Jurnal de bord, o poveste cu SupeRNova
![]() ![]() |
Jurnal de bord, o poveste cu SupeRNova
PaulT |
![]()
Post
#241
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|||
bmwh548 |
![]()
Post
#242
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Cade motorul de pe suporti? Sar pistoanele prin capota? Se rupe caroseria?
Are limitare la >6000 de ture? Care e problema daca o atingi? Am condus un Prestige acum vreo 2 ani...mi-a placut la nebunie motorasul. Se tureaza frumos, mi se pare cam singurul motor care merita pus pe Logan. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
slider2 |
![]()
Post
#243
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
@andy stai linistit ca nu pateste nimic masina, ma rog motorul de fapt. poate doar daca ai merge cu el doar asa. prefer o masina care a vazut ceva retrogradari si ducerea acului turometrului spre zona rosie, decat una cu care nu s-a depasit 3000rpm...
singurul lucru prost pe care il vad eu la astfel de acceleratii tine de abilitatile soferului, respectiv masina se duce, la o adica poate sa rupa si aderenta si sa fie implicata in vreun accident (dar din ce vad eu in cazul lui drmike n-ar fi problema, el posedand ceva abilitati in ale sofatului), in rest benzina si asfalt... This post has been edited by slider2: 15 Apr 2010, 16:18 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#244
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Da, am vazut ca in ultima vreme e un trend aici pe forum - toata lumea spune ca e bine sa ii dai in gura, ca e sanatos, toti vorbesc ca mai rau e sa mergi subturat. Eu sunt de acord cu voi intr-o anumita masura, adica e normal sa folosesti motorul pe toata plaja de turatie DACA E NEVOIE. Totusi tin sa mentionez ca motorul asta nu e ruda in niciun fel cu cel de pe Renaultul de F1, asa ca nici nu a fost gandit si nici nu s-au folosit materialele necesare pentru turatii foarte mari.
Nu confundati un sfat prin care eu spun ca 6500rpm atinse inutil si foarte des duc atat la uzura prematura cat si la costuri marite (cel mai evident consumul) cu indemn la mers subturat. Am mai codus si eu ceva masini pe benzina, la pste 6000 motoarele nu sunt in elementul lor. A, ca se folosesc uleiuri bune si alte consumabile bune pentru a reduce efectul unui asa stil de condus e alta treaba. Fiecare se distreaza cum vrea, eu consider ca mergand asa iti bati joc de masina inutil, daca era vreo depasire la limita mai ziceam. Nu as face asa ceva niciodata cu masina mea pentru care am muncit. Si nu e vorba numai de motor, sunt si alte componente care sufera. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
bossake |
![]()
Post
#245
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(slider2 @ 15 Apr 2010, 16:17) singurul lucru prost pe care il vad eu la astfel de acceleratii tine de abilitatile soferului, respectiv masina se duce, la o adica poate sa rupa si aderenta si sa fie implicata in vreun accident (dar din ce vad eu in cazul lui drmike n-ar fi problema, el posedand ceva abilitati in ale sofatului), in rest benzina si asfalt... foarte buna observatia asta. e destul de "naravasa masina" cand o calci in blana in primele 3 trepte iar in combinatie cu un drum denivelat se poate pierde usor controlul. Si mie mi se pare ca motorul e cam la limita maxima pe care caroseria si suspensiile de logan stock o suporta. cat despre mersul la 5000-6000 a mea vede in medie de 10 ori pe saptamana peste 5000 (in special in a2a), sau depasiri cu a 3a la drum extraurban etc. mersul asta "turat" cum il numesc unii e ceva normal la un motor pe benzina. face parte din exploatarea normala a unui motor pe benzina. This post has been edited by bossake: 15 Apr 2010, 16:26 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Prestige 1.6 16v
- B 21 xxx
|
|
PaulT |
![]()
Post
#246
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Andy, eu nu sustin ca e bine sa ii dai in gura masinii. Si eu imi protejez auto din dotare si desi am un stil mai sportiv cateodata nu imi bat joc de masina. Dar, repet, este mai periculos pentru motor ce am spus in postul anterior decat duceri OCAZIONALE inspre limita maxima de turatii stabilita de constructor si in rest o utilizare in intervalul 2500-4500 rpm. Motorul pe benzina(si chiar si turbodiesel) chiar se simte bine in ture. Cu consumul insa ai perfecta dreptate.
![]() This post has been edited by PaulT: 15 Apr 2010, 16:33 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#247
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
OK, ma bucur ca am clarificat - eu nu am spus sa mearga subturat, nici asa nu ma deranjeaza, doar am spus ca in opinia mea acest exces (treapta a treia la 6500 rpm) e inutil si ca eu nu as face asa ceva.
