Dacia 1300T - BNZ-ul, Dacia 1300 1.4 GT-T3 - Timisoara
![]() ![]() ![]() |
Dacia 1300T - BNZ-ul, Dacia 1300 1.4 GT-T3 - Timisoara
tm8bnz |
![]()
Post
#1
|
||
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Attached thumbnail(s) DSC04131.JPG ( Size: 199.02k ) Number of downloads: 2441 DSC04132.JPG ( Size: 146.03k ) Number of downloads: 3074 DSC04136.JPG ( Size: 180k ) Number of downloads: 4184 DSC04148.JPG ( Size: 234.48k ) Number of downloads: 4939 DSC04150.JPG ( Size: 64.02k ) Number of downloads: 793 DSC04152.JPG ( Size: 146.25k ) Number of downloads: 792 DSC04153.JPG ( Size: 140.16k ) Number of downloads: 1488 DSC04154.JPG ( Size: 134.01k ) Number of downloads: 2963 DSC04160.JPG ( Size: 277.3k ) Number of downloads: 4209 DSC04163.JPG ( Size: 193.66k ) Number of downloads: 4570 DSC04169.JPG ( Size: 171.06k ) Number of downloads: 5357 DSC04171.JPG ( Size: 154.08k ) Number of downloads: 6337 |
||
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|||
tm8bnz |
![]()
Post
#2
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Apropo' am o punte completa de Fuego(4 prezoane) de vanzare cu tamburi MARI.
Puntea e noua(juma' de an),franele in excelente(tamburii,sabotii),a fost la mine pe masina,am facut minuni(in sensul bun al cuvantului) cu ea,acuma am discuri nu mi-o mai trebe. Daca intere pe cineva dat-mi un mail nu postatzi aici sa nu incarcam serverul/serverele oameniilor. Sa ramanem la postul initial...1.4Turbo...cineva ? This post has been edited by tm8bnz: 15 Mar 2005, 19:30 |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
XS Tuner |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 12 April 04 From: Iasi ![]() |
Foarte interesanta masina ta, mi-ai dat cateva idei foarte bune. Ai putea sa imi spui ce dimensiuni si ce producatori au jantele respectiv pneurile (eu am presupus ca jantele ar avea diametrul de 15", oricum ma intereseaza foarte mult si latimea jantelor). Multumesc anticipat pentru timpul acordat.
|
--------------------
BMW/Dacia/Peugeot
320i e36/1300/206 XT 1.6 16v
1997/1979/2001 I live my life a 1/4 mile at a time, nothing else matters, for those 10 seconds or less, I'm free...
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#4
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
15'' x 7'' iar gumele sunt 195/50/15 poti sa pui in varianta asta pana la 205 latime gume si nu trebuie sa unfli arifa.
Astea sunt dimensiuniile maxime fara sa te atingi de tablarai ! ATENTIE ! LA Tot ce am zis nu se include nici un fel de flansuiala ! |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Ce nelamuriri ai in privinta motorului de 5 turbo? In mare masura pot sa iti raspund.
