DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Al doilea ventilator pt radiator, sfaturi, idei, pareri.

argon
post 11 Aug 2009, 09:44
Post #31


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




desfa si matale cate unul din fiecare si te convingi singur ce si cum difera.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 11 Aug 2009, 10:04
Post #32


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.503
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Am si eu o intrebare picata mai din pom. Decat sa manufacturezi botul masinii pana te apuca durerile de cap, nu-i mai simplu sa cauti o termocupla care deschide ceva mai devreme?

Cat de partea cu silentiozitatea, as verifica lagarele motorului si modul de atasare. Sigur se poate rezolva cate ceva de aici. Sau daca poate fi schimbat cu vreun alt motor de pe vreun Renault mai rasarit.

Si apropo... poate sa-mi explice si mie cineva de ce ELV-ul continua sa mearga dupa ce opresti motorul? La daciile cu ventilator pe curea nu mai ventileaza nimeni dupa si doar e cam acelasi motor, si n-am auzit sa se strice ceva din supraincalzire la stationare.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Aug 2009, 10:05
Post #33


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




lasa Daciile cu elice pe fulie ca n'au de ales, dar si la Daewoo, ELV-ul(urile) e bagat prin contact din fabrica, plus multe alte marci, de stricat nu are ce sa se strice, eventual ajuta, la viata acumulatorului.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 11 Aug 2009, 10:12
Post #34


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.503
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Si BMW-urile aveau racirea antrenata de motor, singura chestie e ca era ceva sistem hidraulic, nu curea.

Nu ma intereseaza ca mai trage din acumulator 5 minute, sunt doar curios ce a dus la ideea asta.

Btw, eu ma refeream comparativ la daciile cu elv versus cele fara. Unde chiar e acelasi motor. Si si acolo, elv merge si dupa ce opresti motorul.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 11 Aug 2009, 10:23
Post #35


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Pai cred ca ideea de a functiona in continuare cateva minute chiar si dupa ce opresti motorul si inchizi masina, este sa mai raceasca in continuare. Sa zicem ca te duci pana la paine. Cand ai oprit masina acul de la apa era sus, in felul asta raceste in continuare. Oricum pe canicula cu tot cu pornirea asta cu motorul oprit, tot porneste iar ventilatorul in maxim 1 km.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Aug 2009, 10:27
Post #36


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




la ce bun sa raceasca apa din radiator? motorul ramane la aceasi temperatura, nu stiu cat influnetiaza curentii aia pasivi incalziti prin radiator..apa se mai plimba ea putin datorita legilor fizicii, dar nesimnificativ.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 11 Aug 2009, 10:45
Post #37


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.503
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




OK, motorul e mult mai cald decat cele 80-90 de grade ale apei. Nemaifiind circulatie data de pompa, apa din motor se va incalzi si ea. Racirea apei din radiator ar asigura probabil formarea unui circuit de apa bazat pe diferenta de temperatura.

Revin... unde mama lui e pericolul ala care o facut pe vreunu' sa vina cu ideea de a tine ELV alimentat si dupa oprire. Ca la fel de bine pot sa merg in regim de taxi toata ziua, sau sa mer la lucru, las masina oprita 8 ore, merg acasa, las masina oprita pana a doua zi.

Sau la fel de bine... fac pauze de jumatate de ora. Numa' bine, gasesc iar motorul rece, iar il incalzesc, etc.

This post has been edited by bucatzel: 11 Aug 2009, 10:46


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 11 Aug 2009, 14:44
Post #38


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Uita-te sa vezi cat animalu de radiator are sexpero, si cat e cel de SN. Uita-te apoi sa vezi catamai gura de aerisire ai in spoiler tongue.gif ELV -uri tale nu pornesc in 2 faze argoane ? Adica la o anumita temperatura unul si cand mai creste porneste si al doilea ?


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Aug 2009, 17:17
Post #39


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




are o singura treapta si cand porneste doar ala unu(doar in trafic foarte aglomerat sau pe loc), nu se pune problema de supraincalzire nici pe canicula, acul scade vazand cu ochii, celalalt din fata cred ca porneste doar cu AC-ul pornit, dar cu ambele pornite acul de apa sta mai jos decat ar sta in mod normal, chit ca radiatorul de freon da caldura pe ala de apa, deci treaba cu 2 e foarte eficienta la orice masina, cel putin in oras.

Nu mai stiu exact cat e radiatorul de SN, poate imi arati tongue.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 11 Aug 2009, 22:41
Post #40


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Cand poftesti iti arat, ba chiar si cum tin franele tongue.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 27 Aug 2009, 20:42
Post #41


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




Acum eu nu stiu daca am radiatorul original (arata un pic improvizat) dar e spatiu clar in spate pentru doua ventilatoare. Exista inclusiv suportii de prindere ai ventilatorului geaman.
Presupunind ca ar fi nevoie de mai mult flux de aer, baietii au prevazut din proiectare posibilitatea montarii unui al doilea ventilator, identic cu primul si montat tot in spate.