Daca va permite buzunarul mergeti cum doriti. Doar sa va amintiti ca drumul public nu e circuit de raliu si sa fiti atenti ca desi voi sunteti soferi foarte buni, aveti masinile puse la punct, sunteti atenti, poate altii nu sunt si tragediile apar. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
ajaccio83 |
![]()
Post
#248
|
Membru autentic Group: Members Posts: 220 Joined: 9 November 09 ![]() |
Cunosc Logan de firma de 1.6 90cp Mpi care are acum cam 180.000km si pe care toata lumea l-a fugarit.Motorul nu are absolut nici o problema si masina a fost exploatata rau de tot.E clar ca exista uzura in cazul in care folosesti mai mult zona rosie de pe turometru....dar daca masina e noua cel putin pana in 200.000km nu ar trebuii sa apara probleme la motor.
Cati dintre noi tin o masina mai mult de 200.000km? |
--------------------
clio II
CLIO
2003
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#249
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Cred ca pui problema gresit.
Eu de exemplu niciodata nu m-am gandit ca masina 'tine' un numar de km, iar eu merg putin si inainte de acest 'numar magic' o vand. Pentru mine conteaza foarte mult CUM se prezinta masina. Daca iti bati joc de ea de la inceput apoi tot tu o sa o ai rablagita, chiar daca functionala. Nu ma refer aici la filmuletul co forja, ci asa, in general. Daca ma gandesc ca merg 10-15 mii pe an inseamna ca as putea sa imi bat joc de ea, ca acum are 40.000 si o mai tin 3 ani, deci max 75.000, pot sa scimb uleiul la 25.000, pot sa ii dau forje, ca 75.000 o tine ea.... Asa ca remarci de genul - "poti sa dai in ea, cat vrei sa o tii, o viata" nu sunt pe gustul meu. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
argon |
![]()
Post
#250
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
un motor exploatat la 3000 rpm tine dublu fata de unul la 6000
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#251
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Sa-l intrebam pe Dsign cate a schimbat la Loganul lui de cand il are?
15 Apr 2010, 18:26: QUOTE(Dsign @ 18 Nov 2009, 16:09) Exemplu: la 130 000 km, planetarele sunt originale, nu bat, nu fac zgomot, iar ambreiajul la fel. De origine, abia acum incepe sa dea semne de oboseala. Si Loganul lui "ia forje" pe la curse. This post has been edited by bmwh548: 15 Apr 2010, 17:26 |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
hitman1234 |
![]()
Post
#252
|
![]() Bringing secsi back Group: Members Posts: 1.791 Joined: 9 February 08 ![]() |
Face frumos la 6500
![]() Ii cam place forja doctorului..cat mai are veri p-acasa ![]() |
--------------------
bemfe
vewe
. "Cearta pe net ca e ca paraolimpiada: chiar daca castigi, tot handicapat esti." Nalodaniel
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#253
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Am mai explicat ca nu neaparat se ajunge la schimbat, doar ca ramai cu masina uzata.
De exemplu daca arzi cu tigara fata de use nu o schimbi neaparat, insa de aici incolo mergi cu ea asa. La fel si cu diverse alte probleme pe la motor, cutie, transmisie, suspensie. Nu inteleg de mai continuam discutia cand concluzia e clara: Turatiile astea de 6500rpm nu iti pun masina pe butuc brusc, insa produc o uzura considerabil mai mare decat o exploatare normala. Si ca sa nu inteleaga cineva gresit exploatare normala e diferit decat mers subturat sau kick down la 1500rpm. Acestea fiind zise - fiecare conduce cum crede, mie imi place sa imi respect masinile. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#254
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Eu consider ca exploatarea normala se face in limitele impuse de producator; atata timp cat producatorul a hotarat ca limita de turatie sa fie la >6000rpm inseamna ca exploatarea e normala.
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#255
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
![]() Multi nu constientizeaza ca la 2000 rpm un motor pe benzina nu are presiunea uleiului optima pentru a fi pus in sarcina maxima in treptele mari. Daca motorul de pe berlina 1310 TLX din '87 a facut 200.000 pana am dat-o (aveam cam 30.000 cand am pus eu mana pe ea ![]() ![]() Turatia mare nu strica un motor atata vreme cat este in regimul termic optim si are ungere corespunzatoare. Un motor subturat sufera mult mai tare decat unul plimbat la ture mai mari, sa nu mai pomenim de perioada de rodaj. Masina nu are limitarea la 6500 ci la 7000 pentru ca s-a remapat putin si maine cel mai probabil se revine la starea "factory" din nou. Am testat astazi pe Deva-Timisoara si retur. Consum 7%, 25.3 litri la pompa fata 25.1 indicati, viteza medie cu tot cu circulatia in Timisoara la ore de varf 57 kmh, la sosire dimineata in Lugoj* media era de 80.8 kmh [attachmentid=1627613160]dupa care s-a stricat treaba cu traficul. Per total multumit, insa raman totusi la setarile de fabrica. Daca as avea un Ironick la indemana sa-mi verifice calitatea remaparii as sta linistit. [attachmentid=1627613153] [attachmentid=1627613154] [attachmentid=1627613155] La Temeschwar, dupa curs, am dat o fuga la marian-j [attachmentid=1627613156] care chinuia de zor firobuzele companiei de transport in comun TM, dupa care am dat o fuga pana la Judetean (spital adica) sa ma vad si cu colega Dogy si al lui albastrel FauVe [attachmentid=1627613157] This post has been edited by dr_mKe: 15 Apr 2010, 18:40 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#256
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 15 Apr 2010, 18:47) Turatia mare nu strica un motor atata vreme cat este in regimul termic optim si are ungere corespunzatoare. Un motor subturat sufera mult mai tare decat unul plimbat la ture mai mari, sa nu mai pomenim de perioada de rodaj. Tin minte ca vazusem un interviu acum cativa ani, cu Titi Aur cred, in care spunea ca nu ai voie sa te dai la masina daca motorul e rece. Ori stai pe loc si astepti sa ajunga la temperatura optima, ori mergi linistit pana se incalzeste si apoi poti conduce agresiv. Multi uita lucrul asta. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#257
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Rectific, la intrarea in Lugoj aveam V medie 80.8
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#258
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Eu cred ca e o chestie de bun simt pana la urma... Iar motor in regim termic optim nu inseamna doar acul de temperatura a apei ajuns "la jumatate", stiut fiind faptul ca e necesar ca uleiul sa ajunga la temperatura optima, iar asta se realizeaza ceva mai lent.