In primul rand ai cumparat motorul? L-ai reconditionat? Obligatoriu dupa ce cumperi motorul trebuie sa il desfaci,sa il speli (cine stie de cat timp nu s-a schimbat uleiul in el, si e plin de gome), sa vezi ce este in el, sa faci rectificarile de rigoare la vibrochen( daca e cazul),cuzineti noi , sa ii bagi un set de segmenti, sa ii faci un set de camasi pe cota pistoanelor,rectifici scaunele supapelor ( eventual sa montezi semeringuri pe supapele de admisie, sa verfici ghidurile, etc),verifici carburatorul, turbina(majoritatea turbinelor sunt uzate rau de tot), etc, mai sunt multe. PLus ca mai poti face unele modificari pt a creste puterea motorului. Daca te multumesti cu 114 Cp(depinde de varinata), il montezi ca atare, dupa ce l-ai reconditionat, si stii ca ai un motor nou care o sa te tina ceva timp. Dupa ce faci toate astea ( si am enumerat doar o mica parte) te apuci sa montezi motorul pe masina. Daca nu faci asta, riscul ca motorul sa pice dupa 2000 km de forja este de 95%. Cred ca esti constient ca o sa cumperi un motor vechi de 15 ani, cu zeci de mii de km si forjat, ca cine stie cat de bine sau cat de prost a fost intretinut.Prea mica probabilitatea sa pui mana pe un motor impecabil. Eu personal nu m-as risca sa montez un motor fara sa stiu ce este in el. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#6
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
QUOTE(kta @ 16 Mar 2005, 13:18) Off-topic: Foarte frumusica masina ... culoarea marfa, roti misto, imi place oglinda cromata de 1300, volan ca lumea (se potriveste de minune cu masina), bord de nota 10 (dotat), scaune faine, toba. Totusi am obiectii: eleronul, ideogramele, emblema Renault de pe bot si de pe volan. Oricum, felicitari - e o masina frumoasa. Later edit: Am observat ca pe spate scrie R12 - chiar este ? Istoria masinii e lunga.Nascuta'n 76 ca R12,recarosata in 86 dar pastrate elemente cum ar fi usi,motor,cutie,croame,s.a.m.d. Intradevar ce mai e original pe ea de R12 si ma surprinde si pe mine si pe fiecare e cutia de viteze ce inca rezista,usiile(cu gauriile in ele pentru ornamentele cu clema ![]() ![]() Eleronul a fost o miscare fortata care am facut-o si ma bantuit foarte mult gandindu-ma sa nu o dau in kitsh DAR dupa multe laude primite am inchis un ochi si am inceput sa ma obisnuies cu el.Sunt constient ca nu are efect aerodinamic,chiar cunosc teoria si am vazut caderea aerului pe spatele masinii,nici nu se apropie (pala de vant) de cat foarte putin de capatul portbagajului dar eleronul are mai mult rol de completare a aspectului vizual. Cred ca e facut la Pitesti dar sincer nu am mai vzut de cat UN singur eleron din asta in TM...hmm Emblemele de pe bot ![]() ![]() Traduceriile (ca multi ma tot intreaba) : Words of Confucius: Partea dreapta (parea persoanei ce sta langa mine):"Friends come from far away" Partea stanga (partea mea,a soferului):"Self respect, confident, independent, self empower" Capota Motor :"Strength" Se observa ca intradevar le-am cautat cu atentie su nu am aruncat orice prostie acolo,chiar au fiecare rolul lor,spre deosebire de altii care incearca sa ma copieze(stiu ei care) si nu au habar ce le scrie pe masina ! Am vazut multe masini pe forumul acesta si m-am abtinut sa fac comentarii,dar nu inteleg cum pot unii oameni sa-si arunce pe masina toate tampeniile fara sa-si bata capul mai intai cum o sa arate sau la ce bun.Pe mine mo bantuit eleronul ala cateva saptamani bune,ca la urma urmei lu Gordini nu io trebuit nici un eleron pe bestia de 110 cai,si totusi,sa fim seriosi...110cai ! In rest la ora actuala am destul de multe modificari aduse la masina de la motor,suspensii pana la sistemul de franare complet pe disc si fiecare cu calculele de rigoare ! This post has been edited by tm8bnz: 16 Mar 2005, 18:05 |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#7