Deci ce rost au improvizatiile cu ventilatoare de la alte marci montate in fata? huh.gif

Eu am deja modificata instalatia ca mai sus (boton pentru actionare manuala) dar era scos din circuit termobimetalul.
Inteleg ca ista din urma ar trebui sa cupleze ELV-ul la cca 100C. Dupa ce am pus sonda inapoi in circuit, la mine cupleaza ELV-ul pe la 50 .. 60 C.
Estimez temperatura asta pentru ca a pornit ELV-ul de nebun cu masina oprita de vre-o doua zile, in schimb iesise soarele si se incalzise motorul natural radmasa.gif

E sonda schimbata si are alta temperatura de cuplare sau e defecta? Pentru ca pare sa functioneze (in legea ei, acolo) blink.gif


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_patrascu
post 27 Aug 2009, 20:56
Post #42


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 20 August 08




mie 3 zile nu mi-a pornit ventilatorul desi acul indica temperatura de fierbere adica zona aia hasurata,trebuia sa opresc motorul sau sa ii dau talpa sa isi faca racirea mai bine,iar dupa 3 zile mi-a pornit fara probleme,aceeasi poveste s-a intamplat si vara trecuta atumci nu mi-a pornit tot vreo 3 zile.aveti idee ce poate fi?de ce nu a vrut sa porneasca dar pana la urma a pornit?? mi se pare super ideea cu un intrerupator tras si il pornesti cand vrei tu ca daca astepti dupa el............. surprize


--------------------
Dacia SuperNova 2001 varianta Confort - OT - 02 -YIS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DJMaxx
post 28 Aug 2009, 19:28
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 516
Joined: 21 June 08
From: BUCURESTI




cred ca o ia razna acu ala de temp ... eu mi-am pus bord de logan si decat o data in trafic mai mare mi sa ridicat apa la 3 sferturi ... asa imi facea si mie inainte sa schimb bordu ... cred ca e ceva normal ,daca nu aprinde becu de temp ... merge si asa smile.gif))) pana la primu service


--------------------
Dacia SuperNova Clima august 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 2 Sep 2009, 08:49
Post #44


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




QUOTE(Maskatu @ 11 Aug 2009, 10:23)
Pai cred ca ideea de a functiona in continuare cateva minute chiar si dupa ce opresti motorul si inchizi masina, este sa mai raceasca in continuare. Sa zicem ca te duci pana la paine. Cand ai oprit masina acul de la apa era sus, in felul asta raceste in continuare.  Oricum pe canicula cu tot cu pornirea asta cu motorul oprit, tot porneste iar ventilatorul in maxim 1 km.
*



Functionarea ELV dupa oprirea masinii nu poate fi decit o consecinta a modului lui de actionare, de vreme ce pompa de apa s-a oprit si nu se mai raceste decit apa din radiator.

Deoarece sonda de temperatura (a ELV) este montata pe radiator si nu pe blocul motor, ELV-ul ramine pornit pina cind temperatura apei din radiator (care este in contact cu sonda) scade sub cea de deschidere. Indiferent de orice altceva, cum ar fi spre exemplu temperatura motorului.

Desi buna pentru opriri scurte, chestiunea nu foloseste la opriri lungi. Ba chiar ma intreb daca nu e daunator ca jumate din lichidul de racire sa aiba o temperatura si jumate o alta mai mica. Pina se omogenizeaza, soc termic? mellow.gif


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 2 Sep 2009, 09:27
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.634
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




Nu cred ca poate fi vorba de soc termic... dar mi se pare chiar aiurea sa mearga inca 30 minute anapoda smile.gif Plus ca la supernova cu care ma mai joc eu de multe ori porneste elv dupa ce ai oprit motorul... scopul?
Si galagia cred ca e de la modelul paletelor... vajaie mai rau pornite(Vezi clio 1, renault 9-11)

This post has been edited by sorin1983: 2 Sep 2009, 09:28


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 2 Sep 2009, 15:44
Post #46


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Porneste pentru ca apa din motor ajunge la temperatura la care ECU comanda pornirea ELV. Ar fi mai bine sa ramana si sa fiarba innabusit putin ?