This post has been edited by C a t a l i n: 15 Apr 2010, 18:42 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#259
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Dupa aprecierile mele, vara, uleiul are nevoie de minim 15 minute sa ajunga in regim optim in trafic normal. Iarna in mod sigur dureaza mai mult. Cert este ca nu calc pedala in podea in primele 10-15 minute de functionare vara nici sa ma pici cu ceara. La drum intins insa n-am nici o taina. Colega einstein va poate povesti ce turatii de croaziera avea SN cand facuram eurotrip-ul: intre 4500 si 5000
![]() ![]() Dupa care concluziona "bune motoare facem" si "bun ulei ti-am zis sa-ti pui in motor", asta la adresa Motul-ului 300V Chrono ![]() Tot din cauza grijii pe care o port motorului cand este rece, a zis Argoneatza ca merg ca un pensionar in oras, nici o data peste 3000, fara accelerari puternice si asa mai departe ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
dogy_10 |
![]()
Post
#260
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 901 Joined: 17 December 06 From: Timisoara ![]() |
cate controverse si discutii aiurea.....parca a mers cu ea 20 de km turata la 7000......filmuletul era strict demonstrativ, asta nu inseamna ca merge tot timpul asa......
|
--------------------
.
.
.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#261
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Evident, cand ajunge la 7000 rpm, schimb o treapta mai sus si astept sa ajunga iar la 7000 rpm
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
PaulT |
![]()
Post
#262
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 15 Apr 2010, 18:47) ![]() Uite niste chestii despre rodaj : http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
argon |
![]()
Post
#263
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
peste 6000 rpm nu vad de ce ai duce-o ca oricum se plafoneaza de la turatia asta, da' 7000...
Ce varianta de cip cirip tiuning ai, aia de '126 de cai'? ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#264
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Conteaza ? Maine redevine "factory tuned"
![]() ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
argon |
![]()
Post
#265
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
de ce nu o lasi asa?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#266
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Pentru ca nu sunt fanul remaparilor. Marti o sa vad iar un consum cu ea "stock" si am sa decid cum ramane in final, remapata din nou asa cum este la momentul vorbirii, sau cum a lasat-o fabrica.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
marian-j |
![]()
Post
#267
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Ia te uita la dom' doftor!
Se tine poze ºpion! ![]() Puteai sa cauti si matale un alt unghi sa nu se vada hala aia asa urata si sa-mi spui sa trag o fuga pana la rampa sa-mi spal cazanu' ca sa dea mai frumos langa "Slogan"! ![]() Rectificare:hurdubaia de sub care m-ai scos( de eram murdar ca un drac!) era autobuz nu firobuz! ![]() ![]() Nu am voie sa fac chestii de gen pe canalul de inspectii! ![]() Apropo,te-ai mai gandit la "codiþa" aia? ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Speedy |
![]()
Post
#268
|
![]() Membru donator Group: Members Posts: 916 Joined: 27 December 05 From: Anytown USA ![]() |
Schimb-o la loc. A mea tot aproximaxiv 8 sec a scos pe 80-120 si nu este remapata.
|
--------------------
....
...
.... Opel Astra J Innovation 2012 2.0 CDTI Ex Logan Prestige 1.6 16v
Suzuki XF650 Freewind 2001 Specialized Carve Expert |
|
argon |
![]()
Post
#269
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
aia i-am zis si io, remaparea e o iluzie, un mod de a castiga baietii destepti bani de pe urma credulilor, cel putin la benzinarele aspirate.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Speedy |
![]()
Post
#270
|
![]() Membru donator Group: Members Posts: 916 Joined: 27 December 05 From: Anytown USA ![]() |
Am gasit si filmuletul, cam miscat dar asta e
|
--------------------
....
...
.... Opel Astra J Innovation 2012 2.0 CDTI Ex Logan Prestige 1.6 16v
Suzuki XF650 Freewind 2001 Specialized Carve Expert |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th July 2025 - 16:52 |