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
QUOTE(B-34-SGM @ 16 Mar 2005, 16:34) Ce nelamuriri ai in privinta motorului de 5 turbo? In mare masura pot sa iti raspund. In primul rand ai cumparat motorul? L-ai reconditionat? Obligatoriu dupa ce cumperi motorul trebuie sa il desfaci,sa il speli (cine stie de cat timp nu s-a schimbat uleiul in el, si e plin de gome), sa vezi ce este in el, sa faci rectificarile de rigoare la vibrochen( daca e cazul),cuzineti noi , sa ii bagi un set de segmenti, sa ii faci un set de camasi pe cota pistoanelor,rectifici scaunele supapelor ( eventual sa montezi semeringuri pe supapele de admisie, sa verfici ghidurile, etc),verifici carburatorul, turbina(majoritatea turbinelor sunt uzate rau de tot), etc, mai sunt multe. PLus ca mai poti face unele modificari pt a creste puterea motorului. Daca te multumesti cu 114 Cp(depinde de varinata), il montezi ca atare, dupa ce l-ai reconditionat, si stii ca ai un motor nou care o sa te tina ceva timp. Dupa ce faci toate astea ( si am enumerat doar o mica parte) te apuci sa montezi motorul pe masina. Daca nu faci asta, riscul ca motorul sa pice dupa 2000 km de forja este de 95%. Cred ca esti constient ca o sa cumperi un motor vechi de 15 ani, cu zeci de mii de km si forjat, ca cine stie cat de bine sau cat de prost a fost intretinut.Prea mica probabilitatea sa pui mana pe un motor impecabil. Eu personal nu m-as risca sa montez un motor fara sa stiu ce este in el. Mutam' pt sfaturi SGM dar ce-mi spui tu acolo sunt lucruri de care sunt constient si mai sunt multe variabile de care am tinut cont. Oricum ideea e ca nici in ruptul capului nu as fi luat un motor despre care nu stiu nimic. Eu am aterizat la 1.4T dupa 2 ani de cautare si dupa ce mi-au trecut prin mana 2.0L carb de fuego (~100cai),1.8 16V de R19 (136cai si o gramada de modificari:) ) dar la fiecare dintre acestea a sarit omul cu banu si mo convins sa le vand(fiecare in parte) apoi (cu nostalgia si respectul de rigoare pt R5GTT) am hotarat sa ii cumpar prietenului meu ce detinea un R5GTT motorul de pe masina,motor ce anul trecut a suferit procesul complet numit "segmentare" cu linia facuta cu tot,si motor ce nu a functionat o buna vreme la parametrii maximi datorita lipsei turbinei (sa du de mult pe apa sambetei).Asa ca am stiut ce iau! Problema mea nu e cum sa il reconditionez,ca pentru asa ceva nu as avea nervi,si de acea nu l-am luat daramat,doar ca o sa am nevoie de sfaturi la montare.Sunt o gramada de vacumuri de care trebuie tinut cont,care pe unde vin,exista o racire la carburator,care inca nu stiu care senzor de temp o comanda.Am avut o dilema la lipeala de cutie dar am rezolvat-o(care spune,las ca e bloc de dacie de 1.4 se insala,are o volanta imensa egala cu aia de 1.8 16V,sau motoarele mari de pe fuego/R18 2.0L,2.2L cu priza mare la disc) si inca nu am facut calculele pentru turbina de Ford RS1600 ce o am si am lipito de el care baga la fel ca GarretT3 ce era pe el 0.65bari doar ca debitu de aer e mai mare.Posibil sa trebuiasca marite un pic jigloarele,dar sper sa nu trebuiasca,ca cine stie ce o sa iasa,si carb de GTT sau set jigloare,Dumnezeu cu mila,sa mai gasesc ! Ar fi minunat daca ai asistal la montarea unuia si poti sa-mi spui din timp de ce probleme so lovit omul ce lo pus sus sau poate ai un manual de rep pt R5GTT format pdf,sau cum o fi ! Pana una alta situatia e roz si urmeaza,ce sa zic,ii dau cam o luna,si o sa fie pus sus ! Inca odata multumesc pentru sfaturi si cand o fi gata poate ne intalnim la jumatatea distantei dintre noi ![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Gasesti Kit-uri de reparatie pt orice carburator, cel putin in Bucuresti gasesti,cam 500 mii maxim, pe comanda daca nu e pe stoc.