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 2 Sep 2009, 17:18
Post #47


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




QUOTE(sorin1983 @ 2 Sep 2009, 10:27)
Plus ca la supernova cu care ma mai joc eu de multe ori porneste elv dupa ce ai oprit motorul... scopul?
*


Sper sa nu gresesc , dar eu stiu ca daca apa din motor are o anumita temperatura , calculatorul porneste ventilatorul pentru a nu fierbe motorul smile.gif

De ex , eu acum ma "dau" cu un Peugeot 206 si daca opresc motorul cand merge ELV , se opreste si acesta ! Daca pornesc motorul dupa 5 minute apa se ridica la 110 grade ( la Peugeot , indicatorul de apa are si grade smile.gif ) !


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 3 Sep 2009, 08:49
Post #48


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




Eu am auzit odata povestindu-se ca dupa ce ai oprit motorul, respectivul se supra-incinge in perioada imediat urmatoare.

Chestiunea era legata de motocicletele cu racire cu aer, care evident in momentul in care au fost oprite, nu mai au nici racire.
Totusi, chestiunea se poate extrapola si pentru motoarele auto, cu racire pe apa, pentru ca in momentul opririi motorului se opreste si pompa de apa.

Acum mie mi se pare putin absurd, pentru ca nu mai ai racire, dar nici motorul care sa produca caldura.
Astept parerile cunoscatorilor in elucidarea acestui "mister", singura explicatie pe care eu o vad este ca aripioarele de racire ale cilindrilor erau constant racite in momentul mersului (apa din motor - radiator) si aveau o temperatura inferioara cilindrilor, iar in momentul opririi, desi nu se mai produce caldura in cilindrii, nici nu se mai racesc aripioarele a caror temperatura se apropie de cea a cilindrilor (transferul de caldura intre cilindrii si aripioare este mult mai bun decit intre aripioare si aer in stationare). Si de-asta se "supra-incingea" motorul.

In cazul nostru, daca treaba este de asemenea valabila, degeaba merge ELV inca juma de ora si scade apa din radiator la 40C daca pompa nu merge si apa din motor se ridica oricum la temperatura cilindrilor, si normal ca incepe sa fiarba...


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 3 Sep 2009, 10:53
Post #49


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Daca se raceste "apa" din radiator , se va raci si "apa" din motor , deoarece orice lichid cald "merge" spre lichidul rece !


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 3 Sep 2009, 12:37
Post #50


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Iar motoarele de motocilcleta racite cu aer se racesc in mers nu in stationare cu motorul pornit, d-asta este contraindicat sa stai cu motorul pornit aiurea in loc.
Stai linistit ca nu merge decat cateva minute ELV dupa oprire, iar asta se intampla numai cand acul de temperatura era deja sus in momentul in care ai oprit motorul.
Nu se mai produce caldura, dar metalul incins continua sa cedeze caldura lichidului de racire, deci motorul in sine se raceste si asa se intampla "minunea" laugh.gif

This post has been edited by dr_mKe: 3 Sep 2009, 12:38


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caphonne
post 20 Apr 2010, 10:15
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 968
Joined: 22 August 06
From: Buc. Drumul taberei si Berceni




Salutare in sfarsit am gasit ce cautam si nu am mai deschis inca un topic aiurea dar vad ca discutia s-a terminat asa in 2 peri si nimic concret.
intrebare :A mai montat cineva al 2-lea ventilator sau nu.Eu unul vreau si sper sa reusesc motivul este simplu si va dau un exemplu recent.Am urcat in Sinaia pana la 1400 asa mai in forta ca aveam chef sa ma dau la masina un pic si era liber nu cobora nimeni de sus.Masina urca nu-i problema dar la un momendat ajunge acul ala destul de sus si stai asa cu inima stransa ca risti sa-i prajesti garnitura.
Smecheria am vazuto la SGM-ul lui Robert masina saraca nu mai exista.Avea un buton separat la bord inca un ventilator pe radiator si cand vrea pac il pornea.Am studiat spatiul ramas liber pe radiator si parca ar ai incapea inca un ventilator.Unul tot de DSN era vreo 160 lei ultima oarac cand m-am uitat.Ar trebui una bucata releu una bucata buton una bucata ventilator si montajul aferent.Bateria mi-am luat mai mare deci nu cred ca un consumator in plus cateva minute ii va dauna.


--------------------
Dacia Supernova 2003 Rapsodie rosu imperial
Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 20 Apr 2010, 10:24
Post #52


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Pai exact asta vreau si eu sa fac. Din pacate au intervenit alte probleme si inca nu am facut rost de gmv, dar in maxim o luna sper sa reusesc sa il montez. Gmv-ul pentru care as opta ar fi unul de nova, care este destul de micut, si cred ca ar incapea intre radiatorul de ac si bara. Pare destul de mare spatiul acolo...


