Cruise control, mentinere viteza constanta la drum lung
![]() ![]() ![]() |
Cruise control, mentinere viteza constanta la drum lung
adiya |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|||
AlinREHAU |
![]()
Post
#152
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
Am montat ieri de acum tempomat-ul pe logan , am mers de la Bucuresti la Bacau cu el montat si l-am testat la drum .
Functioneaza destul de simplu , accelerezi la viteza dorita (peste 30 Km/h)deci cu eroarea de 10 Km/h ce o are vitezometrul meu undeva la 40 pe ceas , apoi apesi pe "+" . Calculatorul de injectie parca e un pentium 1 ca analizaeza comanda destul de greu cca 1 secunda , dupa care poti lua piciorul de pe acceleratie . Nu as putea sa le spun smuncituri ca nu e chiar in halul asta dar peste 100 devin destul de stresante ca sa zic , si nu e o smuncitura ... masina accelereaza si din fata, forta de spargere a aerului o impinge inapoi , cu cat e viteza mai mare cu atat se simte mai mult , calculatorul baga injectie la un dozaj prestabilit iar cand ajunge la viteza dorita o taie , atunci franeaza din cauza spargerii aerului si se simte destul de bine frana asta de "aer". cu cat creste viteza cu atat scade intervalul de franare pana cand intra injectia si pe la 120 e jumatate de sec acceleratie si jumatate frana , dupa 150-160 accelereaza aproape incontinu (depinde de vant ) si nu se mai simte nici o smuncitura fiecare apasare a butoanelor + - duce la o crestere sau o scadere cu 2Km/h butonul (0) opreste tempomatul (intra in frana de motor daca nu e apasata pedal;a de acceleratie buronul reset iti duce masina la ultima viteza memorata daca apesi frana se decupleaza (dar atentie nu instant ) dureaza putin si daca e apasat ambreajul se tureaza putin in gol . Ar fi fost super sa fi avut o acceleratie uniforma crescatoare/descrescatoare si sa o mareasca sau sa o micsoreze in functie de forta necesara pt inaintarea la viteza dorita , dar asta e , merge si asa daca il folosesc merg si eu mai incet si gata ca e mai sigur asa Acum mai e o chestie dar nu stiu daca e adevarata sau nu ... parca atunci cand accelereaza cc-ul se duce mai bine decat cu pedala la fund , sau poate ca e din cauza ca nu am de unde sa stiu cat accelereaza din moment ce nu sunt eu in contolul pedalei si ma ia pe nepregatite |
--------------------
Dacia
break
96
|
|
adiya |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Stiu ca la viteze mai mici nu e asa enervant dar CC-ul se foloseste predominant autostra unde la 130-140 pe bord face ca toti dracii. Acea latenta la pornire e si ea prezenta la toate. Am senzatia ca CC-ul mentine intr-un mod foarte ciudat viteza. Accelereaza maxim pentru o perioada foarte scurta de timp iar apoi taie injectia. Functie de viteza, ciclul acesta se repeta mai des sau mai rar si apar acele smucituri.
Totusi intrebarea mea este: Nu se poate modifica ceva soft? Pe Clio si Megane merge uns. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#154
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
Sa cautam o metoda sa facem chip tuning la CC
![]() Ma repet , la 160 nu mai sunt smuncituri ![]() DSC01537.JPG ( Size: 840.85k ) Number of downloads: 12325 DSC01538.JPG ( Size: 831.18k ) Number of downloads: 12127 DSC01531.JPG ( Size: 750.2k ) Number of downloads: 3196 Cam asa am pozitionat eu butoanele , se pot monta oriunde . am de sus in jos + - 0 R http://uk.youtube.com/watch?v=n0HkKELIF-U This post has been edited by AlinREHAU: 28 Oct 2007, 11:26 |
--------------------
Dacia
break
96
|
|
vadim_braia |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 10 February 07 From: Bucuresti ![]() |
tu ai motorul de 65 cp ?