Eu as incerca in locul tau un carburator dublu corp de la R18 turbo. Garret T3 este o turbina foarte buna, a fost monta si pe Alpine Turbo, merge pana la 2.7 bar parca ![]() Trage-i niste poze la motor sa il vedem si noi. Ambreiajul ti-l recomand pe cel de 180 mm, este cel mai fiabil dintre toate modelele facute de Dacia.Nu recomand de 200mm, fiabilitatea foarte redusa.Montezi volanta placa si discul de 180, o sa mearga la fix. Place de presiune Valeo de la Clio, SN, disc Valeo(ambele originale), si nu ai progleme cu ambreiajul. Blocul motor este similar cu cel de dacie, nu o sa ai probleme la montarea pe cutie, pe suporti vine la fix. O sa trebuiasca sa muti bateria pe contra-aripa, langa far, pt ca in locul bateriei vei monta turbina. O sa cobori cu teava de esapamtent pe langa caseta de directie.Aici e nevoie de un sudor bun sa iti faca astea. Il adaptezi destul de usor, nu iti face probleme cu vacumurile alea, urmareste logic, si o sa iti dai seama. Le faci poze eventual, si imi dau seama unde trebuie legat fiecare in parte. Succes |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
BasIc |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 21 November 03 From: BRASOV ![]() |
![]() sper sa te ajute...aici in brasov dealungul timpului pana in prezent am numarat eu vreo 7 asemenea transplanturi.... Attached thumbnail(s) 1.4t.jpg ( Size: 27.08k ) Number of downloads: 4091 DSCN1487_2.JPG ( Size: 30.31k ) Number of downloads: 3948 |
-------------------- "Bas|c Rulzz!"
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#10
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
QUOTE(B-34-SGM @ 17 Mar 2005, 00:22) SGM,Sincer nu credeam sa mai existe kituri de rep pt asemenea modele vechi de carburatoare,totusi e o veste buna si pretu e cinstit... Ideea cu ambreajul e buna dar NU merge din doua motive care se trag din unul singur,APRINDEREA. 1.Ar fi picat volanta si nu mai erau dintii pentru semnal la aprindere. 2.Pe cutia de dacie nu am loc pt senzor si in aluminiu nu ma pun sa scormonesc si sa ii fac loc,cine stie poate nu il nimeresc calumea si o ia razna aprinderea. In schimb ti-am zis,am rezolvat problema si nici nu crezi cat de simplu...Ok,prima var erea o cutie de fuego/R18 Turbo,ar fi fost exact ce imi trebuiea DAR eu am nervosenia de cutie franceza in 4trepte cu 1,2 criminale iar 3,4 mai domoale(compenseaza cuplu dat de urbina acuma) si astfel am luat carcasa ambreaj de 1.9D papuc,priza,parghie,rulm de presiune si VOILA am lipeala facuta cu loc de senzor si raman si cu volanta si mai ales discul Valeo original care lo schimbat omu cand o facut motoru acu' juma de an ![]() Blocul motor cu toate ca era prins in suportii de GTT in alte locuri are si gauriile pt mine,asta era clar si cu turbina si bateria sper sa nu trebuiasca sa o aduc in fata pt ca nu-mi convine din motive de concentratie a centrului de greutate (incerc sa tin mult cont de asta si vreau sa mut multa greutate pe spate sa aiba eficienta maxima franele disc spate ca acuma pleaca masina de cenzurat pe franare violenta) si sper sa scap mutand-o mai in coace spre pompa de frana.Daca nu,cred ca o trec pe undeva prin masina sau in portbagaj fixata undeva! Turbo-ul asta e varianta T3 AiResearch de RS1.6 racit cu apa si are putin altcumva evacuarea gazelor plus ca are supapa cu simplu circut (de aici mai sar cativa caluti,plus ca stiu cateva smecherii sa il aduc pana in 150 cai,si cred ca aici o sa ma opresc pana studiez cum sa rezolv problema planetarelor) iar cum ziceam evacuare pleaca in sus...de aici o sa o cobor pe langa electromotor cam pe unde cobora si aia de dacie normal ! Lasa ca pun poze aici sa studiem impreuna...si cu vacumuriile o sa vedem,iasa oricum pana la urma.In mare toate vacumuriile alea au rol de protectie al motorului dar totusi nu m-as lipsi de ele ! P.S. T3 de Alpine era alta mancare de peste.Acolo-ti trebuia curaj sa mergi cu carburator supt si sa-ti treaca vaporii de benzina prin turbina,dar au rezolvat-o francezii si pe asta ! ![]() Am avut set,axa,chiuloasa completa si galerii de alpine turbo,asta dupa ce am avut 2.0l de fuego...era si alpine turbo in calcul dar a esuat repede...nu se mai gasesc turbine functionale pt asa ceva chiar daca carburator puteai sa potrivesti ceva sa fie supt... Btw. Erau piesele lu pretenu meu cu Alpine-ul,ti-am scris in alt post.Daca te intere vezi ca sunt la ala ce o cumparat R5 de la noi si crede-ma ca nu i le trebuie...cumpara-i chiuloasa,parca are raport de compresie ceva de genu 7.9 nu mai stiu exact,trebuie cautat si-ti iei si axa ca e cu incrucisariile de turbo ca am vazut ca vrei sa-ti tragi turbina pe el.Asa iti faci o chiuloasa comprimata pt aspirat si una de turbo !! Basic...thanx,o masina o recunosc e alu COX dar pozele sunt micute ca sa pot sa identific ceva. This post has been edited by tm8bnz: 17 Mar 2005, 12:27 |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Montajul o sa il faci cu sau fara intercooler?
