astept sa ajunga iar la 7000 rpm icon_mrgreen.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 15 Apr 2010, 19:50
Post #262


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(dr_mKe @ 15 Apr 2010, 18:47)
radmasa.gif  rodajul sanatos la o masina se face cu nitzica forja in treptele inferioare.


Uite niste chestii despre rodaj :

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm



--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Apr 2010, 19:51
Post #263


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




peste 6000 rpm nu vad de ce ai duce-o ca oricum se plafoneaza de la turatia asta, da' 7000...

Ce varianta de cip cirip tiuning ai, aia de '126 de cai'? naughty1.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 15 Apr 2010, 20:00
Post #264


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Conteaza ? Maine redevine "factory tuned" tongue.gif Dupa cate ai vz, chiar nu se plafoneaza tongue.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Apr 2010, 20:02
Post #265


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




de ce nu o lasi asa?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 15 Apr 2010, 20:04
Post #266


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Pentru ca nu sunt fanul remaparilor. Marti o sa vad iar un consum cu ea "stock" si am sa decid cum ramane in final, remapata din nou asa cum este la momentul vorbirii, sau cum a lasat-o fabrica.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 15 Apr 2010, 21:02
Post #267


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Ia te uita la dom' doftor!
Se tine poze ºpion! happy.gif
Puteai sa cauti si matale un alt unghi sa nu se vada hala aia asa urata si sa-mi spui sa trag o fuga pana la rampa sa-mi spal cazanu' ca sa dea mai frumos langa "Slogan"! blush.gif
Rectificare:hurdubaia de sub care m-ai scos( de eram murdar ca un drac!) era autobuz nu firobuz! tongue.gif Si n-o chinuiam!Tocmai ii reglasem franele pe spate ca sa nu-l resping pe crestinul ala doar pentru atata lucru.Da' sa nu mai zici la nima'! taci.gif
Nu am voie sa fac chestii de gen pe canalul de inspectii! blush.gif
Apropo,te-ai mai gandit la "codiþa" aia? rolleyes.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Speedy
post 16 Apr 2010, 08:36
Post #268


Membru donator


Group: Members
Posts: 916
Joined: 27 December 05
From: Anytown USA




Schimb-o la loc. A mea tot aproximaxiv 8 sec a scos pe 80-120 si nu este remapata.


--------------------
.... ... ....
Opel Astra J Innovation 2012 2.0 CDTI Ex Logan Prestige 1.6 16v
Suzuki XF650 Freewind 2001
Specialized Carve Expert
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Apr 2010, 08:38
Post #269


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




aia i-am zis si io, remaparea e o iluzie, un mod de a castiga baietii destepti bani de pe urma credulilor, cel putin la benzinarele aspirate.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Speedy
post 16 Apr 2010, 08:44
Post #270


Membru donator


Group: Members
Posts: 916
Joined: 27 December 05
From: Anytown USA




Am gasit si filmuletul, cam miscat dar asta e




--------------------
.... ... ....
Opel Astra J Innovation 2012 2.0 CDTI Ex Logan Prestige 1.6 16v
Suzuki XF650 Freewind 2001
Specialized Carve Expert
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
37 Pages « < 7 8 9 10 11 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th July 2025 - 16:52
Forum Renault