![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN
2007 1.5 DCI VAN & MCV LAUREATE Volvo 850 2500cmc , Rover 600 1800cmc 16 V , Toyota Previa 2.2D
|
|
dragos_alx |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 470 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(AlinREHAU @ 28 Oct 2007, 10:41) Sa cautam o metoda sa facem chip tuning la CC ![]() Ma repet , la 160 nu mai sunt smuncituri ![]() DSC01537.JPG ( Size: 840.85k ) Number of downloads: 12325 DSC01538.JPG ( Size: 831.18k ) Number of downloads: 12127 DSC01531.JPG ( Size: 750.2k ) Number of downloads: 3196 Cam asa am pozitionat eu butoanele , se pot monta oriunde . am de sus in jos + - 0 R http://uk.youtube.com/watch?v=n0HkKELIF-U ![]() te credem alin! eu unul sunt multumit de ce ai facut la mine! merge ok, nu prea ok dupa 100 km/h, ca apar acele smucituri. zici tu ca nu mai apara dupa 160..intrebarea este unde mergem in romania cu atat? si mai ales cat de cat constant. mereu apare un tir, o coaja . care depaseste juma de ora alt tir sau alta coaja... chiptuning CC pe cand ? ![]() |
--------------------
Megane 2 CC
Privilege 1,5Dci/Logan Ambition/Kia Sportage CRDI
2009 / 2006 / 2011
- B 727 X D X Megane cu Car Pc si Internet inside :) GPS IGO 2014, harta 3D in relief cu ecran de 7"
|
|
adiya |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai la viteze de peste 160km/h nu mai smuceste ca accelereaza continuu. Iar la viteze de peste 160 nu iti mai trebuie CC; o caramida e suficient
![]() Mai bine trag un potentiometru sus si o fac cu acceleratie ''la mana'' decat sa ma zguduie intr-una CC-ul. Vad ca sunt suficienti useri care se pricep la electronica pe aici. Nu se poate masura rezistenta la potentiometrul(ele) pedalei pentru anumite turatii ale motorului si sa se monteze rezistente fixe inseriate cu niste intrerupatoare? 3 ar fi suficiente zic eu pentru 90-110-130 km/h. This post has been edited by adiya: 29 Oct 2007, 12:27 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#158
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
O pozitie a pedalei (implicit a rezistentei) nu este concludenta pentru o anumita viteza. Depide de inclinare, vant, sarcina, etc. Niste comutatoare rotative se pot folosi cu succes. Ca la aparatele de masura. Dar si acolo va fi o smucitura, la cuplare. Si nu se stie cum se comporta ecu atunci cand se face trecerea de la rezistenta pedalei la cea adaugata. Ca o sa fie un moment de 0 valoare ...
Primul potentiometru 1200 Ω ± 480 Ω Al-2lea potentiometru 1700 Ω ± 680 Ω Cu trecere la 1300 rot/min in caz de lipsa valoare ... This post has been edited by IRONICK: 29 Oct 2007, 20:04 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#159
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
M-ai pierdut. Ce e +/- 480 - +/-680? Nu e sigur aparatul? Totusi ar fi peste 30% eroare. Ce-mi scapa?
![]() |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#160
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Rezistenta potentiometrului are o toleranta.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Mda, nu zic nu. Ma asteptam la 1,5, 10%. O fi de la frig.
![]() |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#162
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Trebuie sa fie o "chestie" cu toleranta aia de 40%.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
adiya |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
NU ar fi niciun capat de tara daca in loc de 110 asi avea 105 sau 115 datorita vantului si a altor conditii. Importand ar fi sa mearga singura sa nu-mi mai intepeneasca piciorul. Vara asta am mers de vreo 6-7 ori pe litoral si am resimtit din plin treaba asta.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#165
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
k9.jpg ( Size: 140k )
Number of downloads: 873
schpot.jpg ( Size: 181.21k ) Number of downloads: 977 PS. Cu ocazia asta mai scap ceva. Pentru iran am gasit schema de k4m cu potentiometru. This post has been edited by IRONICK: 29 Oct 2007, 21:59 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
adiya |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Asa ceva se poate folosi?
Attached thumbnail(s) potentiometru.jpg ( Size: 208.58k ) Number of downloads: 1009 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
vadim_braia |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 10 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Am facut eu un DIY cu CC si Limitator
![]() Se pare ca pe motoarele de 70 cp trebuie facuta si o activare software ![]() Attached File(s) ![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN
2007 1.5 DCI VAN & MCV LAUREATE Volvo 850 2500cmc , Rover 600 1800cmc 16 V , Toyota Previa 2.2D
|
|
adiya |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Am una bucata pedala de acceleratie in fata (10q doctorasul) si m-am apucat de masuratori. Primul potentiometru (pinii 2-4) are 1,28k iar cel de-al 2-lea (pinii 1-5) are 2,3k.
Interesant este faptul ca desi cele 2 potentiometre au valori diferite ele modifica rezistenta in mod simetric si anume cu cca. 800 ohmi. Cred ca un potentiometru 2x1k plus ceva rezistente ar functiona... This post has been edited by adiya: 3 Nov 2007, 20:39 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#170
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Daca aveam diesel iti raspundeam ca aveam motivatie. Asa ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
adiya |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Asa arata acceleratia la dci.