1 vacuum e pentru actionarea turbinei si cel mai probabil vine de la depresiunea din admisie (cum tevusca de la aprindere 1300). Ai in plan si montarea unei supape Blow off? This post has been edited by EvilOne: 17 Mar 2005, 10:17 |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Vorbeste cu prietenul tau si intreba-l ce piese de Alpine mai mare. M-ar interesa pt un prieten o axa pe 280 grade de aspirat, pistoane de turbo sau aspirat, mai multe.
Crede-ma ca merge sa pozitionezi senzorul de aprindere. O sa faci o gaura un pic mai ovala in cutie, pentru a putea muta -,+ 2-3 grade senzorul, si il pozitionezi perfect cu ajutorul unui stroboscop. Atunci foloseste o volanta de dacie pe injectie, cu disc de 200 mm, are cititor. Sau cel mai bine ar fi o volanta de Alpine turbo, cu disc de 180. Volanta asta e usurata si echilibrata din fabrica. Daca ai una, monteaza cu incredere. Amebele volante au cititor, si e compatibil cu aprinderea ta. Eu zic sa faci urmatoare combinatie daca vrei demaraj, mai ales ca pierzi enorm cu rotile pe 15 pe care le ai. Iei o cutie de papuc in 5 trepte, tractiune fata. Are grup conic 8X33. Este cea mai buna obtiune. Ia-ti gandul de la cutie de R18, este prea lunga, si combinata cu rotile pe 15, te bate trabantul pe distante scurte.Aici nu exagerez deloc. In schimb o sa ai viteza maxima peste 200. Acum depinde ce vrei de la masina: acceleratie puternica, sau viteaza maxima |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#13
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
SGM,Da,interesanta ideea cu cutia de papuc...si cutia de R18/Fuego,da sunt constient ca sunt lungi dar nu ma trage cu nimic in jos dimensiunea rotiilor pentru ca pe R18/Fuego ai din fabrica 185/65/14'' deci same shit ca 195/50/15',aceeasi raza a rotii.
Si oricum ai luao,la cuplul ce il da un motor Turbo nu se pune problema sa pierd la demaraj.Eu sunt sigur ca daca nu sunt atent,la plecare de pe loc,cand e sa fie,o sa pierd aderenta pana ma obisnuiesc,asta daca nu ma lasa planetarele. Oricum eu am rezolvat problema cu cutia...ieftin,si fara nici o modificare fizica. Omu nu mai are nimic piesa de Alpine ca i le-o dat lu ala ce o cumparat masina.D'aia am zis sa il opresti pe drum cand il vezi pe ala ce o cumparat R5-u si se afla acuma acolo in Bucuresti.Daca vrei ma interesez sa vad daca-i mai are asta numaru de tel in agenda,sa il suni ! EvilOne,Cu intercooler,absolut.Am si intercoolerul original si mai am un intercooler de 2ori mai mare luat de pe un Megane2 1.9DCI,din ala ce coboara pe la bara de-a lungul masinii ![]() BoW o sa vina dar de asa ceva inca nu sunt bani.Motorul asta are un sistem primitv dar eficient care face acelasi lucru ca BoW in esenta(sa protejeze motoru),are un senzor de presiune pe furtunu ce intra in carb care ia scanteia cand se ajunge la pragu prestabilit de probabil 0.7Bar ! |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Intercoolerul original era plasat in fata radiatorului sau sub capota (ca la Subaru)? Amplasarea frontala e mai buna dar se lungeste admisia si se mareste lagul.