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caphonne
post 20 Apr 2010, 10:39
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 968
Joined: 22 August 06
From: Buc. Drumul taberei si Berceni




Eu nu am aer deci scap mai usor.Daca am timp caut unul pe la dezmembrari daca nu dau banu si iau nou.Ne tinem la curent.


--------------------
Dacia Supernova 2003 Rapsodie rosu imperial
Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 20 Apr 2010, 10:55
Post #54


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Un gmv nou de rapsodie este 100-130 roni in vitan. Ai putea sa pui unul sh, langa cel actual. Din cate imi aduc aminte gmv-ul de la rapsodie are suprafata mai mica decat jumatate din toata suprafata radiatorului, deci nu ar fi o problema sa pui 2, unul langa altul. Eu avand clima nu pot sa fac asta pentru ca gmv-ul este mult mai mare, deci un montaj inspre interior, adica langa actualul gmv se exclude, ramanand in picioare varianta cu gmv intre bara si radiator ac.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pician90
post 20 Apr 2010, 11:10
Post #55


fost Membru posesor de JumpJet.


Group: Members
Posts: 667
Joined: 24 May 09
From: Din centrul Ardealului




nu va lasati inselati de aparente..cu spatiul dintre bara si radiator. Este foarte mic. Eu am facut prosti sa cumpar un GMV second ..de supernova.europa..si pe cand demaschez fata sa bag gmv-ul ..sa imi dau pumni nu alta..e un spatiu de amprox. 8-10 cm..nu imi intra nici macar umpic..sa nu mai vorbesc ca trebuie lasat cam 1cm-1,5cm ..distanta fata de radiator..pt. ca risti sa frece....am crezut ca bara e deschisa..insa ..e inchisa ...nu prea e loc..nu stiu ce cmv ar merge..am incercat si cu unu' de Dacia papuc ..si tot nu merge..deci ..Am ramas cu un GMV rezerva biggrin.gif


--------------------
ex : dacia super nova 2002
am avut o revelatie...sa nu ai incredere in femei si in franele de dacie ........
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata82
post 20 Apr 2010, 11:14
Post #56


MEMBRU RAPIDIST


Group: Members
Posts: 450
Joined: 12 November 09
From: Bucuresti - sos. Polona




Baieti , de ce va chinuiti asa aiurea ?
Nu mai bine trageti doua fire mai zdravene si un intrerupator mai teapan direct de la contactele releului ( inchis / deschis ) ?
Nu stiu , dar eu asa vreau sa fac , e un cost in plus montarea celui de-al doilea GMV .


--------------------
Dacia Supernova 2001
REPARATII RADIO-TV
MEMBRU RAPIDIST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pician90
post 20 Apr 2010, 11:16
Post #57


fost Membru posesor de JumpJet.


Group: Members
Posts: 667
Joined: 24 May 09
From: Din centrul Ardealului




racire dubla..nu? ..unu cu treaba lui si celalalt cu treaba noastra....si eu as opta pentru un al doilea GMV in fata radiatorului ..dar nu gasesc unu sa se potriveasca.


--------------------
ex : dacia super nova 2002
am avut o revelatie...sa nu ai incredere in femei si in franele de dacie ........
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 20 Apr 2010, 11:26
Post #58


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Nu ar avea rost sa intervii la circuitului gmv-ului actual. In caz ca uiti sa pornesti gmv-ul suplimentar, tot ramane cel "original" care isi face datoria in continuare. Vara este extrem de enervant sa porneasca gmv-ul dupa nici 3-4 km de mers prin oras. Asta insemnand ca apa ajunge rapid la 96 grade.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caphonne
post 20 Apr 2010, 11:33
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 968
Joined: 22 August 06
From: Buc. Drumul taberei si Berceni




. Eu am facut prosti sa cumpar un GMV second ..de supernova.europa..
Pician daca ai unul in plus de DSN dar de DSN sa fie si este in stare buna imi faci niste poze ta gandesti la un pret imi spui pe privat si poate te scap de el.


--------------------
Dacia Supernova 2003 Rapsodie rosu imperial
Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 22 Apr 2010, 09:08
Post #60


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




Nu se justifica montarea unui al doilea ventilator, cind cel din oficiu isi face treaba fara probleme. Confirm ceea ce a fost spus mai sus, dupa pornirea ELV temperatura scade vazind cu ochii, deci debitul de aer al unui singur ventilator este de ajuns.

Si cum butonul din bord plus releul de actionare se monteaza oricum pe al doilea ELV, este suficienta montarea celor doua pe primul ELV. Daca schema este cea originala, nici de al doilea releu nu mai este nevoie, este suficienta conectarea butonului in paralel cu sonda. (modificarile la schema originala sint cu albastru)

Attached thumbnail(s)
2elv.GIF ( Size: 12.79k ) Number of downloads: 711


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 13:03
Forum Renault