This post has been edited by adiya: 11 Nov 2007, 23:22 Attached thumbnail(s) potentiometru.jpg ( Size: 138.57k ) Number of downloads: 1153 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
dragos_alx |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 470 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vadim_braia @ 2 Nov 2007, 11:00) Am facut eu un DIY cu CC si Limitator ![]() Se pare ca pe motoarele de 70 cp trebuie facuta si o activare software ![]() ola...activare sofware. si aia cine o face? o aveti cumva voi? se gaseste undeva, stie cineva? ar fi foarte interesanta...sa mearga ok, oricat as vrea, nu pot sa merg la 140 un pic sacadat...tre sa fie o solutie:) |
--------------------
Megane 2 CC
Privilege 1,5Dci/Logan Ambition/Kia Sportage CRDI
2009 / 2006 / 2011
- B 727 X D X Megane cu Car Pc si Internet inside :) GPS IGO 2014, harta 3D in relief cu ecran de 7"
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#173
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
Calculatoarela vin cu functia asta activata si setata sa functioneze doar de la 30 Km/h in sus . Am motor de 70 si eram de fata cand mi-a fost montat temomatul pe masina
![]() |
--------------------
Dacia
break
96
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#174
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Are cineva o poză cu o manetă de control de la Clio? Dpdv estetic nu ar merge și pe Logan?
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
free_fiber |
![]()
Post
#175
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
De ce nu incearca nimeni sa faca un montaj electronic care sa comande direct clapeta de acceleratie? Ar iesi misto cu un display pe care sa arate viteza instanta, viteza setata. In acest mod se poate folosi orice satelit; + ca se pot elimina acele smucituri de la acceleratie.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
vadim_braia |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 10 February 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Calculatoarela vin cu functia asta activata si setata sa functioneze doar de la 30 Km/h in sus . Am motor de 70 si eram de fata cand mi-a fost montat temomatul pe masina smile.gif In ce perioada este fabricata masina ??? Ce bine ar fi daca s-ar pune volanul de Clio pe Logan ![]() ![]() This post has been edited by vadim_braia: 26 Dec 2007, 09:47 |
--------------------
DACIA
LOGAN
2007 1.5 DCI VAN & MCV LAUREATE Volvo 850 2500cmc , Rover 600 1800cmc 16 V , Toyota Previa 2.2D
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#177
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
QUOTE(free_fiber @ 26 Dec 2007, 09:29) De ce nu incearca nimeni sa faca un montaj electronic care sa comande direct clapeta de acceleratie? Ar iesi misto cu un display pe care sa arate viteza instanta, viteza setata. In acest mod se poate folosi orice satelit; + ca se pot elimina acele smucituri de la acceleratie. Asta ar implica un servomotor. Eu nu aș risca să mă trezesc cu servomotorul blocat. Nu că nu aș putea să apăs pe ambreiaj în caz de nevoie. |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#178
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
@vadim_braia Masina e din martie 2007 .
@liviu2004 La motoarele disel nu trebuie servomotor din cauza ca acceleratia nu e pe cablu ci electronica .La disel ar trebui un montaj care in functie de niste factori prestabiliti sa modifice rezistenta la bornele pedalei de acceleratie. Apoi daca stai si te gandesti cata munca se baga in proiectarea unui astfel de "aparat" si compari cu numarul de posesori de logan care si-ar monta asa ceva pe masina din motive de garantie ,bani ,estetica etc ai sa vezi ca nu face sa te bagi in treaba asta ![]() |
--------------------
Dacia
break
96
|
|
vadim_braia |
![]()
Post
#179
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 10 February 07 From: Bucuresti ![]() |
masina este cam din aceeiasi perioada cu a mea , ai idee daca pinii la care au fost puse firele sunt cei enumerati de mine mai sus ?
|
--------------------
DACIA
LOGAN
2007 1.5 DCI VAN & MCV LAUREATE Volvo 850 2500cmc , Rover 600 1800cmc 16 V , Toyota Previa 2.2D
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#180
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
Nu pot sa fiu sigur de asta dar in orice caz la mufa aia de la calculator s-a umblat si a tras un cablu din ala de retea care are deja 8 fire in el ca sa fie mai compact .Tot el a mai legat si un fir de la stergatoare pe la uch si pornesc stergatoarele ca spritarea geamului , pt sprit scurt 1 baleare pt sprit lung 3 baleari ... cel putin asa vine setat calculatorul la mine am pus 2 si 4 ca parca sterge mai bine .
|
--------------------
Dacia
break
96
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 09:13 |