Nu stiam de chestia cu scinteia, mai e si wastegate-le care elibereaza presiune cind s-a depasit pragul maxim. De acolo poti sa reglezi presiunea max bagata de turbo. |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Stiu cum este sa conduci o masina care are cutie cu grup scurt. Motorul meu are cuplul mai mare sau cel putin egal cu R5 turbo, si rupeam aderenta foarte usor.Trebuie sa inveti sa conduci de la 0,si sa iti schimbi stilul de condus. Eu la fiecare varinta de motor pe care am facuto a trebuit sa imi schimb stilul de condus. Acum merg cu un motor care sub 3500 ture ma bate trabantul. Are cuplul maxim la 7500 ture.
Cu o cutie lunga, garantat nu o sa te bucuri de motor. Am cauciucuri 175/50/13, deci gandeste-te cat de scurta este cutia mea. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#16
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
QUOTE(EvilOne @ 17 Mar 2005, 15:22) Intercoolerul original era plasat in fata radiatorului sau sub capota (ca la Subaru)? Amplasarea frontala e mai buna dar se lungeste admisia si se mareste lagul. Nu stiam de chestia cu scinteia, mai e si wastegate-le care elibereaza presiune cind s-a depasit pragul maxim. De acolo poti sa reglezi presiunea max bagata de turbo. Nu,intercoolerul original e micut si era plasat undeva pe jos parca pe la bara...in nici un caz sub capota (e ceva copyright japonez ![]() Eu nu planuiesc sa ii pun sub NICI o forma priza de are pe capota pentru ca voi deveni penibil,e cea mai mare prostie vizual/practica care poti sa o adaugi la o dacie la care ai ORICUM o gramada de guri si locuri prin care shuiera aerul in botul masinii si o aerodinamica ce nu straluceste in coeficiente mici,nu-ti mai trebuie alta frana de aer,plus ca e ridicol vizual (fara suparare din partea celor care au deja,dar aruncati o privire la masiniile voastre si stati un pic si analizati-o estetic) ! Da WasteGate-ul e bypasul fumului,de acolo vin calutii in plus ![]() skija,10x... Cat despre partea cu RAR-ul as prefera sa nu deschid subiectul. |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#17
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
QUOTE(B-34-SGM @ 17 Mar 2005, 17:16) Acum merg cu un motor care sub 3500 ture ma bate trabantul. Are cuplul maxim la 7500 ture. Cu o cutie lunga, garantat nu o sa te bucuri de motor. La 7500rpm cuplu maxim,esi sigur? Numai motoarele mai au asa sus cuplu,uite Hayabusa 1.3 compresie 11 are la 7000 cuplu max ![]() Dar parca tu ziceai ca ai compresie mica in motor si axa e normala de aspirat,cum naighba e asa sus cuplu?! Eu am acuma compresie 11,cu axa de R12 evacuare libera,dar o urcat cu 500-700 ture cuplu fata de normal(2500) ! Oricum daca e asa cred ca e groaznic sa pleci de pe loc cu ea...bine ca ai cutie scurta si roti mici ca altfel plecai numa'n 6000 cu ea ! Cutie scurta,clar,nu se pune problema...sacrificam totul (mai putin siguranta) pt demaraj ! Doar drumuriile lungi care sunt rare raman un pain in the ass,cutia de r12 actuala in 4 trepte la 3000ture face 90-95km/h in TopGear(4) si ca sa-mi scot un consum decent trebuie sa merg pe cuplu ca altfel,mai sus,incepe sa suga,mai ales cand o veni turbina,tre' sa vad la cat incepe sa-mpinga grozavia asta de pe RS1.6 sa stiu pana la cat merg in EcoTecMode ![]() This post has been edited by tm8bnz: 17 Mar 2005, 17:56 |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Ma scuzi, am gresit eu, am puterea maxima la 7500.
Cuplul il am tot undeva sus. Am axa cu came pe 320 grade ![]() Motorul momentan e in reconditionare, sper sa il fac cat mai repede. Cu ce cutie si ce roti am, nu pot sa scartai rotile daca nu accelerez peste 5000. Trebuie sa o patinez din ambreiaj daca vreau sa am o plecare violenta. De asemenea daca vreau sa sprintez tare, ii dau inferioara din 4 in 2, sa o duc peste 5000, altfel nui trage. M-am obisnuit, nu e problema.Multe sacrificii pentru a avea un motor puternic. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#19
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Da te inteleg...
La fel traiesc si eu la ora actuala cu un 1.3 compr 11:1 axa de R12 volanta usurata,biele usurate,carb 2xcorp,filtru liber,evacuare libera,aprindere electronica (sistem octocupor) dar ma jeneaza raza rotii si cutia ciudata care-mi omoara puterea motorului in a 3-a si pana-si face cuplul treaba trece timp pretios in demaraj. Dupa calcule si cum se simte reactia motorului eu stau cam la 3000 cu cuplu max si la 6000 cu puterea dar nu sunt multumit de performantele(demarajul) actuale ale masinii,raspunsul motorului fiind totusi violent,facandu-si traba cum trebuie,ma tin rotiile in loc. |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#20
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Cam despre asta e vorba...
Pozele sunt vechi,acu 2 luni cand l-am luat,e cu turbina originala pe el,si toate accesoriile sunt pe o masa,langa. O sa fac maine,poimaine poze,acuma motoru e cu turbina noua sus si va arat si intercolerele,doar in simplul scop al informarii ![]() This post has been edited by tm8bnz: 19 Mar 2005, 21:49 Attached thumbnail(s) DSC03881.JPG ( Size: 206.19k ) Number of downloads: 2071 DSC03882.JPG ( Size: 173.96k ) Number of downloads: 2237 DSC03883.JPG ( Size: 179.57k ) Number of downloads: 2740 |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#21
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Acu'i acu' !
Am poze cu nelamuriri... Multe m-am prins eu cam ce treaba au dar totusi nu strica o a 2-a opinie: Attached thumbnail(s) Info1.JPG ( Size: 316.7k ) Number of downloads: 2157 info2.JPG ( Size: 373.11k ) Number of downloads: 2449 info3.JPG ( Size: 376.62k ) Number of downloads: 1650 info4.JPG ( Size: 368.52k ) Number of downloads: 1708 |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
mic&rau |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 16 January 05 ![]() |
Salut.La ultima poza ii sigur suta la suta ca de acolo merg furtunele la radiatorul de ulei.La celelalte poze nu sunt sigur dar ma mai documentez si sper sa deslusim misterul.Am vrut sa te intreb cat ma costa ca sa imi fac ceea ce trebuie ca sa pun jante cu 4 prezoane.Tu lucrezi la dacia?Daca da poate trec saptamana viitoare sa vorbim.Eu duminica duc masina sa imi pun motorul de 1600.Sper sa rupa cu asta.Sper ca ti-am fost de folos.Salut
|
--------------------
Dacia logan 1.6 16v
Dacia logan 1.6 16v
Prestige 2007
- B -- TOX
|
|
byl11 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 377 Joined: 25 February 05 ![]() |
Eu am dezmembrat un renault 5 alpine asa arata planetarele
Nu am imi pare rau tot ce e legat de motor cutie nu sunt de vinzare am alergat atita dupa ele... te rog intra pe topicul celalat ca am pus niste poze cu motorul si zi-mi si mie ce trebuie sa tai si ce sa sudez ca sa schimb pompa de apa. Topicul deschis de tine cu alpinu... Uite le mai pun aici o data: Attached thumbnail(s) Dsci0028.jpg ( Size: 138.69k ) Number of downloads: 1772 renault_007.jpg ( Size: 222.54k ) Number of downloads: 1969 renault_012.jpg ( Size: 137.72k ) Number of downloads: 1641 |
--------------------
renault
Latitude
2011/150cp/diesel
- dj11byl
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#24
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
QUOTE(tm8bnz @ 15 Mar 2005, 18:07) Daca este cineva pe forumul acesta care poate sa ma sperie sau sa ma incurajeze le urmatorul pas pe care vreau sa il fac cu D1300 il rog sa o faca. Daca cineva a mai pus sau a fost martor la o montare de 1.4Turbo de R5 GTT pe o dacie il rog sa-mi dea un mail la tm8bnz@gmail.com ca sa pot sa ii cer anumite sfaturi. In rest dati-va si voi cu parerea.Problema cea mai mare la montatul motorului e cu grmade de furtunaraie,vacumuriile care pe unde ajung. Daca din intamplare are cineva un manual de reparatie mai detaliat pt GTTurbo,as fi tare recunoscator.Eu am ceva dar nu prea ma lamureste in totalitate...e cam sarac. Aceasta este masina pe care va urma urcat 1.4T : Am niste manuale de uzina de preparare de R5 GTT si altele asemenea, daca te intereseaza da un semn pe mail - mflparis@hotmail.com si vbm. Cum ai facut cu discurile pe spate, eu am un R21 si vreau sa-i pun o punte de R19 16V cu discuri, am nevoie de idei. |
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
Oby666 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 24 March 05 ![]() |
Dar daca tot pui motor de renaul 5 de ca nu pui si cutie viteze de reanult 5??? Intreb si eu ca nu stiu exact care e mai buna (renault 18 sau 5)
|
--------------------
Dacia
1310 berlina As da Dacia mea ptr un cal.........
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#26
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Cutia de R5 e transversala asha ca nu sunt shanse.Merge cu mici modificari cutia de 18/fuego turbo dar tre sa-mi cumpar una,ceea ce acum nu imi permit,momentan...mai in colo daca nu ma satisface asta in 4 dar cred ca o sa fie mult prea buna asta ca e tare sprintena !
ce te-a apucat de scrii cu sh, ca parca nu scriai asa pana acum ?!?! This post has been edited by Ov: 5 Apr 2005, 09:03 |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
byl11 |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 377 Joined: 25 February 05 ![]() |
La Alpine cutia nu e transversala e in fata motorului la fel ca la 1100, eu o sa incerc sa fac un hibrid intre cutia de D1100 si aia de r5 alpine. Multumesc SGM pentru poze, ce galerie de evacuare pot sa adaptez, ca asta originala se duce in sus, imi trebuie una care sa aiba evacuarea in jos ca la 1300?
|
--------------------
renault
Latitude
2011/150cp/diesel
- dj11byl
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#28
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Stiu ca Alpine-ul merge cu,cutia in fata dar eu nu vorbeam de R5 Alpine.Daca vrei cutia de Alpine o iei o pui pe Dacie si ai 5 viteze de mers inapoi si una de mers inainte,numa daca ii muti invers grupul,ceea ce nu stiu cine so baga la asa ceva...
Cat despre galeria de evacuare,am avut o galerie de Alpine Turbo si mi se pare ca aia se termina mai repede,undeva imediat dupa chiuloasa,iar de acolo poti sa iti faci tu flansa si o tragi o tevi,frumos in jos ! Ov,sorry pt mircisme,m-am lasat dus de val ![]() |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
byl11 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 377 Joined: 25 February 05 ![]() |
Da dar pe 1100 merge cu 5 inainte...pe mine nu ma intereseaza ce se intimpla pe 1300. daca ai galeria fa-i te rog o poza ca poate ti-o iau. Multumesc
|
--------------------
renault
Latitude
2011/150cp/diesel
- dj11byl
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#30
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
QUOTE(byl11 @ 16 Apr 2005, 23:08) Da dar pe 1100 merge cu 5 inainte...pe mine nu ma intereseaza ce se intimpla pe 1300. daca ai galeria fa-i te rog o poza ca poate ti-o iau. Multumesc Galeria nu o mai am,am dato cu tot cu motoru. Nu te intereseaza de D1300,atunci deschite-ti post pt 1100,aici vorbim de D1300 sau R5 GTT ! This post has been edited by tm8bnz: 17 Apr 2005, 12:01 |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:30 |